O ÎNTREBARE INCOMODĂ: ȘTIM CINE TE-A TRIMIS, DAR… CINE TE-A TRIMIS (SAU MĂCAR CHEMAT)?

S-a prezentat foarte sigur pe el, știind că nu au cum să contrazică revelația pe care urma să le-o istorisească. ”Fraților, într-un mod foarte deslușit Domnul mi-a descoperit că mă cheamă în lucrare și că trebuie să mă ordinați în slujbă…” spuse pe nerăsuflate fraza pe care o repetase la nesfârșit de câteva zile. Frații se priviră puțin contrariați. ”De fapt, continuă el, eu mai mult am venit să vă informez pentru că oricum nu am nevoie de aprobarea voastră”.

”Frate scump, zise unul, ne bucurăm de faptul că ai această dorință și încredințare. Dar va trebui să aștepți până Domnul ne descoperă și nouă. El te cheamă dar așteaptă să te trimitem și noi!”

E adevărat, există o trimitere generală în toată lumea: ”Duceți-vă…” (Marcu 16), apoi o trimitere sau împuternicire din partea bisericii (Fapte 15:33), urmată de o trimitere care face parte din călăuzirea pas cu pas a Duhului Sfânt (Fapte 13:4).

Unii se simt chemați/trimiși să predice, alții să cânte, alții să ducă ajutoare, alții să organizeze tabere, alții să facă multe, multe lucruri. Poate ar trebui să îi mai întrebăm din când în când: cine te-a trimis sau (măcar) cine te-a chemat? Pentru că oricine ai fi, trebuie să dai socoteală Domnului din cer și cuiva de pe pământ. Trist că unii se împuternicesc pe ei înșiși (Fapte 15:24) ca să producă tulburare bisericilor și să compromită mărturia Evangheliei între oameni prin manifestări nepotrivite cu învățătura sănătoasă a Scripturilor și prin ”misiuni” dubioase. De vină sunt și cei care ar trebui să identifice chemarea  și să trimită oameni destoinici… sau să-i oprească pe cei care nu corespund.

Totuși, până la urmă ce este, chemare și/sau trimitere?…

About Cristian Ionescu

Pastor Elim Romanian Pentecostal Church Chicago, USA

19 răspunsuri to “O ÎNTREBARE INCOMODĂ: ȘTIM CINE TE-A TRIMIS, DAR… CINE TE-A TRIMIS (SAU MĂCAR CHEMAT)?”

  1. Luca 9: 49-50 Ioan a luat cuvântul şi a zis: „Învăţătorule, noi am văzut pe un om scoţând draci în Numele Tău; şi l-am oprit, pentru că nu merge după noi.” „Nu-l opriţi”, i-a răspuns Isus, „fiindcă cine nu este împotriva voastră este pentru voi.”

    Filipeni 1: 15-18 Unii, este adevărat, propovăduiesc pe Hristos din pizmă şi din duh de ceartă; dar alţii, din bunăvoinţă. Aceştia din urmă lucrează din dragoste, ca unii care ştiu că eu sunt însărcinat cu apărarea Evangheliei; cei dintâi, din duh de ceartă vestesc pe Hristos nu cu gând curat, ci ca să mai adauge un necaz la lanţurile mele. Ce ne pasă? Oricum, fie de ochii lumii, fie din toată inima, Hristos este propovăduit. Eu mă bucur de lucrul acesta şi mă voi bucura.

    Am mai întâlnit aeastă atitudine păguboasă pentru Împărăţia lui Dumnezeu: dacă nu sunt trimişi de vreo biserică, nu sunt buni. Culmea, tot la unii pastori. Am întâlnit chiar şi pastori care vorbeau de la amvoane împotriva unor organizaţii „parabisericeşti”, cum ar fi Campus Crusade for Christ International. O organizaţie care a dus Evanghelia la milioane de oameni.

    Trimiterea este universală. Nu sunt unii chemaţi doar la dărnicie, alţii să cânte, alţii să predice. Nu amestecaţi darul cu trimiterea făcută de însuşi Domnul Isus înainte de înălţare. El nu a zis „care veţi avea chemare şi veţi fi trimişi de biserică, aceia să vestiţi evanghelia”. Cu toţii suntem DEJA trimişi. (Şi asta mi-o spun şi mie, deşi nu e cel mai confortabil lucru să vorbeşti despre Dumnezeu cu alţi oameni).

    Evident, vă referinţi la Peniel în ultimul paragraf. Sunt convins că dansul de la Oradea nu a ruşit să compromită mărturia Evangheliei, aşa cum reuşeşte campania dumneavoastră împotriva lor, pornită de idea că aveţi dreptul să judecaţi cine se pocăieşte sincer şi cine nu.

    • Frate Florin,
      Bineînțeles că nu-i oprim! Nici nu putem. Dar putem avertiza cu privire la apucăturile lor. Să nu uităm că până și Apostolul Pavel a avut o biserică de unde a fost trimis și unde s-a întors de fiecare dată cu rapoarte misionare.

      • Mai aveti si un alt exemplu din biblie in care biserica a trimis pe cineva in lucrare inafara de Pavel si Barnaba?
        Biblia vorbeste ca atunci cand prigoana a inceput in Ierusalim, cei ce s-au imprastiat au vestit cuvantul. Cine i-a trimis? Cine i-a chemat? Cine i-a ordinat sa boteze si sa se roage pentru bolnavi cu punerea mainilor? Cine? Cine……?

  2. Va dau doua exemple de oameni care au facut mari ispravi in Numele lui Dumnezeu, si care nu au fost trimisi de oameni. Unul din NT si unul din VT. Mai sunt si altii.

    Iona.
    Ioan Botezatorul.

    Cred in importanta trimiterii de catre biserica, binenteles, dar nu cred in folosirea acestui argument, simplu pentru a defaima sau a minimaliza lucrarea altora care nu au fost neaparat trimisi de un cult anume.

    Cu mult respect.

  3. Judecand cu aceeasi masura, daca organizatiile para… trebuiesc vb de rau, atunci cultele ar trebui huiduite pana la desfintare…

    Ma mir, ca cei (adica cei din culte), care „rezolva” totul in Biserica prin voturi, (sa nu mai zic ce fel de voturi–adica parerea celui firesc si nesupus are aceeasi greutate cu a celui duhovnicesc), vb despre Fapt 13:4!!!??? Oare cat de des se intampla, in Bisericile cultice romanesti, ca Fapt 13:4 sa fie pus in practica??? As fi generos sa zic 1/100(0). Cred ca 98 la suta se face prin PCR (pile-cunostinte-relatii…omenesti)

    PS Sa nu uitam ca cei mai mari misionari/lucratori cu cele mai mari roade au fost „netrimisi”, ba chiar vb de rau si persectutati 🙂

    • Eu vorbesc de ceea ce ar trebui să fie.
      În mod normal Domnul lucrează prin structura bisericească. El „va zidi Biserica” Sa! Abuzurile și excepțiile nu sunt o scuză pentru cei care se duc de capul lor.

  4. 12. NU ORICINE POATE INTERPRETA SCRIPTURA
    – Ca Domnul Iisus a avertizat fariseii: ” Va rataciti nestiind Scripturile, nici puterea lui Dumnezeu.” ( Matei 22: 29) vorbind despre inviere;
    – ” Si alergand, Filip l-a auzit citind pe proorocul Isaia si i-a zis: Intelegi, oare, ce citesti?
    Iar el a zis: CUM AS PUTEA SA INTELEG DACA NU MA VA CALAUZI CINEVA? Si a rugat pe Filip sa se urce si sa sada cu el.” ( Faptele Apostolilor 8: 30- 31);
    – ” Si indelunga- rabdare a Domnului nostru socotiti-o drept mantuire, precum v- a scris si iubitul nostru frate Pavel dupa intelepciunea data lui,
    Cum vorbeste despre acestea in toate epistolele sale, IN CARE SUNT LUCRURI CU ANEVOIE DE INTELES, PE CARE CEI NESTIUTORI SI NEINTARITI LE RASTALMACESC, CA SI PE CELELALTE SCRIPTURI , SPRE A LOR PIERZARE.” ( II Petru 3: 15- 16).
    – ” Aceasta stiind mai dinainte, CA NICI O PROOROCIE A SCRIPTURII NU SE TALCUIESTE DUPA SOCOTINTA FIECARUIA;
    Pentru ca niciodata proorocia nu s- a facut din voia omului, ci oamenii cei sfinti ai lui Dumnezeu au grait, purtati fiind de Duhul Sfant.” ( II Petru 1: 20- 21);
    – ” Oare toti sunt apostoli? Oare toti sunt prooroci? OARE TOTI SUNT INVATATORI? Oare toti au putere sa savarseasca minuni? ” ( I Corinteni 12: 29).

  5. C.I.

    Fraza „Frate scump” cred ca a-ti luat-o din vreun film sau v-ati folosit de exceptii, pt ca in realitate e mai mult cam asa: „Asculta (frate), baga-ti mintile in cap…” 🙂

    • Nici vorbă!
      Pentru mine toți frații sunt scumpi!
      Serios.

      • Bineînţeles că fraţii vă sunt scumpi, dar nu asta e problema. În loc să disecăm definiţia liberalului, ar fi mult mai important să clarificăm definiţia aproapelui şi a fratelui. Pentru cine suntem buni samariteni, dacă toţi ne considerăm leviţi fără pată? Doar pentru alţi leviţi din aceeaşi casă? Vânăm tâlharii în loc să ne ocupăm de victimele lor, de care ne e silă? Tâlharii rămân în plata Domnului, sau îi putem vedea vreodată ca fiind la rândul lor răniţi de cel rău şi în mare nevoie de ajutor?
        Cred că dumneavoastră deja aţi răspuns, şi probabil consideraţi că răspunsul e perfect întemeiat biblic. Iar dreptatea, mila şi credincioşia le împliniţi faţă de fraţi şi faţă de Dumnezeul lui Ilie. Dar e acelaşi cu Tatăl Mântuitorului Isus Cristos, Tatăl multor oameni cu care El are puterea să vă ducă împreună în Ceruri, deşi nu-i recunoaşteţi ca fraţi pentru că încă nu sunt fără păcat.

        • De acord, cu o specificație: eu nu am treabă cu oamenii păcătoși, legați, loviți și nenorociți de păcate ai lumii. Eu am probleme cu cei care trebuie să Îl reprezinte pe Domnul onorabil în lume și nu o fac măcar că poartă (printre altele) eticheta de creștin!

      • si tiganii?
        scuze de intrebare.
        Mult HAR SI BINECUVANTARE!

  6. Am intalnit adesea tendinta de a spiritualiza dorintele noastre, de a le converti in “chemari”… din care rezulta esecuri in diferite stadii. Dorinta de a fi politist, misionar, macelar, student sau de a trai in tinuturi exotice (Kenya, Portugalia, Australia) poate avea deseori conotatii personale si sezoniere/temporare, care sunt legate de motivatii nu neaparat spirituale. Este adevarat ca de la Dumnezeu primim vointa si infaptuirea si ca in inima pot aparea dorinte pe placul Sau, nu se poate nega faptul ca tot ce este bun(si ce pare mai putin bun) ne este dat de Sus, dar chemarea presupune si consecventa si nu doar rezolvarea “de moment” (fie si in ani) a unor nevoi materiale.
    Sa dau un exemplu (din ce-am trait si vazut):
    Pentru ca serviciul militar era obligatoriu in Romania, au fost tineri care din dorinta de nu face armata s-au inscris la seminar teologic, descoperind “chemarea” de a fi preoti/pastori. Un exemplu simplu de dorinta convertita abuziv in chemare. Ce rezulta? Pentru faptul ca nu vroiau sa auda chemarea apelului de dimineata, au “simtit chemarea” sa fie supraveghetori peste enoriasi.
    Astfel, abuzarea acestui cuvant duce la experiente crestin-teologice nu din cele mai placute. Si asta poate fi explicatia pentru acele cazuri in care oameni care au spus ca au “chemarea de a face ceva” parasesc arena, pentru ca au aparut (nu-i asa?!) variante mai convenabile. Intrebarea este: poate exista o chemare de conjunctura? Putem vorbi despre oportunismul chemarii in lucrare?
    Chemarea reala, fara ghilimele, inseamna perseverenta si dedicare, inseamna sacrificiu si tenacitate, inseamna sa continui si atunci cand lucrurile nu ies neaparat cum ai vrut tu. Chemarea de circumstanta (incerc si aia, apoi si aia… si tot asa!) este o traire pe baza unor preferinte temporare care dezvaluie si o legatura fragila cu Duhul Sfant. Astfel de scenarii desfasurate in contextul bisericii duc la experiente nefaste pentru crestini. Constatam deseori ca “cei chemati” au fost de fapt (mai bine spus) “dornici” sa faca ceva, daca nu cumva dorinta avea de fapt o radacina de interes: acoperirea unor nevoi, rezolvarea unor probleme temporare sau chiar ambitia de a fi cineva.
    Desigur, folosind un limbaj cat mai religos capatam credibilitate. Oamenii sunt inca usor de purtat cu vorba, mai ales intr-un context prietenesc. Dar precum in povestea cu „Petrica si Lupu”, daca vocalizezi termeni biblici doar pentru a impresiona, si care nu rezoneaza deloc cu marturia propriei vieti, cand o sa fie ceva real n-o sa te mai bage nimeni in seama! Sau vei trece din cuib in cuib, in zone in care inca nu te stie nimeni, pentru a experimenta o alta “chemare”. Apare aici nunanta unui me(r)cenariat “duhovnicesc”.

  7. Dar daca „structurile bisericesti”, adica institutiabisericeasca este apostata? Mi se pare ca ridicati biserica la un statut prin care ea decide tot, ca si catolicii de odinioara. Se prea poate sa nu aveti dreptate. In demersul dvs de a stopa un cancer, protejati si dezvoltati (oare?) un mutant: „structurile bisericesti” (expresia dvs.)? Poate ca ar trebui sa demonstrati ca biserica (inca) are calauzire divina, in loc sa aratati ca fratele nu are chemare…
    Precizez (ma simt mereu nevoit) ca nu am o intentie de a va provoca in mod meschin, sunt doar curios daca vedeti aspectul precizat de mine.

  8. 1. Imi spunea unu: nu-mi place unde lucrez. Prea multa vaselina si alte mizerii, deci m-am hotarat sa merg la seminar. S-a dus si a ajuns nu numai pastor dar si un mare informator al securitatii. Cine l-a chemat si cine l-a trimis? Doamne multi mai sunt de acestia!
    2. Vorbiti de Biserica lui Cristos s-au de biserica pe care o pastoriti?

Trackbacks/Pingbacks

  1. 12 postări în Top 100 WP (08.07.2011) « România Evanghelică - 8 iulie 2011

    […] – Mihaela: “De ce aş veni la voi? Am nevoie de linişte!” (mariuscruceru.ro) 6. O Întrebare IncomodĂ: Știm Cine Te-a Trimis, DAR… Cine Te-a Trimis (sau MĂcar Chemat)? (popaspentrusuflet) 9. Ce NU mi-a plăcut la Peniel (1) (rascumparareamemoriei) 12. Căpriţe […]

  2. 4 postări în Top 10 WP (08.07.2011) « România Evanghelică - 8 iulie 2011

    […] – Mihaela: “De ce aş veni la voi? Am nevoie de linişte!” (mariuscruceru.ro) 7. O Întrebare IncomodĂ: Știm Cine Te-a Trimis, DAR… Cine Te-a Trimis (sau MĂcar Chemat)? (popaspentrusuflet) 9. Ce NU mi-a plăcut la Peniel (1) (rascumparareamemoriei) 10. Căpriţe […]

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: