STATUL PALESTINIAN: O SENTINȚĂ DE ANIHILARE ÎMPOTRIVA ISRAELULUI

Era un om al păcii. Făcea istorie. Îmbrățișările și asigurările amărâtului Ben-Hadad îi înălțau sufletul spre culmile mulțumirii de sine. Bunul de el! Prorocii Domnului deveniseră oase sub țărâna pe care o stropise mai întâi cu sângele lor. Câțiva mai erau ascunși cu puțina pâine și apă care le servea drept hrană zilnică. Ce s-a întâmplat cu Ahab? Sărutarea sirianului îl înmuiase. Ceva mai încolo, un om al lui Dumnezeu avea nevoie de o vânătaie. ”Plesnește-mă!” îl îmbie pe unul. Încă un om cumsecade. N-a vrut. De ce să facă el o faptă rea. Dacă Dumnezeu are nevoie de vânătăi să se descurce fără el. L-a omorât un leu de bun ce-a fost. I-a cerut altuia lovitura. A primit-o. S-a acoperit (Dumnezeu bandajează, nu maschează) și s-a dus la Ahab cel Bun să-i vorbească din partea Domnului. Sărutătorul de sirieni nici nu-și băga Dumnezeul în seamă dacă l-ar fi recunoscut pe proroc.

„Aşa vorbeşte Domnul: „Pentru că ai lăsat să-ţi scape din mâini omul pe care-l sortisem nimicirii, viaţa ta va răspunde pentru viaţa lui, şi poporul tău pentru poporul lui.” (1 Împărați 40:42)

Citind ”pledoariile” lui Emanuel Conțac, Dănuț Mănăstireanu și alții, pentru recunoașterea statului Palestinian am crezut că mă iau amețelile. Am fost recent în Israel și am vizitat o parte din zonele palestiniene. Nu intru acum în detalii despre civilizație, cultură și religie. Vorbim practic, a(nti)-politic.

PALESTINIENII, CA MAJORITATEA STATELOR ARABE, PREDICĂ EXTERMINAREA IUDEILOR ȘI DESFIINȚAREA STATULUI ISRAEL! PENTRU CĂ NICI NU RECUNOSC ISRAELUL CA STAT!

Existența a două state, unul israelian și unul palestinian, conviețuind pașnic este o înșelăciune la fel de mare ca promisiunea lui Ben-Hadad că va fi frate cu Ahab. Bunătatea lui Ahab a fost sentința anihilării de mai târziu a regatului! Un stat palestinian implică: suveranitate asupra teritoriului propriu, dreptul la armată și înarmare, dreptul de a oferi propriul teritoriu altor puteri militare pentru operațiuni comune… Fâșia aceea de pământ care se numește statul Israel devine mai vulnerabilă ca oricând. Eu zic, dacă arabii își iubesc așa de mult compatrioții palestinieni, să nu-i mai țină ca pe-un ghimpe în coasta Israelului (de-aia sunt acolo, OK?) ci să le dea dumnealor din vastul teritoriu pe care îl ocupă o țară și să-i înființeze acolo! Să le poarte de grijă fraților lor teroriști!

Primul ministru israelian, Benjamin Netanyahu spunea în 1992: ”A spune ”DA” unui stat palestinian înseamnă a spune ”NU” statului Israel și invers!”

SUNT ÎMPOTRIVA UNUI STAT PALESTINIAN ÎN ȚARA LUI ISRAEL! ISRAEL ARE DREPTATE CHIAR ȘI ATUNCI CÂND, APARENT, NU ARE DREPTATE! DAR DE DATA ASTA, CU SIGURANȚĂ, ISRAEL ARE TOATĂ DREPTATEA!

„Cum de ai ajutat tu pe cel rău şi ai iubit pe cei ce urăsc pe Domnul? Din pricina aceasta este mâniat Domnul pe tine.” (2 Cronici 19:2)

De câtă naivitate dau dovadă liberalii (socio-politic vorbind) care nu fac altceva toată ziua decât să le plângă de milă dușmanilor lui Dumnezeu? Prin acordul pe care îl dau recunoașterii unui stat palestinian, acești oameni validează (poate inconștient, dar complice) terorismul și antisemitismul. Sau își închipuie că totul va fi bine și pașnic după aceea? Ceea ce nu înțeleg ei (”atunci va fi uluiala lor!”) este că atâta vreme cât va exista Israelul ca stat, arabii nu se vor potoli. Însă au învățat, perfizii, să se mulțumească cu pași mărunți. Dar tot într-acolo se îndreaptă.

Probabil că ONU va aproba rezoluția, poate Obama nu va folosi dreptul de veto american, poate că Israel, sub presiunile internaționale, va ceda, nu știu… Dar un lucru știu: existența fizică a statului palestinian în țara poporului ales este o contradicție de termeni pe care niște oameni educați (în ale teologiei) ar trebui să o înțeleagă! Și probabil o înțeleg, dar snobismul liberal este întotdeauna înclinat spre dulcele de la care ți se apleacă…

About Cristian Ionescu

Pastor Elim Romanian Pentecostal Church Chicago, USA

89 răspunsuri to “STATUL PALESTINIAN: O SENTINȚĂ DE ANIHILARE ÎMPOTRIVA ISRAELULUI”

  1. Niciasanicialtminteri Răspunde 25 august 2011 la 5:28 PM

    Imi pare rau sa va spun, dar daca dvs. sunteti pastor si asa ganditi, atunci eu m-as muta la alta Biserica. Sunt frati de ai nostri in Palestina care sufera. Asa ii invatati pe enoriasii dvs. pocainta si iubirea?

    • Ce legătură au acei creștini palestinieni cu statul Palestinian. Pentru ei credeți că se înființează? Sau că o vor duce mai bine?
      Câtă naivitate…

    • Domnule Emanuel…Intr-un stat de drept al Palestinei crestinii vor avea si mai mult de suferit decat sufera acum. Uitandu-ne in imediata istorie a estului mijlociu observam ca orice revolutie araba s-a finalizat cu instaurarea unui guvern anticrestin. Deci parerea mea ca grija pentru prietenii dumneavoastra ar trebui refocalizata.
      Intr-o alta ordine de idei frate Cristi, statul palestinian va lua fiinta ca vrem noi ca nu vrem. Stiti de ce ? Ca sa se implineasca Biblia. Va ramane „ramasita” lui Israel pe care Domnul o va mantui.

      • Da! Poate! Dar asta nu înseamnă (după cum bine ați subliniat și dvs.) să oferim suportul nostru și să adunăm semnături făcând din această cauză o cauză a noastră (așa cum au făcut Emanuel Conțac și Dănuț Mănăstireanu). Așa, hai să fim de acord cu Anticrist că și alșa se va întâmpla.

    • si tu la ce biserica te-ai muta??se poate ca acei „frati”din Gaza(Palestina e o inventie a arabilor)oare or fi votat in 2007 cu altcineva decit cu Hamas??

  2. „Plesneste-ma!” nu e traducerea Cornilescu 🙂

  3. Frate Cristi Ionescu, nu vi se pare o contradicţie în termeni şi mai mare faptul că unii evrei fundamentalişti nu recunosc existenţa statului Israel şi că mişcare sionistă n-a fost la origine una bazată pe argumente biblice şi teologice?
    Vă rog să-mi răspundeţi şi mie: cum se face că Haredimii (cei mai religioşi evrei) nu susţin sionismul. Dimpotrivă, consideră că sionismul este o mişcare seculară şi îi fac opoziţie. V-aş ruga să studiaţi problema şi să mă lămuriţi şi pe mine. Eu văd aici o contradicţie foarte mare!

    • Frate Emanuel,
      smintelile unui popor nu definesc întotdeauna poziția lui Dumnezeu față de acel popor.
      Cred că trebuie să vă revizuiți urgent poziția (dacă aveți vreuna) în cel puțin două aspecte:
      – providența dreptului pe care poporul Israel o are asupra țării
      – caracterul profetic al reînființării statului Israel în 1948
      Indiferent de nuanțele și caracteristicile socio-politice sau morale ale poporului ales la ora actuală, aceste două principii sunt baza de opinie pe această temă și o determină., Aș putea să trag anumite concluzii bazat pe militantismul de care ați dat dovadă în favoarea palestinienilor, dar vă las dvs. acest privilegiu.
      Să vedem, adică, unde este de fapt contradicția (mare): la mine sau la dvs…

    • Ce naivitate!
      Credeți că pentru prietenii dvs. creștini palestinieni va fi mai bine într-un stat palestinian?
      Sau că vine pacea?
      Vai, vai…
      P.S. Articolul replică pe care l-ați publicat este lamentabil. Încearcă să justifice ceea ce nu se poate justifica: poziția pro-palestiniană a unui creștin. Dezamăgitor!

  4. Şi apropo, primul preşedinte israelian, David Ben Gurion, şi-a dorit ca Israelul să fie un stat ca oricare altul. „Vom fi un stat normal când vom avea prostituate şi hoţi”, spunea el. Şi probabil că proiecţia lui s-a adeverit. Aceasta este cea mai frustă expresie a caracterului secular al Israelului.

  5. Frate Cristian, am scris şi eu o postare pe tema asta. Măcar dacă unul ne-a făcut pe amîndoi ne demult tîmpiţi, să ne numească alţii şi „sectanţi sionişti”.
    Felicitări pentru postare şi o îmbrăţişare frăţescă.

  6. Chiar daca toti evreii din lume sint imptriva israelului noi trebuie sa raminem la ce spune biblia [sa ne rugam pentru ei si sa-i binecuvintam]

  7. La acest capitol nici nu ma mira faptul ca Emanuel Contac sau Danut Manastireanu gindesc cum gindesc. Respirind aerul de la inaltimea lumii academice , traind in jurul asa numitei intelectualitati europene, unde ideile de stinga sint evanghelie, este normal sa gindeasca in acel sablon.
    Este necesar un efort destul de mare sa poti scuipa ortodoxia predicata zilnic in organele de presa la care stiu ca se adapa domniile lor.
    In cele din urma omul nu se poate ridica mai sus decit de calitatea si sursa informatilor primite.
    Spune-mi ce citesti ca sa-ti spun cine esti.
    Daca informatia pe care o primesti nu o filtrezi prin Cuvint nu ai nici o sansa,
    Multi „academici” filtreaza Cuvintul prin informatile primite de la sursele seculare.
    In cazul lui Emanuel Contac, sint socat, denota o ingnoranta crasa a istoriei, a situatiei de la fata locului.
    O expresie imi vine in minte „brain washed” .

    • Dragă Gabi,
      În ce îl privește pe Dănuț Mănăstireanu cred că este vorba de un proces de secularizare a gândirii domniei sale, așa cum bine ai intuit. În ce-l privește pe Emanuel Conțac, cred că este vorba de un reflex (prea) timpuriu al importanței de sine (lucru pe care l-am sesizat și prin ”tentativa” sa de a traduce de capul lui Biblia (începând cu vreo două epistole). Afilierea sa cu DM (și) pe aceste coordonate denotă o reacție instinctivă a elitismului liberal (simptoma băgatului în seamă cu băieții deștepți). Câte dezastre s-au născut în istorie de la asemenea snobisme, Dumnezeu cu mila!

      • Se poate. Dar mai este o explicatie a gindirii romanilor (pocaiti)din Romania, pe care am detectat-o la majoritatea evanghelicilor care sint interesati cit de cit in politica internationala. Europa este secularizata 100% ( cu mici exceptii). Felul de a privii evenimentele politico-sociale bineinteles ca vor fi din puctul de vedere a omului fara Dumnezeu( si prin „default” subt influenta diavoleasca).
        Este normal ca gindirea „chiar si a celor alesi” sa fie influentata in aceea directie.
        America cit de cit , datorita in special fondatorilor acestei tari si a prezentei „fundamentalistilor crestini de dreapta”( cum ne numeste Danut Manastireanu ), nu a cazut (total) in groapa euro-seculara.

        Un exemplu , un citat de Danut Manastireanu dintr-o convorbire cu mine de pe blogul domniei sale :

        „In ce-l priveste pe Obama, desi am privit presedintia lui cu speranta, s-a dovedit a fi un preesedinte slab, in ciuda bunelor lui intentii, dar din motive diametral opuse cu ale dvs – lasitatea in relatia cu extremismul lui Netanyahu sau cedarea in fata santajului celor din Tea Party in chestiunea bugetului.”

        Need i say more?

      • Domnul ne-a lasat profetii si profetiile Sale;
        opusul Sau -Vrajmasul ii face pe oameni sa se creada mai destepti decit restul lumii;
        cum de uita ei tocmai acel lucru important care spune ca Dumnezeu a facut de rusine intelepciunea lumii?
        Sa fie devina tocmai lipsa intelepciunii de Sus?
        „Cereti-o” si vise va da, dar cereti cu credinta, spune Domnul;
        dar ACESTIA mai cer ceva?
        Nu cred, pentru ca ei cunosc totul.
        De asemenea oameni care sufera de superbie se va folosi Vrajmasul,ei picind in aceeasi oala a mindriei , cu Nimicitorul.
        Ce-ar fi daca s-ar smeri putintel si ar cere :
        Da-ne Doamne LUMINA?

      • Mi-am amintit de un citat de la unul dintre intelectualii de frunte ai Americanilor despre intelectuali:
        I’d rather entrust the government of the United States to the first 400 people listed in the Boston telephone directory than to the faculty of Harvard University. William F. Buckley, Jr.

      • Dacă nu aveţi informaţii suficiente, s-ar cuveni să nu vă antepronunţaţi. Traducerile pe care le fac sunt parte a unui proiect de cercetare care urmăreşte publicarea în ediţie critică a Bibliei de la 1688. Lucrează circa 25 de cercetători (filologi, biblişti, teologi, istorici).
        Mă umple groaza la gândul că un pastor (cum sunteţi dvs.) deversează fără ezitare calomnii peste calomnii. Dar, ca să vă citez: „Dumnezeu cu mila”.

        • O, deci acum cine nu vă face plecăciuni este calomniator? Ce, m-am legat de viața dvs. personală? Mi-am exprimat poziția față de anumite demersuri cu care nu sunt de acord. Ce ți-e și cu spiritul tolerant al liberalilor…

  8. THE COVENANT OF THE HAMAS – MAIN POINTS

    =======================================

    The Covenant of the Islamic Resistance Movement was issued on August

    18, 1988. The Islamic Resistance Movement, also known as the HAMAS,

    is an extremist fundamentalist Islamic organization operating in the

    territories under Israeli control. Its Covenant is a comprehensive

    manifesto comprised of 36 separate articles, all of which promote the

    basic HAMAS goal of destroying the State of Israel through Jihad

    (Islamic Holy War). The following are excerpts of the HAMAS

    Covenant:

    Goals of the HAMAS:

    ––––––

    ‘The Islamic Resistance Movement is a distinguished Palestinian

    movement, whose allegiance is to Allah, and whose way of life is

    Islam. It strives to raise the banner of Allah over every inch of

    Palestine.’ (Article 6)

    On the Destruction of Israel:

    ––––––––––

    ‘Israel will exist and will continue to exist until Islam will

    obliterate it, just as it obliterated others before it.’ (Preamble)

    The Exclusive Moslem Nature of the Area:

    –––––––––––––-

    ‘The land of Palestine is an Islamic Waqf [Holy Possession]

    consecrated for future Moslem generations until Judgment Day. No one

    can renounce it or any part, or abandon it or any part of it.’

    (Article 11)

    ‘Palestine is an Islamic land… Since this is the case, the

    Liberation of Palestine is an individual duty for every Moslem

    wherever he may be.’ (Article 13)

    The Call to Jihad:

    ––––––

    ‘The day the enemies usurp part of Moslem land, Jihad becomes the

    individual duty of every Moslem. In the face of the Jews’ usurpation,

    it is compulsory that the banner of Jihad be raised.’ (Article 15)

    ‘Ranks will close, fighters joining other fighters, and masses

    everywhere in the Islamic world will come forward in response to the

    call of duty, loudly proclaiming: ‘Hail to Jihad!’. This cry will

    reach the heavens and will go on being resounded until liberation is

    achieved, the invaders vanquished and Allah’s victory comes about.’

    (Article 33)

    Rejection of a Negotiated Peace Settlement:

    ––––––––––––––-

    ‘[Peace] initiatives, and so-called peaceful solutions and

    international conferences are in contradiction to the principles of

    the Islamic Resistance Movement… Those conferences are no more than

    a means to appoint the infidels as arbitrators in the lands of

    Islam… There is no solution for the Palestinian problem except by

    Jihad. Initiatives, proposals and international conferences are but a

    waste of time, an exercise in futility.’ (Article 13)

    Condemnation of the Israel-Egypt Peace Treaty:

    –––––––––––––––-

    ‘Egypt was, to a great extent, removed from the circle of struggle

    [against Zionism] through the treacherous Camp David Agreement. The

    Zionists are trying to draw other Arab countries into similar

    agreements in order to bring them outside the circle of struggle.

    …Leaving the circle of struggle against Zionism is high treason,

    and cursed be he who perpetrates such an act.’ (Article 32)

    Anti-Semitic Incitement:

    ––––––––

    ‘The Day of Judgment will not come about until Moslems fight Jews and

    kill them. Then, the Jews will hide behind rocks and trees, and the

    rocks and trees will cry out: ‘O Moslem, there is a Jew hiding behind

    me, come and kill him.’ (Article 7)

    ‘The enemies have been scheming for a long time … and have

    accumulated huge and influential material wealth. With their money,

    they took control of the world media… With their money they stirred

    revolutions in various parts of the globe… They stood behind the

    French Revolution, the Communist Revolution and most of the

    revolutions we hear about… With their money they formed secret

    organizations – such as the Freemasons, Rotary Clubs and the Lions –

    which are spreading around the world, in order to destroy societies

    and carry out Zionist interests… They stood behind World War I …

    and formed the League of Nations through which they could rule the

    world. They were behind World War II, through which they made huge

    financial gains… There is no war going on anywhere without them

    having their finger in it.’ (Article 22)

    ‘Zionism scheming has no end, and after Palestine, they will covet

    expansion from the Nile to the Euphrates River. When they have

    finished digesting the area on which they have laid their hand, they

    will look forward to more expansion. Their scheme has been laid out

    in the ‘Protocols of the Elders of Zion’.’ (Article 32)

    ‘The HAMAS regards itself the spearhead and the vanguard of the

    circle of struggle against World Zionism… Islamic groups all over

    the Arab world should also do the same, since they are best equipped

    for their future role in the fight against the warmongering Jews.’

    (Article 32)
    http://avalon.law.yale.edu/20th_century/hamas.asp

    • Gabi, nu toți arabii sunt de acord cu politica Hamas. Sigur credincioșii arabi nu aprobă așa ceva. Cel mai probabil nici măcar toți musulmanii. Iar masa mare de îngrămădiți fără educație și alte cele care strigă pe străzi și pe care-i vedem la televizor nu se deosebește prea mult de marea masă de nemulțumiți români, de pildă, care mai ies să urle împotriva lui cutare și cutare când, din diverse pricini, n-au destui bani în buzunar.

      • Shifu, ma surprinzi cu logica ta. Cred ca ar trebui sa stii ca Palestinienii nu sint decit papusile folosite de arabi ptr. a ajunge la telul final:exterminarea evreilor.
        Regele Iordanului a omorit app. 20000 de palestinieni in 1970,acelasi lucru s-a intimplat in Siria.
        Stii expresia: the enemy of my enemy is my friend.
        Nu toti nemtii au fost de acord cu politica lui Hitler. Aia da logica !
        Ce zici daca ungurii ar declara ca telul lor final ar fi moarte
        a statului Roman, si dupa aceea sa vina sa ceara Ardealul?
        Sau mexicanii California?
        Sau si mai bine, romii sa ceara Bucurestiul ? Dupa ce incep sa planteze bombe si cer destructia Romaniei?
        In acest caz, argumentul biblic nici nu trebuie folosi.

  9. Ce providență divină asupra teritoriului despre care se zice că ar trebui să fie statul evreu? Evreii n-au ascultat de la bun început de Dumnezeu, așa că – dacă nu stăpânesc astăzi peste tot – și-au făcut-o cu mâna lor… Îi iubesc pe evrei pentru că îi iubește Dumnezeu, dar Scriptura îmi spune să-mi pese, în primul rând, de frații mei. Prin urmare, îmi pasă în egală măsură de frații evrei și de frații palestinieni (arabi) credincioși. Statul evreu NU este o teocrație de multă vreme; e un stat ca oricare altul, la fel și cel palestinian (care nu există sau va exista, că doar nu va fi mai cu moț decât alte state din lumea asta). A apăra statul evreu în detrimentul celui palestinian este o simplă opinie politică, nu teologică. În aceeași ordine de idei, a apăra statul evreu doar pentru că poporul evreu e poporul ales de Dumnezeu e iarăși o chestiune cel puțin ciudată; nu de alta, dar evreii nu duc lipsă de păcătoși de toate soiurile. Iar a apăra drepturile lor în detrimentul credincioșilor palestinieni (chiar dacă nu ei fac jocurile în politica din Orientul Apropiat și Mijlociu) e o… nu știu cum să-i spun, dar nu-i de bine. Și oricum, împărăția lui Dumnezeu nu-i din lumea asta, așa că nu știu de ce ne batem capul. Restaurarea statului evreu nu se referă nici pe departe la refacerea unei forme de organizare politică, statală, seculară, ziceți-i cum vreți, ci la venirea lor la credință. Când Domnul Isus a zic că va reface templul, s-a referit la reconstruirea templului care încă nici nu căzuse? Nici pomeneală, ci la revenirea la viață a propriului trup ce urma să fie dat morții. Nu-mi place poziția lui Dănuț Mănăstireanu în, probabil, 9 cazuri din 10, dar asta nu înseamnă că apărarea întemeierii unui stat palestinian e o prostie din capul locului. Va rezolva un astfel de stat problema relațiilor dintre evrei și arabi? NU. E limpede din cedarea teritoriilor ocupate în urmă cu câțiva ani. Problema e că nici actuala situație geo-politică nu rezolvă problema. De ce? Pentru că, așa cum am mai spus, împărăția lui Dumnezeu nu-i din lumea asta, iar relațiile dintre oameni nu pot fi reparate fără schimbarea naturii umane, pe aceasta din urmă neputând-o repara decât Domnul Isus.

    • Văleu, frate Shifu,
      îmi sună a antisemitism…

      • Explicaţi vă rog ce înţelegeţi prin „antisemitism”. Mie invocarea acestui termen îmi sună a „lipsa proprietăţii termenilor”. Adică folosirea unor termeni în contexte în care ei nu au ce căuta. Cam cum e cu „dictatura” lui Băsescu. Retorică şi iar retorică. Argumente ioc.

    • David Pawson – O aparare a sionismului crestin

      David Pawson ne propune in aceasta carte o analiza istorico-dogmatica a poprului Israel. Destinul acestei natiuni, framantat in creuzetul istoriei, este revazut in lumina Scripturii si cu ajutorul unor instrumente exegetice adecvate. Intreg demersul se cladeste pe conceptul de legamant (noeic, avraamic, mozaic, davidic si mesianic), se focalizeaza apoi pe relatia dintre Israel si Biserica, pentru a se finaliza cu rolul pe care il va juca poporul ales la sfarsitul veacurilor.”” – din prefata.

      Cuvantul „sionism” este relativ recent, inventat pentru a descrie intoarcerea evreilor in tara stramosilor lor, avand Ierusalimul (Sionul) ca si capitala. Un „sionist” este cel care participa la acest proces sau care ii sprijina pe cei care iau parte la el.

      Exista sionisti evrei si sionisti crestini. De asemenea, exista antisionistii evrei si antisionistii crestini. Cartea de fata este scrisa avad tinta acest ultim grup.

      http://sbro.ro/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=4614&category_id=30&keyword=david+pawson&option=com_virtuemart&Itemid=240

    • Frate Shifu – exprimaţi un antisemitism serios, nu glumă!
      Dumnezeu a stabilit hotarele Israelului şi a spus „de la… şi pînă la… ţara este a Mea!” Şi cu proprietatea Domnului nu se negociază… în nici un fel şi sub nici o formă!

      • Scuze, dar antisemit sunteți dumneavoastră și fratele Cristian Ionescu. Anti-semit nu înseamnă anti-evrei, ci anti-popoarele din Orient. Iar domnia voastră și fratele Cristian Ionescu sunteți anti-palestinieni. Privitor la ce a spus Dumnezeu, o fi, dar nici măcar evreii nu l-au ascultat, așa că ai nu fac decât să culeagă ce-au semănat. Nu sunt anti-semit, asta ar insemna să fiu împotriva fraților credincioși (creștini) evrei și palestinieni, iar eu nu pot fi împotriva celor pe care Domnul Isus mi-a spus să-i iubesc pentru că-mi sunt frați.

      • Şi care sunt hotarele stabilite, dle Ovidiu Marinca? Sunt hotarele biblice aceleaşi cu cele de azi? Dacă nu, de ce? Şi cum se face că Dumnezeu nu a făcut întocmai cum ziceţi dvs. că trebuia să facă? De clauzele legământului aţi auzit?

  10. E posibil ca un creştin să fie antisemit şi creştin în acelaşi timp? Avraam a fost evreu (cum au fost Isus şi apostolii), şi Dumnezeu a spus: „Voi binecuvînta pe cei ce te vor binecuvînta, şi voi blestema pe cei ce te vor blestema.” Mai tîrziu, apostolul Pavel spune că „mîntuirea vine de la evrei”… Ei (adică evreii), moştenitori din punct de vedere trupesc; noi (neamurile) înfiaţi şi altoiţi, prin Christos, pentru mîntuire.

    Ce stat palestinian? Sau ce palestinieni? Din cîte ştiu din istorie, „Palestina” este o poreclă folosită de romani pentru a descrie acel ţinut geografic. „Palestina” ca ţară şi popor este o fantasmagorie! (Am învăţat cuvîntul de la Shifu 🙂 )
    Vor arabii să pună mîinile pe Ierusalim? Le facem o machetă şi le-o trimitem…via Camel Express! 🙂 Ce frumos vorbeşte Duhul Domnului prin David, evreul, şi spune: „Dacă te voi uita pe tine, Ierusalime, să-şi uite dreapta mea destoinicia ei!”

    Deoarece Domnul votează pentru Israel, hai să fim şi noi înţelepţi…de partea Domnului!

    • Ce înţelegeţi prin „antisemit”, dle Ovidiu Marinca? Profeţii care tună şi fulgeră împotriva Israelului în VT sunt antimsemiţi? Toţi cei ce critică Israelul (stat laic) sunt antisemiţi? Mi se pare că în mintea dvs. termenul „antisemit” e un soi de acuză generală bună de orice. Se aplică tuturor celor care nu sunt de-acord cu dvs.!

      • Vaisamar,
        În ciuda atîtor abateri şi păcate săvîrşite de poporul evreu, Dumnezeu nu i-a lepădat ci şi-a păstrat credincioşia faţă de ei datorită legămintelor făcute cu patriarhii din vechime. Cu toţii ştim că, de-a lungul vremurilor, evreii au fost îngăduiţi să treacă prin atîtea prigoane. Dar prigoanele nu au anulat legămintele lui Dumnezeu şi El rămîne credincios făgăduinţelor Lui! A trata cu uşurinţă aceste lucruri, a desconsidera pe Israel ca popor, a arăta cu degetul în mod acuzator că „aşa le-a trebuit”, a îmbrăţişa popoarele care propagă nimicirea lui Israel – toate acestea sună a antisemitism pur şi curat!
        Asta nu înseamnă că trebuie să urîm celelalte popoare. Nicidecum!… Dragostea lui Christos s-a oferit pentru toţi. Dar nu putem fi de acord cu atitudinea şi dorinţa unor popoare care doresc anihilarea poporului Domnului. Israel are un loc special în planul lui Dumnezeu. De ce? El (Dumnezeu) este Suveran şi El ridică pe cine vrea şi smereşte pe cine trebuie.

  11. Pentru cei interesati de miscarile globale din luna septembrie, de Palestina, Israel si Biserica, va propun sa faceti click pe http://vimeo.com/26863966
    Este o inregistrare pe care am primit-o saptamana asta, si m-a uimit! Interpretarile din predica sunt ale americanului, comentariile in continuare sunt ale dvs.
    Fiti binecuvantati. Si pregatiti!

    PS: Aveti dreptate frate Cristian. Nu putem fi de acord decat cu Israel. Insa nu ne putem opune planului biblic. Intr-o zi, trebuie sa se intample si Armaghedonul!

  12. Tatăl meu a stat în Israel câțiva ani și în timpul acesta a aflat câte ceva despre ”teologia islamică” și anume că aceștia când s-au depărtat de Alah au fost pedepsiți cu înființarea statului Israel în 1948, dar dacă se vor întoarce la el atunci vor fi ajutați să măture de pe hartă acest stat. Eforturile arabilor se depun pe mai multe fronturi în direcția aceasta: politic, militar…și de asemenea îndoctrinarea maselor.
    Așa ceva spunea și un păstor de biserică din Israel care ne-a vizitat biserica.
    Știind fanatismul acestora cum va putea înființarea statului palestinian să contribuie la stabilitatea din zonă și la oprirea vărsării de sânge?
    O inițiativă ONU nu cred că se poate ridica mai presus de aspectele profetice ale bibliei și se pare că acestea două se întâlnesc de pe direcții opuse de data aceasta.

    • Pe linga ce a afirmat Corneliu Olan mai sus, in cartile de aritmetica din scolile elementare ale teritoriilor „palestiniene” (teritorii care, conform Bibliei, apartin lui Israel), mai sunt probleme de genul acesta:
      Sunt 10 sionisti (adica evrei). Daca ai omorit 5, citi mai trebuie sa omori ca sa obtii rezultatul zero?

    • Corneliu, o autoritate palestiniană există deja! De ce vezi o contradicţie între Biblie şi situaţia „two-states solution” şi nu vezi o contradicţie între Biblie şi situaţia de acum? De ce e mai biblică situaţia de acum (cu autoritate palestiniană şi zone controlate de palestinieni) decât cea în care ar fi două state suverane în actualul teritoriu? Sau vezi poate situaţia actuală ca un soi de interimat, urmând ca profeţia biblică să se împlinească treptat prin suprimarea fizică pe termen lung a palestinienilor din Cisiordania şi Gaza? Sunt foarte curios cum vezi situaţia şi ce aşteptări ai de la politica internaţională.

      • Vă rog să mă scuzați că îndrăznesc să cer și eu ceva. Fr. Gabi Bogdan a arătat legământul conducerii palestiniene ( si aceasta este poziția tuturor arabilor care nu cred în Domnul Isus). N-ați vrea să-l descrieți pe mohamed și pe alah în ceia ce privește vederile lor cu privire la evrei și creștini.

  13. De data aceasta sunt de acord cu dumneavoastra, 100%.
    Pozitia lui Danut Manastireanu o cunosc – este o lume libera in care fiecare are dreptul da debiteze ce vrea. De fapt, dumnealui cred ca ar fi in stare sa devina adept fanatic al pantalonilor verzi cu picatele roz, cu conditia ca acestia sa fie repudiati de fundamentalisti, de preferinta cei din Conventia Baptista de Sud. Emanuel Contac este inconstient. Un pic de consultare a unor surse serioase si nu doar al blogului lui DM, i-ar prinde bine.

    • @DanH,

      Având în vedere că (cât de cât) îl cunosc pe fr. Conțac, cred că ultima afirmație a dvs. este copilărească să nu îi spun altfel. Dacă nici el nu consultă surse serioase atunci nu cred că mai are rost să vorbim pro sau contra opiniilor sale.

      • Surse serioase ? Care ?
        Exista vreo bibliografie selectiva a acestor surse atat de erudite, atat de serioase ?

        Hai sa nu facem afirmatii de dragul…populismului, de dragul iesirii din anonimat ! Asta-i un bluff, dar noi nu jucam aici pocker ! Stiati ?

      • Aciduzzu, se prea poate sa consulte BBC, CNN, NEW YORK TIMES, WASHINGTON POST, TIME, Newsweek, THE GUARDIAN, ADEVARUL, si multe alte „secular rags”.
        Acestea sint surse serioase, cel putin ptr. cultura academica a snobistului intelectual European (sau American).

      • @gabi Bogdan si Anonimatul nume cu acid in el,

        Care sunt sursele voastre daca tot le-ati enumerat pe ale dusmanilor? Dati-mi si mie va rog o bibliografie dar care nu implica nici un fel de dispensationalism. De dispensationalisti m-am lamurit. Astia nu numai ca au o hermeneutica gaunoasa dar sunt si cesationisti.

      • @ Adrian Vlad,
        Nu m-as fi obosit sa-ti raspund dar ai nevoie de un „plici” spre a te trezi. Daca voi, „elita” aveti nevoie de sfaturi si coordonare de la sectanti, rau ati ajuns!
        Si pentru ca pentru tine Biblia conteaza doar intr-o masura infima, si atat cat sa patrulezi cu ea subsuoara prin biserica sa te admire toti mirenii, atunci chiar ca…nu mai am cuvinte !
        Si acum, „doar o vorba sa-ti mai spun…” dupa cum se exprima intr-o romaneasca neaosa, regretatul George Pruteanu…

        „Daca cineva iti spune ca esti beat, nu-l baga in seama; dar daca mai mult de doi insi iti spun acelasi lucru, du-te te rog si te culca…”
        (Proverb romanesc)

        Deocamdata, pentru…”domnia-ta” asta este singura sursa serioasa pe care ti-o recomand sa o iei in considerare !
        Ca Biblia …o porti ca pe o tipsie…doar sub brat !

        Un…anonim, doar pentru tine…(Ca si Cuvantul Sfant pe care crezi ca-L poti rastalmaci dupa ureche…. ca lautarii !)

        Doamne fereste !

      • @Aciduzzu,

        1.) Dumneavoastra nu stiti cât de mult conteaza Biblia pentru mine. Fie vorba intre noi, cred că o răsfoiesc mai des decât credeți. Deci aici nu acuzăm sau calomniăm persoane ci dezbatem idei și eventuale ideologii.

        2.) Proverbul românesc l-ați folosit într-un context total nepotrivit. Nu văd logica argumentării. În nici un caz nu mi se potrivește.

        Dar în astfel de discuții nu are rost să mai mă bag că din câte văd articolul respectiv nu facilitează un context prielnic pentru discuții ci pentru calomnii și false acuzații. Așadar cu tot respectul mă retrag de la această discuție.

        Să-ți fie numai de bine.

    • Frate DanH,
      Este o analiza logico-rationala care atarna greu doar pentru cei cu…”scaun la cap” in aceste zile ale comentariilor virulente si opacizante de pe aproape toate blogurile evaghelice), ca numai unii dintre ei (nu toti) se preocupa, cu Bblia-n mana si cu…semiluna islamica in celalta, de aceasta…sarcina pelviana care se pretinde a fi ingenioasa in a da nastere unei noi religii, a compromisului de principii si crezuri…).. Ce pacat insa ca…mamosii sunt teologi sau pretinsi teologi neo-protestanti.
      Mai bine ar tine in mana un…forceps in loc de Cuvantul Sfant ! Ca se stie ca in cele mai multe nasteri „asistate” de…forceps, gradul de normalitate este extrem de redus…)

      Nu este un pericol atata vreme cat este in control Vointa Permisiva a lui Dumnezeu !
      Doar amplificam degeaba un fenomen degenerativ al crestinilor zilelor din urma (a nu se confunda cu…mormonii) care are drept scop abaterea atentiei de la adevar, de la trairea crestina si de la mantuirea de suflete.
      Adica promovarea ideii de falsa pace care va inscauna New Age si
      biserica scientologica cu…chrislamul ei cu tot !

    • DanH, mulţumesc pentru indulgenţă. Dacă mi-ai indica şi sursele serioase de care zici m-aş conforma cu dragă inimă. Comentariul e serios! Aştept sursele!

      • 1. Read the Camp David Summit (Clinton, Barack, Arafat)
        2. http://avalon.law.yale.edu/20th_century/hamas.asp
        3. According to the British TaxPayers’ Alliance Coalition against Hate Education, bilateral British and EU aid is being used by the Palestinian National Authority to fund textbooks

        promoting hate and violence. [30][31]

        According to the report,

        „It is especially worrying that Palestinian children are often the main targets of this destructive propaganda. Messages of murder and martyrdom appear in children’s television programmes, radio and TV broadcasts, a school football tournament, and of course, school textbooks. These are the textbooks that UK-funded teachers are using right across

        4. AHMADINEJAD: Anybody who recognizes Israel will burn in the fire of the Islamic nation’s fury.”

        WOULD YOU MAKE PACE WITH A NEIGHBOR THAT YOU KNOW AS SOON AS YOU OPEN THE DOOR HE WILL KILL YOU?

        6. Netanyahu speech to Congress:

        http://blackchristiannews.com/news/2011/05/watch-netanyahu-knocks-them-dead.html

  14. Fr. Ionescu,

    Dacă nu ați mai votat din 2000 de ce vă implicați în chestiuni politice internaționale? Versete vechi-testamentare trase de păr și folosite în mod abuziv nu aduc nici un raport la discuția despre „poporul lui Dumnezeu” (care în esență înseamnă ce, Israelul fizic sau spiritual?) și/sau despre apartenența politică pro-Israel sau nu.

    Pentru toți,

    Sunt două aspecte ce trebuie discutate:

    1.) Cum întelegem textele din psalmi (rugați-vă pentru pacea Ierusalimului, etc) care înțelegeau mântuirea doar în termenei israeliți iar restul lumii era păgână? De ce DOAR pentru pacea Ierusalimului? De ce nu pentru pacea Palestinei? Hermeneutica noastră trebuie schimbată!

    2.) Cine este evreu? Cel ce se naște, cel care să circumcide, sau cel care are cel puțin un părinte evreu? Apropo, Avraam nu a fost evreu de la început. Așadar el nu este numai tatăl evreilor și al tuturor neamurilor.

    • Chestiunea cu votul este impertinentă…
      În rest, confuz…

      • Confuz…confuz dar totusi nu mi-ati raspuns. De ce să ne rugăm pentru Israel ca națiune…ca stat politic? Ce argumente biblice aveți? Pentru Israel și pentru Palestinieni, eu mă rog ca Domnul să aducă o trezire spirituală. Restul e politică, nu teologie și nicidecum evanghelie.

      • Chestiunea nu e confuză. Rămâne să ne explicaţi nouă de ce Dumnezeu are obligaţia de a reda Israelului tot teritoriul biblic (din vremea lui David) în condiţiile în care Israelul nu respectă clauzele legământului. Sau vi se pare cumva că Israelul de acum e la apogeul spiritualităţii sale…
        Iată, m-am demascat şi ca „anti-semit”.

        • Pentru că există nenumărate pasaje în Scripturi (mai citiți și Biblia!) în care Dumnezeu Își respectă Legământul în virtutea credincioșiei Sale coroborate cu perspectiva îndreptării și întoarcerii lor.

  15. Frate Ovidiu, nu-mi puneți vorbe în gură. N-am folosit, în acest dialog, cuvântul fantasmagorie.

    • A-ti folosit cuvintul acesta intr-o postare anterioara, cu citeva saptamini in urma, si a fost un cuvint nou pentru mine.

      Multa pace!

  16. Palestinienii din ziua de azi sint Filistenii din trecut , pe care evreii nu i-au alungat din tara Canaanului si de aceea au ei probleme in ziua de azi. Daca va uitati in VT , veti vedea ca, mai multe semintii ale lui Israel nu au alungat pe locuitorii tarii, asa cum le-a cerut Dumnezeu. Apoi promisiunea lui Dumnezeu facuta catre Avraam este clara si nenegociabila. Dumnezeu i-a spus ca TOATA tara i-o va da lui si SEMINTEI lui, pentru totdeauna. Deci, in teritoriul stabilit de Dumnezeu ca tara a lui Israel , nu este loc pentru alte neamuri.
    Mai demult am citit intr-o revista despre cum va fi cand va fi reconstruit al treilea Templu in Israel. Autorul articolului preciza ca, la vremea aceea vor fi lupte sangeroase intre evrei si palestinieni, deoarece moscheea islamica va trebui demolata de pe locul unde va fi reconstruit Templul, ceea ce va genera conflict aprig impotriva evreilor de catre palestinieni.

    • Singura legătură între palestinieni și filisteni este că au venit din afara țării. Palestinienii de azi sunt coloniști arabi forțați și folosiți de lumea arabă să devină o nouă națiune cu scopul de a anihila israelul. Dar conceptul dvs. referitor la ”cursă” este perfect valabil.

    • Dle Remus, mai daţi un pic prin Ezechiel 47. Chiar şi cei mai înverşunaţi sionişti care comentează pe blogul meu admit că e loc şi de „străini” în ţara lui Israel.
      Şi, ca să fiu maliţios, întreb: ce faceţi cu promisiunea despre numărul ca nisipul mării şi ca stelele cerului? Sunt evreii la ora actuală de ordinul zecilor de miliarde? 🙂
      .
      Ia te uită, Dumnezeu e legat de mâini şi de picioare cu funiile legământului încheiat de el şi cu promisiunea „clară şi nonnegociabilă”. De clauzele legământului n-aţi auzit? Din ce Biblie citiţi?

      • Aha, deci acum punem la îndoială înțelesul literal al Scripturilor? Și ce, cu câteva milioane de palestinieni faceți diferența?
        Liberalismul începe să vă iasă și pe urechi. Avea nevoie doar de o mică zgârietură.

      • Fr. Contac,

        pe baza Genesa 17:2, legamantul a fost intre Dumnezeu si Avram caruia i-a spus asa: Umbla inaintea Mea si fi fara prihana. Aceasta era ” clauza ” pusa de Dumnezeu lui Avram pentru implinirea acestei promisiuni a lui Dumnezeu. A implinit Avram ” clauza ” ? Bineinteles ! Fiindca Avram a implinit clauza si Dumnezeu si-a implinit promisiunea facuta lui. Alta clauza decat cea mentionata in versetul 1, eu nu am gasit in dialogul pe care l-a avut Dumnezeu cu Avram.
        Bineinteles ca, Dumnezeu implineste si afirmatia facuta cu privire la numarul mentionat care nu se referea doar la poporul evreu in exclusivitate ci, cuprindea numarul tuturor celor credinciosi per ansamblu formati din evrei si neamuri si care cuprinde perioada de la Avram si pina la sfarsitul lumii. Contextul afirmatiei lui Dumnezeu in ce priveste numararea stelelor, se refera la capacitatea limitata a omului care poate cuprinde cu ochii lui o suprafata limitata si nu infinita. Gradul de cuprindere vizuala a unui ocean la Dumnezeu este de 100%, pe cand la om este limitat. Deci cuprinderea vizuala a stelelor la care s-a referit Dumnezeu nu le includea pe toate ci, doar pe acei care vor deveni credinciosi in viata lor pamanteasca.
        Si ca sa nu ai probleme cu socoteala, nu uita ca pina la venirea Domnului Isus pe norii cerului mai este ceva vreme. Apoi in timpul ” necazului cel mare ” se vor pocai o multime de oameni conform Apoc.7:9-13, gloata fiind asa de mare ca nu putea sa o numere nimeni. Si daca numai gloata venita din necazul cel mare ( care este din perioada Bisericii din timpul sfarsitului veacului ) nu se putea numara ( aici se arata inca odata contextul afrimatiei lui Dumnezeu, fata de limitarea capacitatii omului ) de nimeni, cum va putea numara cineva ” toata samanta lui Avram „, care cuprinde perioada Vechiului Testament de la Avram incoace, perioada Bisericii, perioada Imparatiei de 1000 de ani si perioada de dupa Imparatia de 1000 de ani ??? Deci promisiunea facuta lui Avram in ce priveste ” numarul semintei ” lui are o perioada de implinire de cateva mii de ani, ea la momentul de fata fiind in derulare spre implinire.
        Apoi in ce priveste teritoriul acordat lui Israel este clar mentionat in Genesa 15:18-21.
        Situatia este limpede ca, apa cristalina daca cineva primeste revelatie divina ca sa inteleaga aceste lucruri.

  17. „se aranjeaza ecumenismul” pe CARARILE lui D.M.
    cararile vechi sunt pentru”prostii” care cred in HRISTOS-EVREUL.
    Din nefericire multi tineri sunt pacaliti de acest domn.

  18. L-am auzit si eu pe David Pawson, un teolog foarte documentat, un pic cam neconformist care nu se pleaca sub calapotul celor multi. Pozitia sa a fost pro evrei. Probabil ca multi l-ati auzit cand a fost in Romania, la Bucuresti si la Suceava. Nu este de mirare antisemitismul teologilor,chiar printre nume sonore de teologi(cazul lui Martin Luther), au fost unii care au criticat mereu Israelul si evreii. Europa nu va putea sterge sangele varsat al evreilor din memoria colectiva a natiunilor participante la Holocaust. Chiar si bisericile institutionale au vina imensa pentru pozitia ignoranta in cazul lor in timpul holocastului. Un raspuns teologic pentru cei care se indoiesc, sper sa nu incercati dragi teologi sa spiritualizati acest text: Dumnezeu poate sa-i altoiasca iarasi. Romani 11: 15-24 Intrebare: ce va fi primirea din lor din nou, decât viață din morți? Slava lui Dumnezeu!

    15  Căci, dacă lepădarea lor a adus împăcarea lumii, ce va fi primirea lor din nou, decât viaţă din morţi?
    16  Iar dacă cele dintâi roade Sunt sfinte, şi plămădeala este Sfântă; şi dacă rădăcina este Sfântă, şi ramurile Sunt sfinte.
    17  Iar dacă unele din ramuri au fost tăiate, şi dacă tu, care erai dintr-un măslin sălbatic, ai fost altoit în locul lor, şi ai fost făcut părtaş rădăcinii şi grăsimii măslinului,
    18  nu te făli faţă de ramuri. Dacă te făleşti, să ştii că nu tu ţii rădăcina, ci rădăcina te ţine pe tine.
    19  Dar vei zice: „Ramurile au fost tăiate, ca să fiu altoit eu.”
    20  Adevărat: au fost tăiate din pricina necredinţei lor, şi tu stai în picioare prin credinţă: Nu te îngîmfa, deci, ci teme-te!
    21  Căci dacă n-a cruţat Dumnezeu ramurile fireşti, nu te va cruţa nici pe tine.
    22  Uită-te, deci, la bunătatea şi asprimea lui Dumnezeu: asprime faţă de cei ce au căzut, şi bunătate faţă de tine, dacă nu încetezi să rămâi în bunătatea aceasta; altmintrelea, vei fi tăiat şi tu.
    23  Şi chiar ei: dacă nu stăruiesc în necredinţă, vor fi altoiţi; căci Dumnezeu poate să-i altoiască iarăşi.
    24  Fiindcă, dacă tu, care ai fost tăiat dintr-un măslin, care din fire era sălbatec, ai fost altoit, împotriva firii tale, într-un măslin bun, cu cât mai mult vor fi altoiţi ei, care Sunt ramuri fireşti, în măslinul lor?

  19. #Cristi Ionescu. Ati zis: „O, deci acum cine nu vă face plecăciuni este calomniator? Ce, m-am legat de viața dvs. personală? Mi-am exprimat poziția față de anumite demersuri cu care nu sunt de acord. Ce ți-e și cu spiritul tolerant al liberalilor…”
    .
    Înainte de a fi făcut afirmaţii despre traducerea mea, s-ar fi cuvenit să întrebaţi: cum de te-ai apucat de tradus aceste epistole din NT? E de capul tău? E parte a unui proiect etc.? Nu să faceţi afirmaţii fără niciun temei.
    Vă rog să arătaţi prin ce am făcut eu dovada un spirit liberal!

  20. #Cristi Ionescu.Ziceţi: „Chiar sunteți blocat la definiție? Acționați militant împotriva intereselor Statului Israel și deplângeți starea teroriștilor și mai întrebați ce înseamnă ”antisemit”…”
    .
    Da, sunt blocat la definiţie. Antisemitism înseamnă, aşa cum înţeleg termenul, ură şi discriminare împotriva evreilor pe motive care au de-a face cu statutul lor de evrei.
    .
    Ceea ce îmi imputaţi este fals. Statul Israel are interesul de a stabili pacea în zonă şi cred că prin înfiinţarea unui stat palestinian se va ajunge la pace.
    .
    Nu deplâng starea teroriştilor, ci deplâng stare palestinienilor, care nu sunt toţi terorişti. Incapacitatea dvs. de a opera cu nuanţe a devenit deja clasică. NU orice palestinian este un terorist.
    .
    Există mulţi evrei care susţin crearea unui stat palestinian şi pledează pentru asta. Sunt ei antisemiţi?? Vă rog să nu vă evitaţi răspunsul la această întrebare: sunt antisemiţi evreii care susţin crearea unui stat palestinian?

  21. #Cristi Ionescu. Ziceţi: „Pentru că există nenumărate pasaje în Scripturi (mai citiți și Biblia!) în care Dumnezeu Își respectă Legământul în virtutea credincioșiei Sale coroborate cu perspectiva îndreptării și întoarcerii lor.”
    .
    Ştiu foarte bine că Dumnezeu îşi respectă Legământul. Dar întreb:
    (1) Există clauze la acest legământ?
    (2) Aplică statul laic Israel astăzi toate cerinţele pe care i le-a dat Dumnezeu prin legământ?
    (3) A ajust statul laic Israel la apogeul său spiritual, în relaţia cu Dumnezeu? Este statul laic Israel de astăzi „o împărăţie de preoţi şi un neam sfânt”? (Ex. 19:6).
    Despre asta vorbim!

    • Am răspuns mai devreme. Repet:
      ”Sunt multiple exemple în Scripturi când Dumnezeu se răfuiește cu poporul Său pentru necredința, răutatea și secularizarea lor. Chiar folosește popoare păgâne pentru a-i smeri. Dar nici popoarele de care se folosește pentru Planul Său nu ies prea bine. Israel însă RĂMÂNE poporul Său ales. Apariția Statului Israel în 1048 este un miracol divin. Legământul lui Dumnezeu, chiar dacă încălcat sau nesocotit pentru o vreme de Israel, este retroactiv și proactiv și în virtutea lui iubim acest popor.”

  22. #Cristi Ionescu. Ziceţi: „Aha, deci acum punem la îndoială înțelesul literal al Scripturilor? Și ce, cu câteva milioane de palestinieni faceți diferența? Liberalismul începe să vă iasă și pe urechi. Avea nevoie doar de o mică zgârietură.”
    .
    Cum adică „punem la îndoială înţelesul literal”? Dvs. nu credeţi că „mulţi ca nisipul mării” este o comparaţie hiperbolică? Luaţi literal comparaţia „ca stelele cerului”? Figurile de stil nu sunt menite să fie înţelese literal. Sau poate dvs. le luaţi literal. Nu ştiu. Întreb. Sunt şi eu curios.
    .
    În orice caz, pentru ap. Pavel sămânţa lui Avraam se extinde dincolo de graniţele etnice. Nu ştiu dacă sunteţi de-acord cu el, dar el spune „Şi dacă sînteţi ai lui Hristos, sînteţi „sămînţa” lui Avraam, moştenitori prin făgăduinţă”. 🙂

    • Nu mai rețin eu bine?…
      Dvs. ați spus că ”nisipul mării” nu prea se împlinește și fără a-i accepta și pe palestinieni și alții rămâne de minciună…
      Când este vorba de Legământul Avramic (extins în Legământul Mesianic) cred că împlinirea este și literală și metaforică. Dar nu în sensul aplicat de dvs.

      • Frate Ionescu, se pare că odată cu criticile aduse la adresa conferinței Peniel 2011 de la Oradea, v-ați aprins paie in cap, sau mai bine zis unii sunt bucuroși să vi le aprindă oricând se va ivi ocazia. Evit să mă amestec în astfel de subiecte, dar citesc în Biblie texte care fac clar diferența dintre Biserica lui Cristos și Israelul ca națiune. De exemplu Pavel, in epistola către Romani dedică trei capitole, resp. 9, 10 și 11, Israelului, ca națiune. Starea actuală (adică de atunci), trecutul și viitorul poporului ales. Unii (poate chiar și domnul Conțac) ar prefera o altă traducție a textului, dar eu prefer să rămân la cea pe care o folosesc de peste douăzeci de ani, adică Cornilescu, de unde înțeleg că Dumnezeu are un plan special cu evreii, și un plan la fel de special cu Biserica. Refacerea Statului Israel în 1948 este intradevăr o minune in istorie,( cel puțin cea modernă) și se poate vedea clar că este providența lui Dumnezeu, chiar dacă este incă un stat secular (nici pe vremea pribegiei prin deșert nu au fost mai buni ca acum, și totuși Yahweh i-a iubit). Mă mir că oameni cu carte, cu teologie, etc. se ocupă de împărțit teritorii, țări, pun granițe și semneaza tot felul de petiții pro Palestina. Mă întreb de ce nu-i preocupă pe unii șoricei de bibliotecă sau ecumeniști formarea unui stat suveran în Tibet? De ce nu au semnat petiții pentru independența Sudanului de Sud? De ce numai Palestina? Și în Tibet, ca de altfel și în Sudan există creștini, frați cu cei din Fâșia Gaza. Personal, imi pare rău pentru toți creștinii palestinieni care au de suferit, dar nu cred că inființarea unui stat Palestinian le v-a rezolva problema. Mă tem că cei care se lupta și semnează petiții in această direcție, să nu se trezească că au de-a face direct cu Dumnezeu. Domnul Mânăstireanu este un ecumenist, își câstigă pâinea din World Vision și poate are interese in această direcție, dar domnul Conțac, profesor de teologie, nu prea văd legătura, doar dacă e vreun hobby, sau o moștenire adusă din ultima vizită la Cairo?! Sperăm că le va trece repede…..

      • Fr. Ionescu,

        daca nimeni nu putea sa numere gloata din Apoc.7:9 care negresit poate fi asemanata cu ” stelele de pe cer sau cu nisipul marii ” , atunci ce sa mai vorbim de toata gloata de credinciosi de la Avram si pina la sfarsitul lumii ? Pe aia o va putea numara cineva ? Si o gloata asa de mare de credinciosi adunata dea lungul a mii de ani, nu poate fi ea asemanata cu ” pulberea pamantului ” !!!
        Atunci care este problema pe care o vede fratele Contac in implinirea acestei promisiuni a lui Dumnezeu catre Avram ?

  23. @Cristi Ionescu. Ziceţi: „Când este vorba de Legământul Avramic (extins în Legământul Mesianic) cred că împlinirea este și literală și metaforică. Dar nu în sensul aplicat de dvs.”
    .
    Eu întreb: se aplică literal legământul avraam în partea care îi priveşte pe evrei? Sunt evreii de neam mulţi ca nisipul mării şi ca stelele cerului?
    .
    Dacă nu sunt, atunci întreb: de ce nu s-a împlinit literal această promisiune făcută lui Avraam, în ce priveşte numărul descendenţilor săi biologici? Nu este oare Dumnezeu legat de această promisiune în sens literal? Nu trebuie oare, potrivit hermeneuticii dvs., ca neamul lui israel (cel fizic/genealogic) să fie numeros ca nisipul mării şi ca stelele cerului, care nu se pot număra?

  24. Vaisamar, Balaam s-a uitat la Israel si a prorocit ca Domnul nu vede nici o nelegiure in ei asa ca nu mai despica firul in patru ,nu poti sa- i iubesti e problema ta dar pe Dumnezeu nu-l poti oprii ,sa-i iubeasca si nici pe adevaratii credinciosi

  25. Ma rog la Dumnezeu ca Romania sa nu fie aliatul lui Gog si Magog iar conducatorilor nostrii sa le dea Dumnezeu intelepciune si sa sprijine Israelul din toate puterile.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Statul israelian: o posibilă soluţie de pace pentru un teritoriu marcat de prea multă vărsare de sânge? « Methoughts, mefeats and medefeats - 25 august 2011

    […] 26 august 2011 Statul israelian: o posibilă soluţie de pace pentru un teritoriu marcat de prea multă vărsare de sânge? Posted by Vaisamar under Zbateri şi dezbateri Leave a Comment  Mi se pune în cârcă ideea că susţin recunoaşterea statului palestinian în chip de preludiu pe… […]

  2. Streangul de gat | mirosdecafea - 26 august 2011

    […] Cristian Ionescu reactioneaza si o face bine – incomparabil mai bine decat a facut-o la ideea ca unii indraznesc sa foloseasca alte traduceri decat cea a lui Cornilescu. […]

  3. 10 postări în Top 100 WP (26.08.2011) « România Evanghelică - 26 august 2011

    […] lideri spirituali n-ar plănui vreodată – o demisie strălucitoare (mariuscruceru.ro) 5. Statul Palestinian: O SentinȚĂ De Anihilare Împotriva Israelului (popaspentrusuflet) 15. Un răspuns şi câteva întrebări pentru prietenii mei […]

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: