PENIEL – DIN NOU ÎN PRIM PLAN

După câteva săptămâni de epuizare a subiectului, în care tot ce a avut de spus fiecare a putut spune, credeam că s-au trasat destul de clar liniile de demarcare între pro și contra. Că au rămas anumite șicanări personale pe care unii bloggeri le mai amintesc sporadic împotriva mea (mai mult sau mai puțin direct), le-am acceptat ca pe niște sedimentări normale. Nu mă deranjează redeschiderea cazului Peniel în sine. Dacă este necesară o recapitulare, se poate.

Problema pe care o am este cadrul în care au reînceput dezbaterile. Am considerat Răscumpărarea memoriei un spațiu dedicat. Prin poziția pe care am luat-o de a susține acest demers, ca și alții de altfel, nu am anticipat o eventuală asociere cu anumite puncte de vedere ale autorului, pe care nu le-am împărtășit înainte și nu le împărtășesc nici acum. Rămân ferm pe poziție în ceea ce privește principiile exprimate cu privire la colaboraționism, dar mă dezasociez public de Răscumpărarea memoriei ca proiect, deoarece consider că și-a pierdut puritatea ca motivație și intenție. În conștiința mea, deconspirarea celor care au trădat interesele bisericii în perioada comunistă și faptele reprobabile acceptate și acomodate la conferințele Peniel nu pot reprezenta obiectul unei dezbateri pe aceeași pagină a spațiului virtual. Delimitarea mea de una, atrage implicit dezasocierea de cealaltă (fie și numai în ce privește persoana care le amestecă în acest cadru).

Cât privește articolele prezentate de pastorul Vasilică Croitor în acest timp, aștept să văd o privire de ansamblu a problemei (a apărut doar un prim act cu mențiunea că urmează și altele), după care intenționez să răspund.

About Cristian Ionescu

Pastor Elim Romanian Pentecostal Church Chicago, USA

71 răspunsuri to “PENIEL – DIN NOU ÎN PRIM PLAN”

  1. Intreb si eu ,nu dau cu parul.Cine a facut mai mult rau Bisericii ,cei care au colaborat mai mult sau mai putin constransi ,cu regimul comunist,sau cei de astazi care in disperarea de a-si vedea salile bisericilor pline recurg la tot felul de compromisuri cu lumea?…

  2. „…și faptele reprobabile acceptate și acomodate la conferințele Peniel nu pot …” Cine accepta faptele reprobabile, draga frate? Chiar cei de la Peniel au „regretat faptele reprobabile” si si-au cerut scuze in mod public, cu atat mai mult cei care au sustinut lucrarea Peniel, dar si-au exprimat dezaprobarea cu privire la dansul de la Oradea. Cine a incurajat „fapte reprobabile”? Generalizarea aceasta ambigua (definiti faptele reprobabile!) si insinuarea faptului ca Vasilica Croitor incurajeaza „fapte reprobabile” este regretabila. Nu se face asa ceva!

    Dezinformati in mod voit si evident aveti interese care depasesc cadrul dezbaterilor ideologice. Schimbul de idei este benefic – chiar daca este mai aprins uneori – dar inserarea unor neadevaruri si exagerari in argumentarea dumneavoastra nu ajuta dezbaterii.

    Va pot intelege pozitia conservatoare, va pot respecta alegerea facuta, pot sa fiu de acord sau nu cu pozitia dumneavoastra – exprimandu-ma intr-un mod decent, bineinteles – dar nu va pot respecta cand vorbiti pe langa Adevar.

    Cine accepta faptele reprobabile ale Penielului si care sunt acestea? De dragul Adevarului ar trebui sa fim onesti si cinstiti in exprimare.

    • Folosirea unor trupe de artiști pentru a sluji pe platforma Peniel este pentru mine un act reprobabil. Încurajarea strângerii tineretului la slujbele conferințelor în îmbrăcăminte de stradă (mă refer la tinerii pocăiți) mi se pare un act reprobabil. Folosirea unor stiluri muzicale exagerate mi se pare un act reprobabil.
      Dacă pentru dvs. acestea nu sunt reprobabile, vă atenționez că pentru un procentaj ridicat de penticostali încă sunt.
      Nu cred că sunteți în măsură să îmi dați lecții de corectitudine și onestitate. Prin asocierea militantă în favoarea Peniel-ului, fratele Vasilică Croitor a implicat pagina RM, ceea ce pentru mine reprezintă o contradicție de termeni. Drept pentru care m-am dezasociat de această combinație. Atât! Deocamdată…

      • Draga frate Cristian Ionescu,

        „Folosirea unor trupe de artiști pentru a sluji pe platforma Peniel este pentru mine un act reprobabil. Încurajarea strângerii tineretului la slujbele conferințelor în îmbrăcăminte de stradă (mă refer la tinerii pocăiți) mi se pare un act reprobabil. Folosirea unor stiluri muzicale exagerate mi se pare un act reprobabil.
        Dacă pentru dvs. acestea nu sunt reprobabile, vă atenționez că pentru un procentaj ridicat de penticostali încă sunt….”

        Permiteti-mi sa intaresc remarca dumneavoastra cu un exemplu edificator din Sfanta Scriptura.

        Dansul lui David, imbracat…aproape in pielea goala (doar cu efodul de in subtire peste goliciunea-i; si efodul era un accesoriu vestimentar de exceptie, destinat doar preotilor ce slujeau la Cortul Intalnirii, Templu), era un grosolan act de impietate si de „spargere a tiparelor educationale, de etica monarhala si de buna cuviinta pentru un imparat de talia lui…

        Dansul lui din fata chivotului ( 2 Samuel 6:12-23), deci era un abuz de putere (ca si detinerea unui efod de in subtire; sa ne amintim ca Ghedeon – Ierubaal detinea unul de aur in Judecatorii 8:27). Sotia sa legitima – Mical- l-a dispretuit pentru aceasta destrabalare, pentru aceasta impietate. (oare cei legiimi din poporul domnului ce atitudine au fata de asemenea manifestari?

        Chiar daca acestea au loc ca o motivare a bucuriei intorcerii chivotului insotit de…trupa lui Dan Puric ! Unii dezaproba, altii aproba. Ambele tabere isi revendica legitimitatea…manifestarii .

        Totusi, doar unii au dreptul sa imbrace efodul de in. Ceilalti savarsesc „arta impietatii, aceea de a-l imbraca abuziv, peste…goliciune (cea spirituala). Desigur ca, „fratele David” a avut de-acum incolo trecere excesiva inaintea slujnicelor dar nicodat inaintea Milcai (Mical), sotia lui cea legitima cu care trebuia sa fie „un singur trup”. Si aici avemo vaga referire la „un singur trup cu biserica si apoi la constatarea dezastrului din I Ioan 2:19 !

        Ambitiosul „frate David, in pofida dezaprobarii publice decreteaza aproape sub juramant: „Vreau sa ma arat si mai de nimic decat de data aceasta…” (2 Samuel 6:22).

        Asa ca, frate Cristian Ionescu, dumneavoastra ati vorbit dar…”cine are urechi de auzit, sa auda !”
        V-ati facut vrajmasi oare „pentruca spuneti adevarul ?”

        • Ce mă amuză, dragă ACIDUZZU, este că acceași oameni care au privit cu amuzament etalarea talentului acelei trupe pe scena de la Peniel vă vor ataca acum indignați cumplit de sacrilegiul comis împotriva memoriei marelui împărat, om după inima lui Dumnezeu. Cu toate că interpretarea dvs. este corectă!

      • Referitor la dans si la orce manifestare de acest gen, cu catva timp in urma, fratele Iosif Tzon, o numea pompos „defraudare spirituala”!
        Si asa si este: O INFRACTIUNE in manifestarea de inchinare si a partasiei in Biserica Domnului ! Doar in…biserica noastra este permis orice. Doar slujnicele apreciaza aceasta manifestare…Cei legitimi, condamna intotdeauna !

      • Frate Cristian ionescu,
        De acord cu dumneavoastra asupra…

        „vă vor ataca acum indignați cumplit de sacrilegiul comis împotriva memoriei marelui împărat, om după inima lui Dumnezeu. Cu toate că interpretarea dvs. este corectă!”

        Imi asum responsabilitatea chiar daca altii se vor erija in fanatici aparatori ai imparatului „om dupa inima lui Dumnezeu” ! Eu il admir mai mult pentru capacitatea cu care s-a pocait adanc (nu numai superficial si de ochii…asistentei de tip Peniel) decat pentru simplul dans care aduce destrabalarea si goliciunea sufleteasca in apropiere de chivotul Domnului!

        Psalmul 51 confirma cu prisosinta pocainta aceasta „dupa inima lui Dumnezeu” dar pocainta adanca si care constituie placa turnanta a vietii lui David (cu pretul jertfirii celor patru miei regali…) merge de aici inainte mana in mana cu Psalmul 55 si in special versetele 12–15a…(cine-i curios, este recomandabil sa le si citeasca, intrucat aici este denuntata falsa partasie, falsa inchinare, falsii tovarasi care au stricat „obiceiurile bune „)

        In rest, toate cele bune…(si pentru acestia) frate Cristian !

      • Frate Ionescu,
        „memoriei marelui împărat, om după inima lui Dumnezeu. Cu toate că interpretarea dvs. este corectă!”

        „Mare Imparat” si „om după inima lui Dumnezeu” sunt doua aprecieri distincte si ataaat de diferite una fata de alta ! Eu optez doar pentru „om după inima lui Dumnezeu” deoarece a „obtinut” statutul acesta rpintr-o adanca si serioasa pocainta, direct proportionala cu rangul „marelui imparat” !
        Aici est o interpretare corecta a amandurora, frate Cristian !

  3. Vă respect opinia, chiar dacă nu o împărtășesc.
    Postările pe care le-am început (și care erau promise de mult), vizează modul în care este abordată chestiunea Peniel din punct de vedere instituțional. Aceleași carențe s-au văzut și la apariția cărții, dar și la congresele cultului. În seria aceasta de postări voi face chiar o comparație dintre cele două comunicate.
    În slujba lui Hristos,
    Vasilică Croitor

    • Consider că invocați prea mult tehnicalități și preferințe procedurale în ce privește Cultul Penticostal, ignorând (deliberat?) carențe mult mai grave în activitatea Fundației Peniel.
      Nu ați sancționat participarea unor oameni nenăscuți din nou pe scena Peniel, ca să menționez doar un lucru. Cred că mi-am câștigat o oarecare credibilitate fiind unul dintre criticii CCP atunci când a fost cazul. Dumneavoastră prea aruncați sub preș gravele erori chiar doctrinare comise de liderii Peniel. Nu vi se pare că este cel puțin dubios?…

      • „Tehnicalitățile” și „preferințele procedurale” pot fi în opinia dumneavoastră mai puțin grave, pentru că funcționați în afara acestui sistem (nu riscați nimic criticându-l). Deciziile pe care le iau liderii noștri nu vă afectează în mod direct. Dar, în condițiile în care liderii noștri nu au găsit potrivit în 21 de ani să acorde măcar o zi discuției despre situația tinerilor din România, nu este de mirare că deciziile sunt pripite, superficiale și legaliste.
        Nu știu care sunt „preferințele procedurale” ale dumneavoastră, dar cred că și tinerii au dreptul la o judecată dreaptă, la a se apăra, la a fi întrebați și consultați înainte de a fi condamnați. Trăiți în Occident și știți bine că procedurile acestea în Vest nici nu ar fi de imaginat. Există exemple strigătoare la cer de documente emise complet aiurea, despre care nu am scris și nu intenționez să scriu, dar sunt grave. În seria aceasta subiectul nu este Peniel, ci Comunicatul Cultului și modul în care a fost tratată această problemă.
        Nu știu ce erori doctrinare promovează mișcarea Peniel.

    • Cum adică „chestiunea Peniel din punct de vedere instituțional”? Cred că este mai bine să fim în slujba Lui Hristos decît să aducem de toate în biserică, doar ca să fim în slujba firii pămînteşti de dragul lumii de acum. Trebuie ca lumea să vină la Hristos şi din nelegiuirea care se naşte din tot felul de pofte, să apuce Calea spre cer, procesul de sfinţire. Trebuie ca oamenii să se transforme după chipul lui Dumnezeu (Efeseni 4:24) ci nu invers, anume ca biserica, încet-încet să se transforme după chipul veacului 21.

      De pildă, prin 1600 nu se admiteau instrumente muzicale-n biserici; dar după ce s-a constatat că acestea s-au pocăit (cei ce le foloseau) li s-a permis accesul. Acum e politica asta: nu mai contează cine vine-n biserică, important e s-avem cît mai mulţi membri, oricum şi să facă aproape tot ce vor.
      N-aş pune-n aceeaşi oală „răscumpărarea memoriei” cu „cazul Peniel”. Sunt două să zicem fenomene distincte.

      • @KRSt

        Aşa cum spui, „ar trebui să fie două fenomene distincte”. Dar…! Răscumpărarea Memoriei continuă să insiste asupra faptului că „cultul penticostal nu face nimic şi lucrurile merg ca înainte”. Păi cultul nu a făcut apel ca foştii colaboratori să vină la mărturisire? Ce altceva să mai facă cultul raportat la istorie? Dar, în ciuda apelului la pocăinţă făcut de către cult, RM insistă mereu şi mereu că nu se face nimic! Asta înseamnă că RM doreşte altceva! Ce anume? Se cam subînţelege…Suportul insistent a lui RM faţă de Peniel dă de înţeles ce fel de „răscumpărare a memoriei” se doreşte şi spre ce direcţie se tinde!…

    • „Vă respect opinia, chiar dacă nu o împărtășesc.” Oare cum ar fi fost să citim asta în Evanghelii atunci când Domnul Isus vorbea cu Fariseii, în loc de „perete văruit?”

    • Fratele meu ACIDUZZU,

      Nu stiu dece il vezi asa de „negru” pe David din cauza felului in care si-a exprimat bucuria aducerii chivotului la Ierusalim. El a facut un lucru pe care Dumnezeu nu l-a condamnat. Ca si un frate in varsta te sfatuiesc sa nu adaugi parerile tale la ceeace este scris.Gindeste-te si la faptul ca David a fost un profet, a scris psalmii care ne sunt o mare binecuvintare si el a fost stramosul Domnului Hristos (dupa trup) Cind a facut ceva rau, Dumnezeu l-a mustrat si a platit-o scump, dar nu suntem indreptatiti „sa trecem PESTE ce este scris”, si sa adaugam detalii despre care Biblia nu vorbeste.

      Dansul lui David pe care unii il condamna, nu a fost „destrabalarea si goliciunea sufleteasca” cum te-ai exprimat tu.Consulta-te cu orice teolog luminat de Duhul Sfant, caci un copil a lui Dumnezeu smerit, „nu se crede singur intelept”.Evenimentul acela s-a petrecut in prima parte a domniei lui, cind era calauzit de Duhul Domnului, se consulta cu El la fiecare pas, si mergea din victorie in victorie, este asa sau nu?
      La 2 Cron. 17-3 gasim scris: „Domnul a fost cu Iosafat, pentru-ca a umblat in CELE DINTAI CAI a tatalui sau David…..”

      Sunt de acord sa condamnam ceace vine din firea paminteasca, dar sa nu spunem la ce e bun rau , si invers.Hai sa fim mai optimisti, si sa vedem si partea „plina” a paharului. Cu multi ani in urma ascultam o poezie de-a lui Codreanu T. si nu am uitat cateva versuri:

      „Ieremia-n bucurie, va uita de-a sale plangeri
      David va cinta cu harfa, printre miile de ingeri”

      In viata mea am avut un principiu: Sa fiu mai aspru mai intai cu mine insu-mi. Luther spunea ca se temea de el insu-si, mai mult decat de papa sau cardinalii lui, si Pavel a spus „ma port aspru cu trupul, MEU si-l tin in stapanire…..”(1 Cor.9-27) , asadar dragul meu ACIDUZZU, nu fi prea „ACID” in a-i critica pe altii, si cerceteaza-ti cu grija viata ta si fii un exemplu bun, mai mult cu fapta decat cu vorba. Cunosc pe cineva care inainte de a scrie un comentariu, se roaga o ora, pentru a cere intelepciune si lumina de sus.Nu te grabi sa dai replici, ci inainte, pleacati fatza si genunchi inaintea Lui, caci o vorba odata spusa, nu o mai aduci inapoi……

      I-ti doresc succes, si binecuvintarea Domnului.

      • Da, frate,
        Am tot respectul pentru personalitatea lui David, atat ca imparat, cat si ca psalmist, profet dar am cel mai mare respect si-mi este si pilda de urmat atunci cand il vad cat de adanc si sincer se stie pocai !

        Nu am adaugat nimic din „parerile mele” ci doar am subliniat faptul ca unii din ziua de astazi iau drept pilda dansul, destrabalarea (dezgolirea) din fata chivotului), orgoliul de a fi apreciati doar de…slujnice, nicidecum de cei legitimi din Biserica Domnului si nu in ultimul rand iau drept merituorie „pofta ochilor…” atunci cand, intr-un moment de „respiro spiritual, lenevind pe terasa palatului lor plin de inchipuiri si ganduri nefacute „rob ascultarii de Hristos” ochii le aluneca in…ograda lui Urie Hetitul…Aceste priviri alunecoase duc doar la curvie cu premeditare !

        Oare nu stiati frate Stefan Matasaru ca in arta fotografiei, cele mai reusite fotografii se realizeaza doar dupa NEGATIVE REUSITE, fotografii care nu mai au nevoie de retusuri artificiale…
        Cand cliseul negativ este OK, atunci poza omului este deosebit de…naturala, de…FIREASCA !

        Sper sa-mi dati dreptate, si de fapt nu mie ci…celui care a scris Psalmul 50:16-23; Psalmul 51 ! de fapt, cu aceasat ar fi inceput David psalmul pocaintei: cu autocercetarea din Psalmul 50:16-23.
        Este si un indemn bun pentru posteritate, adica pentru generatiile viitoare predispuse doar la dans, bâţâialǎ si libertinaj inaitea…chivotului Domnului !

      • Dragul meu frate in Hristos, Stefan Matasaru,

        Ar fi o lipsa de intelepciune duhovniceasca (Iacov 3:17-18) daca aici, in spatiul virtual al acestui blog ales, ne-am ascuti doar sabiile certurilor de cuvinte si ale parerilor diferite si uneori prea indoielnice in ceea ce priveste subiectul postat si desigur al celorlalte subiecte. Ce-ar zice cei care DOAR ne citesc ? Se vor zidi sau vor da doar a lehamite din mana ?

        Daca vorbirea noastra nu este „cu har si dreasa cu sare” (Coloseni 4:6) ci doar cu „zadarnicile ciocniri de vorbe ale oamenilor stricati la minte…” (I Timotei 6:5), atunci ce pretentii putem avea la intoarcerea, pocainta, cresterea si zidirea in adevaratul Cuvant al lui Dumnezeu a celor care ne citesc (ne asculta)?

        Revendicarea intaietatii si a dreptatii atat de subiective si personale, transforma terenul virtual al acestui blog intr-un…Termopile al spartanilor moderni, intr-un…Waterloo al ideilor preconcepute.

        Consider scumpe frate Stefan ca menirea noastra (vorbesc aici doar despre noi doi) este ca sa „urmarim pacea si zidirea fara de care nimeni nu va vedea pe Dumnezeu !” (Evrei 12:14) si chiar daca in unele lucruri nu suntem de aceeasi parere, sa mergem inainte spre cele desavarsite, „avand in noi doar gandul care era si in Hristos Isus!” (Filipeni 2:1-7).

        Sincer vorbind, frate Matasaru, nu ma intereseaza catusi de putin al carei partide sunteti un asa de vehement apologet (aparator) dar nu as vrea cu nici un chip sa ne „duelam” aici in sabiile ascutile ale firii ci doar cu „Sabia Duhului care este Cuvantul lui Dumnezeu!” (Efeseni 6:17) dar si aceasta cu frica si cutremur ca aceasta Sabie este „cu doua taisuri…”(evrei 4:12).
        De aceea prefer sa ne binecuvantam in Numele Domnului, intrucat am fost rascumparati prin acelasi Sange sfant si fara prihana si SA NU UITAM BISERICA DIN CERURI PENTRU BISERICA DE PE PAMANT!

        De aceea, frate Stefan, va promit solemn ca o sa fiu atent la orice dialog purtat aici cu dumneavoastra si ca o sa refuz categoric orice posibila altercatie, orice posibil conflict asupra parerilor indoielnice sau a deosebirilor de opinii.
        Daca ma puteti ajuta intr-o unitate sfanta si binecuvantata cu dumneavoastra, va multumesc anticipat, iar daca nu, atunci, vorba dreptului Iov: „Iata imi pun mana la gura si tac” dar spre a nu pacatui nici impotriva dumneavoastra si nici impotriva Domnului ! Altfel, „daca as fi cugetat lucruri nelegiuite in inima mea, nu m-ar fi ascultat Domnul !”
        Sa fiti binecuvantat scumpe frate Stefan Matasaru ! Si, sa nu uitam Biserica din ceruri! Este starea finala a „Bisericii slavite, fara pata sau zbarcitura…ci sfanta si fara prihana !”(Efeseni 5:26-27).

        Cu adevarata dragoste sfanta, in Hristos Domnul meu si al dumneavoastra.

      • Frate Stefan.Sa luam cronologic urmarile dansului lui David.
        1.Mical l-a parasit.
        2.Pacatul cu bat sheeba.
        3.Cum David s-a dus gol,la fel a facut si fiul sau Amon care a pacatuit cu sora s.
        4.Dupa asta vine patania cu Absalom.Iata deci la ce se ajunge pornind de la un dans in fundul gol.

  4. Susţin şi eu punctul de vedere exprimat de fratele Cristi Ionescu.

    Aşa cum am mai menţionat într-o postare din săptămînile trecute, am impresia că se doreşte o „libertinizare” a Cultului Penticostal de aşa-zisele „idei învechite din trecut” (ca şi cum Biblia ar fi învechită), şi de a adopta un nou stil „creştin” de viaţă – un stil la modul cel mai libertin, distractiv şi uşuratic. (Bineînţeles că noul stil are mare priză la oameni, în special în rîndurile tinerilor.)

    Faptul că această „libertinizare” nu s-a putut realiza într-un mod mai rapid, s-a mers pe ideea că „cultul penticostal funcţionează şi în momentul de faţă sub reperele trasate de comunism”. Pentru a da credibilitate acestei idei, s-a recurs la cercetarea dosarelor securităţii, la expunerea activităţii fostului sistem şi a colaboratorilor săi, şi la tipărirea cărţii RM. (Nu condamn cartea şi nici nu contest informaţiile publicate în ea; este o carte de calitate!)

    Şi iată că fostul sistem şi modul lui de operare au fost date pe faţă! În lumina datelor din arhive, Cultul Penticostal a cerut ca cei cu musca pe căciulă să vină în faţă şi să-şi rezolve problemele. Consider că au procedat Biblic! Că unii s-au mărturisit iar alţii nu, asta e treaba fiecăruia în parte! Pentru cei ce s-au mărturisit, ferice de ei! Pentru cei ce stau în continuare cu păcatul acoperit, e foarte trist!

    Dar lucrurile nu se opresc aici. Interesant e că se tot insistă pe ideea că „cultul nu face nimic” şi se vreau modificări. Raportat la colaboratori, apelul la pocăinţă şi mărturisire s-a făcut! Ce altceva să se facă? Ce fel de modificări?
    Aaa…cultul s-a dezis de libertinism şi de activităţi a la Peniel! Asta î-i deranjează pe unii! Î-i deranjează că pe latura asta nu se caută răscumpărarea memoriei!…

    • @ACIDUZZU

      Dragul meu frate, ultimele tale comentarii au dat dovada de mult mai multa maturitate spirituala.Se vede ca Dumnezeu lucreaza si intr-o parte si in alta, de fapt care ar fi rostul la toate acesta discutii, daca nu ar duce nicaierea ? E adevarat ca asa cum spunea si Ap. Pavel „cunoastem in parte si proorocim in parte” (1Cor.13-9), de aceea intelegerea unor lucruri ne este limitata, probabil ca si asta este o cale a Lui ca sa ramanem smeriti, si sa continuam a-I cere intelepciune.

      Apreciez parerea ta, ca nu e bine ca discutiile noastre sa nu fie un „duel” sau o confruntare lipsita de calauzirea Duhului Sfant, ci o colaborare sau sfatuire in spiritul dragostei fratesti. Aceasta ne va avantaja si pe noi, si pe altii, spre slava lui Dumnezeu si inaintarea Imparatiei Lui.

      „Si fiecaruia i se da aratarea Duhului, spre folosul altora” (1Cor.12)

      Sa fi binecuvantat!

      • Draga frate Stefan Matasaru,
        Sincer, m-ati surprins, m-ati luat „pe nepregatite” cu promptitudinea de a-mi raspunde cu sinceritate si bucurie la „epistola mea de dinainte. Domnul sa va binecuvinteze !

        Intr-adevar este benefica zidirea mai intai pentru noi doi si apoi pentru cei care ne asculta. dovedim astfel ca suntem deja oameni duhovnicesti si paturi din punct de vedere intelectual al varstei si nu in ultimul rand, maturi spiritual !

        De aceea promit ca si pe viitor ne vom „purta sarcinile unii altora, implinind astfel Legea lui Hristos” (Galateni 6:2) si chiar daca „descoperirea Duhului Sfant este doar in parte” si dupa darul dat fiecaruia, ne vom completa cu bucurie si reciproc astfel sa fie „aratarea Duhului spre folosul altora” dupa cum singur ati remarcat si subliniat anterior acestui comment.

        Dragul meu frate in Hristos,

        iarasi zic: Sa fiti binecuvantat de Domnul Harului nespus de mare si felurit., din care isi revarsa asupra noastra „si har dupa har” (Ioan 1:16) !

    • ADrian.S,

      Opreste-te si nu mai duce lumea in eroare.E ca si in matematica, cand incepi dela o socoteala gresita, totul va fi gresit.
      Problemele lui David au inceput nu atunci cand era in fruntea poporului Izrael, cand impreuna cu preotii, levitii si cintareti cu tot felul de instrumente, laudau pe Dumnezeu, si se bucurau de aducerea chivotului sfant la Ierusalim.Problemele lui David au inceput atunci cand mai marii oastei si tot poporul erau la lupta, iar el, imparatul (care altadata era in fruntea lor) s-a sculat de pe pat, spre seara, si se plimba pe acoperisul palatului…….

      Invatam din asta ca nu atunci cineva este in pericol, cand cu bucurie si cu inima curata lauda pe Dumnezeu, ci atunci cand ne lenevim, cand nu ne mai luptam cu post si rugaciune si lasam ca firea pamanteasca sa castige teren in noi.

      Adrian, nu mai folosi expresia „dans in fundul gol”.Aceasta este o exagerare si un disrespect fata de ceeace spune Biblia. Cuvintul spune asa:”David era imbracat cu o manta de in subtire (nu scrie ca era transparenta!) tot asa erau imbracati TOTI levitii…..si David avea pe el un efod de in” (1Cr. 15-27) Biblia spune ca este posibil ca cineva sa laude pe Domnul cu „timpane si cu jocuri,cintand cu instrumente cu coarde si cu cavalul” (Ps.150, etc)
      Imi amintesc cu multi ani in urma, un om a lui Dumnezeu din or.Targu Mures, a avut cu cineva o disputa de felul acesta, la care i-a zis „daca nu esti de acord cu asta, rupe foaia din Biblie”

      Ceeace am spus mai sus, nu scuza greseala pe care au facut-o cei dela Peniel, aducind la miting acea trupa de oameni lumesti, si binelnteles ca si dansul lor a fost lumesc.

      „Totul este curat pentru cei curati: dar pentru cei necurati si necredinciosi, nimic nu este curat: pana si mintea si cugetul le sunt spurcate” (Tit1-15)

      Fi binecuvintat ! (si gindeste-te mai bine inainte de a da replici)

      • Care eroare Stefane?Ai urmarit cronologic toate evenimentele?Citeste inca odata biblia si o sa vezi ca am dreptate.1.dans,2.pacat cu batsheba.3.pacatul lui Amon.4.Rascaola lui Absalom.Ce bine era daca David stia sa fie cumpatat.Ca sa nu uitam ca Dumnezeu l+a si mustrat pe David pentru atitudinea sa razboinica si ultradistractiva(nu tu vei construi casa Domnului ci fiul tau.)Persoanele care apara Penibielul,ca si tine,duc lumea in eroare.Reciteste bibila din nou si vezi ce e simbolistica si ce nu-i.Nu mai folosii dansul lui David,ca nu i-a adus decat necaz.Nimeni nu vine la pocainta daca le oferi discoteca.Pai daca as fi vrut discoteca as fi ramas in lume.Fratele meu ortodox(care umbla prin baruri si disco) mi-a spus ca el niciodata nu ar venii la o astfel de pocainta intrucat nu difera cu nimic fata de atmosfera din baruri.A ras in hohote cand a vazut concertele Decean precum si manifestarile Peniel.Asa ca las-o mai moale si asculta ce spune fratele Cristian,ca nu zice deloc rau.Cararile vechi sunt cele mai bune.Ceea ce faci tu se cheama exagerare.Cine crede se va boteza.Noi nu trebuie sa fortam oamenii,ca dupa aia nu vom avea credinciosi ci prozeliti,ori nimeni nu vrea asta.

  5. Am observat ca sustinatorii Peniel mereu pedaleaza pe ideea ca oamenii au fost schimbati, botezuri cu Duhul Sfant, plans si pocainta, etc. Nimeni nu contesta aceste lucruri, dar pe de alta parte sa te folosesti mereu de experientele personale ale unor oameni care au mers probabil cu dorinta sincera de schimbare (tocmai de aceea au fost transformati) pentru mine nu face decat o alta fateta a liberalismului care doreste cu orice pret pervertirea invataturilor Evangheliei. Este un mod asemanator cum ni se spune de oameni ca Billy Graham, Rick Warren, Robert Shuller, J. Osteen, T.D. Jakes, etc. mereu li se citeaza meritele, ca sunt in lista celor mai cunoscuti oameni pe glob, ca au fost pusi pe coperta revistei TIME, ca au fost invitati la Casa Alba si oameni care cu adevarat au fost convertiti prin predicile lor. Acum diferenta dintre Pavel ca a propavaduit Evanghelia si ei( sau chiar de multe ori noi) este urmatoarea: Pavel a avut curajul sa spuna in Galateni 1:8  Dar chiar dacă noi înşine sau un înger din cer ar veni să vă propovăduiască o Evanghelie, deosebită de aceea pe care v-am propovăduit-o noi, să fie anatema! A sustine mereu trecutul si experientele unei lucrari/lucrator/organizatii si sa justifici aberatiile este ridicol. Spre exemplu multi din predicatorii romani mai in varsta nu cunosc limba engleza si citesc tot felul de carti traduse in romana fara sa poata verifica si criticile aduse autorilor. Imi aduc aminte de experienta Rick Warren, o multime de lideri au citit cartile lor si chiar au facut studii bazate pe „Biserica condusa de scopuri” in bisericile lor, totul era logic, e frumos aranjat, da roade, crestere extraordinara. Dar cati stiau despre Rick Warren era membru Council on Foreign Relations, iar discursurile sale cu Larry King au fost dezgustatoare, a calcat in picioare teologia radicala a crestinatatii tocmai pentru a nu jigni homosexualii. Cred ca toti oamenii importanti si influenti ai crestinatatii sunt atrasi la un moment dat in cursele seducatoare ale politicii sau ale societatilor secrete cum ar fi masoneria, skuls and bones, bildenber grup, clube of Rome, etc, si ei continua sa slujeasca in biserici, scriu carti ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat. Sustinatorii lor striga: pai nu vedeti ce au in palmaresul lor? Vedem dar vedem si cui slujesc la timpul actual, par ca slujesc lui Dumnezeu dar ei de fapt slujesc lui Mamona. Recent am observat ca Ricky Perry chiar daca a avut un mesaj extraordinar pe un stadion despre trezire si pocainta a fost invitat de catre Bildenberg Group, cred ca stiti ce inseamna asta. Dar chiar si Peniel a invitat trupa de dans a unui mason cunoscut din Romania si anume Dan Puric, oricum el încinge spiritele chiar si printre ortodocși. Un lucru care ma amuza este tocmai reluarea acestui subiect, exista parca ceva care rezida in conștiința noastră colectiva ca ceva nu-i bine sau poate ca nu s-a spus tot despre Peniel sau poate urmeaza sa ne spuneți si mai multe pe care noi nu le stim. Oricum indiferent cat am dezbate nu cred ca se va ajunge la un consens. Aceasta dezbatere reluata in mod intentionat va adinci si mai mult diferențele de opinie dintre cele doua tabere. Poate o sa merg la Peniel cand o sa vina din personalitatile care au carti traduse de catre Succed Publishing si care le face reclama RM, cum ar TDJ. Sau poate o sa invite pe Rick Warren, Bill Hybels, Joel Osteen si multi altii. Pentru mine nu înseamnă decât noul compromis mult mai insesizabil si neobservat pentru care trebuie scris o replica RM actualizata.

  6. Poate daca cei de la Peniel dupa ce si-au cerut scuze nu continuau cu 😮 sa colaboram mai departe alta era opinia multora .Este ca si cum ai zice mai pacatuim dar nu asa de grav ca inainte ,dar unele persoane nu vreau sa inteleaga si nu ce le face.

  7. Ovidiu Marinca,
    ”ca şi cum Biblia ar fi învechită” ai dreptate, viața de fiecare zi, în special viața de credincios ne duce la diferența notabilă dintre vechi și învechit precum și între prețuit și prețioas.
    Nu tot ce este vechi este numaidecât învechit și nu tot ce este prețuit de unii este cu adevărat prețios.

  8. Frate pastor Ionescu Cristian, sunt un crestin care, ori de cite ori Dumnezeu a dat o sansa sa va avem in Casa de rugaciune unde ma duc la adunare, am facut tot posibilul sa fiu la partasie cu dvs. De fiecare data m-am bucurat si m-am zidit sufleteste din felul in care Dumnezeu va foloseste in aceste vremuri. Numai un rau-voitor sau un „islamist” poate spune ca nu sunteti dupa voia lui Dumnezeu.Dar, probabil ca din motivele numai de dvs cunoscute si mai spunea cineva din Moldova ca poate aveti si timp si conditii pentru asa ceva, sigur ca da, dovediti o eruditie aparte (imi asum afirmatia cu toata responsabilitatea) dovediti o aolecare spre studii nu numai biblice, iar daca Dumnezeu v-a dat darul priceperii, sigur ca rezultatele se vad. Din nou dar, in aceste conditii sigur ca cei ce au de cistigat sunt cei din Casa dvs de inchinare, precum si cei care va asculta sau au interes sa va asculte.Dupa aceasta introducere, vreau sa va spun limpede ceva: avind in vedere conceptul dvs de a trai credinta, SUNTETI OBLIGAT SA CONDAMNATI TOT CEEA CE DESCOPERA CARTEA RASCUMPARAREA MEMORIEI, chiar daca autorul acesteia ar fi fost Mohamed Ally or Suleiman Pasa!!! Stiu ca veti gasi replica, nu asta este important, important este ca in nici un caz, privind la FATA OMULUI , sa luati decizii de schimbare a unor opinii, mai ales ca acestea privesc SPALAREA FETEI LUI ISUS, CURATIREA BISERICII DE GUNOAIE SI TRADATORI. Daca vreti detalii despre acestea, folositi eMailul si cu dragoste frateasca vom putea purta un dialog mult mai la obiect, credeti-ma ca stiu ce spun.Daca pe dvs v-a ferit Dumnezeu de asa ceva, precis stia EL de ce a facut-o, ca doar Dumnezeu v-a pazit. In alta ordine de idei, va asigur ca daca baietii cu ochii albastrii v-ar fi „dorit” nu ati fi avut prea multe sanse.Poate o sa-mi raspundeti si in acest punct, sigur ca se poate, la caracterul pe care-l dovediti mai aveati sansa martirajului, nu vreau sa fiu exagerat in aceste afirmatii, sunt grele, o stiu, dar asta era. Cit despre pastorul Vasilica, cred ca a facut o lucrare deosebita,necesara bisericii si mai ales UTILA, spun asta pentru ca lucrurile vor fi duse pina la capat.Dumnezeu nu iroseste niciodata nimic.Cit despre faptul ca ati putea fi de acord cu tradatorii, stiu ca gresesc, dar bag mina in foc pentru dvs,asa cum va cunosc. Stiti, ma gindesc ca Romania de astazi o duce tot prost ca in alte timpuri pentru ca si dupa 89 a cladit tot pe MINCIUNA,, nu a avut curajul sa faca socotelile, sa faca curatenia de rigoare si apoi sa porneasca la drum.Ar fi fost altfel ,va spun eu. Frate pastor, din dragostea sfinta pe care v-o port as indraznit sa va dau un sfat:cred ca HARUL PE CARE DUMNEZEU L-A PUS DIN BELSUG IN DVS NU CRED CA ESTE BINE DE IROSIT ASA CUM SE MAI INTIMPLA CIND DATI CURS LA TOT FELUL DE REPLICI PENTRU LUCRURI FARA IMPORTANTA. CRED CA FRATELE PASTOR CORNEL A INVITA DIN PLIN LA ACEASTA CUMPATARE Ca o alta parere, as vrea sa va spun ca eu cred ca ceea ce se intimpla cu ” sa nu va sfisiati intre voi” nu foloseste decit celui rau, aceste discutii ce contin cuvinte de injosire,mai ales din partea unora, ginditi-va ca poate nu este bine sa-i bagati in seama, astfel putind fi pricina lor de poticnire, chiar si daca nu isi dau seama.Intre duhovnicesc si lumesc este o mare diferenta, Peniel a dovedit-o,daca mai era necesar.Domnul Isus sa va tina puternic, vin vremurile de care ne vorbeste Cartea sfinta si seceratorii sunt asa cum ii stiti si dvs.

    • Nu îmi voi schimba poziția față de colaboraționismul vinovat al trădătorilor Bisericii!
      Dar, din punctul meu de vedere, RM nu mai reprezintă în mod independent această cauză. Ea poate fi susținută și fără RM!
      Este clar pentru mine, deși m-am străduit să cred altceva, că acest demers are și alte fațete ascunse care încet, încet ies la iveală. Cu acelea nu mă voi asocia.
      Dar împotriva vânzării de frați voi fi!!!

      • Frate pastor, va multumesc si multumesc bunului Dumnezeu pentru dumneavoastra. M-as bucura sa puteti continua postarile despre RM mai ales daca sunt lucruri ascunse in sustinerea ei.Oricum, eu cred ca lucrarea este a Domnului, pastorul Vaslica fiind o unealta in mina LUI.Ca or fi si dintre cei ce incearca sa-l foloseasca, poate, dar Dumnezeu nu se lasa batjocorit.
        Sa-mi dati voie sa multumesc fratelui Aciduzzu pentru exemplul magistral expus, si nu este pentru prima data Calauzirea Duhului sfint este … SFINTA. Sa fiti binecuvintati de Dumnezeu. .

      • Frate Cristian

        Ati spus:”delimitarea mea de una, atrage implicit dezasocierea de cealalta” (era vorba de RM si Peniel)

        Intrebare: Cum se face ca in cazul pastorului Chiu, si a altora care discrediteaza sau chiar batjocoresc experiente spirituale pe care noi le pretuim mult, acolo nu ai folosit aceeasi „unitate de masura” ?

        La Deutr.25-13, ni se spune:”sa nu ai in sacul tau doua feluri de greutati…….”

    • Despre colaborare cu securitatea: m-am gîndit cum ar fi ca un pastor să fie silit să vîndă fraţii din biserica sa. Cum aş reacţiona-ntr-o atare situaţie? destul de simplu: refuz să colaborez sau dacă nu pot suporta consecinţele de teama torturii din închisori, renunţ din prima la orice funcţie eclesială. Evident, găseau ei alţi colaboratori. Pe timpul comunismului au fost oameni care să spună adunării să se roage pentru că au fost anchetaţi sau puşi să colaboreze? Probabil au fost. Îmi închipui că unii predicau fără să spună nimic de stresul inimii lor privitor la interogatoriul din ziua următoare cu toate că acolo la amvon era locul şi momentul potrivit pentru remarci de genul „rugaţi-vă pentru că mîine urmează să fiu interogat la securitate”.

  9. Botez cu duh sfant la Peniel?Schimbarea vietii la Peniel?MInciuni,minicuni si iarasi minciuniFratilor.Cea mai neagra perioada a perioadei mele in cadrul cultutlui penticostal s-a petrecut intr-o conferinta de tineret in genul celei de la Peniel.Mi-am si zis atunci ca daca as fi vrut asa ceva,atunci as fi ramas in ortodoxie ca si acolo aveam parte de disco.Daca voi credeti ca veti convinge oamenii cu asa ceva,va inselati.Sa fi intalnit asa ceva inainte sa+i fi cunocut pe penticostalii conservatori din Medias,nu cred ca as mai fi vrut sa aud vreodata de penticostali.Si inca un lucru.Vasilica croitor sustinea ca tinerii care merg la Peniel ar fi reprezentativi pentru cultul penticostal.MInciuni,minciuni si iarsi minciuni.La Peniel merg abia 2000,pe cand tineretul penticostal se ridica undeva la cel putin 100000 persoane.De cand 2000 e reprezentativ pentru 100000?
    Va sustinem pana la capat frate Ionescu.

    • Nu te temi ca te va pedepsi Dumnezeu pentru ca iti bati joc de lucrarea Duhului Sfant? Daca ce se spune de bine despre aceasta lucrare este fals, atunci asta e. Dar daca intra-adevar au avut loc umpleri cu Duhul Sfant si Domnul a schimbat cu adevarat vieti, atunci vorbele tale sunt o bataie de joc la adresa lucrarii lui Dumnezeu. Vai de noi, ca ne aruncam cu capul inainte in lucruri pe care nu le cunoastem, in loc sa fim smeriti si sa ne fie teama sa vorbim despre lucruri de care Dumnezeu nu e dator sa ne dea socoteala!

      • Nu ma tem sa spun adevarul.Repet din nou.Daca doream disco,ramaneam in ortodoxie.Am vazut botezuri cu duh sfant autentice iar cei botezati s-au purtat ca atare,nu au dansat pe ritmuri de rock si nu s-au dat in spectacol.Uita ca Biblia ne invata sa deosebim duhurile.Ceea ce a fost la Peniel, eu nu cred ca fost Duhul Sfânt.

      • Johnny,
        Uita-te in Fapte sa vezi cum lucreaza puterea Duhului Sfint;
        mult prea usor Il pomenim, dar practic….
        Asa putere are incit se minuneaza toti.
        Il invocam doar; poate, poate..
        Sa o creada Cel Rau, dar Dumnezeirea nu-i de colo;
        geaba vrea el sa pacaleasca multimile ca sunt mintuiti.
        Puterea lui Dumnezeu cea Mare este coplesitoare; nu entuziasme ieftine, lumesti,ci PUTERE!
        Sa nu uitam ca Cel rau este plin de rautate fata de omenire, face totul ca sa ne insele.
        Sralucirea Fetei Sale sa se reverse peste noi.

      • @vechile carari.Asa e.Sa nu uitam ca Domnul Isus a spus ca Satana va face multe semne si multe minuni si de ar fi posibil ar insela si pe cei alesi.Prin urmare,exista posibilitatea ca unele „botezuri” cu Duh Sfant sa fie false.

  10. Frate Ionescu, este normal ptr. un om care a reusit sa obtina o platforma oarecare , sa se foloseasca de ea ptr. a pedala alte idei si viziuni personale.

    Este normal, uman si de asteptat. Putini ar fi rezistat temptatiei.

    Este si logic sa gaseasca legaturi si scuze plauzibile ptr. a se justifica.

    Si bineinteles , toate in „slujba divina”. Sa fie clar ca de fapt o face cu aprobarea divina..

    Ce este deplorabil,esten ca pocaitii aceia din poza de pe RM, s-ar intoarce in mormint daca ar vedea ce manifestari sint pedalate pe spatele lor .

    Sint curios care ar fi opinia fratelui Mihalas, Moldoveanu si a oricarui frate pomenit in Rm vis a vi de „crestinatea” modernista promovata de catre ucenicii unor superstari de genul lui Jakes, Hybels sau Mclaren.

    De fapt cred ca toti stim care ar fi opiniile acelea.

  11. Pentru toţi care vor sa joace ca David: tăiaţi-vă si imprejur (ca David), omorâţi-l si pe Goliat (ca David), poate gasiti un Urie sa-i luati nevasta.Pe de o pare,iar pe de alta parte, pentru credincioşii nou testamentali doar Isus, Domnul, Fiul lui Dumnezeu este Calea, Modelul ,unic şi singur de urmat,obligatoriu.Si Domnul Isus nu a jucat la nunta din Cana, nu a incurajat curvia („Dute si sa nu mai pacatuiesti”) ci dimpotriva: a iertat celor mulţi, a plans (de mila celor care pier), s-a smerit (pana la cruce), a intors si celalt obraz, a facut Voia Lui Dumnezeu (cea buna, placuta si desavarsita) si a iubit oamenii pana la moarte(de cruce).Ace sta este Modelul şi nu David.Imparatia lui Dumnezeu si imparatia lui David au unele in comun dar nu se suprapun si nu sunt identice.Si noi traim in a doua.

  12. @ Mihai,

    „Si Domnul Isus nu a jucat la nunta din Cana, nu a incurajat curvia (“Dute si sa nu mai pacatuiesti”)”

    CORECT !
    Ce au in comun (prin contrastare desigur) Domnul Isus cu David este ca unul a facut abuz de putere dansand, dezgolindu-se in fata poporului si a…slujnicelor si sfidand de fapt prezenta Chivotului pe care credea ca-l cinstea prin dans ritualic…; pe cand „Odrasla lui Isai” nu a dansat nici macar de dragul…miresei…

    Apoi, unul a pacatuit prin curvie, Domnul Isus condamna acest pacat prin a da startul la o viata noua: „Du-te si sa nu mai pacatuiesti !”

    Primul s-a pocait de pacatul savarsit, Domnul Isus cel fara de pacat („desi ispitit in toate intocmai ca noi…”) ne indeamna sa incepem un nou mod de viata !

    Deci, modelul demn de urmat este desigur Domnul Isus, dar a invata din greselile altuia inseamna intelepciune, si pentru aceasta sa nu uitam de David, saracul…om-rege !

    Regele-Om, Domnul Isus a fost, este si ramane exemplul de conduita in fata oamenilor, printre oameni (plin de har si de adevar) si un exemplu de sfintenie atat inaintea lui Dumnezeu cat si inaintea oamenilor.
    Si ce daca era „din samanta lui David” ? Inca odata se poate face exceptie de la aplicarea proverbului „Aschia nu sar departe de trunchi !”

    „Vlastarul lui Isai” ii dovedea stramosului sau pamantesc David, omul-rege, ca orice orice pacat trebuie pedepsit si deci se impune o cu atat mai adanca pocainta, cu cat pozitia sociala este cea mai inalta…dar asta este desigur alta tema…

  13. Mihail,
    este vorba de sfisieri „intre noi”?
    Nu cred, e vorba de lucruri mult mai profunde.
    Diavolul stie ca mai are putine zile;
    stie unde sa bata.
    Stie exact numarul „portii ” de intrare: TINERETUL>
    Tineretul, din nefericire poate fi pacalit foarte usor, neavind experienta de viata, de viata cu Domnul.
    Trist este ca se incurajeaza niste abdicari de la ‘PRETIOS”, pentru a nu mai fi pretiosi in ochii Domnului, acest lucru il doreste cel Rau.
    Privit din afara, nefiind in cultul penticostal, pot spune ceea ce vad si ce am vazut.
    Cind am deschis acolo unde Penielul „zburda, cinta, striga,”m-am speriat ca am dat peste „alta ceva”
    M-am tulburat in duhu-mi si am zis „p-tui (…)
    Incredibil in ce hău am ajuns.
    Asta este Domnul ?
    Care Domn?
    Vreti voi ca in Ceruri sa se cinte asa?
    EU NU !
    La asta ne cheama Dumnezeu cel fara de pacat? Amestecul acela grotesc de „de toate cele” il puneti alaturi de Sfintul lui Israel si mai vreti binecuvintare?
    Ce legatura este intre Hristos si Belial?
    Anatema sa fie toti cei care strica Cuvintul lui Dumnezeu; noi nu avem voie sa-L stricam, ducind cu noi o mireasma spre moarte.
    Dragilor, vom da o mare socoteala in Ziua cea Mare;
    de cite suflete ne-am batut joc, ametindu-i cu muzica, pina au „ajuns ” la Cruce.
    Scuzele, sunt cele care acuza;
    adica se duce „o campanie’ de desfrumusetare a FRUMOSULUI si ne cerem scuze, vezi-domane pentru trupa.
    Esentialul este total gresit; se pleaca de la lucruri absolut lumesti si se strica Aurul de pret.

    PS ce au tradatorii cu Penielul?

    • @vechile carari, oricine poate intelege ca tradare este in orice fapt, act, declaratie …care incalca juruinta facuta in fata lui Dumnezeu.Noi evanghelicii facem un juramint inaintea martorilor vazuti si nevazuti cu care suntem inconjurati, juramint in care vorbim despre o slujire pina la moarte, nu? Facind orice altceva , este tradare. By the way, de ce crezi tu ca popi ortodoxi nu mai practica acel autoblestem sau juramint cind sunt hirotonisiti? PENTRU CA SUNT CONSTIENTI CA NU VOR RESPECTA CELE JURATE si experienta ne spune despre niste plati naprasnice ce au avut loc!!!!
      Cu voia Domnului, cred ca se impune un material mai amplu despre tradare pentru ca , foarte multi sunt ispititi de dragoste si iertare si in acest fel se strecoara cea mai urita fapta de slujire care ucide orice bruma de credinta si il face pe credincios un simplu material pentru iad.In credinta il tradezi pe Dumnezeu, de aceea frica trebuie sa ne fie cu atit mai mare, si bine’nteles de acolo sa inceapa si intelepciunea.Uita-te cu mare atentie la postarile lui Aciduzzu si ai sa te minunezi singur si ai sa vezi ce inseamna calauzirea Duhului Sfint, pentru ca eu sunt incredintat ca nu mintea lui si nu carnea vorbesc, ci mult mai mult.M-as bucura nespus sa posteze despre tradare si ai sa vezi si mai limpede legatura Peniel(org)-tradare.Fii binecuvintat…si intoarcete la dragostea dintii.

      • Frate scump, Mihail,

        Tot ce am postat pana acum vorceste doar despre tradare !

        Tradarea mascata sub un slinos si libidinos sarut al lui Iuda si asezat fatarnic pe obrazul Mantuitorului. Vedeti ultimile postari de aici si in special sublinierea din Psalmul 50:16-23…

        Va rog fierbinte, frate Mihail, nu-mi mai multumiti mie cci Slaviti-l pe Domnul pentru ca ma foloseste si aici. Nu de alta dar s-ar putea sa-i intaratai la gelozie pe unii; sa va adunati si dumneavoastra „carbuni aprinsi…”; si apoi, sincer vorbind, s-ar putea sa fiu ispitit sa-mi placa si apoi sa mai vreau… ca de-abia asteapta cineva sa ma prinda in lat…

        Sa fiti binecuvantat, frate Mihail !
        Sunteti scump inaintea Domnului si in ochii mei, pentru sinceritatea dumneavoastra debordanta, adica o curatie de inima dupa cum este scris…

  14. Frate CRISTIAN IONESCU.Ma bucur ca in sfarsit dv. i-mi dati dreptate (…)

  15. Frate Aciduzzu, inaintea Domnului Isus pe care il iubesc, rostesc din nou un MULTUMESC , sigur ca da, MUTUMESC DOMNULUI pentru tine.De fapt de vreo luna sau mai bine tot incerc sa atraga atentia la CALAUZIREA DUHULUI SFINT, dar, asa cum este „normal” majoritatea ne arata ca „sunt ceva” ca stiu mult dar spatiu de blog este mic,neincapator. Ma intristeaza faptul ca vorbim de orice altceva dar nu folosind acea frumoasa limba, biblia. DA, recunosc, abia astept sa citesc ceea ce Domnul toarna prin vasul tau.trebuie sa fi copil sa nu-ti dai seama, iar daca iti aduc laude, numai Domnul stie starea de bucurie pe care o primesc citind ceea ce scrii.Oricum eu cred ca Duhul Sfint ne arata ca se mai poate unire in duhul intre frati, inca ne mai putem bucura de o partasie sfinta inaintea LUI si de ce nu am spune la toata lumea: Domnul inca mai face si minuni! O minune esti tu, o minune a Domnului sunt eu si o mare minune ar fi oricare s-ar indragosti si ar veni la Isus IN NUMAR ORICIT DE MARE.
    Apropo, am o situatie de vreo luna de zile si stam inaintea Domnului pentru a primi un mesaj de rezolvare.Vezi tu, mai am inca o ocazie de a te lauda si a iti multumi in acelasi timp.Prin tine cu comentariul adresat fr Matasaru, cred ca am primit indemnul de a proceda la fel. Cred ca a cere iertare este din Dumnezeu, si am sa o fac chiar daca nu sunt sigur ca am gresit acelui frate.Poate asa dragostea frateasca v-a avea de cistigat si nu vom da nici un prilej celui rau sa se bucure de noi.
    Frate Aciduzzu, m-as bucura sa stiu daca in aceste momente ai vreo lucrare mai deosebita in via Domnului, nu-i frumos, dar rostesc din toata inima: m-as face partas la asa ceva.Nu stiu de ce spun asta dar, indemnul este foarte puternic.Slava si cinstea sa fie ale lui Dumnezeu Tatal si ale Domnului nostru Isus Christos mintuitorul lumii.

    • Scumpul meu frate Mihail,

      Iti doresc toate binecuvantarile sfinte care sunt exprimate prin simplul dar atat de bogat: „Si noi toti am primit din plinatatea Lui si har dupa har !” (Ioan 1:16) !

      Cat despre dulcea si placuta afirmatie a dumneatale :

      „DA, recunosc, abia astept sa citesc ceea ce Domnul toarna prin vasul tau.trebuie sa fi copil sa nu-ti dai seama, iar daca iti aduc laude, numai Domnul stie starea de bucurie pe care o primesc citind ceea ce scrii.Oricum eu cred ca Duhul Sfint ne arata ca se mai poate unire in duhul intre frati, inca ne mai putem bucura de o partasie sfinta inaintea LUI si de ce nu am spune la toata lumea: Domnul inca mai face si minuni! O minune esti tu…”

      Da-mi voie frate Mihail sa-ti spun ca peste vreo… cateva zile, prin Harul Domnului, voi implini frumoasa si nemeritata varsta de 60 de…toamne !
      Cu zece zile in urma aniversasem 43 de ani de umblare smerita cu Dumnezeu, aniversare-zi de care imi amintesc intotdeauna cu mare placere si cantand cantarea: „O scumpa zi cand Te-am primit, Isuse Salvatorul meu…renasterea-mi s-a-ndeplinit pui pe mine sigiliul Tau…In Legamant sunt cu Tine…” dar iarta-ma ca ma podidesc din nou lacrimile si m-apuca nostalgia celor 17 ani neimpliniti pe care-i aveam cand am facut legamant cu Domnul…!

      Cat despre…
      „Frate Aciduzzu, m-as bucura sa stiu daca in aceste momente ai vreo lucrare mai deosebita in via Domnului…”

      frumoasa si sincere intrebare! Neprefacuta si dezinteresata ! Eu asa o simt, frate Mihail !

      Ce-as putea spune frate Mihail ?
      Mi-e greu sa ma laud altfel decat „in Domnul”! Adica, „chiar daca asi fi facut totul, tot un „rob netrebnic” ma simt ! Astfel deci, nu ma voi lauda cu altceva decat cu slabiciunile mele, dar in ziua vesniciei, aceia pe care i-am mangaiat in singuratatea lor, acei pe care i-am imbarbatat, acei pe care i-am ajutat sa iasa la Limanul Vietii, chiar cu riscul de „a uri pana si camasa manjita de carne” (Iuda 23) dar avand drept scop ” sa-i smulg chiar din foc”… sa ma-ntalnesc cu ei acolo in memarginita Mila a Tatalui, stand alaturi de ei la Scaunul Indurarii…

      Ce pot sa-ti spun mai mult, nefandosintu-ma cu titulaturi, cu fapte merituorii ? Intotdeauna mi-a placut si am simtit chemarea bisericutelor care „se sting”, a celor a caror festila inca mai fumega…

      Imi place foarte mult „sa ma-ncalzesc” doar la focul renascut din cenusa stingerilor spirituale, la vatra aproape rece in fata careia m-am plecat pe genunchi si sa suflu in singura scanteie de viata, sa suflu (duhovniceste vorbind) pana imi dau lacrimile…si sa vad cum slabul licar incepe sa palpaie vesel spre Slava Domnului…

      Ma feresc de focurile mari, atatate si intretinute de altii pentru ca intotdeauna ma simt in pericol sa-mi ard…sprancenele, sa-mi parlesc parul…Si mie nu-mi place sa miros nici a…ars, nici a parlit, macar.

      Merita acei „patru mosi si trei babe” (cum se exprima foarte pompos, emfatic un evanghelist de circumstanta, de duzina…) care au mai ramas dintr-o bisericuta altadata vie si roditoare!
      Merita, zic, sa-i vizitez, sa-i cercetez, sa plang impreuna cu ei, sa ma rog cu ei si sa-mi rastignesc chiar bucuria de cuiele Crucii care inca si azi mai este insangerata de dorul celor care pier…

      Cam atat despre mine, frate drag !
      Oricum, m-am prea „lafait” la cererea dumitale, pe blogul mult prea- indulgentului, bunului si impaciuitorului frate al nostru de credinta. Caci are si o inima larga si o…beregata larga spre a-i putea „inghiti” pe toti !
      Sa fie si dansul binecuvantat aici si acum, AMIN !

      • Slava sa fie numai a lui Dumnezeu si a Mintuitorului nostru Isus.DA.Am inteles ca de fapt si tie si mie ne vorbea acelasi Duh Sfint si cam despre aceleasi probleme.Din prea multa stiinta, nu mai stim face lumina cu festila (sunt la origine din zona Nasaudului, promotia 1956) si nu mai stim sa suflam in jar pina ia foc din nou, chiar si cind vreascurile sunt ude.Te rog frumos sa-l rogi si tu pe fratele pastor Cristian Ionescu sa-ti dea sau sa-mi dea eMailul pentru a avea o corespondenta personala.V-a fi de folos pentru toti cei ce iubesc pe ISUS. Stii, eu m-as cam grabi un pic, la anii mei a ramas mai putin dar, cu osteneala si dragoste mai multa, poate Dumnezeu ma ajuta sa mai rascumpar pentru credinta din anii petrecuti in „borhotul lumii” cum se exprima fr Pustan, sa ma pot bucura din plin de plinatatea harului , ce atit de frumos ne spune cuvintul , a fost revarsat… si cu multumire si smerenie mai spunem… este revarsat si acum, Domnul sa fie laudat.Cred ca astazi Dumnezeu a mai adaugat o bucurie la cele pe care le aveam tot de la EL, ca doar ce avem sa nu fi primit? Da fratele meu drag, DA, la cele descrise de tine vreau sa fiu partas cu vorba si cu FAPTA, din cuvintele noastre vom fi scosi… dupa faptele noastre vom fi judecati, ajuta-ne Doamne sa crestem in dragoste si iubire de frati si de toti oameni, astfel sa Te slavim pe Tine. Domnul sa te binecuvinteze si sa te poarte in carul lui de biruinta. Frate pastor IONESCU, te rog ajuta-ne a avea o conversatie privata.Sa fiti binecuvintat

  16. Mihail, cum sa ceri iertare daca nu esti convins ca esti vinovat?
    Ar fi o minicuna.
    Daca el are ceva impotriva ta, te duci si lamuresti lucrurile;
    daca are , dar el este de vina, trebuie sa-i deschizi ochii;
    asumindu-ti o vina pe care nu o ai, s-ar putea sa-l trimiti spre mindrie.
    Adica, noi doi, eu si tu, am intrat intr-o stare de tensiune; ce facem? nu lamurim lucrurile, ca sa fie clare?
    Asa ai si tu si el de cistigat.
    El sa indreapta..sau tu, poate ai gresit spunind ceva care a fost interpretat de el gresit.
    ‘Mihail” stii, te rog sa ma ierti ca te-ai suparat pe mine desi sunt nevinovat. 🙂

    • Fratele meu, @vechile carari, problemele aratate de tine ma framinta exact asa cum le-ai postat, dar, faptul ca in casa nostra se tine un cerc de rugaciune si eu in acea zi rinduiam treburile ca sa mearga in rinduiala, probabil din prea mult zel sau „corectitudine” am intervenit ca sa se respecte rindul intre cei ce slujeau.Ei, problema este ca eu nu stiu daca ceea ce am spus s-a inteles coresct sau nu, dar, rinduiala a fost asigurata.Fratele care s-a simtit „adus la linie” folosind o expresie neadevarata, a parasit la cintarea urmatoare adunarea.Sotia lui a ramas si… a confirmat povestioara , dar… dupa o luna de zile se plinge ca a fost admonestat nedrept si raspindeste printre frati povestea lui, adevarul lui.Bun. Sa fie cum spune el sau cum spun eu, dar daca el are pretentia de a fi satisfacut in cererea lui, oare ce as gresi daca …
      Faptul ca am sub un an de cind am intrat in apa botezului, ma gindesc la faptul ca copiii iubesc atit de neinteresat, atit de firesc, atit de naivi, atit de indragostiti, atit de neprafacuti, si Doamne, ce bucurie as avea atunci, cind ascultindu-mi toate scoase la lumina, sa mi se spuna de catre CEL ce poate judeca, macar jumatate din cele insiruite de mine, cred ca ar fi minunat.Daca nu imi pot iubi fratele, atunci cum voi putea implini cuvintul lui Dumnezeu din Ioan 15 cu 13, pentru ca eu am afirmat cu tarie ca pentru un crestin este ceva normal si eu…am pretentia ca am venit la crestinism din dragoste pentru Isus si nu pentru viata aceasta si pentru pintece.Daca numai pentru asta, atunci sunt cel mai nenorocit om din lume.Oricum multumesc pentru osteneala ta de a ma ajuta sa ma luminez corect si deplin.Dumnezeu sa te binecuvinteze si sa-ti dea viata vesnica.

  17. Istoria dansului lui David este prezentată în 2 Samuel de la versetul 12, la versetul 23 (INCLUSIV). David a dansat (se pare cu patos şi cu o doză de… goliciune) pentru a-şi manifesta bucuria faţă de aducerea chivotului la Ierusalim. Soţia lui, Mical, fata lui Saul, l-a judecat pentru acest gest. În versetul 23, este prezentată concluzia întregii întâmplări. Dumnezeu nu îl judecă pe David, ci, culmea, pe Mical. O judecă, o găseşte vinovată şi o pedepseşte lăsând-o stearpă (2 Samuel 6:23 Şi Mical, fata lui Saul, n-a avut copii până în ziua morţii ei.).

    Voi, cei care îl judecaţi pe David şi consideraţi că dansul lui a fost greşit şi reprobabil, nu vă temeţi că Dumnezeu vă va găsi tocmai pe voi vinovaţi, aşa cum a găsit-o pe MIcal? Câtă necumpătare poate să se ascundă în spatele unei aparenţe evlavioase şi a unei atitudini conservator-legaliste!

    • Scumpe frate Florin,

      „Voi, cei care îl judecaţi pe David şi consideraţi că dansul lui a fost greşit şi reprobabil, nu vă temeţi că Dumnezeu vă va găsi tocmai pe voi vinovaţi, aşa cum a găsit-o pe MIcal?”

      Cu siguranta ca ma va gasi vinovat, dar niciun caz pentru dansul in fata chivotului. Si, pentru ca imi esti drag si de pe alte bloguri ingaduie-mi o axioma” pronuntata de Domnul Isus vis-a-vis de afirmatia cu iz de rautate prost mascata Si vaduvita de dragostea frateasca: „Cine este fara pacat, sa arunce cel dintai cu piatra…”

      cat despre mine, imi tin mainile ipreunate a rugaciune…ca sa nu fiu ispitit…
      Sa fii binecuvantat, frate Florin !

      • Stimate domnule „ACIDUZZU” (scuze, dar apelativul „frate” îl folosesc doar pentru persoanele pe care le cunosc. ca să nu mai menționez cât de deranjant e să te adresezi unui nickname),

        Nu e vorba despre răutate și lipsa dragostei în comentariul meu. E vorba despre lipsa totală a aprecierii pozitive față de o interpretare pe care eu o consider aiuristică. Repet, să nu fiu înțeles greșit, nu răutate față de tine, ci față de ideile exprimate.
        Pot înțelege să fii vehement împotriva evenimentului de la Peniel, dar să interpretezi găunos Biblia pentru a demonstra o idee, asta deja nu mai pot înțelege.
        David își manifestă bucuria înaintea lui Dumnezeu și vrea să se smerească înaintea poporului, iar voi îl desființați pentru asta, exact ca Mical. Deci dacă Dumnezeu a condamnat-o pe Mical pentru atitudinea ei față de David, cum să cred că va avea altă părere despre voi?
        Piatra a fost aruncată de tine, stimabile. 🙂 Eu doar am ridicat-o, m-am uitat la ea și am avertizat că s-ar putea transforma în bumerang. Nu e treaba mea să o arunc.

        Aceleași urări și de aici!

      • @Florin Puscas,

        „Stimate domnule „ACIDUZZU” (scuze, dar apelativul „frate” îl folosesc doar pentru persoanele pe care le cunosc. ca să nu mai menționez cât de deranjant e să te adresezi unui nickname…”

        In pofida atitudinii refractare de a nu ma numi „frate” (ai tot dreptul sa fii circumspect) eu totusi te voi numi frate, intrucat asa am invatat de la Domnul Isus care desi parasit de ucenicii Sai totusi ii numeste „frati” in Ioan 20;17!
        Deosebirile de pareri, de opinii, obiective in…subiectivismul lor, nu ne motiveaza sa fim atat de…virulenti, atat de emfatici ca si cand noi detinem adevarul suprem !
        Maleabilitatea, intelepciunea „usor de induplecat”(Iacov 3:18) si „dragostea care iarta totul…” ne vor cataloga daca suntem oameni maturi, spiritualiceste, duhovniceste sau doar niste…”popcorn” incins la foc…

        Uite, eu n-am nicio garantie ca numele tau este „Florin Puscas” (de fapt nici nu ma intereseaza prea mult). Pe mine, cu sau fara pseudonim sau nickname cum ii spui tu frate (nicidecum „domnule” sau „stimabile”), apelative care au „darul” de a distanta in mod arogant sau cel putin emfatic, iar intentia mea este de a ma apropia de cel care se pare ca vorbeste aceeasi limba ca mine dar in sinonime…

        Cat despre…”Piatra a fost aruncată de tine, stimabile. 🙂 Eu doar am ridicat-o, m-am uitat la ea și am avertizat că s-ar putea transforma în bumerang. Nu e treaba mea să o arunc…”,

        oare numai mi se pare mie, dar cred aceasta piatra ti s-a cam lipit de mana chiar daca n-ai intentia laudabila de a o arunca…

        „Ia sema la tine insuti ca sa nu fii ispitit si tu !”(Galateni 6:1b) Draga frate in Hristos (nicidecum „stimabile” intrucat suna prea spart, prea din fire…

        Totusi, sa fii binecuvantat tinere frate al meu !

    • FLORIN Puscas, undeai gasit afirmatia ca Dumnezeu a facut-o pe Mical stearpa?
      Versetul citat de tine spune ca Mical nu a mai avut copii. Atit.
      O femeie care cadea din gratia unui imparat era pusa pe linia moarta, in harem.
      Bun exemplu. Demn de urmat, ce zici? Ca si David a facut la fel…
      Si daca tot il copiem, hai la urmatoarea conferinta sa cintam si sa jucam „imbracati ca si David …..in (……) . Ce zici?

      • @gabi bogdan Dacă n-ar fi avut copii din cauză că David nu a mai avut raporturi sexuale cu ea, fraza ar fi sunat altfel. Dar mi se pare cât se poate de clar că versetul spune că Mical nu a avut copii pentru că a fost pedepsită de Dumnezeu. Îmi vine greu să înțeleg cum se poate interpreta atât de ciudat un verset, doar ca să justifici o convingere personală. Pentru că nu mă cred mai presus de orice interpretări, chiar am întrebat și alte câteva persoane. Doar la voi (cei care v-ați exprimat aici, prin comentarii) am găsit interpretarea asta.
        Rămân la convingerea că interpretarea voastră e un gest necuviincios.

    • @Florin, eu cred ca toate aceste lucruri relatate in 2 Samuel 6 cu 20-23 au o talmacire mai tainica.Acum cunoastem in parte, dar atunci…vom cunoaste deslusit.Si spre bucuria noastra ne vom aminti de Eclesiastul 7 cu 13, cuvinte care ne indeamna sa nu ne avintam prea tare.Cred ca intotdeauna lumina va fi atit cit Dumnezeu o ingaduie, si nu …carnea si intelepciunea nostra. Spun aceasta gindindu-ma la interpretarea posibila a versetului 23: ori David nu s-a mai culcat cu ea, ori asa cum spui a ramas stearpa. Prin contrast, numai o varianta este adevarata deci, nu putem afirma nimic despre pozitia Domnului legat de comportarea lui David privit prin versetul 23.

    • Hmm.Sa vedem urmarile .Certuri cu sotia sa Mical.Aroganta imperiala(Gata Mical.Findca m-ai contrazis ,nu ma mai culc cu tine,ca sa sti ca eu hotaras in Israel).neavand-o pe Mical langa el acesta iese si se plimba si ghici ce vede?Cum el insusi a dansat dezbracat(ca sa nu se supere stefan matasaru) nu a vazut nimic gresit in goliciunea acelei femei.Dupa care avem un pacat,un copil mort,fiul cel mare comitand incestul,un fiu porneste un razboi civil.Eu zic ca avem destule probleme de la un simplu dans.Amu zi si tu scumpul meu Florin daca David o facut bine sau nu.Ti-am mai zis.Calea ingusta nu-ti garanteaza fericirea(calea ta e mai buna pentru asta),dar te scapa de o gramada de pacate.Better safe ,than sorry.

      • Stimabile, te-aș sfătui să nu mai citești Biblia printre rânduri, dar încep să îmi pierd speranța cu tine.

        1. Nu scrie nicăieri că David a hotărât să nu se mai culce cu Mical. Cum spuneam, toți cei pe care i-am consultat (sau citit) sunt de părere că Dumnezeu a pedepsit-o pe Mical (care chiar este numită în text „fata lui Saul”, nu soția lui David, ceea ce e deja o retrogradare în ochii lui Dumnezeu – acceptând că textul Bibliei îi este atribuit Lui) și lăsat-o stearpă.

        2. După obiceiul timpului și al locului (pe care iarăși nu e treaba noastră să-l judecăm), David avea mai multe neveste și mai multe țiitoare. Deci în niciun caz nu a fost ispitit de Batșeba pentru că „ducea lipsă”. Cum spunea cineva mai sus, David a ajuns în situația respectivă pentru că trebuia să fie la război, alături de armată, nu să piardă vremea pe acoperișuri.

        3. Nu știi ce înseamnă faptul că David „s-a descoperit” în fața slujnicelor. Afirmația ta, cu fundul gol, mi se pare deplasată.

        4. Da, David a făcut FOARTE bine. Și-a manofestat bucuria, s-a sperit în fața poporului și le-a dat tuturor un exemplu. Le-a arătat că Domnul este cel mai important și principala bucurie a lui.

      • Florin Puscas,.
        Dumneata spui:
        „cei pe care i-am consultat (sau citit) sunt de părere că Dumnezeu a pedepsit-o pe Mica”
        Parere, parere, parere.
        Atit si nimic mai mult.
        DUMNEZEU este autorul bibliei. Daca vroia sa spuna ca El a pedepsit-o pe Mical , ar fi spus-o.

      • Stimabile.Esti sigur ca nu te inseli.Ti-am mai spus.Citeste cu atentie biblia si incearca sa vezi legaturile pas cu pas.Fi obiectiv,nu sentimental.Necazurile lui David au inceput de la DANS.Ti-am mai zis.Nu exista nici o diferenta intre ce a fost la Peniel si discoteca din lume.Cand i-am dat inregistrarile Peniel fratelui meu(care frecventeaza discourile la maxim) a ras cu pofta si a zis ca in viata lui nu ar merge intr-un astfel de loc.Prin urmare:Poti sa-mi explici tu mie cum o sa convingi oamenii sa vina la Hristos daca promovezi dansuri prin biserica,sarituri in sus si jos,muzica rock crestina?Daca pe fratele meu(lumescul) nu l-ati convins,cum o sa-i convingeti pe altii?Nu te judec,Florine,doar mi se pare ca esti cam haios.Trust me.I’m smiling when i’m reading your comment.:)))

      • Eclesiastul 7:2
        Mai bine să te duci într-o casă de jale decât să te duci într-o casă de petrecere; căci acolo îţi aduci aminte de sfârşitul oricărui om, şi cine trăieşte îşi pune la inimă lucrul acesta.
        Eclesiastul 7:3
        Mai bună este întristarea decât râsul; căci, prin întristarea feţei, inima se face mai bună.

        Eclesiastul 7:4
        Inima înţelepţilor este în casa de jale, iar inima celor fără minte este în casa petrecerii.
        Eclesiastul 7:5
        Mai bine să asculţi mustrarea înţeleptului decât să asculţi la cântecul celor fără minte.
        Matei 25:35
        Căci am fost flămând, şi Mi-aţi dat de mâncat; Mi-a fost sete, şi Mi-aţi dat de băut; am fost străin, şi M-aţi primit;

        Matei 25:36
        am fost gol, şi M-aţi îmbrăcat; am fost bolnav, şi aţi venit să Mă vedeţi; am fost în temniţă, şi aţi venit pe la Mine.”
        Matei 25:37
        Atunci cei neprihăniţi Îi vor răspunde: „Doamne, când Te-am văzut noi flămând şi Ţi-am dat să mănânci? Sau fiindu-Ţi sete şi Ţi-am dat de ai băut?
        Matei 25:38
        Când Te-am văzut noi străin şi Te-am primit? Sau gol şi Te-am îmbrăcat?
        Matei 25:39
        Când Te-am văzut noi bolnav sau în temniţă şi am venit pe la Tine?”
        Matei 25:40
        Drept răspuns, Împăratul le va zice: „Adevărat vă spun că, ori de câte ori aţi făcut aceste lucruri unuia din aceşti foarte neînsemnaţi fraţi ai Mei, Mie Mi le-aţi făcut.”

        Matei 25:41
        Apoi va zice celor de la stânga Lui: „Duceţi-vă de la Mine, blestemaţilor, în focul cel veşnic care a fost pregătit diavolului şi îngerilor lui!

        Matei 25:42
        Căci am fost flămând, şi nu Mi-aţi dat să mănânc; Mi-a fost sete, şi nu Mi-aţi dat să beau;
        Matei 25:43
        am fost străin, şi nu M-aţi primit; am fost gol, şi nu M-aţi îmbrăcat; am fost bolnav şi în temniţă, şi n-aţi venit pe la Mine.”
        Matei 25:44
        Atunci Îi vor răspunde şi ei: „Doamne, când Te-am văzut noi flămând, sau fiindu-Ţi sete, sau străin, sau gol, sau bolnav, sau în temniţă, şi nu Ţi-am slujit?”
        Matei 25:45
        Şi El, drept răspuns, le va zice: „Adevărat vă spun că, ori de câte ori n-aţi făcut aceste lucruri unuia dintre aceşti foarte neînsemnaţi fraţi ai Mei, Mie nu Mi le-aţi făcut.”

        Matei 25:46
        Şi aceştia vor merge în pedeapsa veşnică, iar cei neprihăniţi vor merge în viaţa veşnică
        2 Corinteni 7:10
        În adevăr, când întristarea este după voia lui Dumnezeu, aduce o pocăinţă care duce la mântuire şi de care cineva nu se căieşte niciodată; pe când întristarea lumii aduce moartea
        2 Corinteni 7:11
        Căci uite, tocmai întristarea aceasta a voastră, după voia lui Dumnezeu, ce frământare a trezit în voi! Şi ce cuvinte de dezvinovăţire! Ce mânie! Ce frică! Ce dorinţă aprinsă! Ce râvnă! Ce pedeapsă! În toate, voi aţi arătat că sunteţi curaţi în privinţa aceasta.

        Stimabile Florin si stimabile Matasaru.Daca vreti sa intelegeti ce e scris mai sus e bine,daca nu,nu.
        Si amu sa-mi analizez viata si sa vad ce mi s-o intamplat datorita unei vieti simple si unei cai inguste fara prea multe bucurii.
        1.Liniste.Prin faptul ca nu zbier sau nu sar in sus in adunari,am liniste totala.Nu sunt remarcat de nimeni,nu atrag atentia asupra nimanui,nu sunt judecat de nimeni.
        2.Prin faptul ca nu-mi etalez averea si nu-mi cumpar diverse obiecte scumpe(sau ma imprumut la banca pentru diverse chestii) sunt la adapost de hoti.Nimeni nu-i interesat sa ma jefuiasca.
        3.Mai departe.Datorita faptului ca nu-mi cumpar multe chestii moderne si la moda,pot ajuta si pe altii(pe ascuns bunainteles,si prin intermediari).
        4.Considerandu-ma un rob netrebnic(cu toate ca m-am botezat,nu ma grabesc sa ma consider crestin.Las asta la latitudinea Domnului) scap de sanctionarile multora atunci cand gresesc.
        5.Consider ca un adevarat crestin nu trebuie sa zbiere din tambale ci sa faca ce e scris la Matei 25:35-46
        Vedem dar,caci am o viata simpla si linistita.De ce oare as vrea sa mi-o schimb?

  18. @gabi bogdan
    Nici faptul că David a ignorat-o pentru tot restul vieţii nu scrie. Eu îţi zic doar ce e logic şi ce înţelege majoritatea. Dacă dansul lui David ar fi fost greşit, crezi că nu spunea clar Biblia?
    În fine, nu am timp să încerc să conving pe toată lumea. Eu mi-am exprimat convingerea personală, mai departe să judece fiecare cum crede de cuviinţă.

    • Cand pedeapsa vine de la Dumnezeu scrie negru pe alb ca Dumnezeu pedepseste.Ori aici nu prea scrie.Poti sa ai tu dreptate,pot sa am eu dreptate.Sau nici unul din noi.uimitor cum textele neclare atrag toate privirile,dar cele clare(ajuta-ti aproapele,fa dreptate,incurajeaza munca,creste-ti bine copilul) nu sunt interesante pentru nimeni.E un lapsus mondial al omului.Alta explicatie nu am
      P.S. Frate Cristian.Se poate un articol in care sa vedem o interpretare la acest pasaj?Ca sa ne lamurim odata pentru totdeauna.

  19. Florin Puscas, acesta a fost argumentul meu. Episodul David/Dans nu este clar, din cauza aceea nu putem sa facem dogma din el si nici putem sa il transpunem in practica bisericii Nou Testamentale.Practicile Vechiului Testament Au fost ptr. Evrei, noi practicam numai ce Domnul si apostolii ne-au poruncit sa pastrami ( norocul nostru).

    • Frate Gabi Bogdan,

      Tocmai la asta faceam referire dar mai…voalat !

      Adica o miscare feminista, o lupta a slunicelor Milcai, sotia lui David, pentru legitimitate!
      Ce daca era chivotul ? Putea fi si o…boxa de amplificare de 4ooo de wati…! Se putea si fara El !
      Ce daca era reprezentarea heraldica a prezentei lui Jehova intransul ?
      Domnul este bun si iertator !
      Oare nu se spune in cartea dreptului Iov ca El „binecuvinteaza inceputurile slabe” ? Slabe si lumesti !

      Caci ce diferenta este intre dansul unei preotese-prostituate sacre si vestale de la templul Astarteeei si cel din fata Chivotului Marturiei ? Niciuna !
      Exuberanta manifestariii necontrolate si inconstiente (adica lipsite de reverenat si piosenia necesara), doar acestea conteaza !
      Se uita, se ignora oare porunca din Psalmul 2:12: ? „Dati cinste Fiului ca sa nu se manie, si sa nu pieriti pe calea voastra” (a dansului exuberant, necontrolat si dezlantuit), „caci mania Lui este gata sa se aprinda !…”

      Totusi, mai este har de…meditare, har de cercetare personala si amanuntita asupra temeiniciei sentimentelor manifestate si, mai ales, sa ne intrebam: „De ce duh suntem calauziti in astfel de manifestari ?”

    • Adrian,

      Daca fratele tau e lumesc, si cum zici tu, ii plac discotecile, cum se explica faptul ca nu-i place atmosfera dela Peniel, ca dupa parerea ta ar fi „lumea lui” ? Sau daca vede in tine un crestinism autentic,cum de nu paraseste calea larga, urmandu-ti exemplul ?

      (cuvintele din comentariul tau, „nu ma grabesc sa ma consider crestin” pentru-ca „sa scap de sanctionarile multora cand gresesc”, i-mi da de gandit….)

      Sper sa nu te mai deranjez, si sa te las sa-ti continui postarile asa cum crezi tu ca e bine.Dupa cate am inteles suntem de varste diferite si pareri diferite. Daca am avea oportunitatea sa stam jos amindoi, ti-as povesti ceva interesant ce s-a petrecut in zona ta, acum vre-o 45 de ani, situatie la care am fost martor ocular, si care m-a convins in acel timp ca „nu tot ce zboara se mananca”.I-ti doresc sanatate si ani multi,si de-a lungul lor sa devii si mai intelept,si mai ales sa ai mai multa bucurie… (din postarile tale am inteles ca nu prea ai aceasta roada a Duhului)

      GBY !

      • 1.Deoarece fratele meu stie ca e pacat sa dansezi in biserica.De aia.Iar de parasit calea larga,ti-am spus mai sus.Vine vremea pentru toate.Asa cum tata si mama au venit dupa mine ,asa va veni si fratele.Stati linist.
        2.Referitor la cuvintele nu ma grabesc sa ma consider crestin,ei bine asta e o incurajare nicidecum o descurajare.Nimeni nu e perfect si toti pacatuim.Daca ne credem cu capul in nori(cer) riscam sa devenim prea mandrii si cadem in pacate rau de tot.Vezi bisericile americane care stau cu gandul doar la rai.Vai de ele.Vai de cei care se lauda ca sunt crestini si cand colo nu sunt.Asa,eu sunt in siguranta.
        3.Nu stiu ce s-ar fi intamplat in zona mea,dar sunt sigur ca-i vorba de ceva rau.Stati linist.Ca noi suntem constienti ca nu suntem perfecti.Un frate prezbiter de-al nostru scrie o carte despre istoria bisericii in care prezinta toate lucrurile,fie bune fie rele asa ca invatatura pentru viitor.
        4.Nu sunt botezat cu duh sfant dar nici tu nu pari a fi botezat.Botezatii cu duh sfant din adunarea noastra ar respinge aceste forme de inchinare idolatrice Penibielice,fara sa stea pe ganduri.
        5.Referitor la bucurie,citeste Ecleziastul.Mai bine intr-o casa de jale decat la petrecere.E mai in siguranta asa

  20. „adica lipsite de reverenta si piosenia necesara…”

    • ACIDUZZU???!!! Maria, prorocita, sora lui Aaron a luat ea o timpana in mana si toate femeile au facut la fel si JUCAND? Si adevarat; nu se canta JUCAND: Saul si-a batu miile lui, iar David zecile lui de mii? Si cand David A JUCAT IN FATA POPORULUI? STI TU CA E ERA IMPARAT? CE-A FACUT EL, N-A FACUT NICIUN IMPARAT! CITESTE CU ATENTIE!!! EL, DAVID S-A SMERIT, NU A CFEFUIT. Mical nu avea Duhul Sfant si nu a inteles ce David a facut. Tocmai reusise sa aduca CHIVOTUL in IERUSALIM. La fiecare SASE pasi aduceau jertfa. Este scris. ,,ASTFEL,, au suit David si toata casa lui Israel CHIVOTUL DOMNULUI. In toate 3 categoriile de joc, au fost un dans al biruintei. Nicidecum o placere a firii. Cititi! Spune Pavel, ca VT sunt pilde si invatuturi ca sa invatm din ele! De aceea ne-a fost dat. INVATATURILE NOASTRE conform cum trebuie sa fie BISERICA sunt in NT nu in VT. Nu avem voie sa ne potrivim chipului veacului, si cine iubeste lumea si lucrurile din lume, in el nu este DRAGOSTEA LUI DUMNEZEU, ci mai degraba dragostea lumii. Fiti sinceri, veniti-va in fire si, uitati-va cu bagare de seama, cum lumea a intrat in biserica. Sunt prea multe de spus… Domnul sa ne dea lumina si-o puternica mustrare ca sa ne intoarcem la ceea ce Domnul vrea, nu la ceea ce omul crede!!! Da??!!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: