DRAGOSTEA ȘI DREPTATEA: CAL(AM)ITĂȚILE UNEI SOCIETĂȚI DEZECHILIBRATE

Cineva spunea că ”dreptatea fără dragoste este brutalitate iar dragostea fără dreptate slăbiciune”. Funcție de modul în care le armonizăm sau le dezasociem face din acestea două calități de ordin divin sau două calamități. Sistemul judiciar este plin de astfel de inconsistențe și inconstanțe. Din nefericire în familii și chiar în biserici (care ar trebui să fie exponente ale atributelor lui Dumnezeu) se practică dezechilibrul acesta. Când trebuie apelat la disciplina bisericească (cazul din Corint) se umplu frații de bunătate și spirit de iertăciune. Când ar fi cazul să arătăm dragoste devenim mai drepți ca Dumnezeu.

De fapt, unde găsim balanța dintre dragoste și dreptate? Iată câteva principii:

  1. Scopul aplicării disciplinei în spiritul dreptății divine este corectarea păcătosului (nu distrugerea sa), avertisment pentru ceilalți și în ultimă instanță protejarea trupului spiritual al bisericii.
  2. Funcție de și direct proporțional cu supunerea și pocăința celui greșit trebuie redusă doza de pedeapsă în favoarea iubirii.
  3. Aplicarea disciplinei bisericești trebuie administrată cu durere, comunicată cu claritate și însoțită de remediu.
  4. Disciplina bisericească trebuie administrată nepărtinitor.
  5. Orice persoană disciplinată trebuie supravegheată și pregătit mediul reabilitării ei.
  6. Trebuie să existe un standard mai înalt pentru slujitori. Reabilitarea poate însemna primirea în părtășia deplină a bisericii dar pentru predicatorii sau lucrătorii ordinați (în cazul unor păcate grave) nu înseamnă neapărat restabilirea capacității de slujire.
  7. Mărturisirea păcatului nu înseamnă neapărat scutirea de pedeapsă. Chiar dacă slujitorul se angajează la confidențialitate, el nu poate fi imobilizat în responsabilitatea de a rosti măsuri disciplinare.
  8. Atunci când o persoană comite abateri grave și repetate de la moralitatea, etica și buna cuviință bisericească trebuie spus bisericii pentru a o proteja de influența unei asemenea persoane.

Dragostea și dreptatea: împreună sunt calități; separate pot deveni calamități!

About Cristian Ionescu

Pastor Elim Romanian Pentecostal Church Chicago, USA

142 răspunsuri sa “DRAGOSTEA ȘI DREPTATEA: CAL(AM)ITĂȚILE UNEI SOCIETĂȚI DEZECHILIBRATE”

  1. Mă întreb, în cei 10 ani de pastorație la biserica de 900 de membri, pe cîți păcătoși i-ați corectat…

    Mă refer la corectarea prin excludere.

    Așadar întrebarea este:

    În cei 10 ani de pastorație la biserica de 900 de membri, pe cîți excluși i-ați recuperat?

    În ultima duminică a anului trecut, am reproșat public Bisericii Providența din Oradea că nu se interesează de cei pe care i-a dat afară în ultimii ani.

    • Nu pot să fac publice asemenea informații dar vă pot spune că i-am recuperat pe toți cei care au dorit să fie recuperați.

      • Frate pastor Cristian Ionescu,
        Daca unora dintre noi, cei care suntem acultatori „necarturari si de rand” ne este aproape imposibil sa ramanem sa discutam pe un subiect, pe o tema data (in cazul acesta despre importanta „dragostei si a dreptatii” ca parte integranta-vitala in procesul dezvoltarii unei partasii perfecte (in lumina Psalmului 122 si al Psalmului 133) ci discutam fiecare „ce ne doare” (ca doar d-aia…e blogosfera, nu ?), imi dau seama cat de anevoie le este manuitorilor „Kerougmei” sfinte de a ramane la subiect in timpul predicii.
        Exista un tip de predici care se numesc „Predici cu subiect ascuns” dar unii (laici si…initiati, deopotriva) isi „ascund” atat de bine subiectele predicilor incat nu mai pot fi gasite…niciodata ! Nici de catre asa-zisii „autori” dar nici de catre ascultatori ! Ma mir, frate Cristian cum de reusiti, si prin ce mijloace nestiute de…”publicul larg”, sa depistati sau sa descalciti subiectele scontate dar atat de bine-ascunse in commment-urile postate…?

  2. Dragostea și dreptatea: împreună sunt calități; separate pot deveni calamități!

    Try explaining this to the young generation.Good luck.

    • One of the first things I learned as a young person studying the Bible, was that I am a young person and that God’s wisdom is beyond mine. Consequently, those who’ve been seeking His wisdom for longer, quite often have more of it than I do.

      Youth MUST learn to accept wisdom and to test it against God’s Word, (not just their personal feelings). Of course this applies to everyone not JUST the youth. Bringing our wills into submission to God’s Word and accepting His wisdom is one of the most difficult and important things for any Christian.

      Be Blessed!

      • Yes.But try telling them that.For them GOD IS ONLY LOVE.

      • Adrian,

        Believe me, growing up in the U.S. I understand. I would suggest that those who teach this to young people read Mark 9:42.

        However, in both America and Romania today, the youth are completely without excuse because God’s Word is readily accessible.

        God Bless!

  3. Foarte adevărat şi în spiritul dragostei creştine. Eu aş mai adăuga încă un articol, la cele 8:
    9. Nerespectarea întocmai a fiecărui articol din cele prezentate mai sus, va aduce bisericii, consecinţe spirituale grave şi chiar iremediabile, iar persoanele desemnate care trebuie să le aplice sunt direct răspunzătoare pentru starea spirituală a bisericii.

  4. Manuela-ServingGodforever Răspunde 10 noiembrie 2011 la 7:44 AM

    Am o nedumerire mare cu privire la divort. Inteleg ca persoanele in cauza se pun de-oparte si consecintele urmeaza ( aici nu au voie sa mai ia nici cina…) dar cand se recasatoresc, sunt primiti din nou si iau parte la toate. Lucrul acesta nu imi este clar deloc and I struggle with it.
    Daca persoana ramane singura in continuare ( cum cred eu ca e biblic ) de ce nu i se da voie sa ia cina si sa se roage, dar daca se recasatoreste poate! Doar la o singura biserica aici au fost pana acum cel putin 3 divorturi.
    Sorry ca nu am vrut sa aduc acest subiect dar merge cu unele din punctele mentionate mai sus in articol si poate sunt unii care ma pot ajuta sa inteleg.

    • Divorțul este o problemă foarte sensibilă. Mai întâi pentru că nu ar trebui să existe. Apoi pentru că există și sunt o sumedenie de circumstanțe atenuante pentru unii și agravante pentru alții. A rămâne necăsătorit(ă) pentru tot restul vieții se poate dicta și are acoperire biblică. Și a fi dezlegat(ă) în anumite situații specifice este biblic.
      Subiectul nu este deloc simplu. Personal consider că trebuie opriți de la împărtășire în timpul procesului. Dacă una din părți nu a dorit divorțul și nu a fost vinovată în mod flagrant (perfect nu e nimeni), după ce cealaltă parte finalizează procesul poate fi reabilitată.
      Desigur, pentru slujitorii unei biserici este o dilemă foarte dureroasă.

      • Manuela-ServingGodforever Răspunde 10 noiembrie 2011 la 8:33 AM

        Apreciez raspunsul!
        Acest subiect este extrem de sensibil cum ati spus si nu ar trebui sa existe ( doar in caz de adulter daca reconcilierea nu mai e posibila ) cum nici recasatorirea nu ar trebui dar exista.

        Avem prieteni ( din biserica ) care au trecut prin asta si it’s a really tough road!

        Cred ca depinde mult de pastori si comitetul fiecarei biserici…ca am vazut reguli aplicate putin in mod diferit dar totusi cam la fel, cel putin aici la noi.

        Deci nedumerirea mea cea mai mare ramane aceasta:
        – caz de divort ( adulter din partea sotului )
        – caz acceptat de pastor, comitet si biserica pentru ca este vorba de adulter
        -femeia ramane necasatorita ( deci singura ) DAR nu are voie sa mai faca nimic in biserica ( cina, rugaciune cu voce tare, a canta…a fi in cor din nou sau in orchestra…)

        Concluzie:
        Aceste femei sufera si sunt chiar lepadate cand nu ar trebui sa fie asa.

      • zi-i la pretena ta sa-si caute alta biserica, de preferat pastorita de cineva cu scaun la cap, care pricepe cat de cat ce scrie in scriptura. incredibil cum asazisi pastori distrug sau se baga in vietile unora.

      • Manuela,

        daca conducerea acelei biserici a, acceptat cazul, motivul fiind adulter, atunci sora nu este vinovata de acel divort si ar trebui sa se poata bucura de toate drepturile in Biserica. Faptul ca, nu este asa, denota o lipsa acuta de intelepciune din partea conducerii Bisericii locale.

      • Excelent raspuns frate Ionescu.

  5. Frate Cristian,
    inteleg ca cel care care divorteaza , atita timp cit celalat traieste,recasatorindu-se, curveste.
    In Matei, Marcu, Corinteni,spune foarte limpede acest lucru.
    Chiar daca este caz de curvie, nu esti legat de acela, dar nu te poti recasatori cit timp omul traieste.
    Asa spune Cuvintul.
    Cum sa ia Cina cind avind sot/sotie in viata, traieste( curveste) cu alta/altul?
    Este vorba de cei din lume, pentruca Domnul a vorbit acelor oameni care nu erau mintuiti;
    dar sa fii deja in biserica, sa divortezi indiferent de motiv..Nu ai voi sub nicio forma sa te mai recasatoresti”urasc despartirea in casatorie”;
    daca nici sa divortezi este permis; dar macxar raminins singur nu curvesti; fiind un pacat impotriva Templului Duhului Sfint.
    Daca acesti oameni isi vor pierde vesnicia, pentru 2-3-40 ani pe pamint
    „mai buni”, se merita?

    • Manuela-ServingGodforever Răspunde 10 noiembrie 2011 la 9:09 AM

      Dar cina se da din nou daca se recasatoresc!
      Deci, din nou, sa ma ajute cineva sa inteleg.

      Cina nu se mai da cat timp cuplul e divortat ( ea sau el aleg sa ramana singuri ) dar apoi pastorii dau cina dupa ce fosta sotie sau fostul sot se recasatoresc!

      De ce recasatorirea e acceptata si de ce cina se da dupa ce recasatorirea are loc?

      Nu stiu cum e in Romania, eu vorbesc de aici in State ca aici se intampla toate astea.

      • Manuela-ServingGodforever Răspunde 10 noiembrie 2011 la 10:10 AM

        Doar in urma cu 2 saptamani un pastor ( foarte cunoscut ) din Chicago a vorbit despre familie la RVEC ( radio vocea evangheliei Cluj ) la care ascult aproape zilnic si la subiectul de divort a spus clar ca este de acord cu divortul ( in anumite circumstante )…okay…good…dar ceea ce m-a pus pe ganduri a fost cand a zis ca e okay si cu recasatoria ( in afara decesului partenerului ) specificand ca aceste lucruri sunt extrem de senzitive…
        Din pacate nu a elaborat cu toate ca si dj-ul dorea sa auda mai multe, poate daca citeste acest blog ar putea elabora 🙂

      • Asa e si in Romania…. si eu cred la fel daca au fost botezati inainte de a se casatori si divorteaza nu mai au voie sa se recasatoreasca. O spune Biblia….. si nu exista circumstante atenuante, ca sa nu mai spun ca daca mai sunt acceptati recasatoriti in biserica si li se mai da si cina e o greseala foarte mare
        Eu l-am intrebat o data pe un pastor de aceasta situatie si mi-a zis ca putem cadea in legalism daca nu dam posibilitatea sa se recasatoareasca si ca cei care divorteaza daca nu se recasatoresc pot cadea in pacatul curviei (tentatia mare), iar faptul ca biserica le permite recasatoria, de fapt le face un bine.
        Biblia, desigur.. spune altceva. DAR EU I-AM PUS INTREBAREA MAGICA:
        Daca recasatoria este permisa intr-un singur caz, fie el chiar dificil, NU SE CREEAZA UN PRECEDENT? CE VALOARE VOR MAI AVEA ACELE VERSETE DIN 1 CORINTENI 7: 39-40 pentru biserică?
        În biserica catolica practica poartă denumirea de dispensaţie…. Noi, ca evanghelici(unii, cu preponderenta penticostalii…) ne dispensăm de Cuvântul Lui Dumnezeu, apropo de articolele de mai sus:
        8 Atunci când o persoană comite abateri grave și repetate de la moralitatea, etica și buna cuviință bisericească trebuie spus bisericii pentru a o proteja de influența unei asemenea persoane.
        Acest articol are caracterul de vorbe-n vant….. intr-o astfel de situatie.

    • vechile carari,

      in caz de pacat de curvie este ingaduit divortul si recasatoria victimei. Nu schimbam noi Cuvintul ci, il lasam asa cum l-a dat Dumnezeu.

      • Remus, cum ramine cu pasajele din Matei, Marcu s Corinteni, in care se spune ca esti legat atita vreme cit iti traieste sotul/sotia, si daca te recasatoresti curvesti?
        Nu spun decit ceea ce ESTE SCRIS, cauta de citeste textele
        Marcu 10, Cor 7,Matei nu retin capitolul.
        Este dezlegat doar cind ii moarea nevasta ASA SCRIE!
        nu-mi permit sa adaug sau sa scot ceva din Cuvint>

      • Remus,

        La ce verset, capitol va referiti?

        Eu sunt familiar cu Luca 16:18 „Oricine isi lasa nevasta si ia pe alta de nevasta preacurveste; si cine ia de nevasta pe cea lasata de barbatul ei preacurveste” Nu am gasit exceptie aici pt. adulter, si nu vreau sa schimb Cuvintul.

        Gott signe Sie!

      • Remus,
        Sper ca nu mergi la vreo biserica germana liberala. 🙂
        Serios acum, si eu astept versetul!
        Lamureste-ma. Astept.

      • Matt,

        Matei5:32

        Dar Eu vă spun că oricine îşi va lăsa nevasta, afară numai de pricină de curvie, îi dă prilej să preacurvească; şi cine va lua de nevastă pe cea lăsată de bărbat preacurveste.

        Matei19:9

        Eu, însă, vă spun că oricine îşi lasă nevasta, afară de pricină de curvie, şi ia pe alta de nevastă preacurveşte; şi cine ia de nevastă pe cea lăsată de bărbat preacurveşte.”

        Deci, aici cuvintele sant clare. Cel inselat de partenerul sau, sexual, are dreptul sa, se separe de partenerul sau daca doreste. Aceasta optiune nu este obligatorie, insa daca el doreste sa, se separe, este liber sa faca acest lucru si cu drept la recasatorie.
        Orice alt motiv de divort in afara de pacatul curviei ( in care se include: curvie sexuala, homosexualism, lesbianism, incest, transexualism, pedofilie, zoofilie, pornografie,etc,etc ), este null in fata Cuvintului lui Dumnezeu.
        Pastorii care accepta sau promoveaza divortul pe alte motive, altele decat cel mentionat de Domnul Isus, se fac raspunzatori in fata lui Dumnezeu.

      • MATEI 5 CU 32 va raspunde limpede, ca sa nu ajungeti la alte aspecte.

  6. PRINCIPII EXCELENTE, inclusiv cel subliniat mai sus de comentatorul Daniel!!! Dar….cum spune americanul – it’s all wishful thinking. Unul din principiile care au mai ramas valabile este cel al Legii lui Om: „Esti om cu mine, sunt om cu tine.”

  7. Manuela,aici nu am auzit lucruri atit de grave.
    Noi ne-am suparat cind pastorul a cununat o sora care era divotata ianinte de a se fi intors la Domnul, si a carui sot traieste;
    cununia n-a facut-o in biserica, ci la munte. 🙂
    Acelas pastor a predicat ca este total impotriva divortului;
    ca asa spune Cuvinbtul;
    aici cei care divorteaza nu mai ramin in biserica, pleaca singuri.
    Un tinar a divortat si n-a vrut sa plece; a fst exclus, dar mi-a spus”eu tot o sa vin”
    Bunica lui, ortodoxa fiind, ii pare tare rau ca nepotul a fost dat afara.
    Insa ce spui despre pastorii acre nu inteleg Cuvintul lui Dumnezeu cu privire la recastorire, cind e atit de limpede, mi se pare grav.

    • „Noi ne-am suparat cind pastorul a cununat o sora care era divotata ianinte de a se fi intors la Domnul, si a carui sot traieste;”

      mare ti-i gradina, Doamne!

    • Manuela-ServingGodforever Răspunde 10 noiembrie 2011 la 1:28 PM

      Bine ati venit in biserica romana din America!!

      eLioR, crede-ma pana si pastorul e de acord cu biserica dar comitetul a votat impotriva! Ma opresc aici ca numai ma intristez prea tare.
      Sunt lucruri reale care se intampla in bisericile romane din America.

      Va mai spun inca una.
      De anul trecut se tot zice si se tot promite de fapt pe aici ca se va veni cu o pozitie ferma cu privire la divort si recasatorire de la cei din conducerea cultului! Daca nici acestia nu ne ofera o lumina clara, atunci…facem de capul nostru ca in biblie nu scrie negru pe alb.
      Cata ipocrizie in biserici. Ne mai miram de ce lucrurile merg doar inspre rau si nu se implineste Cuvantul Sau.

      Exact ce a zis Daniel mai sus, toate astea vor avea consecinte grave…se vad in multe biserici.

  8. Fr. Ionescu,

    si daca la punctul 8 persoana respectiva este pastorul bisericii ? Ce facem in acest caz? Il spunem bisericii ?

    • Remus,
      Toate evenimentele descrise,comentate etc la acest subiect si altele se PETREC NUMAI IN ADUNARILE LOCALE si NICIDECUM IN BISERICA LUI CRISTOS.
      Sa facem distinctie intre
      -ADUNARE si BISERICA(care este UNICA,UNIVERSALA SI in mijlocul ADUNARII)
      -Pastorii „unsi”de pastori,care pastoresc Adunarile si Pastorii „unsi” de Domnul ce IA CHEMAT IN LUCRARE.

  9. Intr-o cetate era un judecator, care de Dumnezeu nu se temea si de oameni nu se rusina. Care era rezultatul faptului ca, de Dumnezeu nu se temea ? Nu se rusina de oameni si era nedrept. Si in ce consta nedreptatea lui ? Raspunsul este ca, judeca stramb si nu facea dreptate, insemnand ca era corupt!
    Deci cand santem nedrepti in judecata ( care uneori are consecinte catastrofale iremediabile ), nu ne mai temem de Dumnezeu si de oameni nu ne mai rusinam ca, de aceea am ajuns asa de strambi.
    Dar ce facem cand pastorul unei adunari judeca foarte nedrept si partinitor de multe ori si produce probleme deosebite ?

    • Manuela-ServingGodforever Răspunde 10 noiembrie 2011 la 2:34 PM

      Remus,

      Stiu, dar lucrurile sunt cu mult mai complexe se pare ca la comunitatea romana din Michigan 🙂

      Te rog mult daca poti sa-mi dai versetul din biblie unde scrie ca recasatoria este okay in caz de adulter! Dupa cum se observa sunt chiar pornita pe acest subiect 🙂
      In toti 30 si un pic de ani cati ii am nu am gasit acest verset.

      Ai spus „in caz de pacat de curvie este ingaduit divortul si recasatoria victimei. Nu schimbam noi Cuvintul ci, il lasam asa cum l-a dat Dumnezeu.”

  10. Credeti ca e biblica oprirea de la cina ca masura de disciplinare? Daca da, cum se explica?

    • @Han Cristian, NU ESTE BIBLICA OPRIREA DE LA CINA. ESTE ABUZUL PASTORULUI SAU AL CELOR CARE DISPUN ACEASTA ABERATIE!
      – Isus spune (parafrazare) acesta ESTE singele meu (nu elemente, nu simboluri ) care se varsa spre IERTAREA PACATELOR! Deci pentru cei ce citesc aceste rinduri, aveti mare grija ca daca dati cina numai la neprihaniti si pe pacatosi ii opriti ca asa vreti voi(nu este mentionata nicaieri in biblie aceasta posibilitate de pedepsire, precum nici multe altele) aveti mare grija ca va substituiti judecatii pe care numai Dumnezeu o poate face! Cu ce putere si cu ce indreptatire poate cineva opri o persoana, nu divortata, ci chiar si criminal (poate atunci venit din puscarie) sa nu intre in biserica unde poate (spre bucuria cerului ) sa-L declare pe Isus ca mintuitor personal si sa ia cina? Voi realizati in ce situatie se pune cel ce isi aroga asemenea drepturi de a opri pe cineva, copil a LUI Dumnezeu pentru care a murit Isus, sa nu ia cina, cind Isus spune ce valoare are acest lucru? Pai atunci ce mai vindeca trupul si singele Domnului daca nu pacate si boli? Ce se intimpla daca sunt acceptati numai neprihanitii. Cred ca este foarte grav daca cineva a facut acest lucru. De data aceasta chiar as vrea sa aud parerea fratelui pastor Ionescu, cu tot respectul, sau al oricaror frati care cred ca au inteles ceva din biblie referitor la cina.
      La fel de gresit se interpreteaza de multe ori si „in chip nevrednic”.As intreba pe fratiii si pastorii care citesc acest blog: la ce se refera ap Pavel? Fiti binecuvintati.

      • @ Mihail, nu agreez nimic din ce spui despre Cina. Daca as fi inteles-o asa cum o prezinti Dumneata ar fi facut oarecum sens oprirea de la cina ca masura de disciplinare.

    • @Han Cristian, te rog frumos sa-mi spui care este temeiul biblic ca aceasta oprire sa poata fi aaplicata ca pedeapsa.Versete. Si m-as bucura daca ai vrea sa expui o parere cu privire la „a lua cina in chip nevrednic” .La ce crezi tu ca se refera?Multumesc.

      • @Mihail, Intrebarea care o pui e exact ceea ce am dorit sa stiu eu de la fratele Ionescu. Accept sa nu-mi raspunda, poate nu e tema postarii sau nu are timp.

      • DRagul meu Han, nu as vrea sa extrapolam discutia, dar eu, cind am postat am exprimat clar o parere, o convingere chiar. Daca tu nu accepti cele scrise de mine, atunci te rog sa pui motivele, altfel este asa o contrazicere ca sa ne contrazicem. Nu este clara pozitia ta.Asta in conditiile in care biblia ne invata sa fim HOTARITI in caile noastre. Ori daca tu faci doar teste, atunci sigur, ma las pagubas, dar as insista sa spui ceva si despre „chip nevrednic”.Fii binecuvintat.

      • Mihail, ca si evanghelic,
        1) nu cred in transubstantiere
        2) nu cred in capacitatea rugaciunii celui mai inalt cleric de a schimba painea si vinul in altceva de cat sunt :MATERIE supusa putrezirii
        3) a manca in chip vrednic sau nu, e o problema strict personala.
        4) La oprirea de la cina ca masura de disciplinare eu nu pot sa-i construiesc suport biblic fara sa deformez alte adevaruri biblice. Nu te supara daca nu o sa scriu mai mult pe aceasta tema aici.
        Numai bine !

  11. Exemplu in bisericile evanghelice:
    Gheorghe , nepocait vrea sa se insoare cu Maria, care este pocaita.
    Vine la biserica si parintele pocaitilor i spune clar ca el nu-l insoara pina cind se boteaza
    Gheorge aude, si incepe sa vina la biserica, merge la catechizare, mai citeste in biblie..
    Pastorul il boteaza, dupa citeva luni, nunta ; dupa citeva luni Gheorghe nu mai vine la biserica.
    Nu era mai bine daca parintele pocaitilor in casatorea fara sa il mai faca sa minta si sa insele adaugind pacat peste pacat?
    Casatoria este o porunca data tuturor , nu numai crestinilor. Si necrestinii stiu aceasta porunca si majoritatea o respecta.
    Pocaiesti….

    • Demersul asta il va condamna pe Gheorghe la judecata, nu se va putea justifica ca nu a auzit evanghelia, si antinomia predestinatiei si responsabilitatii „is out the door” pt Gheorghe.

      • brother Ionescu, I strongly suggest to put a stop to all this theological mambo jumbo that Chris keeps coming up with.
        it gets my calvinism fired up every time.

      • It’s ok fr Cristi, we understand Gabi. He’s from Ploiland, not enough theological rain over there.

      • Chris,
        S-ar prea putea ca demersul asta va condamna pe cei ce l-au botezat de forma. Gheorghe e oricum condamnat pt ca nu a crezut niciodata–pt el va fi la fel.

        Gabi,
        Ai dreptate, dar la legalisti conteaza „legalitatea” mai mult ca orice. 🙂

      • Val, sunt de acord. Cazul Gheorghe este destul de banal pt ca a venit la „parintele” sa ceara casatorie care la randul lui la instructionat sa se boteze, si apoi i se va fi oficia casatoria. Legalism de acela pur…

        Dar treaba se complica cand Georgică de data asta vine cu acelasi scop si nu face reclama, se „pocaieste,” se boteaza, se casatoreste, si se lasa de credinta pe care niciodata nu a avut-o. Si tipul asta tot de forma este botezat. Aici e problema mai dificila, ma refer la verificarea roadelor unui nou „convertit” ca demonstrare a nasterii din nou in acceptarea lui la botez in apa. Nu-i lucru usor sa fi cel care administreaza botezul.

    • bun exemplu asta cu Gheorghe;
      deschide discutia spre alte probleme care apar
      datorita nerespectarii principiilor prevazute la capitolul casatorie si care duc la separatie, lucru care ar semana cu neconsumarea casatoriei; simplul amestec al altora in casatorie si e destul, ca sa nu mai amintim sfaturile nepotrivite si netratate in comun de cuplu ci unilateral, cu membrii familiei – de care biblic trebuie sa se separe, sau prieteni care nu ar trebui sa se amestece in mod
      nepermis, cu sfaturi si idei care ruineaza legaturile de familie …
      cu exceptia legaturilor crestine ! bazate pe sinceritate si discutate la nivel de familie si nu de persoana.

  12. MANUELA,
    Luca 16:18 “Oricine isi lasa nevasta si ia pe alta de nevasta preacurveste; si cine ia de nevasta pe cea lasata de barbatul ei preacurveste”
    CUM ARATA SI Matt.
    Fooooarte limpede !
    Cum sa legiferezi curvia, acceptindu-i in adunare? cind Biserica bu-i va accepta in sinul ei niciodata.
    Nu avem voie sa schimbam Cuvintul.

    • Manuela-ServingGodforever Răspunde 11 noiembrie 2011 la 7:32 AM

      Yes, e limpede si pentru mine.
      Asteptam sa vad ce verset are Remus dar vad ca inca n-a aparut.
      Mai bine zis ce explicatie are ca verset nu exista 🙂

      • EXISTA VERSETE!!!
        1 cORINTENI 7 cu 12 la 16. Cititi cu atentie si o sa vedeti ca este ingaduita o situatie care face ca cel nepocait (daca numai asa vrea)pote sa traiasca nepocait.Nimic nu este obligatoriu in credinta. OBLIGATII AU DOAR CEI CREDINCIOSI! Amin?

    • Vechile Carari, Manuela, daca cineva se casatoreste cu cineva lasat de barbat, crezi ca si-a pierdut mintuirea ?In alte cuvinte, este acest pacat , „pacatul de moarte”???

      • Gabi, daca tu crezi ca traind in curvie sau preacurvie poti fi mintuit, atunci sa stii ca acuma stiu eu de ce crestinii americani si chiar multi pastori, sunt recasatoriti a doua, a treia si chiar a patra oara.Sa fie ei sanatosi. Dupa biblia mea, nu vor vedea mintuirea oricit vor sta in adunari si pe la amvoane.Pot sa dea 100% nu 10% din cistig, drumul este unul singur: linga bogatul lui Lazar. Erty mogo?

    • cred ca matei 5:32 si 19:9 arata mai clar in ce imprejurare zice ca femeia lasata de barbat (si anume care o curvit), daca ar lua-o cineva, ar (prea)curvi.

      • DA! DA! DA! Aceasta spune si biblia mea.S-ar parea ca unii frati ori nu citesc ori au alte traduceri, dar…ma indoiesc.Acesta este cel mai clar senal pentru multi dintre noi: mina pe biblie si la citit (si nu idei numai, asa cum spunea cineva, ci cu atentie, rind cu rind,fiecare cuvint si daca se poate si gindit putin ceea ce citim) Pace voua.

  13. ACIDUZZU: „discutam fiecare “ce ne doare” (ca doar d-aia…e blogosfera, nu ?)”

    Este o IDEE greșită a privi blogosfera ca fiind locul unde discutăm „fiecare ce ne doare”.

    Dacă vrem să discutăm „fiecare ce ne doare”, atunci ar trebui să o facem la:

    – un medic – îi spune FIECARE ce îl doare, unde îl doare și el spune ce ar trebui să doară și ce nu…

    – un psiholog – îi spune FIECARE ce îl doare, deja e vorba de cap și de durerea din inimă…

    – un pastor – cum îl găsește FIECARE… Din punctul ăsta de vedere, eu sînt orfan, cum am scris anii trecuți, nu am avut parte de nici un pastor căruia să îi pese de sufletul meu…

    – un prieten – aici iar e treabă tare grea, să ai măcar un prieten adevărat pe parcursul întregii vieți e lucru mare, sau măcar o ștafetă din 4-5, cîte unul pe deceniu…

    Chiar dacă blogosfera înlocuiește uneori, în foarte mică măsură, competențele unui medic, ale unui consilier, ale unui pastor sau ale unui prieten, este o mare greșeală să o privim dintr-o astfel de perspectivă.

    S-au scris deja cărți despre blogosferă, Facebook, Internet și sînt destule date care ne pot convinge să nu ne face iluzii în această direcție.

    Desigur, unii pastori-bloggeri ar putea să aibă un impact deosebit în blogosferă, pe Facebook, pe Internet. Dar deocamdată nu e cazul pastorilor evanghelici români.

    Singurul care a înțeles imensul cîmp de acțiune pe Internet a fost Marius Cruceru, dar, ca orice „bun” pastor evanghelic român, e foarte ocupat pentru a și pune în aplicare chemarea de tip „Internetul e parohia mea”…

    • @Alin Cristea,
      Nici n-am spus altceva decat ca in blogosfera „fiecare spune ce il doare”. Pana aici suntem de comun acord, sper.
      Faceti-mi „hatarul” si analizati si contextul in care am facut aceasta afirmatie.

      Cu alte cuvinte, cum v-ati simti daca pe blogul dumneavoastra ati posta o tema aparte (bunaoara despre importanta semnelor de punctuatie intr-o exprimare scrisa, (ca tot e in dezbatere publica pe numeroase bloguri…)si cineva, netam-nesam, se va trezi postand un comment despre importanta circumciziunii la…crestinii evanghelici (in special )!

      Sper sa fiti de acord cu mine si in a doua jumatate a argumentarii.
      Tocmai asta spuneam !
      Despre bucuria nedisimulata a fratelui Cristian Ionescu comunicata pe insasi blogul al carui administrator este, (si asta nu este doar o idee abstracta ci o realitate palpabila din moment ce, si noi comentatorii am dat navala in a subscrie cu sentimente mai mult sau mai putin adevarate, felicitandu-l ! Numai ca, de la un moment dat ne-am trezit (sau inca nu) divagand in dueluri cu pretentii de mari epigramisti, denaturand si deturnand scopul postarii.

      Va rog frumos sa nu-mi catalogati raspunsul ca fiind un afront adus domniei-voastre ci doar o slaba incercare de a gasi un numitor comun al dezbaterii dintre doi onorabili oponenti, pe o tema data. (Cred ca cel putin cu privire la uzitarea expresiei „onorabili oponenti” sunteti, in sfarsit, de acord cu mine !)

      Permiteti-mi sa va urez ca Domnul sa va binecuvinteze !

      • POST-SCRIPTUM,
        Acelasi lucru este valabil si atunci cand este vorba despre dragostea frateasca manifestata intr-o asa maniera incat „sa nu se poarte necuviincios….” ( I Corinteni 13:5)
        Numai cei lipsiti de maniere se vor purta necuviincios, adicatelea, acesta…conduita „rafinata” de a se purta necuviincios, le este „harazita” doar marlanilor, sub rezerva refuzului acestora de a detine „la purtator”, a ecusoanelor de etica elementara…

      • Lăsați-l pe Alin Cristea. El are multe dureri de care vinovați suntem noi toți ceilalți. De aceea nu poate fi fericit că nu-l lasă alții.
        Păcat…

      • Da, frate Cristian Ionescu, asa este !

        Din doua motive:

        1. „El are multe dureri de care vinovați suntem noi toți ceilalți.”
        ADICA I-AM CONFERIT SI I-AM ASIGURAT O NOTORIETATE GRATUITA, PROMOVANDU-L IN LUPTA SA CU…IDEILE.
        Noi toti ceilalti nu suntem decat, cel mult entitati virtuale „daramite” persoane,concrete, palpabile cu manifestari normale in lumea fiziza.
        Dansul, „prin tot ce misca-n blogosfera asta, raul, ramul…” este insasi o IDEE !

        2. „De aceea nu poate fi fericit că nu-l lasă alții.”
        Vorba fratelui Mihail: „Victima…victimizata”, adica si-a castigat cu…”sudoarea fruntii” locul fruntas in Panteonul Ideilor (abstracte). Intrucat, la dansul, totul se rezuma doar la o idee, lipsa acestora (ideilor) provocandu-i insurmontabile si insuportabile chinuri viscerale fizice !
        Noi l-am ridicat la rangul de…mucenic al spatiului virtual !
        Este primul in…”Top 10…” si, „ii place sa aibe intaietatea intre ei si nu vrea sa stie de noi” ( 3 Ioan 9-10).
        Dar ce spun eu ? Este un adevarat cavaler, un…Don Quijote modern (dar sa nu-l confundam cu eroul medieval al lui Miguel de Cervantes ci al lui…”Don Internetes…) al spatiului virtual evanghelic, care infipt bine in saua iepei sale Rossinanta („Mahalaua Ev…aprins”) pretinzand ca detine o prezenta de spirit iesita din comun, se lupta intr-n bizar perpetuum-mobile, cu morile de vant ale IDEILOR !

    • Manuela-ServingGodforever Răspunde 11 noiembrie 2011 la 3:28 PM

      D-le Alin Cristea,
      Aici pe blog aveti de a face cu toti pe care i-ati enumerat 🙂
      Si mai sunt si profesori si ingineri…etc 🙂

    • @Alin Cristea, spui „-un prieten…” Pai daa stau si ma gindesc de cind ma straduiesc sa-ti spun ca eu tare as vrea sa vad acea bresa pe care tu sa o deschizi, pentru ca cine sa-ti fie prieten exista, nu se cauta.Ba chiar cred ca ar fi si din cei care asculta COMANDA Domnului : iubiti, nu uriti, binecuvintati nu blestemati, chemati (la credinta) nu impingeti.Si cite ar mai fi, dar ramine o mare intrebare: VREI TU CEVA DIN TOATE ACESTEA SAU DOAR SA FII VICTIMA VICTIMIZATA ? Fi binecuvintat cu multi prieteni (sinceri) si cu o fratietate la care sa-i pese in mod real de sufletul tau.

  14. Luca 16-18,
    Oricine isi lasa nevasta si ia pe alta de nevasta preacurveste; si cine ia de nevasta pe cea lasata de barbatul ei preacurveste”
    Gaby,
    asa zice Scriptura.

  15. Gaby,
    fiind un pacat impotriva templului Duhului Sfint, fiind savirsit in trup, nu in afara trupului, este grav…dar il poti indrepta, rezolvind situata, cred;
    raminind singur, iar daca ai copii te ingrijesti de ei, material si spiritual, dar nu mai locuiesti cu mama, ca sa nu preacurvesti.
    Merita vesnicia traita cu Domnul orice sacrificiu.
    Pacatul impotriva duhului Sfint care nu se iarta, cred ca este nepocainta, prin respingerea Duhului.
    Aici asa am inteles.
    Il rugam pe fr. pastor Cristian Ionescu sa ne spuna.

  16. Remus,
    ai adugat ceva:
    e voie sa te recasatoresti!
    stii ce se intimpla cu cine scoate sau adauga ceva la Cuvint?
    Daca nu ai aduagat, arta te rog negru pe alb textul.

    • Manuela-ServingGodforever Răspunde 11 noiembrie 2011 la 4:00 PM

      GABI, ( easier for me to respond in English )
      I’m not calling this blasphemy of the Holy Spirit if that’s your question (or perhaps you’ve converted to Catholicism and you’re asking if it’s one of the 7 deadly sins 🙂 ) BUT if your point is to suggest that it’s okay to do EVEN if God calls it sin figuring it can just be forgiven later because the individual doesn’t think it will cost them their salvation, now we’re talking about a completely different sin. (i.e. willfully rebelling against God’s direct command). Both a sinful remarriage (for the moment let’s talk about an agreed upon ‘sinful remarriage’ and set aside the discussion on adultery), and outright rebellion against a known command of God are sins that can be forgiven. Although a person needs to acknowledge and repent of these sins.

      • Remus,

        I was of the same opinion as you in the past. But Scripture has the final word on the matter. All scripture has to be considered, and it is ALL true and must be consistent.

        When considering all of the scripture together, I think there is a BETTER understanding of Matthew 19:9. We see that Jesus said many things about adultery and the sanctity/importance of marriage that were contrary to the popular thinking of the Jewish people. They had the commandment not to commit adultery, and Jesus taught them what that really meant. While Moses allowed them to divorce their wives because of their hardness of heart, Jesus said (Mat 5:32) if you divorce your wife, you MAKE her commit adultery. Then in Mat 19:9, if you divorce your wife and marry another woman YOU are actually committing adultery against her (unless you divorced her for her OWN adultery). He taught that even LOOKING at a woman with lust is adultery. And CONSISTENTLY marrying a divorced person is adultery. In fact in I Cor 7:11 the command from God is to not remarry, again no exceptions listed with that command.

        I believe Matthew 19:9 is more fully understood as a teaching on what is adultery rather than an endorsement of remarriage, especially when it includes a prohibition against marrying a divorced woman.

        This is a very worthy matter to discuss because there are many young people considering marriage, and they desperately need to understand how important that decision is in the eyes of God.

        INCERC SA TRADUC IN ROMANA:

        Am fost de aceeaşi părere cu tine în trecut. Dar Scriptura are ultimul cuvânt în această privinţă. Toată Scriptura trebuie să fie luata în considerare, şi totul este adevărat şi trebuie să fie consistent.

        Atunci când se analizează toate din Scriptură împreună, cred că există o mai bună înţelegere din Matei 19:9. Vedem că Isus a spus multe lucruri despre preacurvie şi sanctitatea / importanţa căsătoriei, care erau contrare cu gândirea populară a poporului evreu. Ei aveau porunca de a nu comite preacurvie, şi Isus i-a învăţat ce a insemnat cu adevarat. În timp ce Moise le-a permis a divorţa de soţiile lor, din pricina impietririi inimilor lor, Isus a spus: (Matei 5:32). Dacă divorţezi de soţia ta, o faci sa comita preacurvie. Apoi, în Matei 19:9, dacă divorţezi de soţia ta şi te căsătoresti cu o altă femeie TU comiti preacurvie de fapt împotriva ei (cu excepţia cazului în care ai divortat pentru preacurvia ei ). El a învăţat că chiar în uitarea la o femeie cu poftă ( a pofti o femeie ) este preacurvie. In mod constant vedem ca casatoria cu o persoană divorţată este preacurvie. De fapt, in I Corinteni 7:11 porunca de la Dumnezeu este să nu te recăsătoresti. Din nou, nici o excepţie enumerata cu acea porunca.

        Cred că Matei 19:9 este mai înţeles pe deplin ca o învăţătură privind ceea ce este adulter/preacurvie decat mai degrabă o aprobare de recăsătorire, mai ales atunci când conţine o interdicţie împotriva căsătoriei cu o femeie divorţată.

        Acest subiect ( de divort ) este o chestiune foarte demnă pentru a discuta, deoarece sunt multe persoane tinere având în vedere căsătoria şi au nevoie disperata sa inteleaga cat de importanta este aceasta decizie în ochii lui Dumnezeu.

        God bless you Remus and thank you very much pentru raspuns!
        Intotdeauna apreciez o discutie pe baza biblica si cu respect.

      • Manuela-ServingGodforever Răspunde 11 noiembrie 2011 la 7:17 PM

        P.S. BTW, Gabi, your question was mumbo jumbo.
        I wouldn’t expect that from an ultraconservative like you 🙂
        Hope my answer is sufficiently satisfying.

      • Manuela, cum se pocaieste, dupa ce a recunoscut ?

        Trairea in pacatul recunoscut fara pocainta aduce sau nu moarte?

    • @vechile carari, fiindca ma consider un „vechi aparator” a lui Remus, te rog sa citesti 1 Corinteni 7 cu 12 la 16.Intre noi povestea este mai veche, dar poate ca timpul scurs a fost sau este un sfetnic bun.Si nu va luati de Remus fara temei.Are el altele de care ne putem agata cu parerile noastre proprii. Fii binecuvintat.

      • Draga Mihail,
        pentru mine important este Cuvintul, nu Remus. 🙂
        care n-a gasit si versetul care sa intareasca ceea ce spune.
        Multumesc Domnului pentru ca mi-a scos in cale la timpul potrivit pe cine trebuie minat de Duhul Sfint si mi-a deslusit mai ales aceasta problema.
        In 1cor 7 12-16 este vorba despre cu totul altceva: cind unul dintre soti se pocaieste si celalalt vrea sau nu, s aramian imprreuna;
        la fel se permite, daca nu poti ierta, sa te desparti din pricina de curvie..dar….
        Dar, nu te mai poti recasatori atita timp cit iti tarieste nevasta/barbatul.
        Adica pentru Domnul, ramii singur/a.
        Texte sunt mai multe.
        Daca i concordanta biblica poti gasi, dar si aici s-au enumaerta deja textele din Matei, Luca, Marcu, Corinteni.
        Domnul sa te binecuvinteze , stiu ca esti la inceput de drum, si ca ai mare rivna pentru Domnul;El sa se ingrijeasca de toate nevoile inimii tale cu dragoste( ca noi nu intotdeuna avem, mai ales eu. 🙂

      • Mihail, ‘uita-te nuami citeva verste mai sus, unde mi-ai aratat in 1cor 7 10 si 11.
        „femeia sa nu se desparta de barbat”
        „daca sete despartita, sa ramina nemaritat, sau sa se impace cu bavrbatul”
        Deci, daca nu se mai poate impaca cu barbatul SA RAMINA NEMARITATAAAAA! in veci , amin!

      • @vechile carari, sa ramina nemaritata ca tine sau cu mine?

  17. Manuela-ServingGodforever Răspunde 11 noiembrie 2011 la 7:13 PM

    P.S. BTW Gabi, your question was mumbo jumbo.
    I wouldn’t expect that from an ultraconservative person like you? 🙂
    Hope my answer is sufficiently satisfying.

    • Manuela-ServingGodforever Răspunde 11 noiembrie 2011 la 8:46 PM

      Remus,
      Multumesc de raspuns!
      Okay, sunt de acord cu tine in urmatoarele:
      1. divort acceptabil ( in caz de adulter si celelalte enumerate… )
      2. Pastorii care accepta sau promoveaza divortul pe alte motive altele decat in Cuvant…

      In neacord cu tine, urmatoarele:
      1. interpretarea versetelor in mod gresit
      2. acceptarea de recasatorire in caz de adulter

      Daca ar fi sa interpretez versetul din Matei 19:9 cum ai sugerat, atunci inseamna ca o persoana poate divorta de sotul sau sotia lor preacurvara si sa se recasatoreasca, dar restul versetului 9 spune casatorirea cu o persoana divortata este adulter/preacurvie.
      Deci, asta ar insemna ca persoana care divorteaza de sotul sau sotie se pot recasatori, dar nimeni nu este de fapt permis sa se casatoreasca cu ei pentru ca asta ar fi adulter/preacurvie.
      Biblia spune in mai multe locuri ( Matei 5:32, Matei 19:9, Luke 16:18 ) ca casatoria cu o femeie divortata este adulter/preacurvie. Niciodata nu spune ‘ dar e okay/ in regula daca acea femeie este divortata pentru ca sotul ei a comis adulter’ .
      In traducerea romana spune o ‘femeie lasata de barbat’ dar in engleza spune ‘ o femeie divortata’

      Se intelege bine in Engleza ce vreau sa spun:

      If I were to interpret Matthew 19:9 as you suggest, then that means a person can divorce their adulterous spouse and remarry, but the rest of verse 9 says, that marrying a divorced person is adultery. So, that would mean that the person who divorces their spouse can remarry, but noone is actually allowed to marry them because that would be adultery. The Bible says in several places (Mat 5:32, Mat 19:9, Luk 16:18 ) that marrying a divorced woman is adultery. It never says ‘but it’s okay if that woman is divorced because her husband committed adultery’.

      Be Blessed!

      • Manuela-ServingGodforever Răspunde 11 noiembrie 2011 la 11:00 PM

        Gabi, ignore second P.S. – it was posted twice 🙂

      • Manuela,

        daca cineva se alege cu un divort datorita faptului ca, a pacatuit sexual, aceasta persoana nu mai are drept de recasatorie. Cel care divorteaza pe motiv de curvie, are drept la recasatorie, iar ce-l care ramane singur in urma pacatului de curvie comis, nu mai are dreptul la recasatorie niciodata. De aceea el daca se recasatoreste din nou , traieste in preacurvie, atat el cat si noul partener de casatorie.
        Nu inteleg , ce este asa de greu de priceput.

  18. Cristan Ionescu: „Lăsați-l pe Alin Cristea. El are multe dureri de care vinovați suntem noi toți ceilalți. De aceea nu poate fi fericit că nu-l lasă alții.
    Păcat…”

    Domnule, bateți cîmpii…

    Nu despre Alin Cristea era vorba, ci despre… blogosferă. Despre faptul că „fiecare spune ce-l doare”…

    Eu doar am atras atenția că nu este contextul potrivit pentru așa ceva…

    Și e vorba de cineva care cunoaște blogosfera (evanghelică) mai bine decît 100 de cititori de aici la un loc…

    Nu aveți de unde să știți care sînt durerile mele…

    S-ar putea ca în curînd să aflați cîte ceva și atunci o să vedeți ce penibil ați fost și acum și în alte situații cînd vă dați cu părerea despre mine FĂRĂ să aveți minime informații…

    Și comentatorul Mihail bate cîmpii, atunci cînd îmi scrie „VREI TU CEVA DIN TOATE ACESTEA SAU DOAR SA FII VICTIMA VICTIMIZATA ?” (Nu îl cunosc și nu intenționez să port discuții cu acest comentator anonim, mai ales că mi se adresează direct, fără minime maniere de adresare.)

    Mă întreb de ce oare atunci Doru Pope mă întreba acum cîțiva ani (pe Messenger): Alin, tu plîngi?”

    Despre episodul acesta am scris pe undeva…

    Așadar, nu ar fi mai bine să comentați despre ceea ce știți, nu despre ceea ce nu știți?

    De ce îl întristați pe Duhul Sfînt vorbind prostii?

    • Cum să nu știm despre ce vorbim?
      Comentariile și (unele) postări ale dvs. nu prea lasă loc de îndoieli…

      • Ca dovada ca Blogosfera prin Spatiul virtual evanghelic este proprietatea privata a(„a Domnului…”) lui AC. sta ultima decretare imperiala de pe blogul fratelui Lascau Petrica. Priviti, va rog, si va minunati !

        http://lascaupetru.wordpress.com/2011/11/12/2579/#comments

        Incepand cu comentariul din 12 noiembrie 2011 la 1:41 PM !

        Fara „binecuvantarea” domniei-sale, nimic nu misca-n blogosfera; nici raul, nici ramul ! Altfel riscam o aspre afurisenie, o definitiva anatemizare !

        Bine zicea fratele Mick, in 12 noiembrie 2011 la 12:07 PM:

        „Exista un leac la Cruce, si daca Alin Cristea recunoaste ca dracul lucreza prin el, o exorcizare este posibila venind cu smerenie la Tronul lui Dumnezeu, prin rugaciune si post.”

        Exista, dar AC este de o „sanatate”…de fier ! El n-are nevoie de leacuri…Auzi, de Cruce… ! Probabil ca in acceptiunea domniei-sale a avea o sanatate de fier este sinonim cu… a fi xenofob, megaloman si…grandoman, pe deasupra !

    • PreaInaltule, Preasfinte, Preainteleptule, Preapolitistule de bloguri, Preamareblogovan, Cu adinca plecaciune si smerenie si caciuleala si cu multe,multe lacrimi de cainta vreau sa ma adresez preascumpei dvs persoane ,daca imi permiteti azi, sau miine sau cind oti avea vreme, cer indurare de la preamarea dvs personalitate care inca nu are egal pe lumea aceasta, as vrea cu acceptul dvs sa va anunt ca nu m-am semnat ANONIM ci cu numele meu adevarat, adevarat, real si propriu si personal.Domnul stie daca am pus bine virgulele.dar daca fr pastor se indura si publica mesajul meu de dragoste si recunostinta adinca la adresa numelui dvs, atunci o sa ma puteti ajuta prin corectarea de rigoare, speciala si specializata de care sunteti autoinvrednicit.Eu cam atit am avut de spus si astept daca se va putea, cu acordul dvs bine’nteles sa vad cam cit si cum va ride fr Acidutzzu, ca sincer, eu chiar cred ca este de ris.Pina atunci eu peropriu si personal im i permit doar un lung si neserios bizzzzzzzzzz-it.Serios am fost bugat.

      • Frate Mihail,

        Dumneavoastra sunt sigur ca veti rade si de-acum incolo dupa ce m-ati cam „bagat la inaintare” pe post de…”carne de tun” (?) pe Campul de Batalie al Ideilor Abstracte si…Inutile.
        Eu, oricum mi-am spus ce aveam de spus.
        Vi-l „predau” dumneavoastra sa-l tabaciti cum vreti. sau doar sa-i vindeti…”pielea ursului” din padurea blogosferei ?

        Nu vedeti ca noi contribuim constienti sau mai putin constienti la impletirea aurei (nimbului) sau de…mucenic ?
        Azi-maine il vedem pe post de…martirul Stefan (al doilea) iar noi acuzati ca fiind cei…”tari la cerbice si cu grumazul intepenit !” Atunci sa vedeti cat o sa ne „sece la inima”, afurisenia dansului !

      • Frate Acidutzzu, (…) toata viata am fost intr-o situatie ermetica, fara variante: de la mine in sus am dovedit TOTDEAUNA respect, iar de la mine in jos, as vrea sa stii ca am avut pretentii ,nu gluma. Dar, a venit o zi in care, dupa ce am lasat tobele si lumea in treaba ei, am aflat ca Dumnezeu ne iubeste cu o dragoste nemarginita in mod EGAL, fara sa ne intrebe cum ne chiama, citi ani avem (ca eu cam aveam ce sa raspund) cu ce politienisme ne ocupam (oricum eram mai avantajat decit Alin) cite scoli am gatat ( Alin raminea ca de tren), dar, asa cum stiu eu o povestioara, mai are sanse.Trist pentru mine este ca nu am reusit sa smulg de la tine vreun zimbet ca sa am ceva avans.
        Dar povestioara spune: un politist de bloguri ajunge in fuga pe peronul garii, unde tocmai il intilneste pe impegat.Il intreaba:
        – Credeti ca mai prind acceleratul de Satu Mare?
        Impegatul ii respunde calm:
        – Da, il poti prinde, depinde cit de tare fugi ca acesta a plecat de 20 de minute.
        Si iaca asa stau si ma gindesc cum poate fi pierdut cite un tren, cite o ocazie, cite unul… Domnul sa te tina in harul SAU.

      • PS. Frate Aciduzzu, va rog frumos ca pe viitor sa nu mai confundati termenii, sa scrieti cu mai multa atentie. Este grav sa confundati cuvintul „mucelmic” cu „mucenic”.Chiar si un popa ortodox ar putea sa faca diferenta.Har si pace.

      • Frate Mihail,
        Jocul de cuvinte ma avantajeaza doar atunci cand are puterea de a descreti fruntile nu atunci cand se fac confuzii de interpretare.
        Expresia „mucelmic” va apartine, intrucat in comment-ul meu din 14 noiembrie, ora 10,45 AM, ma exprimasem doar asa: „Nu vedeti ca noi contribuim constienti sau mai putin constienti la impletirea aurei (nimbului) sau de…mucenic ?”
        Stiu ca ati intentionat sa-mi „smulgeti un zambet” cu acest…”muc cel mic” dar va asigur ca intotteauna va citesc cu placere si chiar zambind !
        Inca n-ati perdut nimic, chiar daca ati pierdut…trenuri, ocazii. Sunt convins ca ati dobandit o suficienta experienta a vietii din care sa intelegeti, sa intuiti dar in special sa simtiti un adevarat prieten chiar daca acesta nu da dovada de graba si impulsivitate sa va ia repede in brate. Incepe prin a va purta in rugaciune, in a va iubi neconditionat, dar care pe blog,c-asa-i in lumea virtuala, se pastreaza echidistanta !

        Domnul sa va binecuvinteze frate Mihail ! (Si sa nu mai vorbim de…”muc cel mic” fara permisiunea fratelui Cristian Ionescu ! )

      • Frate Acidutzzu, eu credeam ca „prinzi” nuanta.Daca nu se poate, nu se poate. Oricum te asigur ca nu astept sa fiu luat in brate din doua motive:
        – viata a facut ca pina acuma ceva vreme sa tin eu in brate!(sic)
        – acuma chiar daca ai vrea, nu te cred in stare, ori, daca esti un halterofil de exceptie, poate,poate…te rog intreaba-ma cite kilograme am, nu de alta dar…sunt greu (destul),asta nu stia amicul nostru, ca a dat de greul cel greu…vorbe de luat in brate.

  19. Manuela , Mai incerc odata.
    Toti intelegem care este idealul, sint de acord cu tine, cine se insoara cu cea lasata de barbat curveste . Clar.
    intrebarea mea este, ce faci cu cazurile in care un barbat se casatoreste cu o asemena femeie? Sa divorteze ?… Ce sfat i dai?
    Poate fratele Ionescu o sa aiba curajul 🙂 sa intervina sa ne lamureasca in acest caz destul de spinos….
    Apostolul Ioan are un raspuns.

    ” willfully rebelling against God’s direct command”
    99 la suta din toate pacatele care le savirsim sint ” willfully rebellios”

    • Manuela-ServingGodforever Răspunde 12 noiembrie 2011 la 8:51 AM

      Okay Gabi, now this is a different question!!

      If a remarried couple comes to me and says ‘ we realize from the bible that we have sinned by remarrying’ my advice to them would be to repent of that sin but of course they must continue in their life together. Divorcing would be another sin, another broken covenant in the eyes of God.

      Did I answer your NEW question? 🙂

      • what if the remarried couple knew they are committing a sin? But instead of committing bigger sins,(see Pavel and „arde”) , they decide to marry again?
        what than?
        it is easy to come down with the law, but there are situations you have to deal with that are not that easy. Ask a pastor that has been pastoring a church….

      • Gabi,

        Huh???? So you’re using Paul’s advice to widows and the unmarried (not the divorced) (I Cor 7:8-9) to contradict God’s direction through Paul to the married who leave their spouses (I Cor. 7:10-11). When Paul talked about burning, he was teaching that a Godly marriage was better than burning. He wasn’t comparing 2 sins! He was comparing something that was not sinful with sin! BIG difference.

        It sounds like you want to get into the kind of relative morality that plagues America and its churches. They say it’s okay to remarry because it’s worse not too (regardless of what God’s Word says). If that’s okay, then well it’s probably just as okay to divorce for irreconcilable differences because I’ll be angry with my wife all the time if I don’t, and that’s sin too, so I’ll decide divorce is a lesser sin etc., etc…..

        I don’t believe you really think that, but it’s how it sounds. I THINK what you want to say is that the church shouldn’t throw people out of the church forever who have committed this type of sin IF they truly repent…..but I’m not sure.

        With Respect

      • Matt You say: I don’t believe you really think that, but it’s how it sounds. I THINK what you want to say is that the church shouldn’t throw people out of the church forever who have committed this type of sin IF they truly repent…..but I’m not sure.”
        Yes , You are right.

  20. Poate blagosfera romaneasca intr-o zi va realiza ca Alin Cristea traieste datorita acestor raspunsuri negative.
    Ignorarea comentarilor lui Cristea va aduce un rezultat mult mai pozitiv.
    Acelasi tratament pe care il dai unui copil-problema care zbiara tot timpul cind vrea atentie.
    Ignora-l !
    Sa vezi ce-l doare!
    Copilul Alin Cristea se va maturiza!
    Problema psihologica.

  21. Gaby,
    pai tocmai ca n-am ocolit. 🙂
    am zis „daca isi rezolva situatia, dsepartinu-se , raminind singur/a, poate fi iertat.
    Daca inainte de a ma pocai am furat o masina, sunt iertat?
    da, dar trebueis a ma duc cu masina unde am „luat-o” si sa o inapoiez.
    Frate pastor,
    cred ca noi toti avem nevoie de invatatura dvstra;
    acesta este scopul blogului, cred. 🙂
    sa invatam ceea ce nu stim;
    nu sa venim cu mitraliera de versete cum spunea M.C. ci sa dialogam,

    Consider ca sunteti cel mai competent pentru a aduce clarificari.
    (cind aveti vreme. 🙂 )

  22. „Intristam Duhul?”
    noi?
    acuma?!
    Daca avind simtul umorului (din nefericire sunt si oameni care nu cunosc asa ceva, asprimea macinindu-le inima)) am lasat deoparte jignirile de aici si acum ,si din alte parti si dati, si am „epigramat” impreuna cu fr
    pastori Olan si Ionescu, a fost o clipa de relaj, care intotdeauna e bine venita; sau poate fi linistea dinaintea furtunii. 🙂
    Asta nu inseamna ca si in furtuna ne vom implica altfel decit folosind umbrela, chiar daca umflindu-se din pricina vinturilor puternice, s-ar putea sa „ne zboare” tare..in Sus…. 🙂
    Cit despre INTRISTAREA DUHULUI,
    Alin Cristea:
    sa lasam mai bine pe altii sa vorbeasca.

    • Manuela-ServingGodforever Răspunde 12 noiembrie 2011 la 11:21 AM

      Sora ‘Vechile carari’,

      Va raspund aici la intrebarea de mai sus dar mai pe scurt ca nu prea am timp astazi, imi cer scuze.
      Gabi m-a intrebat cum ramane daca un barbat se casatoreste cu o femeie divortata/lasata de barbat. Sa divorteze?
      Raspunsul meu a fost ( traduc din ce am scris in Engleza ):

      Dacă un cuplu recasatorit vine la mine pentru sfat şi spune: „ne dăm seama din Biblie că am păcătuit prin recasatorire…” sfatul meu pentru ei ar fi să se pocăiască, dar, desigur, ei trebuie să continue în viaţa lor împreună. Sa divorteze din nou ar fi un alt păcat, un alt legământ rupt în ochii lui Dumnezeu.

      Bisericile romane din America se confrunta cu astfel de cazuri si de aceea este un subiect extrem de senzitiv. Sunt trei cupluri recasatorite in biserica la parintii mei ( doar unul fiind caz de adulter ), unul la noi, si stiu de cel putin 4 in alte biserici. Aceste cupluri au fost toate reintegrate in biserica la decizia Pastorului si a comitetului impreuna cu biserica si ei fac decizia de la caz la caz.

      Opinia mea personala este ceea ce am sustinut pana acum.
      Urasc divortul in primul rand.
      In caz de adulter accept divortul ( daca nu este capat de reconciliere ),
      dar apoi sunt pe pozitia de a ramane singuri ( cu Domnul! ). Bineinteles, daca e caz de deces…e okay dar acum vorbim de recasatorire in afara decesului.

      Concluzie: Eu nu pot sa ma pronunt ca daca unele cupluri care se recasatoresc nu pot fi mantuite! Eu cred ca pot fi iertate ( altfel pastorii nu ar mai da binecuvantarea peste aceste cupluri si i-ar integra inapoi in biserica ).
      Judecata finala e a Domnului si nu pot sa dau sentinta eu!
      Din pacate, de cele mai multe ori, cei care divorteaza se recasatoresc ( vorbesc la crestini ca si pana acum ) si nici nu e vorba de adulter. Acum se divorteaza din orice si in acelasi timp cred ca au dreptul la recasatorire.
      Trist dar adevarat.

      D-voastra credeti ca aceste cupluri nu pot fi mantuite? Doar intreb, pentru ca vad ca gandim la fel cu exceptia pronuntarii asupra iertarii sau mantuirea lor.

      Si am zis ca raspund pe scurt 🙂 Sorry!

      • Manuela, ai perfecta dreptate:
        „Copilașii mei, vă scriu aceste lucruri ca să nu păcătuiți”
        Sint curios cum ne descurcam cu aceasta porunca??
        Multi gasesc pacate (de obicei ne-comise de ei) de care se leaga si ai baga pe altii in iad.
        Uitind ca apostolul Ioan a mai spus:
        „, însă, dacă cineva păcătuiește, avem la Tatăl pe cineva care vorbește în apărarea noastră: Isus Cristos cel drept”

      • @Gabi, sa cred ca de vreun an incoace pot pacatui fara teama ca Isus Hristos, omul, este mijlocitor inaintea lui Dumnezeu? EU CRED CA TU GLUMESTI. Despre ce vreme de pacatuire vorbeste versetul? Conditia mijlocirii si a iertarii se consuma O SINGURA DATA . Apoi MINTUITORUL iti spune clar : dute dar sa NU MAI PACATUIESTI. S-apoi avem toata scrptura care ne lamureste cum vine treaba cind pacatuim cu voia. Cred ca nu este bine sa aruncam asa cu usurinta cite o frintura de invatatura ca…putem intelege ce vrem la un moment dat. Asta cred eu.Fii binecuvintat.

      • Mihail, Ce vom zice dar? Să păcătuim mereu, ca să se înmulțească harul?
        Nicidecum! Noi, cari am murit față de păcat, cum să mai trăim în păcat?
        “, însă, dacă cineva păcătuiește, avem la Tatăl pe cineva care vorbește în apărarea noastră: Isus Cristos cel drept”
        Si Cine ești tu, care judeci pe robul altuia? Dacă stă în picioare sau cade, este treaba stăpînului său; totuș, va sta în picioare, căci Domnul are putere să -l întărească pentru ca să stea.
        Așa dar, omule, oricine ai fi tu, care, judeci pe altul, nu te poți desvinovăți; căci prin faptul că judeci pe altul, te osîndești singur; fiindcă tu, care judeci pe altul, faci aceleași lucruri.

      • Gabi, sincer nu te inteleg. Nu stiu unde sa pun versetele aduse de tine. Eu am facut remarca doar la acel verset ndin Ioan. Altceva ma incurca, dar, cred ca , cu ajutorul Domnului, vine si vremea cind le vom lamuri mult mai usor. Singura yteama imi este ca cele inserate de catre tine sa nu justifice o incredere nejustificata si o linistire in situatiile in care cineva pacatuieste. Eu asa am inteles postarea ta. Eu nu judec pe nimeni (asta poti vedea si in postarea mea ctre Han Cristian referitor la pastorii care opresc crestinii de la cina))am facut-o atunci cind am fost abilitat pentru aceasta, cind am fost indreptatit si stiu cum se petrec lucrurile.Fii binecuvintat

    • @Gabi PS. Am gasit ca toti, trebuie sa fim ca Zaheu, sa dam inpatrit inapoi celor napastuiti de noi, apoi sa primim iertarea si binecuvintarea Domnului si sa stam departe de alte pacate(sa ne ferim de pacate ca de foc). Altfel sintem doar niste Hipocriti pe acest pamint si numiti RESPINSI cindva , la judecata din cer.

      • Mike, unde ai gasit porunca: thou shall do what Zacheu did before you become a christian?

      • Gabi– ma stiu crestin, decind mama ma botezat la Ortodoxi dar nu-s predat Domnului inca . Cred ca cei ce fac binele stau sub umbrela –sindromul Cornelius… acest om care nu era pocait (evreu) facea bine poporului evreu si se ruga lui Dumnezeu . Contrar lui, Zaheu care cunostea legea si prorocii , culmea facea pe dos totul . Ce frumos atunci cind Domnul Isus il intilneste , recunoaste ca a pacatuit si i-si cere iertare , apoi da inapoi inpatrit celor pe care ia napastuit si se pocaieste . Ce pacat ca multi sau intilnit cu Isus ,au cerut iertare , au dat kilometrajul inapoi au lustruit masina si a dat-o inapoiat-o pagubasului pacalit . Cum ii numesti tu pe acestia?? Adevarata iertare – cerinta de iertare plus repararea daunelor pricinuite – Ce zici de unul caruia i-ai inprumutat $ 10000 si se milogeste sa-l ierti – presupunem ca il vei ierta , dar daca inprumuti bani la altii 20 de persoane si fac la fel ca si prima (te stie iertator – te va comfunda cu NAIV)

      • mike, ar fi bine daca ai timp si poti, sa citesti in biblie cam ce trebuie gindit si cum trebuie procedat daca ai indemnul sa dai bani cu imprumut. Ca daca iti cere cineva, ai si nu dai este pacat. Clar. Dar dupa ce ai dat… citesti si te bucuri.Biblia spune ca este mai mare fericire sa dai decit sa capeti. Asa ca fii fericit dupa cuvintul biblic.

  23. cine e amabil sa-mi spuna cum te poti mania fara sa pacatuiesti?

    • Manuela-ServingGodforever Răspunde 12 noiembrie 2011 la 12:38 PM

      Remus,
      Inteleg ce crezi!
      ( I understand what you believe! )
      Doar ca nu sunt de acord cu interpretarea ta.
      ( I just don’t agree with your interpretation.)
      Putem fi de acord in dezacord si in acelasi timp sa ne respectam unii pe altii.
      ( We can agree to disagree and still respect each other at the same time ).
      Be blessed!

      Gabi,
      I believe I answered your question already!

      • Manuela-ServingGodforever Răspunde 12 noiembrie 2011 la 12:57 PM

        Gabi, the bible comes first to me, and I gotta be cautious how I’d handle the divorce/remarriage matter if couples would ask my advice. We are responsible in front of God.
        These are extremely sensitive matters but as the body of Christ we are required to teach and uphold a standard of holiness that is different from the world.
        I said before that people can be forgiven but that does actually mean they need to acknowledge their sin and REPENT.

        Be blessed!

      • Manuela-ServingGodforever Răspunde 12 noiembrie 2011 la 2:14 PM

        P.S. Remus,
        Suntem aproape in acord cu toate, doar cu exceptia recasatoririi in caz de adulter.
        Am o intrebare te rog.
        Cu cine crezi ca femeia sau barbatul divortat ( din cauza adulterului ) ar trebui sa se recasatoreasca?
        Ca aici vine problema mea dezbatuta pana acum.
        CINE trebuie sa fie acea persoana?
        Poate imi vei spune o persoana necasatorita…sau…

        Vielen Dank!

      • „Cu cine crezi ca femeia sau barbatul divortat ( din cauza adulterului ) ar trebui sa se recasatoreasca?
        Ca aici vine problema mea dezbatuta pana acum.
        CINE trebuie sa fie acea persoana?” (manuela cea servibila domnului : D )

        cu cine doreste?!! ding! ce intrebari is astea? nu vad care sau unde e problema.

        ps adulterul nu este singurul motiv de divort cu permisiune de recasatorie. sa fim seriori. si rationali. pot sa vin cu motive mai tari decat adulterul.

    • eLioR.
      simplu:1)mánia ta nu trebuie sá afecteze pe cei din jur.Bátranii spuneau cam asa:o vorbá spusá nu o mai bagi inapoi nici cu sapte perechi de boi.2)mánia sá fie justificatá.Adicá nu te mánii din orice si oricand(din obisnuintá).

    • Da , se poate! Dar trebuie sa te minii ca Domnul Isus. Este simplu si la indemina fiecaruia. Fii binecuvintata (noua imagine mai poate fi, ca este scris : daca nu veti ajunge ca si copilasii acestia…)

  24. Manuela,
    eu cred ceea ce Domnul spune; a doua casatorie, nu este un legamint, este traire in curvie;
    a te plimba cu masina furata, zic asa, ca e mai „concret” , dupa ce te-ai pocait, inseamna ca ai ramas tot un hot;
    chiar daca o tii in garaj.
    Spunea un frate, ca a constatat, ca din cei recasatoriti , majoritatea au probleme mari de boala.
    Cunosc doua cazuri, mama si fiica, carora pastorul le-a spus ca numai Dumnezeu le poate dezlega, ca el nu are ce sa le faca spre iertare;
    mama fetei era recasatorita, sotul al doilea a decedat intre timp; deci ea a fost dezlegata.
    Fiica, o sora draga, a facut cancer gr 4;
    a vorbit si ea cu pastorul….
    Primul sot traia, deci era legata de el, cum zice si legea.
    Cind i-am spus ca nu e bine, a zis, da, asa este; apoi in alta zi, mi-a spus”nu pot sa ma despart, Il las pe Dumnezeu sa ma mintuie ca prin foc”
    A fost teribil ce am vazut cind m-am dus sa o vad dupa citeva luni:
    ochiul ii fusese impins de tumora in afara, find desfigurata saraca;
    nu mai vedea, iar din ochi ii cugea un lichid urit mirositor.
    Mai ramasese doar pielea si osul.
    Ingrozitor!
    Nu putem cere lui Dumnezeu sa ne mintuie ca prin foc, nu stim ce cerem.
    Mila mea nu o putea ajuta cu nimic biata de ea.
    Ce sa spun Manuela, mai bine ne pocaim aici jos, cit se mai poate.
    Pastorii nostri sunt total impotriva divortului, de recasatorire nici vorba.
    Cum spunea si fr Ionescu este o problema tare-tare sensibila ;
    cred ca si foarte grea;
    sa-i ajute Domnul pe toti cei care sunt pe Cale, sa nu-si piarda mintuirea.
    Cred ca si unii pastori sunt vinovati, nu stau ei ferm pe Cuvint, lucru care inseamna ca au si ei pacatele lor si-i duc si pe altii in ratacire.

    • Manuela-ServingGodforever Răspunde 12 noiembrie 2011 la 4:58 PM

      Draga mea sora,
      Va multumesc de mesaj…ganduri… Ma bucur ca mai sunt pastori fermi in Romania dar eu personal cred ca inca ei nu se confrunta cu probleme de genul acesta in procentajul cu care ne confruntam aici in America.
      Traim vremuri foarte grele dar noi ca si crestini suntem responsabili in fata lui Dumnezeu. Am scris mai sus in Engleza ca noua ca si trup al lui Hristos ni se cere sa invatam si sa mentiman un standard de sfintenie care trebuie sa fie diferit de lume.
      Ma bucur ca mai sunt surori sincere de care avem nevoie sa fie exemple de urmat!
      Fiti binecuvantata de Domnul si El sa va indestuleze viata cu toata Pacea Sa!

      • Manuela-ServingGodforever Răspunde 12 noiembrie 2011 la 5:20 PM

        Elior,
        Stie Remus ce l-am intrebat.
        Punctul a fost daca este preacurvie ( adulter ) sa te casatoresti cu o persoana divortata ( lasata de barbat ) atunci cu cine sa se casatoreasca acea persoana divortata fara a-i forta sa comita adulter.

        (The point was if it’s adultery to marry a divorced person ( a woman left by her husband ) then who does the divorce person marry without forcing them to commit adultery).

        Daca ai suport biblic pentru alte motive de divort, tine-le pentru tine, eu cred ca nu mai vreau sa le aud. 🙂

  25. Manuela,
    este destul de greu sa ne tinem linga domnul cu tot ceea ce ne cere El.
    Noi interpretam si ne indreptatim, dar Cuvintul ramine, o iota nu va trce si daca nub raminem fermi pe cale, degeaba am crezut.
    Cine este in Domnul gasese rezolvarea placuta Lui.
    sa ne ajute Domnul , sa aiba El placere de caile noastre.
    Acum ma hranesc cu predicile fr Ionescu din Studiul biblic la Romani.
    Asculta-le si vei intelege atitea lucruri ziditoare, dar care ne fac si sa fim muuuult mai atenti pe Cale.
    Domnul sa va binecuvinteze familia voastra!

    • Manuela-ServingGodforever Răspunde 13 noiembrie 2011 la 3:45 PM

      Vechile Carari,
      Asa e, multumesc!!

      Gabi,
      Mike ti-a raspuns in locul meu 🙂

      • Manuela-ServingGodforever Răspunde 13 noiembrie 2011 la 4:23 PM

        P.S.
        Oh, actually Gabi, after your comments on the ‘bigger sin’, I’ve been reconsidering my viewpoint (it’s important to always consider what we believe in light of scripture).

        If a divorced woman wishes to remarry, I would propose that she and her future husband murder her previous husband. This makes her free to marry without adultery, AND has the added benefit of sending her previous husband to his predestined eternity.
        🙂 🙂

      • Manuela,

        Genius idea, this would make things much simpler (i.e custody/support issues, family reunions, etc). The only obvious downside is that it might put the couple in a race to get remarried first.

        Gabi,

        In principle I agree with you, but there is a huge gap between the church performing the wedding and/or blessing sinful marriage, and the church allowing people to be members once they’ve repented of getting married sinfully. As the body of Christ we are required to teach and uphold Biblical marriage. If not, young people will see that the church doesn’t really honor marriage or even consider it a big deal. Then ‘Christians’ (I’ll use the term loosely in this context) will end up with the same divorce rate as the world (oh wait….that’s already the case).

        The specific and very sad example Manuela started this discussion with, was a person who divorced for adultery (biblically allowed), and was kept under church discipline for YEARS, but was removed from discipline after remarrying. That’s a complete twisting of Scripture.

        God bless!

  26. Gaby,
    „însă, dacă cineva păcătuiește, avem la Tatăl pe cineva care vorbește în apărarea noastră: Isus Cristos cel drept”

    „Du-te si sa nu mai pacatuiestI”
    Pina la urma este vorba de PACAT.
    Pacatul trebuie sa dispara;
    asta nu se face folosind tot felul de „inlocuitori.”
    Cine conform Scripturilor traieste in curvie,
    sa nu astepte altceva decit ce spune Cuvintul.
    A cadea si a te ridica este una si a trai in pacat
    este ce altceva deecit moarte.

  27. Mihail, frate draga,
    cind te-am rugat sa mai astepti, ca iti va veni rindul…n-ai crezut ca asta va fi foarte degraba. 🙂

    Preainalt sa fie? nu ca si noi cei mici?
    Stind pe-o frunza de copac dintre cei pitici,
    Arunca la slove grele cu duiumul,
    Dar cine poate oare sa le-inteleaga drumul?
    Ca odihna n-are, cade din picioare
    Si de-atita zbucium capul il cam doare
    O fi devina capul? ori de la picioare?
    Ca prea ne scrie cu adinca ardoare
    Atingind tot omul, fiindca pace n-are.
    Sa termine cu tot neamul nostru
    Da cu-nversunare pin-o cadea la vale.

    • Sora ELISA (in sfirsit), vreau sa-ti multumesc de grija ce o porti unui „copil ” ardelean, dar, pot sa marturisesc inaintea Domnului ca aceleasi aspecte le-am gasit si au la baiatul cu pricina. Pozitia mea a fost de natura pe care ai vazut-o, intrucit m-am bazat pe cite ceva din viata mea anterioara venirii la Isus. Pot marturisi ca in multele zile si nopti de „veghe” Dumnezeu (fara sa stiu atunci ce plan avea cu mine) a oprit persoane care doreau sa se sinucida, nu mai spun cite cazuri de divort au fost aplanate, stari de agresiuni violente, de conflicte intre persoane, chiar si frati(de trup) bine’nteles. Sigur, am avut si esecuri de rasunet .(pentru cunoscatori, cazul Contea- fiul si-a ucis tatal- si cazul Cosma) Asa a fost si crezind ca umorul este pentru oameni destepti, am incercat un umor mai sub presiune, dar…n-a tinut. Nu as vrea sa ramii cu parerea ca eu chiar il vad preainalt si toate cele insirate.Bateam saua sa priceapa iapa. Ei acuma cred ca m-am destainuit sau marturisit cam ce am crezut ca se poate in cazul cu pricina. Nadejdea mea ramine ca Dumnezeu este in controlul tuturor lucrurilor.Sa fii binecuvintata.

  28. Matt,
    for my ist very important all you thinks…am zis bine?
    de aceea am dat la nenea Translate, dar el mi-a zsi asa:deea Genius, acest lucru ar face lucrurile mult mai simple (de exemplu, custodie / de sprijin probleme, reuniuni de familie, etc).Singurul dezavantaj evident este faptul că s-ar putea pune tânăr într-o cursă pentru a obţine prima recăsătorit.

    Gabi,

    În principiu, sunt de acord cu tine, dar există o diferenţă uriaşă între biserică efectuarea de nunta si / sau căsătorie binecuvântare păcătos, şi biserica permite oamenilor sa fie membri odată ce-am pocăit de a se căsători păcătos. Deoarece Trupul lui Hristos ne sunt necesare pentru a preda şi de a susţine căsătoria biblice. Dacă nu, tinerii vor vedea că biserica nu-şi onorează cu adevărat căsătoria sau chiar consideră că este o afacere mare. Apoi, „creştini” (voi folosi termenul de vag, în acest context) se va încheia cu rata de divorţ aceeaşi ca lumea (oh, aşteptaţi …. Care este deja cazul).

    Exemplu Manuela specifice şi foarte trist a început această discuţie cu, a fost o persoană care a divorţat pentru adulter (biblic este permis), şi a fost ţinut sub disciplina bisericii pentru ANI, dar a fost scos din disciplina după recasatoreste. Aceasta este o răsucire completă a Scripturii.

    Dumnezeu să vă binecuvânteze!
    Domnul sa te binecuvinteze, pentru ca nu rasucesti Cuvintul lui Dumnezeu;
    pentru mine esti o imbarbatare, cind vad atita superficialitate cata este astazi.

    • Sora in Domnul ‘vechile carari’,

      Multumesc frumos pt. cuvintele dvs asa de nice. Ma bucur ca ati putut sa traduceti un pic, si sper ca ati inteles destul de bine.

      Eu cred ca dvs. câ Cuvintul lui Dumnezeu e autoritate finala. ( supreme authority ).
      Sure there are times when I don’t understand perfectly and I need to learn more but I try my best.
      Sigur ca exista lucruri pe care eu nu intotdeauna le inteleg perfect si am nevoie sa invat mai mult si tot mai mult, sa cresc si mai mult, dar eu incerc.

      Dumnezeu sa va binecuvinteze! Va rog mult sa ma scuzati ca nu ma exprim prea bine in romana dar sotia mea care e romana ma ajuta.
      Pace in Domnul!

  29. Mike,
    multumesc frumos pentru dragostea si efortul depus pentru a scrie in limba romana.
    De cele mai multe ori ma necajesc ca nu se cunoaste cuvintul de catre cei intorsi la Domnul de ceva vreme, care nu mai au nicio scuza;
    dar, inima imi creste cind vad frati, baniesc tineri, dupa scriere. 🙂
    care se tinfermi pe Cuvint;
    pentru mine este o incurajarespirituala, mai ale sca vine din America,
    unde crestinii deja mai de multa vreme se uita mai mult in jos, la pamint, la bogatii.
    Si cind te gindesti ca acestea toaaaate vor AR D Ecu foc si cu trosnet.
    Domnul sa binecuvinteze famlia voastra-
    sora Elisa
    PS
    am renuntat sa-mi dau numele, pt ca am intilnit multi misogini. 🙂
    Cam greu cu doua rinduri de nume. 🙂

    • Manuela-ServingGodforever Răspunde 15 noiembrie 2011 la 8:57 AM

      M-am gandit eu ca dupa scris sunteti sora Elisa. Aproape ca m-am adresat asa si chiar am inceput sa type, dar apoi m-am razgandit ezitand putin 🙂
      Fiti binecuvantata de Domnul!
      P.S. Mai sus mesajul a fost pentru Matt sau Mike? Presupun ca pentru Matt.

  30. Manuela,
    pt Matt,
    imi place si cum gindeste Mike, sanatos. 🙂
    Domnul sa te binecuvinteze, citesc acum Nascut dupa miezul noptii de Tozer, si m-am cam „simtit” pe-undeva cu musca pe caciula, pacat ca
    sunt prea multi ochi pe-aici si nu am cu cine sa ma sfatuiesc. 🙂
    e de la Cel Rau sa ma deceptioneze sau de la Domnul?
    Omul asta a avut de la Domnul decoperiri permanente, daca pot spune asa,
    daca la voi nu se afla cartile lui, eu va pot face pachet si trimite ,
    o fi transportul exagert de scump?. 🙂

    • Manuela-ServingGodforever Răspunde 15 noiembrie 2011 la 2:25 PM

      Sora Elisa, ma bucur mult ca va plac cartile lui Tozer. Nu stiu daca ati remarcat pana acum, eu l-am amintit cam des pe Tozer in postarile mele :-). El si Leonard Ravenhill sunt doi din cei mai preferati teologi ai mei ( acestia 2 fiind si prieteni ft. buni ).
      Am citit foarte multe carti de ei ( le avem in Engleza ).
      Va recomand ‘De ce intarzie trezirea’ de Leonard Ravenhill dar poate ati citit-o. Daca nu o aveti sau nu o gasiti, si ati dori sa o cititi, v-o trimitem cu toata dragostea.
      O saptamana cu Domnul va doresc!

  31. Acuma vad ca am scris Mike. 🙂
    in loc de Matt….

    • Sora Elisa sau vechile carari, ( e important sa fim pe vechile carari :-))

      Mike sau Matt, e ok oricum! Chiar in seara aceasta am terminat cartea de Tozer ‘And He Dwelt Among Us’ (Si El a locuit printre noi). Este carte foarte buna despre evanghelie dupa Ioan.

      Dumnezeu sa binecuvanteze pe d-voastra!

  32. Matt,
    ma bucur , ca iti place Tozer, e un om binecuvintat cu multa traire si darul de a scrie, dar si a percepe cele mai mici amanunte care conteaza in viata de crestin si care scapa altora, desi credinciosi sunt si ei. Mut har si pace sfinat peste familia vaostra si Domnul sa va intareasca pasiii spre Lumina. 🙂
    Gaby,
    nu e vorba de a judeca pe aproapele tau;
    diavoulu sau sarpele este cel acre ne duce la extrema, adica sa condamnam faptele; Domnul ne cere sa ne judema intre noi, sa mustram la timp, sa scoatem afara raul;
    cit despre lume, aceea nu e treaba nostra El o va judeca.
    Ocolim acum pacatul, tarim zilnic in pacatul curviei prin recasatorire si trebuie sa tacem?
    dar cind ni s eva cere singele Domnului din mina noastra, atucni ce vom face?
    Ne cerem scuze ca am tacut?
    Hristoa nu este un avocat al pacatului, fr Cristian a predicat nu de mult, despre condamnarea pe veci din Evrei”caci nu exista a doua ispasire a lui Hristos Domnul”

    Mihail,
    am intels ca este in gluma spus. 🙂
    fara simtul umorului am fi prea aspri. 🙂
    Noi il cunosteam de mai multa vreme pe incuplatul… 🙂
    Domnul sa-ti fie desfatarea, sa-ti dea bucuria partasiei,
    cu cine crede El ca e mai benefic.
    Fiind in aceeasi situatie, stiu ca e mai buna voia Domnului, care pentru o vreme poate ca ne vrea singuri;
    desi numai in partasie buna poti creste.
    Mult har si multa binecuvinatre cereasca tie si la toti cei acre citesc.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Un comentariu pe blogul lui Cristian Ionescu – 10 noiembrie 2011 « Romania Evanghelica - 10 noiembrie 2011

    […] Cristian Ionescu a afirmat că scopul aplicării disciplinei în spiritul dreptății divine este corectarea păcătosului (nu dist…. […]

  2. 11 postări în Top 100 WP (10.11.2011) « Romania Evanghelica - 10 noiembrie 2011

    […] 16. Agape Christian Church – Noul local de închinare (lascaupetru) 34. Dragostea Și Dreptatea: Cal(am)itĂȚile Unei SocietĂȚi Dezechilibrate (popaspentrusuflet) 46. Biserică penticostală din Mangalia distrusă de flăcări – VIDEO + […]

  3. 16 postări în Top 100 WP (11.11.2011) « Romania Evanghelica - 10 noiembrie 2011

    […] penticostală din Mangalia distrusă de flăcări – VIDEO + FOTO (penticostalismulazi) 13. Dragostea Și Dreptatea: Cal(am)itĂȚile Unei SocietĂȚi Dezechilibrate (popaspentrusuflet) 14. Agape Christian Church – Noul local de închinare (lascaupetru) 37. […]

  4. 100 de comentarii la: “Dragostea și dreptatea: Cal(am)itățile unei societăți dezechilibrate” « Romania Evanghelica - 14 noiembrie 2011

    […] Dragostea și dreptatea: Cal(am)itățile unei societăți dezechilibrate – postarea de pe blogul lui Cristian Ionescu a adunat peste 100 de comentarii. […]

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: