VORBIREA ÎN LIMBI ȘI CEREREA DE MOSTRE? POFTIM NUIELE!

Ca o ultimă insultă, în lipsă de alte argumente, un cor din ce în ce mai mare de comentatori din blogosferă cer mostre de vorbire în limbi. Motivația lor nu este nici să se convingă, nici să învețe și nici măcar să-și satisfacă o curiozitate. Ce doresc dumnealor este să batjocorească.

În primul rând, semnul și darul vorbirii în limbi nu este un spectacol. Este o experiență care cuprinde în sine mult mai mult decât actul vorbirii propriuzise. Toate celelalte componente sunt imposibil de filmat sau înregistrat. Iată de ce criticii nu vor putea niciodată analiza obiectiv așa ceva și îi sfătuiesc respectuos, spre binele lor, nici să nu încerce. IUDA 1:10 ”Aceştia, dimpotrivă, batjocoresc ce nu cunosc…”

În al doilea rând, dacă tot sunteți interesați, căutați o biserică penticostală unde se practică stăruința. Cred că mai sunt câteva și din acestea. Mergeți acolo și documentați-vă cât vreți. Numai nu uitați că ispitirea este o armă diabolică. La toate provocările care i s-au adresat, Domnul Isus Însuși a dat răspunsuri pe măsură. Nu întotdeauna cei în cauză s-au simțit flatați.

Îmi amintesc de o întâmplare adevărată cu fratele Simionuc (pe care eu nu l-am dat pe 100 de teologi). În cadrul unei seri de întrebări și răspunsuri într-o biserică, un deștept s-a apucat să îl întrebe ”ce făcea Dumnezeu singur, eternitatea de dinainte de creație? Nu se plictisea?” La care fratele Simionuc, cu clătinarea-i blajină de cap, răspunde: ”Nuuuuu dragul meu, cum să se plictisească, El avea de lucru la împletit…” Nedumerit, întrebătorul insistă: ”Împletit? Cum adică, ce împletea?” ”Nuiele, răspunde bătrânul, nuiele pentru spinarea ălora de pun întrebări ca asta a ta!”

About Cristian Ionescu

Pastor Elim Romanian Pentecostal Church Chicago, USA

67 răspunsuri to “VORBIREA ÎN LIMBI ȘI CEREREA DE MOSTRE? POFTIM NUIELE!”

  1. Fr Ionescu, un inceput de an cam brutal dupa cate vad din comentariile opozitiei… eu unul ma bucur de tot ce scri–cred ca ti-am dat 10 pe flanc la fiecare postare, cu obiectivitate. Acuma iti dau 10 pe flanc la felul cum ai comentat toate „comentariile” (loviturile) din partea opozitiei in postarea precedenta.. Se simt si dor-loviturile-chiar si din afara privind… nu pot sa-mi dau seama cum faci fata.. se pare ca esti bine antrenat…Tot respectul!

    • Nu mi-e chiar ușor. În învălmășala creată, uneori este greu de distins cine este cel firesc și cine este cel duhovnicesc. Am mai și fost ciuruit de ”friendly fire”, adică prieteni buni de-ai mei care consideră că doar pentru că îmi argumentez poziția (și, la război ca la război) mi-am pierdut oarece din spiritualitate. Eu cred că sunt acelaș.
      Oricum, încurajarea dvs. înseamnă enorm.

    • Prietene,
      nu te cunosc și nu te-am jignit niciodată.
      Învață să te adresezi și pe urmă comentează.

      • Foarte rău că nu îl cunoașteți pe Florin Pușcaș, care este unul dintre puținii comentatori echilibrați din blogosfera evanghelică.

        În schimb acceptați comentarii de la necunoscuți sau de la preabine cunoscuți comentatori care poluează blogosfera evanghelică.

        Se vede clar că sînteți nou în blogosfera evanghelică.

      • Limpede ca cristalul Răspunde 5 ianuarie 2011 la 6:40 PM

        Pt Alin Cristea:

        Adeväratä este zicala:Cine se aseamänä se adunä….
        „Florin Pușcaș este unul dintre puținii comentatori echilibrați din blogosfera evanghelică.”…ca si tine domnule Alin C.

        Fr.Cristian Ionescu chiar dacä e nou pe blogosfera evanghelicä ,el are räbdare cu voi „cei vechi”care vä credeti sefi si vorbiti de Domnul pe care nu-L cunoasteti si nici nu vreti sä-L cunoasteti….

        Imi pare sincer räu de voi cä vä scufundati singuri in abisul pierzärii si cänd vi se intinde o mänä de ajutor vä aruncati sä o muscati….

  2. Interesant articol!!!

    A apärut ceva scris de fr.Simionuc?

    As putea gäsii pe net mesajele dänsului?

    „pe care eu nu l-am dat pe 100 de teologi”…aveti dreptate…………..o comoarä de om…o raritate….l-am cunoscut…ii sorbeai cuvintele….cuvinte din Cer…

    DOMNUL JESHUA HAMASHIA
    SÄ NE ADUCÄ AMINTE IN FIECARE ZI:

    „DIN EL ,PRIN EL SI PENTRU EL SUNT TOATE LUCRURILE:A LUI SÄ FIE GLORIA PENTRU TOTDEAUNA”
    Rom.11:36

  3. Frate Ionescu nu va suparati dar si in bisericii mari proorocita opreste pastorul din mesaj vorbind in limbi si translatand, repetandu-se uneori nimereste alteori nu , cine o poate verifica ? zideste ? Si daca un pastor penticostal ar fi sigur de ce spune si ia-r zice sa repete cu siguranta s-ar pierde , revin la ironia spusa de ap Pavel , ,,cinci cuvinte intelese ca sa invat pe alti nu o mie fara rost,,. As dori ca in toate bisericile lui Dumnezeu sa se vorbeasca mai mult de ; sfintire , pocainta , nastere din nou, golire de tot ce este vechi ,apoi despre daruri verificand situatia orcarui membru daca mai intai are roada Duhului. Multa binecuvantare si progres in lucrarea Sfanta..,

    • Dragii mei,
      vă rog frumos!
      Noi nu vorbim aici de cazuri particulare. Există uscături în orice pădure. Nu uscăturile îi supără pe ”frați”. Voi chiar nu pricepeți că ei NU CRED ÎN DARURILE SPIRITUALE ȘI NE CONSIDERĂ ERETICI? E vorba de doctrină.

      • Frate Ionescu, exact ce am prevazut cind a inceput controversa aceasta: babtistii ori admit ca darurile nu s-au sfirsit, ori ne declara eretici sau anormali. Se vede ce au ales. Hai sa zicem ca poate sintem noi gresiti, o sa ne stingem si gata.. Dar daca ei sint gresiti, ei se lupta impotriva lui Dumnezeu si attribuie un dar al Duhului Sfint Diavolului. Nu as vrea sa fiu in pielea lor.

      • Eu sunt baptist si cred in darurile spirituale. Inainte de toate sunt crestin. Dar, dvs, de exemplu, ati vorbit foarte jignitor la adresa mea, fara ca macar sa ma cunoasteti, ba chiar mi-ati interiz practic un dar spiritual pur si simplu! E bine asa, vi se pare corect, frumos?

      • Imposibil de urmarit ceea ce cereti fiindca eu nu am comentat decat la o singura postare anterioara. Si daca va refereati la comentarii numindu-le „postari” tot nu as putea, fiindca nu mi-ati moderat decat un singur comentariu. Sugestia dvs. ca mai multe comentarii de-ale mele au fost cenzurate pe motiv ca am jignit este gresita, tocmai am explicat de ce. Ce ati urmarit cu aceasta?

        Iata comentariul dvs: „Da. De așteptat.
        Nu. Nu aveți darul deosebirii duhurilor.
        Capcana? Este doar încercarea lamentabilă de a vă juca de-a ”prinselea” cu… Lucrarea Duhului Sfânt… Adică, sunteți în capcană.”

        1. Nu stiti ce dar am eu si ce dar nu am. Nu ma cunoasteti. M-ati jignit.

        2. M-ati jignit foarte foarte mult cand ati spus ca m-as juca de-a prinselea cu Lucrarea Duhului Sfant. Eu nu fac asa ceva. Luati in considerare faptul ca am comentat ca persoana reala, nu sub anonimat tocmai pentru a-mi putea fi verificate vorbele. Deci, acum ca am stabilit clar cu ce nu ma joc eu, va rog sa stergeti comentariul acesta al dvs, pentru a ramane consecvent. Comentariul pe care mi l-ati moderat mie era tocmai o reactie de moment la acest comentariu al dvs, in care v-ati depasit atributiunile.

        Considerati si celelalte comentarii ale mele si veti intelege ca nu urmaresc sa jignesc, ci sa discut. Cititorii despre care vorbiti pot verifica aceasta oricand si pe alte bloguri.

        Dumnezeu sa va binecuvantere.

      • Asa este fr. Ionescu . Cei mai multi fr. baptisti nu cred ca darurile Duhului Sfint mai sint active si astazi in totalitate si pe noi ne considera eretici . Cat despre eliberari de demoni nici nu se mai pune vorba , de parca in vremea de azi nu mai este niciun demonizat pe pamant .
        Si atunci cum adunarea penticostala a facut alianta evanghelica cu adunarea baptista si cea crestina dupa evanghelie , cind ambele adunari considera eretici pe , penticostali ?

  4. Nu cred ca (toti) cei care au solicitat materiale video au facut-o cu rea intentie. S-ar fi cuvenit un raspuns mai duhovnicesc (!), chiar si fara probe video.

    E neprietenoasa, chiar periculoasa acea atitudine a multor frati penticostali care au anumite complexe de superioritate (sau inferioritate?), in realitate aratand cat sunt de mediocri si usori din punct de vedere spiritual.

    Ar fi trebuit sa raspundeti simplu: fratii penticostali considera un sacrilegiu, o bataie de joc, o ofensa adusa divinitatii, incercarea de a filma astfel de situatii; vorbirea in limbi fiind semnul vizibil al prezentei Duhului Sfant… deci, cum sa iti permiti sa filmezi ‘pe Duhul Sfant’ ?! Moise a trebuit sa isi dea jos incaltamintea din picioare in fata rugului aprins, si-a acoperit fata dupa ce a coborat de pe munte… !

    • @ Mich
      Serios? Nu toți?
      Ce este ne-”duhovnicesc” în răspunsul meu?
      Doriți câteva citate din Evanghelii sau din Epistole?

    • Raspuns simplu, Pavel al da in Corinteni
      Deci, dacă s’ar aduna toată Biserica la un loc, și toți ar vorbi în alte limbi, și ar intra și de cei fără daruri, sau necredincioși, n’ar zice ei că sînteți nebuni?
      Din cauza celor fara daruri si necredinciosilor anumite daruri nu pot fi exercitate ( sau filmate).
      Si Domnul Isus ne da un alt sfat:
      Să nu dați cînilor lucrurile sfinte, și să nu aruncați mărgăritarele voastre înaintea porcilor, ca nu cumva să le calce în picioare, și să se întoarcă să vă rupă.

  5. Sunt multi baptisti care au experimentat botezul Duhului Sfant si au vorbit (vorbesc) in limbi. Sunt chiar care au daruri ale Duhului. Personal cunosc si apreciez acuratetea mesajelor de la un prooroc care este un frate baptist. Acest frate a marturisit ca a vrut sincer sa se sfinteasca si sa se apropie de Domnul. Rezultatul a fost botezul si darul proorociei . Ce vreau sa accentuez este sa cunoastem si sa dorim sa-L cunoastem pe Domnul eliberati de preconceptii si de traditionalisme (care pe toti ne influenteaza) si ne vom bucura de o partasie cu EL fara egal.

    Binecuvantari pentru toti

  6. A susține că baptiștii în general (sau chiar toți) îi socotesc eretici pe penticostali e o minciună și încă una gogonată. Or fi destul amețiți și cunoscători în ale Scripturii până la genunchiul broaștei care se și văd vajnici apărători ai baptismului ca unică învățătură adevărată și mai știu eu ce… Nu zic că nu-i așa. Dar nu-s nici pe de parte majoritatea. Eu, cel puțin, țin mult la frații penticostali. Nu sunt de acord cu învățătura lor despre botezul cu Duhul Sfant și nu sunt de acord nici cu anumite practici din închinarea lor. Na, să-mi fie de bine! Dar asta nu înseamnă că îi desconsider sau că-i socotesc eretici. Cuvântul ăsta apare în ultima vreme pe buzele multor neaveniți, care mai bine s-ar pune pe studiat istoria dogmelor ca să înțeleagă ce-i aia erezie. Erezia se stabilește în funcție de prezenta sau absența unor dogme, sau de aspectele cruciale ale dogmelor. Cum ar fi, de pildă, doctrina despre Duhul Sfant. Și baptiștii și penticostalii o cred. Și unii și alții cred în darurile și roada Duhului. Ce ne deosebește e perspectiva diferită asupra darurilor, precum și cronologia botezului cu Duhul Sfânt. Dar asta nu-i face eretici nici pe unii, nici pe alții. Eretici ar fi, și unii, și alții dacă n-ar crede în dumnezeirea Duhului sau în calitatea sa de persoană divină a Sfintei Treimi. Deci, eu zic s-o luăm mai ușor cu etichetările facile (marca erezie), că nu-i cazul…

  7. Va rog sa-mi dati adresa unei biserici penticostale unde se face staruinta dupa darul milosteniei sau dupa darul talmacirii limbilor. Multumesc.

  8. dragii mei, vreau sa va inprtasesc experienta mea despre darul vorbirii in limbi.

    sunt unul care nu a practicat darul acesta niciodata pana intr o zi din 2010. sotia mea a inceput sa vorbeasca in limbi de la 13 ani acum are 34. nu mam opus niciodata dar nu mi placea sai vad pe frati ca vorbesc in limbi . nu intalegeam si mi se parea inutil.
    intr o seara am ascultat un mesaj #0037 The Power Of God Is Released When You Pray In The Spirit)
    niciodata nu am auzit si explicat asa da bine ce este vorbirea in limbi. cand sa terminat mesajul am avut un sentiment ca am fost furat de toti pe unde am umblat. de ce nu se explica ce este vorbirea in limbi. dupa care miam zis ca si eu vreau sa vorbesc in limbi . am inceput sa ne rugam eu si sotia si la un moment dat ma rugam in limbi in mintea mea iam zis sotiei ca eu deja ma rog in minte dar mie rusine si am o jena sa rostesc. ma incurajat si am dat drumul . waw sunt super bucuros ca am invatat ce este acest dar, de atunci vorbes, cant in alte limbi zilnic si este intardevar o putere care ma ajuta . cand sunt ispitit de un gand de frica de… incep sa ma rog in alte limbi, waw ce interesan ca toate se linistesc. aleluia ca exista acest dar care este pentru zidirea personala si care acuma il practic,

    nu am stiut ce inseamna si asta ma tinut departe de a folosi acest dar. dar acuma stiu. as vrea sa se vorbeasca in biserici despre asta macar odata pe an sa se explice si sa i informeze pe oamnei.

    • As putea sti si eu,daca se poate,macar ideea principala din mesajul care v-a calauzit in primirea si practicarea darului limbilor?

      • @ livio
        Vă referiți la mesajul amvonal (?) care m-a inspirat?
        Sau poate la un cuvânt profetic?
        Nu înțeleg de ce este necesar un ”mesaj”. Dacă vă referiți la ÎNVĂȚĂTURA în baza căreia am dorit să primesc botezul cu Duhul Sfânt și vorbirea în limbi, atunci vă pot spune că m-am născut într-o familie de penticostali, am crescut în biserică penticostală, am mers de copil în cercuri de rugăciune și stăruință, plus am participat (în vederea botezului în apă) la cursurile de caticheză în cadrul căruia o lecție era dedicată Persoanei, lucrării și botezului cu Duhul Sfânt, iar o altă lecție se referea la roada, darurile și rânduiala Duhului Sfânt.
        Sper ca răspunsul meu să fi fost pertinent întrebării dvs.

      • draga livio,

        pot sa ti trimit mesaju daca vrei

      • Imi cer scuze frate Ionescu,intrebarea cu privire la mesaj a fost adresata lui” Daniel”

    • Daniele,am facut cunostinta deja cu autorul mesajului pe care doriti sa mi-l trimiteti si-mi este atotsuficient.Multumesc!

  9. Dragii mei se vede ca mereu sint contradictii si suspiciuni cu privirea la „VORBIREA IN LIMBI”Este unul dintre daruri si dupa cum exzista multe daruri lasate omenirii si el este un „DAR DIVIN”,dar sa nu uitam ca acest „DAR DIVIN” nu le intrece pe celelalte „DARURI”Chiar daca „EL ” apare la anumite persoane si se expune in Biserica ,ori in alta parte ,sa nu uitam un lucru;Acest „DAR DIVIN” trebuie sa fie insotit de noua personalitate plina de SFINTIRE SI NEPRIHANIRE CARE DUCE SPRE DESAVIRSHIRE!!!Si sa nu uiram de ce apostolul Pavel scrie in Romani 12:”1Vă îndemn dar, fraţilor, pentru îndurarea lui Dumnezeu, să aduceţi trupurile voastre ca o jertfă vie, sfîntă, plăcută lui Dumnezeu: aceasta va fi din partea voastră o slujbă duhovnicească.
    2Să nu vă potriviţi chipului veacului acestuia, ci să vă prefaceţi, prin înoirea minţii voastre, ca să puteţi deosebi bine voia lui Dumnezeu: cea bună, plăcută şi desăvîrşită.
    INTELEGEM MESAJUL ACESTOR VERSETE? DAR DACA CONTINUAM SA CITIM SI URMATOARELE VERSETE ;CE DESCOPERIM?

    3Prin harul, care mi -a fost dat, eu spun fiecăruia dintre voi, să nu aibă despre sine o părere mai înaltă decît se cuvine; ci să aibă simţiri cumpătate despre sine, potrivit cu măsura de credinţă, pe care a împărţit -o Dumnezeu fiecăruia.

    4Căci, dupăcum într’un trup avem mai multe mădulare, şi mădularele n’au toate aceeaş slujbă,

    5tot aşa, şi noi, cari sîntem mulţi, alcătuim un singur trup în Hristos; dar, fiecare în parte, sîntem mădulare unii altora.

    6Deoarece avem felurite daruri, după harul care ne -a fost dat: cine are darul proorociei, să -l întrebuinţeze după măsura credinţei lui.

    7Cine este chemat la o slujbă, să se ţină de slujba lui. Cine învaţă pe alţii, să se ţină de învăţătură.

    8Cine îmbărbătează pe alţii, să se ţină de îmbărbătare. Cine dă, să dea cu inimă largă. Cine cîrmuieşte, să cîrmuiască cu rîvnă. Cine face milostenie, s’o facă cu bucurie.

    9Dragostea să fie fără prefăcătorie. Fie-vă groază de rău, şi lipiţi-vă tare de bine.

    10Iubiţi-vă unii pe alţii cu o dragoste frăţească. În cinste, fiecare să dea întîietate altuia.

    11În sîrguinţă, fiţi fără preget. Fiţi plini de rîvnă cu duhul. Slujiţi Domnului.”
    DECI DACA PRETINDEM CA DETINEM ANUMITE DARURI SA NU UITAM CU CE SCOP NE SINT DARUITE SI CE TREBUIE IN PERSONALITATEA NOASTRA SA INDEPLINIM.DORIM SA FIM PLINI DE RIVNA? DORIM SA SLUJIM DOMNULUI ,ORI SEMENULUI MAI PRESUS DECHIT DOMNULUI?Si in ce ne consta slujirea si trairea? detinem cu ADEVARAT pe linga DARUL PRIMIT si DRAGOASTEA?Fiinca de ce ea este indispensabila de noua personalitate?Si valoreaza mai mult ca orice dar primit?Ce ne explica apostolul Pavel prin cuvintele din 1 Corinteni capitolul 13?

    • De ce

      ” se vede ca mereu sint contradictii si suspiciuni cu privirea la “VORBIREA IN LIMBI”
      ???

      Eu cred cä unul din motivele principale este lipsa

      STUDIULUI PERSONAL AL CUVÄNTULUI….

      Multumesc fr..Viorel pentru versetele amintite………….deci sä luäm aminte….

      “FII TARE SI CURAJOS!…Nu te abate nici la dreapta nici la stänga,ca sä prosperi oriunde vei merge!….
      CARTEA ACEASTA A LEGII(BIBLIA;CARTEA VIETII)
      sä nu se depärteze din gura ta si sä cugeti asupra ei zi si noapte,ca sä iei seama sä faci TOT CE STE SCRIS IN EA , PENTRU CÄ ATUNCI VEI AVEA REUSITÄ IN CÄILE TALE SI ATUNCI VEI PROSPERA”
      Iosua 1:6-9

  10. Problema grava a fratilor baptisti nu este atita vorbirea in limbi , cit respingerea proorociei , a botezului cu Duhul Sfint , vedeniilor , a visurilor de noapte , a darului minunilor , eliberarilor de demoni .
    Hai sa-i inteleg ( doar formal ) cu privire la vorbirea in limbi si la proorocii , dar cit despre celelalte mentionate de mine , nu scrie nimic la Corinteni 13 . Va intre eu : de ce respingeti vedeniile , visurile de noapte , darul minunilor , darul vindecarilor , eliberarilor de demoni ?? Corinteni 13 nu are nimic a face cu acestea .
    Ori la Efeseni 4:11,12 spune destul de clar ca slujbele spirituale au fost date pentru ” zidirea Trupului lui Hristos ” .
    Intreb eu acum : s-o fi terminat de zidit Trupul lui Hristos , ca sa inceteze anumite slujbe si daruri ?

  11. Frate Ionescu , baptisti cred in puterea vindecatoare a Domnului Isus si nu se indoiesc deloc ca o persoana nu poate fi vindecata, dar acolo trebuie sa existe credinta, marturisire si pocainta ( vindecarea sau ramanerea intr-o stare de suferinta trebuie sa lucreze ceva in omul rspectiv , ma refer la o schimbare vizibila care sa-l glorifice pe Dumnezeu)
    – trist este ca foarte multi se lauda prea mult cu faptul acesta ca si cum prin efortul lor sunt unde sunt
    – lucrarea ap Pavel a fost facuta cu multa suferinta, si din ce in ce observ ca persoanele care lucreaza intr-o stare asemanatoare cu a lui Pavel au mai mult randament,, uni frati considera ca Harul lui Dumnezeu le este indeajuns doar atunci cand sunt vindecati) acesti frati nu au gustat Harul suferintei ca acei frati cu care se lauda ap Pavel care au avut acest mare Har.
    – suferinta este o scoala…,
    Nu toate visele vin de la Domnul, de multe ori interpretarile sunt gresite si multi se lauda cu visele lor.
    Cand aveti in biserica un prooroc mincinos, ce faceti cu el? mai prooroceste si pana cand , cate inimi a mintit el?
    Ce se facea in V T unui asfel de prooroc?
    Doresc sa nu jignesc pe nimeni, doar sa reflectam atent la nenumarate cazuri care exista si sa cerem calauzirea Lui.
    Harul Lui ne este indeajuns chiar daca omul nostru de afara se trece ,, stim ca omul nostru dinauntru se inoieste in fiecare zi,, asta conteaza fratii me ,, caci cand sunt slab atunci sunt tare,, Taria aceasta o da Dumnezeu in ciuda circumstantelor zilnice , Toata slava fie doar Lui.
    Multa binecuvantare,,

    • caprar timotei ,

      nu toate visele sint de la Dumnezeu intr-adevar , dar cele care sint de la Dumnezeu , de ce sint respinse ca si cum n-ar fi ? De ce se baga toate visele in aceeasi oala ? Nu crezi ca ar trebui facuta o selectie ? Dar un om care spune ca Dumnezeu nu mai vorbeste prin vise in ziua de azi , mai poate el face o selectie ?
      Iar cit despre cei care proorocesc minciuni si nu se lucreaza dupa biblie impotriva lor , asta este o alta problema .
      Si nu uita ca slujba de prooroc este una si cine are darul proorociei este alta .

  12. Vrei sa iti demonstrez ca si pastori baptisti cred in anumite vise care vin ca un mesaj de la Domnul.
    Poate il cunoasteti pe pastorul baptist Liviu Tiplea din Los Angeles ,fiul dansului a avut un vis cu un mesaj direct de a se intoarce la Domnul si Dumnezeu ia vorbit pe intelesul lui poate mai bine decat altcineva. Dar sa iei orce vis si sa spui ca e de la Domnul, asta este o problema ca,, multe vise vin din multimea gandurilor,, de aceea trebuie facuta o selecti. Draga frate Remus, te rog nu mai spune baptistii cred asa ( ca nu toti cred asa) de aceea atentie, eu vam oferit doar un caz ele sunt multiple la noi credem cand visul e autentic.
    Sau poate ati citit despre rugaciunea mamei fratelui Talos Vasile pentru vindecarea sa, acestea sunt doar cateva cazuri concrete de aceea atentie…,
    Am dorit doar un raspuns la eroorile care se fac,,, Ce se intampla cu prooroci mincinosi?
    Ei sunt iertati? Mai proorocesc? Oameni mai au incredere in ei?

  13. @ fr.Timotei
    Când vorbiți despre prooroci mincinoși , cred că vă referiți la persoane care fac parte dintr-o grupare de oameni ,care cred și acceptă Botezul cu Duhul Sfânt. Cînd Biblia vorbește despre prooroci mincinoși, este cu totul altceva. În Fapte 13 v 6 arată la ce face Domnul aluzie , când vorbește despre prooroci mincinoși( acolo este un exemplu),dar vă rog să vă uitați în 2 Petru Cap 2 v 1= În norod s-au ridicat și prooroci mincinoși, cum și între voi vor fi învățători mincinoși……….=. În Ev. după Matei cap. 7 v 15 spune=……ei vin la voi………,deci din aceste trei citate Biblice , am vrut doar să înțelegeți că între oamenii botezați cu Duhul Sfânt, nu există prooroci mincinoși. Bănuiesc însă că a-ți avut s-au a-ti văzut ocazii cu descoperiri sau proorocii , pe care le-ați considerat mincinoase. Nimeni nu poate să spună că un prooroc nu greșește niciodată. Singurul care n-a greșit a fost Domnul Isus, dar în 1 Tes. 5 v 19,20,21 spune clar ce este de făcut== Nu stingeți Duhul. Nu disprețuiți proorociile. Cercetați tote lucrurile, și păstrați ce este bun====
    Ca un avertisment, din dragoste sfântă pentru cei mântuiți, MARCU 3 V 28,29,30. ( v 29..oricine va huli împotriva Duhului Sfânt……………….,v 30 Aceasta, findcă ei ziceau==Are un duh necurat.) Noi nu ne uităm la denominațiuni ,ne uităm la Domnul Isus.
    Dacă vă uitați în Matei 7 v 22==ei s-au dus la Domnul și au zis,am…………..,dar Domnul nu și-a dat încuvințarea că așa a fost,dimpotrivă lea spus ==Nu vă cunosc=== Motivul-NU ERAU POCĂIȚI,NU FĂCEAU VOIA DOMNULUI,PĂCĂTUIAU.
    Doresc ca comentariile noastre să ne ajute la pocăință și să nu ne împingă la supărări.
    Să aveți un an binecuvântat mai ales in lucrurile de sus.

  14. Limpede ca cristalul: „Pt Alin Cristea:

    Adeväratä este zicala:Cine se aseamänä se adunä….
    “Florin Pușcaș este unul dintre puținii comentatori echilibrați din blogosfera evanghelică.”…ca si tine domnule Alin C.

    Fr.Cristian Ionescu chiar dacä e nou pe blogosfera evanghelicä ,el are räbdare cu voi “cei vechi”care vä credeti sefi si vorbiti de Domnul pe care nu-L cunoasteti si nici nu vreti sä-L cunoasteti….

    Imi pare sincer räu de voi cä vä scufundati singuri in abisul pierzärii si cänd vi se intinde o mänä de ajutor vä aruncati sä o muscati….”

    Alin Cristea: E limpede ca cristalul ca Limpede ca cristalul nu percepe lucrurile în mod… limpede.

    Acest tip de comentarii au fost întîlnite în ultimii ani și pe alte bloguri, acum nu facem decît să ne plictisim de astfel de comentarii inutile, care nu conțin IDEI, ci sînt doar reflecții sterile la adresa unor persoane.

    Cică: „voi “cei vechi”care vä credeti sefi”…

    Dom’le, nu mă cred șef.

    Mă cred MOGUL!

    Citește-mi postarea de ieri: Mogulii blogosferei evanghelice – 2011.

    Sînt mulți șefi și șefuți în România, dar moguli mai puțin. 🙂

    Limpede ca cristalul să facă bine să-și înghită cuvinte precum: „vorbiti de Domnul pe care nu-L cunoasteti si nici nu vreti sä-L cunoasteti….”

    Da unde știi, dom’le, astfel de lucruri?

    De fiecare dată cînd nu-ți convine ceva pui tunul ăsta cu prostii?

    Domnule pastor Cristian Ionescu, ce etică creștină aplicați cînd afișați astfel de comentarii? Nu vă miroase nimic suspect în astfel de comentarii?

    Că mie îmi miroase a mahala deja pe blogul dvs.

    Dacă tot sîntem la capitolul „Sfaturi pentru începători”, ați putea observa că pentru astfel de comentarii eu nu iert bloggerii (pastori).

    Nu am nevoie de nici un fel de răbdare de la dvs. și de nici o mînă de ajutor (comentatorul bate cîmpii). Nu aveți ce să-mi oferiți. Decît prezență publică serioasă (că ironiști și umoriști avem destui deja) și responsabilitate în administrarea acestui spațiu public.

    Vă ofer 24 de ore pentru a vă cere scuze pentru astfel de comentarii „pășuniste”, după care voi începe monitorizarea blogului dvs. și voi scrie replici la adresa comentariilor de prost gust.

    Pe Marius Cruceru îl monitorizez de cîțiva ani.

    • @ Alin Cristea
      Vă rog să nu ne depășim limitele. Nu umblu după confruntări însă nici nu sunt ușor de intimidat.
      Fiecare dintre noi ajungem din când în când în colimatorul cuiva. Dăm și primim. Pe blogul acesta nu am folosit și nu am lăsat să se folosească cuvinte porcoase și invective. De asemenea am căutat să editez insultele. Pe de altă parte, dacă cineva ne critică anumite apucături sau pretenții, nu avem decât să răspundem în apărarea noastră, cum am/ați făcut-o. Pentru a vă păstra prestanța de ”mogul”, mai lăsați să și treacă vreo pietricică de dvs. nu le adunați chiar pe toate. Un pic de relaxare. Nici eu nu răspund chiar la toate.
      Vă mulțumesc.

  15. Asta spuneam și eu: SĂ NU NE DEPĂȘIM LIMITELE!

    Nu puteți să permiteți afișarea unor comentarii precum cel al lui Limpede ca cristalul FĂRĂ ca persoana incriminată să nu reacționeze.

    Dar, în cazul meu, persoana incriminată are instrumente avansate de relaționare în spațiul public cu pastorii încăpățînați.

    După cum persoana publică Marius Cruceru trage mai greu piciorul drept, că-i agățat de el Alin Cristea de 8 ani, tot așa și dvs. veți avea de tras mai greu piciorul stîng.

    Nu de confruntare e vorba. Nici de vreo intimidare.

    E o chestiune simplă (din punctul meu de vedere, care contează): Vă disciplinați singur ca blogger sau vă disciplinez eu public.

    Încercați să citiți aceste cuvinte în context.

    Și măcar fiți pragmatic: Marius Cruceru a încercat în multe rînduri să mă discrediteze și nu a prea reușit, decît să-mi aducă și mai multă vizibilitate.

    • Frate Ionescu , va rog frumos sa fiti mai atent cu blogul dumneavoastra si cu ce lasati sa apara in spatiul public..etc.etc.etc.

      • SÄ VEGHEM si SÄ NE INDEMNÄM Răspunde 8 ianuarie 2011 la 4:22 AM

        Fr .C.Ionescu tin sä vä multumesc pentru tot ….

        dar cred cä cuvintele nepotrivite a „mogulului”nu se potrivesc pe acest blog crestin si chiar ii stirbeste frumusetea….

        Nu-nteleg de ce i-ati permis asa multe comentarii non sens!!!

        Dacä credeti cä gresesc cu ceva intrebati si alti comentatori fideli care cunosc si stäpänesc situatia….

        Nu cred cä aici pe blogul d-voasträ e mahala cum a afirmat domnul …
        ………….
        Puteti face si un chestionar sä vä convingeti cine este acest”mogul”…

        Nu am nimic personal cu nimeni dar trebuie sä ne indemnäm unii pe altii la tot ce e frumos si curat….

  16. În istoria Biblică găsim oameni foarte bine pregătiți ( cu multe studii la baza vieții lor ) care L-au întâlnit pe Domnul. Întâlnirea cu EL , le-a schimbat viața și toată cunoștința lor a fost pusă la dispoziția Domnului,așa a fost Moise,Pavel etc. dar au fost și oameni foarte pregătiți,care s-au ocupat să urmărească și să cerceteze pe alții ( fariseii din timpul Domnului Isus și a lui Pavel ) și pâna astăzi tot mai atacă pe câte unul, ori se văd pe un munte inalt si de acolo se uită la ceilalți ÎN VALE ,dar un lucru este clar == pentru ei Marele Plan De Mântuire, a fost făcut zadarnic.Frate Cristi ,Domnul Isus și-a continuat lucrarea Lui și nu le-a dat nici o importanță . Blogurile sânt citite și de oameni care nu prea comentează pe bloguri,dar pot face diferență în lucrurile pe care le citesc. Consider că nu trebuie să le răspundeți la atacurile lor și nici să le publicati slăbiciunile lor.
    Am s cris cu multă smerenie,în nădejdea că Domnul îi poate ajuta pe toți în a alege lucrurile de preț ( Harul Domnului ,care aduce MÂNTUIRE pentru toți oamenii ).

  17. Cu multă plăcere. Dumneavoastră faceți o slujbă pentru CEI CE VOR MOȘTENI MÂNTUIREA.
    Fiți binecuvântat de Domnul.

  18. pentru cristianionescu
    Domnule draga multumesc pentru permisiunea de a comenta(mustra) pe „neastamparati” in casa(blogul) matale ! Fi binecuvantat !

  19. Dragă Cristi,

    Primeşte, rogu-te, puţin leac alinător din Cartea Celui ce este mai mare peste împăraţi, domnitori, „şefi” sau”moguli”:
    – ” Fii tare, şi să ne arătăm plini de bărbăţie pentru poporul nostru şi pentru cetăţile Dumnezeului nostru; şi Domnul să facă ce va crede”- 2 Samuel 10:12;
    -” Celui cu inima tare, Tu-i chezăşuieşti Pacea; da, pacea, căci se încrede în Tine. Încredeţi-vă în Domnul pe vecie, căci Domnul Dumnezeu este Stânca veacurilor. El a răsturnat pe cei ce locuiau pe înalţimi…” Isaia 26:3-5
    -” Veţi fi urâţi de toţi, din pricina Numelui Meu; dar cine va răbda până la sfârşit, va fi mântuit.” – Matei 10 – 22.

    Şi, un sfat prietenesc, când vei simţi că-ţi „tragi mai greu piciorul stâng” ,având dreptul slobod, ce-ar fi să ” dai cu dreptul în stângul”. Nu de împiedicat.De conştient!

  20. „Vă este îngăduit să bateţi pe un Român, care nu este osândit?” 🙂 ” Fapte 22

    „Căpitanul a poruncit să ducă pe Pavel în cetăţuie şi să-l cerceteze, bătându-l …….Pe când îl legau cu curele, Pavel a zis sutaşului, care era de faţă: „Vă este îngăduit să bateţi pe un Roman, care nu este osândit?” ” Fapte 22

    • Nu, dar sperăm să îl mustre conștiința 🙂

      • …adică să mă osândească conștiința mea ca să mă puteți bate voi !?

        Nici gând!

        „…. Ferice de cel ce nu se osîndeşte singur în ce găseşte bine. ” Romani 14:22 b

      • Ati dat un räspuns simplu dar de nota zece….

        Dar dacä constiinta lui e moartä sau

        „bolnavä”atunci ce e de fäcut?

      • Trist si dureros este ca ;azi pe prea putini ii mustra CONSTIINTA.Si mai mult ca atit au curajul sa se expuna in predici prin care se predica despre CONSTIINTA si sa dea si definitii despre Ea.Este dureros ca prin predici ne expunem foarte frumos si cu o carisma aparte ,insa in exemplu de traire ,de slujire si afectiune cum se ajunge?Si din aceasta cauza reala ;oare Biserica Adevarata a lui Hristos nu ajunge sa fie prigonita si in suferinta?

  21. Fr. Ionescu ,

    priviti pina unde merge ratacirea unui fr. pastor baptist fata de subiectul darurilor Duhului Sfint !!!!

    http://ambasadorul.wordpress.com/2011/01/14/adevarul-care-dezbina/

    • „Un alt lup care s-a camuflat foarte bine este mişcarea carismatică care injectează în rândul credincioşilor învăţături false, cum ar fi: prezenţa proorocilor, vorbirea în limbi, stările de extaz ca urmare a pogorârii Duhului Sfânt, primirea de noi revelaţii, etc.”
      Înainte să vă public comentariul, am citit postarea. Aveți dreptate. Pentru cei care nu au răbdare să verifice, am redat cuvânt cu cuvânt frazele în care tratează acest subiect.

      • Dar, fr. Ionescu . Acest text le include de fapt si pe adunarile penticostale , fiindca si ele ” injecteaza ” in rindul credinciosilor invataturi sanatoase ( si, nu false ) in ce priveste darurile Duhului Sfint , nu ?

  22. Daca a facut o marturisire din proprie initiativa are numai de cistigat Domnul Isus il poate ierta dar daca a fost fortat de imprejurari atunci lasa de dorit oricum poate ca el a spart ghiata fie ca toti sa se marturiseasca de buna voie pina nu e prea tirziu

  23. Din păcate, răspunsul pe care l-a dat fratele nu îi aparţine. Este un răspuns pe care Sf. Augustin l-a dat unui care l-a întrebat ce făcea Dumnezeu înainte de a crea lumea.
    Ori au fost luminaţi de acelaşi Duh amândoi, ori fratele s-a inspirat de la Augustin.
    Oricum, ar fi bine ca toţi să citim mai mult din părinţii Bisericii. Cu siguranţă ne-ar mira, cel puţin, actualitatea lor.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Hawt Post – 4 ianuarie 2011 « România Evanghelică - 3 ianuarie 2011

    […] popaspentrusuflet.wordpress.com […]

  2. 3 postări în Top 10 WP (04.01.2011) « România Evanghelică - 4 ianuarie 2011

    […] despre scrisoarea pastorului Mateas (mariuscruceru.ro) 9. Scrisoarea lui Gavrilă (lascaupetru) 10. Vorbirea În Limbi Și Cererea De Mostre? Poftim Nuiele! […]

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: