DREPTUL LA IMUNITATE

Dacă există un drept ciudat – hai să-i zicem interesant – pe lumea asta, mie mi se pare a fi dreptul la imunitate. Sărind peste conotațiile medicală și diplomatică, imunitatea este o nouă formă de favoritism religios prin care unora li se pare că pot sfida principiile Scripturilor și cursul normal al consecințelor încălcării acestor principii.
Lucruri pe care membrul de rând (sau altfel numit simplu, ultima invenție demonică pentru biserica (post)modernă) nici nu și-ar fi închipuit să le (c)omită, și le-au permis privilegiații bisericii. Oameni fără de care nu se mai învârte pământul în jurul soarelui, nu mai cresc zarzavaturile în grădină și nu mai funcționează legea gravitației. Prea celebri ca să îi poată smeri cineva, prea valoroși ca să ne lipsim de ei, prea obraznici ca să nu ne facă mai mari necazuri dacă îi pedepsim decât dacă ne (pre)facem că n-am văzut. Și uite-așa, de la an la an, din ce în ce, pe cerul nostru au început să se perinde stele căzătoare, care mai de care mai strălucitoare și mai… căzute. Pentru că nu am știut/putut/vrut să îi disciplinăm la timp (când mai puteau fi îndreptați), acum și-au asumat o imunitate în virtutea căreia dansează cu lupii după ce n-a mai rămas de ei decât blana.
Dar ce credeți, simplii membri au rămas mai prejos? Nicidecum! Au și ei imunitatea lor! Cum zicea unul mai mititel când au vrut să-l pună la punct, că o făcuse prea de… oaie, zice: „Ce măi, cu mine v-ați găsit să începeți?”
Absurdul acestei imunități este că mulți (mari sau mici, importanți și simpli, deștepți sau nu) își închipuie că și Dumnezeu ține cont de ea…

About Cristian Ionescu

Pastor Elim Romanian Pentecostal Church Chicago, USA

12 răspunsuri sa “DREPTUL LA IMUNITATE”

  1. Emil Dumitrascu Galati Răspunde 6 decembrie 2011 la 12:11 PM

    Pai daca modelul de ierarhizare in biserica este cel laic [lumesc]l-au copiat pana la capat (statutul mai presus de biblie)?merg pana acolo ca pastorul are drept de veto. ce sa mai vorbim de asa zisa imunitate.Imunitatea celor sus pusi tine pana cind si cei de rand calca stramb si cei de sus vor sa-i disciplineze, nu vor putea , si vor intra intr-un cerc vicios.Vorba d-voastra frate Cristian:tocmai cu mine te-ai gasit sa incepi?D-l sa va bibinecuvinteze fr. Cristian pt. acuratetea situatiilor ce le sesizati si indraznela cu care vorbiți. Va citesc tote articolele de pe blog de cateva luni de zile si trebuie sa recunosc imi place ca aveti o linie clara cu privire la viata de crestin autentic.D-l sa va intareasca.

    • Frate Emil, Statul de Organizare si functionare nu tine loc de Biblie ci implineste Biblia tocmai acolo unde apostolul Pavel zice:
      ” Duhurile prorocilor sunt supuse prorocilor (1Ioan 4.1); căci Dumnezeu nu este un Dumnezeu al neorânduielii, ci al păcii, ca în toate bisericile sfinţilor”. (1 Corinteni 14:32-33), iar in versetul 40 din acelasi capitol tot el spune: „Dar toate sa se faca in chip cuviincios si cu randuiala”. Apoi, el continua cu : ” sa nu treceti peste ce este scris” ( 1 Corinteni 4: 6-7).
      Cat priveste „dreptul de veto” al pastorilor, trebuie luat tot cum „este scris”, adica, „Ascultaţi de mai marii voştri şi fiţi-le supuşi, căci ei priveghează asupra sufletelor voastre, ca unii care au să dea socoteală de ele; pentru ca să poată face lucrul acesta cu bucurie, nu suspinând, căci aşa ceva nu v-ar fi de niciun folos” (Evrei 13:17) cu referintele de subsol: Filip 2.29; 1Tes 5.12; 1Tim 5.17; Evr 13.7; Ezec 3.17; Ezec 33.2-7; Fapt 20.26-28.

      Unul singur este CAPUL BISERICII si noi toti ceilalti suntem madulare armonioase in manifestare in Trupul Sau, nu doar…(scuzati-ma) „ciosvậrte transate in abatorul razvratirii lumesti”.

      Apostolul Iuda spune in versetul 22: „Mustrati pe cei ce se despart de voi !” iar epistola catre Evrei 10:24-25-27,adauga: „Sa nu parasim adunarea noastra cum au unii obicei” (narav).

      Ioan concluzioneaza suficient de explicit in 1 Ioan 2:18-19-22:
      ” Copilaşilor, este ceasul cel de pe urmă. Şi, după cum aţi auzit că are să vină Antihrist, să ştiţi că acum s-au ridicat mulţi antihrişti: prin aceasta cunoaştem că este ceasul de pe urmă.
      Ei au ieşit din mijlocul nostru, dar nu erau dintre ai noştri. Căci, dacă ar fi fost dintre ai noştri, ar fi rămas cu noi; ci au ieşit, ca să se arate că nu toţi sunt dintre ai noştri.
      Dar voi aţi primit ungerea din partea Celui Sfânt şi ştiţi orice lucru.
      V-am scris nu că n-aţi cunoaşte adevărul, ci pentru că îl cunoaşteţi şi ştiţi că nicio minciună nu vine din adevăr. Cine este mincinosul, dacă nu cel ce tăgăduieşte că Isus este Hristosul? Acela este Antihristul, care tăgăduieşte pe Tatăl şi pe Fiul”.

  2. Va referiti la imunitatea lui (…)

  3. E o problema destul de sensibila cu „favoritismul religios”. Cand toti au „drepturi” egale dar unii le au mai egale decat altii, atunci e bai! Daca pentru o anumita abatere, unuia i se da in cap iar in dreptul altuia inchidem ochii – omeneste vorbind, nu va creia aceasta un fel de discordie si dezbinare intre frati? Este adevarat ca in fatza lui Dumnezeu sfidarea Scripturii si abaterile nu sunt justificate. Dar „politicienii religiosi” stiu cum sa manipuleze masele de oameni in favoarea lor: La unii abaterea o trambiteaza de pe acoperisul caselor, pe cand in dreptul lor o musamalizeaza intre patru ochi – „daca tu ma torni pe mine, si eu te torn pe tine”. Pai asa se face zidirea sufleteasca a unei biserici sau a unei comunitati? Cu ce tupeu si autoritate mai poate un politician din acesta face reconciliere si dreptate intre frati? Poate un orb sa calauzeasca un alt orb?

  4. Frate Cristian unul din „by product” al pocaintei caldicele este exact ceea ce ati relatat mai sus…compromisul. Insa personal cred ca lideri buni = enoriasi buni. Tot personal, inca nu am intalnit pastori cu coloana vertebrala. Nici unul macar. Pavel nu a avut nici o problema sa le scrie si sa le spuna personal Corintenilor ca au gresit. Nici o problema macar. De dragul unui „pumn de ceapa”, liderii nostri nu mai spun nimic..nimic ..nimic… Deci rezultatul este ca atare.

  5. Florin te ai intrebat de ce este asa? oamenii acestia nedesciplinati la timp au stabilit si au impus tipul de relatii si criteriile din Biserica. acum ne mustra ei pe noi pe baza unei te;logii etice fundamentata si cu o bibliografie destul de bogata.

  6. Despre ce imunitate aduse vorba fratele Cristian prin acesta postare, intinsa precum o plasa ?
    In niciun caz despre imunitatea diplomatiei de a nu fi atins de niciun afront, de nicio acuza calomniatoare (uneori intinzandu-se coarda pana la apelarea la ” Impotriva unui prezbiter sa nu aduci invinuiri decat pe marturia a doi sau trei martori…”).

    Cineva relata o intamplare petrecuta la comitet cand trebuia „invitat: un asa-zis frate care „calcase pe bec” cu un anumit pacat. Prezbiterii din comitet s-au impartit imediat in doua tabere:pro si contra. Cei din tabara „contra” „calcatorului pe bec” cereau infatisarea acestuia imediata inaintea mai-marilor bisericii. Ceilati din partida „pro” il aparau, ii tineau spatele cu vehementa sustinand sus si tare cum ca acesta ar fi „unsul Domnului!” La auzul acestui argument forte de…imunitate, fratele pastor, un om batran si cu experienta le-a replicat acestor „Pro”, fara echivoc, fara „loc de-ntors”: „Invitati-l numai aici ! Dam noi jos „unsoarea” de pe el !” (Adica imunitatea, se-ntelege desigur !)

    Cand este vorba de mult ravnita imunitate a unora erijati in vajnici slujitori ai Domnului, exista doar o singura imunitate: la pacat ! Sau cum stabilise la-nceputuri Biserica din Ierusalim : Fapte 15:20: „…ci să li se scrie doar să se ferească de pângăririle idolilor, de curvie, de dobitoace sugrumate şi de sânge”. (Gen 35.2; Ex 20.3-23; Ezec 20.30; 1Cor 8.1; 1Cor 10.20-28; Apoc 2.14-20; 1Cor 6.9-18; Gal 5.19; Efes 5.3; Col 3.5; 1Tes 4.3; 1Pet 4.3; Gen 9.4; Lev 3.17; Deut 12.16-23)

    Apoi, in versetele28-29 Hotararea Bisericii din Ierusalim conchide: „Căci s-a părut nimerit Duhului Sfânt şi nouă să nu mai punem peste voi nicio altă greutate decât ceea ce trebuie, adică: să vă feriţi de lucrurile jertfite idolilor, de sânge, de dobitoace sugrumate şi de curvie, lucruri de care, dacă vă veţi păzi, va fi bine de voi. Fiţi sănătoşi!”
    (Fapt 15.20; Fapt 21.25; Apoc 2.14-20; Lev 17.14).

    Singura imunitate prevazuta de Sfintele Scripturi este la pacat. Invinuirile nedrepte (1 Petru 2: 19-25) fac parte din arsenalul de testare a credinciosiei fata de Hristos !

    Foarte multi se autoamagesc ca odata ascunsi dupa faldurile mantiei Evangheliei ei devin „CORBAN” (adica „inchinati Domnului”) ca si painile pentru punerea inainte, devin intangibili, imuabili si imutabili, aotinand astfel prerogative-favoruri deopotriva cu Dumnezeu. Daca trebuie sa te atingi de ei, iti pun ecusonul in fata cu „Noli me tangere” adica „Nu te-atinge de mine” ( de parc-ar fi hristosul inviat in gradina in dimineata invierii. Pe ei scrie doar „PREZERVAT” adica IMUN !
    Degeaba incearca si ei a se tine de…”coarnele altarului” precum Adonia (1 Regi 1:50); sau ca si Ioab ( 1 Regi 2:28-35) crezand ca daca se tine de altar ca de „un lucru de apucat” (Filipeni 2:6-7: „El, măcar că avea chipul lui Dumnezeu, totuşi n-a crezut ca un lucru de apucat să fie deopotrivă cu Dumnezeu, ci S-a dezbrăcat pe sine însuşi şi a luat un chip de rob, făcându-Se asemenea oamenilor” sau cum spunea apostolul Petru in 1 Petru 5:3 „Nu ca şi cum aţi stăpâni peste cei ce v-au căzut la împărţire, ci făcându-vă pilde turmei…”)

    In final, mai avem o „treapta superioara a…imunitatii”, in 2 Cronici 26: 16-23:

    ” Preotul Azaria a intrat după el cu optzeci de preoţi ai Domnului, oameni de inimă
    care s-au împotrivit împăratului Ozia şi i-au zis: „N-ai drept, Ozia, să aduci tămâie Domnului! Dreptul acesta îl au preoţii, fiii lui Aaron, care au fost sfinţiţi ca s-o aducă. Ieşi din Sfântul Locaş, căci faci un păcat! Şi lucrul acesta nu-ţi va face cinste înaintea Domnului Dumnezeu.” (Num 16.40; Num 18.7; Ex 30.7-8) Ozia s-a mâniat. În mână avea o cădelniţă. Şi, cum s-a mâniat pe preoţi, i-a izbucnit lepra pe frunte, în faţa preoţilor, în Casa Domnului, lângă altarul tămâierii.” (2 Cronici 26: 17-19).

    Semetia, ingamfarea fratilor, n-aduce imunitate ci doar LEPRA ! si-atunci, trebuie scos afara ! „Dati afara dar din mijlocul vostru pe raul acela !” ( 1 Corinteni 5:13 b).

  7. Vorbind despre „imunitatea la pacat”, propriu-zis nu este vorba de vreo imunitate ad-literam ci doar de o ferire de pacat, o evitare a savarsirii pacatului cu voi, in mod premeditat, intrucat avem in noi predispozitia de a pacatui, alimantandu-ne firea veche nu tocmai rastignita. Ne este mila de ea si-o mai hranim pe ascuns, tinand-o in viata pentru vremea in care putem „da pocalinta la o parte pentru cateva minute…”

  8. Ba pot sa spun ca am intilnit pastori cu coloana verticala.Nu dau nume, ca sa nu vina diavolul sa arunce cu noroaie.
    Daca n-ar fi asa as pleca de la crestini si m-as duce in jungla, sa ajut pe cei pierduti; lucru greu , cu leii, ursii, dar cum lumea e o jungla…

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: