MAMA ȘI CÂNTĂRILE DESPRE EA… ÎN BISERICĂ

După cum se știe (deja 🙂 ) sunt foarte rezervat în ceea ce privește poezia, muzica, activitățile extrabisericești (adică nu au de-a face cu crezul) în cadrul serviciilor divine. Totuși, la binecuvântările de copii sunt cântări care – într-un mod duhovnicesc – afirmă rolul important al părinților (în special al mamelor) atât în creșterea copiilor dar și formarea lor spirituală. Mama este nu doar ființa prin care Dumnezeu ne deschide orizontul vieții dar și o metaforă a Sa! În acest context sunt de acord cu cântările despre mamă! Iată una dintre cântările corului de fete din biserica noastră, la un serviciu de binecuvântări de copii de duminică dimineața:

About Cristian Ionescu

Pastor Elim Romanian Pentecostal Church Chicago, USA

30 răspunsuri to “MAMA ȘI CÂNTĂRILE DESPRE EA… ÎN BISERICĂ”

  1. Eu nu sunt deacord ca sa se cante mamei in Biserica.
    Nu s a practicat in biserica primara acest lucru.Mama ,nu are nevoie de cantece de adorare,mama are nevoie intai de ascultarea ta,apoi Dumnezeu ne a poruncit ca sa cinstim pe tatal si mama noastra,dar nu ne a poruncit ca sa ii cantam mamei .Noi ii cantam mamei ,fariseii doar o intreba pe mama cu ce poate ca sa o ajute si li se tinea ca cinstesc mama,otodocsi sau alte natii ii canta mamei lui Isus ,si tot asa…..
    In locasul Domnului ,toate fapturile il lauda pe Domnul ,ii canta Domnului.In locasurile religiilor ,oameni canta si mamei ,dar tatalui ,cind o sa inceapa ca sa i cante.?

  2. Este foarte frumos ca la serviciile de binecuvantare se canta cu corul sau individual cantece care sa vorbeasca despre mama, nu cred ca e o problema asta.Am avut ocazia sa aud o colinda acum la sarbatori cantata de ai nostrii, si daca nu ma insel chiar si de grupul renumit in bisericile penticostale in tara si strainatate, si incepea asa Maria te-ai gandit ca fiul tau….. .Personal nu sunt de acord cu dialoguri de acest gen…fie ea si mama Domnului Isus.Sau poate e o continuare a ecumenismului inceput de unii pastori de ai nostrii.

  3. Cum suntem mai smeriti?
    Ciudata ziua mamei si alte inventii din astea.
    Spuneti va rog cit de biblic este si va credem. 🙂
    mai vorbim noi de traditiile ortodoxe. 🙂
    macar la ortodocsi nu am vazut momia de brad mort, impodobit
    cu podoabe moarte;
    dar in predica s-a spus sa scoatema afara tot ce e pagin.
    Ascultam atit de putin, se predica degeaba, vorbe fara acoperire,
    cind tu spui, si tu accepti lucruri care nu-l slavesc pe Domnul.
    La lege si la Marturie.

  4. Cu mai multi ani in urma, am fost intr-o vizita intr-o biserica romaneasca din Austria unde se sarbatorea chiar atunci ziua mamei. Eram impreuna cu un frate american cu vederi ca ale celor mai multi americani. La un moment dat s-a cantat „Voi iubi mama mea neincetat” pe melodia „Voi iubi vechea trista cruce”. M-am intristat, iar fratele m-a intrebat ce s-a intamplat. A ramas fara cuvinte, iar atunci cand a trebuit sa ne prezentam le-a spus fratilor ca desi ne iubim mamele si le respectam nu putem sa le aducem niciun fel de inchinare iar daca o cantare este consacrata lui Dumnezeu ea nu poate fi dedicata mamei cu atat mai putin schimba cuvintele, un astfel de act neaducand cinste lui Dumnezeu. Am tras „rusinea” spargatorului de petrecere, dar am fost fericit ca Numele Domnului a fost asezat acolo unde ar fi trebuit sa fie de la inceput.
    Sunt mame deosebite, sunt tati deosebiti, sunt copii deosebiti, bunici, prieteni samd, recunostinta noastra inaintea lui Dumnezeu pentru ei valoreaza mai mult decat necinstirea lui Dumnezeu adusa prin tot felul de manifestari dubioase in biserica, toate in detrimentul adevaratei inchinari singurului vrednic de toata inchinarea. lui Dumnezeu.

    Nu in ultimul rand este si nedrept ca din multimea binefacatorilor nostri sa alegem pe unii ca fiind mai deosebiti.

    Am o intrebare, cine este mai vrednic de vesnica recunostinta, cea care mi-a dat viata fizica sau cel care mi-a vestit pe Isus Hristos? Eu personal cred ca Dumnezeu, caci si la nasterea mea fizica si la nasterea mea din nou Dumnezeu a fost acolo, dar ii pot multumi Lui pentru cei doi si El poate sa le rasplateasca, astfel Dumnezeu este slavit, iar celor doi li se multumeste in fata lui Dumnezeu si credeti-ma, nu-i putin lucru.

  5. Traditie specific romaneasca storcatoare de lacrimi (ne)duhovnicesti.
    Cam pe acelasi calapod cu fanfara.
    Eu zic ca e mai biblic sa_I cint o cintare de dragoste nevestei..
    Sau tatalui, ca am citit undeva ca nu este dragoste ca dragostea de tata…

  6. Gabi,
    ce zici ca respectam intocmai an de an,
    ar trebui sa le cinte si cu fanfara. 🙂
    mereu m-am intrebat daca se cinta si mamelor necredincioase,
    ca nu toti au mame care s-au intors la Domnul.
    Oricum, Cimm a spus foarte bine;
    in casa lui Dumnezeu aducem Laude doar LUI;
    dar o facem mamelor ,cu atit de nevinovatii pastori . 🙂

    • „nu toti au mame care s-au intors la Domnul”

      Dar cand au fost plecate de la Domnul mamele acelea? Si daca Domnul este fara de cuprins, unde ai putea sa pleci de la El? este vreun loc in care nu este Dumnezeu?

  7. Felicirtari pentru piesa, este superba! Imi place foarte mult atat versurile cat si aranjamentul muzical.
    Felicitari fr. Ionescu, aveti un cor de fete minunat la Elim.
    Sa auzim numai de bine.

  8. 1Cor 2:2

    Căci am judecat să nu ştiu între voi altceva, decât pe isus Hristos, şi pe Acesta răstignit.

  9. cine stie …o fi avand si asta legatura cu religia tainica a Babilonului

  10. fereasca Dumnezeu ce cantare falsa! ce, toate mamele sunt „un exemplu,sfant ,iubit de Dumnezeu”? Nu demult am participat la o inmormantare la care a fost invitat sa predice si un englez si acesta in necunostinta de cauza nu mai tacea ca fratzle x(mortul) a fost un exemplu si-i indemna pe copii sa il urmeze. Sarmanul de el! Daca ar fi stiut ca frtzle x a murit de beat…

  11. Sigur nu putem vorbi de misogism in bisericile noastre.Dar de ce nu am putea sa cantam un imn mamei?Tot se cauta argumente in scriptura , ca cei din primele secole n-au adus oda mamei,dar oare or fi avand timp sa o cinsteasca nitel comform poruncii Divine?Cate femei de cinste sunt pe paginile Sripturii, care au eclipsat multi barbati prin caracxterul si increderea lor in Domnul? Se mai predica de o Debora, Rahav,saudefemeia din Sunem? Sa avem multumirea ca unele biserici isi ies din „tipare”, sunt mai atipice si dau jos jugul traditiilor noastre penticostale.Pana una alta ce sa zicem de bitic ,bentite si alte accesorii ?Ca prea ne-am desoperit . Aici Biblia vorbeste clar si pe inteles , macar ca uni nu vor sa auda.

  12. Doar cateva argumente Biblice despre adevarul ca CINSTIREA PARINTILOR (deci a mamei care te-a nascut) este poruncita de Dumnezeu, deci este BIBLICA !

    1. Exodul 20:12:
    „Cinsteşte pe tatăl tău şi pe mama ta, pentru ca să ţi se lungească zilele în ţara pe care ţi-o dă Domnul Dumnezeul tău.”
    (Ex 23.26; Lev 19.3; Deut 5.16; Ier 35.7-19; Mat 15.4; Mat 19.19; Marc 7.10; Marc 10.19);
    Luc 18.20; Efes 6.2)

    2: Matei 19:19:
    „să cinsteşti pe tatăl tău şi pe mama ta”; şi: „Să iubeşti pe aproapele tău ca pe tine însuţi.” (Mat 15.4; Lev 19.18; Mat 22.39; Rom 13.9; Gal 5.14; Iac 2.8)

    AVERTIZAREA pentru necinstirea parintilor vine tot din Cuvant:

    1. Efeseni 6:2-3:
    -„Să cinsteşti pe tatăl tău şi pe mama ta” – este cea dintâi poruncă însoţită de o făgăduinţă –
    (Ex 20.12; Deut 5.16; Deut 27.16; Ier 35.18; Ezec 22.7; Mal 1.6; Mat 15.4; Marc 7.10)
    „ca să fii fericit şi să trăieşti multă vreme pe pământ.”

    2. 2 Timotei 3:1-5:
    -„Să ştii că în zilele din urmă vor fi vremuri grele.(1Tim 4.1; 2Tim 4.3; 2Pet 3.3; 1Ioan 2.18);
    -Căci oamenii vor fi iubitori de sine, iubitori de bani, lăudăroşi, trufaşi, hulitori, neascultători de părinţi, nemulţumitori, fără evlavie, (Filip 2.21; 2Pet 2.3; 1Tim 6.4; 1Tim 1.20; 2Pet 2.12; Rom 1.30);
    -fără dragoste firească, neînduplecaţi, clevetitori, neînfrânaţi, neîmblânziţi, neiubitori de bine, (Rom 1.31; Rom 1.31; 2Pet 3.3);
    -vânzători, obraznici, îngâmfaţi; iubitori mai mult de plăceri decât iubitori de Dumnezeu; (2Pet 2.10; Filip 3.19; 2Pet 2.13);
    -având doar o formă de evlavie, dar tăgăduindu-i puterea. Depărtează-te de oamenii aceştia.”(1Tim 5.8; Tit 1.16; 2Tes 3.6; 1Tim 6.5);

    CONDAMNAREA:
    Proverbe 30:17:
    „Pe ochiul care isi bate joc de tatal sau si nesocoteste ascultarea de mama, il vor scobi corbii de la parau si il vor manca puii de vultur.” (Genesa 9:22; Leviticul 20: 9; Proverbe 20:20; 28:24).
    Cinstirea parintilor nu poate fi confundata cu IDOLATRIA.
    Chiar din Luca 1:42-43, binecuvantarea „verisoarei” Elisabeta pentru Maria, „maica Domnului meu”, nu este nicidecum idolatrie ci DOAR CINSTIREA EI CA MAMA !
    Din punct de vedere al componentei membrale, Biserica Domnului aici pe pamant este formata din familii: adica tati, mame, copii ! Tuturor acestora Biblia- Cuvantul lui Dumnezeu le vorbeste despre cinstirea parintilor.
    In cantarea batranului Simeon de la Templu, (Luca 2:34-35) exista o afirmatie careia nu-i gasim un loc mai potrivit decat in inima de mama: „Simeon i-a binecuvântat şi a zis Mariei, mama Lui: „Iată, Copilul acesta este rânduit spre prăbuşirea şi ridicarea multora în Israel şi să fie un semn care va stârni împotrivire.
    CHIAR SUFLETUL TAU VA FI STRAPUNS DE O SABIE, ca să se descopere gândurile multor inimi.” (Ps 42.10; Ioan 19.25).

    Numai o mama stie ce simte in inima si sufletul ei atunci cand nu este pretuita, cinstita cum se cuvine de catre copiii ei !
    (Proverbe 31:28a,31: „Fiii ei se scoala si o numesc fericita….;Rasplatiti-o cu rodul muncii ei, si faptele ei s-o laude la portile cetatii.!”)

    DE ZIUA MAMEI…
    ( sau despre lucruri pe care numai voi le
    puteti face… ! I PETRU 3 :7 )

    E-o singura zi pe an
    Cand de flori facem risipa…:
    Plini de dragoste si-elan
    Cumparam buchete-n pripa…

    Si… « sacrificam » pe-altar
    Un program mai special ;
    Inedit si…plin de Har ( !?! )
    Si in gesturi…masinal !

    Eveniment in Adunare
    Menit s-aduca multumire ;
    Dragelor fiinte care
    Ne-nconjoara cu iubire !

    Ne-nconjoara cu iubire
    Mai bine de-un an si-o vara !
    Noi barbatii, multumire,
    Le-aducem o floare…rara…

    Ba, un fir de…busuioc…
    Ba, un buchet de…calapar !
    Sa le dovedim cu foc
    Dragostea, din fir-a-par…

    Mamelor- sotii, surori ;
    Fiintelor din Adunare !
    Noi, barbatii, uneori,
    Dovedim ca ni-s in stare

    De-o atentie grabita
    Spre-ale noastre ajutoare;
    Cu-o serbare inedita
    Le-aratam ce mult ne doare… !

    Mamelor, sotii si fiice,
    Voi sunteti …vase mai slabe !
    Dar de voi e mai ferice
    Cand puteti face…nopti albe… !

    Leganati pruncul in fasa
    Cu o mana iubitoare !
    Cu cealalta, o…camasa,
    Repede calcati cu-ardoare

    Pentru-al vost’ sot iubitor;
    Caci pe el…burtica-l doare !
    Nu pe prunc in carucior,
    Ci pe el, ca-i…vas mai tare !

    Voi aveti indemanare
    Sa stergeti « mucuti » din nas ;
    Cand barbatu-n Adunare
    Sta cu altii la…taifas !

    Sunteti partea…neglijata
    A lucrarii din camin !
    Munciti fara vreo rasplata ;
    Niciun… « pupic » cel putin…

    Vas mai slab al mantuirii,
    Partea goala din pahar ;
    De la-nceputul zidirii
    Aveti cel mai mare har !

    De-a sluji toti voievozii
    Ce pretind a fi barbati !
    Duri si-nfipti precum…tarozii
    Cei adanc infiletati !

    In opinii concludente,
    Ferme si de neschimbat !
    Termenele sunt…scadente
    Daca nu v-ati…incadrat… !

    El, voievodul cel cucernic,
    Sare-n sus ca un…pop-corn ;
    Va veti delecta vremelnic
    Cu…un plans la unison…

    Caci « dojana » pocaita
    A sotului prea iubit,
    Este apa clocotita,
    Daca nu l-ati multumit !

    Dar vine-o zi intr-un an,
    Cand va-mbucura c-o floare ;
    Iar voi o primiti cu-alean,
    Cu o fata zambitoare !

    Lacrimi mari rasar sub pleape,
    Diamante-ale tacerii ;
    Simti iubirea lui…pe-aproape
    Si nu mai dai glas durerii

    Ce-o aduni in pieptul tau ;
    Caci tu esti un…vas fragil !
    Bine e si-asa…mai rau,
    Cand barbatul ti-e agil…

    Dintr-o scurta saritura,
    Se iteste-n fata ta;
    E-o curata… « lucratura »
    De voieste-o floare-a-ti da !

    Tocmai azi, de Ziua Mamei,
    Numai azi din lungul an ?
    Dar apoi, la urma urmei,
    Ti-a mai stamparat alean…

    E serbare-n Casa Sfanta,
    Toti aduc o multumire !
    Prin elogii ce incanta
    Sotii, mame, cu iubire !

    La costum, la patru ace,
    Intra tantos si falos ;
    Gura dulce nu-i mai tace
    Cand te lauda frumos…

    In costumul sau… « Armani »
    Este foarte manierat ;
    Nu-i anost ca…mitocanii,
    Cand buchetu-n jos…, ti-a dat !

    …Cu o mana stergi baietul
    La nasucu-i mic, de zor ;
    Cu cealalta prinzi buchetul
    Ce l-ai asteptat cu dor…

    De peste un an de zile
    Sa ti se aduca-n dar !
    Din calendar rupt-ai file
    Pan’ la fila cea cu…har,

    Cand se va-ndura de tine
    El, voievodul casei tale ;
    Si-si va aminti, in fine,
    De tovarasa-i pe cale…

    Voi sotii si mame, toate,
    E a voastra sarbatoarea !
    Voi, minuni intruchipate
    Ce nu stiti ce-i… « sezatoarea »

    Sau taifasul dupa slujba ;
    Sau cafea, sau un ziar !
    De-i nevoie, chiar si-o…drujba
    Manuiti cu mult habar…

    Iar barbatul mult iubit,
    Sta pe post de matauz (tarn) ;
    Dupa ce l-ati omenit,
    Tot la fel e de ursuz…

    Intelepciunea voastr-aleasa
    Va ajuta cu folos ;
    O relatie buna-n casa
    Sa aveti cu-un… urs botos… !

    El e sot si e amic,
    Barbatul de capatai ;
    Iti mai da ragaz un pic,
    De…l-ai saturat intai…

    Puteti readuce-n casa
    Pacea binecuvantata ;
    Binevoitor, va lasa
    Uneori, sa-i spuneti : « Tata ! »

    Exista lucruri in viata
    Ce nimeni nu le poate face :
    Din nopti, faceti dimineata ;
    N-aveti incotro, va…place !

    Dar si taine nepatrunse
    Le aveti fara cuvant ;
    Spaime si dureri ascunse,
    Parte pe acest pamant !

    Deceptii rupte cu dintii,
    Ca un…pitbull indarjit ;
    Cand pe sot il stiti cu sfintii,
    Nu-n rau intovarasit !

    Voi aveti raspuns la toate
    Dar taceti ca oaia-n strunga ;
    Dumnezeu sa stearga poate,
    Ochii-atunci cand vor sa planga !

    Si observ cu gelozie,
    Cum Domnul, lucruri nepatrunse
    Descopera cu bucurie…
    (De barbati le tine-ascunse…)

    Nu-s adeptul razvratirii
    Sau miscarii feministe ;
    Sunt avocatul iubirii
    Pentru inimile triste ,

    Carora le consacram
    Cu mult dor, cu mult tam-tam ;
    Dovedind cat le-adoram
    O…singura zi pe an !

    Mame, fiice si sotii
    Ce ne-au leganat pruncia;
    Ne-au nascut printre cei vii,
    Si-au indeplinit solia

    Ca sa fim barbati de drept…
    Si de fapt ! Ar trebui
    Ca sa ocrotim la piept
    Pe-ale noastre dragi sotii,

    Mame, fiice si-ajutoare,
    Nu numai o zi pe an !
    Ci cat timp traim sub soare,
    Pana-ajungem la liman !

    Cum Hristos, El Si-a iubit
    Biserica ; S-a dat pe Sine !
    Pentru ea a patimit:
    Mireasa, din zari senine !

    Asadar, nu-i intr-un an
    Doar o zi de sarbatoare;
    S-o avem de…paravan
    Cand in casa-i jale mare !

    ACIDUZZU, 03.05.2010

  13. @aciduzzu, balada este…..cam …..rasuflata, iar argumentatia una neserioasa. De la ce se face in biserica si constituie de fapt problema, pana la cinstirea pe care incerci s-o imbraci in aceleasi haine, e cale lunga de tot.

    Cinstirea este una, iar schimbarea celuia care intr-o forma sau alta i se aduce inchinarea este alta.
    Biserica este pt inchinarea adusa lui Dumnezeu nimanui altcuiva.
    Respectul, recunostinta, samd se acorda celor ce credem ca se invrednicesc de ele, locul si modul de a le exprima sunt altele decat cele in care ne inchinam si cu limite astfel incat nimeni nu poate sa-si ia ochii de pe Mantuitorul si de la Cel pe care Acesta ni-L arata.

    Crede-ma este prea multa poezie si prea putina sfintenie pe lumea asta, incearca sa inmultesti pe cea de a doua, de prima se rup rafturile chiar daca majoritatea nu au prea multa greutate.

    • @Vlad L,
      Draga frate Vlad,
      Nu am avut defel intentia de a submina pozitia si cinstea Celui Preasfant si Vesnic care se invredniceste sa le aiba si nici n-am propovaduit politica emergenta a substituirii divinului cu profanul, nici a desacralizarii Divinului sau textului Biblic ! Intelegeti ce vreau sa zic, nu-i asa ?
      Voiam doar sa subliniez, atat prozaic „de se rup rafturile…” dupa cum ati apreciat dumneavoastra ironic (si banuiesc ca nu va purtati necuviincios in dragoste…adica impotriva referintei din 1 Corinteni 13:5), cat si poetic, ca intr-o „balada imbracata in aceleasi haine…” lungi de tot (?) cum ca ESTE MARE NEVOIE DE CATUSI DE PUTIN BUN-SIMT CRESTIN, DE PUTINA ETICA PRIN BISERICILE NOU-TESTAMENTALE (daca nu chiar educatie care reclama cam grosolan lipsa celor sapte ani de-acasa…) Oare bine-am zis ?
      De aroganti, de persiflanti si…rasuflati bisericosi e cam plina biserica si chiar…blogosfera evanghelica. O spunea chiar apostolul Pavel in 2 Timotei 3:2-5.
      Putina condescendenta, putina retinere chiar ca nu ar strica deloc. Caci „duhurile proorocilor sunt supuse proorocilor” (1 Corinteni 14:32-33,40). Ce ziceti frate Vlad ? Se cuvine putina buna-cuviinta,(daca nu respect) prin biserici ?
      In rest, nimic insinuant, nimic aluziv cu privire la „rasturnarea” adevaratelor valori care constituie „temelia apostolilor” de prin biserici. Poate cel mult „zadarnicile ciocniri de vorbe” (1 Timotei 6:5) sau „certurile de cuvinte care nu duc la alt folos decat la pierirea celor care le asculta” (2 Timotei 2:14-16) Si apoi, „totul este curat pentru cei curati…” (Tit 1:15-16).
      In rest, multa pace („pace pe pamant intre oamenii placuti Lui”, nicdecum lui Satan…), multa biunecuvantare, mult Har, din partea unui neinsemnat frate al dumneavoastra in Hristos !
      Cu dragoste, doar cu dragoste in Hristos !
      Sa fiti binecuvantat !

      • @Vlad L,
        Era vorba de cinstirea binemeritata a mamei care te-a nascut, nicidecum de idolatrizare. Caci demanifestarea misoginismului din noi nici nu poate fi vorba!
        Iarasi trebuie sa ma repet, sau mai bine-zis sa-l citez pe Charles Haddon Spurgeon din cartea sa „Eu si casa mea vom sluji Domnului”: Cine vorbeste prea multe rele despre femei, sa-si aduca aminte de mama lui, sa taca si sa-i fie rusine !” (incheiat citatul)
        Sau cum se spunea in cartea lui Neemia cap.3:28: „deasupra portii cailor, preotii au lucrat fiecare inaintea casei lui” Adica, mai pe romaneste fiind spus, atunci cand te ispiteste duhul mandriei, incepe lucrarea de smerire din poarta casei tale !

        Cat despre mine, eu si casa mea vom sluji Domnului, dandu-ne intaietate unii altora si cinstindu-ne parintii in fata ochilor Domnului !
        Relatia cu Divinul are trei dimensiuni.
        Prima: in adancimea fiintei proprii;
        A doua: pe orizontala, relatia cu semenii;
        A treia: pe verticala, acolo sus de unde ochii Domnului cei sfinti, sunt atat de curati, atat de sfinti, incat nu pot sa vada raul !(Habacuc 1:13)

  14. @Aciduzzu,
    Imi pare rau ca trebuie s-o spun dar este plin de poeti in biserici, exagerat de multi poeti, iar poeziile lor sunt exagerat de slabe, balade interminabile cu rima si mesaj care mai de care mai rasuflate si plicticoase. Trebuie sa ai ce spune si sa stii cum s-o faci, poezia nu este doar o aruncatura de cuvinte, fie ele si pline de piosenie.

    Sunt multi care s-au culcat noaptea pe un volum de poezii, iar dimineata s-au trezit poeti.

    Toata pleiada de versete si mesaje mai mult sau mai putin autocenzurate, mi se par atat de „poetic” azvarlite inspre mine incat sincer nu stiu daca sa rabd sau sa rad.
    NU v-am acuzat nici de lipsa celor sapte ani de acasa, nici ca ati fi vreunul dintre cei pe care cu atata lejeritate in deosebita „dragoste” ii etichetati cu tot felul de epitete :”De aroganti, de persiflanti si…rasuflati bisericosi e cam plina biserica”.

    Eu personal cred in dragostea fara prefacatorie, simpla, mai „din topor” ,”nepoetizata”;dragostea poetica ma deranjeaza, ma irita si imi provoaca o stare de lehamite, asta pt ca este plina de nesinceritate. Este foarte usor a visa ca iubesti, mai greu este sa o faci asa cum chiar nu reusiti in aceasta imprejurare.

    Dragostea in Hristos cu care pretindeti ca imi scrieti acele cuvinte „frumoase” nu fac decat sa imi confirme ca sunteti departe de ea.
    NU va suparati, poezia imi pare nespus de rasuflata, fara sa pot ramane cu ceva, in plus ii lipseste o oarecare melodicitate, finete, licarire ce provoaca inima sau mintea.

    Da, ma doare tot ce vad in biserica dar cred sincer ca boala de care suferim este aceea a jumatatilor de masura si a lipsei de consistenta, este ca si dragostea din finalul mesajului d-voastra, a trebuit s-o scrieti si nici asa nu o simt. Cel mai tare ma doare ca mai spuneti ca este in Hristos.

    Cu lipsa mea de educatie, un soi de vagabond daca vreti, un coate goale si un mat(z)e fripte, dar atat pot sa recunosc, dragostea lui Hristos si in Hristos….si cel putin pot sa apreciez frumusetea unei poezii acolo unde ea exista.
    Nu va scriu ca va iubesc dar mi-as dori sa n-o mai scrieti niciodata ci s-o aratati cat de des puteti, in fapte nu poetic si ea sa fie in Hristos cu adevarat.

    • „Cand banuiala intra pe usa, dragostea fuge pe fereastra” sau altfel spus, „cand nu mai avem „aceleasi simtaminte unii fata de altii” (Filipeni 2:2), cam…pute a fariseism la ambele capete ale ciomagului !
      Eu v-am vorbit insa sincer si judecata va plana doar asupra dumneavoastra intrucat v-ati arogat dreptul de a judeca ! ( Matei 7:1; Iacov 2:13). cat despre chinurile viscerale care va fura pacea, ele va aprtin, le-ati personalizat ! Nu le rasfrangetii si asupra celorlalti pentru care a murit Hristos ! Pe toti acestia ii va judeca Hristos ! Inclusiv pe cei rai care „n-au pace !” (Isaia 57:20-21)

  15. @Aciduzzu
    Chiar crezi sincer ca dragostea se manifesta asa cum o manifesti tu? Sunt lucruri care se simt dincolo de vorbe, caci duhurile straine nu pot sa imite pe Hristos decat pana la o vreme, mai apoi se dovedesc a fi ceea ce sunt.

    Limbajul d-voastra poetic s-a schimbat si a devenit unul care nu seamana nic di departe cu Duhul lui Hristos.

    Eu am trecut in viata prin cateceva si Dumnezeu mi-a dat din Harul Sau asa ca macar ca inca nu sunt dupa chemarea Sa, totusi pot sa recunosc cand duhul este strain de El.

    Dragostea d-voastra lasa mult de dorit, pt adevar si pt semeni, as fi preferat sa va dau nota de trecere macar la una din ele dar sincer nu pot.

    Aiuristica in care intrati, cu vorbirea de rau despre mame nu cred ca are nicio legatura cu cele spuse aici de sustinatori sau opozanti ai ideii si practicii de sarbatorire a mamei.
    Tot ceea ce faceti este doar in mintea d-voastra in care inca nu traieste Hristos, spre rusinea d-voastra o spun.
    NU pervertiti idei frumoase si ganduri alese ale unora sau altora (CH Spurgeon) ca sa va maziliti opozantii, pedeapsa pt o astfel de atitudine este mult prea mare pt satisfactia eronata ca acele scrieri sau ganduri v-ar fi de aceasi parte, nu sunt, de fapt nici nu le-ati inteles, altfel nu le-ati folosi in furia oarba ce va tulbura.

    Eu nu ma mai tem de amenintarile unuia sau altuia facute in Numele lui Dumnezeu pt ca stiu cine este Hristos si Duhul Sau este si in mine, ceea ce ma face sa simt cand dincolo de. poezii, de dragoste poetica si de blesteme in celalalt ce nu stie cum sa ma mai palmuiasca nu are Duhul lui Hristos ci doar isi inchipuie.
    Dragostea d-voastra a disparut la prima adiere, ce trist si totusi ce bine, asa putem vedea cat din Hristos se gaseste in fiecare.
    Cum spune Scriptura:”dragostea sa fie fara prefacatorie”, de aceea nu am acceptat dragostea d-voastra ca fiind reala, dincolo de ea razbatea tot ceea ce d-voastra va dovediti fara Hristos.
    Nu ati inteles nimic nici de la Hristos si nici din spiritul poetic.

    • Am inteles !
      Sunteti „Unicul” (pripasit pe-acilea) care are experiente cu Dumnezeu ! Nu le contest ! Dar nu faceti din experienta dumneavoastra calapodul dupa care ii catalogati, ii stampilati pe ceilalti ! Nici sa nu „verificati” autenticitatea Scripturilor dupa cele experimentate de dumneavoastra !
      Sunteti „noul Uza”, care ati sosit de curand… ca sa sprijiniti carul Evangheliei si a invataturii sanatoase ? Ochii pe chivot si, multa izbanda !

  16. Am auzit in biserici poezii in rugaciune:
    Doamne te iubesc!
    Cum de nu stiu credinciosii oare,
    ca dragostea fata de Hristos este
    in primul rind cea pe orizontala ,
    fata de frati, fata de oameni, fata de vrajmasi;
    si nu una declarativa;
    geaba ne place sa lucram la imaginea artistica;
    nu foloseste la nimic.
    Si chiar nimanui.

    • si eu aud rugaciuni poeticioase la biserica. in momentu` ala nu ma mai pot ruga, ca tre` s-ascult poezia-rugaciune… in vers alb. : )) nu stiu cat de sicere-s, da` la sfarsit zic si io amin, ca noah, n-o zis nimic rau.
      mai is aia care se roaga mecanic, trecand de la o idee la alta, minute in sir. si-o fac sa-i auda toti, mai ales daca-s in fata la microfoane. mi se par atata de falsi…

  17. Hey , hey , lasati comentariile astea deoparte ca sunt inutile (…)
    ———
    Îmi cer scuze dar am aplanat schimbul de replici prin moderare și nu cred că este cazul să începem din nou…

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: