IOSIF ŢON NU MAI ESTE BAPTIST?

http://negrutpaul.wordpress.com/2010/11/20/iosif-ton-si-strajerii-comunicat/

Mă întreb: Nu cumva, până la urmă, ajungem la o dezbatere capitală a doctrinei cesaționiste a Cultului Baptist?

Se pare că da. Adevărata problemă care răzbate din aceste comunicate și dezbateri ajunge încetul cu încetul la ceea ce înțelegem noi când vorbim despre ”pecetluirea” și/sau ”plinătatea” Duhului Sfânt.

Deși unele din mișcările carismatice sunt extreme și în raport cu doctrina penticostală, formatorii de opinie baptiști nu pot face o deosebire obiectivă între una și alta! Iată de ce m-am împotrivit cu vehemență modului în care pastorul baptist Marius Cruceru a prezentat asocierea pastorului Iosif Țon cu ”străjerii”. Pentru că, nu fiți naivi, când doctrina baptistă trage linia de demarcare, penticostalii or fi mai pe aproape dar tot dincolo, adică mai lângă ”străjeri”. Tactica este să atacăm extremele, pe unde le prindem, și prin asociere (spusă sau nespusă) să scoatem tot ce înseamnă a nu fi baptist în afara granițelor nostre. Nu mă deranjează, în sensul că oamenii se simt amenințați și așa procedează oamenii amenințați. Ceea ce mă mai întreb eu: frații pastori baptiști care dau pe la noi și ne mai trag câte o apreciere, o fac din sinceritate și din ”luminare” pro-penticostală, sau doar pentru a putea predica ori poate beneficia și de câte o colectă, că mai rar (ca să nu spun deloc) se întâmplă altminterea!

Așa că pun întrebarea întrebărilor: Ce cred frații baptiști (de-adevăratelea) despre noi penticostalii? Sper că nu ceea ce afirma un ”vârf” al lor și anume că suntem patologici.

Aștept răspunsuri concrete și la vârf!

About Cristian Ionescu

Pastor Elim Romanian Pentecostal Church Chicago, USA

81 răspunsuri sa “IOSIF ŢON NU MAI ESTE BAPTIST?”

  1. Cum adică Iosif Țon nu mai este baptist?

    • Păi nu ați citit ce zice fratele Negruț? Asta n-o zic eu, o zice el!

    • CITAT DIN COMUNICATUL LUI PN
      ”Aderarea lui Iosif Ţon la mişcarea religioasă Străjerii reprezintă o lepădare de învăţătura şi practica baptistă cu privire la Persoana şi lucrarea Duhului Sfânt al lui Dumnezeu. De fapt, Iosif Ţon îmbrăţişează învăţătura şi practicile carismatice şi, prin urmare, nu mai este un credincios baptist.”

      • Frate Ionescu, ati vazut articolul acesta scris de fratele Ton?

        El afirma-
        O serie de evenimente din familia noastră, legate de fiica noastră, au dus la o nevoie de redefinire a ceea ce sunt eu și am ajuns să mă definesc ca ”baptist carismatic.”
        si
        ” Trebuie să subliniez acum că Mărturisirea de credință a cultului baptist din România nu ne spune altceva decât că credem în Duhul Sfânt și înșiră textele din Noul Testament care vorbesc despre El. Nu se vorbește nimic despre darurile Duhului Sfânt și nu se spune că unele dintre acestea ar fi încetat. Prin urmare mărturisirea noastră de credință baptistă nu este cesaționistă. Și tot ca o concluzie clară, a fi carismatic nu este o încălcare a mărturisirii noastre de credință. Cu alte cuvinte, a fi carismatic nu este o abatere de la mărturisirea noastră de credință”
        Articolul se gaseste la:
        http://www.strajeri.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=94:de-ce-sunt-carismatic&catid=40:rezumat&Itemid=64

        • Vã multumesc pentru legãturã.
          Da, acum am citit articolul.
          Problema miscãrii carismatice este cã, într-o mare mãsurã, functioneazã pe manifestãri dar fãrã o bazã solidã unitarã. Dacã fratele Ton este sincer în a accepta cã darurile Duhului Sfânt sunt actuale, atunci va trebui sã accepte premiza biblicã a semnului audibil si vizibil al botezului cu Duhul Sfânt.

      • in penultimul paragraf dinsul afirma ca
        ” Mișcarea străjerilor din România
        a apărut în cadrul cultului baptist
        și este condusă de pastori baptiști.”
        (din nefericire, afirmatiile fratelui Ton lipsesc de pe blogurile
        care au atacat fratii penticostali in tot felul)

        deci poate nu e nici chiar asa cum am crezut noi,
        si nici chiar cum au crezut ei (fratii baptisti).
        In scurt timp se limpezeste situatia pentru noi toti.

        Sper ca ati vazut si primul articol al
        dinsului- ‘De ce nu sint cesationist’ la
        http://www.strajeri.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=89:cesationismul&catid=40:rezumat&Itemid=64i

      • Ce usor trage concluzii…un profesor universitar. Cat a analizat fenomenul? A stat de vorba cu cel in cauza( doar e pastor…si deontologia ca sa nu zic Scriptura…invata in acest sens). Curat murdar ( vorba lui Caragiale).

  2. Desigur, citesc ce zice Paul Negruț (am și scris o postare replică), dar nu mi-a trecut prin cap că Iosif Țon nu mai e baptist.

    Dacă nu mai e, să așteptăm să o zică el însuși.

    Deocamdată eu consider că titlul, care vă aparține, nu este conform cu realitatea, este doar o speculație. Avem nevoie de informații.

    Duhul Sfânt e Duhul Adevărului, nu? 🙂

    Și, ca să mai simțiți puțin puterea cuvintelor, vă întreb:

    Care variantă v-ar atrage cel mai mult?

    1. Iosif Țon nu mai e baptist.
    2. Iosif Țon e penticostal.
    3. Iosif Țon e carismatic.

    Paul Negruț e interesată de ultima.

    Fără ultima nu poate rezulta prima, nu?

    • Cineva nu mai este baptist când el zice cã nu mai e sau când ceilalti ca el zic. Am interpretat comentariul ca fiind oficial. Dar ca sã nu fie confuzii, voi adãuga un semn de întrebare dupã titlu si voi astepata clarificãri. Cât priveste ecuatia propusã, unu si trei pot convietui mai degrabã decât unu si doi (pânã si la catolici merge). Asta desigur dacã unu este „IT este încã baptist. Ce prefer eu? Sã ne fie bine tuturor!
      Altfel, tot respectul!

  3. Frate Ionescu,
    Felicitari pt ca spui lucrurile asa cum sunt in aceasta postare.. incepea sa ne omoare si pe noi crestinii ‘corectitudinea asta politica crestina’. Cred ca ai mare dreptate…Asta e realitatea.. De ce sa ne ascundem dupa degete?

  4. Frate Cristian Ionescu…aş dori un email al dumneavoastra. Doresc sa va comunic ceva din fenomenul acesta…..

  5. Frate Ionescu, trebuie sa recunoasteti ca atat baptistii (unii) cat si penticostalii(unii) au cate o problema. Baptistii vorbesc despre Duhul Sfant, dar se opresc sa detalieze aspectele legate de ” darurile Duhului Sfant”. Penticostalii vorbesc mult prea mult de Duhul Sfant si sunt foarte preocupati de unele daruri spectaculase ale Duhului Sfant. Baptistii (unii) spun penticostalilor…sunteti eretici. Penticostalii (unii)…le spun baptistilor…voi n-aveti Duhul Sfant. Extremele nu fac bine nici unei parti. Poate, Iosif Ton va reusi sa se aseze undeva la mijloc aceasta disputa , pe terenul Scripturii , in asa fel incat nici unii si nici altii sa nu poata spune ” noi avem dreptate”. Atata vreme cat orice miscare, fie si cea a strajerilor…va ramane pe fundament biblic …toate aceste dispute sunt de fapt de natura ” politicii bisericesti” si in fapt sunt…plati a unor polite mai vechi …existente intre combatanti.

  6. Interesante comentarii apar in schimbarea unui nume care se refera la grupare religioasa din care unii fac parte!Se vede ca inca pentru multi numele de grupare este mai presus ca noua persoana pentru indentificare in CREDINTA DE ACELAS PRET CU A APOSTOLILOR!!!Sa nu uitam un lucru forate esential;Nu numele gruparii ne ajuta sa ajungem la mintuire si imparatia domnului si mintuitorului nostru Isus Hristos ci ,ceva mai mult si dupa aceasta calitate cu totii ar trebui sa fim in cautare!Deci avem nevoie de un nume de grupare religioasa ?Sau de ce anume?Si ce ne ajuta sa ajungem la mintuire?Ce putem sa afirmam conform Scripturii?

  7. Foarte bune discutiile astea!
    Fiat Lux!
    E timpul sa mai clarificam crezul dar si diferentele dintre noi si fratii baptisti, unde am prieteni dragi (si multi binefacatori, printre care si mama misionarului american ce-a sponsorat familia mea.)
    Am scris si eu o mica nota la mine pe FB – dar vad ca inca nu ti-ai facut FB asa ca o postez aici…

    Clarity Over Agreement

    Avem o mica cearta in familie. Hai sa-i zicem mai bine …“discutie”. O discutie aprinsa.
    Deci fratii mei baptisti si penticostali discuta aprins, cu verva si patos, despre Duhul Sfint. Despre Tatal si despre Fiul, stim si credem la fel. Nu sintem de acord cu privire la Duhul Sfint, daca mai lucreaza si cum anume lucreaza, sau daca si-a luat concediu.

    Textul din 1 Cor. 12:8-10 suna la fel in toate limbile pamintului si pare atit de clar si usor de inteles… dar cum putem sa stim daca versetele respective mai sint valabile si astazi? Nu cumva le-a expirat termenul , fiindca darurile respective au fost date doar betonistilor ce-au turnat temelia apostolilor si prorocilor?

    Mai au zidarii de astazi nevoie de darul tamaduirilor si de puterea de a face minuni?
    Proorocia, deosebirea duhurilor, limbile si talmacirea lor – cine oare mai are nevoie de ele?? Mai ales ca astea sint daruri “galagioase”, si ele nu pica tocmai bine in adunarile noastre solemne …

    Darurile Duhului Sfint. Ele sint gardul ce separa baptistii de penticostali. Gardul pe care tot mai multi incep sa-l sara dintr-o parte si din alta. (De fapt mai mult dintr-o anumita parte…). Cind il sare unul mare, si dezamagirea e mare. Si zarva, pe masura.

    Pina una alta, ar fi bine sa studiem mai cu atentie gardul dintre noi. Unde incepe si unde se gata? Putem sa-i mai eliminam din “scinduri” sau sa-l inlaturam complet? Si daca nu, de ce nu?

    “I prefer clarity over agreement” – e motto-ul unui amic evreu pe care-l iubesc mult. Nu trebuie neaparat sa fim de acord in toate lucrurile, dar e bine sa stim clar ce credem si ce ne separa.
    E bine ca in sfirsit, discutam. De fapt fratii mei mai mari si mai luminati discuta. Eu unul , mic si neinvatat, stau, ascult si iau aminte.

    P.S. Pe prieteni insa tot ii mai intep cu frateasca duiosie, indiferent de ce parte a “gardului” denominational se afla…

    Prietenului Emanuel Contac – “dezamagit” si suparat nevoie mare din cauza muzicii galagioase din restaurantul vecin cu ITP.

    Chiar tu te plingi de decibelii si de vacarmul muzical,

    Tu – ce-ai crescut in “galagia” plina de must penticostal??

    Ti-as fi-nteles “dezamagirea” si tonul critic, moralist

    De-ai fi crescut doar in “susurul” acela blind, de tip baptist…

  8. In urma cu 3/4 ani in discutiile aprinse pe Masa_rotunda1 ma rugam ca Dumnezeu sa trezeasca pe fratele Iosif Ton, pe fratii baptisti si prin ei si pe noi penticostalii. Intrezaresc speranta unei adevarate treziri. Felicit public pe fratele Iosif TON, Cristian Ionescu si Petrica Lascau care au avut curajul confruntarii si sustinerii unei reale treziri. Doar de cateva zile am luat la cunostinta de valul trezirii si dupa ce m-am documentat putin „vad o reala posibilitate de a uita trecutul rusinos si a ne preda cu totii in bratele bunului Pastor ISUS CHRISTOS, Domnul si Mantuitorul nostru.

    Ma surprinde pozitia fratelui Josef Ton. Daca este reala si chiar crede ceea ce spune atunci gardurile instalate intre bisericile baptiste si penticostale pot fi daramate si s-ar putea creea o noua formula de organizare si un nume nou in care cuvantul baptist, penticostal, securist sa fie inlocuite cu un nume nou, Mantuiti a lui Christos.

    Subiectul ma fascineaza!. Il voi urmarii si voi incerca si eu sa-mi fac partea!.

    Doamne ajuta-ne,
    Pettrusu

  9. Frate Cristi ati primit mesajul meu???

  10. Vi l-am trimis de pe email. Cu siguranţă acum l-aţi primit. Aştept răspuns acolo. Mulţumesc şi Duhul Sfânt să vă însoţească…

  11. Baptistii: botezul cu Duhul Sfant are loc in timpul convertirii
    Penticostalii: botezul cu Duhul Sfant are loc dupa convertire
    Iosif Ton: dupa propria marturisire, a fost botezat cu Duhul Sfant in Anglia, deci dupa convertire
    Concluzie: Iosif Ton e penticostal

    • Iată o deducție interesantă.
      I-am ascultat cu nesaț predicile încă din adolescență!
      Pentru mine ar fi o întorsătură pozitivă!
      Totuși, fratele Țon e dator cu o explicație, poate cu mai multe…
      Dacă a avut această experiență ATUNCI, de ce așa mulți ani a ascuns-o!
      Ca să nu mai vorbim că sunt unii care spun că pe ici pe colo i-a mai atacat pe penticostali!

      • „Intorsatura pozitiva”: o expresie al carei continut ramane de limpezit in viitorul mai mult sau mai putin apropiat, tinand cont de istoria „recenta” a lui Iosif Ton.

        Etapa 1
        1977: Iosif Ton vine la Biserica Emanuel dupa plecarea lui Liviu Olah.
        1981: Iosif Ton pleaca in USA de la Biserica Emanuel (motivul oficial: persecutia din partea Securitatii; motivul neoficial: colaborarea cu Securitatea si probleme la Biserica Emanuel).

        Etapa 2
        1990: Iosif Ton vine la Biserica Emanuel (din nou) si la Institutul Biblic Emanuel, cum se numea pe atunci Universitatea Emanuel.
        1996: Iosif Ton pleaca de la Biserica Emanuel (din nou) si de la Institutul Biblic Emanuel (motivul oficial: o noua descoperire pentru o noua lucrare, vezi cursurile de viata spirituala; motivul neoficial: probleme la Biserica Emanuel si la Institutul Biblic Emanuel, unde – din cauza cerintelor drastice impuse de acreditarea institutiei de catre guvern – nu mai putea fi rector).

        Etapa 3
        2010: Iosif Ton adera la Miscarea Strajerii.
        ????: Pasul urmator?

        Miserere nobis…

        • @ Shifu
          Trebuie să specific din nou:
          ”Întorsătura” nu are nimic de-a face cu ”străjerii”.
          Cred că e prea devreme să mă pronunț în privința lor, sau a asocierii fratelui Țon cu ei! Să vedem ce se întâmplă la întrunirea de clarificare a poziției lor doctrinare.
          S-ar putea ca ceea ce se spune și despre unul și despre alții să fie adevărat! Sau poate că nu!
          Pe mine m-au revoltat metodele de atac folosite împotriva lor. Și am devenit foarte suspicios cu privire la ultima stație a acestui tren, care îmi pare a fi – din nou – crezul penticostal!
          Ceea ce m-a bucurat a fost poziția lui Iosif Țon cu privire la renunțarea sa la cesaționism! ATÂT!
          Cât privește pasul următor: doresc să ne umple Domnul cu Duhul Sfânt pe toți! Și să ajungem în cer!

      • Din cate imi dau eu seama, nu e vorba nici pe departe de atacarea crezului penticostal. Dupa cum bine stiti, in context romanesc, nu avem decat doua optiuni majore cand vine vorba despre alegerea unei confesiuni evanghelice: baptistii si penticostalii (ca sa tinem ordinea aparitiei din punct de vedere istoric). Cu alte cuvinte, cand devii evanghelic in mediul romanesc, ori devii baptist, ori penticostal, iar asta inseamna ca baptistii nu sunt penticostali deoarece nu-s de acord cu doctrina botezului cu Duhul Sfant dupa convertire, iar penticostalii nu-s baptisti pentru ca nu accepta doctrina botezului cu Duhul Sfant in timpul convertirii. E clar ca nici unii, nici altii NU SUNT DE ACORD cu doctrina despre Duhul Sfant a celuilalt grup; tocmai de aceea baptistii sunt baptisti, iar penticostalii penticostali. Atacul din ultimele zile, ca sa-i zic cum i-ati zis dumneavoastra, e indreptat impotriva unui grup in dreptul caruia sunt multe, prea multe semne de intrebare… Si, probabil, a atitudinii lui Iosif Ton, care – dupa marturisirile recente – e penticostal de aproape 40 de ani. Trebuie sa recunoasteti ca ceva nu miroase-a bine in toata povestea asta…

    • Shifu-spui:
      Baptistii: botezul cu Duhul Sfant are loc in timpul convertirii
      Penticostalii: botezul cu Duhul Sfant are loc dupa convertire
      Iosif Ton: dupa propria marturisire, a fost botezat cu Duhul Sfant in Anglia, deci dupa convertire
      Concluzie: Iosif Ton e penticostal
      Iosif Ton declara;
      Atunci am simțit că trebuie să mă descarc de o povară grea pe care o purtam pe suflet: am mărturisit că în timpul când am fost departe de Domnul (când eram profesor la Cluj, iar vara eram ghid turistic la mare) am colaborat cu securitatea și am relatat ce am făcut în această colaborare. M-am așezat în genunchi, cei din grup au pus mâinile peste mine și eu am început să vorbesc în limbi. Pot spune, deci, folosind limbajul penticostal, că am fost botezat cu Duhul Sfânt.http://www.strajeri.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=94:de-ce-sunt-carismatic&catid=40:rezumat&Itemid=64
      Iosif ton spune :,, folosind limbajul penticostal”
      Rezulta -CONCLUZIE GRESITA!
      Apropo, nu crezi ca ar trebui sa credem ce spune CUVINTUL LUI DUMNEZEU cu privire la lucrul acesta,si nu ce zic unii sau altii…
      HAR….

    • Botezul cu Duhul Sfânt, convertire, penticostal – iată 3 concepte TEOLOGICE care au semnificație diferită în contexte diferite.

      Comentariul celui care se semnează Shifu NU conține discurs teologic, precum nici articolul lui Cristian Ionescu nu conține discurs teologic.

      Ionel Ghiță consideră că „ar trebui sa credem ce spune CUVINTUL LUI DUMNEZEU cu privire la lucrul acesta,si nu ce zic unii sau altii…”

      Ceea ce sună frumos, dar problema noastră este următoarea: ca ființe umane care mînuim limbajul (în MULTE feluri) sîntem nevoiți să precizăm parametrii discuției și natura discursului pe care îl folosim: ca să interpretăm o poezie deja nu mai discutăm în același fel – apar metafore, hiperbole, poeticitate de un anumit fel, care se poate integra într-o anumită epocă, cum scrie Cărtărescu e cu totul altfel decît cum scrie Coșbuc.

      Așadar, dacă vrem să avem dezbatere, avem nevoie cel puțin de mai multă răbdare, dar mai ales de forme de comunicare.

      Altfel… fiecare pasăre piere pe limba ei. 🙂

    • Problema se pune altfel. Cand ati crezut ati fost botezati cu Duhul Sfânt. Asadar problema este…cand a crezut omul? La convertire..sau dupa convertire…? Greu de raspuns…

  12. Multă Pace!
    Frate Cristi, apreciem modul în care postaţi sau răspundeţi pe Blogul dumneavoastră. Pentru noi, ca şi familie cu activitate într-o Biserică din Diaspora în care se predică şi se cântă atât în limba română cât şi în germană, există câteva aspecte sau expresii mai bine zis, de care „ne lovim” şi sincer să fiu, le înţeleg destul de puţin. Doar un exemplu vreau să vă dau: auzim de mai mult timp predicându-se despre „UNITATE ÎN DIVERSITATE”.
    Scriaţi într-o postare mai recentă că „NU există unitate fără principii.” Ne-am bucura mult dacă la „UNITATE ÎN DIVERSITATE” ne-aţi aduce câteva explicaţii biblice. Cred că ar fi un subiect bun pe Blog.
    Mulţumim, vă dorim Binecuvântările Domnului atât familiei cât şi Bisericii unde slujiţi.

    • Excelentă idee!
      Mulțumesc mult!

    • Nicu, ar fi de folos daca ai explica un pic in ce fel se practica unitatea in diversitate in München, poate am avea de invata si noi, ceilalti…

      • @ Virgil C.
        Cred că ați interpretat greșit comentariul fratelui Nicu.
        El cerea lămuriri cu privire la ”Unitatea în diversitate” dacă aceasta devine ”Unitate fără principii”.
        Am ”amenințat” deja că voi scrie o postare pe această temă.

      • Pace Virgil,
        tocmai de aceea am cerut lamuriri cu privire la „unitate in diversitate” pentruca nici eu nu stiu daca se poate practica. Voi cum o practicati la Stuttgart, sau la voi se predica „unitatea in Hristos”?
        Fii binecuvantat!

      • Nu stiu in ce fel ati interpretat dv. mesajul meu!
        Nicu, cu care impart cateodata painea amara a diasporei germane, sper ca a interpretat corect ideea. Deoarece este unul dintre putinii romani din Germania care intretine un site personal, poate ar putea da startul unui dialog intre romanii din Germania, punand umarul la crearea unitaii in diversitate!

      • MÂINE DIMINEAȚĂ APARE O POSTARE ÎNTR-O SERIE INTITULATĂ ”SIMPTOMELE VIITORULUI (1)”: Unitate în diversitate!

      • În căutarea mea de a fi lămurit cu „unitate în diversitate” am găsit, cel puţin aşa cred eu, originea acestei devize sau enunţări. Accesând linkul de mai jos am zis în sinea mea: diabolic!
        Oricum, sunt nerăbdător să apară postarea Fr. Cristi.
        http://uniuneaeuropeana.ilive.ro/sdeviza.html

    • Blogul foarte activ Moldova Creștină are multe postări care rezultă din întrebările cititorilor.

      Așadar, contribuția cititorilor la producția de articole poate fi importantă, punînd întrebări, iar bloggerul (-pastor) alege la care să răspundă…

  13. Intrebare adresata lui Viorel Chis : Este posibil ca ” Martorii lui Jehova” sa poata fi treziti din ratacirea lor , convertiti si incadrati in Miscarea Strajerilor ??!! .

  14. Stimatul meu frate de credinta;”NouaOrdineCrestina”intrebarea ta nu se poate cuprinde si explica intr-un comentariu!Si trezirea lor ca a multor grupuri religioase care mereu sint in dezbinare in structura este greu de a afirma ca o doresc !Sa nu credem ca azi sintem in structura mai diferiti ca pe timpul venirii domnului Isus Hristos !Domnul Isus Hristos ,chind a venit pe lume in persoana umana ce vedem ca s-a intimplat?A fost o trezire spirituala?Au mers cei ce pretindeau la scaunul lui Moise si cunosteau Legea sa i-L intimpine la nastere pe domnul Isus Hristos?Cine a mers?Ce scriu Scripturile?Oare nu magii de la rasarit?Si cum se face ca preotii si carturarii care cunosteau Legea si proroocia cu privire la domnul Isus nu au fost interesati ca magii in nasterea Domnului si astfel sa ajunga la trezirea spirituala?Stimatul meu cine doreste o trezire spirituala atunci el trebuie sa faca o schimbare in viata ,in constitutia doctrinala si in slujire!Nici ucenicii care au umblat cu domnul Isus Hristos nu au detinut o trezire spirituala deplina pina chind DUHUL SFINT S-A POGORIT PESTE EI !Si pe urma ce s-a intimplat?Apostolul Pavel cu chit ca era Evreu din Evrei ;in ce priveste Legea,totushi chind a primit trezirea spirituala?Si in urma trezirii ce s-a intimplat?Si ce afirma pe urma?Sa citim ce este scris in Filipeni 3; 7Dar lucrurile, cari pentru mine erau cîştiguri, le-am socotit ca o pierdere, din pricina lui Hristos.
    8Ba încă, şi acum privesc toate aceste lucruri ca o pierdere, faţă de preţul nespus de mare al cunoaşterii lui Hristos Isus, Domnul meu. Pentru El am perdut toate şi le socotesc ca un gunoi, ca să cîştig pe Hristos,
    9şi să fiu găsit în El, nu avînd o neprihănire a mea, pe care mi -o dă Legea, ci aceea care se capătă prin credinţa în Hristos, neprihănirea, pe care o dă Dumnezeu, prin credinţă.
    10Şi să -L cunosc pe El şi puterea învierii Lui şi părtăşia suferinţelor Lui, şi să mă fac asemenea cu moartea Lui;
    11ca să ajung cu orice chip, dacă voi putea, la învierea din morţi.”Ei si azi atit cu persoanele din aceasta grupare ,chit si cele din alte grupari pot sa afirme ca doresc trezirea spirituala chind ajung sa doreasca sa ajunga o noua personalitate si in traire sa nu mai traiasca prin pretentie!!!De ce?Iti explic foarte sincer si concret!Azi foarte multi au pretentii foarte mari si ca sint condushi de puterea Duhului Sfint!Insa este o mare autoamagire si nu doresc sa expun persoane cu nume fiinca si asa sint marcat pentru lupta care in viata am ajuns sa o duc!Insa voi generaliza fiinca astfel se vede ca nu este o problema!Stimatul meu atit la organizatia martorilor chit si in alte grupari religioase membrii trebuie sa ajunga la un numitor comun ;POCAINTA! TRANSFORMAREA PERSONALITATII FIRESTI IN UNA DUHOVNICEASCA FIINCA APOSTOLUL PAVEL PRIN CUVINTELE DIN GALATENI 5 SCRIE;24Cei ce sînt ai lui Hristos Isus, şi-au răstignit firea pămîntească împreună cu patimile şi poftele ei.25Dacă trăim Duhul, să şi umblăm prin Duhul.
    26Să nu umblăm după o slavă deşartă, întărîtîndu-ne unii pe alţii, şi pizmuindu-ne unii pe alţii.”Deci ?Cine de fapt doreste sa se incadreze in Miscarea Strajerilor?Si pe urma eu te voi intreba;CINE POATE FI CONSIDERAT STRAJER?Si STRAJERUL in pozita sa cum se expune?Cum traieste?Si ce indeplineste?STRAJERUL dupa intelegerea si interpretarea noastra in fiecare CULT ,ORGANIZATIE este cel care protejeaza CULTUL,ORGANIZATIA cu toata conduita ierarhica,exact ca intr-o unitate militara!!!Si fiecare strajer din turnul sau alaturi de tritoriul in raspundere cu tot ce include in el are o responsabilitate atit de mare chit ca ajunge la riscul vietii!Azi oare cei ce se pretind STRAJERI doresc sa ishi indeplineasca pozitia si obligatia ce au ajuns sa o detina?Risca ei sa ishi piarda viata pentru protejarea membrilor SINCERI SI NECORUPTI?Sau pe cine ajung de apara?Sa nu uitam ce scrie un ADEVARAT STRAJER in faptele apostolilor 20 ;” 19Am slujit Domnului cu toată smerenia, cu multe lacrămi, şi în mijlocul încercărilor, pe cari mi le ridicau uneltirile Iudeilor.
    20Ştiţi că n’am ascuns nimic din ce vă era de folos, şi nu m’am temut să vă propovăduiesc şi să vă învăţ înaintea norodului şi în case,
    21şi să vestesc Iudeilor şi Grecilor: pocăinţa faţă de Dumnezeu şi credinţa în Domnul nostru Isus Hristos.
    22Şi acum, iată că, împins de duhul, mă duc la Ierusalim, fără să ştiu ce mi se va întîmpla acolo.
    23Numai, Duhul Sfînt mă înştiinţează din cetate în cetate că mă aşteaptă lanţuri şi necazuri.
    24Dar eu nu ţin numai decît la viaţa mea, ca şi cum mi-ar fi scumpă, ci vreau numai să-mi sfîrşesc cu bucurie calea şi slujba, pe care am primit -o dela Domnul Isus, ca să vestesc Evaghelia harului lui Dumnezeu.
    25Şi acum, ştiu că nu-mi veţi mai vedea faţa, voi toţi aceia, în mijlocul cărora am umblat propovăduind Împărăţia lui Dumnezeu.
    26De aceea vă mărturisesc astăzi, că sînt curat de sîngele tuturor.
    27Căci nu m’am ferit să vă vestesc tot planul lui Dumnezeu.
    28Luaţi seama dar la voi înşivă şi la toată turma peste care v’a pus Duhul Sfînt episcopi (Sau: priveghetori.), ca să păstoriţi Biserica Domnului, pe care a cîştigat -o cu însuş sîngele Său.
    29Ştiu bine că, după plecarea mea, se vor vîrî între voi lupi răpitori, cari nu vor cruţa turma;
    30şi se vor scula din mijlocul vostru oameni, cari vor învăţa lucruri stricăcioase, ca să tragă pe ucenici de partea lor.
    31De aceea vegheaţi, şi aduceţi-vă aminte că, timp de trei ani, zi şi nopate, n’am încetat să sfătuiesc cu lacrămi pe fiecare din voi.
    32Şi acum, fraţilor, vă încredinţez în mîna lui Dumnezeu şi a Cuvîntului harului Său, care vă poate zidi sufleteşte, şi vă poate da moştenirea împreună cu toţi cei sfinţiţi.”Sper ca mesajul sa fie satisfacator si pentru unii si pentru altii !Iar chind cu totii o sa ajungem la o unitate deplina si o armonie cu mesajul Scripturii in puterea trairii atunci spunem ca dorim sa ne trezim si sa ajungem sa umblam in lumina sub protectia marelui Strajer Domnul Isus Hristos fiinca apostolul Ioan prin cuvintele din a doua sa epistola ;ce scrie?Sa citim si sa meditam adinc;” 9Oricine o ia înainte, şi nu rămîne în învăţătura lui Hristos, n’are pe Dumnezeu. Cine rămîne în învăţătura aceasta, are pe Tatăl şi pe Fiul.”Amin!!!!!!!!

  15. CONSTAT CĂ SUBIECTUL ESTE DIN CE ÎN CE MAI FIERBINTE!
    IATĂ DE CE URMĂTOAREA POSTARE SE VA REFERI LA DIFERENȚA DINTRE MIȘCAREA CARISMATICĂ, PE CARE EU O CONSIDER UN PAS INTERMEDIAR, ȘI CREDINȚA PENTICOSTALĂ.

  16. Lui Ionel Ghita: nu aveti dreptate, cel putin nu din punctul de vedere al marturiei lui Iosif Ton. Iata ce zice Iosif Ton:

    „După zece ani trăiți departe de Dumnezeu (1957-1967), la data de 21 ianuarie, 1968 am avut o întâlnire reală cu Domnul Isus, care m-a asigurat că El a murit pentru toate păcatele mele și că sunt iertat și acceptat de El. Câteva zile mai târziu am decis că Cel ce M-a iubit și S-a dat pe Sine pentru mine trebuie să fie totalmente stăpânul vieții mele și să decidă El tot ce se va întâmpla în viața mea de aici înainte. A fost cea mai fundamentală decizie a vieții mele și aceasta stă la baza vieții mele de atunci până astăzi.”

    De aici nu e clar daca s-a pocait inainte de 1957, adica inainte de cei zece ani traiti departe de Dumnezeu, sau la 21.01.1968. Sa zicem ca intoarcerea la Domnul, deci convertirea, a avut loc la 21.01.1968. Asta inseamna ca botezul cu Duhul Sfant a avut loc dupa sosirea in Anglia, deci in 1969. Asadar, convertirea in 1968, iar botezul cu Duhul Sfant in 1969. Mie mi-e clar ca o astfel de succesiune este, din punct de vedere dogmatic, esenta mesajului penticostal. Sa spuna fratele Cristian, pastor penticostal, daca nu e asa; asta ca sa fie clar pentru toata lumea. Vin din familie de penticostali, cu bunici si parinti penticostali, deci stiu ce spun… Martusirea de credinta a fiecaruia dintre noi ne plaseaza – vrem, nu vrem – intr-o tabara confesionala, iar pe Iosif Ton il pune alaturi de fratii penticostali. Asta e… Ce nu inteleg e de ce nu recunoaste dumnealui acest lucru si inca se considera teolog baptist (carismatic, e drept) cand, dupa marturisirea sa de credinta, NU mai e baptist. Ori invataturile pe care le credem si marturisim nu mai au nici un rost, iar atunci chiar ca nu mai inteleg nimic.

    • Shifu in 1 Corinteni 12:13 scrie;
      Noi toţi, în adevăr, am fost botezaţi de un singur Duh, ca să alcătuim un singur trup, fie Iudei, fie Greci, fie robi, fie slobozi; şi toţi am fost adăpaţi dintr-un singur Duh.
      In 1 Corinteni 12:30 intreaba;
      Toţi au darul tămăduirilor? Toţi vorbesc în alte limbi? Toţi tălmăcesc?
      Raspunsul inevitabil este nu.
      In concluzie, vorbirea in limbi- nu este semnul ca cineva este botezat cu Duhul Sfint.
      Sa nu trecem peste ce este scris!
      Har…

      • Ati pus punctul pe „i”. 1 Corinteni 12:13 – mai bine zis, interpretarea lui – face distinctie intre teologia baptista si penticostala. Potrivit teologiei baptiste, botezul cu Duhul Sfant, mentionat aici, se refera la pecetluirea cu Duhul, deci la momentul primirii credintei, adica la convertire (la nasterea din nou). De ce? Pentru ca acelasi text spune mai incolo ca am fost botezati de un singur Duh ca sa alcatuim un singur trup. Deci, am fost nascuti din nou ca sa fim parte a bisericii. Cu alte cuvinte, devenim parte a bisericii, deci suntem mantuiti, in clipa in care suntem botezati cu Duhul Sfant. Asadar, potrivit teologiei baptiste, suntem botezati cu Duhul Sfant in momentul in care devenim mantuiti, NU dupa convertire, cum afirma teologia penticostala. In plus, textul grecesc spune (intr-o traducere ad literam) „intr-un singur duh am fost botezati intru unul (singur) trup.”

  17. Dragă Shifu,
    Hai să o luăm mai ușor.

    1 Corinteni 12:13 ”Noi toţi, în adevăr, am fost botezaţi de un singur Duh, ca să alcătuim un singur trup, fie iudei, fie greci, fie robi, fie slobozi; şi toţi am fost adăpaţi dintr-un singur Duh.”
    1 Corinteni 1:1 ”În ce priveşte darurile duhovniceşti, fraţilor, nu voiesc să fiţi în necunoştinţă.”

    Deci, în contextul primirii sau echipării cu DARURI SPIRITUALE (v. 1), Pavel spune că înainte de aceasta are loc BOTEZUL CU DUHUL SFÂNT (v. 12). Cred că e logic. Dar, dacă frații baptiști AU fost botezați, pecetluiți la convertire DEJA, de ce NU au daruri spirituale, hmmm?

    (vezi postarea ”CARISMATIC sau PENTICOSTAL?”)

    • Draga frate Cristian,

      Cine zice ca baptistii nu au daruri? Duhul Sfant vine cu daruri cu tot.

    • Ce daruri? Sper ca intrebarea dumneavoastra a fost pusa in gluma… Darurile Duhului Sfant, adica cele pe care le da Dumnezeu dupa bunul sau plac (de pilda in 1 Corinteni 12). Cu siguranta, nu darurile pe care le vrem noi si dupa care umblam cu tot dinadinsul desi apostolul Pavel ne indeamna sa cautam mai ales sa proorocim, adica sa-l marturisim pe Cristos.

      • Deci la fratii baptisti a prooroci înseamnã a Îl vesti pe Christos!
        Drãgut! Ce sã mai zic! Da’ de darul rãstãlmãcirii ati auzit?
        Si nu, n-am glumit, am întrebat serios.
        La care dintre cele 9 daruri vã referiti! Dar cu explicatii vã rog ca sã întelegem si noi cum e cu darul tãlmãcirii (înseamnã cumva capacitatea de a învãta limbi strãine?).

  18. Stimatul meu frate de credinta,Shifu in comentariu a-ti scris;”…suntem mantuiti, in clipa in care suntem botezati cu Duhul Sfant.”Asa este fiinca cel care este botezat cu DUHUL SFINT se dezbraca de vechea personalitate care traieste prin puterea firii si se imbraca in noua personalitate;adica „în omul cel nou, făcut după chipul lui Dumnezeu, de o neprihănire şi sfinţenie pe care o dă adevărul.”Dar oare azi ;Chiti inteleg mesajul si devin noi personalitati pline de NEPRIHANIRE SI SFINTIRE SI SA AJUNGA SA TRAIASCA PRIN PUTEREA SI RODUL DUHULUI? Fiinca daca noi pretindem ca sintem BOTEZATI CU DUHUL SFINT ;ATUNCI NOI DETINEM RODUL DUHULUI SFINT?Si daca nu detinem Rodul DUHULUI SFINT atunci ce se intimpla cu personalitatea noastra si cu pretentia noastra?Haide-ti sa fim sinceri cu noi inshine!Cei ce sint botezati cu DUHUL SFINT ,nu mai mint ,nu se intereseaza de lucrurile de pe pamint ci de cele de sus si iau exemplul domnului Isus Hristos si al ucenicilor care pentru noua persoanlitate au abzis la eul personal firesc si traiesc prin puterea DUHULUI SFINT!Eu doresc ca fiecare in personalitate care pretinde ca a fost botezat cu DUHUL SFINT sa si traiasca prin puterea DUHULUI SFINT fiinca apostolul Pavel prin cuvintele din galateni 5 explica;24Cei ce sînt ai lui Hristos Isus, şi-au răstignit firea pămîntească împreună cu patimile şi poftele ei.
    25Dacă trăim Duhul, să şi umblăm prin Duhul.
    26Să nu umblăm după o slavă deşartă, întărîtîndu-ne unii pe alţii, şi pizmuindu-ne unii pe alţii.”
    Fratilor mesajul este foarte clar si pe inteles ,insa de chind este scris?Este el implinit mai ales de cei cu pretentie?Eu nu vreau sa judec pe nimeni si nici sa injosesc ,insa inainte de a detine o pretentie sa ne autoexaminam si sa nu cadem in extrema si sa detinem o dubla personalitate!Sa nu fie din cauza pretentiilor CUVINTUL DISCUTAT CIUDAT ,fiinca ce este scris in 1 Petru 4?Sa citim;”10 Ca niste buni ispravnici ai harului felurit al lui Dumnezeu, fiecare din voi sa slujeasca altora dupa darul, pe care l-a primit.
    11 Daca vorbeste cineva, sa vorbeasca cuvintele lui Dumnezeu. Daca slujeste cineva, sa slujeasca dupa puterea pe care i-o da Dumnezeu: pentru ca in toate lucrurile sa fie slavit Dumnezeu prin Isus Hristos, a caruia este slava si puterea in vecii vecilor! Amin.
    12 Prea iubitilor, nu va mirati de incercarea de foc din mijlocul vostru, care a venit peste voi ca sa va incerce, ca de ceva ciudat, care a dat peste voi:
    13 dimpotriva, bucurati-va, intrucit aveti parte de patimile lui Hristos, ca sa va bucurati si sa va veseliti si la aratarea slavei Lui.
    14 Daca sunteti batjocoriti pentru Numele lui Hristos, ferice de voi! Fiindca Duhul slavei, Duhul lui Dumnezeu, Se odihneste peste voi.
    15 Nimeni din voi sa nu sufere ca ucigas, sau ca hot, sau ca facator de rele, sau ca unul care se amesteca in treburile altuia.
    16 Dimpotriva, daca sufere pentru ca este crestin, sa nu-i fie rusine, ci sa proslaveasca pe Dumnezeu pentru numele acesta.
    17 Caci suntem in clipa cind judecata sta sa inceapa de la casa lui Dumnezeu. Si daca incepe cu noi, care va fi sfirsitul celor ce nu asculta de Evanghelia lui Dumnezeu?
    18 Si daca cel neprihanit scapa cu greu, ce se va face cel nelegiuit si cel pacatos?19 Asa ca cei ce sufera dupa voia lui Dumnezeu, sa-si incredinteze sufletele credinciosului Ziditor, si sa faca ce este bine.”
    Mesajul scris este plin de putere ,insa persoana umana are multe slabiciuni si devine fara prea mare putere chind ajunge la pretentii si nu se autoexamineaxa!Daca am ajunge in fata unui aparat de schenare ce ar putea sa ne descopera pacatele oare atunci am mai detine pretentia ca sintem botezati cu DUHUL SFINT? DACA DA ,ATUNCI SA FIM FERICITI FIINCA MINTUIREA ESTE A NOASTRA SI AM AJUNS LA DESAVIRSHIRE SI CEI CE AJUNG LA DESAVIRSHIRE AJUNG IN IMPARATIA DOMNULUI SI MINTUITORULUI NOSTRU ISUS HRISTOS SI FORMEAZA TEMPLUL VIU!Sa ne ajute Dumnezeu sa ajungem sa fim priviti ;”ca nişte slujitori ai lui Hristos, şi ca nişte ispravnici ai tainelor lui Dumnezeu.”Dar daca nu se intimpla asa sa nu uitam mesajul domnului Isus Hristos din Matei 7 in care spune;”21Nu orişicine-Mi zice: ,,Doamne, Doamne!„ va intra în Împărăţia cerurilor, ci celce face voia Tatălui Meu care este în ceruri.
    22Mulţi Îmi vor zice în ziua aceea: ,,Doamne, Doamne! N’am proorocit noi în Numele Tău? N’am scos noi draci în Numele Tău? Şi n’am făcut noi multe minuni în Numele Tău?„
    23Atunci le voi spune curat: ,,Niciodată nu v’am cunoscut; depărtaţi-vă dela Mine, voi toţi cari lucraţi fărădelege.„Asadar sa nu ajungem in extrema si singuri sa ne taiem craca de sub picior si dreptul l-a viata vejnica!

    • @ Viorel Chiș
      Duhul Sfânt se manifestă în toată lucrarea mântuitoare de la convertire până la răpire!
      Roada este esențială, dar NU poate fi confundată cu darurile spirituale și botezul cu Duhul Sfânt.
      Încă o dată: comentarii mai scurtuțe te rog!
      Așa din când în când unul mai lungușor merge. Dar dumneata scrii adevărate postări. În fiecare zi…

  19. Fratre de credinta Cristian,scuzati ca va pun rabdarea la incercare in citirea lor si trebuie sa intelegem ca un raspuns scurt in comentariu prea putin dezvaluie estenta si sa nu credeti ca nu sint de acord cu ce a-ti scris!Sint foarte de acord ,insa multe persoane care au parte de anumite daruri inteleg ca sint deja mintuite fara a ajunge la detinerea Rodului DUHULUI SFINT.Si aici dealungul secolelor este incurcatura si amagirea!Cei care ajung si detin aceste daruri si au curajul sa le expuna trebuie sa inteleaga mesajul din matei 7 cu 21 la 23 ,fiinca altfel l-a ce se ajunge si ce se intimpla?Ce ne explica apostolul Pavel prin cuvintele din 1 corinteni capitolul 13?

  20. Domnule pastor Cristian Ionescu,

    Însuși Iosif Țon se definește a fi: baptist carismatic.

    http://www.strajeri.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=94:de-ce-sunt-carismatic&catid=40:rezumat&Itemid=64

    Iată că un semn de întrebare v-a scutit de acuzația de… minciună. 🙂

    Vorbind doar de palierul normal de comunicare…

    Dar, dacă ne integrăm discursul în fenomenul amplu care are loc în aceste zile (și care are MULTE aspecte), atunci chestiunea pe care o ridicați dvs. este importantă:

    Ce este, în cele din urmă, Iosif Țon?

    Din punct de vedere confesional…

    Din punct de vedere al modului în care dorește să se manifeste, declarația sa ne anunță că este carismatic.

    Carismatici au și… catolici.

    La fel cum evanghelici au și… anglicanii.

    John Sttot nu e anglican evanghelic?

    Așadar, una dintre chestiunile de distincție este aceasta: raportul dintre aspectul confesional și cel de manifestare.

    Paul Negruț se vede că ar dori să exagereze carismatismul lui Iosif Țon pînă și în aspectul CONFESIONAL. 🙂

    Într-una dintre cele două mahalale ale blogosferei evanghelice românești, cineva scria:

    „Chiar ne consideră alde Cruceru, Vereş şi Negruţ o turmă de (…) cărora trebuie să li se spună la tot pasul ce e bine şi ce nu?

    Valurile pe care le-au făcut ei au atras atenţia asupra lui Ţon mai mult decît ar fi făcut-o el dacă (…)”

    • @ Alin Cristea
      Două mici editări, pentru imagine…
      Cât privește persoana despre care mi-ați scris, emailul meu este cristianionescu@elimro.com.
      Aștept clarificările.

    • Pai de ce a oprit Cruceru comentariile?…A iesit pe dos. Tot mai multi sunt interesati de ce o sa spuna si o sa faca Ton…nu ei. Asa ca…nu-i cum se doreste…ci cum se nimereste!

      • Ca orice subiect, și acesta a ajuns oarecum la saturație. Vine momentul în care prea puține lucruri noi se mai pot spune. Fără informații proaspete care să ”hrănească” monstrul, conversația degenerează în direcții colaterale.
        Deși în general nu sunt satisfăcut la capitolul procedură, este clar că frații Negruț și Cruceru au pasămitea lor personală cu fratele Țon, dar și că ”străjerii” au unele lucruri de explicat. Ceea ce le-am cerut direct pe website-ul lor.

  21. Alin Cristea a adus in discutie un aspect interesant: confesiunea si manifestarea. Iosif Ton spune ca este baptist (din punctul de vedere al confesiunii) carismatic (din punctul de vedere al manifestarii). Dupa parerea mea, Iosif Ton este penticostal (din punctul de vedere al confesiunii, de vreme ce crede in botezul cu Duhul Sfant ca avand loc dupa convertire), insa carismatic nu prea pare a fi (nu l-am vazut a se manifesta nici macar precum predicatorii Strajerilor)… Dupa parerea mea, Iosif Ton incearca sa mute notiunea de carismatism din zona manifestarii in domeniul confesiunii. Daca asa stau lucrurile, atunci – din nou spun – e cam penticostal. Hai sa nu supar pe nimeni: cu ochelarii pe care-i port, eu asa-l vad…

    • Cam ciudată varianta asta personală de a defini confesiunea cuiva: „După părerea mea, Iosif Țon este…”

      Cum se stabilește confesiunea unui om rămîne o chestiune cu civerse aspecte:

      1. La recensămînt, oamenii DECLARĂ ce sînt: ortodocși, catolici, baptiști, penticostali. Chiar dacă unii nu sînt membri în vreo biserică (baptistă, penticostală). Își declară CREDINȚA.

      2. MEMBRALITATEA – Bisericile neoprotestante consideră importantă doctrina eclesiologică a bisericii locale – adică un creștin nu poate funcționa ÎN AFARA unei biserici locale. Apartenența CONFESIONALĂ se legitimează prin apartenența la o biserică locală – aceasta formă de asociere confesională declară că respectivul este membru al acelei biserici.

      3. În cadrul confesiunii din care face parte, neoprotestantul se MANIFESTĂ într-un fel care îi face pe alții să îl așeze undeva pe o paletă largă a manifestărilor de tip evanghelic: baptist cu afinități penticostale sau, mai exact, carismatice; creștin după Evanghelie care agreează învățătura lui Iosif Țon pînă la un punct; penticostal cu bune relații cu baptiștii; evanghelic (fie baptist, fie penticostal) care acordă atenție tradiției protestante; creștin (de tip neoprotestant) fără etichetă denominațională care se manifestă mai mult sau mai puțin carismatic; liberali de tot felul ș.am. d.

      Nu este adevărat că „Iosif Ton incearca sa mute notiunea de carismatism din zona manifestarii in domeniul confesiunii” – asta încearcă să facă Paul Negruț, conform intereselor pe care le are în acest context creat de Mișcarea Străjerii, adică să decreteze „lepădarea” lui Iosif Țon de baptism, ceea ce încă nu a avut loc în mod… oficial. 🙂

      Expresia pe care am citat-o este neclară – comentatorul Shifu poate a vrut să spună că Iosif Țon consideră că ar trebui să se manifeste carismatismul și la penticostali și la baptiști.

      Atunci e vorba de INTEGRAREA noțiunii de carismatism (atenție!, că nu toți înțelegem același lucru cînd folosim conceptul) în cadrul asumării confesionale a credinței creștine.

      Aspectul (interesant) referitor – distincția între etichetarea confesională și timbrul sonorității manifestării – l-am sesizat și eu, dar chestiunea am auzit-o formulată pentru prima oară de un pastor penticostal.

      • Eu am explicat de ce „dupa parerea mea, Iosif Ton este…” penticostal. Deoarece e convins ca botezul cu Duhul Sfant are loc dupa convertire – asta e doctrina penticostala „clasica”. Nu m-am lansat in etichetari fara sa spun ce si cum, dar si de ce. Baptist carismatic, cum spunea domnia sa, ar fi daca ar crede ca Duhul Sfant, primit odata cu convertirea, se manifesta altfel decat in contextul bisericilor baptiste – sa le zicem – traditionale. Numai ca Iosif Ton spune clar ca a primit botezul cu Duhul Sfant in Anglia, in 1969, dupa ce Isus Cristos s-a manifestat vizibil in viata sa cu un an inainte.

      • Si inca ceva, NU, categoric NU am spus si nici n-am vrut sa spun ca manifestarile carismatice ar trebui sa apara atat in context baptist, cat si penticostal. Dupa parerea mea, n-ar trebui sa apara nicaieri (cel putin nu in forma clamata de cei care se numesc carismatic, cu vorbirea in limbi si vindecari etc.) Duhul Sfant e suficient de carismatic El Insusi ca sa se manifeste dupa propria vointa in viata credinciosului din clipa covertirii acestuia, adica din clipa in care acesta primeste darul credintei.

  22. Frate Cristian, ma cam luati peste picior… Ma refer la toate darurile pe care – repet – la da Dumnezeu, nu le dam si nici nu le luam noi. De aceea unii au unele daruri, altii au altele. Roada Duhului e obligatorie pentru toti, darurile insa nu sunt obligatorii toate. Iar daca Domnul nu da unele daruri in zilele noastre, care-i problema? Sau, daca le da, le da doar penticostalilor? Intreb si eu…

    • @ Shifu
      Frate scump,
      Nu am avut nici-o intenție malițioasă. Însă trebuie să admitem că din punctul de vedere al predicării, practicării și promovării, darurile spirituale în bisericile baptiste NU SUNT ACCEPTATE!
      Mai în șoaptă să nu m-audă cineva, nici în unele (ca să nu zic multe) biserici penticostale nu sunt acceptate! Ori afirmația că baptiștii stau bine merci la daruri este total eronată. Acum, dvs. aduceți în discuție roada. Păi de roadă fu vorba? Nu! Roada trebuie! Și darurile la fel! Că Dumnezeu le împarte cui vrea e adevărat! Că nu toți au daruri sau toate darurile spirituale iar e adevărat. Dar nu că nu le dă Dumnezeu în biserică, ci pentru că nu le primim (acceptăm). Ne cam încurcă! Duminica trecută, la noi în adunare, rugăciunea de încheiere a durat peste o jumătate de oră, fiindcă au fost vreo trei descoperiri. Pentru cronometrul baptist și în multe cazuri penticostal modern, acest lucru este inacceptabil!
      Mai am o întrerbare: când s-a organizat în vreo biserică baptistă seri speciale de stăruință pentru botezul cu Duhul Sfânt și daruri? Că în unele biserici penticostale nu s-au organizat niciodată. Cum să dea Dumnezeu dacă nu ne trebuie?

      • In teologia baptista, frate Cristian, in clipa convertirii, Duhul Sfant vine cu daruri cu tot. Nu toate pentru o singura persoana, desigur. Duhul da darurile dupa cum doreste, iar printre darurile date de El se numara si apostolia. Vreau sa-l vad pe cel care astazi are darul de a fi apostol… Iar daca acest dar, dat numai catorva oameni direct de Domnul nostru, nu mai este activ, de ce ar fi vorbirea in limbi? Si de ce ar trebui sa cautam vorbirea in limbi cand suntem indemnati sa cautam mai ales sa proorocim, adica sa-l marturisim pe Domnul? Da, marturisirea lui Cristos este duhul proorociei; nu vad ce e gresit in asta, doar o spune Cuvantul Domnului. De ce as cauta sa proorocesc cautand descoperiri noi; tipar pe care eu unul nu-l gasesc in Noul Testament? In bisericile penticostale, sa-mi fie iertat dar am fost in multe si-am vazut multe, se cauta mai ales darul vorbirii in limbi si darul proorociei (vazut ca descoperire noua). De ce doar acestea? Daca ar prooroci cu totii? Ce s-ar intampla daca toti am vorbi in limbi? Noi de purtam de multe ori ca si cand am vrea sa-i sucim mana la spate lui Dumnezeu doar ca sa ne dea ce daruri vrem noi… Si unde se spune in scripturi sa avem stari speciale de staruinta pentru Botezul cu Duhul Sfant si daruri?

        • Prea multe confuzii! Apostolia este slujbã nu dar. Apostolul are daruri!
          Cât priveste botezul cu tot cu daruri si cu toate celelalte la convertire, aveti dreptate! Este doctrina baptistã nu si biblicã.
          Reluati Fapte primele 18 capitole.

  23. Referitor la doctrina baptista, care dupa parerea dumneavoastra nu e biblica, va indemn, in numele Domnului, sa nu judecati in pripa. Apostolia e slujba? Oare? O fi ea slujba, dar e si un dar. Ia uitati: „Si Dumnezeu a randuit in biserica intai (1) apostoli, al doilea (2) prooroci, al treilea (3) invatatori, apoi (4) pe cei ce au darul minunilor, apoi (5), pe cei ce au darul tamaduirilor, (6), ajutorarilor, (7) carmuirilor, (8), vorbirii in felurile limbi. Vreti sa spuneti ca primele trei categorii, apostolii, proorocii si invatatorii sunt SLUJBE, iar restul, de la 4 la 8, sunt daruri? In acest verset, toate sunt daruri, deci si apostolia e un dar duhovnicesc.

    Petru, unul dintre apostoli, spune ca e prezbiter, adica episcop sau pastor (potrivit cu FA 20). Astea sunt slujbe si, ca sa fie clar, le enumar: prezbiterul (sau episcopul, sau pastorul, e tot una) si diaconul.

    Daca apostolia nu e un dar duhovnicesc, de vreme ce e listata printre darurile duhovnicesti, atunci de ce apostolul Petru, ca si Pavel de altfel, a facut misiune lasand in biserici prezbiteri, NU apostoli?

    Tot n-am aflat unde se spune in Scriptura sa staruim in seri speciale pentru botezul cu Duhul Sfant si cu daruri. Asta ca sa ne lamurim daca doctrina penticostala e mai biblica decat cea baptista si cum sta treaba cu „prea multe(le) confuzii”.

  24. Draga Frate Cristian Ionescu

    Sint un credincios din Austria , Biserica Penticostala Nr. 1 Viena
    Pina in urma cu 2 ani am participat si eu la 4-5 intilniri (pina in 2008) ale acestei Miscari a strajerilor, dupa care m-am retras degraba, dezicindu-ma de aceasta lucrare. Am observat invatatura straina care se aduce aici , pus ca Domnul mi-a vorbit personal despre aceasta lucrare de ratacire !
    V-as ruga sa vizionati un material video de la una din aceste intilniri, de la “cap la coada” si dupa aceea sa va spuneti parerea in mod responsabil ca om al lui Dumnezeu.
    De asemenea toti care vreti sa vedeti si sa va convingeti personal o puteti face.
    In luna Mai 2010 intre 20-23 , acesti lideri “Demeter-Peia-Ilie Popa” au organizat o conferinta de tineret in Biserica Agape Timisoara. Asa ca daca doriti intrati la http://www.bisericaagape.ro/ , la Resurse – Servicii divine video – Arhiva – Conferinte si Seminarii. Acoloveti gasi aceasta Conferinta “Conferinta Iosua”(o gasiti dupa data) va rog sa-o vizionati si sa vedeti. Ascultati invatatura care se da, vedeti ce practici de manipulare a maselor se folosesc, inchinarea si altele….
    Acolo in Arhiva mai este si o Canferinta a Strajerilor din 2009 2-4 Aprilie va rog sa le vizionati si sa va suneti cuvintul ” responsabil ca om al lui Dumnezeu” dupa cum am mai zis.
    Tin sa mai precizez caci Conducerea Bisericii noastre in mod public s-a dezis de aceasta Miscare a Strajerilor in Mai 2010, dupa ce mai multi membri de la noi din Biserica au organizat o Conferinta cu Strajerii si in Viena. Acesti membri au fost suspendati din toate slujirile in Biserica pentru ca nu au dorit sa asculte de Conducerea Bisericii care ii indemna sa nu se mai duca dupa aceste invataturi STRAINE si la aceste intilniri.
    Ar fi multe de spus pt. ca am fost printre ei si ii cunosc personal pe toti liderii acestei miscari. ……
    Cu multa stima si respect
    Mult Har si Pace !

    …va rog sa raspundeti !
    ps – La intrebarea Dv-stra de pe strajeri- da Dl. DEMETER este cu a doua sotie/casatorie avind copii nepocaiti si din prima casatorie…..

    • Înțeleg. Această poziție trebuie exprimată oficial și justificată cu argumente solide. Dacă sunt lucruri care trebuie dezvăluite și care aduc lumină asupra unei ”mișcări” ele trebuie prezentate deschis pentru a ști de cine să ne păzim dar și de ce! Nu voi fi de acord să descalific o lucrare sau o persoană pe baza unei campanii de denigrare fără acoperire faptică.
      Am exprimat niște semne de întrebare pe site-ul ”străjerilor” și aștept răspuns. Pe de altă parte, să sperăm că fratele Țon va încerca să dea culoare și direcție doctrinară acestei lucrări, ceea ce probabil i-a lipsit. Dar, din nou, nu sunt apărătorul nimănui, cer principialitate și de o parte și de alta.

    • Nu în sensul că divorțul și recăsătorirea în perspectiva slujirii ar fi atenuat, dar ca fapt divers, nu este cumva un episod de dinainte de convertire?

      • Frate Pastor Ionescu!

        La intrebarea d-voastra in legatura cu recasatorirea fratelui Demeter este vorba de un episod cu multi ani dinainte de convertire .Cunosc personal familia Demeter si marturia lor.Sant sigura ca veti primi direct de la ei raspuns.Multumesc.

        Ps.ptr.Remus
        Raspunzi numai intrebarilor care defaimeaza?De ce nu esti obiectiv?.

  25. Va rog mult sa vizionati materialele video de la conferintele Strajerilor mai sus amintite, deoarece aveti un cuvint greu de spus din punct de vedere Biblic al acestei asa zisa miscare de trezire.
    Multumesc
    Har si Pace

Trackbacks/Pingbacks

  1. Despre raportul dintre aspectul confesional și cel de manifestare « România Evanghelică - 24 noiembrie 2010

    […] Iată o secvență de discuție pe blogul pastorului penticostal Cristian Ionescu: […]

  2. Declarația zilei – 25 noiembrie 2010 « România Evanghelică - 25 noiembrie 2010

    […] “Duhul Sfânt e suficient de carismatic El Însuși ca să se manifeste după propria voință în viașa credinciosului din clipa convertirii acestuia, adică din clipa în care acesta primește darul credinței.” – comentariu Shifu pe blogul lui Cristian Ionescu […]

  3. Link: străjerii « Trezire Spirituală - 30 noiembrie 2010

    […] De când s-a declanșat acest val de păreri și bătăi virtuale au fost și câțiva „apărători” ai străjerilor și mă refer în special la fratele Petru Lascău și Cristian Ionescu (a scris articole despre cesaționism aici și aici dar și despre controversa cu străjerii: aici, aici și aici). […]

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: