IOSIF ȚON LA CHICAGO (3) ȘI PE UNELE BLOGURI

Zilele trecute, în câteva articole, am încercat să spun câte ceva despre impresiile mele cu privire la vizita fratelui Țon la Chicago. Sunt șocat să constat ce revărsare de ură simt unii împotriva acestui om. Ce s-a scris pe alte bloguri (unul în particular) ca reacție la încercarea mea timidă de bine a cuvânta-re m-a uimit. Este un mod clasic de denigrare, pe care mă încumet să îl explic în câteva cuvinte. Este un obiect de studiu pe care trebuie să ni-l însușim dacă nu vrem să-l repetăm.

1. ATACURI PERMANENTE. Chiar dacă unii nu cred de la început toate acuzațiile, atunci când în fiecare zi se spune ceva rău despre o persoană, nu are cum să nu afecteze percepția oamenilor. Cum îi descria cineva, ”ăștia sunt niște contestați”. Fie și numai atât… De la contestat la vinovat este doar un pas (scurt).

2. ATACURI PRIN ASOCIERE. Dacă persoana atacată are ceva de-a face cu o altă persoană… contestată, atunci tot gunoiul uneia se transmite celeilalte (cu youtube cu tot).

3. ATACURI LA APĂRĂTORI. Dacă cineva se încumetă să apere persoana atacată, devine imediat ținta atacurilor unei haite neînduplecate. Aceeași persoană, dacă se asocia cu haita, ar fi primit acolade, că știe ce vorbește, că e un om deosebit… Curând, nu mai știi care e de fapt prada.

4. ATACURI PRIN COMPARAȚIE. Detractorii compară ce ai zis acum 20 de ani într-un context cu ceea ce zici azi într-un alt context. De exemplu, și eu am spus nu odată că principiile noastre nu sunt obiectul emoțiilor noastre. Înseamnă că nu sunt de acord cu emoțiile? Și dacă am afirmat despre fratele Iosif Țon că simte ceea ce spune, înseamnă că altădată nu am avut voie să declar că emoțiile (mai ales cele fabricate) nu sunt întotdeauna bune? Mai mult, dacă îl aperi pe un om într-un context, nu ai avut niciodată dreptul să-ți exprimi dezacordul cu fapta sau viața altcuiva în alte împrejurări.

5. ATACURI PRIN INSINUARE. O metodă preferată a terorismului virtual este insinuarea: ”știm noi…” Eu numesc aceasta murdărire prin imaginație (”nu vă spun ce a făcut, imaginați-vă voi”, bineînțeles, tot ce poate fi mai rău despre o persoană).

6. ATACURI PRIN INTERPRETARE. Tot ce spune acuzatul sau apărătorii lui este interpretat. Ei știu că fratele Țon nu e sincer (îi ghicesc intențiile), știu că și dacă a greșit și și-a cerut iertare nu s-a pocăit cu adevărat, este doar o înscenare… Acești oameni sunt omniscienți!

Poate mai sunt și alte ingrediente, dar deocamdată atâtea am văzut. Cine știe, în zilele următoare, poate mai aflu (sper că nu pe pielea mea) și alte metode 🙂 …

Ceea ce nu înțeleg este unde ne oprim? Hai să zic, Iosif Țon o fi făcut și el câteva greșeli (el singur le admite) într-o viață de 77 de ani. Uite, dacă nu le recunoștea, dacă se împietrea și nu accepta nimic, nici eu nu i-aș fi întins mâna. De ani de zile îl călcați în picioare. Când veți fi satisfăcuți? Dacă pocăința cuiva este sau nu sinceră, Dreptul Judecător va dovedi acest lucru. Deocamdată, să-l credem pe om pe cuvânt. Fiecare dintre noi avem nevoie de acest credit din când în când, nu?

L-ați excomunicat, i s-a retras ordinarea, nu-l primiți să predice prin biserici, nu-i publicați cărțile, l-ați scos afară de la radio și i-ați administrat o porție zdravănă de vitriol public. V-ați ușurat? Acum, ce mai doriți?

Îmi aduc aminte de o discuție cu un păstor care avea în biserică un grup de rebeli care nu-l mai puteau suporta. L-am sfătuit să stea de vorbă cu ei: ”Vezi poate doresc anumite lucruri pe care le poți negocia, și să ai pace…” La care, cu lehamite, păstorul îmi răspunde: ”N-am ce să negociez cu ei. Ăștia mă vor mort!”

Cum îl doriți scumpii mei pe Iosif Țon? Pocăit nu-l vreți că nu-l credeți. Emoțiile i le desconsiderați. Predicile nu i le ascultați decât să mai prindeți ceva cârlige… De atacat nu vă mai săturați. Încep să-l cred pe sărmanul păstor din istorioara mea.

Doriți referințe Biblice? Pavel și Barnaba s-au certat. Le-a trecut. Pavel l-a mustrat pe Petru. Odată și gata. Imeneu, Filet, Alexandru, Diotref și alții, și-au luat și ei porția. Una! Uite, am avut și noi neînțelegerile noastre. Am răbufnit, ne-am exprimat, ne-am mâniat și am avut spectacolul nostru de ardere pe rug virtuală. Am putea să ne oprim? Ați putea să ascultați sau să citiți o vorbă bună despre Iosif Țon fără să vă sară ghearele din teacă? Eu mă opresc aici. Ce-ar fi să avem un pic de liniște și pace? Mulțumesc!

About Cristian Ionescu

Pastor Elim Romanian Pentecostal Church Chicago, USA

33 răspunsuri to “IOSIF ȚON LA CHICAGO (3) ȘI PE UNELE BLOGURI”

  1. Sunt in asentimentul dvs.Eu il ascult cu placere pe prof Ton(AlfaOmegaTV)Va multumsc ca nu il anatemizati.Chiar daca ar ramane singur,el nu e singur,E ca o lumina care arde si la care noi ne incalzim si ne bucuram.Pentru o vreme.Oamenii de bine sunt tot mai rari.Astfel de oameni,prin Valea Plangerii se infatiseaza in Sion,din putere in putere.In cer vom avea timp sa stam de vorba despre multe lucruri.Si cu prof.Ton.
    Cu bine.

  2. frate Cristi te-ai plimbat prin livada celor cu pomi ale caror fructe nu cred ca ti-au lasat un gust prea bun dar ce sa faci fiecare da ce are sper sa-ti fii revenit caci am vazut ca te-au cam tulburat

  3. A-ti incercat sa explicati toate fatetele starii la care sa ajuns si nu multe lucruri ar mai fi de spus ,ce continua sa ma intrige pe mine este ;ca pe baza de argumente biblice isi zidesc ura si pe baze de argummente biblice isi pun un altu in locul fr Ton.Aceiasi eterna gresala(cladirea unui alt postament”om” dar binenteles nu fr Ton.De va rezista pina la capat si nu va raspunde la rau care-i se face si zice ,mare rasplata va avea si de mult caracter va da dovada.Nu-l cunosc personal pe acest”Om” pana acuma nu l-am vazut fata in fata dar i-si merita simpatia mult mai profunda a multora de cat ura celor putini.Si lui si noua si celor ce aztazi urasc visceral Bunul Dumnezeu sa ne dea intelepciune si discernamant in toate .

  4. Frate Cristi va rugam sa ne ajutati prin postarea inregistrari seminarului tinut de Fr. Ton in data de 12 feb.Dorim sa-l urmarim si noi din alte zari.Multumim mult.
    Fam. Oprea
    Oradea.

    • Va fi postat în curând.
      Fratele Ionel Bonta și echipa Credo sunt într-un turneu mai lung pentru a filma Winterfest (conferință de tineret) și Conferința Pastorală a Uniunii din America. Îndată ce vor reveni se rezolvă.
      Multă binecuvântare!

  5. Fr. Cristian Ionescu.mă bucur că aţi procedati la fel ca şi Împăratul Nabucadneţar şi eu doresc ca D-zeu să vă ajute să,nu judecaţi după auzite.Împăratul dorea ca cei trei tineri di Izrael să fie adusă înaintea lui ca el personal să se convingă de învinuirile aduse. Eu consider că la fel aţi procedat şi dumneavoasră cu frt. Iosif Ţon.
    Un frate bătrin totdeauna mă îmbărbăta si zicea Învaţă Ianos că frate prin frate este încercat că dacă nu faci nimic stai cuminte în biserică nu ai treabă cu nimeni. Dar dacă vrei să aduci roade pt. slava lui D-eu.vin şi prigonirile.
    Pentru că numai acele pom roditoare ,sau nuci, sînt aruncate cu bîte cu pietre,cari au prune, mere,nuci pe ele cele cari nu au ,degeaba arunci cu bîta că nare ce să cadă afară de frunze de cari nu poţi sa te folosesti .Ferice de acei cari sint prigoniţi pendru adevări.

  6. temperatura la Chicago -2
    …o judecata la rece.

  7. Draga Frate Ionescu!

    Sant de acord cu dvs. relativ la toate acuzatile care se aduc asupra fratelui Ton. Atata ura atata dispret,de parca toti aceia care comenteaza ar fi niste sfinti,netinin-d cont de ceia ce spune Sfanta Schriptura ca orice frate care uraste pe fratele sau este un ucigas. Desigur Dumnezeu ne-a chemat sa traim in dragoste si nu altfel. Dragostea este nota dominanta a fiecarui credincios. Dumnezeu este judecatorul cel drept. Multumecs lui Dumnezeu pentru Dvs. si calauza pe care o primiti din partea Duhului Sfant, spun lucrul acesta din proprie experienta relativ la modul in care Dumnezeu va folosit in ceia ce priveste persoana mea si Biserica Bethel in care slujesc. Atunci cand a fost mai greu ati intins mina si am primit-o ca din partea lui Dumnezeu, precum ati procedat si cu fratele Ton.

    Va multumesc din toata inima!
    Pastor Ismael Ilc

  8. Frate Ionescu, se poate spune acuma de dumnevoastra ca sinteti de acord cu Teologia unuia din fondatorii miscarii „Emergent Church”, Scot McKnight(care este la baza teologiei fratelui Ton) ?

  9. primul link sint cuvintele lui Scot Mcnight despre miscare emergent church
    http://www.christianitytoday.com/ct/2007/february/11.35.html
    a doua este crezul fratelui Ton.
    http://www.infocrestin.com/crezul-lui-iosif-ton-–-evanghelia-domnului-isus/
    Invatatura fr. Ton este bazata pe cartile lui Mcnight. Unii spun ca invataturile acestea ( emergent church) sint bune , altii nu. Dumneavoastra ce credeti? Aveti un vecin , Hybels, care cred e de prin cultul ala.

    Ar fi foarte interesant sa vedem adaptarea stilului ” emergent church” la cultura romaneasca . Atunci chiar ca ma mut in Chicago, ca observator… 🙂

    • Am să studiez Mr. Observator 🙂

    • Iosif Ton citeaza articolul lui McKnight, care nu are de-a face cu apartenenta sa (a lui McKnight) la Emergent Church. Alti evanghelici romani citeaza din John Stott, care nu crede in existenta iadului. Altii il citeaza pe Rick Warren, care l-a binecuvintat pe pro-gay-ul Obama. Sa facem diferenta: un citat dintr-un articol stiintific/carte nu inseamna ca iei in blog tot ce crede autorul pe care il citezi.

      Pentru ca nu facem asemenea distinctii sensibile, ne apucam sa vinam vrajitoare, sa ne executam fratii etc. Iar toate astea s-ar putea sa fie, pe ici pe colo, mai grave decit ereziile de tip Emergent Church. In fond, Mintuitorul ne-a poruncit sa ne ferim nu de Emergent Church, ci de Cel Rau, de rautate si de luptele fratricide. Adica exact de cele in care noi, evanghelicii, am devenit recent specialisti.

  10. O sa asteptam rezultatul studilor. O sa va mai amintesc , daca uitati. 🙂

  11. Aceste atacuri sunt cu atat mai mult de condamnat, cu cat vin din partea unor oameni care-si spun „sfinti”.
    Nu ar fi mai bine ca blogurile crestine sa fie locuri in care oamenii nemantuiti sa vada exemple de iubire frateasca, de toleranta, de partasie?
    Atacurile sunt si la adresa unor cantarete de valoare, nu doar indreptate impotriva unor predicatori de renume.

  12. Al doilea link indicat de Gabi Bogdan nu funcționează.

    Oricum rămîne întrebarea:

    De ce nu se indică, în astfel de cazuri, sursa primară?

    http://iosif-ton-mesaje.eu/start/index.php?option=com_content&task=view&id=65&Itemid=36

    • Dacă vă referiți la faptul că învățăturile din predicile fratelui Țon se potrivesc cu ceea ce scrie/predică pastorul de la sursa lui Gabi Bogdan, trebuie mai întâi stabilit cu certitudine că fr. Țon s-a inspirat de acolo. Oricum, toți predicăm câte ceva care a mai fost predicat și de altcineva. Afară de faptul că enunțările sunt identice la ”cuvințel” s-ar putea să fie o coincidență. Dar, sunt de acord cu dvs., dacă enunțarea și argumentarea unor principii sunt ”copie”, sursa trebuie menționată, fie și generic (”cineva” spunea, sau am citit recent într-o carte…).

  13. Apel la rugaciune !!!!!

    Pastorul Bisericii Penticostale Golgota din Hunedoara Hada Gligor impreuna cu fiul sau Ovidiu Hada care este primarul Hunedoarei trec printr-o situatie neplacuta.
    Rugati-va ca Dumnezeu sa-i scoata biruitori din necazul in care se afla.

    http://www.romaniainternational.com/social/ancheta-de-amploare-la-prefectura-deva-7533

    • Mai întâi, sperăm să nu fie adevărat!
      Dacă este – Biblia spune să nu suferim ca făcători de rele – atunci este nevoie de recunoașterea adevărului și pocăință, plus consecințele legale.
      Aveți cunoștință de date care infirmă concluziile din știrea de pe link-ul acordat?

    • „Biruitori” poate sa insemne in cazul acesta impinsul in coltul care te obliga la pocainta. Daca la asta te referi atunci, amin…., biruinta sa fie.
      Intamplator sunt hunedorean la origine (de fapt, chiar ieri m-am intors din Hunedoara)asa ca as lua-o mai usor cu indemnuri de genul asta.

  14. Fr. Ionescu,

    sint un om destul de matur ca sa fiu precaut pentru asemenea indemnuri asa cum spunea Dan Harabula. Oamenii sint nevinovati. Puteti sa va rugati linistit. Primarul Hunedoarei Ovidiu Hada este fostul meu camarad de frontiera cind am fugit din Romania impreuna in 1989 peste Dunare in Iugoslavia. Eu il cunosc si stiu ca este un om corect.

    http://www.replicahd.ro/replica_db/index.php?pagerun=2&title=ovidiu_hada_si_evadarea_lui_din_lagarul_&more=1&c=1&tb=1&pb=1

    • Remus.Asa crede-am si eu despre un prieten de-al meu dar care ulterior a facut o groza de lucruri care nu erau la locul lor.Oamenii se schimba.S-ar putea ca acesta sa nu fie acelasi om care l-ai intalnit acum 21 ani.Articolul in cauza spune ca e semnatura sa pe documente.Daca e sa ma rog, ma voi ruga ca Dumnezeu sa faca dreptate.Daca e nevinovat,Domnul il va scapa.

    • @Remus
      In asemenea situatii eu iti recomand sa fii mai prudent,mai ales in implicarea fratilor pentru mijlocire,deoarece;
      ” Dumnezeu nu socoteste pe cel vinovat,drept nevinovat”(Ex.34:7)
      „Nu tine pe cel vinovat drept nevinovat”
      (Num.14:18)
      Este adevarat ca pina se pronunta judecatorul prin sentinta,cel acuzat se bucura de „prezumtia nevinovatiei”
      In ce priveste intocmirea unui dosar,de catre procurori,acestia in baza capetelor de acuzare,asculta si iau declaratii scrise dela cei acuzati si numai dupa clarificarea probelor ce le detin,intocmesc rechiziroriul cu trimitere in instanta pentru judecata.
      Ori ,in cazul de fata,situatia este cu atit mai grava ca din „banii publici”proveniti din taxele si impozitele palatite de bietii oameni, sau platit pe baza de acte false,lucrari si achizitii de bunuri care n-au avut loc.
      Iata ce sa dat publicitatii in ziarul”Adevarul” din 18.02.2011;
      „Suntem nevinovați. Mă bucur că acest dosar a fost trimis în instanță, pentru că ne vom demonstra nevinovăția față de acuzațiile care ne-au fost aduse”, a declarat Ovidiu Hada, pentru Adevărul de Seară Hunedoara.

      În rechizitoriul întocmit, potrivit comunicatului DNA, procurorii au reţinut următoarea stare de fapt:

      În perioada septembrie 2008 – iunie 2009, Primăria Municipiului Hunedoara a efectuat mai multe achiziţii publice de la firmele controlate de către Ioan Ţiplea, inspector de specialitate la Compartimentul Achiziţii Publice al Primăriei, cu încălcarea regimului conflictelor de interese, de o parte din sumele plătite de Primărie beneficiind şi Asociaţia Umanitară al cărei preşedinte este Hada Gligor, tatăl primarului Ovidiu Marius Hada.Toate contractele s-au încheiat şi derulat pe fondul existenţei unor relaţii personale între Ovidiu Hada şi Ioan Ţiplea.

      Potrivit DNA, achiziţiile publice au fost încheiate în mod nelegal sub controlul direct al lui Ovidiu Hada şi al viceprimarului Dan Robert, care aprobau referatele, notele justificative şi comenzile adresate firmelor controlate de Ioan Țiplea, împreună cu Daniela Căpâlnă, în calitate de şef serviciu buget, finanţe, contabilitate. Înscrisurile necesare efectuării achiziţiilor publice erau întocmite de Ioan Țiplea şi tot prin intermediul acestuia se livrau bunurile ori serviciile comandate Primăriei Municipiului Hunedoara de către firmele administrate de acesta.

      Ovidiu Hada este acuzat că a dispus efectuarea, în mod nelegal, a unui număr de 15 plăţi în sumă totală de 209.945 de lei către S.C. T& R LOGISTICS PLASTICO S.R.L. şi SC TIMKAR SRL, pentru un număr de nouă achiziţii publice efectuate în mod nelegal. În această modalitate, au fost achitate bunuri şi servicii care, la momentul plăţii, nu erau livrate şi executate. În aceeaşi perioadă, Hada Ovidiu Marius, în virtutea funcţiei sale, a contribuit la efectuarea, de către aceeaşi primărie, a unui număr de 16 achiziţii publice, în valoare de 367.944 de lei, de la cele două firme controlate de Ioan ŢipleaLa rândul său, în aceeaşi perioadă, Dan Robert a dispus efectuarea în mod nelegal a unui număr de 34 plăţi în sumă totală de 412.847,09 lei către cele două firme controlate de Ioan Ţiplea Ioan, pentru un număr de 20 achiziţii publice efectuate în mod nelegal.

      Ioan Țiplea este învinuit că a întocmit în fals un număr de 12 facturi fiscale, emise în numele celor două societăţi comerciale beneficiare a contractelor de achiziţii publice, în care a inserat menţiuni nereale cu privire la cantităţile de bunuri şi servicii.

      Vom vedea rezultatul pe parcurs…sa nu ne grabim cu aprecierile.

      În același dosar a fost trimis în instanță și Gligor Hada, preşedinte al Asociaţiei Misionar Umanitare Maranatha Hunedoara, acuzat că ar fi beneficiat de pe urma unui contract ilegal derulat de Primăria Hunedoara.

      Consiliul Local al Municipiului Hunedoara s-a constituit parte civilă în cauză cu suma de 698.748,57 lei, se arată în comunicatul DNA

    • Remus….am cautat mai atent pe siteuri despre cazul acesta…La suprafata arata ca o razbunare politica(de aceea eu zic ca noi crestinii sa nu facem politica), insa daca citesti ce spun hunedorenii…s-ar parea ca este putin adevar in acuzatiile care au fost aduse…Mai cerceteaza si tu…

  15. Am vizitat recent Romania si am avut ocazia sa stau de vorba cu mai multi frati implicati in politica si/sau afaceri.Toata lumea critica sitemul corupt dar pe de alta parte se folosesc de el fara nici o retinere.
    Traficul de influenta,mita si alta rele au ajuns atat de obisnuite incat pentru cei mai multi nu mai este nimic de condamnat in ele.
    Din pacate la nivelul conduceri CP s-a tolerat/incurajat o astfel de atitudine.
    De multe ori in sprijinul unor cauze nobile si folositoare s-au folosit metode neortodoxe(ca sa nu zic nepenticostale).
    Sper ca frati de la Hunedoara sa fie nevinovati iar ceilalti sa invete din experienta lor.
    Multa pace.

  16. Frate Ionescu, am aici un citat de la un interviu al fr. Ton ( preluat de la sora Rodi Cuc ). intrebare , asa vedeti si dumneavoastra rolul crucii?

    Crucea Lui e necesara pentru ca El anuleaza dreptul diavolului asupra noastra, ne impaca cu justitia lui Dumnezeu. Obtine la cruce iertarea pacatelor. Dar toate astea nu sunt decit poarta pe care iesim de sub cel rau si intram sub stapinirea lui Dumnezeu. Invitatia Domnului Isus e la stapinirea lui Dumnezeu, la domnia lui Dumnezeu asupra noastra. Luter ne invita numai la crucea Domnului Isus ca sa mergem in cer. El scurt circuiteaza invatatura Domnului  Isus, si zice‑ E necesara numai moartea Domnului Isus si de aceia el spune ‘teologia mea e teologia crucii.’
     
    PETAN‑
    Intr‑un fel nu negati teologia crucii, dar spuneti ca crucea este doar o poarta prin care intri in scoala lui Isus Hristos!
     
    TON‑
    Crucea Domnului Isus este foarte importanta pentru ca fara ea nu pot iesi de sub cel rau. Prin cruce El a anulat dreptul diavolului asupra mea. Prin ea sunt impacat cu justitia lui Dumnezeu. Dumnezeu nu ma poate primi fara sa se rezolve problema pacatelor mele. Si fara moartea Lui in locul meu nu este iertare. El mi‑a procurat iertarea de pacate prin singele Lui. Deci astea‑s foarte importante, dar nu sunt centrul.
    Centrul atentiei noastre este persoana Domnului Isus si invatatura Domnului Isus. Sa venim la El si sa invatam de la El si sa invatam sa fim ca El. Deci acestea sunt centrul.

  17. Buna ziua,
    în primul rînd as vrea sa va asigur de un lucru (…)
    ___________________________________________
    Am acceptat câteva argumente pro-contra în sensul în care exista o solicitare de rugăciune. Nu ne-am propus să abordăm acest subiect încă sub investigație, așa că deocamdată, vom evita orice comentarii premature pe această temă.
    Apreciem înțelegerea dvs.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Metodolgia “desfiinţării” | Dem Covaci - 18 februarie 2011

    […] câteva ore mi-au căzut ochii pe un articol al pastorului Cristian Ionescu, articol intitulat Iosif Țon la Chicago (3) şi pe unele bloguri. Vă recomand să îl citiţi! Trebuie să fiu cinstit spunând că recomandarea mea nu pleacă de […]

  2. 3 postări în Top 10 WP (20.02.2011) « România Evanghelică - 20 februarie 2011

    […] Cea mai tare întrebare din viaţa mea de blogăr… (mariuscruceru.ro) 9. Iosif Țon La Chicago (3) Și Pe Unele Bloguri (popaspentrusuflet) 10. Zâmbetul de sâmbătă – Confesiune […]

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: