ÎN SPIRITUL CORECTITUDINII POLITICE ”CAMPUS CRUSADE FOR CHRIST” A DEVENIT ”CRU”

Respectabila misiune evanghelică ”Campus Crusade for Christ” a devenit după 60 de ani de existență ”Cru”. Steve Sellers, unul dintre vicepreședinți și care supraveghează operațiunile din SUA, a declarat că au avut probleme cu două dintre cuvintele care formau numele organizației: campus și cruciadă. Personal nu am nicio problemă cu eliminarea cuvântului cruciadă. Chiar dacă în anii 50, 60 când a fost înființată și s-a dezvoltat această misiune, termenul era reprezentativ evanghelizărilor de pe stadioane, în ultimii ani se identifică mai degrabă cu acțiunile militare instigate de Biserica Catolică în evul mediu. Nu mă interesează prea mult nici campus. Deși poate însemna un fel de tabără, în SUA se referă mai mult la centrele universitare cu terenurile și clădirile lor. Ce nu înțeleg este cum, în ciuda afirmațiilor lui Sellers și chiar a lui Vonette Bright, soția regretatului fondator Bill Bright, deși se pretinde că s-a dorit salvarea numelui Hristos din încrengătura de semnificații morbide ale celorlalte cuvinte, a dispărut și Christ, rămânând doar… Cru?!

Nu sunt un avocat al cramponării în niște cuvinte și titluri, deși ele reprezintă ceva și generează în timp o tracțiune istorică deloc neglijabilă. Schimbarea însă nu trebuie făcută de dragul schimbării și nici sub presiunea valului corectitudinii socio-politice. Pentru că, până la urmă, ce îi deranjează pe detractori nu este nici campus și nici măcar crusade atât cât îi deranjează Christ. Ia să le fi eliminat doar pe primele două și să-l fi păstrat pe ultimul, îi făceau mai fericiți pe dumnealor? Nu!

Ce mă deranjează este slăbiciunea evanghelicilor care sunt gata să se îndoaie până la pământ, și în față și pe spate și de la stânga la dreapta și (mai ales) de la dreapta la stânga și pe toate diagonalele pentru un dram de bunăvoință liberală (acum, în acest context!). Falimentul (în orice domeniu) se vede cel mai bine atunci când renunți și fugi de propria identitate!

About Cristian Ionescu

Pastor Elim Romanian Pentecostal Church Chicago, USA

14 răspunsuri to “ÎN SPIRITUL CORECTITUDINII POLITICE ”CAMPUS CRUSADE FOR CHRIST” A DEVENIT ”CRU””

  1. Cuvantul „CRU” nu are nici o conotatie religioasa (sau crestina). Daca-i mai adaugau un „Z”, era CRUZ- CRUCE in limba spaniola. Nu era mult dar era ceva. Figura aia geometrica de langa pare a fi o cruce, sau doua, una in pozitie normala iar cealalta intoarsa (un simbol ocult, din cate stiu eu). Deci nici imaginea si nici cele trei litere (caci un cuvant nu este), nu reprezinta nimic, nu deranjeaza pe nimeni. Pentru ca in fond si la urma urmei de aici pleaca problemele: cuvintele Dumnezeu, Domnul Isus, Duhul Sfant, pacat, sfintenie si altele deranjeaza urechile, si pe unii i-i gadila sa auda altceva. De cativa ani incoace se duce un razboi acerb, cel putin in Europa de vest, impotriva simbolurilor „crestinismului traditional”, adica cruci, statui, etc. Nu ca acestea ar fi bune, dar se pare ca sute, sau mii de ani nu au deranjat pe nimeni. Ma gandesc ce vom scrie mai tarziu pe cladirile bisericilor, pe bannere crestine, pentru ca asa, sigur nu v-a ramanea….. Astfel, pe (ne)simtite ne apropiem de Marea Apostazie, cu viteza luminii. Multe binecuvantari.

    • Ca unul care a colaborat de-a lungul anilor cu aceasta organizatie, ca tata al carui copii au fost in misiuni organizate de aceasta organizatie in jurul lumii, consider acest atac nedrept si neloial. Am terminat de rezolvat toate problemele interne ale bisericilor noastre si acum singurul lucru ramas de facut e sa criticam actiunile altora. Acest articol, imediat dupa atacul impotriva celor de la Peniel, nu este decit o dovada in plus ca de multe ori nu se cauta decit JUDECATA altora. Raspunsurile de mai jos direct legate de „subiectul” articolului si direct de la SURSA, ar fi trebuit sa fie citite inainte de a publica acest articol tendentios. A cauta numai motive de critica inafara sferei noastre de actiune nu este cel mai biblic concept.

      CITITI VA ROG INTREBARILE SI RASPUNSURILE DE MAI JOS SPRE EDIFICARE…..

      FREQUENTLY ASKED QUESTIONS
      JULY 19, 2011

      Why is Christ no longer in the name?
      Why did Campus Crusade for Christ change its name?
      Who made the decision to change the name?
      Who was involved in the process?
      How were the staff involved in the process?
      What does Vonette Bright think about the new name?
      Why did we hire a brand consulting agency?
      Campus Crusade for Christ has inherent meaning. Cru has no apparent meaning. How do you explain that?
      Does Cru carry the negative connotations of the word “Crusade”?
      Why did we take the name “Christ” out of our name?
      Why is the logo in all lowercase letters? Will it be lowercase even as the first word in a sentence?
      Will Cru be used for all ministries around the world?
      If our name has been a problem for years, why wasn’t it changed under Dr. Bright’s leadership?
      Will campus ministry continue using Cru as they have been?
      Doesn’t this name disproportionately represent our campus ministry, since they’ve been using it for years?
      What about our current ministries in the U.S that have unique names?
      How will we help our stakeholders make the shift from our current name to our new name?
      Where can I go for more information?

      1. Why is Christ no longer in the name?

      Campus Crusade for Christ (Cru) is unswervingly committed to proclaiming the name of Jesus Christ. We are committed to the centrality of the cross, the truth of the Word, the power of the Holy Spirit and the global scope of the Great Commission. We care more about effectively proclaiming the love and forgiveness of Jesus Christ than we do about having the word “Christ” in our name.

      Although the words Campus and Crusade served as hindrances, there was never any intentional decision to remove the word “Christ.” Yet as we considered hundreds of name possibilities, our experience confirmed that Cru would provide greater opportunity to connect men and women with the heart of Jesus, and to help them consider the good news of the gospel.

      For those who may be concerned we have lost moorings, please rest assured that we are the same organization with over 6 billion exposures to the gospel through the JESUS film, and who on any given day counts up to a million exposures to the gospel via the internet and face-to-face contacts around the world.

      As an organization, we exist for the sole purpose of helping individuals experience the transforming grace and forgiveness of the gospel through Jesus Christ.

      2. Why did Campus Crusade for Christ change its name?

      Our name presented obstacles to our mission. The word “campus” does not adequately represent all our ministries in the United States and confuses our constituency as well as potential partners. The word “crusade”-while common and acceptable in 1951 when we were founded-now carries negative associations. It acts as a barrier to the very people that we want to connect with. It’s also a hindrance to many Christians who would like to partner with us but find the word Crusade offensive.

      Our surveys show that, in the U.S., twenty percent of the people willing to consider the gospel are less interested in talking with us after they hear the name. We are changing the name for the sake of more effective ministry.

      3. Who made the decision to change the name?

      In 2009 our Board of Directors approved a recommendation from U.S. leadership to begin the process of evaluating our name. In 2011 they approved the recommendation of our new name.

      4. Who was involved in the process?

      A select team of 30 staff representing all organizational levels and a broad cross-section of ministries was involved throughout. They worked closely with outside survey and branding agencies. A smaller team including President, Steve Douglass and Vice-President, Steve Sellers signed off on all decisions. At key points in the process we invited input from from ministry partners, volunteers and all of our U.S. staff. During the spring, we invited our staff and friends of the ministry to join us in 40 days of prayer and seeking the Lord together as we prepared for the name change.

      5. How were the staff involved in the process?

      Extensive interviews were conducted with many staff at the outset of the branding / naming process. At one point, all staff members in the U.S. were given the opportunity to suggest up to 3 new names and to explain the thinking behind their choices. They provided almost 600 of the 1,600 name suggestions. Staff members were also invited to help test the final list of names against different organizational criteria. One national branding firm claimed it was the broadest in-house involvement of any organization they had witnessed.

      6. What does Vonette Bright think about the new name?

      As a member of the Board of Directors, Vonette was involved throughout the process. We also sought her special counsel along the way. She is excited about the outcome and the future of Cru.

      7. Why did we hire a brand consulting agency?

      Our primary and ultimate dependence is on the Lord. However, we enlisted the help of consultants because we don’t have the expertise in brand survey methods and testing that they do. Two agencies, Brandtrust and Prophet, facilitated a wonderful process of helping us understand what we best offer our stakeholders and how our ministries fit together. Prophet led us through an extensive naming process. The final choice of Cru testifies to both their wisdom and their humility.

      8. Campus Crusade for Christ has inherent meaning. Cru has no apparent meaning. How do you explain that?

      Campus Crusade for Christ is a very descriptive name. It also took on additional meaning in the lives of people as it was filled with experiences and memories.

      Since Cru began as a nickname at the local level in the mid-90’s it has taken on much of the positive equity of the organization without any of the negatives. Like, Google, Starbucks and other abstract names we expect to fill Cru with meaning as it embodies all that we are as we go to the world with the gospel.

      9. Does Cru carry the negative connotations of the word “Crusade”?

      Cru has been field tested since the mid-90’s without carrying any of the negative connotations of the word Crusade.

      10. Why did we take the name “Christ” out of our name?

      We were not trying to eliminate the word Christ from our name. We were looking for a name that would most effectively serve our mission and help us take the gospel to the world. Our mission has not changed. Cru enables us to have discussions about Christ with people who might initially be turned off by a more overtly Christian name. We believe that our interaction and our communication with the world will be what ultimately honors and glorifies Christ.

      11. Why is the logo in all lowercase letters? Will it be lowercase even as the first word in a sentence?

      Lowercase letters are used in the logo to avoid confusion as an acronym or abbreviation. In sentences, the letter “C” will be capitalized.

      12. Will Cru be used for all ministries around the world?

      Cru will become the name of our U.S. Ministry. Around the world, many national ministries also go by a name other than Campus Crusade. They will continue using their current names.

      13. If our name has been a problem for years, why wasn’t it changed under Dr. Bright’s leadership?

      Even in 1950s, Bill Bright thought that we might not use Campus Crusade for Christ forever. He suggested changing our name as early as the 1970s, although he could not find an “ownable” name he felt was more effective. He also encouraged specific ministries, like Athletes in Action and Here’s Life Inner City to do what was most effective for their mission and audience. Our desire for effective ministry is the motivation behind our name change.

      14. Will campus ministry continue using Cru as they have been?

      Yes. As the new name of the organization, Cru will be the name that the Campus Ministry uses at each of their local levels.

      15. Doesn’t this name disproportionately represent our campus ministry, since they’ve been using it for years?

      We believe that Cru will quickly grow to encompass our whole ministry in the United States. The directors of each of our U.S. field ministries agree that Cru will serve all ministries well.

      16. What about our current ministries in the U.S that have unique names?

      All ministries will maintain their current names. In the coming months the leadership of each ministry will be involved in a process to determine how to connect the equity of their name to the equity of our new name.

      17. How will we help our stakeholders make the shift from our current name to our new name?

      In July 2011 we announced that we are changing our name to Cru. We won’t officially adopt the new name until early 2012 when we are certain that Cru has high name recognition with our stakeholders.

      While we’re in the transition period we’ll communicate frequently with our stakeholders. All of our communication will tie Campus Crusade for Christ and Cru together. We’ll also provide tools for staff members to communicate in many ways with their donors. As with any change, there is some risk. However, we will make every effort to keep all of our partners connected to us and to what God is doing through us.

      • Litania de explicații și scuze pe care le-ați înșirat validează articolul meu… fără alte explicații. Deci, fără scuze!

      • Cornel, mi se pare ca nu suna bine raspunsul dat la punctul 8:

        „Like, Google, Starbucks and other abstract names we expect to fill Cru with meaning as it embodies all that we are as we go to the world with the gospel.”

        Eu cred ca numele unei biserici sau organizatii crestine este pivotal in reprezentarea organizatiei de la inceput. Deci ei vor incerca sa dea semnificatie titlului „Cru” in viitor. E ok si asa, dar retragera numelui „Christ” din titlu parca invoca ecumenism. Sper ca nu.

      • Chris, Bill Bright este unul dintre cei care promoveaza „an Gro” „the sinner prayer”. Metodologie care trimite mai multi oameni in iad decat „biserica” catolica cu vinzarile de indulgente.

        Bill Bright a inceput sa umble in sant de prin 1984.

        „Originally our first law emphasized man’s sin, but the Lord impressed
        me to emphasize God’s love. This change was made just before we went to
        press. I had done my final editing and had left Vonette and the girls
        to finish the typing. As I had been traveling a great deal and it was
        quite late, I had gone upstairs to bed. In fact, I was in bed just at
        the point of going to sleep, when suddenly there came clear as a bell
        to my conscious mind the fact that there was something wrong about
        starting the Four Laws on the negative note of man’s sinfulness. … I
        felt that few people would say `No’ to Christ if they truly understood
        how much He loves them and how great is His concern for them.

        „So I got out of bed, went to the head of the stairs and called down to
        Vonette and the girls to revise the presentation so that the first law
        would be, `God loves you and has a wonderful plan for your life,’
        instead of `You are a sinner and separated from God.’ … Thus the Four
        Spiritual Laws started with the positive note of God’s love and plan.

        „Some time later, one of the girls said to me, `I was so distressed
        over your change in the presentation that I wept that night. I was
        afraid that you were beginning to dilute the gospel and that you were
        no longer faithful to the Lord, because you placed such a strong
        emphasis on the love of God rather than on man’s sin. Now in
        retrospect, I realize of course that this is one of the greatest things
        that has ever happened to the Campus Crusade ministry'” (Bill Bright,
        Come Help Change the World, Here’s Life Publishers, 1985, pgs. 28,29).

      • @ Chris Pruneanu…..raspunsurile nu sunt ale mele, cu toate ca sunt numite….” litania de explicatii si scuze”.

        Raspunsurile sunt postate oficial pe site-ul Campus Crusade for Christ….eu doar le-am „copy and paste”. Am facut aceasta pentru ca am invatat,( calatorind mult cu avionul, in prezentarea masurilor de securitate…) intii sa avem grija de noi insine, sa fim siguri ca purtam cum trebuie masca de oxigen (care inseamna …viata) si numai apoi sa avem grija de cei de linga noi.

        Mi se pare irealistic sa atacam numele organizatiilor crestine, cu mii de misionari in jurul lumii, doar pentru faptul ca sunt parabisericesti, adica nu au o „forma de control bisericeasca”.

        Cel putin unele sunt mult mai realiste in ce consta numele decit multe biserici cu nume pompoase, de eticheta, dar fara acoperire in fapt. Ne place sa ne numim Maranatha, Elim, Philadelphia….ca si cum asa am fi chipurile….ba chiar am intilnit si Golgota…..cu durere spun ca poate singurul relevant, pentru ca in multe biserici ne rastignim unii pe altii.

      • Din ravna prea mare de a iesi in fata facem lucruri lumesti, dar ce este mai rau este ca le si justificam, nici macar nu stam sa ne gandim de ce oare ne „judeca” tot mai multi.
        Incepem prin a taia din cruce apoi tot ciuntam din tot ce apuca, inclusiv din cuvinte. 🙂

      • @Cornel,
        Ai citit aceste raspunsuri inainte de a le publica?
        Pai ce scuze vai de capul lor… None of the answers hold any water. Eu iti propun sa incetezi colaborarea cu o astfel de organizatie!….
        Citeste-le inca o data treaz!

  2. Drama somalezilor: Şase copii mor în fiecare zi, de foame
    Fara comentarii

  3. Figura geometrică trage înspre o cruce fragmentată de un „L” (probabil libertinism) venit din toate direcţiile… 🙂

    Este foarte adevărat că multe biserici evanghelice se îndoaie după cum bat curenţii de prin prejur. Dacă biserica vecină face cutare sau cutare lucru, hai să-l adoptăm şi noi, că doar n-om fi mai prejos! Trist este că, mai degrabă se iau lucrurile rele decît cele bune. Dacă am fi serioşi cu Dumnezeu şi cu pocăinţa, şi ne-am ţine strîns legaţi de învăţătura sănătoasă, atunci Biblia ar fi numitorul comun după care toţi ne-am ghida. Dar, atunci cînd nu ştim exact ce vrem, ne trezim că vîslim şi noi – ba încoace, ba încolo – aşa după cum suflă duhul veacului şi după cum vedem că se comportă megabisericile din jur. (Î-mi amintesc că în Timişoara, cu peste 30 de ani în urmă, erau două biserici neoprotestante majore. Fiecare biserică număra la peste o mie de membrii, în afară de copii. Dar amîndouă biserici se ghidau după aceeaşi învăţătură Biblică. Ce era păcat într-o biserică, era păcat şi-n cealaltă. Conducerea ambelor biserici era într-o strînsă colaborare una cu cealaltă. Dacă o biserică dădea de greu, cealaltă sărea în ajutor. Nici vorbă de pizmuire între biserici, sau vreuna să gîndească rău împotriva celeilalte!) În ziua de azi, sub curentul corectitudinii politice, a firii pămînteşti şi a duhului veacului, păcatul dintr-o biserică oarecare este ridicat la nivel de virtute în biserica vecină. Dar… atît timp cît cifrele au un plus în faţă şi programele se derulează conform legilor de rigoare, implicit că şi starea spirituală e la fel de bună şi corespunde scripturii locale.

  4. Nimeni nu e deraranjat de eliminarea cuvintelor campus or crusade problema e cu eliminarea lui CHRIST . Nu vedeti ce vremuri am ajuns ? . Poti sa spui ca esti crestin dar sa nu pomenesti numele lui ISUS ca sare diavolul in sus sow stop cu scuzele ca nu au nici un sprijin .

  5. Cornel, comentatorii astia sunt suparati căci numele lui Christos a fost eliminat probabil sub presiunea corectitudinii politice. Lumea in care trăim uraste numele lui Isus, si este evident lucrul asta in agenda de left de la news. Deci nu contestam lucrarea misionara CC for Christ cum ati si spus cu mii de misionari in lume. God bless.

  6. LIBERALISMUL

    Liberalismul este o boala spirituala care ataca orce credincios sau biserica, nu conteaza incorporata intr-un cult sau independenta. Mai intii ii aduna in tabere pe stadioane sau in parcuri ca si Woodstock sau Peniel sau ca teleenvangelistul Jim Bakker, incep in Duhul dar sfirsesc in Fire. Si hipi de la woodstak au avut intentii bune, si Tammy Bakker cind predica la TV prin anii 1982, dar este mai important sfirsitul unui lucru decit inceputul lui. Dupa 60 de ani de functionare Compus Crusade for Christ a devenit CRU, nu are importanta, importante sint roadele, ce au produs in cei 60 de ani. Ori ce are un inceput dar are si un sfirsit, pe pomul neroditor Gradinarul l-a tolerat 3 ani pe CRU, 60 nu cunoastem o lege matematica. Jim Bakker evanghelist la Assemblies of God a fost tolerat de Dumnezeu mai putin, pina cind secretara lui s-a pozat la revista Playboy.
    Cit priveste abrevierile generatiile vitoare le vor interpreta in functie de ce roade au adus. De exemplu: Asociatia PTL (PTL Television Network) infinfata de Jim Bakker desi avea peste un milion de telespectatori TV ( cam prin anii 1982-1987) din Praise The Lord a devenit Preach To Loose sau Pass The Loot. Pacatul ne schimba caracterul si chiar si numele.
    Doamne pazestene de liberalism.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: