EXODUL TINERETULUI AMERICAN (ȘI NU NUMAI) DIN BISERICI

Studiul cercetătorului creștin George Barna ne pune iar pe gânduri. Ați auzit desigur mituri cu privire la motivele pentru care mulți tineri nu rămân în biserică. Degetul acuzator s-a îndreptat spre rigiditatea serviciilor tradiționale, muzica prea depășită, mesajele irelevante, spiritul conservator împotriva bijuteriilor, vestimentației indecente etc.

Iată ce scoate la iveală acest sondaj: 10% din tinerii creștini își pierd complet credința; 40% părăsesc irevocabil biserica deși se declară în continuare creștini; 20% ar dori să rămână în biserică dar nu doresc să renunțe la ceea ce înseamnă viața lumească (distracțiile); 30% dintre tineri rămân dedicați bisericii și vieții de credință.

Este inutil să menționăm toate compromisurile pe care bisericile americane (și de la o vreme și cele românești) le acceptă în speranța că tinerii vor rămâne în biserică. Această diluare a principiilor de credință și normelor de comportament s-ar putea să atenueze într-o măsură exodul tineretului din biserici dar le pune în pericol mântuirea, lor și întregii comunități!

Aceeași oameni care pretind aceste compromisuri în baza argumentului că nu apartenența la o anumită biserică sau tradiții religioase asigură mântuirea luptă cu disperare să păstreze această generație în biserică (sau ce mai rămâne din concept). Și își mai permit să-i acuze pe alții de ipocrizie și fariseism!?

Nu uitați: Hristos Domnul ne-a trimis să chemăm omenirea la mântuire cu orice preț! Dar pe socoteala Sa (care a plătit prețul răscumpărării), pe socoteala noastră (care trebuie să plătim prețul slujirii) și pe socoteala lor (deoarece trebuie să renunțe la tot de dragul lui Hristos). Niciodată pe socoteala ADEVĂRULUI!

Liberalismul religios (specific, acela care le spune oamenilor despre cale că poate fi și largă și se poate ajunge pe ea sărind pe alături) se consideră salvatorul bisericii, când de fapt nu este altceva decât o încercare lamentabilă de a supraviețui… monstru! Cu rata divorțurilor la fel ca în lume, preocupați de poftele firii pământești și hrănindu-se cu nădejdi înșelătoare își merită epitetul!

Citiți materialul AICI.

About Cristian Ionescu

Pastor Elim Romanian Pentecostal Church Chicago, USA

38 răspunsuri to “EXODUL TINERETULUI AMERICAN (ȘI NU NUMAI) DIN BISERICI”

  1. „Ken Ham of Answers in Genesis has a new book out entitled Already Gone. Ken’s new book is based on a detailed national study and survey. The results reveal that Children raised in Bible teaching churches are walking away from the faith in big numbers. In fact, only 10% are denying their faith once they leave for college. 90% of evangelical students are denying their faith before college and a large percentage have chosen to reject a Biblical worldview while in elementary and middle school. „

  2. Frate Ionescu, Ken Ham are o analiza extraordinara, pe care a publicat-o in cartea pomenita mai sus.
    83%S din tinerii nostri incep sa nu mai creada biblia inainte de high school( 40% in junior high)
    Aceasta este un studiu care TREBUIE, si repet , TREBUIE citit de fiecare pastor al bisericilor romane( si americane).
    Multi dintre parinti nu sint educati indeajuns ca sa poata contracara atacul asupra copiilor nostri dus de catre sistemul scolar american.
    Scolile duminicale romanesti isi pierd timpul cu muzica, coruri , fanfare si grupulete.
    Scolile Duminicale isi pierd timpul repetind aceleasi povestioare/desene animate cu Noe, cu David, cu Samson sau Daniel.

    • Manuela-ServingGodforever Răspunde 17 Noiembrie 2011 la 9:33 AM

      Interesting, but I would be curious just how biblically illiterate the older Christians he’s talking about are….
      My point is that the study shows that young Christians know about as much about bible stories and theology as older Christians. But that doesn’t actually mean that older Christians know anything either, just that young people don’t know less. The idea that older Christians don’t know the Bible better than younger Christians probably indicates that the older ‘mature’ Christians haven’t actually matured at all since their youth. This might go a long way towards explaining why the young Christians see no future in the faith.

      • Manuela-ServingGodforever Răspunde 17 Noiembrie 2011 la 2:13 PM

        Gabi, unrelated but ZB is coming to our church Sunday.
        Write to us at lovinggod4 ( yahoo ) and we’ll write from our address.
        Thanks.

  3. Desfintati scolile biblice.Dati putere absoluta parintilor.Cand mergeti in tabara,mergeti impreuna cu copiii.Si uite asa am rezolvat problema.

    • Manuela-ServingGodforever Răspunde 17 Noiembrie 2011 la 9:34 AM

      Scolile duminicale erau foarte bune in trecut si mai sunt bune si acum in unele biserici, cred ca totul depinde de cine le tine si cum le tine…structura, calitatea lor.
      Pe timpul meu invatatura ( ce se preda ) era serioasa si bogata si noi ( ca si copii/adolescenti ) eram lipiti ( glued ) si de abia asteptam sa fim prezenti la aceste activitati. Acum, o majoritate a tinerilor nici nu mai citesc Biblia sau sa gaseasca placere si interes in Cuvant. Eu cred ca implicarea parintilor in primul rand este si ramane cea mai importanta.

      • Manuela,
        Aici se pare că ați pus punctul pe i. În biserica Elim ați fi de mare ajutor la departamentul Școlii Dumnincale a copiilor.
        Pentru a avea o Școală Duminicală sănătoasă cred că este necesară o separare a copiilor pe vârste, un material de studiu și activități de calitate și nu în ultimul rând pregătirea personalului care se prezintă la clase.

      • Manuela-ServingGodforever Răspunde 17 Noiembrie 2011 la 6:28 PM

        Corneliu,
        Thank you very much for the kind words. Coming from you, I consider that a great compliment! We have great respect for the work you guys do at Elim.

        Off the subject but I( and my husband )also appreciate the recommendation on the book by Paul David Tripp. We always look for quality books to read.

        Blessings!

      • Corneliu, cartea Already Gone am trimis-o electronic fratelui Ionescu.
        Este poate una dintre cele mai bune studii pe care le-am citit despre necesitatile copiilor din aceasta generație.
        Foarte ușor de citit.
        Multe biserici conservative au început sa folosească materialele apologetice create de Ken Ham / Creation Museum.
        Este un ” must read” ptr. oricine are copii.

  4. Adrian, eu am invatat mult la studiu biblic din biserica, cum se obisnuia la Baptisti.
    Cuvintul trebuie explicat, nu e suficienta predica, pt ca nu poate cuprinde toul , niic ca timp fizic.
    Diavolul a diluat cu ajtorul unor frati, care nu din rea intentie, au acceptat treptat in biserica multe lucruri care satisfaceau doar firea.
    Daca te uiti la un tinar de la orga spre exemplu:
    numai fire, chef de acorduri mai stridente, freza, imbracaminte aiurea.
    El sta acolo de ani de zile, este ingaduit, si chiar pastorul nu vede ca ii satisface firea; ni se spune”cinta bine, nu ai pe cine sa pui”
    Asta e doar un exemplu.
    Asa cum spune fr Cristian, nu trebuie dilaut mesajul si nu alte mici concesii, nu liberalis pe cararea ingusta si veche.
    Ca nu se poate.
    Domnul a zis ucenicilor: voi nu plecatI?
    El n-a renunat la ADEVAR, renunta la ucenici, daca asta era voia lor;
    nu cu sila(artificiile care satisfac firea) ii vom tine pe tineri.
    Bisrica trebuie sa stea tare in spartura acestei lumi, cine vrea ramnine, spre mintuirea sa, cine nu, avind concesii nu rezolva nimic, ba mai strica si pe altii; si raminind nu stie pentru ce ramine?
    In orice comunitate sunt si ne-nascuti din nou acsetia ii influenteaza in rau pe ceilalti, mai ales pe tineri, pt ca ei sunt mai mult impreuna unii cu altii.
    Iesirile care se fac cu tinerii, trebuie sa fie”controlate”;
    la noi liderul de tineret a mers pe munte, fete si baieti..fetele in pantaloni scurti( o fi asta cu rusine si sfiala sa arati baietilor picioarele?)
    Si culmea e, ca in Sanctuarul unde ne-am dus sa ne inchinam Domnului, au pus pe pereti pozele cu fetele in pantalono scurti si chiar am fost atentionati sa nu ne poticnim.
    Tot noi????
    vaiul e atit de mare; mai poti fi acuzat ca nu esti in unitate cu biserica?
    ps, am vazut si am si acasa tineri care iubesc muzica veche,
    nu cea lesinata bineintels, dar e atita cintare buna, pt ca de fapt Biblia nu scrie nimic de muzica…ci doar despre CINTARE>
    ( nu artisti, nu cintece, cum prezinta siteul crsetin resurse crestine, care este citit de atitia tineri)

    • Una din concluziile comentariului dvs. este că liderii devin prea toleranți. Din anumite motive nu își exercită autoritatea. Nu cred că sunt rău intenționați sau indiferenți.
      Dar datele acestei probleme (părăsirea biseicii) nu se pot lua doar din activitățile bisericii (servicii divine, seminarii, activități cu copiii și tinerii…). Un tânăr a fost mai întâi un copil în familie. În mod inevitabil acolo a primit o educație în mod direct sau ce a pins din zbor. Apoi să nu uităm că mediul în care suntem are influiență asupra noastră. Un copil, adolescent petrece doar câteva ore pe săptămână în biserică (nici acestea toate în rugăciune și învățătură, mai au repetiții și alte întâlniri), urmează timpul petrecut la școală, cu pietenii și cel petrecut în familie.
      Așa că trebuie culese datele acestei emigrări din biserică din mai multe sfere de activitate. Aceasta ne ajută să idetificăm mai bine care sunt datele problemei și apoi să ne punem pe lucru. Domnul e de partea noastră. Dat fiind contextul acesta familia și biserica trebuie să colaboreze la maiximum. Dvs. ce credeți?

    • Elisa.Nu e bine sa separam copiii de parinti.In ziua de astazi se pune incredere cam mare in liderul de tineret.O incredere exagerata dupa parerea mea.Cuvantul explicat copiilor trebuie sa vina de la parinti.Daca un parinte il iubeste asa de mult pe Dumnezeu atunci prima persoana la care ar vorbi despre Dumnezeu ar fi copilul sau.Nu asa ar fi logic?
      Cat despre resurse crestine acela e unul dintre putinele siteuri in regula si nu cred ca trebuie blamat dimpotriva chiar trebuie incurajat.
      Nu zic ca trebuie sa anulam taberele si excursiile dar acele excursii si tabere sa le facem cu toata familia nu doar separat copii si tineri supravegheati de un adult.

  5. Instrumentul prin care diavolul paralizeaza astazi bisericile si pe liderii lor este FRICA:
    – frica de a face opinie separata (“mai toate bisericile fac asta, noi de ce nu am face-o?”)
    – frica de a ramane putini (atentie, Barna e statistician, el opereaza cu cantitati, nu cu calitati. Pentru statistician, cantitatea=succes)
    – frica de “gura lumii” care ii considera “incuiati” si “retrograzi”, ambalata recent ca “relevanta culturala”
    – frica de criza financiara in biserica (care face ca statul, sponsorii externi sau interni sa fie curtati si sa dicteze, direct sau indirect, in biserica)
    – frica de plecarea tinerilor (astfel “batranii/prezbiterii” isi abandoneaza rolul si incredinteaza serviciul de inchinare tinerilor “santajisti”. Ironia este ca acestia – daca plecau – nu plecau in discoteca, ci intr-o biserica-discoteca. Asa ca singurul lucru care il “rezolva” prezbiterii este transformarea inca unei biserici in biserica-discoteca)

    Din nefericire, ultimul lucru pe care ni-l dorim este sa suferim “OCARA LUI HRISTOS”, ori aceasta ocara consta tocmai in:
    – marginalizare, ostracizare
    – a fi o “turma mica”
    – persecutie, batjocura
    – saracie, chiar “rapirea averilor”
    – refuzul lumesc-ului din vremurile din urma

    – „Celui ce va birui ii voi da sa manance din pomul vietii, care este in raiul lui Dumnezeu.” (Apoc.2:7)
    – Fii credincios pana la moarte, si-ti voi da cununa vietii.” (Apoc.2:10)
    – „Celui ce va birui ii voi da sa manance din mana ascunsa si-i voi da o piatra alba” (Apoc.2:17)
    – Celui ce va birui si celui ce va pazi pana la sfarsit lucrarile Mele ii voi da stapanire peste neamuri. (Apoc.2:26)
    – Celui ce va birui ii voi da sa sada cu Mine pe scaunul Meu de domnie, dupa cum si Eu am biruit si am sezut cu Tatal Meu pe scaunul Lui de domnie.” (Apoc.3:21)

    • george, crede-ma ca sunt total de acord cu cele scrise de tine.Prima parte ca o constatare a ta personala (si cred ca este foarte aproape de adevar) iar in partea a doua nimeni nu te va putea contrazice pentru ca este din biblie. Dar, la cele spuse de tine vreau sa completez cu citeva ginduri personale.Domnul sa te binecuvinteze.

  6. Scolile duminicale au ajuns un fel de „abator spiritual” pentru copii. Nu as vrea sa par dur in afirmatie, dar cam aceasta este realitatea. Copiii sunt separati de biserica si prin aceasta s-a produs un fel de ruptura intre generatii. Dupa ce au petrecut ani de zile in scolile duminicale, tinerii adolescenti nu se mai pot acomoda stilului din biserica. Ceilalti frati „mai in varsta” nu pot accepta neseriozitatea – din toate punctele de vedere, cu care acesti tineri se prezinta in biserica. In acelasi timp, tinerii nu inteleg de ce stilul lor usuratic si neserios nu e acceptat de ceilalti frati, din moment ce pentru ei, acel stil a fost ceva la ordinea zilei in cadrul scolilor duminicale.
    Chiar daca copilul mic nu intelege prea multe din predici si din serviciul divin – nu conteaza! (Ce, noi am inteles ceva cand am fost mici?) Nici bebelasul nu poate vorbi o limba la inceput. Dar ascultand si fiind expus mereu si mereu la limbajul parintilor si a celor din jur, dupa un timp oarecare i-si da drumul si incepe si el sa vorbeasca. Tot la fel e si pe cale spirituala. Copilul va creste treptat in modul de inchinare cu care este hranit de mic.

    Asta este convingera mea…

  7. Daca tinem in casa anumite plante carora le place cerul,aierul si soarele , deci conditiile naturale , aceste plante in scurt timp se ofilesc si mor. Tot asa copii cari nu cresc si nu traiesc in natura direct bisericeasca inpreuna cu parintii la toate serviciile divine , ci sant tinuti ,crescuti , educati si separati de partasia interioara a bisericii,interesul lor pentru biserica cu timpul se ofileste si moare. In afara bisericii au crescut in afara biserici vor ramane. totusi exista evidenta procentajului. Sa auzim de bine!

  8. Am postat studiul depre acest subiect pe site-ul Facebook….unul din cele mai interesante comentarii l-am primit de la un prieten al meu, pastor american. L-am copy and paste:
    Jeffry Woolston As a pastor of almost 30 years it is my experience (especially in recent years) that the BIGGEST reason young people are leaving the church is because of seeing too much fake hypocritical „worship”. In other words, so called Christians saying one thing in church and doing that which is contrary to the Character of Christ outside of the church! Dont get me wrong, I realize that there is an elliment of rebellion that (if left unchecked) results in youth „raised in church” falling by the wayside. The false religeous groups and yes many genuine biblically sound groups as well, who either (1) Condone and or overlook SIN or (2) Look beyond the sin to see the person in need of salvation. Thus making the youth feel accepted and loved are actually growing! BUT, more youth than not want something genuine and real! They want to be held accountable, but to realistic and truly biblical standards NOT legalism and religious tradition!

  9. In primul rind trebuie recunoscut ca de fapt ” culegem in toamna ce s-a semanat in primavara”.Daca nu este puterea de a recunoaste acest aspect, nu cred ca este nimerit sa se faca analiza.Taina unei analize corecte este data de sinceritatea datelor aduse in analiza.Rezultatul poate fi pe masura puterii de recunoastere a fenomenelor care se accepta sincer ca se petrec,dar…
    – concesiile nu fac parte din armatura crestina;nu „acceptam” cu orice pret „membrii”
    -biblia nu poate fi inlocuita cu nici o alta scriere:
    -biblia se citeste de catre crestin, nu de catre persoane terte;
    -principiile biblice sunt cele din biblie nu cele calviniste, arminianiste, tozeriste …
    -invataturile pentru crestini le aduc invatatorii cu DARUL DE INVATATOR, nu cei cu scoli de invatatura si diplome de nu le poti tine sirul;
    -pastorii si batrinii adunarilor trebuie sa reflecte asupra activitatilor lor din 1960, din 1970, din 1980, din 1990, din …si asa mai departe si sub calauzirea Duhului Sfint sa vada modificarile si evolutia spre involutie cind si cum s-a produs.
    – ar fi timpul sa recunoastem modalitatile confirmate de biblie de crestere a bisericii lui Isus si acele modalitati sa fie readuse in adunari si puse la loc de cinste;
    -separarea clara si fara rabat a filozofilor, teologilor, analistilor, statisticienilor si a altor mincatori de pine din exploatarea lucrarii lui Dumnezeu din biserici si RUGACIUNI pentru cei rinduiti in cuvintul Domnului ca fiind lasati spre buna organizare si functionare a bisericii: pe unii …apostoli, invatatori, pastori,prooroci… Si asteptat raspunsul in post si rugaciune;
    -sa-mi fie iertata indrazneala, o spun asa cu frica de Dumnezeu ca nu mi-ar lipsi pedeapsa LUI, dar oare cum se desfasoara in ziua de astazi lucrarea duhovniceasca numita POST? (sinceritatea isi are rolul ei pentru un crestin adevarat)
    -unde ne ieste puterea de a renunta (si avem atitea mizerii lumesti in bagajele noastre)la lucrurile care nu plac Domnului?
    -cit la suta din actualele forme de organizare si functionare a adunarilor crestine sunt copii ale politicilor organizatiilor lumesti? Cit la suta din activitatile duhovnicesti se mai desfasoara pe baza lucrarilor Duhului Sfint sau a unei calauziri reale ale acestuia. Cind ati auzit in problemele organizatorice sa se ridice vocea proorocilor care sa rosteasca” asa vorbeste Domnul…”
    Cam asa vad eu lucrurile, cam acestea sunt aspectele pe care in dreptul meu le am in vedere pe calea pe care CRED sincer ca ma duc spre Imparatia lui Dumnezeu.Dumnezeu sa ne ajute pe toti sa facem numai ceea ce EL a pregatit mai dinainte, doar noi sa umblam prin ele. Fiti binecuvintati.

  10. Toti au spus lucruri bune….adaug si eu…Nu am atata experienta si copii mei inca sunt mici, dar cred ca o mare problema este ca ii invatam pe copii „povesti” din Biblie (Bible „stories”) in loc sa ii invatam ca au fost evenimente reale. Da, trebuie sa invete despre intamplari, dar deodata ce au ajuns la o anumita varsta (10 ani? nu stiu) trebuie sa invete apologetica–de ce credem ceea ce credem, si sa le dam „hard facts.” Deja din middle school incep elevii sa-i intrebe ce cred, si de ce cred….de multe ori nu stiu copii sa dea raspuns fiindca stiu doar povestile din Biblie. Sper sa-i pot invata pe copii mei….that’s just my opinion.

  11. Frate Ovidiu Marinca,
    Într-adevăr expresia dintre ghilimele iese în decor însă nu la aceasta vreau să mă opresc. Dvs credeți că este așa de detrimentară Școala Duminicală pentru biserica de astăzi?
    Diferența între generații a fost totdeauna, de aceea Ioan se adreasează în epistolele sale separat tinerilor, copiilor, părinților. Accentul cade pe modul în care se mânuiește și de o pate și de alta această diferență. Contează intențiile, dăruirea și înțelegerea. Îngăduința are de asemenea un loc aparte aici.
    Poate ar fi o poblemă la tranziția de la Școaala Duminicală la integrarea totală în biserică, dar cred că sunt suficiente metode.

    • Frate Corneliu,

      Nu mă îndoiesc de intenţiile bune care stau în spatele scolilor duminicale. Dar rezultatele nu sunt după aşteptări, ci dimpotrivă. În cadrul şcolilor duminicale copiii se joacă, se distrează, li se prezintă lucrurile serioase ale Bibliei sub formă de poveşti, vizionează filme, cântă ce cântă, din când în când mai execută o piesă de teatru şi alte activităţi de genul acesta. Mi se pare că este o evanghelie uşuratică comparat cu serviciile divine propriu-zise. Cred că ar fi mai avantajos pentru copii să asiste împreună cu părinţii la serviciile divine – aşa cum sunt ele şi poate de neînţeles pentru ei, dar pe măsură ce vor creşte, vor înţelege şi vor putea prelua ştafeta din mers. (Samuel a crescut la templu lângă moş Eli, şi de mic a putut să înveţe ce are de făcut.)

      Să dea Domnul să fie bine! Fiţi binecuvântat!

      • Manuela-ServingGodforever Răspunde 18 Noiembrie 2011 la 8:05 AM

        Extras
        dintr-un articol scris de fr. Panican:

        „O mare amăgire lucrează astăzi şi în bisericile noastre. „Pentrucă zici: ”Sunt bogat, m-am îmbogăţit, şi nu duc lipsă de nimic,” şi nu ştii că eşti ticălos, nenorocit, sărac, orb şi gol…”(Apocalipsa 3:17)
        Biserici (clădiri) mari, bine luminate, bine aerisite, tehnică modernă audio-video, cor, orchestră, fanfară, păstori şi predicatori cu multiple diplome, discursuri impresionante, etc.
        Tu zici despre tine… şi nu ştii… Este ca atunci când un om spune despre sine că este perfect sănătos, iar un cancer îl devastează în interior.
        Ne trebuie grabnic aur curăţit prin foc, haine albe, doftorie pentru ochi. Până nu este prea târziu.
        Duhul de dezbinare şi de ură (duhul lui Absalom) lucrează cu putere în Biserică. Am găsit tot mai multe biserici în care, la slujba de peste săptămână, tinerii se adună separat de restul bisericii: adunare în adunare. Şi m-am mirat mult de lucrul acesta! Cum de slujitorii Bisericii nu-şi dau seama că şi aceasta este o lucrare de dezbinare? Învăţătură diferită, închinare diferită, lucrare diferită. Tinerii trebuie iubiţi cu ardoare şi ţinuţi în unirea Duhului, prin legătura păcii, împreună cu toată biserica, în întreaga ei lucrare.
        Sistemul modern în care ne este dat să trăim creează mari presiuni de natură psihică şi spirituală asupra oamenilor. Despre evreii aflaţi în robia egipteană, Cuvântul Domnului ne spune că deznădejdea şi robia aspră în care se aflau îi împiedica să asculte.(Ex. 6: 9) Acesta este unul din motivele pentru care cei care frecventează Biserica de astăzi sunt împiedicaţi să asculte şi să împlinească Cuvântul Domnului, în viaţa lor de zi cu zi.
        De ce există această dezbinare între fraţi, această sfâşiere a Trupului lui Hristos? Deoarece nu am vegheat la avertizarea Scripturii care spune:
        „Slova omoară, Duhul dă viaţă! Noi suntem slujitori ai Duhului.”
        „Cunoştinţa îngâmfă, dragostea zideşte.”
        De acest lucru este nevoie în viaţa slujitorilor şi în viaţa membrilor Bisericii lui Hristos: dragostea lui Dumnezeu turnată în inimile noastre prin Duhul Sfânt.”

    • Frate Corneliu, metode au fost, sunt si vor fi intodeauna pentru ca biserica este a Domnului Isus.
      Ceea ce cred eu ca lucreaza in dreptul metodei, este asa cum spunea fratele George, frica. Aceasta cred eu ca isi face de multe ori treaba si atunci,metoda folosita va fi cea care…a fost folosita si este folosita si vedem rezultatele surprinse sec de analiza statistica ce arata un tablou destul de nepromitator.
      Te rog sa ma ierti dar niciodata folosirea aspirinei nu va opri gripa.Sau cind avem suferinte mai mari care presupun extirparea unor parti din corp, sigur ca doftorul chirurg trebuie sa aiva curajul deciziei, al actului de operare fara frica .Incredintarea lui ca face ceea ce trebuie trebuie sa fie de la Duhul Sfint, cred ca se intelege ca ma refer la doftorii duhovnicesti.
      Daca incredintarea vine din ceea ce isi aminteste ca a invatat sau a auzit in vreo predica, suferindul nu are prea multe sanse.Va continua drumul pe care s-a pornit din instinctul firescului, al lumescului. Fiti hotariti in caile voastre ,ne spune cuvintul.Dumneavoastra (asa simpt eu)doar mingiiati cuvintul, nu vreti sa-i aratati partea lui tare, parca ati avea asa o teama.Va rog sa ma iertati dar spun aceasta pentru ca imi sunteti frate harazit de Domnul Isus.Fiti binecuvintat.

      • Frate Mihail,
        Dorim pe toți să ne călăuzească Duhul Sfânt în lucrarea care ne-a fost încredințată.
        Apreciez exprimarea opiniei dvs sincere.
        Nu puneți problema de iertare pentru că nu este cazul aici.

  12. Frate Ovidiu,
    Vă mulțumesc mult pentru urarea de bine și binecuvântarea Domnului.
    Cred că oriunde, inclisiv la Școlile Duminicale este loc pentru înbunătățiri și ne străduim.
    Până mai comunicăm pe subiectele de pe acest blog vă doresc pace binecuvântare de la Domnul!

  13. Gaby,
    Mi-am dat seama că Obadia 1:15 ”Cum ai făcut, aşa ţi se va face; faptele tale se vor întoarce asupra capului tău„ are aplicație și în bine și în rău. Am recomandat un titlu de carte și uite deja am primit o carte (aproape am primit). Vorbesc cu bro Cristi să o am și eu.
    Thannk you!

  14. Manuela,
    May Gad bless you, your family and everything that you do for His glory.
    Let me know what you think about that book.

  15. Domnul sa fie slavit! Dupa postarile de pina acum se vede ca mai este nadejde din partea crestinilor.Si asta este bine. Dupa cele postate de catre farti legat de pornirea tinerilor in viata crestina, sigur ca asa trebuie procedaat,este biblic sa-l inveti pe copil de mic caile Domnului si cind va fi mare nu se va rataci!
    M-am indemnat la aceasta postare fiindca si de aceasta data s-ar putea aminti despre framintarile noastre trecute legat de „lucrurile marunte” spuneau unii.
    – vedeti importanta Penielului? Vedeti daca tinerilor li se arata dansuri tematice lumesti motivate ca ar fi dupa scripturi? Credeti ca nu au efect nociv? BA AU!
    -vedeti ce vad tinerele surorele cind mamicile stau la oglinda folosind chimicalele ca si cum Dumnezeu nu le-ar fi facut cele mai frumoase surori din lume? Vedeti legatura cu nepurtarea SEMNULUI DIN CAUZA INGERILOR? Unii ii spun batic si asa o fi!
    -vedeti legatura intre muzzica ce misca fundul si nu misca inima? Vedeti daca acceptam calitatile de „artist” ale copilului nostru si nu il tinem in friul slavei totale pentru Domnul?
    -vedeti unde duce competitia dintre „artistii cintareti”? „Cite cd-uri ai? Am 2! EI vezi eu am trei, si asa mai departe.Dar cind te seaca la inia sa asculti ceva care sa te poarte in fiorii credintei alaturi de Domnul Isus, iti vine asa cite un duh sa arunci CD-ul cit colo.Si este drept.Acel CD a fost facut la numar, comercial acoperit de duhul succesului, al succesului material chiar si asta mi se pare si mai si…
    Dar sa nu ne lasam coplesiti neaparat de aspectele care par a fi piedici in bunul mers al bisericii lui Isus. Nimic nu se intimpla fara voia lui Dumnezeu si fara controlul LUI.Noi doar putem intirzia unele lucruri prin purtarea noastra sau, cel mai trist, putem pierde ceea ce Isus ne-a adus si ne-a daruit cu atita DRAGOSTE.Fiti binecuvintati.

  16. Frate Mihail,
    te rog frumos sa-l lasi in pace pe fratele meu Tozer. 🙂
    El nu face caz nici de Calvin, nici de alte invataturi, si nu
    vorbeste niciodata de la el, ci numai de la Domnul Dumnezeu.
    A lasat serviciul unde cistia 7 salarii, desi avea 7 copii, si-a vindut masina , ca alti frati nu aveau nici bani de bilet sa vina la biserica; si-a crescut copiii in frica de Dumnezeu, fiind el isusi o marturie vie a invierii Domnului nostru, smerit si modest in viata de zi cu zi;
    a trait ca un sarca, desi era in America;
    si-a oprit predicarea cind Domnul i-a aratat ca trebuie sa scrie si ascris circa 4o de carti, care sunt mana din cer; stiu sigur ca te-ar ajuta mult pe Cale;
    de asta l-a pus Domnul sa le scrie, pentru noi.
    Sunt minunate descoperiri pentru viata de credincios, surprinde lucruri cu o profunzime rara.
    PS
    un frate care l-a cunoscut bine , zicea ca avea si el „un defect” iubea cartile si odata chiar si-a cumparat,dupa ce le-a tot privit in vitrina librariei, dar si-a facut probleme , ca putea cu banii respectivi sa ia bocanci la baieti.(avea sase baieti si o fata. 🙂
    Pot sa ti le cumpar de aici, numai cu posta cred ca e cam exorbitant pretul.
    Cu dragoste din Domnul.

  17. Tot mai frecvent pe blogurile crestine romanesti am observat cum ne delimitam unii de altii: penticostalii incearca sa acuze baptistii ca nu cred ca inca se mai produc vindecari/minuni (de parca doar la penticostali ar fi metoda magica sa se adreseze lui Dumnezeu pentru a cere vindecare), baptistii ii acuza pe penticostali de ingustime si altele, romanii crestini ii acuza pe americani ca dilueaza mesajul pentru a tine tinerii in biserici, americanii crestini ii acuza pe crestinii romani si alte „nationalitati conlocuitoare” ca-si pierd tinerii din biserica din rigiditate si ne-actualizare a mesajului si bisericilor noastre pentru secolul XXI… Care au dreptate acum? Asa cum spunea cineva …”toti aveti dreptate!…” Ceea ce nu vad insa sunt solutii pentru a preintampina aceste „crize”… Toti putem arata cu degetul in curtea vecinului, dar barna din ochiul nostru o vedem noi?!… Si asa cum spunea fratele Ilioi mai sus, facem noi ceea ce indemnam pe altii sau suntem doar crestini pana … iesim din biserica?!

  18. Motivul pentru care multi tineri nu raman in biserica (mai bine zis „in credinta”)este faptul ca nu au o temelie solida, adevarata, care sa reziste la „cutremurele” si tentatiile din zilele noastre. Ei sunt inteligenti si vad ca exista multa ipocrizie, prin faptul ca una este pocainta dela biserica, si alta este viata de fiecare zi. Convingerea mea e ca familia are un rol extrem de important in formarea acestei temelii. De straini ne putem ascunde, sau putem fi buni actori, dar „ai nostrii” stiu mai bine decat oricine cat de autentic este crestinismul nostru…

    Cativa ani in urma, am scris un articol, in care am incercat sa arat cat de importanta este familia,in formarea noilor generatii.Vezi „Ganduri Despre Familie” ( stefanmatasaru.blog.com )

    Mai sunt si alte aspecte de care biserica si familia ar trebui sa tina cont. Strategia si intelepciunea de a sti cum sa castigam tinerii, este o lucrare delicata, in care avem nevoie de calauzirea Duhului Sfant si a Cuvintului inspirat (Biblia), dar totul incepe dela familie.

  19. Am o prietena – Cristina, autoarea blogului http://enjoyinghomeschooling.wordpress.com/. Ea isi educa copii acasa. Dar nu-i tine acasa- ii educa intr-un spirit sfint, curat si ii pregateste si in materiile necesare pentru a merge la studii superioare. Se ocupa si cu scoala duminicala la Biserica. Intr-una din articole povestea cum aduce in discutie cite un film sau cite o carte pe care copiii sint obligati sa le citeasca la scoala pentru studiu si cum o discuta cu ei in lumina Bibliei, invatindu-i ce sa accepte si ce nu, si cum sa gindeasca. Satana este atit de siret si scolile sint programate sa indoctrineze copiii nostrii cu idei pagine. Daca nu ii invatam sa gindeasca si daca nu ne straduim mai mult decit scoala care este o institurie 100% liberala, ii vom pierde in mod sigur.
    Ne trebuie oameni care sa fie dotati si educati ca sa stie cum sa se ocupe de copii. Pregatim noi astfel de oameni in bisericile romane? Sintem noi destul de pregatiti ca parinti si bunici sa raspundem si sa prezentam si sa explicam Biblia in asa fel incit sa fie interesanta si placuta? Lumea isi prezinta marfa ei otravita in vitrine care ii fascineaza pe cei tineri – in timp ce noi le dam ceva de colorat sau te miri ce facem ca sa nu se plictiseasca. Plus ca …exista o problema majora; copiii nostrii inteleg mai mult engleza; oricit ne-ar deranja este un adevar faptul ca majoritatea habar nu au ce se vorbeste in romaneste…Asta este o problema uriasa la care nu stiu daca se poate gasi o solutie care sa-i multumeasca pe toti…

    • ” Pregatim noi astfel de oameni in bisericile romane?” cât privește aici la Elim răspunsul este pozitiv. Cred că ați subliniat foate bine această necesitate.
      Acolo unde copii au stat ani de zile pe mâna unor surori în general tinere care au făcut tot ce au știut și au putut și pe care nu le-a motivat și ajutat nimeni, nu mă miră rezultatele.

  20. Ce se intinmpla cu tinerii care nu provin din familii crestine?
    Ori acestia nu se mai intorc la Dumnezeu, noii convertiti fiind doar din famiile membre in biserica?

    • Sora Elisa, cum poti sa pui intrebari asa de „lumesti”? Eu stiu ca esti crestina,nu? Si in acest caz, ce au crestinii cu lumea? Sau ai intrebat gindindu-te cind s-a auzit ultima data ca bisericile penticostale au botezat pe cineva intors la Isus ,fiind din lume? Si s-ar putea sa ai dreptate.De foarte multe ori , cei care participa pe bloguri afirma cu putere,”stiti,eu am crescut intr-o familie de pocaiti” si asta este bine, dar cu alde noi ce se intimpla? Fii binecuvintata.

  21. Sunt două pasaje biblice la care meditez adesea când vine subiectul copiilor și tinerilor: 2 Împ 5 și Dan 3.
    Deși nu știm cum au fost educați în familie și în sinagogă sau la templu dar mărturia lui Dumnezeu a fost bine transmisă în aceste două situații.
    ”Sunday School teacher and youth leader” și-au făcut bine treaba.
    În ce privește generația tânără (copiii și tinerii) în bisericile românești cred se pot observa, spune, face și alte lucruri.
    Am privit destul de mult partea goală a paharului (pleacă din biserică, nu înțeleg românește, nu…, nu…, nu…).
    A venit timpul să ne uităm la ce avem, cât avem apoi ce se poate face.

  22. Scoala duminicala e extrem de slaba.Cred ca sunt f putine bisericile in care scolile duminicale au ceva de spus.Si acum sunt vremuri grele in a sta aproape de Isus.Noi cei rascumparati suntem o Evanghelie Vie citita de toti oamenii.Nu-i putem opri pe cei ce pleaca,dar sa ne fereasca Dumnezeu sa plece din cauza noastra.Nu ma intereseaza daca e conservator sau liberal.Sunt si dintre unii si altii foarte lumesti,o adevarata poticnire,dar sunt si lumini.Si vom invinge,impreuna cu Isus!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: