MĂRTURIE: NICIUN PAHAR, NICI MĂCAR UNUL! (GUEST POST – ȘTEFAN)

Fratele Ștefan (…) a trimis acest comentariu pe care l-am editat în vederea publicării ca postare, deoarece am considerat că reprezintă un argument relevant cu privire la consumul de alcool: mărturia personală, experiența bazată pe Cuvântul lui Dumnezeu și puterea Sa de a transforma vieți.

Din 2006, cu ajutorul Domnului n-am mai consumat  alcool. Eram sub „lupa” Domnului în cercetarea Lui și în urmă cu trei ani mi-am mărturisit credința în Domnul Vieții.  Pot spune cu toată convingerea că alcoolul este o plăcere de-o clipă și în nopțile de „refacere” mă juram că nu mai beau. Până la următoarea ocazie când o luam de la capăt (că acum chiar am terminat cu acest viciu). Aveam de multe ori această dorință sinceră, însă era ceva mai puternic decât voința mea. Atunci încă nu citisem Romani 7:18.
Dragi frați, mă bucur că nu ați fost zeci de ani departe de Domnul și că dezbateți această temă. Majoritatea dintre voi nu ați umblat pe acele drumuri periculoase de „dincolo”, dar totodată sunt mâhnit din cauză ca satan, nesimțitul de el vă bagă în cap aceste „curiozități” și din păcate face victime. În cercurile evanghelice se discută tot mai des această temă, dacă e biblic sau nu să… Da, este biblic îndemnul Apostolului Petru:

„Fiţi treji şi vegheaţi! Pentru că potrivnicul vostru, diavolul, dă târcoale ca un leu care răcneşte şi caută pe cine să înghită.”

Nu vă lăsați amăgiți, vă rog fierbinte! Niciun pahar, nici măcar unul! Este o cursă! Eu, unul, dacă aș consuma alcool după ce Domnul a avut o dragoste așa mare și față de mine, m-aș simți  cel mai mizerabil om din lume, trădându-L pe Domnul și Mântuitorul nostru scump Isus Cristos. Alcoolul produce dependență, pune stăpânire pe om. Apostolul Pavel ne spune:

„Toate lucrurile îmi sunt îngăduite, dar nu toate sunt de folos; toate lucrurile îmi sunt îngăduite, dar nimic nu trebuie să pună stăpânire pe mine.”

Dorința noastră să fie să ne apropiem și să ne asemănăm tot mai mult cu Domnul Isus și nu cât de mult putem să ne depărtăm de El, fără să „cădem din har”. De ce vrem oare să imităm lumea?

„Vă îndemn, dar, fraţilor, pentru îndurarea lui Dumnezeu, să aduceţi trupurile voastre ca o jertfă vie, sfântă, plăcută lui Dumnezeu: aceasta va fi din partea voastră o slujbă duhovnicească. Să nu vă potriviţi chipului veacului acestuia, ci să vă prefaceţi, prin înnoirea minţii voastre, ca să puteţi deosebi bine voia lui Dumnezeu: cea bună, plăcută şi desăvârşită.”

Domnul să aibă  milă de noi!

About Cristian Ionescu

Pastor Elim Romanian Pentecostal Church Chicago, USA

6 răspunsuri to “MĂRTURIE: NICIUN PAHAR, NICI MĂCAR UNUL! (GUEST POST – ȘTEFAN)”

  1. Aici e problema, ca la Eva oare? chiar sa fie asa de rau un singur pahar? si apoi satan are grija sa vina mai multe. Foarte frumoasa marturisire.

  2. Deoarece s-a dovedit de-a lungul istoriei că omul este, de cele mai multe ori, falimentar în ce privesc stăpânirea de sine şi înfrânarea, pentru aceste motive se recomandă abstinenţa totală. Prin abstinenţa totală nu se dă greş!…şi mai eliminăm o portiţă din viaţa noastră pe unde vrăjmaşul ar putea foarte subtil să pătrundă.

  3. Pana prin 2005 mergeam la o adunare carismatica si chiar neoficial, compromisul si libertinajul erau ingaduite. Deci eram adeptul consumului moderat de vin. Odata era iarna grea si aveam seara treaba la un om de lume care m-a servit cu-n pahar de vin fiert indulcit si aromat. Dupa o ora de mers pe jos prin ger si zapada, acea cana de vin fierbinte si dulce era super ademenitor. Vreo trei zile la rand acest obicei deja trece fara mustrare de cuget. Intr-o zi, omul nu ma-ntampina cu vinul fiert; n-am zis nimic, dar parca mirarea si pofta de vin fiert crestea. Un gand diabolic punea presiune pe mine, poate totusi imi va da omul o cana de vin, oricum ar fi. Cand termin treaba, omul zice: „N-am fiert vin, iti dau din pivnita, dar e cam rece”. Am acceptat bucuros, dar pana mi-a adus omu vinul, m-an razgandit. A fost poate singurul minut din viata cand am simtit dependenta de alcool.

  4. Bagati-va in gura ” lupului ” ca, o sa vedeti voi ” ce mila „o sa aiba de voi!!!

  5. Oare de ce nu este trata si problema preacurviei in acelasi fel ca bautul vinului, subiectivit?

Lasă un răspuns

