Cred că argumentul prezentat în secvența de mai jos, deși are merit, tratează cu superficialitate ideea de… re-mântuire. Vă rog urmăriți și videoclipul recomandat la încheiere de youtube: pastorul John MacArthur încearcă lamentabil să justifice Evrei 6. Totuși, problema ridicată de el în ceea ce privește imposibilitatea re-mântuirii merită considerată.
TESTUL CU ”ACID” AL SIGURANȚEI NECONDIȚIONATE A MÂNTUIRII
43 răspunsuri sa “TESTUL CU ”ACID” AL SIGURANȚEI NECONDIȚIONATE A MÂNTUIRII”
Trackbacks/Pingbacks
-
24 mai 2011
[…] 18. Un pastor american susţine că mâine va avea loc sfârşitul lumii. (crestintotal.ro) 19. Testul Cu ”acid” Al SiguranȚei NecondiȚionate a MÂntuirii […]
-
Teologii calviniști susțin ca Evrei 6:4-6 se referă la neregenerați. John MacArthur comentează in Biblia lui de studiu: ”luminați” se referă doar la înțelegere intelectuală (intelectual understanding) nu acceptare; ”gustat darul ceresc” zice că iudeii l-au experimentat (gustat) pe Isus prin minuni etc, dar nu l-au primit; ”părtași Duhului Sfânt” el zice că sar putea ca aceștia să fi fost doar participanți la misiunea miraculoasă a lui Isus facută prin puterea Duhului.
Cred că ”părtași Duhului Sfânt… și totuși au căzut” este o frază fulgerătoare. Cum pot să fie părtasi Duhului Sfânt și să nu aibă parte de lucrarea de convingere a Duhului conform Ioan 16:8?
Urmează cuvintele ”cu neputință să fie înoiți iarăși.” Deci au fost înoiți prima dată? Născuți din nou, mântuiți? Așa scrie autorul epistolei- înoiți.
”Răstignesc din nou–” mi se pare că jertfa lui Isus le-a fost suficientă și efectivă prima dată când ei au crezut, dar nu mai sunt ispășiți pentru că ”totusi au căzut”.
Trag concluzia că acești evrei au fost mântuiți dar si-au lepădat credința, și nu mai sunt salvați- contrar cu explicația lui MacArthur.
Fr. Ionescu argumentul adus in primul clip de fata/femeia este pathetic.Nu sa merita sa-l comentez.
Argumentul adus de John Macarthur (chiar daca nu sintem de acord cu el) este destul de logic.
Argumentul adus de Domnul Isus in Ioan 6 este final si de necontestat
37Tot ce-Mi dă Tatăl, va ajunge la Mine; şi pe cel ce vine la Mine, nu -l voi izgoni afară:
38căci M’am pogorît din cer ca să fac nu voia Mea, ci voia Celui ce M’a trimes.
39Şi voia Celuice M’a trimes, este să nu pierd nimic din tot ce Mi -a dat El, ci să -l înviez în ziua de apoi.
intrebare ajutatoare: care este voia Tatalui??
Raspuns ajutator: ca Domnul Isus sa nu piarda pe nimenea si sa-i invieze in ziua de apoi.
Comentariu ajutator :, daca cineva crede ca Domnul o sa piarda pe vreun crestin , atunci inseamna ca acel „cineva” trebuie sa afirme ca Domnul nu a reusit sa indeplineasca voia tatalui.
Concluzie ajutatoare: Siguranta mintuirii noastre nu este in noi, ci este in credinta noastra ,ca El poate , si prin harul si mila Sa ,ne vom putea sfirsii alergarea invingatori. Unii se incred in puterea si in sfintenia lor, crestinul adevarat se increde in Domnul
Verset ajutator:
33,,Ci iată legămîntul, pe care -l voi face cu casa lui Israel, după zilele acelea, zice Domnul: VOI PUNE Legea Mea înlăuntrul lor, O VOI scrie în inima lor; şi EU VOI FI fi Dumnezeul lor, iar ei vor fi poporul Meu.
Nu sunt deloc de acord cu evaluarea ta.
Pe de altă parte, argumentul unei surori mai poate fi îngăduit pe când teologul nostru, ce să zic, subțirel 🙂 .
Gabi, vreau să cred că ești honest 🙂 Ai zis ca „Unii se incred in puterea si in sfintenia lor.” Este acuzația clasică și falsă, a calviniștilor impotriva noastră, că noi credem ca mântuirea este a noastră și că este primită prin faptele noastre. Nici macar nu ni se aplică această idee.
Încă un lucru important Gabi. Meditează la expresia *înoiți iarași* din Evrei 6. Se referă la nasterea din nou, literal. *Iarași* este un cuvânt care face referință la imposibilitatea nașterii din nou pentru a doua oară. Deci înseamnă că aceștia au fost născuți din nou prima dată și nu pot sa fie *înoiți iarași* pentru ca au căzut.
Chris, Domnul foloseste un termen clar „born again” in convorbirea cu Nicodim
Pavel foloseste expresia „enlightened” ( iluminati), NIV,KGV, NSAB. Cornilescu nu cred ca a prins sensul cuvintului.
Aceste expresii nu sint sinonime.
Aici este inca un verset pe care sint sigur the „lose your salvation camp” nu poate sa il analizeze.
They went out from us, but they were not of us; for if they had been of us, they would have continued with us; but they went out that they might be made manifest, that none of them were of us. 1 John 2.19
Si inca ceva, in evrei 6, se refera la cei care cad cu persoana a treia „they” ( ei ), pe cind pavel de cite ori vorbeste despre cei mintuiti foloseste persoana intii ( noi )
Chris, bineinteles ca te increzi in capacitatea ta de a nu pacatui , de a sta pe cale, de a nu pierde ce ti s-a dat si tu ai primit.
Eu cred in cel care are putere sa ma tina pe cale, ca daca ar fi dupa mine mi-as pierde salvarea cel putin odata pe zii. Locul unde este scris numele meu ar fi a „mess”, de atitea stersaturi si rescrieri.
Siguranta mantuirii nu este in credinta noastra, ci in Domnul Isus, credinta fiind un dar pe care il primim de la El, asta ca mantuirea sa fie prin har si sa nu se laude nimeni, nu? Si atunci, nu vad ce-i lamentabil la John MacArthur. Lamentabil, pot zice (asa rau cum sunt), este demersul dumneavoastra de a-l categorisi ca atare pe MacArthur. Eu chiar nu vad care-i problema: el sa traiasca dupa cum predica, iar dumneavoastra la fel. Nu inteleg la ce ajuta bestelirea lui MacArthur. La fel de inutila este bestelirea dumneavoastra de catre mine, dar – ca sa pun punct – ideea e ca fiecare sa faca bine sa traiasca dupa cum il marturiseste pe Domnul si dupa cum crede in El.
Bine ați revenit frate Shifu!
Nu zic nimic ca să nu umbresc bucuria „revederii”! 🙂
Alte texte foarte clare, ce nu mai lasa loc de intors: 2Petru 2:20-22, 1 Tim. 5:15, 2 Tim. 4:10, 1 Tim. 4:1.
Se arata clar posibilitatea pierderii mantuirii prin propria alegere, mai sunt si alte versete precum 1 Petru 5:8,Matei24:9-10 prin care multi vor cadea din motive de persecutie si atac demonic.
Problema din Evrei 6 nu este pierderea mantuirii, ci reintoarcerea la Domnul, posibilitatea de a se pocai cineva inca o data. Din cauza caracterului exclusiv al afirmatiei se ajung la concluzii diametral opuse: „eternal salvation” si „neputinta reinnoirii”. Aceste doua dau nastere la atitudini gresite fata de pacat, dragoste si ingaduinta fata de cel slab. Totusi mai multe victime o face eternal salvation decat cealalta.
Cat despre Ioan 6 trebuie luat in contextul dialogului aprins cu rabinii iudei.
Frate Cristi, aveti chiar in Chicago un pastor roman care crede cu tarie in eternal salvation, ce parere aveti?
Crede, crede dar și predică!
Citat: Cat despre Ioan 6 trebuie luat in contextul dialogului aprins cu rabinii iudei.
Mai cititi odata capitolul:
2″O mare gloată mergea după El, ”
14Oamenii aceia, cînd au văzut minunea,
41Iudeii cîrteau împotriva Lui,
24Cînd au văzut noroadele
52La auzul acestor cuvinte, Iudeii se certau între ei
61Isus, care ştia în Sine că ucenicii Săi cîrteau
Este bine sa se analizeze un text inainte de a face afirmatii
– ” Căci Fiul omului va sa vina intru slava Tatalui Sau, cu ingerii Sai; si atunci va rasplati fiecaruia dupa faptele sale.” ( Matei 16: 27).
– ” Căci daca, dupa ce au scapat de intinaciunile lumii prin cunoasterea Domnului si Mantuitorului nostru Iisus Hristos, iarasi se incurca in acestea, ei sunt invinsi; li s-au facut cele de pe urma mai rele decat cele dintai.
Căci mai bine era pentru ei sa nu fi cunoscut calea dreptatii decat, dupa ce au cunoscut-o, sa se intoarca de la porunca sfanta data lor.” ( II Petru 2: 20-21).
– ” Oricine uraste pe fratele sau este ucigas de oameni si stiti ca ORICE UCIGAS DE OAMENI NU ARE VIATA VESNICA, DAINUITOARE IN EL.” ( I Ioan 3: 15);
– ” IAR ORICE POM CARE NU FACE ROADA BUNA SE TAIE SI SE ARUNCA IN FOC.” ( Matei 7: 19);
– ” De aceea, cel caruia i se pare ca sta neclintit SA IA SEAMA SA NU CADA” ( I Corinteni 10, 12).
Frate Ionescu,
In cartea sa -Teologie elementara-, Charles C. Ryrie scrie „Din fericire gratia lui D-zeu se dovedeste mai puternica decat prezentarile noastre neclare, si oamenii sunt salvati in ciuda unei Evanghelii neclare sau prost formulate, si nu ca urmare a ei” Chiar daca e asa,ce-ar fi sa ne propunem ca fiecare membru din comunitatea noastra sa stie ce inseamna cuvantul Soteriologie. Ar fi un inceput. Cei mai multi s-au saturat de 1 Cor. 11;1-16
Cu ce parte din evaluarea mea nu sinteti de acord?
Puteti sa da-ti alta explicatie la versetele de mai sus?
Dumneavoastra credeti ca David si-a pierdut mintuirea atunci cind a pacatuit?
Sintem stersi din cartea vietii de cite ori pacatuim si rescrisi inapoi daca ne cerem iertare?
Care sint pacatele care duc la stergera numelui?
Hai sa fim seriosi 🙂
Sora din clip ar trebui sa ramina la bucatarie( cum se cuvine unei femei credincioase 🙂 )
La subiectul acesta nu sint dogmatic, deoarece amindoua partidele au argumente f. bune. Totusi, datorita versetelor de mai sus( pe care stiu ca NU LE PUTETI CONTRAZICE exegetic) sint inclinat sa cred ca Macarthur e mai aproape de adevar.
Când e vorba de calvinism cu nimic nu sunt de acord în evaluare 🙂 !
Pe de altă parte, știi că ”sora” doar a cit(a)it textul, nu?…
faptul ca refuzati sa faceti o exegeza la versetele de mai sus demonstreaza ca am dreptate. 🙂 Si tacerea este un raspuns.
Se pare ca problema nu e Calvin, ci apostolul Ion.
Intrebare(la care nu o sa raspundeti, sint sigur) : cind David a pacatuit , a fost sters din cartea vietii?
Credeti ca sintem stersi numai ptr. pacatele mari sau si ptr. păcățele?
Va multumesc ptr. (ne)participare 🙂
La faptul că e duminică și nu am timp nu te-ai gândit, smeritule? 😀
Scuze.
Astept
🙂
Chris:
1.sămînţă a căzut lîngă drum
2. O altă parte a căzut pe locuri stîncoase,
3. O altă parte a căzut între spini
4.O altă parte a căzut în pămînt bun,
Acuma, cel cazut pe stinci :
20Sămînţa căzută în locuri stîncoase, este cel ce aude Cuvîntul, şi -l primeşte îndată cu bucurie;
a primit mintuirea , ( aparent) , dar si-a ” pierdut-o”, intrebarea este , a fost vreodata mintuit ? Sau numai a gustat din Domnul?
Gabi Bogdan,
cei care s-au pocait dar care s-au intinat cu pacatele lumii acesteia si au murit nemantuiti sant stersi din cartea vietii . Citeste Apoc.20:15
Gabi, la acest punct agreez cu tine. Auzirea și primirea Cuvântului nu este destul pentru mântuire. Trebuie credință și naștere din nou. Păcatosul care vine la evanghelizare, aude predica, zice că ce frumos s-a predicat, și recunoaște veriditatea mesajului nu este mântuit dacă se oprește aici.
Am o intrebare pentru tine- please answer
Poți să-i zici sincer ca premeditarea și înfăptuirea unei scheme indelungată, elaborată, specifică, si păcătoasă ca a lui David (adulter + minciună + omor, etc) poate să fie acoperită de la început sub titlul siguranței eterne?
Chris, am un exemplu si mai clasic, Manase, cite pacate a infaptuit? Cit l-a rabdat Dumnezeu? De cite ori la pus in „grinder” pina si-a venit in fire? Si din ce cauza nu la lepadat cum la lepadat (de ex.) pe Saul, la prima greseala?? Raspunsul il gasim in Psalmi. Datorita alegerii.
David a fost ales sa fie in linia Mesianica, Dumnezeu ia dat darul pocaintei , prin Natan, Dumnezeu nu l-a lepadat, si din ce cauza?? Datorita faptului ca David a gasit bunavointa inaintea Domnului ( ca si Noe).
Sa revin la pierderea mintuirii, la capitolul acesta am spus ca nu sint dogmatic, nu sint 100% sigur either way. Dar cuvintele mintuitorului din Ioan 6 ( pe care nimeni nu vrea sa le analizeze) cred ca sint de capatii, si celelalte versete ar trebui sa fie reconciliate la spusele Mintuitorului, NU VICEVERSA.Acolo vorbeste Domnul , nu Petru, sau Pavel sau Iuda.
Gabi, teoria-i doar teorie. Nici eu nu sunt dogmatic 100%, dar din punct de vedere practic ar fi un dezastru sa predicam „once saved always saved.”
Poti sa-i zici la baiatul tau, spre exemplu, ca poate sa pacatuiasca premeditat pentru ca „once saved always saved?” Pentru ca uite asa a facut David, omul dupa inima lui Dumnezeu. Categoric ca nu.
ps. nimeni nu discuta ce pret a platit David pentru pacatul sau… Thank God ca Cineva a platit pentru pacatele noastre.
Chris , urmatoarea intrebare la „once save always saved” este cum stii daca esti „saved”
Biblia spune ca noi sintem o faptura noua, cele vechi sau dus,daca inca ne place pacatul si Christos nu e centrul vietii noastre, se prea poate sa avem numai credinta diavolilor. Eu sint sigur ca tu esti nascut din nou, sa zicem ca teoria ” once saved always saved” este adevarata , chiar crezi ca ai mai putea trai o viata plina de pacate ??
Chris , crestinul este o faptura noua, cu o inima noua , care este atras de lucrurile sfinte , si chiar daca mai poate sa cada in mocirla pacatului, el todeauna se ridica ptr. ca nu mai are natura unui pacatos. Sint sigur ca „you can testify to that”.
Si ai dreptate,aceasta doctrina ar fi un dezastru, ptr. cei care nu sint nascuti din nou cu adevarat, dar ptr. omul nascut din nou , ce-l mai poate despartii de dragostea Domnului?
Totuși mi se pare ca Pavel face aluzie la posibilitatea pierderii mantuirii sale in 1 Cor 9:27
„Ci mă port aspru cu trupul meu și-l țin în stăpânire, ca nu cumva, după ce am propovăduit altora, eu însumi să fiu lepădat”
Cum se explică asta?
@ Chris
Excellent!
I think little by little, Brother Gaby finds himself in a very narrow, uncomfortable box!
Well done! I knew I just have to stay out of the way 🙂 !
Sir (Gaby) you have the floor all for yourself. Literally 😀 !
Chris , versetul pe care il citezi , este foarte usor de explicat.
Cornilescu este bun, dar nu cel mai bun.
27 No, I strike a blow to my body and make it my slave so that after I have preached to others, I myself will not be disqualified for the prize. NIV
“Look, I am coming quickly and my reward is with me, to repay to each person according to his work.” Revelation 22:12
Crede-ma, la capitolul acesta, eternal security , nu sint sigur 100%. Dar pe toti pe care i intreb sa faca o exegeza la cele doua versete din Ioan 6, refuza.( Pe fratele Ionescu il inteleg, nu are timp 🙂 )
Si ca sa fac rocada din cutia incomfortabila 🙂 cu tine si fratele Ionescu inchei cu un verset din Ioan
18Ştim că oricine este născut din Dumnezeu, nu păcătuieşte, ci Cel născut din Dumnezeu îl păzeşte, şi cel rău nu se atinge de el.
Si cum spuneam , Cornilescu e ok da nu e cel mai bun
18 We know that anyone born of God does not continue to sin; the One who was born of God keeps them safe, and the evil one cannot harm them.NIV
Chris, cred ca ai sistematica lui Grudam, studiaza chapter 40, page 788.
Not all that profess Faith in our Lord are saved or born again. But all who ARE BORN AGAIN,(TRURLY ) will persevere to the end, for one of the signs(besides many others) that someone is born again is the fact that they keep the faith to the end.
Pomul bun NU POATE sa faca roade rele
Frica sa nu invatam doctrina adevarata ca poate sa fie periculoasa , ca tinerii nostrii vor pacatui, este nereala, se vede in rezultatele din bisericile noastre.
Problema mare este ca i declaram mintuiti ptr. ca profeseaza credinta si se boteaza, fara sa fie nascuti din nou, fara nici o evidenta ca viata lor sa schimbat. Apoi, cind o iau pe ulei incercam sai speriem ca poate sa piarda ceva ce nu au avut niciodata.Si e normal ca lupii au acces la ei promitindu-le ca pot sa fie mintuiti si daca traiesc in pacat. Dar stiu ca vorbesc in vint,… cel putin in cercurile romanesti.
Gabi, I tend to agree with you. Mostly. I just disagree about the preaching the doctrine to the masses of saved and unsaved, because like you said it can give them a false sense of security.
I will study John 6 in depth and will repose. GBY.
Chris
In acest “debate”( bazat pe cuvint si pe observatii personale, in special in familie) tind sa cred ca monergistii sint mai aproape de adevar decit sinergistii, datorita in special la Romani 1,3,9, . Dar pot sa fiu gresit, s-ar putea sa fie o combinatie , pe unii Domnul i mintuie iresistibil( Pavel de ex.), la altii le da optiune de a refuza sau nu. Si cred ca majoritatea din acestia care au obtiune, (daca nu toti ) refuza , pina cind Domnul i “stringe cu usa”.
Thank you . GBY
„la alții le dă opțiune”
Începe să-mi placă 🙂 .
Și ca să vezi că nu sunt chiar așa de… „încuiat”, iaca accept ideea de chemare irezistibilă (în anumite cazuri 🙂 )
Mulțumit?
fr.Ionescu
ptr. a treia oara – kumbaya
Acesta a fost singurul fel in care am putut sa fac pace in mintea mea…. inainte de a o pierde. 🙂
Argumentarea logica, din perspectiva omeneasca, de multe ori rasuceste invataturile clare ale Bibliei. Ca exemplu este invatatura despre rapire, care din punct de vedere exegetic in textele de referinta este clar vazuta ca fiind midtribulationista.
Astfel ca argumente de genul logicii umane de multe ori esueaza. Intelepciunea lui Dumnezeu difera de logica umana care a dat multe erezii.
Am dat niste versete la un comment anterior, despre care nimeni nu pomeneste nimic si care duc la o concluzie clara: mantuirea se poate pierde, si inca in mod deliberat!
Va rog argumentati cu afirmatii scripturale nu cu versete rupte de context si adaugand franturi din alt text, amestecate apoi cu logica…
Se afirma foarte clar in cel putin 5 locuri din Scriptura ca mantuirea se poate pierde, restul sint speculatii.
De dragul happy end-ului, teologia vestica le rasuceste pe toate…
Daniel G. Teologia „vestica” la care te referi , a fost formulata de Augustin ( cca. 400 C.E.), si dupa cum am demonstrat , a fost formulata de Domnul Isus, cu mult inainte de ” happy end” sa fie inventat de Holywood (cca 1900 C.E.)
Acum, domnia ta ai adus in discutie niste versete care sustin destul de bine pucntul tau de vedere, eu poat sa aduc alte versete care sustin ( destul de bine) securitatea eterna.
Domnul Isus spune ca el nu va pierde nici unul.
Dumneata il contrazici spunind ca El i va pierde pe unii.
POSIBILITATI:
A: Domnul Isus a gresit
B: exista o explicatie logica le versetele pe care domnia ta le-a adus in discutie. John Macarthur a incercat deja reconciliind evrei 6 cu Ioan 6 destul de bine.
Pai e simplu frate Gabi Bogdan:
In Ioan 6:39, Domnul Isus vorbeste despre voia, dorinta lui Dumnezeu ca cei ce sint ai Domnului Isus sa nu fie pierduti de catre Insusi Domnul Isus. Deci, se refera la o indatorire, la lucrarea pe care Domnul Isus o face de a avea grija de biserica, de fiecare suflet. Lucru pe care Domnul Isus il indeplineste 100%, el nu lasa pe niciunul. Aici,insa, intervine ceva: vointa libera a omului si inselaciunea diavolului. Omul poate alege despartirea de Dumnezeu 1Tim.5:15,2 Tim.4:10,2Petru 2:20-21 sau poate fi inselat 1Petru 5:8, Matei 24:24.
Bomboana de pe coliva „eternal security” mi se pare insa afirmatia apostolului Pavel din
1 Corinteni 9:27 Ci mã port aspru cu trupul meu, si-l tin în stãpânire, ca nu cumva, dupã ce am propovãduit altora, eu însumi sã fiu lepãdat.
Ce spui si de Apoc. 2:5 si 3:16?
In fine, doctrina vointei libere a omului anuleaza eternal security. Eternal security duce la o viata de credinta foarte fireasca,permisiva, nu-i asa ca nu refuzi un paharel de vin si un film R-rated? Doar credem in eternal security!? De aceea crestinii vestici nu deosebesc pamantescul de duhovnicesc si invers.
Contextul cap. 6, despre care vorbeam, era cap.5-cap 10 din Ioan, unde sunt relatate dialoguri foarte aprinse intre „iudei”, termenul folosit de Ioan, si Domnul Isus. Vei vedea in momente cheie ca fariseii si preotii cei mai de seama participa si ei.
Daca tot ridici la rang de apoteoza exemplul lui David, de ce nu te opresti mai intai la Saul, ales de Insusi Dumnezeu, umplut cu Duhul Sfant, proorocind, cu o inima schimbata!?!? Si totusi sfarsind lamentabil, lepadat, parasit de Dumnezeu si chemand duhurile mortilor! Cum potrivesti tu aici eternal security???
Daniel, mai incearca odata 🙂 .
Testul „acid” cu David? Păi ce are David cu mântuirea prin credinţa în Isus Cristos? Suntem creştini sau ne-am preparat un mozaism propriu în care l-am inclus şi pe Fiul lui Dumnezeu?
Atâta timp cât David era sub lege, putem spune că mântuirea lui era periclitată de păcatul nemărturisit şi neispăşit. Cazul lui e însă irelevant pentru discuţia despre pierderea mântuirii în creştinism.
Daniel, bineinteles ca mantuirea se poate pierde inca aici de pe pamant. Iar in ce priveste evenimentul rapirii , bineinteles ca este midtribulationista. Biserica este scutita de necazurile provocate de cele 7 potire. Dar sa nu uitam ca, rapirea este numai pentru fecioare. Unul cazut de la credinta timp de 20 de ani si reintors la Domnul dupa 20 de ani de traire in pacat, acela nu mai poate fi considerat fecioara. Acolo deja s-a comis pacatul de curvie spirituala. Fecioara este numai aceea care nu a cunoscut contactul sexual fie in cadrul casatoriei, fie in afara ei sau chiar ca persoana necasatorita.
Deci atentie ce nedejdi le dam la cei cazuti si reintorsi dupa un anumit timp!!!
Si asta este valabil si pentru cei care comit pacate de curvie sexuale sau cei care comit pacat de curvie din punct de vedere spiritual, ducandu-se dupa dumnezei straini sau dupa invataturile dracilor
Remus tu esti dintre fecioare?
Da, sant dintre fecioare.
Remus , atunci chiar am incurcat-o, cred ca tre sa ma apuc de mincat si de baut……
Gaby nu te mai obosi sa raspunzi lui remus este numai pierdere de timp se vede ca el are probleme mari cu lauda de sine