COMUNICATUL CULTULUI PENTICOSTAL: PUTEREA, PRINCIPIUL ȘI PAGUBA

Răsfoind printre multele și înfierbântatele postări ale liberalilor (care îndeamnă la calm 🙂 ) am descoperit câteva puncte de conversație (talking points). Sunt ridicol de comune! Le suspectez ca fiind parte dintr-un repertoriu mai degrabă decât dintr-un concert organizat. Înfrigurarea cu care sunt distribuite, prinse din aer și afișate (ca și când ar fi noi compoziții) dovedește lipsa cronică de IDEI cu care se confruntă liberalismul. Nicio îngrijorare, țipă după idei dar n-are…

Da! Să vorbim mai întâi de termenul/noțiunea de liberal. Funcție de context, a fi liberal este același lucru în principiu dar poate fi nuanțat în formă. De exemplu în mod generic, a fi liberal înseamnă a depăși niște granițe tradiționale, a rupe niște bariere prestabilite. Înțelesul (uneori pozitiv, de cele mai multe ori negativ!) poate fi pus în context social (drepturile unor grupuri sociale: femeile, copiii, homosexualii, etc.), politic (rolul guvernului în viața economică, redistribuirea venitului), teologic (doctrinele majore ale creștinismului: trinitate, divinitatea Domnului Isus), etnic (abolirea sclaviei), cultural (preferințe muzicale, literare etc.), denominațional (relația instituție – biserică) sau comportamental (vestimentație, manifestări…). Bineînțeles, toate acestea sunt combinate într-o gamă largă de asocieri care produc o sumedenie de ramificații. Iată de ce, când am folosit termenul de liberalism pentru a eticheta Fundația Peniel, nu m-am referit la crezul lor teologic și nici la proiectele lor sociale ci la aspecte care țin de vestimentație, comportament și ideologie. Nu am dorit să folosesc termenul de libertinism deoarece a fost consacrat mai mult în domeniul (i)moralității.

O altă zgârietură sângeroasă pe finețea liberalismului este intransigența cu care îi sunt condamnate faptele (stați să vedeți când se apucă ei de farisei…). Dar aici ei dau dovadă de inconsecvență logică: pe de o parte Cultul Penticostal a acționat prea lent și fără nerv, pe de altă parte dă dovadă de duritate și ia măsuri extreme. Păi Peniel a avut timp patru ani să se pocăiască! Patru ani în care Cultul nu a anulat unilateral colaborarea! Liberalii vorbesc de parcă dansul de la Oradea a fost singura eroare comisă! Ei aleg în mod deliberat să ignore toate aberațiile și avertismentele din acești ani! Unii dintre pastori și bloggerii liberali (toți într-o oală) prezintă același argument (la indigo): au greșit, și-au cerut iertare, vor fi mai atenți, Peniel-ul a făcut mult bine, ce mai vreți?! Astfel de ucenici crează liberalismul! Ucenicii unei pocăințe ieftine, triumfaliste! Mustră-l de să nu observe, iartă-l de parcă îți ceri tu iertare! Să se șteargă la gură și să meargă mai departe! Așa copii creștem, așa societate alcătuim, așa biserici formăm, așa iad populăm! Aferim, bre!

Dar toate acestea nu sunt nimic pe lângă lipsa de onestitate intelectuală a liberalilor! Să vărs… lacrimi de durere nu alta când am citit prin articolele și comentariile lor (citez, că sunt leite): ”Condamnăm niște tineri care au făcut și ei o greșeală, au pus un dans lasciv pe scena conferinței creștine (unul dintre pastori regreta că nu l-a văzut live – păi se rezolvă că puteți să-i vedeți la spectacol) dar ce facem cu bârfa, minciuna, furtul, ura și curvia?!” Măi oameni buni, voi ne insultați inteligența? Păi când a spus Cultul Penticostal sau noi, conservatorii, că toate astea treacă-meargă? Nu le predicăm duminică de duminică? De când trebuie să venim în dosul gol la biserică da nu bârfim, nu, sau să dansăm ca stricații da nu-i nimic că nu urâm (sic) pe nimeni, noi îi iubim pe toți… Ca să fie dus la extrem paroxismul, acum ei se gudură pe lângă faptul că trupa de dans a avut minunata ocazie să asculte Cuvântul Domnului și să fie evanghelizați… Vouă chiar nu vă mai este deloc rușine, doctoranzilor?

Da, Conducerea Cultului Penticostal s-a folosit de autoritatea (cineva spunea puterea) pe care o are pentru a afirma niște principii importante ale credinței noastre. Dacă o făceau mai demult săreau prea repede, dacă au făcut-o acum e prea târziu. Hehe, cu liberalii nu ieși bine oricum așa că mai bine lasă-i să răgușească! Că se va lăsa cu pagubă, pagube sunt oricum! Dar mai bine să strângem (mai puțin) cu Hristos decât să risipim (mai mult) cu lumea!

Cât privește faptul că am lansat această campanie calculând data ședinței Consiliului Bisericesc este o aberație! Nici prin cap nu mi-a trecut să asociez demersul meu cu vreo eventuală hotărâre a Cultului. Cei care au impresia că am puteri sinistre de influență mă supraestimează pe mine și îi subestimează pe alții. Tipic liberal! Adevărul este că atunci când am văzut imaginile am reacționat și la fel frații din Consiliul Bisericesc. Mă credeți sau nu, nu am stat de vorbă cu absolut nimeni din Conducerea Cultului în ultimile două luni (deși unii îmi sunt buni prieteni).

În fine, tăcerea Penielului nu este un semn de maturitate (cum proclama impresionat un frate) ci o strategie de supraviețuire. Poate va trece valul! Între timp sunt glorificate evenimentele pe care le organizează (cum ar fi tabăra recentă la care au participat în jur de vreo sută de tineri sau mai aproape de șaizeci-șaptezeci după pozele și informațiile afișate). Iarăși, tipic liberal!

About Cristian Ionescu

Pastor Elim Romanian Pentecostal Church Chicago, USA

105 răspunsuri to “COMUNICATUL CULTULUI PENTICOSTAL: PUTEREA, PRINCIPIUL ȘI PAGUBA”

  1. Frate Cristi…acum inteleg de ce numiti liberali in stanga si in dreapta pe toti care nu sunt de acord cu dumneavoastra. Sablonul sunteti dumneavoastra. Nu agreez de loc cu definitia dumneavoastra a liberalismului. Mergeti pe wikipedia si cititi adevarata definitie. E foarte diferita de cea a dumneavoastra.

    • Cred că manipulați greșit definiția în afara contextului!

      • Frate Cristian…Nu am si nici nu o sa am vreodata nici un motiv sa manipulez nimic si pe nimeni. Eu cred ca ma confundati.
        Si in viata de zi cu zi, daca sunteti contestat, folositi aceleasi cuvinte dure, lipsite de cea mai elementara notiune de dragoste ? Nu confundati boldness cu obnoxiousness.

        • În viața de toate zilele sunt foarte îngăduitor și drăguț cu oricine. Știu să accept păreri diferite și contraziceri în limitele bunului simț. Aici este altceva, aici este o luptă pentru valorile credinței și am dovedit că nu am nimic personal împotriva nimănui!

      • Ma bucur ca sunteti altfel in viata de zi cu zi…Sincer ma bucur. Frate Cristi…vreau sa va marturisesc ceva…In toata mascarada aceasta cu Penielul..m-am gasit mai mult suparat decat bucuros. Am inceput sa studiez despre bucurie in Sfintele Scripturi…Va recomand sa studiati epistola lui Pavel catre Filipeni referitor la aceasta tema….Va va ajuta sa vedeti lucrurile dintr-o alta perspectiva….Fiti binecuvantat….

        • Sper că nu ați trecut cu prea mare ușurință de cap. 1:27-30.
          Sau că veți ajunge și la 3:18,19.
          Eu cred că este o perioadă de purificare spirituală a credincioșilor.
          În curând va veni purificarea fizică a Bisericii prin prigoană. Vom vedea cine va cădea și cine va rămâne în picioare…

      • In versetul 30 va referiti la lupta pe care a dus-o Pavel nu dumneavoastra asa-i ? 🙂 Frate Cristi…Asta este singura lupta pe care o duc…Nu stiu de ce ma catalogati dumneavoastra ca fiind libertin sau unul dintre epitetele pe care le folositi dumneavoastra. Cred ca de la primul email pe care vi l-am trimis in legatura cu predica de la Kitchener…unde eu „nu l-am inteles” si dumneavoastra nu „v-ati facut inteles”, v-ati facut o impresie proasta despre mine. Cred ca atunci m-ati si etichetat(lipicioase sunt etichetele dumneavoastra). Nu ma cunoasteti frate Cristi…Prima oara cand sunteti in orasul nostru am sa va caut si va duc la un Starbucks..Intodeauna imi place sa pun punctul la i si liniuta la t . Atat…..

        • But you are so wrong my friend!
          How did you get the idea that I dislike you?
          Nothing further from the truth.
          Yes, sometimes you get on my nerves defending with too much fervor the liberal positions, but other than that you’re fine.
          Looking forward to the coffee together… 🙂

    • Bun sfat, ăsta cu wikipedia…

      Dar și mai bun ar fi ca, după aceea, să consultați și un dicționar teologic, să citiți măcar un articol dintr-o revistă „de centru” despre ce ar fi liberalismul în teologie și, eventual, să mai întrebați pe un om mai cu experiență ce se întîmplă, în mass media, cînd folosiți un concept fără să știți ce înseamnă…

    • pt Florin N.
      pe vichipedia definitia liberalismului e scrisa de un om simplu; de ce trebuie sa luam de bun ce scrie acolo ?

  2. Penticostalismul AZI Răspunde 2 iulie 2011 la 10:45 AM

    puterea? sunteti de acord ca principiul ca puterea se impune?
    Puterea se castiga! Iar daca ai o relatie personala cu Dumnezeu cu siguranta ca ai autoritate si putere!
    Dar daca vom evalua sincer si la rece, conducerea cultului si-a cam pierdut puterea, sau autoritatea asupra generatiei tinere!

    • Probabil nu ați observat legătura între ceea ce au afirmat unii despre exercitarea puterii ca autoritate instituțională. Era o replică.
      În ce privește autoritatea asupra generației tinere am auzit placa asta și pe vremea mea. Așa se camuflează duhul de rebeliune.

      • Penticostalismul AZI Răspunde 2 iulie 2011 la 12:49 PM

        Daca vorbiti de autoritate institutionala, aceasta se poate aplica doar in interiorul instituiei si doar organizatoric.
        Dar atunci cand intram in interiorul bisericii trebuie sa existe o altfel de autoritate, autoritate inspirata de Dumnezeu!
        Daca si pe vremea cand dumneavoastra erati tanar exista o astfel de problema, ma asteptam la o altfel de abordare. In sensul sa fi invatat ca trebuie o altfel de raportare fata de generatia tanara! Nu acuzata de rebeliune, pentru ca de cine a fost formata in acest fel, daca nu de dumneavoastra si autoritatile bisericesti din aceasta vreme? Nevoile generatiei tinere sunt altele decat cele care le-ati avut dumneavoastra, problemele sunt altele, nu putem fi atat de limitati incat daca nu fac ca noi, sunt rebeli! Bineinteles, nu trebuie acceptat compromisul, dar trebuie directionati printr-o intelepciune divina pe calea lui Dumnezeu!
        P.S. Cu cat va exprimati mai mult, cu atat va expuneti mai mult, si cu atat se vad mai clar si greselile si limitarile personalitatii dumneavoastra. Nimeni nu e perfect, asa ca e o normalitate sa ne vedem si lacunele. Nu sunt dezamagit, ci doar inteleg ca fiecare e format intr-un anumit context! (ramane la latitudinea dumneavoastra daca veti aproba intreg comentariul sau il veti edita, astfel incat sa dispara PS)

      • Penticostalismul AZI Răspunde 2 iulie 2011 la 1:20 PM

        care ar fi inconsecventa? au fost cateva postari pe Penticostalismul AZI prin care se faceau doar cateva sesizari a ceea ce se intampla!
        Cred ca ar trebui sa fie o distinctie intre descrierea realitatii, si prezentarea unei pozitii!
        Nici macar ultima postare http://penticostalismulazi.wordpress.com/2011/07/02/scanteia-dintre-mandria-cultului-si-mandria-penielului/ nu ne incadreaza in vreo tabara, ci este chemarea la o analiza corecta a problemei, prin intelepciune dumnezeiasca!
        Iar a fi de acord cu o persoana intr-un anumit lucru, nu inseamna ca pot sa fiu de acord intru totul!

      • Penticostalismul AZI Răspunde 2 iulie 2011 la 1:20 PM

        scuze… ultimele cuvinte: in toate lucrurile pe care le exprima!

  3. Draga frate Cristi

    1.Eu as face totusi diferenta intre ce inseamna liberal si consevator, in lumea seculara si ce insemna in lumea crestina.

    2.Nu cred ca este o victorie de care sa fim mindri si fericiti, pentru ruperea acordului dintre CP si Peniel.Care va fi rezultatul pe termen lung?
    .Asta nu inseamna ca Penielul se va desfinta, dimpotriva probabil ca va lua o amploare mult mai mare, fara ca CP sa mai poata zice un singur cuvint.N-ar fi singurii din Romania care s-ar descurca fara CP.
    Este exact ca si cind ai fugari copilul din casa fiindca nu vrea sa asculte intru totul de tine, iar dupa ce pleaca, chiar ca nu mai tine cont de nici o regula de-a ta.
    Autoritatea fara dragoste nu aduce rezultate positive,mai degraba distruge.
    Cu multa dragoste frateasca.

    • Nici măcar fiul risipitor nu și-a permis să facă răul în casa tatălui!

      • Este vremea de pe urma; pot aparea si disparea Penieluri,
        dar noi vom ramine, ori sub osindaa vesnica,
        ori in slava cu Domnul.
        Frate Cristian, va rog fie-va milape mai departe de tineri;
        uitati-va la degetele care sunt in JOS;
        e dureros, sunt mai multe ca cele care indica ca oamenii sunt treji>
        Invatati-i pe tineri cu toata autoritatea si puterea pe care v-o da Duhul Sfint.
        Mai avem putin de mers; cum spune cintarea.
        Apropo , de ce nu s-au cintat la Peniel cintarile acela minunate pe care le cintam in adunari?

      • Eu nu am cerut desființarea Penielului. Deocamdată…

    • Mike,
      Differenta dintre liberali si conservatori?..,
      Simplu:
      Liberalii nu vor intra-n cer…. Punct…

      • @Rob
        Nici chiar toți conservatorii nu vor intra în cer…

      • Rob

        Asta in cazul in care la usa raiului cu cheia va fi un conservator.

        • Păi va fi. Domnul Isus a fost ultra conservator:
          – a spus că nu a venit să strice Legea ci să o împlinească
          – a zis: ”ați auzit că în Lege s-azis… dar eu vă zic… și a îngustat-o”!
          – a zis că dacă neprihănirea noastră nu o va întrece pe a fariseilor nu vom intra în cer! Adică să fim mai înguști decât fariseii!…
          Deci…

      • A zis Domnul nostru multe dar … sa fim mai ingusti decat fariseii …
        N-am mai auzit de mult o asemenea nastrusnicie.
        Treziti-va frate Ionescu, deja lucrurile o iau la vale …

        • Păi ce înseamnă frate Dyo să întrecem neprihănirea fariseilor?
          1. Înseamnă că aveau și ei una, nu rea ci doar insuficientă.
          2. A o întrece înseamnă tot ceea ce spunea Domnul: ”Ați auzit că s-a zis în Lege… dar Eu vă spun…” și pretențiile erau mai mari, calea mai îngustă, nu?
          Cât privește luatul la vale, a început de mult. Diferența este că eu încerc să țin carul să n-o ia prea repede, în vreme ce dvs. după ce că se răstoarnă la vale, îi mai și dați brânci…
          Înțelept e?…

      • Cititi lista de vai-uri din Matei 23. Neprihanirea fariseilor nu facea nici cat o ceapa degerata in ochii Domnului. Era numai o neprihanire de fatada, cu tot „conservatorismul” lor neintrecut de nimeni in vremea aceea … D’aia le-a zis morminte varuite … pentru ca erau neprihaniti, doar ca insuficient?
        Ori ai neprihanirea lui Cristos, ori nu ai nimic! Restul e teologie de pension …

        • Complet greșit!
          Curățirea pe dinafară nu este rea este doar insuficientă!
          De aceea Domnul le spune NU să nu curățească partea dinafară ci doar s-o curățească pe cea dinăuntru MAI ÎNTÂI!
          Însă, dacă partea dinafară este curată s-ar putea să fie curată și înăuntru (fiindcă noi nu suntem Dumnezeu, nu știm), sau poate nu: 50/50…
          Dar dacă partea dinafară e murdară, să nu-mi spuneți că înăuntru este curată. Primul lucru pe care la făcut tatăl cu fiul risipitor (care își curățise partea dinăuntru) a fost să îi rezolve problema exteriorului.
          Așa că…

      • Bineinteles ca neprihanirea noastra trebuie sa o intreaca pe cea a fariseilor, Ca sa putem sa stam in prezenta lui Dumnezeu trebuie sa fim 100% perfecti ,fara pacat. Domnul Isus asta spunea , fara perfectiune nu se poate. Din cauza asta a trebuit El sa moara in locul nostru, ca neprihanirea Lui sa ne fie daruita noua(imputed righteousness, justification), numai asa devenim perfecti.
        Dupa care avem procesul de sfintire(sanctification) prin care Domnul ne sfinteste, si care dureaza toate viata, (Imparted righteousness ), fara de care nu ili putem vedea pe Dumnezeu.
        Daca nu definim termenii , vorbim in paralel….

      • Tocmai aici vad, frate Ionescu, problema cu legalismul: el are reper nu neprihanirea lui Cristos, singura de dorit in aceasta lume, ci pe cea a fariseilor, una de fatada. Isus nu a venit pe lume sa ajusteze o neprihanire incompleta, sa o completeze, sa o repare ci ca sa ne-o ofere in dar pe-a Sa. De aia a fost rastignit, tocmai cu largul concurs al fariseilor.
        Din acest motiv, nu din altul, imi permit sa afirm ca sustineti o teologie legalista, a faptelor, una impotriva careia Pavel a scris cea mai virulenta dintre epistolele sale, Galateni …
        Toate dansurile si muzicile palesc in fata acestui dezacord esential pe Evanghelie. De aceea va marturisesc ca sunt uimit de incapatanarea cu care inca va tineti pe acest drum distructiv. Nu doar ca raniti oameni, dar deformati acum si doctrine biblice. Nu ajunge?

        • Dumneavoastră pierdeți din învățătura Domnului Isus modul practic și presărat cu puncte de referință pe care îl oferă ucenicilor. Sigur că neprihănirea este primită de la Hristos în dar. Fariseii sunt greșiți să încerce să și-o confecționeze singuri. Dar punctele de referință fixe și practice sunt aceleași! Să nu furi este ceea ce spune și neprihănirea fariseilor și neprihănirea lui Hristos. Este un deziderat comun celor două neprihăniri dar imposibil uneia și accesibil celeilalte. Ba mai mult, neprihănirea lui Hristos este mult mai exigentă decât a fariseilor. Legea spune să nu curvești, Harul zice să nu te uiți și să nu poftești nici în inimă, Legea zice să nu ucizi, Harul nu-ți dă voie să urăști, Legea dă cu măsură, Harul dăruiește tot ș.a.m.d. Acum, chiar dacă sursa este diferită, modul și criteriile de evaluare sunt aceleași. Am rostit mai demult (acum vreo 20 de ani, Doamne ce demult) și am repetat recent sub formă de studiu o predică despre falimentele neprihănirii fariseilor:
          1. PROPRIE (Romani 10:3)
          2. PUBLICĂ (de ochii lumii)
          3. COMPARATIVĂ (vameșul și fariseul la Templu)
          4. SELECTIVĂ (aurul și altarul, țânțarul și cămila)
          5. TEORETICĂ (pun greutăți pe alții dar ei nici nu încearcă, fără fapte vrednice de pocăință)
          6. PRIN ASOCIERE (împodobiți mormintele prorocilor pe care i-au ucis părinții voștri)
          7. INTERESATĂ (faceți înconjorul pământului pentru un prieten pe care îl faceți un fiu al gheenei)
          8. și încă vreo două, trei…
          Neprihănirea implică și voința proprie, are și un caracter public, nu este lipsită de clasificări și priorități, este și teoretică, nicio problemă dacă împodobește mormintele prorocilor, foarte bine dacă face ucenici etc. Sunt parametri pe care și neprihănirea lui Hristos îi îmbrățișează și ne sunt de folos pentru o evaluare practică a neprihănirii. Dar nu este destul. În această direcție am abordat subiectul. Știu că neprihănirea se primește prin credință și este darul lui Hristos pentru noi, dar nu este o nebuloasă lipsită de dimensiuni și nuanțe pe care să le putem percepe și pricepe, ok?
          Aici (în acest concept al unei neprihăniri abstracte) este raiul liberalismului!

      • Asta este cu totul altceva decat „să fim mai înguști decât fariseii!…”, da? Aici doream sa ajung …

      • cItat:Și totuși, neprihănirea Domnului ne face să fim mai înguști decât fariseii!
        Fără eforturi !”
        In sfirsit 🙂

    • Dacă, în urma anulării contractului, nu se mai ţine cont de nici o regulă şi vor alerga după pornirea inimii lor, atunci aceasta va demonstra ceea ce de fapt şi-au dorit de la bun-început.

  4. Frate Cristi, eu am inteles un lucru din toate postarile dvs. Cine va contrazice este liberal si asta este tot. Este lamentabila definitia pe care va chinuiti sa o dati, mi se pare atac la intelectul celor din jur. Un singur lucru este clar, singurul care gandeste corect este Cristi Ionesc. Vrei sa afli adevarul absolut, se gaseste la Cristi Ionescu. Imi pare foarte rau ca trebuie sa spun aceste lucruri, nu imi face nici cea mai mica placere.
    Fiti binecuvantat!

    • Este exact reacția de ultim resort. Tipic…

    • Domnul Isus a tinut lega dragostei, nu obiceiurile fariseilor.El vindeca in ziua sabatului, intra in casa vamesilor,a iertat pe femeia prinsa in curvie etc.
      In ce priveste a respecta legea, el spune, stiti ca in lege era dinte pentru dinte si ochi pentru ochi,dar eu va zic, daca cineva vrea sa va ia haina sa-i dati si camasa,daca cineva zice sa mergi cu el o mile sa mergi chiar mai mult.
      Deci fariseii aveau legea lor personala, nu legea dragostei mintuitorului, tot odata ei erau foarte ipocriti.Tot ce faceau, faceau de ochi lumi(rugaciuni la coltul strazi,posteau de 2 ori pe saptamina, dadeau zeciuiala din lucruri fara valoare etc.)Nu cred ca este greu nici chiar pentru un liberal sa intreaca neprihanire fariseilor, cu atit mai usor va fi pentru un conservator.
      C-a atare tot mai mult il prefer pe D-l Isus la poarta raiului.

      • In care Scriptura ai citit ca fariseii aveau legea lor personala si nu legea dragostei?
        Scrie ceva de legea dragostei? citeste un picut si vezi,as vrea sa-mi spui si mie, unde ai gasit asta.
        Domnul Isus se gindea exact la farisei, care respectau legea zice, nu? chiar daca vrei sa fie legea lor. :))))

    • Nu marcus,
      nu este asa;
      Nu-ti place Adevarul; El este Hristos;
      ‘fratele cristian, cu riscul sa nu ramina palcut voua, va spune Adevarul, care este UNUL singur.
      Numai prin Duhul Sfint poti deosebi lucrurile;
      Duhul este cel care il calauzeste pe fratele.
      Daca te-ai ruga Domnului si ai cere :
      arata-mi Doamne, ce vrea fr Ionescu, adevarul lui?
      sau Adevarul.
      Incearca , apoi continua.
      Domnul sa te indrume.

      • Sora Elisa

        Va rog sa studiati putin Galateni,dar in mod special cap.5 vers,4,,6.

        4.Voi care voiti sa fiti socotiti neprihaniti prin Lege,v-ati despartit de Cristos; a-ti cazut din har.
        6.Caci in Isus Cristos nici taierea imprejur nici netaierea imprejur n-au vreun pret, ci credinta care lucreaza prin dragoste.
        God bless you.

        • Atenție!
          Contextul legalist din Galateni se referă la Legea VT: tăiere împrejur, sabat, carne de porc…
          Nu se poate aplica (deși liberalii ar dori muuult!) în contextul în care discutăm noi.

  5. Penticostalismul AZI Răspunde 2 iulie 2011 la 1:27 PM

    da, sunt de acord cu rascumpararea prezentului, a lucrurilor gresite, si da astfel de lucruri sunt in Peniel.
    Dar puterea astazi este administrata extrem de gresit, un exemplu ar fi acest comunicat.
    Indreptatit ar fi fost sa apara acest comunicat, si biblic in primul rand, dupa discutii indelungi cu conducerea Penielului si cu cei ce-au activat in cadrul acestei fundatii…
    Dar discrepantele sunt vizibile, pastori penticostali predica la conferinte, iar altii dau comunicate.. Toate acestea sunt datorita lipsei dialogului!
    Dumnezeu ne-a chemat la comunicare, iar daca in urma discutiilor nu s-ar fi ajuns la un consens, atunci era justificat emiterea comunicatului!

    • Nu, nu sunteți de acord cu răscumpărarea nici a prezentului și nici, mai ales a viitorului. Vai de noi toți…

    • PenticostalismAzi, voi va pozitionati de partea Peniel, promo-ul vostru arata asta, scoate-ti rock-ul ala din el pentru ca nu este reprezentativ din PenticostalismulAZI cel putin in Romania, nu-i mai plangeti pe cei de la Peniel. Am sa va dau exemplu. Peniel este o incercare miscare sincretista, o unire intre Abab si Iosafat, intre oamenii lui Dumnezeu si oamenii lui Baal, este o inaltime ritualista rocketizata, eu nu comentez numai sceneta aia stupida de care se face atata caz, uitati-va ca ei au rock si dans de ani de zile in promo-urile lor, in inchinarea lor, nu fiti naivi. Frate Cristian nu-mi cenzurati mesajul, nu este atac la persoana, ei nici macar nu si-au dat indentitatea.

      Uite si in anul 2008

      Promo 2011

      Ultimul urmariti-l pana la capat. Spuneti formatia care canta.
      Greseala cultului este ca i-au acceptat chiar de la inceput, eu lucreza dupa formula din vest. Succes, bani, manipulare, sincretism, paine si circ, toate amestecate cu spritualitate.

      • skillet ii… o trupa crestina rock, cica. hai ca-i fain cum canta. sa nu-mi spui ca nu-ti place. daca nu, melodia monster o sa te convinga. : ))

      • Penticostalismul AZI Răspunde 3 iulie 2011 la 5:11 PM

        Domnul Catau Adrian,
        Pe baza caror lucruri afirmati ca ne pozitionam de partea Penielului?
        In fiecare activitate interprinsa de oameni se strecoara si greseli!
        Noi pledam pentru o abordare corecta a problemei, in urma careia sa exista o solutie biblica!
        🙂 cum definesti muzica rock? orice este ritm e si rock?

      • Interesant primul video pe melodia cu titlul „I am yours” (Sunt a voastră) iar la sfârşit replica: „Ferice de cine rabdă ispita!”.
        Într-adevăr, perfidă imaginaţie de atragere în cursă a bietului şoricel. Poate era bun un tricou mai mulat, pentru atingerea scopului propus.

      • eLioR
        Christian rock, yea, thats an oxymoron…. or maybe not, for these days we have christian adultery, christian divorce, christian miniskirts, christian comedy bars, and so on, so you might be right

      • Cornelius , ce ironic, acu vreo 8 luni, cind a aparut RM, in fata acestei generatii de „lideri” ,unii pastori din America cadeau pe spate in adoratie. Cind am mentionat ca o sa vina timpul cind o sa ne para rau dupa securistii Bocheanu si Vamvu, mi s-a spus ca sint dus cu pluta si caut gilceava. Si acesta este numai inceputul. Penticostalimul de extrema American o sa faca ravagii intre tinerii romani. Singura stavila in cale sint batrinii astia legalisti care inca mai au un miros destul de fin cind e vorba de erezii. I thank God ca sint inca in America, unde sint inca multe biserici care mai pastreaza calea cea ingusta si mai ai unde sa mergi.
        Ultima carte vinduta pe blogul romanesc (….) este a unui megapredicator Englez care este asociat cu miscarea (eretica) Toronto Blessing. Mare viitor avem.

      • Categoric, nu trebuia acceptata asemenea manifesytatre inca de la inceput; avem Biserica, mai este nevoie si de surogate?

  6. Frate Ionescu, s-a spart conducta cu liber(i cugetatori)ali si ameninta sa inunde „AGORA VIRTUALA!” :))

  7. Fr.Cristi inarmeaza-te bine caci liberalii astia si-au unit fortele si batalia nu va fii usoara dar biruinta este de partea celor ce lupta pentru adevar in numele Domnului nu ceda un inch caci pe urma trebuie sa cedezi one foot si asa mai departe .GBY

  8. Urmaresc destul de aproape politica americana. Este amuzant sa vezi aceleasi argumente pe care le auzi din gura liberalilor americani, in gura crestinilor liberali romani. Dar nu poate sa fie altcumva, ca argumentele izvoresc din mintea aceleiasi persoane , Scaraoschi.
    Dar frate Ionescu, mai sint inca vreo citiva dinozauri care inca mai incearca, sinteti in companie pe cale de disparitie, dar nu disperati, adevarul va invinge,…. la urma…

  9. Ehehe…se pare unii (mai păroşi) se împiedică de termenii folosiţi în definirea libertinajului religios. Parcă asta ar conta, că unii îl numesc liberalism şi alţii libertinism.
    Haideţi să ne certăm pe formă, lăsând fondul problemei deoparte!

  10. E spre binele Penielului ca CP s-a retras…Peniel va merge inainte mai tare ca oricand. CP poate lua inapoi doar ce a dat, nu ce da Dumnezeu….E mai bine fara ei, incurcau lucrarea si atunci cand o aprobau. :). Parerea mea.

    PS Lucratorii din cult pot colabora in continuare cu Peniel..CP nu are ce sa le faca, decat sa-i piarda si pe ei…si daca CP nu are grija va ajunge ca Iehu si neamul lui: imparati dar mai peste nimic. 2Imp 10:32-33

    • Val , ai dreptate, Peniel va merge inainte, unii pastori vor sfatui parintii sa nu-si lase copii sa mearga, parintii vor urma sfatul, copii le vor sari in cap, ca sint prea ingusti-si gata scandalu….. pina la urma copii vor merge , si se vor simtii bine, ca e muzica buna si sa nu mai spun ce (ca am fost si ei la anii aceeia cind mergeam mai mult prin sant decit pe cale, si stiu ,in general, atitudinea majoritatii). Cind ai pustani si pustoaice de 17 ani fara supravegherea parintilor, te poti astepta la orice.
      Sa fim seriosi, nu idealisti, ca sloganele suna bine, problema e ca realitatea ne omoara, daca avem curajul sa o privim in fata. Fr. C.I. este unul dintre putinii care este realist, nu idealist, si in nici un caz un legalist( cel putin in aceasta situatie, ca la doctrinele harului …..lasa de dorit 🙂 )

    • „Cântăreţii cu penel”
      au pornit de mult la vale.
      Invitat Mefistofel
      a venit ca portdrapel
      spre tentaţii senzuale.

  11. C.I.
    Ce sentinta dati CP pt intarziere (3 luni) in interventie? Lui Oniga i-ati dat vreo 20 de articole care mai decare, pt ca si-a itarziat interventia doar cateva articole. 🙂

    • În primul rând cred că după sfidarea înțelegerii comune de către Peniel, conducerea Cultului s-a resemnat.
      Apoi, ignorând total fenomenul nici nu cred că au auzit de ceea ce s-a întâmplat la Oradea.
      Mai mult, consider că pauza de câteva luni le-a dat posibilitatea celor de la Peniel să facă un pas de reconciliere pe care l-au ratat. Despre asta când credeți că vom vorbi?…

      • oricand :)…imi palce dialogul si nici nu sunt suparacios daca nu castig :). cred ca toti vrem sa ajungem la adevar…doar ca nu mai ajungem odata 🙂

  12. Imi place ca l-ati gasit pe cel mai credibil avocat la „Talking Points” (poza celebrului domn Mr. Wiener). Dupa mine Consiliul Bisericesc al Cultului Penticostal – CBCP, e un fel de sedinta a fostului CC de pe vremea raposatului unde iti tremurau pantalonii de frica daca erai inauntrul sedintei la CC si nici ca-ti pasa daca erai in afara… Spuneti-mi 3 dintre deciziile semnificative in ultimii 20 de ani ale acestui consilui – in afara de a condamna nu fac decat sa ia banii degeaba…

    • Nici nu cred că este rolul Cultului să facă prea multe. Eu cred în biserica locală. Rolul Cultului trebuie să fie de a facilita unitatea și părtășia frățească. de a păstra o doctrină biblică sănătoasă și de a monitoriza etic, moral și funcțional activitatea slujitorilor.

    • Daniel,
      Poate nu ai stiut…in realitate, cultele se infinteaza doar pt folosul celor cel infiinteaza :), restul e doar de ochii lumii si sa-si spele un pic constiinta.

  13. Mulţimea argumetelor pro Peniel de pe bloguri se cuprind tare bine în spusele unui profesor de seminar teologic la cursul de omiletică „O mare de cuvinde într-un pustiu de idei”

  14. „- a zis că dacă neprihănirea noastră nu o va întrece pe a fariseilor nu vom intra în cer! Adică să fim mai înguști decât fariseii!…”
    Printr-o interpretare si mai ingusta asta inseamna ca daca (pacatosul sau neprihanitul) nu posteste cel putin de trei ori pe saptamana (postul nostru penticostal de seara pana la asfintitul soarelui fara apa si mancare), nu va intra in cer! Romani 10 :2-4 Cred ca deasta am devenit liberal! ca „sa fiu gasit in El, nu avand o neprihanire a mea”

    • Neprihănirea nu e a noastră! E a Domnului! Dar vai de cei ce fac din această slobozenie o haină a nelegiuirii și din Hristos un slujitor al păcatului!
      Absurditatea de a ne ascunde în spatele iubirii Domnului care căuta păcătoșii să-i mântuiască, folosind-o ca o scuză pentru a ne putea asemăna din ce în ce mai mult cu lumea este nu numai un exercițiu de dezbatere teologică dar, mai grav, o înăbușire a adevărului în nelegiuire (Romani 1:18).

      • Eu vorbesc de NEPRIHANIRE; care e un act de justitie (justificare) divina, o hotarare de iertare. Romani 5 :18
        D-voastra vorbiti de slobozenie care are de-a face cu RASCUMPARAREA. Rom.: 6:6-7
        Doua lucruri diferite dar care au aceiasi sursa: CRUCEA si INVIEREA lui HRISTOS.
        Cred ca neprihanirea e a noastra si ca ne-a fost oferita de D-zeu in Isus Hristos 1 Corinteni 1:30
        Vad si eu necesar ca cine-i Sfant (ispasit ,justificat)sa se sfinteasca, lucru pe care nu-l putem cere celor intinati (morti in pacate). Daca intelegere asta face din mine un liberal e OK.

        Cu dragoste in Hristos!

  15. Eu pun o intrebare !!! Care verset din Biblie spune ca, Evanghelia se mai propovaduieste si prin ” Fundatia Peniel ” pe linga Biserica ??? Frati si surori !!! Evanghelia se vesteste numai prin Biserica lui Dumnezeu. Este total interzis a se constitui asociatii, fundatii, etc,etc, care sa fie puse alaturi de Biserica !!!!
    Toate lucrarile privitoare la imparatia lui Dumnezeu trebuie sa fie facute de catre Biserica si prin Biserica.

    • @Remus…..ai folosit de 5 ori cuvintul „Biserica” cu litera mare, ceea ce ma face sa gindesc ca te-ai referit la Biserica lui Chirstos Universala, ca Mireasa a Domnului, care cuprinde TOTALITATEA credinciosilor adevarati, fie ca fac parte dintr-o biserica locala, fundatie, asociatie, etc……

      Si este adevarat, Evanghelizarea se face prin Biserica lui Dumnezeu ca regula generala, dar Dumnezeu cind vrea, poate folosi si o magarita……

      DAR DACA TE-AI REFERIT LA O BISERICA LOCALA, CA ORGANIZATIE, CU ZIDURI, PASTOR, COMITET PASTORAL, COMITET ADMINISTRATIV, COR, SI MULTE DE FELUL ACESTA….TE INSELI AMARNIC, LIMITIND LUCRAREA LUI DUMNEZEU.

      In primul rind, eu nu te intreb, ci iti declar ca in Biblie nu se gaseste NICIODATA cuvintul „interzis”, deci nu-l folosi, mai ales cind este vorba de lucruri sfinte…….

      In al doilea rind, cum am amintit deja, Dumnezeu lucreaza variat, uneori printr-un singur om daca este nevoie. Inteleg din spusele tale ca in tarile unde nu sunt biserici locale, si sunt multe, nu se poate face Evanghelizare???????

      Si la final, sa-ti raspund la intrebare: ….Evanghelia se propovaduieste PRIN OAMENI (deci prin orice fel de asociere doresc fiecare sa formeze)…..CITESTE TE ROG MARCU 16:16…..nu spune de biserica (locala), de penticostali, de baptisti……MAREA TRIMITERE SE REFERA LA FIECARE OM INDIVIDUAL, CARE-L IUBESTE PE DUMNEZEU SI SE LASA FOLOSIT PRIN DISPONIBILITATE. Forma de organizare, asocierea cu altii, mijloacele, SUNT LASATE LA LATITUDINEA INDIVIDULUI.

  16. Foarte frumoasa predica de duminica 3 iulie, ce inseamna LIBERTANISMU eu consider ca cei intorsi la Domnul nu mai au acest libertanism, deacum in colo ei sunt socotiti robii in slujirea Domnului, o pilda s-au o poveste adevarata in Biblie este FIUL RATACITOR , Dumnezeu ne da Libertatea de a alege si tot el ne da intelepciunea de a intelege ca ce-a ce am facut nu este bine
    Sunt foarte multi frati in Bisericile penticostale care judeca slabiciunile altor frati, crezind ca fac o fapta buna, nu este adevarat…. fratele respectiv nu stie pocaintza celui pe care il judeca, numai atunci cind ne v-om infatisa inaintea scaunului de judecata este o cintare foarte frumoasa IARTAMA DOAMNE IARTAMA TU IAR.IARTAMA IARTAMA PENTRU TIMPUL MEU NEBUN.FARA DRAGOSTEA CU JAR DOAMNE IATAMA TU IAR
    Numai Dumnezeu iarta si judeca si pedepseste sunt multi penticostalii care duc o viatza sfinta asa zic eii dar nu au necazurii si incercarii astia nu sunt socotitii copii a lui Dumnezeu

  17. Frate Ionescu, daca tot sunteti asa de mare conservator, nu va puneti intrebari cu privire la reclamele de pe blogul dvs. Ce sa inteleg, ca numai cei de la Peniel au gresit ca au permis unei trupe necrestine sa slujeasca, dar la dvs. pe blog femeile imbracate sumar care sunt prezente in reclamele celor de la google, se pare ca nu va deranjeaza. Poate scrieti un articol despre satanismul reclamelor de pe blogurile conservatorilor.

    • Nu înțeleg…
      Pe blogul meu nu sunt reclame nici măcar google.
      Chiar nu îmi dau seama despre ce vorbiți.

      • Poate nu vedeti, dar pe blogul dvs. aveti „Ads by Google”. Ieri toata ziua era o femeie imbracata sumar care ne spunea cum sa slabim. Imi este greu sa inteleg ca imi dati un asemenea raspuns. Ma asteptam sa folositi aceeasi abordare ca in cazul Peniel. Inca mai astept.

        • Eu am deschis blogul de mai multe ori ieri și nu am văzut așa ceva…
          Dacă mai este cineva care a văzut acest lucru să confirme acest lucru.
          Personal nu cred!
          Dar dacă este adevărat (din nou, ceea ce nu cred) nu am nicio idee cum s-a întâmplat acest lucru.
          Nu am dat niciun acord în această privință.
          Este absurd! Sunteți singurii care reclamați așa ceva…

      • Nici eu nu am vazut. Se prea poate ca Marcus sa fi confudat blogurile …

  18. Domnul sä te intäreascä frate Ionescu! Nu-i usor sä stai pe zid si sä veghezi atunci cind esti impresurat si pe dinafarä si…. pe dinäuntru. Eu mä bucur cä dumneavoasträ nu priviti la val ci la Cel care umblä pe ape. De El se cuvine sä ascultäm cäci la El avem si nädejdea si räsplata. Cuvantul Domnului sä te mingäie! (2Impärati 6:16,17)

    • Nici noi nu am vazut si va citim zilnic blogul.
      Domnul Isus sa va binecuvinteze si sa va intareasca frate Ionescu!

      • Amin! Dana!
        Niic eu nu am vazut nimic, dar…
        dar, satana te poate sa faca sa vezi ceva care nu exista?
        Odata, earm la padure la fiul meu;
        era o poteca pe unde puteam sa trec, dar vad deodata multe oi, ma gindeam, cum trec acum?
        Deodata au disparut.
        Daca cineva mi-ar fi spus asta, as fi crezut ca a luat-o razna
        Cred ca cel rau paote face sa vezi „ceea ce nu este”. :))

  19. Si inca un citat de incurajare pentru unul dintre cei mai…… „iubiti” 🙂 pastori la ora actuala ( cel putin de o aripa a tinerilor romani)

    Within the last quarter of a century we have actually seen a major shift in the beliefs and practices of the evangelical wing of the church so radical as to amount to a complete sellout; and all this behind the cloak of fervent orthodoxy. With Bibles under their arms and bundles of tracts in their pockets, religious persons now meet to carry on „services” so carnal, so pagan, that they can hardly be distinguished from the old vaudeville shows of earlier days. And for a preacher or a writer to challenge this heresy is to invite ridicule and abuse from every quarter.

    Acest paragraf a fost scris prin anii 1950, de catre un foarte cunoscut „legalist” si anti tineret si „inchis la minte ” (gasp gasp) american conservativ AW TOZER.

    • AW Tozer,
      o, Doamne,
      dati-le tinerilor liber cugetatori toate cartile sale..am deja vreo 12 traduse ;
      de Parla Suferintei.
      Se merita.(mai era si penticostal. 🙂

  20. Si daca cineva vrea sa vada radacinile satanice ale acestor intilniri, google numele Stanley Hall and “Recapitulation theory

    http://www.reformationsa.org/articles/Critique%20of%20modern%20youth%20ministries.htm

Trackbacks/Pingbacks

  1. 4 postări în Top 10 WP (03.07.2011) « România Evanghelică - 3 iulie 2011

    […] noastră… (mariuscruceru.ro) 5. Despre “dansul de la Oradea” (penticostalul) 6. Comunicatul Cultului Penticostal: Puterea, Principiul Și Paguba (popaspentrusuflet) 10. Scânteia dintre mândria Cultului și mândria Penielului […]

  2. 100 de comentarii – Comunicatul Cultului penticostal: Puterea, principiul și paguba « România Evanghelică - 9 iulie 2011

    […] Comunicatul Cultului penticostal: Puterea, principiul și paguba – postarea de pe blogul lui Cristian Ionescu a adunat 100 de comentarii. […]

  3. Declarația zilei – 8 iulie 2011 « România Evanghelică - 9 iulie 2011

    […] Cristian Ionescu: “Eu nu am cerut desființarea Penielului. Deocamdată…” […]

Lasă un răspuns la Dyo Anulează răspunsul

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: