TREI CATEGORII DE OAMENI: IMPOSIBIL, NU! GREU, DA!

Domnul Isus spunea că mai degrabă se strecoară cămila prin urechile acului, mai repede înțeleg copiii valorile Împărăției lui Dumnezeu și mai (re)cunoscuți vor fi anonimii acestei lumi în ziua cea mare a deosebirilor!
Nu, nu bogățiile sunt rele ci iubirea de bani și bizuirea pe avere, nu școala e de vină ci mândria și disprețuirea altora și nu pozițiile înalte sunt interzise ci duhul corupției care le domină.
Domnul Isus i-a confruntat pe farisei tocmai din aceste motive: materialismul, intelectualismul și arivismul lor!
Spiritul religios era doar o mască în spatele căreia se ascundea adevărata lor față, numitorul comun al celor trei categorii: puterea!
Mai târziu, Pavel avertiza pe bogații, înțelepții și mai marii acestei lumi și pe cei care tânjesc după valorile lumii! Le spune corintenilor că între noi credincioșii nu sunt mulți înstăriți, înțelepți sau relevanți în înțelesul veacului. Iacov ne prezintă cu dezgust imaginea discriminării în biserică pe aceste criterii.
Pe bună dreptate ucenicii s-au îngrozit la gândul că nimeni nu va fi mântuit. Răspunsul Mântuitorului este într-o (oarecare) măsură liniștitor: „Ce la oameni este cu neputință, la Dumnezeu toate lucrurile sunt cu putință!”
Până la urmă, ceea ce fariseii și cărturarii n-au priceput și nici n-au putut tolera a fost popularitatea Domnului Isus. Pe norod l-au acuzat de prostie iar pe Învățător de populism.
Ceea ce li se cerea era lepădarea de sine. Apostolul Pavel a făcut-o! A considerat totul ca un gunoi și numai atunci și așa L-a putut cunoaște pe Hristos.
Nu, nu sunt împotriva afluenței ci a agresivității abuzive care i se asociază, nu sunt împotriva școlii ci a aroganței intelectuale și nu detest relevanța socio-politică decât în măsura în care devine o cursă spirituală.
Probabilitatea ca toate acestea să devină obstacole greu de depășit pe calea credinței a determinat concluziile sceptice ale Domnului și apostolilor.
De aceea, cu tot respectul și toată iubirea pe care le datorăm, o măsură de realitate spirituală: bogații să fie miloși, darnici și înțelegători cu cei săraci, deștepții să fie smeriți și gata să învețe iar cei mari să se poată pleca în supunere față de frații lor întru Hristos. Pentru că în Biserica Sa (prin care se manifestă bogățiile Harului Său, înțelepciunea și tăria puterii Sale – Efeseni, toată epistola!) Dumnezeu a ales să confrunte autoritatea, înțelepciunea și bogăția acestei lumii cu slăbiciunea, sărăcia (și în duh) și nebunia crucii, a propovăduirii și a celor care Îi poartă identitatea! (vezi 1 Corinteni 1 și 2)
Nu aș fi atacat acest subiect dacă nu mă tamponam de atitudinile disprețuitoare și furioase ale celor care promovează concubinajul dintre arta, cinematografia, literatura și formele de distracție ale acestei lumi pe de o parte și valorile Împărăției lui Dumnezeu.
Apostolul Ioan ne spune să nu iubim lumea, nici lucrurile din lume: pofta cărnii (atracțiile păcătoase), pofta ochilor (fascinațiile unei culturi fără filtrul – da, cenzura – discernământului duhovnicesc) și lăudăroșia vieții (goana după succes, putere și relevanță).
Pentru că până la urmă, scopul final al vieții noastre pe acest pământ este moștenirea lucrurilor de sus, nu a celor de pe pământ.
Acest argument nu trebuie împins la extremă și nici nu trebuie folosit ca un strigăt de luptă împotriva bogaților, intelectualilor și oamenilor cu funcții și poziții înalte în societate. Este doar un avertisment că în Biserica Domnului Hristos criteriile de evaluare sunt altele, ceea ce este lepădat de oameni este folosit de Dumnezeu iar Dumnezeu folosește doar pe cei care au experimentat lepădarea de sine. Atunci când vor avea acest spirit de înțelegere a lucrurilor, prezența lor va fi de un real folos pentru înaintarea Evangheliei, fără să mai amintim intrarea cămilei prin urechile acului.

20120110-081420.jpg

About Cristian Ionescu

Pastor Elim Romanian Pentecostal Church Chicago, USA

11 răspunsuri to “TREI CATEGORII DE OAMENI: IMPOSIBIL, NU! GREU, DA!”

  1. Dumnezeu ne spune sa fim „vrajmasi ai lacomiei”. Un vrajmas nu tolereaza lacomia, nu face coalitie cu ea, ci o combate pe toate laturile pana o starpeste. Nu degeaba ne-a spus Isus ca „mai usor este pentru o camila sa treaca prin urechea acului decat pentru un bogat sa intre in Imparatia Cerului”. E greu…, dar daca alergam pe Calea Domnului ni se cere sa alergam dupa randuieli, altfel vom fi descalificati.
    Adesea i-mi pun intrebarea: „Iata vine stapanitorul lumii acesteia, dar oare in mine gaseste ceva din ale lui?

  2. Mesajul acesta nu place deloc emigrantilor romani veniti in America pentru o „viata mai buna”. Confundam scopul Imparatiei lui Dumnezeu cu viata traita in comfort si „binecuvantare” pe pamant. Asa este, viata de aici este o pregatire pentru vesnicie! Cum traim aici, asa vom trai si acolo! Pacat, putini predicatori mai predica mesajul nediluat. Riscul este sa devii nepopular! Asa ca altii se tin de „perspective profetice” si fagaduiesc „eternal security”!

    • De cele mai multe ori auzi sintagma” Domnul m-a adus”. Eu as pune citeva intrebari ca sa ma edific:
      -sustine Dumnezeu calcarea legilor cetatii? ( Romani 13)
      -calauzeste Dumnezeu pe cineva in incalcarea de lege? (o sumedenie de marturii cum Dumnezeu i-a calauzit calcind frontierele de stat
      -se amesteca Dumnezeu in activitatile de imbogatire daca aceasta se face exploatind alti frati? (dovezi la cerere)
      -ramine Duhul Sfint in templu lui daca baza de trai este minciuna? (declaratiile facute pentru stabilire , minciunile declarate pentru obtinerea resedintei- dovezi la cerere)
      Doar sin aceste lucruri si fapte cred ca sunt indestulatoare frate Daniel G pentru a intelege de ce mesajul nu place emigrantilor romani.Citi pot face dovada ca au ajuns pe paminturi straine pentru a duce evanghelia Domnului Isus? 99% au emigrat pentru un trai bun, si chiar si dupa ce s-au aranjat, pentru inca ceva bani in plus pun biserica,credinta si pe Domnul Isus pe locul doi daca nu mai jos.Pentru cel mai mic interes, minciuna este la rang de lege. Cred ca traind biblic nu ai cum sa devii bogat material. Nu ai sa auzi predici de acest fel pentru ca nu se predica la saraci, se predica la bogati, ori ei nu sunt interesati sa auda cum trebuie sa fie, ci trebuie sa auda ce mult si ce bine sunt binecuvintati.In acest fel satana adoarme vegherea si toti cred ca sunt pe calea buna. Rezultatele le vedem in adunarile de crestini, in divorturi,liste de bolnavi, caderi grozave de la credinta si multe altele.Dar, avem dollari.si traim bine si mai facem impresia si prin Romania.Domnul sa aiva mila de noi.

  3. un cioban din cetatea lui David Răspunde 10 Ianuarie 2012 la 5:14 PM

    Si totusi poate o camila sa treaca prin urechea uni ac ? Are cineva credinta cat un graunte de mustar , sa creada ca se poate ?

  4. Scoasa din contextul relatat de Evanghelistul Matei in cap. 19:16-26, despre discutia dintre Domnul Isus si tanarul gogat, desigur ca sintagma „o camila prin urechea acului” (versetele 23-24) poate fi asociata fraudulos cu …samanta de mustar si dimensiunile unei credinte comparate cu aceasta minuscula samanta…
    Desigur ca doar scoasa din contextul versetului 23-24: „Adevărat vă spun că greu va intra un bogat în Împărăţia cerurilor. (Mat 13.22; Marc 10.24; 1Cor 1.26; 1Tim 6.9-10)
    Vă mai spun iarăşi că este mai uşor să treacă o cămilă prin urechea acului, decât să intre un bogat în Împărăţia lui Dumnezeu.” Daca apreciati trimiterile dintre paranteze (care nu sunt altele decat trimiterile de la subsolul versetelor 23-24) veti observa cu usurinta ca…”trecerea camilei” este o cu totul altfel de credinta decat „o samanta de mustar”. Ea depaseste calitativ-duhovniceste „samanta cazuta intre spini” din Matei 13:22: „Sămânţa căzută între spini este cel ce aude Cuvântul; dar îngrijorările veacului acestuia şi înşelăciunea bogăţiilor îneacă acest Cuvânt, şi ajunge neroditor.”

    In ceea ce priveste expresia „unde este comoara voastra acolo va fi si inima voastra” din Matei 6:19-21, aceasta ar fi mai potrivita ca asociere antinomica cu…camila. In concluzie, Domnul Isus nu are in Matei 23:23-24 decat o „apreciere” limitata la „VAI DE VOI…CARE STRECURATI TANTARUL SI INGHITITI CAMILA !”
    Adica farisei fatarnici care vreti sa fiti…POVATUITORI ORBI ! (Matei 23:3). Cand este vorba de interesul altora sunt zgarciti si la inima si la…beregata poticnindu-se in a „strecura tantarul”, dar cu o beregata extrem de larga in a „inchiti o camila” ( chiar cu…trei cocoase) daca interesul personal o cere !
    Cam atat ! „Vai de voi…” !

    • un cioban din cetatea lui David Răspunde 11 Ianuarie 2012 la 5:37 AM

      Ok deci eu nu am facut o comparatie , ci am intrebat daca este cineva care crede ca o camila poate sa treaca prin urechea unui ac , pentruca la Dumnezeu toate lucrurile sant cu putinta , deci am vrut sa spun ca cine are credinta cat un graunte de mustar poate sa creada , dar cine are credinta mai mare de cat un graunte de mustar nu poate sa creada , ca si tanarul predicator sau tanarul bogat , dar lucrarea aceasta cu camila este inteleasa pentru cei ce au urechi sa inteleaga.

      • Frate…”cioban din cetatea lui David”,
        Sa va aduc aminte exprimarea care va apartine: „Are cineva credinta cat un graunte de mustar , sa creada ca se poate ?”
        Oare asta este problema, sau „daca nema putilinta, ce mai chichirez galceava” ?
        Extrapolarea textului prin scoatere din context este samavolnicie sadea !
        Credinta cat un graunte de mustar il ajuta pe bogatul care s-a transformat din zgarcit intr-un Zacheu care da inapoi impatrit!
        Asta da credinta ! Asta da, beregata larga (dar nu la a inghiti camila si nici la realizarea performantei de a trece camila- vlaguita sau nu- prin urechea unui ac !) Inteles-am bine oare ? Am avut ureche buna de auzit ?

  5. Facand referire la sugestia titlului postarii, completes ca se asociaza foarte bine cu cele trei categorii de oameni si …O SINGURA SAMNTA, UN SINGUR SEMANATOR, O DREAPTA SEMANARE explicate pilduitor de catre Domnul Isus in Matei 13:1-23 prin „Pilda Semanatorului” si explicarea ei tot de catre Domnul Isus ! Fara echivoc ! Fara comentarii !

    • un cioban din cetatea lui David Răspunde 12 Ianuarie 2012 la 5:28 PM

      Ok frate ACIDUZZU ! Da chiar un cioban din cetatea lui David imparatul lui Istrael , am fost invatat sa respect punctuatia adica virgula ( , ) ” are cineva credinta cat un graunte de mustar , ( deci este o virgula ) sa creada ca se poate ? Sa treaca o camila prin urechea unui ac ? ” Deci asta a fost intrebarea mea , dar daca credinta dumitale este cat un graunte de porumb , nu poti sa crezi ca o camila poate sa treaca prin urechea unui ac ( cred ca ai vazut diferenta dintre o samanta de mustar si una de porumb ) si ( diferenta dintre o camila si un ac ) .

  6. Imparatia are un principiu obiectiv si anume „întîi Mie” care trebuie aplicat in toate domeniile existentei.Cu bine!

  7. Intii „mie” nu Tie. 😦

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: