CUM LIBERALII DISCREDITEAZĂ CONSERVATORISMUL (6): ROMANTIZAREA FIRII PĂMÂNTEȘTI

Cum era de așteptat (liberalismul este ușor de anticipat) au apărut efectele romantizării a ceea ce s-a întâmplat la Oradea. Începem cu minimalizarea momentului de tristă amintire: ”doar o instanță neplăcută – petrecută inadvertent – într-un context glorios – pentru care (instanța neplăcută) au urmat scuzele de rigoare – și mărturiile mișcătoare ale impactului pozitiv al conferinței”. Continuăm cu o analiză la critic(ă): ”atac disproporționat – de ce public – oare ce urmărește (vizibilitate, promovarea unor interese, etc.) – și, bineînțeles, de ce tocmai acum”. După care urmează ultimul capitol, cel în plină desfășurare. Romantizarea răului. Așa a procedat omul în Eden (un fruct, o poftă, un dor), Acan la Ierihon, Esau când și-a vândut dreptul, Eli când și-a mustrat fiii, Saul când a călcat porunca și… Anania și Safira când au oprit o parte din moșioara vândută. Răul nu mai pare așa rău pentru că devine împachetat în justificările firii. Ce surpriză pentru unii când de la o simplă cerere în căsătorie, simpatizată până și de mama sa, Solomon a ajuns la concluzia că îi este amenințat tronul! Și ce pedeapsă aparent disproporționată… împotriva propriului frate!

Implicațiile teologice ale acestui concept au creat aberații de talia celei care pretinde că până la urmă nu va ajunge nimeni în iad. Este o pedeapsă disproporționată pentru orice crimă, nu?

Liberalii îl compătimesc până și pe bogatul ajuns în chinuri și care, iată, acum îl vede în sfârșit pe săracul Lazăr, are proiecte evanghelistice și nu cere în schimb decât… o picătură.

Stimați liberali, gravitatea momentului poate fi atenuată în perimetrul percepțiilor. Actul în sine poate fi drăgălășit și poetizat. Să vedeți ce serenade au început să apară, nici vorbă de frică și cutremur, vindecare sau ceva legat de potopul lumii adam(-)ice. Răul poate fi romantizat. Până și morții pot fi fardați să arate mai bine decât vii. Dar adevărul este adevăr! Chiar și atunci când răul clipește ademenitor, genele lui sunt false!

Ceea ce se întâmplă este un moment dintr-un șir. Un punct pe o traiectorie. Voi care vreți să salvați momentul s-ar putea să vă faceți vinovați de toată traiectoria! Care sfârșește întotdeauna rău:

Proverbe 29:1 ”Un om care se împotriveşte tuturor mustrărilor va fi zdrobit deodată şi fără leac.”

About Cristian Ionescu

Pastor Elim Romanian Pentecostal Church Chicago, USA

13 răspunsuri sa “CUM LIBERALII DISCREDITEAZĂ CONSERVATORISMUL (6): ROMANTIZAREA FIRII PĂMÂNTEȘTI”

  1. … intr-adevar, fara de frica si cutremur, liberalistii adamici, nevindecati complet, incearca sa-si aline cristianic ranile artistice …

  2. un fel de-a cocheta cu pacatul, cu alte cuvinte

  3. Termenul potrivit ar fi libertini, nu liberali. In special in cazul ” Peniel”. Nu cred ca Oniga( and Co.) este un crestin liberal, ci dimpotriva, dupa felul in care interpreteaza scriptura banuiesc ca este destul de conservativ. Cunosc frati care la teorie sint extrem de conservativi, dar in practica sint libertini.

    • Termenul are o largă aplicație funcție de context.
      În contextul penticostal românesc vederile exprimate și practicate la Peniel sunt liberale. Libertin este un individ oarecare. O organizație care promovează pantomime, scenete și în general un mod de închinare ca cel de la Peniel este liberală.

  4. teribila comparatia cu vpositul mortilor..brrr
    a murit o sora draga, insa plina de boli si suferinte grele, printre care escarele, apoi semipareza, afazia…deci omeneste era mai bine sa plece in vesnicie;
    cind am vaut-o insa in copirsau(sicriu) atit de bine arata…nu stiam ca cei de le firma de pompe funebre”face minuni”
    Oare este mai bine? sa plecam cosmetizati de aici, sau mai rau?
    Nu ne inselam zicind „uite ce bine arata mortul in copirsau”?
    Cind acesta pina sa moara a avut niste chinuri infernale(am asistat la unul dintre ele).
    Asa este si cu viata pe care o ducem:
    nu le spunem nimic ca pleaca din Cor;
    nu le spunem nimic ca pleca din biserica
    nu le spunem nimic canu mai vin la biserica.
    Dar tinindu-i cu forta facem noi bine oare?
    Nu trebuie sa le prezentam doar adevarul, ca apoi sa cistigam biruinta, constatind ca unii au primit indreptarea?
    Nu ii pierdem mai degraba pe toti, daca ii lasam in aceiasi formatie, in care cei firesti ii strica pe cei duhovnicesti?
    Alimentam firea sub cuvint ca noi nu suntem legalisti?
    De fapt ce inseamna a respecta legea?
    Legea lui Dumnezeu?

  5. Gabi aia se numesc ipocriti si avem destui din pacate

  6. Frate Ionescu, este interesant cum interpretați conferințele și taberele Peniel……
    Cred că este mai ușor să privim peste gard la vecinul (în România) și să-i vedem greșelile, dar ce facem noi aici cu tinerii noștri???????
    Îmbacându-ne cu mantaua protectoare „noi nu ne compromitem chiar dacă toți ar pleca din biserică” nu cred că împlinim voia Domnului. Domnul Isus spunea: (Ioan 6:39 ) Şi voia Celui ce M-a trimis, este să nu pierd nimic din tot ce Mi-a dat El, ci să-l înviez în ziua de apoi.
    Care este voia Domnului Pentru bisericile penticostale românești din diaspora în general și pentru cele din USA în particular?

    • Problema Peniel este nu ține doar de România. Ei organizează tabere și în diaspora. Domnul nu a ținut pe nimeni cu forța și nici nu a făcut compromisuri pentru a ține pe cineva. Vă amintiți desigur că 70 de ucenici L-au părăsit când le-a vorbit de trupul și sângele Său.

      • Frate Ionescu, EI(peniel) au organizează tabere și în diaspora…. stiu.
        Întrebarea mea este: ce facem NOI (nu peniel) pentru tinerii noștri?
        Știu ca Isus nu a ținut pe nimeni cu forța, dar a oferit cadrul ca toți să poată veni. Cred că cunoașteți faptul că Isus a acuzat in Cărturari și Farisei felul rigid de aplicare a legii! Ei luptau pentru tradițiile strămoșești crezând că luptă pentru Dumnezeu.
        Cred că ar trebui să ne cercetăm fiecare pe noi înșine ca nu cumva să ne trezim lepădați ca acei Farisei și Cărturari.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Hawt Post – 28 iunie 2011 « România Evanghelică - 28 iunie 2011

    […] https://popaspentrusuflet.wordpress.com/2011/06/28/cum-liberalii-discrediteaza-conservatorismul-6-rom… […]

  2. UPDATE – CUM LIBERALII DISCREDITEAZĂ CONSERVATORISMUL (6): ROMANTIZAREA FIRII PĂMÂNTEȘTI | Popas pentru suflet - 28 iunie 2011

    […] acest articol  am scris despre una dintre ele. Pe a doua am lăsat-o la o parte intenționat! Am așteptat să […]

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: