Eram tânăr (nu mai sunt?
) când a apărut cartea lui Nicolai Ionescu (Richard Wurmbrand), ”Umpleți vidul”. M-am bucurat că i-a plăcut numele Ionescu, unul dintre pseudonimele sale în vremea aceea. După ce am citit-o (de vreo zece ori) am rămas față în față cu titlul. Cum adică… umpleți vidul?! Ce vid? Aaa… Am interpretat atunci că ateismul este un vid. Atunci când nu crezi nu ai aer, nu respiri.
Câteva comentarii la articolele din ultima vreme m-au inspirat să scriu această postare. Atunci când demascăm și luăm atitudine față de faptele și compromisurile unora în ce privește credința, suntem încadrați la categoria critici și religie. ”Ori, spun ei, religia nu ne mântuie, ci doar credința în Isus Hristos!” Bun, credem în Isus Hristos, dar ce înseamnă Isus Hristos? Doar Fiul omului (Dumnezeu întrupat) care a trăit acum 2,000 de ani, a murit pentru noi, S-a înălțat la cer și va să vie din nou? Dincolo de istoria lui Isus, Isus nu mai înseamnă nimic?
Domnul Isus spunea că vor veni hristoși mincinoși. Cei mai perfizi nu sunt cei care s-au arătat în carne și oase spunând că sunt mesia, ci cei produși în imaginația oamenilor. Dacă bei sau nu este o chestiune de… religie, nu contează. Dacă trăiești în imoralitate, la fel. Vorbele nu contează, faptele nu contează, nimic nu contează! Toate sunt ”religie” și religia nu contează. Isus Hristos a devenit pentru unii doar o mascotă a mântuirii așa cum și-o fabrică în mintea lor. Golirea de conținut a transformat această credință într-un vid.
Nu! Hristos nu este un vid, este un stil de viață, un set de principii și o doctrină de învățături bazate pe Cuvânt! De când ne-am pocăit și până vom intra în Împărăție Îl învățăm și iar Îl învățăm pe Hristos. Apostolul Pavel spune că există o cunoaștere a lui Hristos în felul lumii. Noi însă nu Îl mai cunoaștem în felul acela. Când a murit Michael Jackson i-au organizat o înmormântare pe cinste. Un alt cântăreț celebru (Stevie Wonder) care are câțiva copii cu câteva neveste declara semeț și atotștiitor că Michael este cu Isus în cer. Pentru acești oameni, Isus Hristos este unul din gașca lor de stricați, drogați și dezbrăcați care se zbânțuie pe la concertele lor. Auzi, cică acum Michael Jackson cântă și Îl distrează pe Dumnezeu…
Pe vremuri, ateismul era un vid. Tot așa este și credința unora care spun că nu contează ce crezi și că Isus Hristos poate fi orice este acel… orice din mintea ta.


12 decembrie 2011








N-ar fi rau sa luam aminte cu ce umplem vidul.
Frate Cristi imi place atat de mult de lumina si intelepciunea pe care Dumnezeu v-o da si de puterea de a sta in picioare si de a spune adevarul cand tot mai mult se departeaza de el.
E inspaimantator sa vezi cata erezie, cata inselatorie.
Biblia spune clar:
Apocalipsa 22:19
dacă cineva scoate din cuvintele cărții acestei profeții – Dumnezeu îi va lua partea de la pomul vieții și din cetatea sfântă, care sunt descrise în această carte.
Ce ma cutremura pe mine, e ca tot mai multi frati, surori, parinti, tineri, pastori,…, accepta si traiesc ca si cum invatatura sanatoasa a Bibliei e o erezie. Oare ce s-a intamplat, de unde inselatoria asta amara, unde ne-am pierdut, de ce alegem sa mergem pe o cale care duce la moarte?
Alergam nebuneste si ne luptam cu atata inversunare ca sa ne facem fericiti si totusi e atata agonie si tristete in inimile noastre si pe fetele tot mai multor dintre noi.
Cred ca daca am putea vedea si auzi jalea sufletelor noastre ne-am ingrozi noi insine, ne-ar fi rusine si poate multi ar fi socati de modul crud in care isi distrug sufletele.
Ma rog in fiecare zi pentru tine frate Cristi ca Domnul sa continue sa iti de-a putere sa smulgi pe cat mai multi din erezia distructiva in care s-au lasat prinsi multi dintre fratii si surorile noastre.
Aveti dreptate, frate Dan!
Citind comentariul d-voastra, mi-a venit in minte cateva versuri din cantarea lui Mircea Ciugudean…
“Sunt semne si toate ne-arata ca Domnul curand va veni,
Caci lumea e mai framantata si frica pe multi i-i cerni.
In taina traim lepadarea de Legea Parintelui Sfant,
In arme sperand ca-i salvarea truditului nostru Pamant.
Spre timpul cel apocaliptic, cu graba, in ture lucram…”
pt Ovidiu Marinca
fratele Mircea a compus si a cantat cantari frumoase, una dintre ele:,,mult s-au schimbat ceei ce predica Cuvantul..”, aveti cumva textul?
Multa pace si multumesc frumos
pt O Mama
Nu as vrea sa schimb macazul subiectului, dar daca m-ati intrebat va spun: Fratele Mircea Ciugudean mi-a fost unul din cei mai buni prieteni – un crestin autentic si un muzician de exceptie.
Despre cantarea de care m-ati intrebat, am cantat-o cu multi ani in urma si va redau din memorie textul cantarii. (Muzica este in gama fa minor):
“Mult s-au schimbat cei ce predica Cuvantul
Azi inspiratii primesc la ecran,
El le-a rapit toata ravna si avantul,
Biblia n-o mai citesc, n-au elan.
Nu viziteaza pe frati si surori,
Nu te ajuta nici chiar daca mori.
Televizorul si lumea i-i robeste,
Nu au nici gand de-ntalnirea pe nor.
In adunari i-i auzi strigand intr-una,
Striga PUTERNIC, zicand ca au har,
Dar, de-i asculti i-i auzi in rugaciune:
Doamne, asculta, ‘nsoteste-ne iar!
Dar proorocia ei nu pretuiesc,
Dumnezeirea ei astfel opresc,
“Nici o lucrare nu e adevarata!” (spun ei)
Si nu mai cred nici chiar ceea ce citesc.
Doamne, intoarce-i, intoarce-i degrab’!
Ca vor ajunge mai rai ca Ahab!
Mult s-au schimbat cei ce predica Cuvantul,
Doamne, intoarce-i, intoarce-i degrab’!”
“Apostolul Pavel spune că există o cunoaștere a lui Hristos în felul lumii. Noi însă nu Îl mai cunoaștem în felul acela.”
.
A-l cunoaşte pe Hristos “în felul lumii” nu înseamnă ceea ce se poate crede la prima vedere. În 2 Cor. 5:16 apostolul spune: “Aşa că, de acum încolo, nu mai cunoaştem pe nimeni în felul lumii; şi chiar dacă am cunoscut pe Hristos în felul lumii, totuş acum nu-L mai cunoaştem în felul acesta.”
.
Termenul “în felul lumii” traduce gr. “kata sarka”, “după trup”, “la nivel exterior”, “potrivit standardelor omeneşti”. Pavel spune cu alte cuvinte: nu mă mai raportez la oameni ţinând cont de trăsături precum etnia, statutul social şi civil, bogăţia etc. Identitatea pe care o are un om în Hristos îmi schimbă perspectiva asupra lui. La fel şi în cazul lui Hristos. Şi dacă l-am fi cunoscut ca om, ca rabin evreu, ca persoană cu anumite trăsături fizice distincte, ele nu mai contează acum. Nici măcar fraţii lui Isus nu l-ar mai putea cunoaşte “kata sarka” (adică nu s-ar putea prevala de această legătură de sânge ca să aibă o relaţie privilegiată cu Hristos). Din păcate, prezenţa termenul “lume” în traducerea lui Cornilescu ne pune pe o pistă greşită. Nu de “lume” e vorba, ci de anumite criterii de raportare la cineva, cu anumiţi factori daţi. Aceşti factori nu au de-a face cu “lumea” ca sistem ostil lui Dumnezeu, ci cu elemente neutre (statut social, aspect fizic etc.). Pavel nu spune: “Dacă am considerat vreodată că Isus Hristos este unul din gașca noastră de stricați, drogați și dezbrăcați etc., acum ne-am schimbat părerea şi îl considerăm Fiul lui Dumnezeu.” Accentul cade pe altceva.
Clarificările dvs. nu contrazic premizele de la care am pornit ci doar le extinde. Lumea este compusă din pături obiective (etnie, vârstă etc.) și apoi determinate subiectiv prin alegerile noastre (chiar morale). Toate fac parte din lume și la toate acestea Hristos poate fi raportat necorespunzător. Tot Pavel întreba în Romani: “este Hristos un slujitor al păcatului? Nicidecum!” dar unii încearcă.
Avem 6 antiteze în capitolul 2, înainte de 2 Corinteni 5:16. Iată-le:
Antiteza 1. (v. 1) : casa pământească a cortului nostru trupesc/o casă, care nu este făcută de mână ci este veşnică
Antiteza 2 (v.2) : cortul acesta/locaşul nostru ceresc
Antiteza 3 (v.4) : cortul acesta, trupul acesta/trupul celălalt
Antiteza 4 (v.4) : muritor în noi/înghiţit de viaţă
Antiteza 5 (v.8) : să părăsim trupul acesta/să fim acasă la Domnul
Antiteza 6 (v.9) : rămânem acasă /suntem departe de casă
Toate aceste 6 antiteze o pregătesc pe a şaptea:
Antiteza 7 (v.16) : Aşa că…. a cunoaşte pe cineva în felul lumii/a nu cunoaşte pe cineva în felul lumii.
Acolo unde traducerea Cornilescu a folosit „în felul lumii”, ni se propune acum un triplet de sensuri: “după trup”, “la nivel exterior”, “potrivit standardelor omeneşti”.
Pentru mine, dacă iau prima parte a fiecărei antiteze din cele 6, (casa pământească a cortului nostru trupesc; cortul acesta; trupul acesta; muritor în noi; să părăsim trupul acesta; rămânem acasă), sună mult mai cuprinzătoare traducerea lui Cornilescu, decât cele foarte noi. Şi încă un avantaj: traducerea Cornilescu ne previne de ce se va întâmpla, în mod sigur : „toţi trebuie să ne înfăţişăm înaintea scaunului de judecată al lui Hristos, pentru ca fiecare să-şi primească răsplata după binele sau răul, pe care-l va fi făcut când trăia în trup.”
în loc de “Avem 6 antiteze în capitolul 2″ trebuie “Avem 6 antiteze în capitolul 5″
Vaisamar , foarte interesanta analiza Este clar ca traducerea Cornilescu nu este exacta( cel putin in acest caz) .
Eureka! Acum Gabi Bogdan se va pocăi mai mult!
Frate Ionescu, nu cred ca expresia “eureka”( care a fost facuta celebra de un grec care se inchina la Zeus) , ar fi cea mai nimerita in contextul de fața!
E vreo diferență?
Gabi,
o sa vedem cum suna traducerea lui fiu-meu;
( el traduce carti cu continut ortodox din greaca)
l-am sunat acum, pentru mine este ca l-am cunoscut in trup, in fire, iar acum Il cunoastem in Duh.
“Pentru aceea noi de acum pre nimeni nu ştim dupa trup, iar de am şi ştiut pre Hristos dupa trup, dar de acum nu îl mai ştim”
traducator greaca-romaina
L.O.
Lume: termen generic a colectivului de oameni gestionati de duhul lumii.El are in obiectiv proiectia unui anume”Hristos” in mintea si credinta oamenilor, proiectie care nu mantuie ci este un inlocuitor.
Eu inteleg ca Il cunoastem pe Hristos altfel decit Il cunoaste lumea care n-are Duhul, ci ca unii care avem acest Duh, asa incit noi Il cunoastem pe Hristos, asa cum Dumnezeu doreste sa-L cunoastem, cu toate atributele Sale;
ca pe Cineva care ne-a schimbat viata prin Duhul sfint, prin nasterea din nou.
P.S. Comentariul anterior e mai lunguţ fiindcă m-am străduit şi eu, după puteri, să umplu vidul.
Mănel dixit! Fără intervenţia dvs, s-o recunoştem, bâjbâiam cu toţii. Maestre, prezenţa dvs si a colegului care boxează singur pana se face KO, e ca si prezenţa sării si a piperului în mâncare. Continuaţi, continuaţi….
FR .Ionescu greaca asta bat-o vina tare le mai da de lucru la mintile astea luminate .Oare cind ai inceput tu sa predici acum vreo 30 de ani in urma tot asa aveai probleme explicindu-le oamenilor despre Isus ? just curios
Acum exact 42 de ani…
Nu prea, dar nu a fost o problemă. Traducerea Cornilescu a fost suficientă și nu ne-am rătăcit. Acum când avem atâtea dulcețuri ni se apleacă.
Nu vi se pare ciudat că în egală măsură și direct proporțional cu așa zisa luminare teologică, în loc să ne lumineze mai tare ne încurcă în tot mai multe ițe? Și, la fel de interesant, toate justificările depărtării noastre de valorile spirituale încep cu ”în originalul grecesc” sau semnificația cuvântului în contextul istoric era”?…
Nu mă înțelegeți greșit, sunt pentru studiu și nu denigrez buchea (admir școala și școliții) dar alunecarea în moft este prea de tot. Acum nu mai avem voie să înțelegem nimic din Scripturi până nu vine unul să ne dea cu diplomele lui în cap.
Frate pastor, de la citi ani predicati, daca unt deja 42?

de la 5 ani?.
am si eu “idolii” mei in ce priveste predicarea, nu vreau sa va “lingusesc” , pentru ca Slava este toata a Domnului;
(si am mai multi, a caror viata stiu ca este pe placul Domnului)
dar aveti o acuratete si o despicare a Cuvintului arit de” pe intelesul duhului nostru”, incit as crede ca biserica Elim este una care va fi rapita aproape in totalitate , cu asa un pastor-invatator.
Domnul sa -i ajute sa se foloseseaca de acesta prioritate la maximum; nu greaca, nu latina , ci DUHUL !
si ca sa nu va laud numai:
cred ca ar trebui sa raspundeti si in virtual celor care va solicita cu sinceritate; n-as vrea sa vin cu exemple, insa eu am beneficiat de harul de a da de un adevarat pastor , care si virtual a fost si este f.promt, desi are multe functii , fiind f ocupat; chiar si cind, sau mai ales la certare.
Dvstra de ce nu certati?.
Am 49 acum, deci… diferența
So, when the big 50? You gotta tell us!
2013
Thanks for answering but are you skipping your b-day in 2012?
OR…is this the typical Romanian style of counting age?
Manuela , must be January…..
Maybe…And I was hoping he tells you
Oh, well… we’ll just have to tell him ‘HB’ every day of next year.
Pete , let’s not throw out the baby with the bath water. Aud tot timpul predicatori care au invatat sa predice cu 30 de ani in urma.
Ma crucesc si eu ca fr. Pustan, si inca ma crucesc in biserica penticostala cind aud cu ce teologi originale vin unii.
Ziceam cind eram de 13-14 ani: “ce domne, ce atita trigonometrie, ca doar parintii mei au 8 clase si uite ca nu au murit!”
Aia da logica…..
Azi m-am rugat Domnului si am inteles ca noi aratam ca credem in Isus prin lucrarile noastre. Daca noi facem lucrarile lui Isus, faptele Lui, atunci dovedim credinta noastra in El. Daca noi dormim nepasatori in timp ce Isus se roaga, intristati ca ne-am pierdut casa si averea, serviciul si slujba din biserica, daca ne plangem de mila si traim mediocri in lumea aceasta, atunci nu avem credinta lui Isus, ci avem credinta dracilor. Ei cred si se infioara, dar ei nu fac voia lui Isus.
Multi oameni din biserica au credinta dracilor, ei se infioara de iad, de mania lui Dumnezeu, de focul vesnic in care vor petrece toti oamenii care traiesc in ipocrizie si in minciuna, ei plang, dar nu se schimba, raman la fel, impietriti si fara simtire, ca niste morti care sunt miscati de niste sfori, ca niste oameni care le merge numele ca traiesc, ca au o organizatie mare si bogata, dar care sunt reci si goi, nenorociti, orbi si goi. Goi de slava Domnului, plini de pacatul demonilor. Plini de religiozitate, se roaga lung in adunare, dar foarte scurt acasa. Imbracati cu haina fatarniciei, cu ochii plini de ciomege cu care se uita acuzator la fratii lor.
Nu imi doresc sa acuz pe nimeni, sa condamn pe nimeni.
Doresc sa ma intorc spre Dumnezeu asa cum a poruncit Isus sa o fac, si vreau sa spun si eu ce a spus Isus. Nu pot trai altfel. Inima mea plange aceasta generatie ca nu a cunoscut vremea cercetarii ei, ca nu a cunoscut bunatatea lui Dumnezeu care ne indeamna la pocainta.
Vai de voi care vorbiti de plinatatea Duhului, dar sunteti goi de putere, sunteti neputinciosi in a face macar una dintre lucrarile Domnului. Cati bolnavi ati mangaiat? Cati orbi (spiritual sau fizic) ati vindecat? Cate ore ati petrecut azi noapte in rugaciune catre Domnul Isus? Cand ati postit ultima oara, sa va smeriti inaintea Domnului, sa dati de mancare celui flamand si sa imbracati pe cel dezbracat? Cand ati facut ce a facut Isus? Pe cati oameni i-ati condus spre Eliberator? Pe cati i-ati ajutat sa il cunoasca pe Domnul Isus?
Vidul este in multe inimi pentru ca lipseste Isus din ele, pentru ca dragostea pentru Isus a ajuns sa fie o vorba goala pentru multi, si ucenicia a ajuns sa fie doar o vorba frumoasa, nu un mod de trai.
Dumnezeu ne iubeste si ne va trece prin mari incercari pana cand ne vom intoarce spre El si il vom imita in fapta, in purtare, in vorba, adica vom trai in evlavie.
Dumnezeu ne iubeste asa cum il iubeste pe Domnul Isus. Pretul pentru noi a fost platit. Sangele lui Isus, adica viata Lui, caci in sange este viata, s-a dat pentru noi. Noi suntem chemati sa bem sangele Lui si sa mancam trupul Lui, pentru a ne face una cu trupul Lui (Biserica) si pentru a trai cum a trait El.
Dumnezeu ne va da viata daca il vom asculta si vom implini cu fapta ce ne-a poruncit Domnul Isus.
Dumnezeu sa ne ajute. Dumnezeu sa ne binecuvanteze. Dumnezeu sa ne trezeasca. Dumnezeu sa ne umple vidul. Dumnezeu sa ne dea putere sa facem voia Lui. AMIN.
Domnul este Dumnezeu.
Isus este Domnul, Isus este Dumnezeu.
Cinste si slava Numelui Sau.
Nu va puteti imagina cine este “Isus”.
Gaby tu nu vezi ca acum nu mai este nimc tradus[ corect ] ?de aceea avem peniele evenimente Pustan, Beclean, si cite alte lucruri greaca asta ne da voie sa facem de toate, ,asa ca sa raminem la cele vechi ca sint mai bune
Draga frate Cristian Ionescu,
Ati postat o tema in directa legatura cu…”Umpleti Vidul”, scrisa de fratele R. Wurmbrand (Nicolai Ionescu) cu foarte mult timp in urma.
Ati asezat aceasta postare in “linia curenta” a aprecerilor si dicutiilor constructive si, dintr-o data, (suddenly) s-au angajat pe post de…”macagii” (acari) la dumneavoastra unii “ofertanti” mai mult sau mai putin titrati care sub sloganul : “Bai,pocaitilor…stati ca va umplu EU, vidul…cunoasterii!”, au schimbat macazul, deviind discutia din “linia curenta” in triajul ideilor care-i bantuie, ducand cu nonsalanta discutia peste “cocoasa” inertiei (sau poate a ineptiei) formarii si deformarii noilor trenuri divagante, despre ce a zis “x”, ce a zis “y” sau ce a spus “z” in comparatie cu cei doi…”antevorbitori” (apreciati ad-hoc) ca fiind si antivorbitori ! Desigur ca si aici se aplica adaptat sloganul cu “fiecare blogger isi are comentatorii pe care si-i merita !” si evident, atunci cand ti se raresc comentatorii blogului tau precum…barba spanului”, vii si te “angajezi” macagiu schimbator de directie pe blogul vecinului, doar-doar o muri cumva si…capra lui !
Si sunt destui amatori care adulmeca cu lacomie orice fel de ineptii redirectionante spre…”abatuta” !
Asta-i cu totul o altfel de…umplere a unui cu totul deosebit vid, in comparatie cu cartea scrisa si cu postarea de-aici !
Frate Cristian, istoria se repeta !
In timpul Domnului Isus existatu doua mari scoli de interpretare a textelor sacre: “Scoala lui Hilel” (liberala) si “Scoala lui Samai” (fundamentalista, rigida).
Fariseii au incercat sa-L “devieze” din linia curenta a discutiilor pe Domnul Isus, nu odata ci de mai multe ori, schimband “macazul” intrebarilor si discutiilor ispititoare spre a-l putea acuza de denigrare a vreuneia dintre cele doua scoli.
Domnul Isus intotdeauna isi incepea “pledoaria” printr-o intrebare de baraj care viza CUNOASTEREA SCRIPTURII, a textelor sacre, al Legii Mozaice, nicidecum parerile controversate ale scolilor de interpretare. Intrebari de genul “Ce este scris in Lege?” “Cum citesti in ea?” Ce zice Scriptura?” faceau astfel apel ca etalarea cunostintelor temeince din SOLA SCRIPTURA nicidecum din…”invatatura ta cea multa te face sa dai in nebunie !” (sau “sau falit singuri ca sunt intelepti…”, adica “titrati…”)
Asa a fost si cand “au incercat sa-L prinda” in capcana discutiilor, “certurilor de cuvinte” cu problema cartii de despartire si precedentul creat, a divortului si a recasatoririi dezbatuta in contradictoriu de cele doua scoli de interpretare , a “baterii laptelui…” (doar daca este lapte…), apoi a…”baterii apei in piua”si “scarpinarea nasului da sange si ura starneste certuri” (Proverbe 30:33; 2 Timotei 2:14).
Chiar in Ioan 8, “macagii”, ciraci apartinatori deopotriva celor doua scoli, incearca fara succes sa-l “atraga de partea lor” pe Domnul Isus cu tot soiul de afirmatii sofisticate, deformate si divagante: ba, ca Moise a poruncit uciderea cu pietre (neadevar: Dumnezeu porunceste prin litera Legii), sa “ucidem pe astfel de femei” (neadevar: porunca prevedera ucidererea amandurora: Leviticul 20:10; Deuteronom 22:22).
Domnul Isus, face iarasi apel la Lege si la porunca de a nu marturisi stramb (si ati vazut cum se poate marturisi stramb cu jumatati de adevar, invocand litera legii prin practica eludarii de Lege, sinonima astazi din ce in ce mai mult cu…”ce spune versiunea din greaca”, ce spune Irineu, Hypolit, Origen, sfintii parinti, traducerea “x”, traducerea “y” etc., si aproape nicidecum CE SPUN SCRIPTURILE INTERPRETATE PRIN SCRIPTURI ! Avem atatea referinte completitive in toata “plaja” bibliografica a celor saizecisisase de carti componente ale SOLEI SCRIPTURA”, fara alte divagatii si schimbari de macaze !
Facand apel la constiinta lor, caci de-acolo “pornesc…viclesugurile”: “Căci dinăuntru, din inima oamenilor, ies gândurile rele, preacurviile, curviile, uciderile, (Gen 6.5; Gen 8.21; Mat 15.19) furtişagurile, lăcomiile, vicleşugurile, înşelăciunile, faptele de ruşine, ochiul rău, hula, trufia, nebunia.Toate aceste lucruri rele ies dinăuntru şi spurcă pe om.” (Marcu 7: 21-23), Domnul Isus ii rovoaca sa “schimbe definitiv macazul”, aruncand cu…intaietate cu piatra in cea vinovata !
Si in timp ce ciracii celor doua scoli, isi acordau binemeritata “intaietate” de a arunca cu pietre, Domnul Isus isi scria cu degetul in tarana, propria “teza de interpretare”…profetita din vechime prin proorocii, “manati de Duhul” (2 Petru 1:20-21).
Iata aici “teza” a Domnului Isus din Ioan 8:6-8, scrisa cu degetu-i pe pamant ! “Doamne, nadejdea lui Israel! Toti cei ce Te parasesc vor fi acoperiti de rusine. – “Cei ce se abat de la Mine vor fi scrisi pe pamant, caci parasesc pe Domnul, Izvorul de apa vie.” – (Ieremia 17:13 in contrast cu Luca 10:20, text care este “postat in…linia curenta !”)
Vidul de-aici, poate insemna si “Va rataciti pentru ca nu cunoasteti Scripturile si nici puterea lui Dumnezeu !”
“Hristos nu este un vid, este un stil de viață, un set de principii și o doctrină de învățături bazate pe Cuvânt!” Frate Ionescu, desi sunteti bine intentionat, o astfel de declaratie nu-l onoreaza deloc pe Domnul Isus, care e (si acum) Marele nostru Preot. Asta ma face cu adevarat trist.
Cred că nu ați înțeles bine. Hristos nu este și nu poate fi paravanul în spatele căruia trăiesc oricum și cred ce vreau.
Hristos este Dumnezeu care Își exercită atributele, care îmi poruncește un stil de viață și în fața căruia sunt responsabil. Crezul nu mi-l confecționez după bunul plac ci îl primesc ca standard de viață o dată cu Hristos.
Nu pricep de ce acest lucru v-ar putea întrista. Pe mine mă umple de bucurie.
Fr. Ionescu,
faptul ca cineva care in mod constant va apreciaza foarte mult (vedeti mai jos) nu e deacord ca “Hristos este un set de principii…” (desi ar trebui sa zambesc) ,nu ma face sa fiu mai putin suparat. Ganditi-va la prietenii lui Iov care vroiau sa apere cauza lui D-zeu dar mai tarziu a trebuit ca cineva sa se roage pentru ei, ca sa fie bine.Motivul: nu au vorbit despre El asa cum trebuia! Personal cred ca nu au prezentat un D-zeu care acorda Har.
@Han Cristian,
Scumpe frate,
Trebuie sa inteleg ca intentionati sa va rugati pentru noi ? Adica sunteti un fel de…dreptul Iov modern, indopat cu un set de principii date sub directa binecuvantare a Acelui Crist al primului secol ?
Nu cumva va deplangeti singur angoasa in care innotati fara…colac de salvare ?
Zambiti va rog !
@Han Cristian,
Revin cu o precizare pentru dumneavoastra. Expresia fratelui Cristian ““Hristos nu este un vid, este un stil de viață, un set de principii și o doctrină de învățături bazate pe Cuvânt!” scoasa de catre dumneavoastra din contextul exprimarii poate deveni un periculos bumerang cu care mana dumneavoastra nu-i obisnuita. Este o sabie cu doua taisuri, din moment ce dumneavoastra va lipseste tocmai setul de principii… daca pentru acesta doar, ati facut in mod abstract o fixatie…Este totusi ceva mai mult decat percepeti dumneavoastra !
@Han Cristian,
Scumpe frate,
Unde vi se pare dumneavoastra ca am afirmat ca Domnul Isus Hristos este un vid ?
“Hristos nu este un vid, este un stil de viață, un set de principii și o doctrină de învățături bazate pe Cuvânt!”
Domnul Isus nu este nici ” VID”, dar nici “un stil de viata, un set de principii…”, asa dupa cum ati afirmat dumneavoastra.
Domnul Isus Hristos ESTE CUVANTUL INTRUPAT AL LUI DUMNEZEU, CEL CARE SUSTINE TOATE LUCRURILE ! (Ioan 1:1-4,11-14).
Observ ca in mod voit, tendentios chiar, vorbim limbi diferite (poate datorita ignorantei, a slabei capacitati si perceptii cognitive despre ce inseamna notiunea de “vid” !)
1. VID, in fizica, inseamna “absența materiei dintr-un anumit spațiu.” (cu referirile corespunzatoare pe subcategorii de aplicabilitate). http://ro.wikipedia.org/wiki/Vid
2. VID, -Ă, vizi, vide, adj., s. n. 1. Adj. (Despre un spațiu) Care nu conține nimic; care nu conține aer sau alt gaz; care nu este ocupat, locuit; pustiu. ♦ Fig. Lipsit de orice gânduri, de orice idei. 2. S. n. Spațiu lipsit de orice corp material sau în care particulele materiale existente sunt extrem de rarefiate. ◊ Loc. adv. În vid = a) în gol; b) cu privirea fixă, fără țintă; c) zadarnic, fără rezultat, în van. ♦ Fig. Pierdere ireparabilă. – Din fr. vide.
VID, -Ă I. adj. 1. (despre spațiu) care nu conține nimic; gol. ◊ (fig.) lipsit de conținut, de idei. 2. (inform.) care caracterizează o informație nulă. II. s. n. spațiu lipsit de materie ponderală; vacuum (1). ◊ (fig.) sentimentul zădărniciei. (< fr. vide).
http://dexonline.ro/definitie/vid
2. VÁCUUM s. v. vid (sinonim).
VÁCUUM s.n. 1. (Fiz.) Vid; gol. 2. Aparat în care se face concentrarea unei soluții la o presiune inferioară presiunii atmosferice. [Pron. -cu-um, pl. -muri. / < lat., fr. vacuum].
http://dexonline.ro/definitie/vacuum
Umplerea vidului existent se face cu o informatie vrerificata, valida si care produce o reactie de concentrare a acelei informatii, nicidecum de diluare cu aditivi sau inlocuitori de tip surogat. Vorbesc oare prea bombastic pentru a fi inteles ca "Umplerea Vidului" la care se referea fratele Richard Wurmbrand precum si tema postarii fratelui Cristian Ionescu, fac apel la un vid (gol) de cunostere deja existent in mintea unora dar care nu poate fi umplut doar cu…lăturile filozofiilor si cercetarilor fara rost, ci doar cu adevarul. Adevarul Scripturii ca postulat, in concentratie maxima, nicidecum diluat de ipoteze si pareri filozofice, teorii si divagatii care au darul de a "remania pe ici pe colo" crezul, adica "prin partile neesentiale" !
Ca un APENDIX la postarea mea anterioara, as mai argumenta in favoarea acestei afirmatii cu trei cazuri istorice concrete de oameni titrati, eruditi ai vremii lor dar care au "neglijat" in mod voit ispita etalarii titlurilor lor academice dobandite "legal" nu ca si-au platit facultatea si trebuiau, musai sa iasa "Doctori Honoris Causa…"(iarasi de teapa acelei intrebari peiorative: " Bai, pocaitilor, voi stiti cine sunt eu ? Voi stiti bai, profanilor, bai,agramatilor, cu cine stati de vorba ?").
I. MOISE (nascut la anul 1571 in. Hr. si mort la anul 1451 In. Hr.) despre care primul martir, Stefan, vorbea atat de frumos in Fapte 7: 20-23: "Pe vremea aceasta s-a născut Moise, care era frumos înaintea lui Dumnezeu. El a fost hrănit trei luni în casa tatălui său. (Ex 2.2; Evr 11.23)
Şi, când a fost lepădat, l-a luat fiica lui faraon şi l-a crescut ca pe copilul ei. (Ex 2.3-10)
Moise a învăţat toată înţelepciunea egiptenilor şi era puternic în cuvinte şi în fapte. (Luc 24.19)
El avea patruzeci de ani, când i-a venit în inimă dorinţa să cerceteze pe fraţii săi, pe fiii lui Israel." (Ex 2.11-12).
Desigur ca, beneficind de cele mai inalte scoli in calitatea de "fiu al fiicei lui Faraon" a avut oportunitatea de a se scoli "in toata intelepciunea Egiptului" (Fapte 7:22) devenind astfel "puternic in cuvinte si in fapte". Este posibil sa-si fi luat doctoratul in mai multe stiinte, cunoscut fiind faptul ca cel mai vechi tratat de farmacologie si medicina, Papyrusul Eber, datat de la anul 3400 in. Hr; papirusul de cercetari ginecologice, Kahun Payr, data de la anul 1800 in. Hr. (deci cu doua sute si ceva de ani inainte de nasterea lui Moise); Papyrusul Hearst de la aprox. anul 1600 in. Hr.,
http://translate.google.ro/translate?hl=ro&sl=en&u=http://en.wikipedia.org/wiki/Ebers_Papyrus&ei=40TnTtGDLpDBswbdo7WQBw&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CCMQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3DPapyrus%2BEber%26hl%3Dro%26biw%3D1024%26bih%3D594%26prmd%3Dimvns
toate acestea trebuiau invatate de viitorul faraon al Egiptului. (caci acesta era destinul lui Moise, ca fiu al fiicei lui faraon ).
Totusi, nici macar o singura data nu a facut apel sau etalare laudativa de titluri merituorii in fata poporului sau si ales de Iehova.
Ba, mai mult el, focalizeaza toata atentia pe providenta divina incepand cu Exodul 6:6-9; iar in Exodul 15: 26, Moise spune raspicat despre atotcunoasterea lui Dumnezeu, nicidecum despre cunostintele dobandite de el in scoala Egiptului, din Papyrusul Eber:
"El a zis: „Dacă vei asculta cu luare aminte glasul Domnului Dumnezeului tău, dacă vei face ce este bine înaintea Lui, dacă vei asculta de poruncile Lui şi dacă vei păzi toate legile Lui, nu te voi lovi cu niciuna din bolile cu care am lovit pe egipteni; căci Eu sunt Domnul care te vindecă.” (Exod 15:26)
Nu a amintit nciodata de vreuna din cele peste 3500 de retete de tratamente si medicamente compilate in cele peste 110 pagini ale papirusului… ci doar de Dumnezeu Atotputernicul lui Israel.
A vorbit despre "vaca rosie si apa de curatire" despre lepra pe oameni, despre lepra pe animale, despre curatirea de lepra, dar nu a mentionat nici macar o singura data "bibliografia paganului Egipt ca efect miraculos si divin in procesul de vindecare !
Nu vi se pare sublim ?
2. DANIEL: In anul 607 in. Hr. tanarul Daniel se gasea deja rob in Babilon, selectat deja pentru Academia Babiloniana. A dobandit intelepciune si pricepere in toata intelepciunea Babilonului, cu precadere in astronomie si astrologie (el insusi fiind apreciat ca MAG la curtea imparatului Nebucadnetar) (Daniel 1: 17; 5:11,12,14; 10:1) dar in toata cartea sa, in cele 12 capitole nu gasim nicio referire astrologica potrivit stiintei babiloniene cu privire la vremurile din urma ci doar calauzit in mod predomenant de "duhul dumnezeilor celor sfinti"(5:11);"un duh inalt" (5:12); "duhul Dumnezeilor" (5:14).
Desi numit in limba babiloniana "Belsatar", care inseamna "Printul lui Bel"(Domn, Maestru) (10:1), totusi Daniel a "slujit necurmat Dumnezeului Celui Preainalt" (Daniel 6:20), astfel incat chiar imparatul, atat Nebucadnetar cat si dariu, dau porunca pente intreaba imparatie pentru cinstirea Dumnezeului lui Daniel.
Nici el nu a facut mare tam-tam de eruditia sa babiloniana asa dupa cum fac uniii pigmei titrati la cursurile prin…corespondenta; la distanta !(?)
3. SAUL DIN TARS, (nascut aprox. 3-7 dupa Hr., decedat la Roma in anul 67 d.Hr.),
http://ro.wikipedia.org/wiki/Pavel_%28apostol%29
este ucenicul lui Gamaliel (Fapte 5:34; 22:3;), coleg de…facultate cu imparatul Agripa,
http://biblephone.intercer.net/ebooks/online/index.php/Adventist/Romanian_non-diacritics/Comentarii_Biblice/Act/25/12-*/?fv=1 pune bazele unei scoli teologice pauline avand ca obiect de cercetare si studiu doar EVANGHELIA LUI ISUS HRISTOS ! Frumos, nu ? Dupa ce ai crescut intr-o familie de farisei, fruntasi, dupa ce ai absolvit cea mai renumita scoala rabinica a vremii – Scoala lui Gamaliel, dupa ce detii la "degetul mic toata filozofia elenistica a vremii, dupa ce ai toate argumentele de a contrazice ipotezele gnosticilor docetici, sa nu pui in evidenta ce ai studiat ca rabin al vremii tale ci doar EVANGHELIA LUI ISUS HRISTOS:
"Dar eu nu m-am folosit de niciunul din aceste drepturi. Şi nu vă scriu aceste lucruri ca să cer să se facă aşa cu mine; căci aş vrea mai bine să mor decât să-mi ia cineva pricina mea de laudă.
Dacă vestesc Evanghelia, nu este pentru mine o pricină de laudă, căci trebuie s-o vestesc; şi vai de mine, dacă nu vestesc Evanghelia!
Dacă fac lucrul acesta de bunăvoie, am o răsplată. Chiar dacă-l fac de silă, este o isprăvnicie care mi-a fost încredinţată.
Care este atunci răsplata mea? Este să vestesc fără plată Evanghelia pe care o vestesc, şi să nu mă folosesc de dreptul meu în Evanghelie.
Căci, măcar că sunt slobod faţă de toţi, m-am făcut robul tuturor, ca să câştig pe cei mai mulţi." ( 1 Corinteni 9:15-19)(1 Corinteni 15:1)
El intotdeauna le spunea corintenilor: "Căci n-am avut de gând să ştiu între voi altceva decât pe Isus Hristos, şi pe El răstignit. Eu însumi, când am venit în mijlocul vostru, am fost slab, fricos şi plin de cutremur.
Şi învăţătura şi propovăduirea mea nu stăteau în vorbirile înduplecătoare ale înţelepciunii, ci într-o dovadă dată de Duhul şi de putere, pentru ca credinţa voastră să fie întemeiată nu pe înţelepciunea oamenilor, ci pe puterea lui Dumnezeu."
(1 Corinteni 2:2).
Despre acest saul din tars, devenit, ca om transformat Pavel, apostolul Neamurilor, marele nostru ganditor Petre Tutea spunea : "Pavel ? Asta nu-i om, domnule, este toata
Mediterana !"
http://strigateascunse.blogspot.com/2010/06/petre-tutea-despre-apostolul-pavel.html
http://www.slideshare.net/FrescatiStory/petre-tutea-intre-dumnezeu-si-neamul-meu
http://www.tutea.ro/Petre%20Tutea%20-%20Cugetari%20memorabile.pdf
1 Petru 5:6: "Smeriţi-vă, dar, sub mâna tare a lui Dumnezeu, pentru ca, la vremea Lui, El să vă înalţe."
Han, citeste Atributele lui Dumnezeu de A.W Tozer;
se merita; cum ar putea exista Dumnezeu fara atributele Sale,
pe care si le exercita in totalitate:
infinitatea, bunatatea, imensitatea, dreptatea, indurarea, harul, omniprezenta, imanenta, sfintenia, perfectiunea, transcendenta, eternitatea, omnipotenta, imutabilitatea, pmniscienta, intelepciunea,suveranitatea, credinciosia,dragostea.
E minunat, extraordinar CINE este acest Mare Dumnezeu.
“De când ne-am pocăit și până vom intra în Împărăție Îl învățăm și iar Îl învățăm pe Hristos.”
Din păcate, că tot aţi adus în discuţie problema, acest lucru nu se vede pe net.
Scandalul în care v-aţi lăsat antrenat, cu schimbul de replici dure schimbat cu Laurenţiu Balcan mă face să mă întreb nu cine are dreptate, ci care dintre dvs. va ceda pînă la urmă.
Referirile la un alt pastor şi năzbîtioasa sa cruciţă reprezintă un alt scandal pe care nu cred că l-aţi învăţat vreunul din dvs. de la Hristos.
Pentru mine este împosibil de priceput cum vă amăgiţi postînd vorbe după ce aţi fost părtaş la fapte care nu au nici în clin nici în mînecă, din păcate, cu ideea despre pastorală.
Mîine poimîine veţi şopti de iesle, dar blogosfera rage ca-n grajd: dvs. ce credeţi că vor auzi oamenii?
Totuși, ce i-ați fi spus Domnului Isus care s-a lăsat antrenat într-un ”scandal” de proporții (destul de violent) la Templu? Probabil că… Și-a meritat soarta mai apoi?
Eu am încheiat comunicarea cu respectivul pentru că nu intru în ring cu nimeni. Consider că am demascat și condamnat un act grav de abatere publică și ostentativă de la crezul nostru și rămân la poziția mea.
Și, DA!, aceste lucruri le-am învățat EXACT de la Hristos! În afară de biciul cu care a izgonit El tâlharii…
Cât despre șoptit, este o vreme a strigatului și o vreme a șoptitului!
V-am răspuns pe blogul meu
C.I.
Mi.a trecut, intr-o vreme,de multe ori prin cap gandul: “ce bine ar fi sa fiu perfect (Biblic) in tot ce fac si spun; in felul asta nu s.ar mai poticni nimeni in mine, toti ar fi deaocord cu mine, i.as castiga pe toti, etc.” Dupa ceva vreme, mi-a venit gandul urmator: ” Isus a fost perfect (Biblic) si in fapta si in vorba; cu toate astea a starnit mai multa impotrivire ca oricine, soca lumea religioasa oriunde mergea, si mai nimeni nu-L urma cu adevarat”.
Concluzia posibila: cu cat esti mai mult ca Dumnezeu in vorba si fapta, sansele sunt ca cei (chiar si crestinii) din jur sa fie tot mai putin in acord cu tine. De fapt daca am fi EXACT ca si Isus azi, probabail am avea aceasi soarta cu a Lui–Am fi omorati de alti crestini cu ajutorul puterilor seculare.
Ce vor auzi oamenii?
Ce doresc eu să audă oamenii este ADEVĂRUL!
de Mesagerul said:
decembrie 14, 2011 la 20:50
rasvancristian, nu-l cunosc pe Cristian Ionescu si, mai mult, in multe aspecte de doctrina si de practica nu sunt de acord cu dansul. Insa, recunosc, am admirat curajul dansului de a lua pozitie in fata unui gest nepotrivit din punct de vedere al Sfintei Scripturi, gest repetat de vreo 3 ori, daca nu ma insel.
In mod inerent, as spune, actiunii dansului i-a fost opusa o reactiune. Foarte frumos, numai ca vad cu amaraciune cum locul argumentelor obiective este luat de tot felul de insinuari pline de venin si de-o rautate maladiva. Va intreb direct, domnule Vindecatoru’: cum va permiteti sa-l incadrati pe domnul Ionescu la camasa de forta? Ce drept crestin va lasa sa faceti tot felul de pamflete stupide pline de sofisme de 2 parale, doar ca sa bateti joc de un om care a avut curajul sa spuna ca ce-a facut Pustan este antiscripturistic?
M-am uitat peste blogul dvs. si, cu regret o spun, nu da o clipa senzatia ca apartine unui nascut din nou. Mai nimic din Scriptura, in schimb cronicile mondene sunt la mare loc de cinste. Tot respectul pentru piosenia mamei dvs, fie ea manifestata chiar si intr-o biserica ortodoxa, dar ce faceti dvs, credeti-ma, n-are nimic de-aface cu credinta, d-le Vindecatoru’. Nu doar ca jigniti grav, intretinand astfel dementa din blogosfera zisa evanghelica, dar si rationametele dvs, sa-mi fie cu iertare, frizeaza ridicolul. Pentru un om cu pregatirea dvs. se cere ceva mai mult…
Domnule Cristian Rasvan, crestinii, chiar si privind etimologic acest nume, Il urmeaza pe Hristos. Dvs. pe cine urmati? Cand veti pleca in eternitate, unde veti merge? Daca sunteti nascut din nou, ce veti spune cand veti fi intrebat de Insusi Domnul Isus cu privire la timpul pierdut si la cuvintele incompatibile cu viata de crestin ce abunda pe acest blog…evanghelic?
Cu tristete!
Incredibil, vi se dau sfaturi tocmai de cei care v-au facut knocaut in alte ocazii, cu vorbe grele, jignitoare;
care numai de la Hristos nu erau invatate,
care nici in lume nu se admit.
Se pot gasi inca in arhiva;
sau chiar in alta parte.
Se merita si biciul, de ce l-o fi folosit Dumnezeu -Fiul?
Trecuse vremea șoaptelor…
Sunt putin dezamagita si eu de vocabularul d-lui Razvan Cristian pe blogul dansului la adresa fr. Ionescu!
Tare mi-ar fi placut ca acele cuvinte jignitoare sa fie facute…maybe… mai in soapta!?
Parca sunt tot mai multi impotrivitori;
cred ca diavolul vrea sa va fure bucuria, asta este treaba lui;
este neostenit in lucratura sa.
Nu a reușit până acum, nu va reuși nici de acum înainte!
Ma bucur;
m-am linistit!
“Piara toti dusmanii din tara”-adica duhurile rele, care stiu sa urle ca marea-n furtuna;
dar cel ce sade pe Stinca va fi izbavit;
asa sa fie,
Amin!
Manuela, bine zicea fr Paul Dan, nu este nastere din nou la cei care
folosesc limbajul batjocoritor, si dinsul a fost batjocorit in termenii
cei mai de jos posibili.
De mirare este ca vin sa judece tot ei pe acestia.
Ce mare poate fi indignarea unora! Cum este zicala cu câinii; ăla care latra cel mai tare a fost lovit. De când cu semnul crucii la penticostali? Pai astea sunt lucruri elementare pe care cu toții le știm. Toți penticostalii stiau ca semnul crucii nu se face si ca este un obicei asemenea inchinarii la idoli. Mă gândesc ca Vindecatoru’ face si matanii, dar este ok pentru ca nu este penticostal. Atunci ce-l doare?