BUCĂȚELE INCOMODE DIN ”ISTORIA” PALESTINEI, PENTRU CINE NU (VREA SĂ) ȘTIE

Impasul diplomatic în care s-a ajuns cu privire la cererea de înființare a unui stat palestinian are la bază câteva adevăruri incomode cu privire la câteva minciuni perfide:

1. În urma înfrângerii suferite de Germania în primul război mondial, Imperiului Otoman (unul dintre aliații săi) i s-au luat teritoriile ocupate azi de Liban, Siria, Israel și Iordania. Franța a preluat partea de nord iar Marea Britanie sudul acestui teritoriu. După 2000 de ani în care nimeni nu a stabilit un stat în această regiune, Imperiul britanic părea că favorizează întemeierea statului Israel. În 1923 administrația britanică a împărțit zona sa în două: Palestina la vest de Iordan și Transiordania (dincolo de Iordan) la est. Arabii din partea din Transiordania au început să atace sistematic evreii din Palestina. Odioasă a rămas memoria masacrelor din 1929 la Hebron și în perioada așa-zisei revolte arabe între 1936-1939.

2. În 1947, Națiunile Unite au votat Rezoluția 181 prin care teritoriul Palestinei (la vest de Iordan) urma să fie împărțit în două: statul Israel și Statul Arab. Partea israeliană a acceptat în vreme ce arabii au respins rezoluția! Voiau TOATĂ Palestina! Atunci când Israelul și-a declarat reînființarea la data de 14 Mai, 1948, arabii au pornit un război de anihilare împotriva noului stat. Armatele arabe invadatoare au cerut populației arabe din Palestina să evacueze țara pentru a facilita anihilarea evreilor. Între 300 și 400 de mii (70%) s-au conformat. ”Istoria” arabă uită să menționeze că a pornit acest război împotriva unei națiuni care își declarase statul cu o zi în urmă, dar și faptul că drama refugiaților palestinieni (aproximativ 400.000 cum estimează ONU și nu 800,000 cum pretind arabii) nu a fost ”genocidul” armatei israeliene ci propria ”operă”.

3. La încheierea acestui război, granițele noului stat Israel au cuprins ceva mai mult decât teritoriul oferit prin rezoluția 181 de ONU. Teritoriul Gaza a fost ocupat de Egipt iar malul de vest al Iordanului (West Bank) a fost incorporat de către Transiordania. Deoarece acum ocupa un teritoriu și pe celălalt mal al Iordanului, și-a schimbat numele în Iordania. Din 1949 până în 1967, aceste teritorii (acum cerute pentru a forma statul palestinian) au fost 100% sub control arab. Nu a existat nicio cerere, niciun demers de înființare a unui stat!

4. Organizația teroristă PLO condusă de Arrafat a fost înființată în 1964. Nu! Nu pentru a elibera teritoriile palestiniene (care la acea dată erau sub control arab) ci pentru a distruge Statul Israel în numele lumii arabe! Abia după 1967 (trei ani mai târziu!) când Israelul a cucerit teritoriile palestiniene într-un război inițiat din nou de arabi și-au ”adus aminte” de rădăcinile antice… ”filistene” ale neamului lor!

5. Israelul a contribuit din plin la problemele cu care se confruntă: la încheierea războiului de șase zile, în 1967, arabii erau pregătiți să părăsească teritoriile cucerite de Israel! Ca un gest de bunăvoință, spre marea surprindere a arabilor, Generalul Moshe Dayan le-a oferit conviețuirea! Tot Israelul a retrocedat Peninsula Sinai Egiptului, oferind lumii arabe o dovadă de slăbiciune diplomatică pe care aceștia încă o expoatează.

6. În anul 1940 termenul de ”palestinieni” se referea la populația de evrei și emigranți arabi din zonă. A fost revendicat de arabii din Palestina pentru a ”împacheta” războiul de anihilare împotriva Statului Israel într-un conflict israelo-palestinian. În realitate nu există naționalism palestinian. Palestinienii de azi nu sunt cu nimic deosebiți cultural, genetic sau religios de compatrioții lor sirieni, libanezi, ioradanieni sau egipteni din rândurile cărora au emigrat! Singura lor rațiune pentru a disimula această minciună este ura pe care o au împotriva evreilor și crearea unui spirit favorabil pe plan internațional.

http://focusonjerusalem.com/

http://www.masada2000.org/

http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0028632613/qid=991084014/002-9158872-8991245

About Cristian Ionescu

Pastor Elim Romanian Pentecostal Church Chicago, USA

111 răspunsuri to “BUCĂȚELE INCOMODE DIN ”ISTORIA” PALESTINEI, PENTRU CINE NU (VREA SĂ) ȘTIE”

  1. Vă mulțumim pentru această recapitulare. Regretabil, mulți credincioși manifestă ignoranță față de istoria lui Israel, și aceasta degenerează adesea, în diferite forme de antisemitism…

  2. Palestine facts:
    On April 29, even Farid Saad of the [Arab] National Committee was saying that Jewish leaders had “organized a large propaganda campaign to persuade [the] Arabs to return.”

    Interesant, poate cu 10 sau 15 ani in urma , se mai puteau gasea scuze cind o persoana care trebuia sa fie informata , nu era , deoarece poate nu avea acces la internet( in special in Romania)

    In aceste zile aceasta scuza nu mai poate fi folosita.

    Exista o singura explicatie: Antisemitism

    Antisemitismul poate fi de doua feluri:
    #1 Constient, care este grav, deoarece este un pacat, ca orice forma de rasism.

    #2 Incostient, mai putin grav, se prea poate ca persoanele care se fac vinovate de acest ultim fel de antisemitism sa nu realizeze exact cea ce fac deoarece:

    a)Fie ca sint impinsi de la spate de Diavol( care a urmarit distrugerea acestei natii inca de la infintare),
    b)fie ca aceste persoane vor sa fie considerate „open minded” de catre intelectualii de breasla . Asa numita inteligencia, pe care o vedem si aici ,in intelectualii de „Ivy league Schools”
    Aproape toti (90%)sint liberali, pro palestinians, pro global warming etc.

    Herd mentality!

  3. Manuscrisele de la Marea Moartă, cele mai vechi documente biblice, sunt acum disponibile online. Persoanele interesate pot studia manuscrisele cu ajutorul unui instrument Google, care le traduce instantaneu în engleză

    Citeste mai mult pe REALITATEA.NET: http://www.realitatea.net/manuscrisele-de-la-marea-moarta-pot-fi-studiate-si-citite-online_874070.html#ixzz1Z8FkgAve

  4. Cred ca pe tema asta ar fi potrivita o coroborare de date si idei cu postareafratelui Lascau Petru:

    http://lascaupetru.wordpress.com/2011/09/23/intrebari-japoneze-pentru-palestinieni/

  5. Ar trebui sa invete si Emanuel Contac cit si mentorul sau D. Manastireanu adevrata istorie asa cum ati expus-o aici. Dar aliantele lor sunt ecumenice…

    Pastor Paul Dan

    • Am o sugestie ptr. ITP:
      Infintarea unei clase de limba palestiniana avind ca profesor pe stimabilul Emanuel Contac.
      Poate atunci evanghelicii de pretudindeni vor intelege cu adevarat ceea ce Abass vrea sa spuna prin expresia
      ةيربعلا ةلودلا ىلا انب فرتعيال ماظنلا

      • Ca tot de la dreapta la stanga se scrie…
        Gandirea este la fel de alambicata precum scrierea grafica, pentru astfel de…”promotori” ai ideii de constituire…

        Se spune ca intr-o cetate „guvernau” doar cei tineri (de teapa lui Roboam…) Porunca fusese data ca toti batranii cetatii sa fie omorati pentru a nu mai incomoda generatia tanara si…”revolutionara” cu sfaturile si intelepciunea lor arhaica. Unui tanar i-a fost frica de Dumnezeu sa-si omoare parintele si l-a ascuns intr-o odaie secreta unde il hranea pe ascuns, nadajduind intr-o schimbare a vremurilor…
        Dupa un timp, o cetate invecinata a incercuit cu armata cetatea guvernata doar de cei tineri sub pretextul ca ei cer inapoi doar o…funie de nisip pe care stramosii lor o imprumutasera pentru un timp vecinilor guvernati de-acum de cei tineri. Revendicarea „dreptului de proprietate” asupra funiei de nisip era marul discordiei. Li s-a dat un ultimatum urmand ca apoi, daca cererea lor nu va fi implinita, sa atace ceatate cu forte armate.
        S-a intrunit consiliul de tineri in „regim de urgenta”, analizand pe toate fetele aceasta bizara cerere a vrajmasului dar fara a gasi o sulutie salavatoare. Tanarul care-si ascunsese tatal, se furisa in ascunzatoarea tatalui sau intrebandu-l:
        „Tata, ce sa le raspundem ?”
        „Intrebati-i pe care din ele sa le-o restituiti…” il sfatui
        batranul, „…pentru ca noi avem mai multe funii de nisip !”
        Tanarul pleca bucuros sa duca solutia salvatoare consiliului. Cu toii pricepura ca un asa sfat, un asa raspuns intelept, numai un batran il putea da ! De aceea, imediat „abrogara” legea cu…starpirea batranilor din cetate si cu raspunsul dat vrajmasului, salvara si cetatea !

        Morala acestei istorioare este tripla:
        1. Nu emite pretentii de talia unei…funii de nisip;
        2. Nu dispretui „cararile cele vechi” ale Sfintelor Scripturi si nici intelepciunea divina revelata din acestea.
        3. Vramjmasul,in ambele situatii, „pandeste la usa” cu pretentii din ce in ce mai bizare. „Dar tu sa-l stapanesti !” (Genesa 4:7; I Petru 5:8).

      • CORECTARE:
        3. „Vrajmasul…”

      • @Gabi Bogdan. Ironia dvs. este gratuită şi de joasă speţă. Ce are a face discuţia despre recunoaşterea statului palestinian cu ce spuneţi dvs. aici? De ce bălăcăriţi numele ITP-ului şi îl amestecaţi în mocirla în care vă place să vă bălăciţi?

    • Eh, sunt oameni ocupati…. Unul (vaișamar) face pelerinaje pe la catedrale de-a lungul și latul Europei. E-adevărat, nu circulă pe banii mei, dar daca ceea ce promovează pe blog (catedrale, sfinți, moaște,-adică lucruri pe care Reforma protestantă le-a aruncat la coșul de gunoi) predă viitorilor pastori și lucrători penticostali, atunci încep să mă ingrijorez și să mă întreb dacă CP din România are nevoie de astfel de oameni care să servească în învățământul teologic penticostal?!

      • Pop Alexandru, CP din Romania nu are o teologie proprie sau un crez bine definit.

        La penticostali daca crezi in „vorbirea in limbi” si „vindecari” ai trecut examenul, „you are in”.

        La ora actuala in CP orice erezie occidentala sau africana gaseste pamint bun. De ce? Ptr. ca CP nu are nici un teolog (sau profesor de teologie ) serios .

        Seful cultului nu este un „gate keeper” ci numai o figura ceremoniala care este prezent la deschiderile de biserici noi.

        Ma intreb, cind a fost ultima data cind un predicator a fost „pus deoparte”(a la Iosif Ton) de CP in ultimii 10 ani pe motive teologice??

        Cit despre ITP, habar nu am daca mai este vreun adult „in charge” pe acolo.

      • Se poate. Cel putin la ultima observatie , se poate.
        La celelalte nu cred.
        Cel putin la primele trei , opinia nu este numai a mea, ci este si a unui invatator roman ( daca nu teolog) foarte bun cu care am vorbit nu demult.
        La a patra….. 🙂

      • @Pop Alexandru. De când şi până când a scrie despre ceva pe blogul personal înseamnă a „promova”? Dacă am scris că decanul de la St. Albans e gay înseamnă că am promovat mişcare gay?! Să ne ferească Dumnezeu de ferocitatea „fraţilor”. Dacă mă uit pe un zid care are o pictură cu Isus răstignit înseamnă că am promovat moaştele şi icoanele? Dacă autorul acestui blog scrie despre terorismul palestinian, înseamnă că îl promovează??

    • Domnule pastor Paul Dan, chestia cu ”adevărata istorie” nu e așa de simplă pe cum a expus-o domnul Cristian Ionescu aici. Nu discut deocamdată conținutul ”istoriei” pe care dânsul a expus-o. Vă întreb doar: Care sunt sursele prezentate? Trei site-uri? Și acelea părtinitoare. Pentru o istorie ”adevărată” e nevoie de mai mult decât atât. Și mai mult, pentru o istorie ”adevărată” e nevoie în primul rând să ne eliberăm de orice prejudecată, să nu mai atacăm oamenii, ci ideile, și să cunoaștem ambele perspective. Istoria nu însemnă doar informația propriu-zisă, ci, mai mult decât atât, interpretarea acelei informații. Istoria trebuie prezentată așa cum spunea Tacitus, ”sine ira et studio”, adica ”fără ură și fără părtinire”. Aici nu văd decât, alături de mult diletantism, multă ură și părtinire.

    • #Ioan8. În baza cărui fapt susţineţi că D. Mănăstireanu este mentorul meu? Ce dovezi aveţi pentru această afirmaţie? Doar faptul că se întâmplă să gândim similar pe anumite probleme?

  6. Draga frate Cristian,

    Daca binevoiesti sa ajuti lucrarea Domnului de aici din NY, te-as ruga sa-mi publici acest mesaj pentru romanii care viziteaza blogul „Popas pentru suflet”
    I-ti multumesc anticipat !

    APEL CATRE FRATI ROMANI DIN BISERICILE PENTICOSTALE (si Evanghelice)

    Stimati frati si surori, va propun sa va detasati pentru un moment de problemele despre care se discuta, si care ne framanta pe noi toti in aceste zile, si sa luati in considerare apelul meu in legatura cu servicii de evanghelizare in orasul New York.

    In New York locuiesc mai multi romani decat oriunde in America. Cu toate acestea crestini evanghelici sunt f. putini. Sute , sau poate mii de frati au trecut pe aici dar nu au ramas , ci s-au mutat in alte parti unde au format multe si chiar mari comunitati. Eu si familia locuim aici de peste 20 de ani, cunoastem orasul, avem relatii bune cu pastori si biserici americane , si ne simtim ca acasa .Desi am avut o oarecare activitate in slujirea unor mici comunitati romane , in ultimii ani Dumnezeu mi-a pus in inima o dorinta fierbinte sa ma dedic mai mult vestirii Evangheliei printre romanii acestui mare oras (am aflat ca la recensamantul din anul 2000 , peste 150 de mii s-au declarat romani!)
    Ce as vrea sa spun pe scurt, e ca impreuna cu un mic grup de frati si prieteni am inchiriat o cladire apartinand denominatiei episcopale, intr-o zona perfecta (din punct de vedere romanesc), unde urmeaza ca in fiecare duminica sa tinem adunari de evanghelizare . In aceasta lucrare dificila pe care am inceput-o, (s-au facut mai multe incercari nereusite la NY) avem nevoie de ajutor. In cateva cuvinte o sa va spun cum a-ti putea sa ajutati lucrarea Domnului de aici.
    La ultimele conventii si conferinte de pastori am observat un lucru minunat, si anume ca exista si la noi la romani , un tot mai mare interes pentru misiune in diferite parti a lumii . As vrea sa va spun ca NY-ul, unde locuiesc asa multi oameni care vorbesc limba noastra , este un mare teren de misiune ( nu numai Africa, India, Afganistan etc) Invitam sa ne viziteze aici , frati , surori, grupuri de cantareti, formatii muzicale , oameni cu darul de a chema sufletele la mantuire, oameni la care le pasa de cei pierduti si sunt gata sa faca totul pentru Evanghelie . New York-ul este un oras superb, unic , unde pe langa misiunea pe care o faceti aici (cel mai important lucru), aveti oportunitatea sa vizitati muzee, Central Park -Manhattan, Statuia Libertatii, Ground “O” etc , sau biserici ca Times Square Church (fondator D. Wilkerson) , Brooklin Tabernacle, si altele.

    Biserici si pastori la care Domnul va va pune pe inima sa ajutati lucrarea de aici , v-as ruga sa sprijiniti financiar (daca e nevoie) grupuri de tineri si cantareti , care ar putea sa vina aici pentru un weekend , sau mai multe zile. Am suporta cu placere cheltuielile de transport si cazare, dar este peste puterea noastra financiara, aici viata este f. scumpa, si avem de suportat cheltuielile acestei misiuni numita “Vestea Buna”. In vecinatatea bisericii se afla o org. crestina care are mult spatiu si dormitoare, unde am putea aranja ca vizitatorii sa fie cazati la un pret mult mai mic decat la diferite hotele.

    Timpul care ne sta in fatza, dupa cum vedem , este scurt. Sa lucram cat se poate pana este ziua, Isus a zis: “vine noaptea cand nimeni nu mai poate sa lucreze” (Ioan 9-4)

    Va salut cu ceea ce gasim scris la F. Apostolilor Cap. 16-9,10 : „Noaptea, Pavel a avut o vedenie: un om din Macedonia sta in picioare si i-a facut urmatoarea rugaminte: „Treci in Macedonia si ajuta-ne. Dupa vedenia aceasta a lui Pavel, am cautat de indata sa ne ducem in Macedonia, caci intelegeam ca Domnul ne cheama sa le vestim Evanghelia”

    Domnul sa va binecuvinteze !

    stefanmatasaru@gmail.com / Tel. 516-902 4114

    • Frate Stefan, cind a trimis Domnul in lume pe crestini sa faca ucenici, de ce nu le-o si spus sa-si ia si grupurile de cintareti si formatii muzicale ghiare-bas, etc, ca sa aiba succes?
      O fi uitat?
      De asta nu merge la New York si in alte parti, pentruca nu este profunzime:
      baza trebuie sa fie ancorarea in Cuvint si sidirea pe Jertfa Domnului Isus Hristos.
      Nu asa am primit prin marea trimitere; de asta s-a ajuns la Peniel si altele.

      • Stimate „Vechile Carari”,

        Ce te face sa crezi ca nu urmarim „ancorarea in Cuvant, si zidirea pe jertfa Domnului Isus” ?

        Te-ai exprimat ca Isus nu le-a spus ucenicilor sa ia cu ei cantareti si formatii muzicale (cu chitare bas), cand i-a trimis in misiune, dar (zic eu) n-a spus nimic nici de telefon, tren, masina, avion.De INTERNET nici pomeneala,si totusi ne folosim de ele pentru extinderea Imparatiei Lui (probabil ca si tu)

        Sa fi binecuvintat, si daca nu poti face mai mult roaga-te pentru noi, si Domnul i-ti va rasplati.

      • Fratele Stefan,

        Noi mai multi aici va vom sustine in rugaciuni pentru aceasta lucrare. Este esential sa ne rugam unii pentru altii mai ales ca ati dori aceasta. Acest lucru nu necesita efort pentru cei ce iubesc cu o inima sincera pe Domnul.
        Vom da mai departe acest e-mail si ne vom ruga ca Domnul sa lucreze si sa trimita oameni.

        Fie ca mana Domnului sa va ocroteasca pe d-voastra si familia in orice activitate dupa voia Sa. Trebuie sa ne implicam pentru Dumnezeu si sa ne facem timp pentru EL–este singura investitie durabila a vietii.

    • finitul spre cel Infinit Răspunde 29 mai 2014 la 11:59 AM

      evanghelicii romani s-au mutat in zone ceva mai largi decat NY, probabil pt un confort mai bun. Viata in Ny e cu totul diferita: aglomeratie, cladiri pe verticala, cea mai scumpa viata; cu toate acestea e cea mai mare pondere de romani care ar trebui evanghelizati. Doamne ajuta, ca-s din neamul nostru.

  7. Intru-n comentariu anterior la acesta postare spuneam cum Emanuel Contac este ecumenist si in acelasi timp, ucenicul lui D. Manastireanu. Recent m-am uitat pe blogul lui Contac la acest link http://vaisamar.wordpress.com/2011/09/27/jurnal-de-anglia-gresham-college-si-st-pauls-cathedral/ si se confirma ce am spus. Iata un comentariu a lui Contac acolo: „Profit de prezenţa prof. David Ford pentru a-l imortaliza într-o fotografie. Reputatul profesor „regius” de la Cambridge a scris deja un raft de cărţi şi nu are nevoie de publicitate suplimentară, dar i-am spus totuşi că va apărea într-o fotografie pe blogul meu. Fără niciun cost şi fără comisioane ascunse!”

    Cine este David F. Ford in realitate, si la ce sunt expusi studenti de la ITP si credinciosi Pentecostali prin blogul lui Contac? David Ford este un alt mare ecumenist favorabil religiei musulmane, ca si Miroslav Volf care la rindul lui a fost presentat cu mari onoruri pe blogul lui Contac.

    In lucrarile citate mai jos se vede clar ecumenismul pro-musulman a profesorului David Ford. Citind chiar sumar din materialele urmatoare veti fi shocati de continut.
    „The Qur’an: A New Translation”, speech given at the launch of The Qur’an: A New Translation at SOAS, University of London, 13 May 2004.
    „Seeking Muslim, Christian and Jewish Wisdom in the Fifteenth, Twenty-first and Fifty-eighth centuries: A Muscat Manifesto”, lecture at the Sultan Qaboos Grand Mosque, Muscat, Oman, 20 April 2009.
    *”What is Required of a Religious Leader Today?”, lecture at the Institute of Shariah Studies, Muscat, Oman, 20 April 2009.
    Asa cum am comentat alta data pe acest blog Emanuel Contac se descalifica de a preda la ITP. El nu este evanghelic, ci ecumenic. Cu oameni ca el Pentecostalismul romanesc va ajunge o religie hibrida.
    Dupa discutiile de pe acest blog Contac si-a continuat neabatut linia pro-Palestiniana si simpatiile fata de profesori pro-musulmani. Este o iluzie ca el isi va scimba atitudinea afara de cazul cind Dumnezeu va lucra.
    Pastor Paul Dan

    • Din nefericire aveți dreptate!

      • In concluzie, frate Cristian Ionescu, este ca si cu proverbul romanesc: „Daca cineva iti spune ca esti beat, nu-l lua in seama; dar daca mai mult de doi (sau trei) iti spun acelasi lucru, atunci du-te si te culca !”
        Bine-am zis ?

      • Frate Cristi Ionescu,
        Ce cărţi de David Ford aţi citit şi cât de bine cunoaşteţi teologia lui, dacă „din nefericire” îi daţi dreptate lui Paul Dan? Cum este posibil ca, înainte să mă fi întrebat ce cred eu personal, să ştiţi deja ce cred? Doar pentru că am participat la o conferinţă a lui David Ford despre traducerea Bibliei deja mă treceţi cu arme şi bagaje în tabăra ecumenistă? E ca şi când cineva care vă vede că intraţi într-un restaurant ar începe să vă acuze că vă cam place să frecventaţi barurile şi cluburile de noapte! Cam aşa văd eu legătura între ce spune Paul Dan şi „ecumenismul” meu. Atunci când veţi auzi de mine că am participat la conferinţe ecumenice şi mi-am dat cu părere ca reprezentant al denominaţiunii mele, să mă luaţi la întrebări. Această campanie calomnioasă a pastorului Pau Dan împotriva mea îşi are rădăcinile în faptul că am pus la zid în câteva rânduri impostura lui intelectuală. Mă aştept să se intensifice. Mâine poimâine o să fiu anchetat pentru faptul că am tradus autobiografia lui C.S. Lewis (anglican) în româneşte şi am editat „Costul uceniciei” de Bonhoeffer (luteran). Sau că de ce am acordat un interviu despre penticostalism care va apărea într-un volum în care sunt intervievaţi alţi cercetători/teologi din diverse tradiţii creştine…

    • Manuela,

      Multumim pentru incurajare. Intru-cat intariturile deavolului nu pot fi demolate cu forte omenesti,rugaciunile voastre si a altora ne sunt extrem de necesare.Asteptam ca El sa lucreze cu putere, caci nici Izraelitii nu ar fi iesit niciodata din Egipt,daca Dumnezeu nu intervenea cu semne mari si cu minuni.Multumim Domnului (si fr. Cristian) ca pe aceasta cale putem comunica cu persoane care simt la fel, fiind calauziti de acelas Duh.

      MARANATA !

  8. erata ghitare-bas
    zidirea pe Cuvint…

  9. Comentatorul Gabi Bogdan scrie: „cind a fost ultima data cind un predicator a fost “pus deoparte”(a la Iosif Ton) de CP in ultimii 10 ani pe motive teologice??”

    1. Expresia „pus deoparte” este ambiguă (cu altă ocazie Cristian Ionescu a folosit-o la adresa mea, dar ce înseamnă? Fiecare înțelege ce vrea!…)

    Paul Dan, de exemplu, continuă să scrie că Iosif Țon a fost exclus de către baptiștii din România – ceea ce nu e adevărat.

    Lui Iosif Țon i s-a retras ordinarea de pastor.

    2. Lui Iosif Țon nu i s-a retras ordinarea „pe motive teologice” – încă o expresie ambiguă!…

    Comunicatul Consiliului Uniunii Baptiste nu conține nici o referire la Mărturisirea de credință sau la Statut, cele două documente de funcționare ale asociatiei nationale a bisericilor baptiste.

  10. #Ioan8 (Paul Dan). Din nefericire nu aveţi dreptate. Până nu aţi citit (nu sumar, ci pe îndelete) ce scrie David Ford şi până nu m-aţi întrebat pe mine ce cred despre Coran, musulmani etc. afirmaţiile dvs. rămân gratuite. Conferinţa la care am participat era despre KJV, nu despre musulmani! Confuzia din mintea dvs. este uriaşă. Impostura dvs. intelectuală şi spirituală rămâne la fel de mare şi de gravă chiar şi când, din nefericire, vi se dă dreptate în mod automat de către persoane care nu şi-au făcut lecţiile.

  11. @Gabi Bogdan. Ziceti: „Ptr. ca CP nu are nici un teolog (sau profesor de teologie ) serios”.
    .
    Daţi-mi expelu de „teolog serios” sau de „profesor de teologie serios” din alte denominaţiuni. Un posibil model pe care să-l poată urma penticostalii!
    .
    Care sunt în opinia dvs. cauzele faptului că penticostalii români nu au niciun profesor / teolog serios la ora actuală?

    • @Vaisamar
      O sa va raspund cind o sa-mi raspundeti la intrebarea mea, la care astept un raspuns de o bucata lunga de vreme!

      Vaisamar , what do you think about this statement?

      On Friday afternoon, Abbas said he was adamant about not recognizing Israel as the Jewish state.

      “They talk to us about the Jewish state, but I respond to them with a final answer: We shall not recognize a Jewish state,” Abbas said in a meeting with some 200 senior representatives of the Palestinian community in the US, shortly before taking the podium and delivering a speech at the United Nations General Assembly.

    • DL ISUS CRISTOS.

  12. Frate Matasaru,
    vorbeam de slujirea pe care Domnul isus ne-a spus cum sa o facem,
    ducindu-i pe oameni pe vechile carari , pe Calea dreapta, spre Cer.
    Dcaa vreti sa ajungeti la extreme, e problema dvtsra.
    Ce are telefonul cu slujirea?. 🙂
    doar n-o sa predicati la telefon?. 🙂
    Ma refeream strict la slujire, nu pe ce cai ajungem la biserica, sau luam legatura unii cu altii.
    Nu e acelas lucru.
    Chiar nu ati inteles ca muzicile si formatiile nebiblice au facut mult rau, ca 87% din tineri ne pleaca pina al studentie din adunari?
    Dati-le hrana si muzica sa fie dupa Cuvint: inteleapta(ps47 parca)
    invattai-i sa cinte o CINTARE NOUA impreuna cu adunarea, nu stind pe scaune , dind din picioare, sa creada ca au facut ceva pentru sufletul lor, care e mai scump decit aurul;
    aveti mare raspundere pentru acset aur, pe care il rivneste si diavolul, care da muzici si distractie, nu o Cale cu greutati de invins pe ea, cu lupta impotriva pacatului.
    Domnul sa va dea izbinda!
    si nu va suparati daca de la dvstra am mai multe pretenii decit de la tineri . 🙂
    Domnul sa faca sa izbutim in ceea ce vrem sa facem pentru El

  13. Domnule ecumenist Contac,
    Daca cineva va analiza felul cum tragi la raspundere pe toata lumea, inclusiv pe cei care te-au contestat pe acest blog, vor observa ca mindria ta este pur si simplu luciferiana. Nu incerca sa raspunzi cum faci de obicei “da voi nu aveti mindrie?”. Mindria e prezenta in viata tuturor, dar mindria luciferiana este prezenta in viata citeorva, printre care si a ta. Cind esti prins la colt, deviezi discutia in alte directii sau te eschivezi cu analogii copilaresti. Emanuel Contac, vina ta ramine in continuare! Ma refer la infiltrarea ideilor ecumenice si promovarea ne-evanghelicilor printre penticostali! Cu cit mai repede se v-a analiza blogul tau de o comisie de frati penticostali care nu s-au minjit cu ideile tale, si care nu sunt impresionati de pretentiile tale intelectuale, cu atit va fi mai bine pentru fratietatea penticostala si restul evanghelicilor. Tu te descalifici ca sa mai predai la ITP!!! Loialitatea ta fata de ecumenism, Danut Manastireanu, si tradatorul crestinismului Miroslav Volf, este mai mare decit fata de denominatia ta si fata de evanghelia curata. Activitatea ecumenica si pozitia ta pro-palestiniana sunt exact in linie cu Miroslav Volf, David F. Ford, si D. Manastireanu. Si dupa ce promovezi toate aceste lucruri pe blogul tau, ai obraznicia sa spui ca nu ai facut nimic. Voi si altii ca voi sunteti falsii invatatori din zilele din urma. Domnul sa se indure de miscarea evanghelica din Romania si sa o fereasca de oameni ca voi.
    Pastor Paul Dan

    • Domnule Paul Dan,

      Răspund punctual la mesajul dvs.
      1) Dacă mă făceam vinovat de mândrie (şi încă „luciferiană”; cum o fi aia, că mândria e prin definiţie diabolică), în mod sigur nu catadicsem să vă răspund. Faptul că iau serios prostioarele dvs. înseamnă că nu vă privesc de sus, ci ca pe egal (Sper că nu vă deranjează; în definitiv, dvs. sunteţi pastor iar eu laic).
      2) Dvs. confundaţi predispoziţia spre ironie (pe care o mărturisesc) cu mândria. Mândru este cel care nu rabdă să-l iei peste picior. Aşa spunea Martin Luther (citez aproximativ): un drac se alungă numai cu ironii şi cu vorbe de ocară.
      3) „Ma refer la infiltrarea ideilor ecumenice si promovarea ne-evanghelicilor printre penticostali!” Daţi-mi exemplu de o „idee ecumenică” pe blogul meu! În al doilea rând, blogul meu e citit de o gamă variată de cititori, evanghelici şi neevanghelici. Pretenţia dvs. ca eu să scriu numai pe subiecte penticostale este ridicolă. Nici gazda acestui blog nu scrie exclusiv despre subiecte penticostale ori doar pentru penticostali!
      4) „Cu cit mai repede se v-a analiza blogul tau de o comisie de frati penticostali care nu s-au minjit cu ideile tale…” „V-a” se scrie „va” în acest context. Apoi, rog să daţi exemple concrete de idei cu care se pot „mânji” fraţii.
      5) „cu atit va fi mai bine pentru fratietatea penticostala si restul evanghelicilor.” Trebuie să vă horătâţi: cu cine votaţi? Cu penticostalii, sau cu restul evanghelicilor?
      6) „Tu te descalifici ca sa mai predai la ITP!!!” Mă tem că nu dvs. m-aţi „calificat” să predau şi nu dvs. aveţi căderea să vă daţi cu părerea pe acest subiect.
      7) „Loialitatea ta fata de ecumenism, Danut Manastireanu, si tradatorul crestinismului Miroslav Volf, este mai mare decit fata de denominatia ta si fata de evanghelia curata.” Oricare dintre aceste afirmaţii este nefondată. Mă aflu în relaţii normale cu Dănuţ Mănăstireanu şi Miroslav Volf, fără ca această relaţie să fie definită în termeni de „ori cu noi, ori cu ei”, „loialitate” şi alte asemenea concepte. Apoi, nu aţi dovedit prin ce e Miroslav Volf „trădător al creştinismului”. Mai e cineva (care să fi citit cărţile lui Volf) de părerea dvs.? Impresia dvs. că sunteţi exponentul Evangheliei curate pe care chipurile o trădez eu e o mostră de mare smerenie luciferică, bag seamă!
      8) „Activitatea ecumenica si pozitia ta pro-palestiniana sunt exact in linie cu Miroslav Volf, David F. Ford, si D. Manastireanu.” Cum adică sunt „exact” în linie? Aveţi obrăznicia să spuneţi că dvs. aţi cercetat în amănunt activitatea celor trei şi că eu sunt „exact” în linie cu ei? Aveţi măcar decenţa să spuneţi „similară”, „asemănătoare” etc. Când m-aţi văzut pe mine la discuţii ecumenice cu musulmani?
      9) „Si dupa ce promovezi toate aceste lucruri pe blogul tau, ai obraznicia sa spui ca nu ai facut nimic.” Stimabile: care „aceste lucruri”? M-aţi văzut pe mine scriind: „haideţi să facem dialog ecumenic cu musulmanii?” sau „Haideţi să facem conferinţă ecumenică?”
      10) „Domnul sa se indure de miscarea evanghelica din Romania si sa o fereasca de oameni ca voi. Pastor Paul Dan” Şi de pastori „internaţionali ca dvs.” care au pus coada la prună în materie de puritate a doctrinei.
      Laic Emanuel Conţac

  14. @Vă cam place să vă băgați în seamă cu băieții deștepți de tot soiul…
    .
    Nu contest această acuză (nedreaptă), dar întreb: aş avea mai mare cinste în ochii dvs. dacă m-aş „băga în seamă” cu „băieţii ignoranţi” de tot soiul? De ignoranţă oricum suntem asediaţi în permanenţă. De cea a lui Paul Dan (ale cărui cunoştinţe despre David Ford nu depăşesc ceea ce se poate citi pe Wikipedia) în orice caz nu vom scăpa prea curând.

    • Ați înțeles greșit ce înseamnă „băieți deștepți”.

    • Pererea mea: pe orice parte vom intoarce situatia d-lui E.Contac, putem vedea chiar si cu ochiul liber ca acesta nu v-a incheia anul scolar la ITP.In cel mai bun caz poate primi o bursa Abass M, pentru merite deosebite in cresterea si formarea dusmanului de moarte al poporului israel.
      Cit despre „baietii destepti” se poate face o singura paralela: unii vind energie si imobile iar altii sunt vinzatori de credinta crestina.
      Si nu in ultimul rind, un crestin penticostal sa se ia la gilceava cu cineva pentru ca il mustra, si o tine de coarne si spune ca este suta ,apoi in acest caz mai bine NU. Pace voua.

      • Fratele Mihail,
        Nu v-am raspuns la ultima intrebare, scuzati! Raspund aici si iertare celorlalti ca nu are legatura cu articolul.
        Noi mergem la biserica Logos ( biserica mica ) de aici- o adunare de frati sinceri si simpli care-L iubesc pe Dumnezeu cu toata inima. Fratele noastru iubit si prieten Ioan Panican a petrecut un timp aici si va reveni pentru o luna anul viitor.
        Tocmai ce a plecat inapoi acasa dupa 31 de zile de slujire in Canada.
        Fiti binecuvantat! Daca mai aveti intrebari, puteti sa-mi dati e-mailul d-voastra.

  15. Frate Mihail,
    Eu nu te cunosc dar apreciez felul clar in care iti exprimi ideile. Asa este, domnul Contac ar trebui sa fie concediat. Este mai putin periculos pentru orice denominatie evanghelica sa angajeze pentru limbile clasice chiar un profesor necrestin caruia ii se spune precis ce are de facut, decit un ideolog ecumenist ca domnul Contac.

    In acelasi timp, trebuie spus ca Emanuel Contac are nevoie de rugaciuni de eliberare de acest pacat al mandriei, cit si consiliere adecvata. Personal ma rog ca Dumnezeu sa invinga in viata lui. Cei ce-i doresc binele sa faca la fel.

    Pastor Paul Dan

    • Imi pare rau ca fr.Emanuel se intilneste cu acesti oameni;
      e neplacut sa vezi pe unul dintr-ai nostrii cu ecumenicii Manastireanu, Volf, etc.
      Manastireanu a fost si el odata baptist…acum e cu cei care admit lucruri nebiblice;
      nu avem voie sa ne injugam decit cu Hristos ,la Jugul care nu ne mai place,
      e asa de plicticos, anonim…
      Volf a luat-o razna, iar despre Ford e simplu sa afli ceva daca te intereseaza.
      Bine spuneti fr Paul, sa ne rugam pentru ca Domnul sa-l faca atent la caile pe care umbla;
      se poate cadea foarte usor in cursa Celui Rau.

      • Stimate „Pastor Paul Dan”,
        Mulţumesc de rugăciuni. Este reconfortant să aud nu doar că sunteţi principalul Pârâş al meu pe blogul fr. Ionescu, ci şi unul dintre susţinătorii mei în rugăciune.
        .
        Eu sunt mai degrabă de părerea lui M. Luther: duhul de mândrie se alungă cu ironie! Ironia ca procedeu pedagogic au folosit-o şi profeţii din VT, şi Pavel, şi Mântuitorul. Prin urmare, să nu vă aşteptaţi să aveţi parte de alt tratament. Cel puţin nu la mine pe blog.
        .
        În altă ordine de idei, observ că în repetate rânduri aţi venit cu pâra pe alt blog, în loc să-mi fi scris mie direct, cum spune Scriptura. Făţărnicia dvs. e fără limite. Clamaţi nu ştiu ce standarde pure, dar picaţi lamentabil la examene elementare. Trebuie să mi se spună (a câta oară) de către alte persoane: „Vezi că Pastor Paul Dan lansează acuzaţii despre tine pe blogul pastorului Cristi Ionescu”. Foarte biblic acest şir de acuzaţii. Foarte evanghelică procedura. De ce nu faceţi un memoriu direct către ITP şi către Cult, dacă ţineţi aşa de mult la viitorul ITP? Fratele Ionescu nu este ghişeu de reclamaţii.

    • @In acelasi timp, trebuie spus ca Emanuel Contac are nevoie de rugaciuni de eliberare de acest pacat al mandriei, cit si consiliere adecvata. Personal ma rog ca Dumnezeu sa invinga in viata lui. Cei ce-i doresc binele sa faca la fel.

      Pastor Paul Dan

      VORBE GOALE PASTORE !

      • Intrebarea e o invitatie la dialog, daca o accept , atunci am o problema cu Psalmul 15; V4 ultima parte… 🙂 sau putem crede intr-un inceput nou?

      • Han,
        ps.15-4 n ultima parte spui:
        El nu-si ia vorba inapoi daca face un juramint in paguba lui.
        Cum si cui se aplica versetul?
        Il cunosti cumva pe unul dintre cei doi frati?
        daca nu, cum poti spune gratuit „vorbe goale”?
        de unde cunosti ca vorbele dinsului sunt goale?
        daca ei fi intrebat CINDVA de ce ai spus-o fara a cunoaste macar omul?

      • @vechile carari,
        „taina2 acelui mic verset o cunoaste fratele Ionescu (sper) si nu a fost un raspuns la intrebarea dansului. Am raspuns la aceasta intrabare via Paul Dan undeva mai jos. Declaratia de intentie pentru rugaciune in aceasta situatie e o pangarire a notiunii de rugaciune a celui neprihanit(prin credinta) si e mai degraba o declaratie a unuia cu dor de razbunare. Asta cred eu!

    • Frate pastor, sa ma cunoasca Dumnezeu este tinta mea. Cit despre tinarul E Contac, imperiul este tot cel vechi, calul este nou.(comparam Troia cu ITP) Curios ca inca mai are putere sa nu raspunda la cele consemnate de catre mine, legat de spusele lui. Cred ca sunt lucruri grele pentru el, vorba lui Gabi Bogdan, l-am ajuns cu tirgul. Mie imimpare rau ca nu scrie despre si din biblie, de la un doctor poate am mai avea cite ceva de invatat.Ma lipesc la grup si ma voi ruga si eu. Ma uimeste insa rabdarea fratelui pastor Ionescu, dar, cred ca si el aplica acea vorba ardeleneasca:fiecare pasare pe limba ei piere, sau mai este una:fiecare pasara cu ciocul ei isi strica cuibul.Fiti binecuvintat.

  16. Incercarea credintei da la iveala adevarul

    “ incercarea credintei voastre, cu mult mai scumpa decit aurul care piere si care totusi este incercat prin foc ”. 1 Peter 1:7

    E. Contac trece prin incercarea credintei. Ultimele postari be blogul lui ne arata ce iese din inima lui Contac cind este incercat prin foc. Doua lucruri sunt evidente, ecumenism si batjocora.

    Cind incercarea depaseste limitele suportabilitatii ( asa vrea Dumnezeu) omul scoate din inima lucruile asa cum sunt, fara a mai fi filtrate. In felul acesta omul se poate cunoste cine este el insusi cu adevarat. In cazul lui Contac aroganta intelectuala, batjocora si ecumenismul nu au mai putut fi filtrate. El si-a manifestat launtrul asa cum este.

    Inca un lucru, intr-un fel discuta pe acest blog Contac cu pastorul Cristian Ionescu, si altfel este luat peste picior pastorul Ionescu pe blogul lui Contac. Din nou se aplica principiul incercarii credintei. Contac a spus nefiltrat ce gindeste despre oameni care ar trebui sa ii respecte. In actiunea lui de imipietate, Contac este ajutat de alti ecumenici batjocoritori: Alin Cristea, Dyo si D. Manastireanu.

    “ din cuvintele tale ve-i fi osandit” Matei 12:37

    • @”Pastor Paul Dan”: Faceţi-vă bunătate şi nu mai siluiţi nici Scriptura, nici limba română! Aveţi ce aveţi cu mine, dar nu mai mutilaţi în asemenea hal Scriptura. Se scrie „vei fi osândit”, nu „ve-i fi osândit”. În limba română nu există cuvântul „ve”!
      .
      Mie unuia îmi puneţi la încercare nu credinţa, ci răbdarea.

    • Fr. Ionescu, va rog sa-mi ingaduiti o intrebare pentru fratele Paul Dan. Va multumesc anticipat!!!

      Fratele Paul Dan:

      Inca nu stiu daca sunteti aceeasi persoana care a spus despre Richard Wurmbrand “Pe calea misticismului, batatorita de Satana, pe care a mers si Richard Wumbrand, a pasit acum si Iosif Ton”. Am citit acest quote pe Crestinul Azi anul trecut dar dupa putin timp nu a mai fost accesibil!

      Am vrut sa scriu atunci si sa astept o explicatie la aceasta afirmatie. V-am vazut numele pe acest blog si m-am gandit ca sunteti aceeasi persoana care a facut aceasta afirmatie. Daca nu va suparati puteti sa elaborati? Eu si sotul meu suntem persoane care l-am respectat pe Richard Wurmbrand, bunicii mei cunoscandu-l personal. A fost un om deosebit! Nu voi nega in a spune ca aceasta afirmatie ne-a intristat pe multi!

      Multa pace!

    • Hei, Paul Dan, ce-ți veni să mă menționezi pe mine în rîndul… „ecumenicilor batjocoritori”?

      (Ești la capătul resurselor? Gata cu argumentele? Îi amesteci pe cine vrei cum vrei?)

      În ce fel îl ajut eu pe Emanuel Conțac în „acțiunea lui de impietate”?

      Îți poți oare închipui că eu am un spirit liber și că „ajut” cînd vreau pe cine vreau FĂRĂ a fi în cîrdășie cu nimeni?

      Oricum, dacă sînt pus alături de oameni interesanți, inteligenți, cu spirit liber, precum Emanuel Conțac, Dyo și Dănuț Mănăstireanu, nu am nici un motiv să mă supăr.

      Dar cînd spui minciuni, la adresa lui Iosif Țon sau a mea sau a altora (știi bine că te-ai discreditat acum cîțiva ani, cu prostiile pe care le-ai scris la adresa unor teologi respectați în mediul evanghelic românesc și nu numai), ia ghici, cine trece prin încercarea credinței?

      Mincinoșii vor arde de-a binelea, nu?

      Aroganții vor fi prăjiți doar pe o parte…

  17. Si totusi Domnul a facut de rusine intelepciunea acestei lumi;
    care nu face nici macar doi bani.
    Apostolul Pavel a considerat totul ca pe un gunoi;
    desi la vremea aceea putini aveau scolile lui.
    Lumina pe care trebue sa o raspindim trebuie sa fie cea care vine de la Dumnezeu Tatal Luminilor;
    nu scoli inalte in detrimentul credintei,
    ci o credinta vie care sa invie mortii acestei lumi.
    Nu, nu are ce cauta un profesor de la un institut penticostal cu acesti oameni, indiferent de conjunctura; ne ferim de tot ce ni se pare rau.

  18. @ Contac
    Cind ai scris „a pastorului Pau Dan” la un comentariu la articolul prezent, eu nu am spus ca imi incerci rabdarea… ca nu stii sa redai numele meu corect. Esti la capatul resurselor si incerci sa gasesti greseli accidentale la altii, ca sa iti salvezi imaginea. Versetul din Matei 12:37 l-am copiat de pe Internet, nu stiu cum a aparut eroarea gramaticala. Din nou spun, esti maestru la a devia discutia, dar vina ta ramane!

    @ Han Christian si Contac

    Nu spun vorbe goale. Ma rog ca Dumnezeu sa invinga in viata lui Contac. Felul cum El va lucra nu este treaba mea. Imi pasa de soarta evanghelicilor romani. De aceea in rugaciunea mea aduc inantea Domnului si alti ecumenici ca Domnul sa le limiteze influnentza si sa dea ape fata adevaratele lor intenii. Avem un cerc de post si rugaciune si unele subiecte sunt si de natura aceasta.

    Contac si ceilalti ecumenici sunt naivi crezind ca noi doar scriem pe blog fara sa fim portejati de o viata de rugaciune in aceasta lucrare.

    Indemn din nou pe toti cei ce traiesc in curatie sa continue in rugaciune ca Dumnezeu sa isi arate slava protejind Romania de ecumenici, eretici si erezii.

    Pastor Paul Dan

    • @”Pastor Paul Dan”.
      Mult spor la vânătoarea de erezii. Dacă n-aţi fi existat deja, cu siguranţă că ar fi trebuit să fiţi inventat.
      .
      Nu ştiu ce păstoriţi dvs. (probabil blogosfera evanghelică), dar n-ar strica să urmaţi căi mai pastorale în aceste chestiuni. Nu să strigaţi, ca păstoraşul mincinos din fabulă: „Lupul!”. O vreme o să fiţi crezut, dar în final minciuna va ieşi la suprafaţă.

    • Paul Dan,
      fratele Ionescu intreaba de ce consider „vorbe goale” acest apel la rugaciune pentru E Contac. Sunt vorbe goale pentruca sunt urmate de fapte (rugaciuni) moarte. Faptele moarte sunt fapte bune cu motivatii gresite. Mai ales noi penticostalii credem in ajutorul Duhului Sfant in rugaciuni si sunt sigur ca atunci cand va rugati pentru E.Contac cu inima cu care scrieti despre el, Duhul Sfant nu e acolo. D-l poate face minuni cu noi si in secolul XXl !

  19. @ Contac

    E. Contac acuza: „În altă ordine de idei, observ că în repetate rânduri aţi venit cu pâra pe alt blog, în loc să-mi fi scris mie direct, cum spune Scriptura.”

    Raspunsul meu: Emanuel, tu uiti chiar si ce este pe blogul tau. Iata dovada de ce nu ti-am mai scris direct tie.

    Emanuel,

    Aceasta este ultima mea interventie pe blogul tau. http://vaisamar.wordpress.com/2011/07/01/in-vizita-la-seminarul-teologic-evanghelic-din-croatia-2-prelegerile-lui-miroslav-volf/#comments
    Data publicarii:
    1 iulie 2011 at 3:18 pm

    De acum incolo chiar pe blogul pastorului Cristian Ionescu am sa iti raspund cind consider ca trebuie. Esti in deruta si continui sa aduci tot felul de acuzatii nefondate.

    Pastor Paul Dan

    • @”Pastor Paul Dan”. Eu nu-l pot împiedica pe pastorul Ionescu să vă preia mesajele isterice şi rău-voitoare. Dacă domnia sa înţelege că e pastoral să fii microfonul unui calomniator bine intenţionat, este problema dânsului. Din acest moment am încetat să mă mai apăr pe acest blog, indiferent ce acuze veţi mai posta. Mult spor în cele duhovniceşti!

      • Aici cred că exagerați rău de tot! Nu ați fost niciodată calomniat! Au fost condamnate pozițiile și afirmațiile dvs. total deplasate! Calomnie este cu totul altceva! Cum puteți spune așa ceva, se poate?

      • Frate Cristi,
        pentru că Emanuel a promis că nu mai comentează pe blogul dvs. indiferent de natura acuzațiilor care i se vor mai aduce, vreau să răspund eu în locul lui la postarea dvs. Este răspunsul meu, nu al lui, fiindcă nici măcar nu l-am consultat. Și probabil că va fi și pentru mine ultimul comentariu.

        Calomnie este orice învinuire care nu poate fi susținută cu probe. Nimeni pe blogul acesta sau pe un alt blog nu a făcut dovada că Emanuel este un ecumenist. Nimeni la București nu-l poate acuza de acest „păcat.” Acuzațiile care i se aduc pe această chestiune sunt copilării și răutăți. Este trist că ele vin din partea unor slujitori care ar trebui să fie exemple de comportament pentru ceilalți credincioși.

        În ce privește chestiunea statului palestinian, Emanuel are și el dreptul la o opinie, așa cum toți avem. Aici a greșit prin faptul că nu a ținut cont de sensibilitățile care există în mediul evanghelic pe această temă. I-am spus lucrul acesta.

        După cum bine știți, am încercat în urmă cu câteva săptămâni să aplanez acest conflict care se anunța exact așa cum am ieșit. În ce v-am solicitat, nu am găsit înțelegere nici la dvs., nici la Emanuel. Consider că vă împărțiți vina pe din două. Dvs. pentru că ați acordat spațiu calomniatorilor iar lui pentru că nu a renunțat la dreptul lui, așa cum ne învață Scriptura, și a răspuns tăios.

        În sfârșit, panta nefericită pe care au luat-o blogurile creștine în ultima vreme cred că ar trebui să constitue un subiect pe agenda conferințelor noastre pastorale.

        Este părerea mea la care cred că sunt îndreptățit. Este dreptul dvs. să fiți sau să nu fiți de acord cu mine, să mă demontați sau nu. Spor în cele bune vă doresc în continuare.

        • Nu vă „demontează” nimeni frate John! 🙂
          Poate ar trebui să revizuiți ceva mai amănunțit și mai obiectiv „părerile personale” publice ale fratelui Emanuel. Multe dintre ele nu trebuie să le țină pentru sine ci să și le schimbe.
          Mult Har!

      • Într-o blogosferă evanghelică vulcanizată cu MII de comentarii inutile, obeză și nu de puține ori indecentă, a pierde ocazia de a citi comentariile interesante și consistente ale lui Emanuel Conțac este un fapt trist.

        Sper să își calce cîndva pe inimă (cum și eu am făcut-o, și nu doar pe blogul lui, ci și pe al altora) și să revină cu comentarii.

        Comentariile pe alte bloguri decît pe cel propriu au un alt gen de miză – cea a dezbaterii în spațiul public. Ele sînt poate, uneori, mai necesare, mai benefice decît articolele de pe bloguri.

        Așadar, faptul că Paul Dan și Cristian Ionescu l-au adus pe Emanuel Conțac în această situație (și pe John Tipei în situația de a interveni) este unul care ar trebui să ne dea de gîndit tuturora.

        În ceea ce mă privește, eu am de mult timp stabilite proceduri pentru astfel de incidente. 🙂

        Nu degeaba m-au numit unii, de ciudă, polițistul blogosferei evanghelice.

        Totuși, un titlu care mi s-ar potrivi mai bine ar fi: primarul blogosferei evanghelice. Eu asfaltez marile artere, eu dau apă (caldă sau duș rece) cu furtunul sau cu țîrîita bloglocatarilor, eu fac vizite inopinate în mahalaua evanghelică și tot eu consemnez mișcările unor „interlopi” evanghelici. La primăria mea sînt listele cu blogurile (și site-urile) evanghelice, și tot la birourile primăriei mele se consemnează și mitingurile spontane din blogosfera evanghelică. Și mai stau și bine mersi pe scaunul de primar, că nu este nici un contracandidat. Cel puțin pentru cîțiva ani… 🙂

  20. Ceva biografie a lui C.S. Lewis, care poate deranja un credicios evanghelic. El avea vreo 58 de ani când s-a căsătorit, cu o femeie care era cu 17 ani mai tânără decât el, şi care divorţase dintr-o căsătorie anterioară nereuşită. Femeia era o comunistă americană şi se zice că s-a convertit la creştinism prin scrierile lui Lewis, care i-a devenit al doilea soţ. Anul 1952 este cel al divorţului ei din prima căsătorie, dar purta corespondenţă cu Lewis de doi ani. Femeia a fost privită de Lewis ca o tovarăşă şi prietenă personală, dar se pare că în final a intrat în căsătorie civilă doar ca ea să poată rămâne în Anglia. Când a fost descoperită ca având cancer osos, relaţia dintre cei doi s-a dezvoltat spre o căsătorie „creştină”, care nu era deloc uşoară în biserica anglicană datorită divorţului; ceremonia a avut loc când era pe pat de spital. Căsătoria lor nu s-a bucurat de o largă acceptare în cercul social al lui Lewis, iar unii prieteni şi colegi l-au părăsit.
    E greu de priceput de ce se scriu cu răutate biografii ale fraţilor noştri de aproape (unii la odihna dintre viaţa aceasta şi cea viitoare), şi umplem de miere biografiile unor creştini exotici. Ceva trebuie luat şi de la Eminescu (dacă e bun şi Lewis): Şi străinul te tot paşte/De nu te mai poţi cunoaşte.

  21. Sora Manuela,

    Eu nu am comentat in nici un fel despre fratele Wumbrand, pe blog sau in alta scriere!

    Pastor Paul Dan

    • S-a vorbit mult despre Israel, Palestinieni, Ierusalim (bucatele incomode din „istoria” Palestinei)
      Vad insa ca s-a ajuns la un razboi de cuvinte pe blog.Nu e rau sa avem schimburi de pareri pentru a ne ajuta unii pe altii sa avem intelegerea cea mai buna a Cuv. lui Dumnezeu, dar iarasi se vede ca parasim spiritul dragostei fratesti si a respectului reciproc. Ap.Pavel le-a scris Filipenilor (si noua)”Gindul acesta dar sa NE insufleteasca pe toti care suntem desavarsiti; si daca in vre-o privinta sunteti de o alta parere, Dumnezeu va va lumina si in aceasta privinta”
      Un proverb romanesc spune: „cand doi se bat, al treilea castiga” (cine este al treilea, in cazul nostru?)
      De multe ori, in discutii ca cele de mai sus,exista adevar si intr-o parte si-n alta.
      Cat despre situatia Izraelului si a Ierusalimului,Dumnezeu are grija sa-si duca la indeplinire planurile Lui. Da, noi trebuie sa ne rugam pentru „Pacea Ierusalimului” si sa iubim poporul Lui, dar este o cale biblica prin care ai putem ajuta…..
      Isus a zis, „Ierusalimul va fi calcat in picioare de neamuri, PANA se vor implini vremurile neamurilor” (Lc. 21-24), iar la Rom.11-25,26 gasim scris:”Fratilor…nu vreau sa nu stiti taina aceasta, o parte din Israel a cazut intr-o impietrire care va tinea PANA va intra numarul deplin a neamurilor, si atunci tot Izraelul VA FI MANTUIT” (salvat)
      Ce avem noi de facut este SA NU ne irosim energia si timpul pentru a ne polemiza si lupta unii cu altii, ci sa ne rugam si sa gasim cai pentru a-i ajuta pe cei pierduti sa descopere CALEA intrarii in Imparatia Cerurilor.(ma doare inima cand ma gandesc la cei nemantuiti care vad ce se intampla in unele din bisericile noastre!) Stiati ca slujind cu credinciosie, traind o viata sfanta si castigand suflete pierdute, putem grabii venirea „zilei lui Dumnezeu”? (2 Petru 3-12) Facandu-ne datoria, v-om lucra la implinirea „numarului deplin al neamurilor”, ceea ce va duce la mantuirea poporului lui Dumnezeu. (Izraelul)

      I-mi vine in minte un cantec vechi:”Doamne deschide-ne ochii ca si lui Ghehaz….”
      GBY

    • Totusi, din curiozitate, Paul Dan afirma cu privire la experientele mistice ale penticostalilor : „dupa parerea ,penticostalii au probleme psihice”. Se intampla prin 1997, la sala Ioan Dacian a teatrului National din Bucuresti. Biserica Sf. Treime, Baptista, obisnuia sa inchirieze sala pentru serile tinerilor conduse de Cristi Tepes. Eu pe atunci fiind anul I la ITP, umblam cu carnetelul dupa mine, asa ne invatase profu’ de omiletica :). Cum ramane si cu afirmatia asta?

      • corectare „dupa parerea mea”

      • Dacă a făcut această afirmație (cum în timp au făcut-o și alții) pastorul este greșit și ne rugăm ca Domnul să-l lumineze în această privință. Dar a fi greșit într-un lucru (după cum și dânsul ne poate considera pe noi) nu înseamnă a fi greșiți în toate lucrurile. Când vine vorba de alte subiecte, alte argumente!

  22. Fratele Paul Dan:

    Ma bucur! Va multumesc de raspuns!

  23. @ati venit cu pira . :))))

    pai la clasa intia primara spuneam asa ceva;
    vad ca fr Cristian Ionescu a deschis subiectul si nu fr Paul;
    cine comenteaza vine cu pira?. 🙂
    il acuzati fara eleganta, nu v-a jignit, a spus doar adevarul; dar adevarul azi nu mai place;
    va doare ca va scoate la iveala ereziile?
    daca nu le-ati avea , nu ar iesi la iveala.
    Nu va ginditi ca paote Domnul vrea sa va avertizeze prin frati?
    Fr Paul care a pastorit biserica Cuvintul SAdevarului din Bucuresti a facut si teologia, apologetica este preocuparea dinsului de seama;
    iubind Cuvintul Domnului gaseste timp sa se preocupe de unele lucruri
    care apar in aceste zile din urma si care pot darima credinta noastra.
    Cei care vor sa traiasca dupa Adevar, Il cauta si-l gasessc.
    Fiti convins ca nimeni nu va vrea raul, sincer o spun.
    V-ati infuriat prea tare.
    Domnul sa se indure sa nu-l lase pe Cel Rau sa se foloseasca de Spintecatorul de pastori, cum am vazut in repetate rinduripem bloguri crestine, jigniri urite, ca si cind Domnul a last vreo slujba cuiva sa atace pastorii care traiesc curat; de catre cei care inca nu-l cunosc pe Domnul;
    daca L-ar cunoaste, nu s-ar aseza pe scaunul batjocoritorilor,
    Vrajmasul sa nu se foloseasca nici de cei care vor sa atraga pe cei mai cititi din Cultul Penticostal spre erezii, profesori sau nu.
    Subiectul „propalestina” a fost deschis de mult aici, unde fiecare a scris ceea ce a dorit, curios ca doar acum se trezeste cite cineva sa atace doar pe unii,mai precis pe fr Paul Dan( depinde de vreme e drept, odata pe unii, alta data pe altii)
    Ai Doamne mila, nu mai este mult , iar noi ne jucam de-a adevarul si viata vesnica.
    Untdelemnul….???????
    PS,
    nu credeti ca dupa 31ani in America se poate strecura cite o greseala in scriere?

  24. @Cristian Ionescu. Ziceţi: „Au fost condamnate pozițiile și afirmațiile dvs. total deplasate!”
    .
    Dimpotrivă. Au fost condamnate următoarele chestiuni:
    1) Faptul că am postat două rânduri despre cartea „Allah. A Christian Response” a lui Volf, sub motiv că aş fi „elogiat-o”. Fals!
    2) Am fost taxat ca „ecumenist” fiindcă am fost în vizită la Seminarul Teologic din Osijek. Dvs. sunteţi ecumenist dacă predicaţi într-o biserică baptistă?
    3) Am fost taxat ca „ecumenist” fiindcă am fost la un simpozion despre KJV unde (fără să fi ştiut dinainte) a conferenţiat (între alţii) David Ford. Ideea că eu sunt ecumenist fiindcă apar într-o fotografie cu David Ford este o nerozie. Plus că David Ford nu e un „băiat deştept”. Este un teolog inteligent şi cu mult bun simţ. Bun simţ care lui Paul Dan îi lipseşte aproape complet.
    4) Am fost calificat drept „ucenic” al lui Dănuţ Mănăstireanu, deşi nu mi-a fost niciodată profesor. Îmi este prieten, dar nu văd de ce asta mă face ucenicul lui şi încă unul „ecumenist”. Am în comun cu el unele lucruri, dar avem şi puncte în care gândim diferit.
    5) S-a spus că promovez câte şi mai câte doar fiindcă vorbesc despre ele pe blogul meu. Cam cum s-ar spune despre dvs. că promovaţi islamul fiindcă aţi postat pe blog o fotografie cu Domul Stâncii în spate.
    .
    Ceea ce este îngrijorător la dvs. este că vă luaţi informaţiile din surse de mâna a doua sau a treia („pastor Paul Dan”). Informaţiile lui Paul Dan despre Volf şi Ford sunt deformări grosolane. Nu spun că cei doi mă reprezintă. Dar activitatea lor pe tărâm teologic nu poate fi redusă la caricatura făcută de Paul Dan. Să judecăm, dar cu drepte şi cu adevăr, nu cu isterie şi cu informaţii de pe Wikipedia.
    .
    Cum spuneam, refuz să-i mai răspund lui Paul Dan pe acest blog. Vă priveşte cum înţelegeţi să vă raportaţi la comentariile lui tendenţioase şi la campania pe care a lansat-o împotriva mea. Pe mine are cine să mă tragă de urechi la ITP pentru ceea ce scriu. Pe domnul Paul Dan nu ştiu cine îl trage la răspundere pentru zvonurile şi calomniile pe care le lansează sistematic, cu o ferocitate deloc pocăiască.
    .
    În chestiunea Israel-Palestina, Cultul Penticostal nu a emis încă, după ştiinţa mea, un punct de vedere oficial. Aşa că până când nu se va întâmpla asta, nu cred că pot fi acuzat de încălcare a doctrinei oficiale a Cultului. În rest, numai de bine şi Doamne-ajută!

  25. „Departati-va de tot ce vi se pare rau”

    A predica la baptisti inseamna a fi ecumenic?
    ori a predica la martorii mincinosi sau la catolici,la musulmani in sinagoga? sau a le prezenta cartile care proclama „crislamul”,
    npua religie mondiala?
    Ce argumente….

  26. , Vaisamar spune :”Cultul Penticostal nu a emis încă, după ştiinţa mea, un punct de vedere oficial. ”
    de parca CP emite pozitii!
    La RM a emis o pozitie numai cind maria sa
    Ceuta i-a amenintat cu legea.
    Cu dansatorii de la Peniel s-au trezit doar dupa citeva l uni.
    Asa ca daca CP nu a luat o pozitie oficiala , noi sintem liberi sa credem ce vrem.
    Not bad. Not bad at all!

  27. Când cuiva i se răspunde pertinent că nu a fost calomniat, ci doar s-a luat atitudine față de anumite poziții și afirmații deplasate. Îi sare în aparare superiorul! Pastorul Ionescu atenționa, despre calomnie, că este altceva, și avea dreptate. Pentru superiorul persoanei vizate calomnia „este orice învinuire care nu poate fi susținută cu probe”. În realitate calomnia este este: „afirmarea ori imputarea în public, prin orice mijloace, a unei fapte determinate privitoare la o persoană, care, dacă ar fi adevărată, ar expune acea persoană la o sancțiune penală, administrativă sau disciplinară ori disprețului public.” A fi ecumenic nu expune pe nimeni la sancţiune penală ş.a.m.d., nici la dispreț public. Ecumenicii sunt tot mai apreciați de public! Ciudată plângere de calomniere! Cu asta ne putem autoproteja de orice.
    Pentru un creştin evanghelic mişcarea spirituală pentru a aduna toţi creştinii într-o singură doctrină este periculoasă, deorece un creştinism apostaziat sau mimat, nu trebuie pus în aceeaşi casă de locuit cu creştinismul autentic. Apostolul i-a despărţit pe ucenicii creştini de sinagogă, unde puteau rămâne de dragul unui ecumenism. Dreptatea Duhului a cerut despărţirea, ca pe vatra aceea „unii rămâneau împietriţi şi necredincioşi, şi vorbeau de rău Calea Domnului înaintea norodului.” Prea mulţi teologi contemporani exotici (şi faimoşi) au vorbit de rău Calea Domnului prin tratatele lor şi prin trăirea lor. Satan are şi el o sinagogă, formată din cei ce se pretind iudei şi nu sunt. Să ni se îngăduie alergie şi strigare atunci când sunt aduse în atenţia cititorului asemenea vedete spirituale, şi încă de de un frate. Ar trebui ordine pe bloguri, dar şi dezbateri pertinente pe teme majore, cum este ecumenismul şi pericolele pe care le ascunde. Hipersensibilitatea personală nu este benefică în asemenea dezbateri, dar nu se poate renunţa la clarificarea problemelor.

    • Îmi pare rău fr. Bâle că trebuie să vă spun că nu aveți dreptate. Ați restrâns sensul verbului „a calomnia” la aspectul său juridic.

      Aveți aici mai jos sensurile verbului așa cum apar în DEX:

      CALOMNIÁ, calomniez, vb. I. Tranz. A vorbi pe cineva de rău, a spune lucruri neadevărate despre cineva, a discredita pe cineva în onoarea sau reputația sa; a defăima, a bârfi, a cleveti, a huli, a ponegri. [Pr.: -ni-a] – Din fr. calomnier, lat. calumniari.

      Sursa: DEX ’98 | Adăugată de valeriu | Greșeală de tipar | Permalink

      A CALOMNIÁ ~éz tranz. A ataca cu calomnii; a vorbi de rău; a defăima; a denigra; a blama; a bârfi; a cleveti; a huli; a ponosi; a ponegri; a detracta. [Sil. -ni-a] /<fr. calomnier, lat. calumniari

      Sursa: NODEX | Adăugată de siveco | Greșeală de tipar | Permalink

      CALOMNIÁ vb. I. tr. A spune calomnii (la adresa cuiva), a vorbi pe cineva de rău; a defăima, a bârfi. [Pron. -ni-a, p.i. 3,6 -iază, ger. -iind. / < fr. calomnier].

      Sursa: DN | Adăugată de LauraGellner | Greșeală de tipar | Permalink

      CALOMNIÁ vb. tr. a vorbi pe cineva de rău; a defăima, a bârfi. (< fr. calomnier)

      Sursa: MDN | Adăugată de raduborza | Greșeală de tipar | Permalink

      CALOMNIÁ, calomniez, vb. I. Tranz. A vorbi pe cineva de rău, cu intenția de a-i atinge onoarea sau reputația. [Pr.: -ni-a] – Fr. calomnier (lat. lit. calumniari).

      • Faptul ca pastorul Dan si-a exprimat opinia ca Emanuel Contac este ecunemic, acuzatie care a incercat sa o dovedeasca cu citate si fotografii, nu cred ca se ridica la nivel de calomnie, chiar folosind definitile dex expuse de dumneavoastra.
        Se poate spune ca acuzatia este falsa si pastorul Dan este gresit, nici o problema, dar pina la calomnie este cale lunga.
        Sa fi ecunemic nu cred ca este o insulta.

      • Frate Tipei,
        Sunt de acord cu dvs. că nu am dreptate, dar în lume mai trăiesc foarte mulţi oameni cărora li s-a luat dreptatea. Aspectul juridic este important când se emit acuzaţii de calomnie, şi suntem îndreptăţiţi să ne gândim la ce este mai rău. Nu este practică luarea unei fraze dintr-un text spre a o plimba prin toate combinările posibile, de n-cuvinte luate câte m-sensuri. Poate că merge, într-o oarecare măsură, la tentativele de traduceri şi re-traduceri ale unor texte. Dex-ul, despre care menţionaţi, s-a publicat la un an după plecarea mea din ţară, iar Academia nu m-a anunţat. Aşa că sunt scuzabil. Perceperea mea era că accentele dezbaterii nu erau pe toate sinonimele unui cuvânt. Îmi asum restrângera sensului unui verb, la un aspect, ca o afinitate pentru ceva precis împotriva unui ecumenism difuz al verbelor. Oricum, merçi pentru mesaj. God bless you!

  28. S-au mai gasit in Dex destule cuvinte care biblic au alta importanta.

  29. o bucatica incomoda de care nu s-a amintit este si activitatea lui Ceausescu in problema palestiniana; ceva informatii se gasesc in cartea orizonturi rosii si chiar in multe discursuri, sub forma expresiei dreptul statelor la autodeteminare, lucru care probabil i-a grabit si end-ul fostului presedinte.
    cunoscand aceste incomoditati!, probabil unii nu ar vrea sa mai fie de aceasi parte cu Ceausescu.

    • @nelus, ai putea detalia putin politica lui NC legat de palestinieni.Cit despre Mihai Ioan Pacepa iti spun eu ca a scris cele mai nerusinate minciuni posibile, asta doar ca sa fie in gratiile celor care l-au primit, el fiind TRADATOR dupa toate regulile juridice si nejuridice. Si se baza pe faptul ca nimeni nu va putea cerifica cele spuse de el. Acuma este posibil, si…care sunt rezultatele? Egale cu armele lui Sadam. Sa fim seriosi. End-ul lui a venit de la independenta energetica, nu mai avea datorii(doar nu crezi ca a infometat tara de pomana) deci nu-l mai controla FMI, si nu in ultimul rind, cu rusii nu se avea bine ca vorbise ce nu trebuie legat de Cehoslovacia, fiind sprijinit de America si Anglia, iar preteni arabi i-au dat avint si curaj propunind ca Banca Araba pentru Europa sa fie in Romania.Rafinariile Navodari erau destinate petrolului arab ce trebuia sa fie vindut in Europa, ori acesti europeni, sub nici o forma nu acceptau ca robinetul sa fie la NC.Panimaesh? Basca mai dadu-se si clauza inapoi USA.Mosuletul juca tare, dar, eu cred ca a fost mintit de cei din jur si tradat inca o data ca si de catre Pacepa. El traia cu impresia ca populatia il iubeste.Chiar si la „judecata” cerea sa fie dus in fata Marii Adunari Nationale. Habar nu cred ca avea ce se tesuse in jurul lui.Toti il minteau. Acum, cei care l-au mintit pe el ne mint pe noi. Sunt in fata cu mici exceptii. Nu crezi ca acest tablou este foarte aproape de adevar? Posibil si alte „adevaruri” dar, istoria se masoara in secole, asa ca am avea ceva de asteptata pentru a cunoaste adevarul, sau il vom cunoaste cind vom ajunge in cer.Domnul sa ne ajute la aceasta.

      • prea multe detalii nu pot da deoarece nu mai am la indemana cartea orizonturi rosii, iar daca spuneti ca din carte nu este totul real eu alta sursa nu am;

        la vremea respectiva mai apareau articole in diferite reviste cum ar fi lumea;

        insa din discursuri, pe care le auzeam difuzate – la serviciu aveam difuzor de la statia de radioficare care retransmitea programul national – cam asta reiesea. politica nu am facut dar probleme de pe urma ei am avut…

        articole sunt multe si la o simpla cautare pe google de genul despre ceausescu yasser apar multe informatii

        de veridicitatea lor insa nu sunt responsabil: ele mentioneaza totusi surse serioase.

  30. @ Daniel G
    In 1997 eram in USA lucrand cu tineretul la Biserica Baptista din LA
    Pastor Paul Dan

    • Frate pastor Paul, sa nu mi-o iei in nume de rau dar am un gind foarte nastrusnic legat de multele tesaturi postate legat de credinta, pastori, crestinism sau ,ma rog cite s-or mai spune.
      Afirmi ca in 1997 lucrai cu tineretul in LA. Si este bine, dar, intrebarea me este, unde sunt rezultatele?
      Pastorii de calibru, care acum au in jur de 50-60 ani au fost formati in perioada comunismului in Romania intr-o credinta care o tot pomenim cit era de scumpa. Dar eu intreb, acuma, care sunt rezultatele?Sau democratia nu-si asuma o credinta scumpa? Cine isi asuma raspunderea pentru viitorul bisericilor? sau ramine sa cred ca aceasta problema este de competenta dl-ui Contac si a colegilor lui? A si sa nu uit.Mai avem pe Oniga de la Peniel.Doar asa se explica faptul ca amvonul a ajuns o scena de spectacol, avem niste muzicanti cu tot felul de goarne de mai mare dragul, avem si intrepreti de ceva muzica, mai avem si recitatori (astia mai rar ca e greu cu memoratul) si cite o data mai se rataceste cite un frate care ne indeamna la rugaciune dar noroc (!?!) ca nu-l ia nimeni in seama si in 5 minute ne scapam si de el si de rugaciune. Ai mila Doamne de noi ca de nu ne ajuti ne prapadim cu totii. Fii binecuvintat.

    • Se prea poate sa fi fost un an mai devreme, deh batranetele! Dar eu v-am auzit cu urechile mele spunind afirmatia de mai sus! Deci aveti ceva cu misticismul asta…

  31. @ Daniel

    Din nou ai gresit! Eu nu am mai fost la Dacian din 1995. Cred ca „batranetile” nu prea sunt sincere. Eu nu mai iti raspund.

    Cu bine

    Pastor Paul Dan

    • Oricum ce mai conteaza anul, important e ca ati fost acolo. Am facut aceasta observatie doar in contextul afirmatiei despre Wurmbrand, ma intrebam daca v-ati schimbat intre-timp parerile. Nu trebuie sa imi raspundeti mie, ci tuturor celor care citesc cartile si aud mesajele dvs. E usor sa-i catalogam pe altii ca sunt altfel decat noi…

      • Daniel, sunt putin confuza, zici ca afirmatia despre Wurmbrand a fost facuta de fr. Paul Dan? Mi-a raspuns fratele la aceasta intrebare.

        Scuze daca am inteles gresit!!

      • O, nu n-am spus asta! Numai ca intrebarea pusa de tine mi-a adus aminte de ceea ce am auzit eu intr-o predica rostita de dinsul. Eu am incurcat un pic anii, dar afirmatia este 100% rostita de dinsul. Deci, era doar o simpla coincidenta cu refire la acelasi subiect: contestarea experientelor supranaturale ale unor credinciosi. Pentru mine concluzia este simpla: fratele este cesationist si critica pe cei din tabara penticostalilor cu orice prilej. Acum in colimator a cazut E. Contac, un profesor tanar, dar care ii baga in buzunar pe multi care se cred eruditi. Si eu cred ca trebuie sa iti pastrezi bine directia in labirintul teologiei, si cred ca Manu Contac stie asta si Dumnezeu il va pazi de abateri.

      • Daniel, merci mult de raspuns. Dupa ce am postat am realizat ca te refereai in context.

        Nu cunosc personal pe nici unul din fratii acestia dar Dumnezeu ii cunoaste cu siguranta. Profesorul Emanuel Contac mi se pare un tanar extrem de inteligent si sper mult ca in timp va intelege ca avem de a face cu autori ( theologists ) periculosi pentru comunitatea crestina.

  32. Istoria dumneavoastra este gresita, sau intentionat omite adevarul: Palestina nu a fost pierduta de palestinieni, ci Israelul a fost cumparat de evrei. Jewish National Fund, înfiinţat în 1901 pentru a cumpăra pământ în Palestina ” pentru a ajuta la fondarea unei noi comunităţi de Evrei liberi” a lucrat superb. In 1943 cam 6% din teritoriul Palestenian era proprietate evreiasca, cumparat cam pentru $560,000,000,
    si in 1948 treaba era aproape terminata. Pentru respectarea adevarului, trebuie mentionat ca dupa cum apare din multe surse istorice, mai mult de jumatate din pamantul Palestinei a fost cumparat de catre evrei de la propietari de terenuri ce nu erau nici arabi, nici palestinieni. Ca populatie, in 1914 erau in Palestina erau ceva mai putin de 7.6% evrei, in 1941 cam 24%. In 1949, populatia a ceea ce a devenit Israel se compunea din 86.4% evrei!!! In Israel in 2006 erau 79.2% evrei.

  33. Sunt roman ortodox, dar tin cu evreii. Evreii au toate drepturile asupra acelor teritorii. Au fost ale stramosilor lor. Arabii palestinieni, care sunt originari cam din toate regiunile Orientului Mijlociu, nu au nici un drept asupra acelor teritorii pe care le-au ocupat pe nedrept. Majoritatea arabilor ,,palestinieni” sunt de fapt emigranti din Egipt si alte tari din nordul Africii, din Siria, Liban, Arabia Saudita, etc, stabiliti la sfarsitul sec. al XIX-lea si inceputul sec. al XX-lea, dupa unele date recente. Arabii ,,bastinasi”erau foarte putini cand evreii au inceput sa se stabileasca in Palestina la sfarsitul sec. al XIX-lea. Noi, ca crestini ortodocsi si nu numai, ar trebui sa tinem cu evreii, nu cu arabii. Domnul nostru Iisus Hristos a fost evreu. Crestinismul nostru isi are originea de la evrei. Ati uitat cat rau ne-au facut musulmanii timp de secole ? Cine i-a islamizat pe turci si apoi i-a trimis asupra noastra ? Evreii ? Nu fratilor, ci paganii arabi, acesti vrajmasi ai lui Hristos si ai nostri. Pe langa raul facut de ,,islam” timp de secole, acum ne fac rau din nou asa numitii investitori arabi adusi de elementul alogen Ion Iliescu dupa 1990. Nu ajunge raul facut lumii de arabi timp de secole ? Trebuie sa continue si acum ? Pana cand vom rabda invazia araba ? Va veni vremea cand va trebui din nou sa ne luptam ca sa supravietuim cu acesti pagani care nu au in cap decat sa vina in Europa. Vor sa ne distruga. Din pacate, arabii, se lauda ca ei sunt deja inruditi cu romanii din cauza ca multe mii de romance fara minte se casatoresc cu si fac copii cu ei pentru un blid de linte (bani, bijuterii etc. ). A-ti uitat ce-au facut musulmanii timp de secole, cand ne-au luat femeile si copiii, si i-au dus in lumea musulmana ca sclavi si cadane ? Stiti ce mai vor ei acum ? Vor sa-si albeasca rasa lor urata araba facand copii cu romancele fara minte, da si cu alte est-europene tot fara minte, ba chiar si cu frantuzoaice, italience, germane etc. Asta-i unul din scopurile lor nedeclarate cand vin in Europa. Ei isi vad neajunsurile lor. Ei vad ca nu se pot compara cu noi. Ei vad ca le suntem superiori in toate privintele, de aceea vor sa-si schimbe rasa. Pana cand ii vom mai suporta ?

    • finitul spre cel Infinit Răspunde 29 mai 2014 la 12:48 PM

      Domnul sa te binecuvanteze frate roman ortodox.
      Noi ca si copii ai lui Dumnezeu
      – trebuie sa iubim pe toti oamenii indiferent de credinta sau istoria poporului sau.
      – trebuie sa ne rugam pentru pacea Ierusalimului
      – trebuie sa lucram pentru Domnul in a propovadui evaghelia lui Isus Hristos tuturor oamenilor, inclusiv musulmanilor.
      – pentru a evangheliza musulmanii nu e nevoie de nicio punte cristo-islamica.Vizionati un musulman pocait pe you-tube
      – fetele romance renunta la singurul Dumnezeu adevarat, al Eu sunt cel ce sunt-YAHWEH

Trackbacks/Pingbacks

  1. Ecumenism « Vindecătoru - 29 septembrie 2011

    […] Paul Dan, epuratorul de serviciu al lui Cristi Ionescu, omul pentru care am scris deja cîteva pagini istorice, s-a arătat îngrijorat de fotografia în […]

  2. Declarația anului 2011 – Nominalizări (37) « Romania Evanghelica - 30 septembrie 2011

    […] că ar trebui să constitue un subiect pe agenda conferințelor noastre pastorale.” – John Tipei Share this:FacebookTwitterLinkedInLike this:LikeBe the first to like this […]

  3. Lectorul universitar Emanuel Contac de la ITP promoveaza pe blogul lui teologi apostati care sunt un pericol pentru crestinism « ioan8 - 3 octombrie 2011

    […] https://popaspentrusuflet.wordpress.com/2011/09/26/bucatele-incomode-din-%e2%80%9distoria%e2%80%9d-pa… […]

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: