VLADIMIR PUSTAN, PENIEL ȘI MILOȘII CARE… NU NE LASĂ SĂ NE POCĂIM

Mila este un simțământ mai întâi divin și apoi nobil. Chiar acolo unde Domnul Isus s-a mirat de necredința oamenilor (Nazaret) a vindecat bolnavii. Pentru că ”i s-a făcut milă de ei”. Însă, pentru a exercita acest sentiment avem nevoie de discernământ. Nu poate fi cineva mai milos ca Dumnezeu! Mila și iubirea de oameni L-au determinat să-L trimită pe Fiul Său ca jertfă de răscumpărare pentru noi. Nu-L învățăm noi pe Dumnezeu ce înseamnă să ai milă. Dar vine o zi a mâniei pentru cei care i-au batjocorit iubirea și compasiunea.

Mă tot minunez de durerea unora atunci când condamnăm anumite fapte (asociate unor oameni) de parcă am fi osândit pe cineva la moarte. Fiți pe pace! Peniel continuă (sperăm, mai atent) să facă ceea ce făcea și mai înainte, Vladimir Pustan va continua să predice peste tot (inclusiv în biserici tradiționale, dar poate mai cu grijă la plecăciuni și gesturi) iar eu voi continua să scriu despre ceea ce-mi pasă (poate cu ceva mai multă râvnă).

Necazul este că toți acești samariteni sar și în apărarea tâlharilor atunci când sunt prinși, demascați și condamnați. Săracii! Au și ei familie, îi dor măselele ca pe noi toți ceilalți și au ajutat cândva o bunicuță cu sacoșele și un orb să treacă strada (pe cât își aduc aminte miloșii). În tot acest timp victimele rămân neajutorate pe marginea drumului. De ei cui îi este milă? De tinerii care (deși nu își dau seama acum că sunt victimizați) sunt expuși unor practici, ritualuri și mesaje toxice, culmea(!), în numele salvării lor de ritualuri și tradiții!!!

Mesajele unora m-ar fi amuzat dacă nu m-ar fi întristat. Auziți argument: că noi, păstorii evanghelici, când mergem la amvon îngenunchem iar biserica se ridică în picioare! Păi dacă asta vă ofensează, la plecăciunea lui Vladimir Pustan însoțită de semnul crucii trebuia să ieșiți în stradă cu furcile și coasele! Nu spun, poate multe din practicile noastre ar trebui revizuite (credeți sau nu, nici eu nu sunt tocmai un conformist), dar ca să justificăm idolatria pe seama lor este nu numai ridicol dar dovedește lipsă de fundament spiritual.

Nu, deconspirații colaboraționiști nu se vor pocăi de trădarea lor, târgoveții ambulanți nu-și vor tempera circonferințele, iar predicatorii care necinstesc amvoanele noastre la cămașă cu mânecă scurtă și nasturi descheiați la gât, dar știu să respecte la patru ace (popești) cu închinăciuni și semne tradițiile altora nu se vor pocăi de ecumenismul lor fals și ieftin. Știți de ce? Nu-i lăsăm noi! Ne prinde mila…

Îmi permit să afirm că m-am dovedit prietenul lor cel mai bun! Au călcat în străchini monumentale, au călcat principii, au călcat pe conștiințele unora ca să le satisfacă pe ale altora, au călcat strâmb și au călcat pe alături! Au făcut-o PUBLIC, DELIBERAT, SFIDĂTOR și REPETAT! Cei care ar fi trebuit de mult să le tundă pletele, să le radă bărbile și să le bage cămășile în pantaloni s-au blocat în fața popularității lor și s-au gândit că e mai profitabil să culeagă câte ceva din asocierea cu ei. Și iar spun, le sunt cel mai bun prieten! Vă garantez că nu și-ar pierde afecțiunea celor miloși (ba, dimpotrivă) ci ar câștiga respectul nostru al tuturor dacă ar spune doar atât: ”Am greșit! Nu mai facem! Intrăm sub o autoritate care să ne ferească de astfel de aberații în viitor!”

Vor face așa ceva? NU CRED! Pentru că nu-i vor lăsa lacrimile miloșilor, mulțimile curioșilor și (încă deschise) amvoanele cuvioșilor.

În America a fost o vreme de aur a credinței și entuziasmului religios în anii 80. Evanghelizări pe stadioane, apariția unor biserici de zeci de mii de membri, predicatori extraordinari, emisiuni și canale de televiziune creștină, de toate! Când au apărut exagerările (fufe împopoțonate pe scene, bijuterii peste bijuterii, tele-toane și conducte de bani, proiecte șamd) s-au găsit câțiva grețoși care au sunat alarma. Cum i-au redus imediat la tăcere miloșii și urmăcioșii vedetelor! Ce a urmat este istorie și se cunoaște! Semnele s-au văzut, avertizări au fost dar nu s-au pocăit. Cădera în serie a capetelor acestui carnaval a subminat și breasla și bisericile.

Mesajul meu este simplu: lăsați-ne să ne pocăim atunci când greșim! Ne veți face bine! Mulțumim frumos…

About Cristian Ionescu

Pastor Elim Romanian Pentecostal Church Chicago, USA

90 răspunsuri to “VLADIMIR PUSTAN, PENIEL ȘI MILOȘII CARE… NU NE LASĂ SĂ NE POCĂIM”

  1. Frate Ionescu puteți sa (…)
    ______________________________________
    Nu cred, nu mă pricep. Cred că trebuie să folosești cut and paste.

    • Se pare ca fr. Cristian Ionescu impartaseste aceleași idei inguste cu un tip cu numele RC Sproul , un teolog fundamentalist „extrem” , care scria:
      “In answer to the question, “R.C., why didn’t you sign the Manhattan Declaration?” I offer the following answer: The Manhattan Declaration confuses common grace and special grace by combining them. While I would march with the bishop of Rome and an Orthodox prelate to resist the slaughter of innocents in the womb, I could never ground that cobelligerency on the assumption that we share a common faith and a unified understanding of the gospel.
      But how could I sign something that confuses the gospel and obscures the very definition of who is and who is not a Christian?”

      Auzi , catolicii nici nu sint crestini!
      Aia da ingustime!
      Se pare ca lumina ecumenismului european încă nu a ajuns in catacombele fundamentalismului american.

      ( The declaration)”This included Roman Catholic signers who affirm the canons and decrees of the sixteenth-century Council of Trent, which anathematizes sola fide”

      This is another wopper: Sola Fide, de parca noi romanii mai credem in chestii destea bizantine.
      http://www.ligonier.org/blog/the-manhattan-declaration/..

      • Asta da vocabular frumos ( de pastor ) al lui Vladimir Pustan.

      • @ Gabi
        am citit scrisoarea asta si nu imi vine sa cred .abia acuma ma gandesc de ce actioneaza in felul acesta fratele cristian ionescu .Adevarul este asta ca in patria noastra romaneasca eroii credintei nu sunt respectati si nici iubiti.In schimb in diaspora fratiii romani sunt altfel ,am vazut ca stiti sa respectati si sa iubiti eroiii credintei (exemplu cu fratele Galis ,un necunoscut pt mine ,dar cunoscut de mine prin dragostea ce ia fost aratata de catre voi acolo in usa cred anul trecut.).Nu stiu daca o sa reusiti sa ii invatati asa pe cei din Romania ca sa isi iubeasca eroii credintei ,dupa cum voi o faceti .Este trist ca in vocabularul crestinilor din zilele noastre exista asemenea vorbe ca si in scrisoarea de mai sus.Domnul sa se indure de noi .

      • exista si o a doua parte a scrisorii, pe motiv ca pocaitii e asa de inteligenti incat nu si-au dat seama ca de fapt el n-avea nimic cu ton. deci el a vorbit frumos, n-ati inteles voi. sau noi. 😉
        http://www.infocrestin.ro/a-doua-scrisoare-a-lui-vladimir-pustan-catre-iosif-ton.html

  2. Frate Cristian,

    A nu se intelege de catre unii vizitatori ai blogului dumneavoastra, obisnuiti a citi doar in diagonala, (ca si cum ar fi alunecat pe o…coaja de banana…si, probabil ca au si alunecat chiar, figurativ vorbind) ca pocainta adevarata incepe abia acum cand este „demascat” modul de inchinare idolatru care probabil ca este si al celor care se solidarizeaza cu astfel de inchinari…
    Pocainta noastra a inceput demult, in clipa in care Duhul Sfant ne-a convins de starea de pacatosenie personala in contrast cu sfintenia lui Dumnezeu, si ea, pocainta, fiind un proces continuu in viata personala de credinta (nicdecum dependeti de fratele Pustan !) si ea continua cu aceeasi seriozitate si ardoare si-n ziua de astazi, si va continua pana-n cea din urma clipa a vietii noastre, independent si separat de ceea ce va face fratele Pustan, ca pilda vie de inchinare adevarata pentru cei nestatornici si
    labili spiritualmente, adica lumesti, cu o religie samariteana, corcita! (Vedeti si 2 Imparati 17:33-34).

    • Dragá frate ACIDUZZU,
      Exemplul cu coaja de bananá nu tine,si nici cititul in diagonalá.Poate cá al cunosc mai bine si mai demult pe fratele Cristian Ionescu decát multi din comentatorii”pro articol”.Demascarea e una si confruntarea a cea ce se stia e alta.Fratele Cristian NU l-a demascat pe Pustan ci l-a ciomágit pentru cea ce stia toatá lumea.
      Nu sánt impotriva adevárului(multumesc Domnului)am suficient discernámánt.
      Sánt impotriva procedurii.Articolul acesta trebuia publicat dupá o hotárare din partea conduceri cultului.Fratele Pustan incá e pástor,profesor si evanghelist in cadrul cultului.
      Condamnám noi pe cineva inainte de ai da voie sá se apere?parcá asa zicea cineva in biblie.Si dacá nu se rezolva nimic,abia apoi se putea face celelalte demersuri.
      Imaginati-vá cá eu acum as putea sá-i condamn pe toti din C.P. de complicitate.CE PÁRERE AVETI? O FACEM?

      • Nu l-am ciomăgit frate, doar l-am înfruntat!
        Biblic, nu?
        Conducerea Cultului a avut foarte multă răbdare și îngăduință cu Vladimir Pustan, ca și cu Peniel. Dacă într-un târziu au luat atitudine (că măsuri, nu prea) tot ei au fost… ciomăgiți că de ce acum și nu atunci, de ce așa și nu altfel. Cum probabil s-ar întâmpla și acum.

      • @Daniel Floruta,

        Ceea ce afirmati dumneavoastra despre:

        „Sánt impotriva procedurii.Articolul acesta trebuia publicat dupá o hotárare din partea conduceri cultului.”

        asta insemnand incorsetarea spatiului virtual evanghelic in cadrul unor decizii, hotarari, rezolutii interne ale CP, sau CB sau CDE, ar fi imposibil, asa dupa cum in Evul Mediu, existau taxele bizare pe …fumarit, albinarit, etc., o decizie care frizeaza logica !
        Este adevarat ca problema fratelui Pustan ca si pastor, ca si profesor in cadrul cultului, o vor discuta cei in drept, cei imputerniciti s-o faca si nu trebuie sa le-o recomandam noi. Aici, insa, in spatiul virtual adecvat, s-au semnalat niste manifestari cu precedent care vin din partea fratelui si care se bat cap in cap cu Marturisirea de Credinta a CP si atuturor Cultelor Evanghelice in general !
        Atata doar ca s-a semnalat, s-a discutat pericolul nociv care-l au astfel de manifestari corcite pentru fratietatea evanghelica romaneasca, manifestari preluate din ecumenismul sincretic de…consumatie occidentala care a distrus biserici intregi in occident, tranformandu-le in mutanti ai..geneticii spirituale, in haotice corcituri samaritene moderne.
        Cand este vorba de Evanghelia lui Hristos, atunci este numai una nu si „o alta Evanghelie”, corcita, samariteana moderna ! Pericolul pagubos pentru fratele Pustan, este ca prea multi nestatornici si usuratici in credinta ii iau apararea pe bloguri in general (ca nu-i numai acesta) ei, de fapt stricandu-i IMAGINEA, sifonandu-i-o si mai mult!

      • @Daniel Floruta,

        Ca un appendix la cele spuse anterior, iata aici inca o marturie despre ce poate poroduce falsa inchinare idolatra prin continut si manifestare:

        Adevărul servit împreună cu otrava

        Puteti lua in calcul si axioma biblica: „Împotriva unui prezbiter să nu primeşti învinuire decât din gura a doi sau trei martori.”(1 Timotei 5:19; Deut 19.15) I
        Nu vi se pare corect ?

  3. 100% de partea ta.Multa vreme am crezut ca sunt singurul „anormal” care condamna aceste lucruri.Ma bucur ca am avut dreptate.

    • Frate Mihai,

      Si Ilie Tisbitul credea ca a ramas doar el singur care a scapat de prigoana Izabelei (1 Regi 19:10,14) fara sa stie ca Dumnezeu a mai pastrat in Israel sapte mii de barbati neingenunchiati in fata lui Baal, barbati de care el nu avea habar ( 1 Regi 19:18) sau o suta de prooroci, ascunsi de Obadia in doua pesteri. (1 Regi 18:4) !
      De aceea, iata aici si alte relatii despre o solidarizare cu paririle dumneavoastra…”anormale”!

      • Frate ACIDUZZU,vá ráspund aici pentru cá la comentariul anterior nu este rublica” ráspunde”
        Poate nu am fost destul de explicit.Personal nu m-am inchinat niciodatá si nici nu mi-am fácut cruce si nici n-am de gánd,de icoane nici atát.Singura mea interventie era cea amintitá;adicá timpul si forma.Asta am specificat si in prima postare.Nu absolv pe nimeni de vina ce o are dar tráind cu picioarele pe pámant,lucránd cu oamenii de mai bine de 10 ani,am observat cá cea ce am realizat in birou intre patru ochi nu am rezolvat niciodatá in public.Si asa sántem de rasul lumii.Fratele Ionescu s-a explicat,am inteles,e ok.Nu am atacat pe nimeni”Doamne fereste”.Nu-mi stá in caracter.

  4. Judecand cu aceasi moneda, n.ar trebui sa fim nici mai stricti/ingusti ca Dumnezeu….adica, sa nu condamnam noi ce El nu condamna. 🙂

    • Frate Val,
      Ce NU CONDAMNA DUMNEZEU ? INCHINAREA IDOLATRA?
      Ba, bine ca nu ! Ia uitati-va aici !
      Exodul 20:3-5:
      „Să nu ai alţi dumnezei afară de Mine. (Deut 5.7; Deut 6.14; 2Imp 17.35; Ier 25.6; Ier 35.15);
      Să nu-ţi faci chip cioplit, nici vreo înfăţişare a lucrurilor care sunt sus în ceruri, sau jos pe pământ, sau în apele mai de jos decât pământul. (Lev 26.1; Deut 4.16; Deut 5.8; Deut 27.15; Ps 97.7);
      Să nu te închini înaintea lor şi să nu le slujeşti; căci Eu, Domnul Dumnezeul tău, sunt un Dumnezeu gelos, care pedepsesc nelegiuirea părinţilor în copii, până la al treilea şi la al patrulea neam al celor ce Mă urăsc…”
      Aceasta porunca este in antonimie (contrara) cu intentia de fatarnicie prost mascata a lui Irod cand i-a chemat in ascuns pe magi… (Matei 2:8: „Duceţi-vă de cercetaţi cu de-amănuntul despre Prunc: şi, când Îl veţi găsi, daţi-mi şi mie de ştire, ca să vin şi eu să mă închin Lui.”) Ce credeti, ca intentia de inchinare a lui Irod era una sincera, de recunoastre a lui Hristos ? Nu ! Nici inchinarea fratelui Pustan, n-a fost una sincera ci…va las pe dumneavoastra s-o apreciati daca este sau nu condamnata de Domnul !

  5. Stimate domnule Cristian Ionescu, ce interpretare se poate oferi următorului verset?
    ” Căci toţi sunteţi fii ai lui Dumnezeu prin credinţa în Hristos Iisus.” ( Galateni 3: 26).
    Ce înseamnă „toţi”?

    • Aici este mai mult decat o simpla exegetare a textului, dar mai putin decat un sentimental pled (patura) cu care incercam sa-i acoperim partinic pe „toti”.
      Apostolul Pavel se refera strict la TOTI CATI RAMAN IN HRISTOS, adica la:
      a) „voi sunteti prietenii Mei daca faceti ce va poruncesc Eu !”
      ( Ioan 15:14);
      b) „nu voi M-ati ales pe Mine, ci Eu v-am ales pe voi !”(Ioan 15:16a);
      c) „caci despartiti de Mine, nu puteti face nimic”(Ioan 15:5b);
      d) „Ramaneti in Mine si Eu voi ramane in voi…, Tatal Meu va va curati ca sa aduceti si mai multa roada” ( Ioan 15:2-4);
      e) „ei nu sunt din lume, dupa cum nici Eu nu sunt din lume” (Ioan 17:14-18);
      f) „pentru ca oricine este nascut din Dumnezeu, biruieste lumea” (1 Ioan 5:4);
      g) „Caci daca ar fi fost dintre ai nostri, ar fi ramas cu noi…” (1 Ioan2 :19).

      Sunt suficiente cele sapte argumente despre conditiile care-i includ pe acei TOTI de care vorbeati, nu-i asa ?

      Multa binecuvantare !

  6. As fi deacord cu dumneavoastra daca ati avea aceasi ravna in a condamna unul pacatele asa de vizibile ale lucratorilor din ziua de azi. Sunt atatia lucratori care se inchina pana la pamant in fata altarului prosperitatii. Cultul prosperitatii este la fel de condamnabil in NT ca si inchinarea intr-un templu de idoli sau poate mai condamnabil. Sunt asa de convins ca ati intalnit oameni in slujirea dumneavoastra care afiseaza un mod ostentativ de viata (lacomi de avere, rapareti) si despre care Pavel vorbeste clar ca noi cu astfel de om nici nu trebuie sa mancam. Dar eu nu am auzit vreo masura cu asemenea oameni. Nu imi e mila de fr.Vladimir Pustan, dar atata timp cat suntem loviti de subiectivism in condamnare si osandirea pacatelor nu avem nici autoritatea si nici moralitatea sa facem acest lucru. Fiti sincer cu dumneavoastra si aveti curajul sa faceti o reforma in propria slujire. Ce va ajuta d-voastra ca mereu stati peste ocean si va doare de Romania? Veniti in Romania de tot, lasati facilitatile raiului mondial unde cultul prosperitatii este la el acasa si veniti aici, plangeti pentru Romania, aratati-ne ca va doare de Romania cu inima nu cu vorba. Nu va ingrijorati de cine sa va ia locul, sunt destui. Formati o miscare de reformare a bisericii evanghelice din Romania dar aici. Pentru mine inchinarea lui Pustan intr-o biserica ortodoxa nu este mai rea decat un lucrator care traieste intr-o viata ostentativa la adresa comunitatii sale sau fata de un pastor care este mereu vazut in anturajul celor mai celor mai corupti si bogati evanghelici. Si imi veti spune, e chestiune de crez. Si ce daca, cea de-a doua forma de pacatuire nu este tot de crez? Ba chiar este mult mai grava ca este si de fapta. Fapte care diminueaza mesajul Evangheliei cu mult mai grav. Publicati o lista cu toate alunecarile/aplecarile lucratorilor din ziua de azi. O sa ramaneti socati cat de mult contribuie lucratorii la cultul prosperitatii si la somnul pacatului in bisericile evanghelice si cine sunt beneficiarii acestor practici? Cine tace cand ar trebui sa vorbeasca? Cine tolereaza pacatul in mod deschis? Spre exemplu un tanar/tanara daca pacatuieste este drastic condamnat, nu avem aceiasi unitate de masura pentru coruptii si bogatii evanghelici. Si tacerea este o inchinare. Si trecerea cu vederea este o inchinare. Si nedreptatea din frica este o lasitate. Pacatul cel mai tolerat in mod deschis in zilele noastre in bisericile evanghelice nu este adulterul si alte pacate sexuale ci inchinarea falsa la zeul prosperitatii a sec 20-21 in diverse forme. Acum nu stiu cine se inchina mai mult, europenii sau americanii. Oricum multi din romani s-au aplecat cu fata pana la pamant, dar in ochii nostri nu atat de grav din moment ce nu am facut cruce si nu am mers intr-o biserica ortodoxa. Noi consfitim acest act cu o jertire mult mai mare, cu un cost imens si nimeni nu zice aproape nimic.

    • Dacă ați fi trecut în revistă articolele de pe acest blog ați fi găsit suficient material în această direcție.
      Eu am venit în America acum 30 de ani. Majoritatea copiilor mei sunt născuți și crescuți aici.
      De AICI românii au trimis în România MULTE milioane de dolari.
      Așa că ne doare de România și e bine că suntem aici.
      Argumentul dvs. este totuși valabil dar nu în acest context.

      • Frate Cristian,
        Asata se numeste ceea ce numeam eu, arta divagarii. Ati dat o…”tema de casa” si se incearca a se obtine „o nota buna” pe o lectie substitut, si care nu face obiectul postarii de-acum.
        Este adevarata problema cu…prosperitatea, cu otraiul ostentativ, dar de ce se incearca a-l „ascunde” pe fratele Pustan in spatele acestei diversiuni, care abate atentia spre alte aspecte ale problemei. Este si asta o arta ce tine de psihologia manipularii maselor…
        Cred ca ar fi momentul sa incercam sa venim cu lectia invatata…

        Pe timpul copilariei mele, exista un preot ortodox microbist si chefliu la noi in localitate: „popa Bâru” cum il stiau toti.
        Avea de desfasurat o slujba de inmormantare. A venit cu intarziere, „cǎţǎlit” bine (adica ametit de bautura). Rudele decedatului i-au dat imediat o lista – pomelnic, scrisa in graba pe spatele unei file de agenda pe care se afla…selectionata de fotbal a Romaniei din acea vreme: Popa Bâru o pune intr-un buzunar sub patrafir si incepe slujba. Cand vien vremea de a-si cere defunctul „iertaciune” de la toti cei dragi, preotul scoate fituica-pomelnic si incepe sa citeasca: „Isi cere iertaciune de la robul lui Dumnezeu, Ducadam…, dela robul lui Dumnezeu Domide…, de la robul lui dumnezeu Numweiller… Unul dintre cantorii ce-l insoteau, il trage de maneca si-l opreste soptindu-i: „Parinte…, nu-i asta lista. Astia sunt fotbalistii…!”
        Popa Bâru, da din mana a nepasare si-i raspunde cu voce tare: „N-are nimica, si astia sunt robii Domnului…” si-si continua netulburat pomelnicul !

        Imi cer iertare pentru ilaritatea produsa, dar tot la fel de…tragico-comic este si un comentariu postat doar „pe langa” subiectul dat, pe langa postarea dumneavoastra !

      • Da sunt deacord ca ati trecut in revista si alte pacate si lucruri care ne framanta pe toti, dar ceea ce vroiam sa spun este ca d-voastra nu (si nu numai) nu aveti curajul (sau cel putin nu ati facut-o pana acum) sa faceti la fel un pastor in slujirea actuala (Romania sau diaspora), sa il dezbateti idolatria si opulenta. Da, ati vorbit de pastori americani care au esuat. Dar oare toti pastorii/lucratorii nostri sunt asa de bine la capitolul mai sus aratat? Asa vrea sa aveti dreptate. Vreau sa sesizez ca radicalismul nostru dispare in functie de modul cum percepem pacatul sub o anumita scala de valori de noi inchipuita. Daca fr.Pustan a luat un pic mantia sincretismului crestin, toti pe el, in schimb avem oameni corupti care peste coruptia si lacomia lor imbraca haina denominationala (penti.bapti,etc), vin duminica la adunare, isi platesc taxele, mai finanteaza o misiune, un bilet de avion la lucratori, mai sponsorizeaza ceva in biserica si toti isi pleaca capul. Cred ca avem nevoie de mai multa luciditate in aceste vremuri in a dobandi capacitatea de a dezbate lucrurile care cu adevarat intineaza, pentru ca asa cand se iveste un eveniment fiecare se apuca sa arunce cu piatra, si fiecare din noi se intrece cu ratingul blogurilor pietrare – cat de departe au ajuns pietrele noastre, acum le aruncam usor si de peste ocean. Eu sunt deacord ca trebuie sa judecam dar iata cateva criterii:

        1) sa fiu gata sa fiu judecat/evaluat in toate laturile vietii
        2) obiectivitate – sa avem aceiasi unitate de masura, in biserica mea, grupul meu, familia mea, si cel mai mult cu mine insumi, sa ma judec/evaluez mereu si sa iau masuri cu mine insumi prima data, judecata fara patima si fara partinire cu altii
        3) sa fim plini de zel si cu privire la alte pacate mai putin popularizate in aceste zile, lacomia de avere, lenevia spirituala, delasarea, nedreptatea la fel cum tratam sincretismul. Tratarea discretionara a pacatelor nu face decat sa aruncam unii cu piatra impotriva altora, si spunem ca pacatul meu nu e asa de grav ca al tau.

        Nu pun la indoila moralitatea d-voastra, de altfel nici intentia buna de a aduce in dezbatere anumite lucruri negative, dar aceasta nu ne va duce la o vindecare ci la o adancire a ranilor si asa existente. Nu degeaba Domnul Isus a provocat fariseii, sa arunce cel dintai cu piatra cel fara pacat. Adica nu le-a spuns sa nu arunce, ci le-a spus doar ordinea. Dar poate competionand in fi primul fara pacat iti mai dai seama ca iti mai trebuie ceva timp sa te pui in ordine si mai ai mult de luptat. Asa de mult as vrea ca cei ce scriem pe aceste bloguri inainte de a fi scris nu articol, ci un comnetariu, fiecare dintre noi sa ne fi facut o ordine. Patosul partinic si anomimatul multora ma face sa cred ca tare multi dintre cei care comenteaza se ascund dupa o identitate indoilenica din care poti sa scrii cat de dur vrei fara sa te intrebe nimeni nimic de viata ta, de viata familiei tale, de modul cu te manifesti acasa. Online atatia oameni mai sfinti decat fariseii de acum 2000 de ani, mai ales ca suntem mantuiti prin credinta si rasplatiti prin fapte. Dar mai ales faptele astea vor fi foarte rasplatite. Asa ca inainte de a scrie dragi comentatori / blogeri trebuie sa ne facem judecata, trebuie sa fim gata sa fim judecati in toate aspectele vietii noastre, si trebuie sa avem o claritate cu privire la ce judecam. Si de ce sa nu amintim, sa ne spunem identitatea reala fara obscuritatea virtualitatii online. Dati-va concursul in a pune lucrurile in ordine in vietile voastre, ale famiilor voastre, grupului/bisericii/denominatiei voastre. Competionati sa fiti cei dintai fara pacat.

        Dumnezeu sa ne ajute pe toti.

        • Oh, păcatul este mai întâi o problemă personală, apoi când este demascat, publică.
          Erezia și compromisul doctrinar reprezintă altceva. Asta este ce dezbatem noi aici NU, NU, NU viața personală a cuiva. Nu puteți face distincția?

      • C.I.

        Nu cei cu nasturele de sus descheiat, etc… necistesc amvonul–nu tine de asta– ci cei care SLUJESC INTERESELOR PROPRII, cei care (…) dupa atentia/favoarea politicenilor, cei care UMBLA DUPA AVERI (aici pe pamant) si TRAIESC IN LUXURI nepermise (in timp ce vb despre smerenie) si care VB DOCTRINE FALSE in numele „ingustimii” („nu meriti sa mergi in cer daca nu sti cu cati arginti a fost vandut Iosif”, si alte bazaconii), etc etc. Si astea le fac in timp ce „slujesc” la amvoane punand si o masca religioasa, pioasa in timp ce vb „ingust” altora.

      • @ Catau Adrian,

        Da, frate Adrian, aveti perfecta dreptate in ceea ce spuneti ! De altfel, sunt de-acord s-o spuneti tare si concis !

        „Asa vrea sa aveti dreptate. Vreau sa sesizez ca radicalismul nostru dispare in functie de modul cum percepem pacatul sub o anumita scala de valori de noi inchipuita. Daca fr.Pustan a luat un pic mantia sincretismului crestin, toti pe el, in schimb avem oameni corupti care peste coruptia si lacomia lor imbraca haina denominationala (penti.bapti,etc)… Cred ca avem nevoie de mai multa luciditate in aceste vremuri in a dobandi capacitatea de a dezbate lucrurile care cu adevarat intineaza, pentru ca asa cand se iveste un eveniment fiecare se apuca sa arunce cu piatra, si fiecare din noi se intrece cu ratingul blogurilor pietrare….”

        SI FIECARE DIN NOI SE INTRECE CU RATINGUL BLOGURILOR PIETRARE ! Aici, trebuie sa recunoasteti, ati cam…”sarit calul” ! Nu toti avem bloguri. Aici, chiar dumneavoastra sariti sa aruncati cu piatra in gazda noastra binevoitoare, numindu-l „pietrar” (oare sa fi inteles eu bine ca ati vrut sa rostiti, dar v-a fost oarecum teama, „aruncator de pietre”?)

        Ceea ce am dorit eu sa subliniez este sa vorbim doar la subiectul dat si sa nu facem un ghiveci, o tocana de legume vorbind divagant despre alte subiecte la fel de fierbinti prin asociere pana la confuzie cu acesta (Pustan), si care cred ca si acestea vor face obiectul unor postari ulterioare.
        Divagand, nu facem decat sa diluam continutul subiectului, sa abatem atentia in alat parte si sa ne abatem de la subiectul postat. „Talentul” acesta tine nu numai de capacitatea de a divaga dar si de „arta” demagogica ieftina si meschina care impovareaza intotdeauna o discutie, impaunata cu „frumusetea” unei limbi de lemn „iliesciene” care „cuprins de sinergia faptelor, eludeaza meandrele concretului…”

        Cred ca m-ati inteles bine ca va dau dreptate dar aici nu puteti lua nota maxima la divagatii !
        V-o spun fara niciun resentiment, ca nu-mi sade bine ! V-o spun insa ca unui frate in Hristos care singur trebuie sa-si tempereze duhul…”Caci duhurile proorocilor sunt supuse proorocilor !”
        Fiti binecuvantat, frate Adrian !

      • C.I.

        Si altele, da, dar in nici un caz nasturele si maneca scurta…
        Eu chiar va pretuiesc asa cum sunteti si am tot respectul 🙂

    • Cu tot respectul si admiratia pe care vi le port, frate Cristian, comentariul de mai sus are un dram de adevar. Sunt slujitori cu care colaborati la conventii, pe unii ia-ti avut invitati la sarbatoarea de 10 ani, pastori care promoveaza libertinismul american, eternal security si evanghelia prosperitatii. Ultima data cand v-am atras atentia despre acest aspect, cu ocazia dansului de la Peniel, mi-ati cerut sa dau nume (pe privat), dar nu am facut-o.
      Sunteti un varf de lance, Duhul Sfant va foloseste deja pentru reforma a carui inceput era asteptat de mult de catre multe inimi care suspina in taina. Aveti curajul lui David Wilkerson, lui AW Tozer, lui Leo Ravenhill si al lui Paul Washer! Sau, pretuititi mai mult colaborararea cu acesti pastori si pozele impreuna pe copertile revistelor si calendarului uniunii!? Lasati avantajele, strigati in pustie!

    • Diaspora este rupta de realitatea Romaniei si de felul in care lucreaza Dumnezeu aici in aceste timpuri.
      F bine ca ati sprijinit financiar.Multumim!Vi s-a facut o onoare.
      Pana cand nu sunteti aici ,fizic,nu puteti sa intelegeti Romania
      ,cu atat mai putin sa o reformati.

  7. Frate Cristian, eu as vrea sa intreb fara pic de malitie: care este diferenta de fond dintre faptul ca V.P si-a facut fatarnic cruce intr-o biserica catolica si faptul ca cineva tine la identitatea sa confesionala (cum se exprima amicul caruia ii raspundeti)?

  8. Frate Ionescu, in urma celor cititte am doar o singura intrebare : V-a pus Dumnezeu judecator in locul Lui ???
    Cred ca Dumnezeu e in masura sa il judece pe fratele Pustan , nu ne-a pus nimeni pe noi !

    • Nu cunoașteți scripturile…

      • Aveti dreptate, frate Cristian ! De doua ori, dreptate !
        Iata ce zice apostolul Pavel in 1 Corinteni 6:1-11, din care redau fragmentar doar cateva versete:

        A. 1 Corinteni 6:1-5:
        „Cum! Când vreunul din voi are vreo neînţelegere cu altul, îndrăzneşte el să se judece cu el la cei nelegiuiţi, şi nu la sfinţi?
        Nu ştiţi că sfinţii vor judeca lumea? Şi dacă lumea va fi judecată de voi, sunteţi voi nevrednici să judecaţi lucruri de foarte mică însemnătate?
        (Ps 49.14; Dan 7.22; Mat 19.28; Luc 22.30; Apoc 2.26; Apoc 3.21; Apoc 20.4);
        Nu ştiţi că noi vom judeca pe îngeri? Cu cât mai mult lucrurile vieţii acesteia? (2Pet 2.4);
        Deci când aveţi neînţelegeri pentru lucrurile vieţii acesteia, VOI PUNETI JUDECATORI PE ACEIA PE CARE BISERICA NU-I BAGA IN SEAMA?
        SPRE RUSINEA VOASTRA ZIC LUCRUL ACESTA. ASTFEL, NU ESTE INTRE VOI NICI MACAR UN SINGUR OM INTELEPT, CARE SA FIE IN STARE SA JUDECE INTRE FRATE SI FRATE ?”

        B. 1 CORINTENI 6:9-10:
        „Nu ştiţi că cei nedrepţi nu vor moşteni Împărăţia lui Dumnezeu? NU VA INSELATI IN PRIVINTA ACEASTA: nici curvarii, NICI INCHINATORII LA IDOLI, nici preacurvarii, nici malahii, nici sodomiţii, (1Cor 15.50; Gal 5.21; Efes 5.5; 1Tim 1.9; Evrei 12.14; Evr 13.4; Apoc 22.15); nici hoţii, nici cei lacomi, nici beţivii, nici defăimătorii, nici hrăpăreţii nu vor moşteni Împărăţia lui Dumnezeu. : „

    • Se pare ca intr-adevar nu prea se cunosc scripturile, de puterea lui Dumnezeu ce sa mai spunem!?
      Sa ne uitam la versetul 12:

      1 Corinteni 5:9  V-am scris în epistola mea să n-aveţi nici o legătură cu curvarii.
      10  Însă n-am înţeles cu curvarii lumii acesteia sau cu cei lacomi de bani sau cu cei răpareţi sau cu cei ce se închină la idoli, fiindcă atunci ar trebui să ieşiţi din lume.
      11  Ci v-am scris să n-aveţi nici un fel de legături cu vreunul care, măcarcă îşi zice „frate” totuşi este curvar sau lacom de bani sau închinător la idoli sau defăimător sau beţiv sau răpareţ; cu un astfel de om nu trebuie nici să mâncaţi.
      12  În adevăr, ce am eu să judec pe cei de afară? Nu este datoria voastră să judecaţi pe cei dinăuntru?
      13  cât despre cei de afară, îi judecă Dumnezeu. Daţi afară, deci, din mijlocul vostru pe răul acela.

    • Frate Titel, nu va cunosc, tocmai am primit o referinta f buna despre felul smerit si generos in care faceti misiune, dar….ati pus o intrebare f gresita.
      „cine ne-a pus pe noi judecatori?”
      Cititi mai jos ce spune fr Daniel la 7.10.
      Noi suntem datori, obligati, sa dam afara raul; sa ne judecam acum, aici, si sa ne pocaim, fiecrae de ale noastre, mai vizibile sau ba;sa nu asteptam Marea Judecata cind Domnul va spune:
      plecati nu va cunosc.
      Acest amestec aiuritor in vremea din urma, de nu mai stiu cei slabi sau incepatori unde e Calea..luind-o lesne pe calea cea LARGA,
      este numai de la „domnu acestei lumi”.
      Teribil de smecher…
      Daca am sta tari in Scripturi n-am inghiti toate aceste colorate invataturi si amestecuri penibile de „una cu alta” dar vezi ca nici nu e asa pacat????
      Este pacat EREZIA sau nu?
      Vai de noi va fi, cind pentru tinerii de azi vom da socoteala.
      Lor li se permite orice..dar cine e de vina?
      Nu invattaorii?
      E drept ca si in biserici, ne suparam ca s-a dat liber SCENEI si ne holbam la fetele si baietii aceia care in tot timpul in care ei ar trebui sa se inchine smeriti, stau ca vedetele cu microfoanle in fata, de parca noi, adunarea, fara ei nu mai stim sa cintam si le auzim doar lor vocile pina ne si saturam de ele…si vrem sa ne auzim fratii,,,si e imposibil..si asta este considerta o problema minora…
      dar de aci..si pina a te inchina ba la Maria Regina , ba la sfintele moaste(aualeu…ca miine..) e cale lunga…

    • Eu inteleg 1 Corinteni 11:31 faptul că nu judecăm pe graţi cu răutate ci în dragostea ce le-o purtăm, judecînd noi lucrurile de-acum, ferim pe frati de judecata finală.

  9. Frate Cristian I.
    Doresc ca dumnezeu să vă binecuvinteze.
    Iertaţimă:. Fiindcă îndrăznesc din nou să intervin cu comentariile mele,.
    Frt. V. Pustan. a fost si in orasul nostru şi toate confesiunile religioase a fost adunate în sala Eminescu,si noi am participat dar sperăm să fie ultima de felul acesta, în care am vazut manifestarea unora in timpul închinări, bătaie din palme (dans).
    Şi incă un lucru ,frt.Pustan a declarat ca a fost în ungaria unde a vizitat pe fratii romăn, şi cu lacrim în ochi fratii nostri romîn le-a spus lui ca statul maghiar aluat drepturile să fie romăn şi acuma se va lua si dreptul să fie Penticostal . M-am interesat si eu de la fraţii din Ungaria şi m-a informat fraţii cum stau lucrurile:. În adevăr statul maghiar din 2012. nu mai vrea să mai finanţeze ,bisericile mici independente cum am înţeles,chiar şi cultul penticostal era să nu mai primească acest drept caci trebuie să ai un anumit numar de membri. Ce mi s-a părut interesant din relatările fraţilor şi poate şi pentru alţii sai fie, dacă vor să primeasca în continuoara sprijinul statului trebuie să se asocieze sau sa se unifice cu alte confesiun religioase.
    Dar doresc să scriu şi o înîmplare.Mai de mult cînd oameni făceau naveta cu autobuzele ,şi cu trenurile arhipline la locurile lor de muncă.
    Asa urcinduse cineva mai repede in tren a gasit un compartiment gol şi bucuria lui a fost ocupînd locul că poate să citească pină la destinaţie.Dar la următoarea staţie a văzut pe fereastra trenului o bunicuţă ajutat de cineva cu sacoşele plină căci vroia să se urce in tren cu care şi el călătorea.
    Imediat a spus in sînea lui fratele nostru,dacă bunicuţa v-a intra in compartimentul lui cu sacosele şi dacă la coborîre se va ruga de el să o ajute el nu o să facă acest gest si aşa şi a făcut el a marturisit.
    In adevăr bunicuţa in compartiment unde era el a intrat .El făcea căci nici nu o vede.
    Dar la apropiere de destinaţie,bunicuţa incepe să deranjeze din citit pe omul nostru şi înceapă să zică asa mai plîngăcios, domnule nu vă supărati , nu am pe nimeni să mă ajute, mă duc la piaţa să mai vînd cîte ceva, sint bătrînă şi foarte greu pot să cobori cu sacoşele am o rugăminte la dumneavoasră domnule vă rog ajutaţimă la coborîre din tren cu bagajele. Acum omul ridică capul din cartea pe care o citea şi răspunde bunicuţei, ; nem tud roman:….. atunci bunicuţa începe în limba maghiară acelasi poveste să zică,
    el din nou ridică capul din carte pe care citea şi răspunde nu şti maghiar.
    Atuncea bunicuţa intreabă, ce fel de om este acest domn,fiindcă nu vrea să înţeleagă, nici hu. nici ro. Închei cu 2 Petr,cap.3 v.5. Căci uni înadins se fac că nu ştiu… vine domnul Isus..v.9. îndelungă răbdare pentru noi,este ca nici unul să nu piară,ci toţi sa vină la pocăinţă.

  10. Despre scaunul de Judecata a lui Hristos – fragment dintr-o predica a lui Leonard Ravenhill
    Apasa cc pt. subtitrare si poate ne va folosi la toti.

  11. Fr Cristian,
    aveti dreptate, nu viata privata este scoasa in vazul tuturor, ci ceea coricum este la vedere, afisat chiar cu mindrie:
    ereziile.
    Oricum nu trebuie sa ne miram, pentruca aici comenteaza ,multi care nu cunosc evanghelia curata; aceea pe care o propovaduiti si eu o ascult cu mare interes.Nu vorbim despre cceea ce fiecare va da socotela inaintea lui Dumnezeu, oricine ar fi el;
    ci de ceea ce „poate sminti” mintile.
    Desigur ca te smintesti(cum se spune la ortodocsi) vazind ca cineva care ti-a vorbit mai de mult de inchinarea la idoli=pacat; ca el face acelas lucru. acesti oameni vor aplica in orice pacat exemplul negativ.
    Sa ne fereasca Dumnezeu de mindrie, cred ca pe omul acesta mindria il face sa o ia razna.
    S-au mai vazut cazuri. 😦

  12. ce titlu are articolul asta… din cauza lui Vladimir Pustan si Peniel nu va puteti pocai???
    asta-i buna… vorbiti cat vreti de Pustan si Peniel… doar asa se poate face reclama unui astfel de blog… ramaneti ancorati in sfanta traditie penticostala romaneasca, e cel mai usor lucru sa stai cu mainile incrucisate si sa arati cu degetul.

  13. @ACIDUZZU
    Din pozitia d-vostra e foarte usor de vorbit atata timp cat va ascundeti sub anonimat. Genul acesta de dezbatere nu face bine nimanui. Fr.Ionescu face mare diferenta intre erezie si alte pacate alte noastre ca si cum acesta (erezie) sau mai bine zis ca cel ce a comis acest pacat poate fi judecat in public. Numai ca domnia sa o faca folosindu-se nu stiu cati comentatori anomimi care voteaza intru-un fel sa altul pentru judecarea unui om si aici nu este vorba de o miscare sau o lucrare generala ci de o persoana. Repet. Nu apar pe nimeni. Opinia mea pe care o spun a treia oara este: O persoana publica/pastor/evanghelist daca e sa fie judecat nu poate fi judecat/evaluat doar din perspectiva pacatului ereziei ci din toate aspectele slujirii si a vietii personale. Prezbiterul/diaconul cel putin cum arata scriptura are alte criterii decat cele propagate azi. Judecata si condamnarea pentru erezie a facut atatea victime intre crestini ca ar trebui de fiecare fata sa plangem si sa tinem un moment de tacere pentru victimele a doua milenii de martiraj crunt in istoria crestinismului. Uneori trec sute de ani si oamenii inca nu restaureaza o persoana condamnata pentru erezie si arsa pe rug. Redau definitia din dex a cuvantului erezie

    EREZÍE, erezii, s. f. 1. Doctrină sau credință religioasă care ia naștere în sânul unei biserici, abătându-se de la dogmele consacrate și care este condamnată de biserica respectivă. 2. Fig. greșeală, eroare, rătăcire. – Din fr. hérésie, lat. haeresis.
    Deci o greseala, eroare, ratacire de la dogmele consacrate din biserica respectivă. Lasand patosul acuzator de ambele tabere, va las provocare.
    Ce masura se impune in cazul fr. Vladimir Pustan conform Cuvantului lui Dumnezeu ? Nu conform crezului penticostal popular sau oficial. Daca fr. Ionescu si multi altii dintre noi ne-am intoarce in timp toti am fi eretici fata de inaintasii nostri ortodocsi, catolici, metodisti, puritani, etc. Si de altfel nu stiu ce sunteti d-voastra dar cred ca stiti foarte bine ca majoritatea confesiunilor evanghelice inca vad penticostalii eretici si ca s-au departat de invatatura lor cesationista din era glaciara a Evului Mediu. Deci daca ar trebui sa aruncam crezul nostru poleit cu multe traditii ambigui si indoielnice si cu multe aberatii jenante si daca ne-am intoarce cu adevarat la Biblie, fr Ionescu ar trebui sa evalueze pacatul omului si nu (termenul erezie a fost si este folosita de tabara traditionala pentru cei paraseau “adevarata credinta”), noi am fost numiti eretici, acum noi numim eretici pe altii. De fapt nimic nou sub soare. Dupa ce Luter s-a vazut cu sacii in caruta a ponegrit si riduculizat pe altii. Dupa ce Jean Calvin s-a vazut sus a facut la fel. Era foarte usor sa scapi de cineva care nu avea crezul tau, o acuzare fabricata de erezie si rugul mergea de minune. La fel facem si noi ca doar intr-o oarecare masura suntem urmasii lor. Oricum nu ma sperie limbajul teologilor si nici nu mai inspaimata, dar nu prea li se potriveste unora care nu sunt din breasla lor, ca acolo se ajunge mai greu. Pentru mine cuvantul erezie este mai degraba un cavant care imi provoaca un desgust fata de superioritatea unora din cei suspusi din vremurile trecute sau a unora din vremurile de azi care cred ca le stiu pe toate si ei tin adevarul deplin si absolut in materie de religie si doctrine.

    Nu l-am acuzat pe fr. Cristian Ionescu. El isi asuma subiectul. El este cel care arunca in arena subiectele. De fapt el stie bine sa se apare. Nu il plangeti atata. Pustan inca nu a scris nimic desi curg rauri de litere la adresa lui. Asta nu e singurul blog care a scris despre persoana lui.

    PS. Scuza ca un pastor/evanghelist poate fi judecat daca comite pacatul „ereziei” nu tine. Iar disculparea ca aceasta dezbatere nu este judecata publica la fel nu tine. Fr/d-l Vladimir Pustan, aici, acum, este judecat de unii din noi, unii sunt pro iar altii contra fata de fapta sa (erezia). Personal imi mentin ideea PENTRU A TREIA OARA AZI 29-11-2011 ca cineva nu poate fi judecat doar din perspectiva acestei fapte „erezia” ci evaluarea unui lucrator/frate este doar evaluand viata sa personala, a familiei si a modului cum traiesti in societate (biserica, loc de munca, vecini, scoala, etc). Punct
    Sper sa nu mai fiu apreciat de limbaj “iliescian”
    Fiti binecuvantat fr..ACIDUZZU….desi nu acesta este numele d-voastra

    • @Catau Adrian,

      In primul comment, adresat dumneavoastra, va dadeam dreptate dumneavoastra in cele afirmate, chiar din postura aceasta de…”anonim” pe blog, cu toate ca, daca eram doar o persoana „abstracta” asa dupa cum insinuati intru apararea subterfugiilor dumneavoastra justificative, nu imi ingaduia fratele Cristian Ionescu „intrarea” pe blogul dansului !
      Nu asta este problema.
      Nici eu nu atac persoana fratelui Pustan (daca veti reciti cu atentie toate comment-urile mele, veti constata ca am facut referire DOAR la pericolul inchinarilor idolatre ca manifestare care ia din ce in ce mai mare amploare in comunitatea evanghelica romaneasca, copiind astfel sincretismul modern occdental, ca religie la fel de corcita ca si a samaritenilor de altadata, sincretism care COMPROMITE IMAGINEA UNUI BUN PASTOR SI EVANGHELIST DIN ROMANIA ! Aduceam in discutie cazul lui Rick Warren si biserica Chrislamului – Beulah, ca referinta).

      Stiti proverbul romanesc cu…”vaca buna de lapte, dar care da cu picorul in galeata plina…”, nu-i asa ?
      Desigur ca folosesc doar comparatia ca morala aplicata aici !

      Cat despre divagatie,
      „DIVAGÁȚIE s.f. Îndepărtare de la o temă, de la un subiect etc. ; digresiune, divagare. [Gen. -iei, var. divagațiune s.f. / cf. fr. divagation, it. divagazione]”
      http://dexonline.ro/definitie/divaga%C8%9Bie
      raman totusi la ce am scris.
      Intr-adevar, aveti dreptate, religia prosperitatii, opulenta ostentativa a unor slujitori ai (cui ?) Evangheliei, pacate mari si-ascunse, compromisuri de tot felul, sunt probleme reale, vitale ce trebuiesc judecate de fratii competenti din Biserica lui Hristos (nicidecum de catre cei dinafara, asa cum precizeaza apostolul Pavel in 1 Corinteni 6:1-11), aceste fapte exista dar pentru moment, ele NU FAC OBIECTUL DISCUTIEI DE-AICI, DE-ACUM !
      Acest lucru l-am subliniat considerandu-l inoportun ca divagatie, dupa tiparul iliescian , care intotdeauna cand era in situatia sa-si spuna parerea clar, concis si direct, fara ocolisuri, la o problema in discutie, apela la subterfugii de abatere a atentiei celor prezenti, a opiniei publicea, avand un scop ascuns de mainpulare a maselor.

      Cat despre EREZIE, conform DEX-ului,

      http://dexonline.ro/definitie/erezie

      (penultima referinta), mai poate insemna: „EREZÍE s. (BIS.) eres, (rar) necredință, (înv.) minciună. (A comite o ~.)” ADICA RATARNICIRE, MINCIUNA IN MANIFESTARE, IN CONTRADICTIE CU CE PROPOVADUIESTI ! Adica, tot vorba proverbului romanesc: „Sa faci ce zice popa, dar sa nu faci ce face popa…”

      Si iarasi, iertati-ma, asa anonim cum ma considerati dumneavoastra, consider, pe baza lui 1 Corinteni 13:5 „dragostea nu se poarta necuviincios”, ca ati pacatuit dispretuindu-ne si catalogandu-ne pe toti confratii dumneavoastra, inclusiv pastorul Cristian Ionescu ca fiind „pietrari”, adica, fatarnici aruncatori de pietre…
      Nu e bine, frate Adriene, nu e bine !
      Domnul sa va mustre cu o binecuvantare a iertarii Sale
      nemeritate !

  14. „Căci n-am avut de gând să știu între voi altceva decât pe Isus Hristos, și pe El răstignit!” Apostolul Pavel

  15. FARCAU IONEL-SATU -MARE Răspunde 29 noiembrie 2011 la 2:05 PM

    Vladimir Pustan a devenit o eticheta care se vinde bine printre cei „caldicei” si in special la generatia tanara.In lista am mai putea aseza multe nume fie si din mediul penticostal, carora la seminar li s-a predat si „actoria” ca materie de studiu.Marea drama este ca se accepta mai mult acest libertinaj crestin ,decit a ne intoarce la vechile cararii.Ajuta Doamne necredintei mele! ‘” I-am spus de cand era de -o luna/ si-umplea de strigat batatura ,/c-ar fi un pastor tare bun/dar din pacat il strica gura!

  16. Obisnuiesc ca cercetînd totul s-aleg pentru mine ce este bun. De pildă, am apreciat pe ansamblu predica fratelui Pustan din templul ortodox, nu ştiu dacă acolo s-a mai predicat aşa din Biblie. Ceva penibil: la grecocatolici a-ntrebat cine are Biblia la el să ridice mîna; unul din cei doi prelaţi din faţă a ridicat ferm, celălalt deloc. Cum s-o fi simţit cel din urmă?…

    Trecînd dezinteresat peste lucrurile cu care nu-s de acord, doctrine nebiblice, practici, ascult cu bucurie şi folos predicatori ca Lazăr Gog, Vladimir Pustan, Nicu Butoi de la adventişti etc, oameni pe care Dumnezeu îi foloseşte. Ca să nu mai zic de muzica duhovnicească a lui Emanuel Piroşca. Ce a lucrat şi lucrează Dumnezeu prin aceşti oameni este de necontestat. De pildă, chiar dacă ghicitorul Balaam a terminat-o rău de tot, nu minimalizăm valoarea uimitoare a profeţiilor acestuia venite direct de la Dumnezeu.

    Nu demult, nu prea eram de acord cu ceva comentarii ale fratelui Puştan şi i-am trimis un comentariu biblic, cum vedeam eu subiectul respectiv. Dînsul s-a bucurat, a folosit observaţiile mele, deci nu e atît de mîndru ca să ignore criticile aduse, ba dimpotrivă. Susţineţi că i s-a atras atenţia personal asupra abaterilor dînsului dar fără rezultat. Mă mir. Cine a discutat cu dînsul problema falsei închinări sau ecumenismului? Auzisem anul trecut pe fratele Ioan Panican punînd problema dar nu ştiu dacă i-a transmis personal acuzaţiile. Poate fratele Puştan nici nu citeşte pe-aici, poate nici nu ştie ce scriem noi.

    Dacă Biblia spune să cercetăm totul şi s-alegem ce este bun, satan cercetează tot şi alege ce este greşit, ambalează şi speculează orice greşeală, exact cum proceda „vindecătorul” cu predicile fratelui Iosif Ţon. Să n-ajungem astfel să vedem în viaţa unui om doar răul, greşeala.

    Cred că fratele Vl.Puştan ar trebui cercetat la conducerea cultului penticostal la Bucureşti, lămurite acolo lucrurile şi prezentate publicului, cum au făcut baptiştii cu fratele Ţon, dar să nu continuăm apoi să aruncăm cu pietre pe bloguri.

    Închei cu apelul dumneavoastră, să facem diferenţa între păcat şi păcătos, între bunele şi relele personajului Vl. Puştan.

    • Un scenariu a fost pus în lucru de rătăcirea liberală şi postmodernistă din creştinismul evanghelic românesc, în speţă cel penticostal, care s-a bazat zeci de ani pe Scriptură şi pe Puterea lui Dumnezeu. Iată scenariul:
      1. facem foc împotriva celor care au trăit în comunism, care au făcut ceva dar nu sunt pe linia noastră liberală;
      2. în timp ce luptăm cu foştii sau îi pornim să se bată ei unii cu alţii, noi înaintăm foarte hotărâţi cu oferta liberală;
      3. atacăm finuţ Biblia, dacă trebuie, prin exemple bizare şi facem loc gândirii postmoderniste, prin dileme ale traducerilor, prin propuneri de genul următor:
      a. Presupun că încă n-aţi decupat din Biblie cartea Proverbe doar pentru că autorul celor mai multe dintre ele a avut 1000 de ţiitoare şi şi-a cam pierdut minţile la bătrâneţe, căzând în idolatrie. … Am pe raft cărţi de Bultmann, care are o reputaţie încă şi mai proastă. (http://vaisamar.wordpress.com/2011/02/14/d-a-carson-despre-sine-baptist-prin-ordinare-free-evangelical-prin-membralitate/)
      b. „De pildă, chiar dacă ghicitorul Balaam a terminat-o rău de tot, nu minimalizăm valoarea uimitoare a profeţiilor acestuia venite direct de la Dumnezeu. (https://popaspentrusuflet.wordpress.com/2011/11/29/vladimir-pustan-peniel-si-milosii-care-nu-ne-lasa-sa-ne-pocaim/#comments)”
      c. Fă balanţa 200 de oameni aud Evanghelia şi omul care le predică devine un nepocăit în viziunea dv. Acuma să vă întreb, nu v-aţi bucura dacă s-ar pocăi 200 de oameni prin predica unui “”” nepocăit “””? (https://popaspentrusuflet.wordpress.com/2011/11/28/vladimir-pustan-un-semn-ecumenic-al-compromisului/#comments)

      • Ai dreptate, nu sunt nici eu de-acord cu liberalismul dar ziceam să nu ne grăbim să batem cuie pe crucea cuiva şi să vedem cum se răspunde apelului la pocăinţă. Mă-ntreb ce-i cu muzica aia lumească la radio Ciresarii, radio Filadelfia, Armonia, etc. Ai inţeles altfel referirea mea la Balaam. Să n-arunci omul cu mesaj cu tot. In mod corect, Puştan e acuzat de compromis cu fariseii, asta nu anulează totul, ca şi cum n-a făcut nimic bun.

  17. Cred ca trebuie sa discutam radacinile problemei. Ca si in cazul Peniel unde dansul lumesc a fost o simptoma a unei probleme mai adanci, si in acest caz nu este vorba doar de o plecaciune in fata unei icoane sau un semn, ci de un compromis doctrinar.

    Trebuie sa intelegem ca e la moda sa te etichetezi ca fiind non-denominational. Esti apreciat daca te prezinti ca inter-confesional. Esti respectat daca ai inclinatii ecumenice, si daca te pui bine cu toti. Eu zic ca pretul compromisului in a multumi pe toti este prea mare pentru pastorul Pustan pt ca acest compromis violeaza doctrinele corecte ale credintei pe care o predica.

    • Una din concluziile comentariilor de la articolul anterior și de la acesta este că nu se face distincție între principiu și persoană.
      Cei care simpatizează modul de prezentare a lui VP sunt deranjați profund iar aceasta îi determină să reacționeze fără mai analizeze gestul favoritului lor de la sfârșitul cuvântării.
      O altă confuzie vine din lipsa înțelegerii termenilor popularitate și populism. De asemenea este amestecată evanghelzarea și ecumenismul.
      Așa că se tot poate vorbi de acum încolo maiamult decât până acum.

  18. Fr Cristi, mi se pare ca reactia la cazul acesta nu este asa de agresiva comparata cu cazul Peniel… Maybe you converted some liberals the last time around 🙂

    • We can only hope!! 🙂

    • Fr. Chris P., stati linistit ca nu a reusit Fr. C.I. convertirea nici unui „liberal”, nici nu ar fi asa ceva o performanta laudabila 🙂 Predicile stufoase si folclorice ale fratelui V.P. nu sunt de loc pe gustul nostru. Asta ca sa stiti ca luam in serios ce spune Biblia si pornim de la Text spre invatatura si nu „impodobim „predicile noastre cu tot felul de versete biblice. Din pacate fratele C.I. a devenit mai sarac 😦 prin debarasarea de acesti „liberali si nu prin convertirea lor.

      • Han, sincer va spun ca mai bine prefer o predica presarata cu o multime de versete, decat o abureala despre aplicatie… Totusi, l-am ascultat pe pastorul Pustan, si e adevarat ca este foarte captivant in felul cum predica. Dar va intreb, cum vedeti plecaciunea in fata icoanei, repetata in mai multe clipuri you-tube? Cum vedeti acest amalgam interconfesional? Ce rost mai are atunci credinta noastra basata pe Reforma?

      • Nu ne debarasăm de liberali, ci de leberalism; nu de farisei, ci de fariseism; Dar dacă totuşi, liberalii aceia nu renunţă nicicum la liberalism, păcătoşi nu vor să renunţe la păcat, fariseii nu renunţă la făţărnicie, ce facem cu ei?… Hristos era prietenul vameşilor şi păcătoşilor tocmai pentru că s-au pocăit şi au părăsit omul vechi al păcatului.

      • Nu m-am facut bine inteles. Mea culpa!
        1) Personal chiar NU ma dau in vant dupa predicile lui V.P. „stufoase si folclorice”. O chestie de gust!
        2) Consider ca sunt prea putine predici expositive ( la V.P. nu am auzit nici una) in bisericile noastre penticostale care sa lase textul (in context) sa vorbeasca. Desigur asta inseamna munca multa si un auditoriu mai restrans. Tocmai citesc GALATENI de John R.W. Stott.
        3) Nu cred ca ceea ce a facut V.P. a fost o inchinare IN DUH fata de o icoana ci un gest formal prin care sa pastreze o usa deschisa pentru Mesaj si in alte biserici traditionale.
        4) Nu a facut bine ca nu a tinul cont de cugetele fratilor de credinta (nu neaparat al tinerilor , cum se presupune, ci a unora ca … noi.)

      • KRSt Unde putem citi in Biblie ca vamesii si pacatosii din preajma Mantuitorului „s-au pocăit şi au părăsit omul vechi al păcatului”. Nu cumva au stigat si o parte dintre ei „Rastigneste-L” ?

      • „mai sarac, imbogatind pe multi”
        (dar nu pe liberali. 🙂

  19. KRSt
    ce curios ca numai acum dai pe fata adevaratul tau crez.
    Deci esti de acord cu Pustan, care se scrie fara virgulita sub”S”.
    Cunosc „din intimplare” comentai la Vindecatoru fiind PRO apoi pe alt blog il criticai, un lucru f urit, la care Vindecatoru te-a „admonestat”serios.
    Aici ai fost mai precaut, dar nu ti-ai aratat adevarta fata, precum ca sustii pe domnul Pustan, macar ca nu-i stii corect numele, ceea ce spune „ceva”
    Ar fi mai bine Stefane sa te ocupi numai de cintare, am auzit la Vindecatoru ca, cinti frumos, si nu da sfaturi fratelui Ionescu,nu e cazul; dinsul cunoaste bine Cuvintul si ce anume are de facut in situatia de fata.
    Spui sa nu aruncam cu pietre, numai ca tu intrun loc aruncai cu pietre, (la fr PLascau), iar pe blog direct la Vindecatoru erai la polul opus fata de acesta.
    Ramin oricum f desamagita.
    Domnul sa te ajute, sa fii barbat!(omeneste vorbind, nu duhovniceste, pina acolo e drum lung, fiind ca il faci pe ocolite)

    • problema am pus-o astfel: daca Dumnezeu foloseste astfel de oameni, cine suntem noi sa-i dam la gunoi. Conform Apocalipsa capitolele 2 si 3 se poate ca cei acuzati din biserica sa aiba si lucruri bune de care unii ca tine, porniti la rau, sa nu tina seama.

      Cine te-a pus pe tine sa ma urmaresti si sa stii tot ce am postat, tot ce s-a scris despre mine?

      Asa este, pe principiul ca un om are si bune si rele, am scris si pro si contra lui Iosif Ton. Deasemenea, nu sunt de partea lui Pustan {n-am litere diacritice acum la mine pe telefon} in ce priveste ereziile de care eate acuzat, chiar daca-n alte aspecte-mi este prieten si frate.

      Stiu si apreciez faptul ca fratele Ionescu stie ce are de facut, cunoaste Biblia, apreciez fermitatea cu care pune problema, dar ar fi ideal sa-i acrie si pe mail lui Pustan aceste obiectii ca poate nu intra pe blog.

      Deci Eliza, o sa-ncerc sa nu mai scriu pe blog dar nu cred ca reusesc prea usor; cine ti-a zis ca eu cint frumos?… Nici vorba; nu ma intereseaza domeniul. Cint rar si fara instrument, la adunare. Hobby-ul meu e studiul Biblic.

      Nu acuz persoana, pe Vindecatoru, care de-altfel e un om de caracter, dar nu-mi place principiul satanic de a evidentia doar raul, greseala din om. Cum mi-a raspuns Vindecatorul, asa raspund si eu Elizei: am dreptul sa scriu si sa fac ce vreau. Esti multumita de raspuns? Daca nu, si chiar daca da, te rog sa nu ma mai urmaresti si sa nu mai bagi in seama mesajele mele. Si eu care credeam ca pe blog sunt doar text, anonim, necunoscut…

      • Draga Stefane,
        eu cred ca imi poti fi nepot. 🙂
        deci siguuur nu te urmaresc. 🙂
        insa „din intimplare” citesc si eu ce scrii, pentru ca imi sta in cale. 🙂
        Nu zic sa nu mai scrii,poate ca o vreme… dar cred ca esti la virsta in care ai mult de invatat de la fratii pastori, care condamna idolatria si lucrurile urite lui Dumnezeu.
        „Cine suntem noi>” eu iti pot spune cine sunt eu, dar cine esti tu?
        eu cred ca pot da la gunoi un mesaj daca vine pe alta Usa decit cea care este Hristos si care sare gardul.
        Pustan a pierdut in fata Domnului; pentruca te inseli amarnic, ca si el, probabil asta aveti in comun: credeti ca Dumnezeu il foloseste.
        Dumnezeul pe care Il cunosc eu nu foloseste oamenii care s-au lepadat de invataturile Sale si au uitat de faptul ca desi Dumnezeu , Hristos s-a facut rob.
        Pustan se vrea vedeta, cum au mai fost si altii.
        Nu plingi stind in genunchi impreuna cu preotii care au un crez gresit, care nu se inchina in duh si adevar.
        L-ai vazut cum plingea?
        De ce oare?poate pentru ca fecioara Maria nu a facut cu Trinitatea, impreuna „sfinta patrime”?
        Mai stii ce pasari i-or fi zburind prin cap?
        Ma mir, ca tu, desi tinar, nu stai sa inveti de la un pastor, care are copii ca si tine, care pastoreste o turma mare cu abnegatie calauzind-o pe Calea Adevarului si caruia Dumnezeu i-a dat si AICI o misiune, ci ii dai sfaturi ca si cind ai fi batrin.
        Lui Timotei i-a spus apostolul Pavel:”nimeni sa nu-ti dispretuiasca tineretea” Acolo iti doresc sa ajungi.
        Acum m-ai inteles?
        Sa nu-ti mai spun ca, cu extraterestrii m-ai dat gata; cineva care zice ca e crestin si mai crede in bazaconiile astea, nu are voie decit sa taca milc si sa invete ascultind ce spun fratii.
        Domnul sa se indure de toti cei care vor fi voind sa faca Voia Sa si vor sa auda cind Dumnezeu le vorbeste,
        Domnul sa te binecuvinteze cu intelepciune de Sus.

      • Pentru Eliza:

        Nu-nteleg de ce fratele Cristi Ionescu are nevoie de serviciile dumneavoastra de avocatura.

        Dinsul mi-a raspuns de catteva ori, inclusiv chestia cu extraterestrii, am inteles care-i treaba.

        Stimata Eliza, nu va cunosc si nu ma cunoasteti. Dati dovada de imaturitate spirituala, ca sa nu zic prostie. Fratele C.I. n-a ridicat cruce lui Pustan si nici nu bate cuie, dar dumneavoastra cereti moartea. Demascarea ereziilor, apelul la pocainta, nu-nseamna formarea plutonului de executie. {vezi Iov 26:3-4}

        Corect, mai am multe de-nvatat, daca dau vreun sfat cuiva nu-i nimeni obligat sa mi se conformeze. Sunt un oarecare, deci n-are sens sa va preocupe persoana mea. Nu ma cred destept, sunt receptiv la replici ca mai gresesc si eu si trebuie sa-mi ajustez gandirea. La Iov 12-2 scrie ceva despre cei ca dumneata, cu experienta, care le stiu pe toate.

        Ca sa vezi chestie: pe care blog sa scriu ca sa nu va mai stau in cale?

        Promit ca nu mai continui acest schimb de replici, cer iertare fratelui Cristian deoarece acest schimb de replici n-are de-aface cu tema aflata-n dezbatere.

  20. Daca acest lucru se petrecea in Anglia anilor 1500 si biserica penticostala era in locul bisericii anglicane in mod sigur fratele Pustan ar fi fost pus pe rug….

    • Ce analogie…
      Acum vorbim și de martitaj! Săracii de noi…

    • Daniel Medre,intrebarea se pune: oare de ce parte ar fi fost Vladimir Pustan cind Luther a scris cele 95 de teze? De partea catolicilor sau de partea lui Luther?
      Se pare ca Vladimir Pustan accepta” evanghelia catolica”( mintuirea prin har plus sacramentele catolice)
      Sau poate a facut inchinarile si crucea numai sa fie amabil?
      Atunci are o scuza.
      Oare si-a facut crucea in stil catolic sau in stil ortodox?

      • „Oare si-a facut crucea in stil catolic sau in stil ortodox?”
        zilele astea mi-a fost dat sa aud o discutie intre un ortodox si un catolic, amandoi colegi de munca. Zice catolicul catre ortodox: -Voi cum va faceti cruce?
        – Asa cu trei degete, asa se face. Nu cum fac catolicii, prind muste cu toata mana si apoi o duc la gura!

        Sa se fi simtit Pustan cu musca pe …caciula?

  21. Frate Cristian Ionescu, nu ştiu daca toata llumea a inteles intentia dvs dar cert este ca defaimatorii şi linguşitori au venit ca vulturii. Pacat. Ar fi fost frumos si constructiv ca fratele vizat sa aduca un argument biblic pentru ceea ce a facut,, daca are, avand in vedere ca acest gest nu este inteles de multi. Are aceasta obligatie fata de noi cei care ne numim frati.

  22. Stam si-l judecam pe d-nul Pustan,dar nu stim daca el se pocaieste in ascuns de pacatele lui si Dumnezeu ii primeste pocainta(ca e mare si bun si atotstiitor)
    Asa noi ne-am ales cu judecata(ca de….. suntem mai buni judecatori decat Dumnezeu)
    iar el ….poate cu mila Lui.
    Multi se tot leaga de cunoasterea scripturilor,dar bine zicea cineva ca : Cunoasterea,
    fara indumnezeire este stiinta dracilor.Nu degeaba din toate meseriile de pe pamant
    cea care i s-ar potrivi cel mai bine celui cu codita este cea de contabil(no ofense celor din bransa)
    Dumnezeu in schimb cand da,cand iarta o face ca un adevarat imparat:cu darnicie,cu discretie de multe ori in taina(ca un gentelman)
    Toti ar trebui tot timpul sa recitim versetul:Roada duhului este…….
    Si pe urma sa ne mai privim in oglinda.

  23. Nu vreau sa fiu înțeles greșit și de aceea vreau să elaborez. M-am născut și am crescut intr-o familie cu părinți penticostali. Încă de mic copil, în micul sătuleț unde am crescut eram acuzat de câțiva „bully..” – extremiști, așa numiți de ei înșiși, creștini ortodocși, cu doar câțiva ani mai în vârstă decât mine, că trebuie să mă botez la ei, că sunt pierdut și de multe ori mă forțau chiar să-mi fac cruce… ceeea ce mama îmi atrăsese atenția special că…”…Doamne ferește să nu care cumva să-ți faci cruce că e vai…” Ei bine, tare mult mă șicanau acești așa ziși prieteni până… am crescut… și ei s-au domolit intr-un târziu. Eram foarte marcat de chestia asta atunci când eram forțat să „păcătuiesc” în felul acela, făcându-mi cruce. Mai târziu însă, mi-am dat seama că pentru mulți „ortodocși” ca și pentru acești prieteni ai mei acesta nu era decât un ritual și practic nu însemna aproape nimic. Bunica, în schimb, a fost o ortodocsă convinsă și era foarte credincioasă în felul ei, aceste ritualuri, printre care și făcutul crucii însemna un mod foarte pios al ei de a se inchina, deci pentru ea însemna ceva deosebit si sfânt acest lucru. După părerea mea umilă, un gest necugetat al acestui frate Puștan de a-și face cruce la altar nu cred că a însemnat închinarea lui la icoane ori la fecioara Maria. Iar de s-a închinat cu acești oameni în biserica aceasta de asemenea nu cred că a făcut un păcat. După părerea mea eu cred că prea mult așteptăm „la cotitură” pe cei pe care vrem să-i prindem cu … mâța în sac…. Nu prea se face mare vâlva dacă Puștan merge la niște homeless ori drogați pe sub poduri ori canale dar… Doamne ferește să meargă intr-o biserică ortodocsă ori catolică că… e păcat ce… duce la moarte. Nu pe mulți am vazut să-l laude pe Peniel pentru lucrarea ce Dumnezeu a facut-o prin ei dar, la prima abatere… jos cu ei… că ne fac credința de râs… Nu pe mulți am auzit lăudându-l pe fratele Țon până ce nu s-a „transferat” la altă denominație, și ne-am aruncat pe el ca leii la căprioara neputincioasa… Nu pe mulți am auzit lăudându-l pe fratele Billy Graham si lucrarea ce Dumnezeu a făcut-o prin el, și credința și verticalitatea ce și-a păstrat-o până la peste 90 de ani dar, dacă face o remarcă, sărim să luam piatra de la om de rând până la păstor să-l invățăm minte … să spună… ceea ce mulți gândesc dar nu au curajul să spună… Sunt mulți dintre noi acei înflăcărați penticostali care îi numesc pe acești mai sus arătați…rătăciți chiar ….anatema… și ce mai… hai să-i întoarcem de la gura raiului înapoi… Chiar putem ajunge la un asa abrupt absurd. Aș înțelege pe cineva de la …Poplaca, dar noi cred că suntem mai elevați de atât… Dumnezeu să ne dea ințelepciune care… mai întâi…este pașnică și…venită de sus.

  24. N-as vrea să mă abat de la subiectul postării. Am ascultat aproape toate predicile imprimate ale fratelui Vladimir Pustan şi văd că de vreo doi ani are acea atitudine ecumenică: nu contează ce religie ai, la ce biserică mergi, important e să frecventezi biserica şi să crezi Biblia. Deci, dacă tot era bine la ortodoxie, de ce am plecat de-acolo? Dece oare m-an pocăit? Eram un ortodox de treabă, nu-njuram, nu beeam, nu fumam, dar am considerat că la pocăiţi mă pot apropia de Dumnezeu, El se face cunoscut prin studiu Biblic, rugăciune sinceră, etc. N-am fost niciodată la discotecă dar au grijă trupele de fraudă şi-nchinare pe gratis la adunări. Nu ne lasă să ne pocăim, că doar, arată ei, n-am greşit cu nimic să ne-nchinăm în temple de idoli, să cîntăm rock, etc. Vladimir Pustan vrea să rupă barierele interconfesionale, dar oare rupînd gardul nu vor intra porcii-n vie?… Cînd se adresează „preacucernice părinte” – al cui părinte şi ce-nseamnă „prea”? Ce-ar fi fost ca-n Matei 23 Domnul ISUS Hristos să fi făcut pact cu fariseii şi cărturarii?…

    De ce ne-am pocăit? Dacă vrem să ne pocăim, unii ne invită să ne-ntoarcem din drum.

  25. Vedem ce se-ntîmplă, dar mă-ntreb de ce se-ntîmplă, care-i cauza?

    1. E bine ca orice om, venind din lume, să lase păcatul, omul vechi, să se nască şi să dorească, să consume laptele duhovnicesc şi curat. E-n regulă, dar asta nu e tot.

    2. Apoi incepe ucenicia, creşterea spirituală (vezi de pildă Filipeni 1:9-11). Biblia cere alergare spre ţintă, nu stagnare, cu atît mai puţin întoarcere înapoi la acele practici lumeşti de care ne-am lepădat cîndva.

    CONCLUZIA este că se cam promovează prima etapă, nu şi a doua. Oameni care se trezesc şi-adorm la loc, care se nasc şi mor, treaba-i că dacă vin din lume, mor în biserici şi ne mirăm că miroase urît a lumesc?…

  26. Frate Cristi Ionescu, ma rog pt. tine sa poti continua lupta cu idolatria.

  27. Cam acide cuvintele la adresa fr. Pustan si a conferintelor Peniel … ma face sa ma gandesc la vremea Domnului Isus – cat de neconventional a fost El pentru vremea lui … s-a dus in casa vamesului, a luat apararea prostituatei … oare ce ar face EL azi? (poate ar merge intr-un bar sau o biserica ortodoxa!) si cum l-ati mai critica pe blogurile voastre … cel putin Peniel are in vizor mantuirea oamenilor si are o veste buna pentru ei indiferent in starea in care se gasesc acestia … in bisericile noastre mai nou daca sunt imbracati oamenii conform cerintelor si traditiilor si daca urmeaza ritualurile „evenghelice” asta e cam tot ce au nevoie … Domnul Isus a spus ca „ii veti cunoaste ca sunt uncenicii mei daca vor avea dragoste intre ei” ….

    • Da, dragoste de oameni dar nu de lume.
      Nimeni nu i-ar fi reproșat pastorului Pustan sau lui Peniel evanghelizarea în șanțuri, sau ajutorarea și apărarea nenorociților. Hristos nu a pus vameșii și stricatele pe scenă și nici nu a încercat să se pună bine cu fariseii (cu prețul unui semn al crucii și o plecăciune). A, stați așa, pentru dvs. farisei sunt probabil cei ce respectă Scripturile, poartă batic, nu poartă bijuterii și îngenunchează la amvon…

      • Si privind prin prisma afirmatiei dvs ” da. dragoste de oameni dar nu de lume”, cum ar trebui sa intelegem Ioan 3 cu 16? Sau acolo este scris pentru cei din vremea Domnului Isus? Ca se mai aud si din acestea. Si cind ma gindesc ce ar fi raspuns fr Richard Wurmbrand la asa afirmatie, dar, sigur ca da, el traia ceea ce citea din biblie.Fiti binecuvintat.

      • Fr pastor, „fortez ” putin nota si mai afirm ceva. Ioan 3 cu 16 ne reda o stare care era intilnita inainte de constituirea bisericii Domnului Isus.Ca doar vazind mersul lumii, a hotarit Dumnezeu in planul lui de mintuire, jertfa suprema.Si Dumnezeu a iubit atit de mult LUMEA…(cred ca cu tot ce avea ea). Si, in conceptia meaa ,cred ca este vorba despre lume, constituita din oameni, aceasta fiind pepiniera de unde se crestineaza ORICINE CREDE. Argumentul meu este legat de chemarea la mintuire care este universala.Este chemat ORCINE CREDE.
        Daca avem variante de a plasa in timp acest verset, atunci chiar ca intru in ceata mai rau decit am crezut.Fiti binecuvintat.

  28. Krst,
    ai dreptate, am gresit ca mi-am racit gura-incalzit tastaura ;

    credeam ca mai poti invata;
    ai invatat un lucru doar:sa fii instabil ;
    trasatura de caracter nespecifica crestinilor,
    ca si jignirile obraznice, (acuzindu-ma de prostie)am baieti mai mari de cit tine;
    si sa ma faci proasta-are cine sa te judece pt acest lucru.

    Pina nu-ti ceri iertare celui pe care l-ai jignit,Domnul nu te va ierta, fii sigur de asta.
    Ai intors-o din nou ca la Ploiesti,pina acum il luai la rost pe fr Ionescu ca de ce si cum…
    acum iar esti impotriva lui Pustan.
    Nu-mi pune vorbe -n gura, afirmind minciuni, in legatura cu omul in cauza.
    Se cade sa te analizezi sa vezi ce e cu tine de te intorci cum bate vintul.

    Vindecatoru macar te-a cam pus la punct.
    Cum , desi nu vezi, scrii pe telefon, si mai scrii si cu pacat.
    Sa se indure Domnul de tine.

  29. acusi vine prigoana fizica si se va vedea cine Il mai slujeste cu adevarat pe Dumnezeu.Deci ai grija suflete cu cine te asociezi ca s-ar putea ca sa nici nu realizezi ca a fost vreo prigoana.

Lasă un răspuns către ion Anulează răspunsul