DE CE „FACĂ-SE VOIA TA”

Am auzit odată un predicator care zicea că prin acest mod de a cere ceva lui Dumnezeu ne discredităm propria rugăciune.
Odată ce făgăduința Domnului este că „orice veți cere… în Numele Meu… fără îndoială” ar trebui să nu rostim aceste cuvinte șovăitoare: „facă-se voia Ta!”
Dincolo de faptul că Însuși Domnul Isus a încheiat astfel rugăciunea din Ghetsimani, prin acest act al încredințării cererilor noastre lui Dumnezeu și voiei Sale, noi ne recunoaștem limitele și afirmăm atotștiința Sa. Chiar dacă un lucru ni se pare bun, El știe mai bine dacă este sau nu spre binele nostru. Nu orice lucru bun ne face bine.
Apoi, prin „facă-se voia Ta” dovedim supunere necondiționată și ascultare de Domnul.
În fine, știind că El ne vrea și ne știe binele mai mult decât noi înșine, prin acest disclaimer final căpătăm pace sufletească și acceptare a suveranității sale indiferent dacă ne împlinește sau nu dorința. Noi declarăm că Îi rămânem credincioși independent de ceea ce ne dă sau nu ne dă!
Așa că… nicio rugăciune fără „facă-se voia lui Dumnezeu!”

20120113-234546.jpg

About Cristian Ionescu

Pastor Elim Romanian Pentecostal Church Chicago, USA

17 răspunsuri to “DE CE „FACĂ-SE VOIA TA””

  1. Domnul Isus Hristos i-a invatat pe ucenici cum trebuie sa se roage.In Matei 6 cu 10 gasim ca trebuie sa ne rugam si asa – faca-se voia Ta.E clar deci ca nu ne discreditam propria rugaciune prin faptul ca urmam ceea ce chiar si Domnul ne-a invatat.

  2. Dupa ani de zile, am inteles sensul expresiei: „faca-se Voia Ta”, si nu „voia mea”! Este un exemplu al lepadarii de sine. Invatatura care este foarte rar practicata in crestinismul actual. Unde sunt oamenii care indraznesc astazi sa zica: „calcati pe urmele mele” si „nu mai traiesc eu”!? Cel putin in prima expresie, rostita de apostolul Pavel, se arata clar ca el nu calca pe unde vrea el, ci pe urmele lui Hristos! Cu adevarat lepadare de sine!

  3. mi se pare cam corect ce-o zis pastoru` ala. sau mai bine zis logic. cer ceva ca mai apoi sa zic ca numai daca-i voia Lui? vreau o jucarie, da` numai daca vrei si tu? daca nu vrei tu, nu vreau nici eu? sa fim seriosi!
    a-L da aici exemplu pe Cristos, nu prea merge. El o stiut f bine pt ce o venit in lume si cu toate astea cand i s-o apropiat timpu` ar fi vrut sa nu mai treaca pe-acolo desi stia f bine ca trebuie, pt ca El venise sa faca voia Tatalui.
    prin „faca-se voia Ta”, unii dovedesc ipocrizie si falsitate, iar altii chiar pot accepta la orice ora voia Lui. no eu inca n-am ajuns acolo. si oricum Dumnezeu face ce vrea. : )

  4. si tu pentru ce te-ai nascut din nou ?nu ca sa faci voia tatalui? daca te-ai nascut din nou .

    • cred ca te certi 😀 cu mine. m-am nascut ca sa-mi fie bine.

    • Pete, eu cred ca atunci cind ne nastem, o facem pentru a stii a cui suntem.Eu cind m-am nascut, in sat la mine mi s-a spus Mihail a lui Lenuta.Tare mi-ar place sa stiu ca dupa noua mea nastere sa se poata spune ca sunt a lui Isus.Si incerc sa fac cit mai mult ca sa ma pot bucura de aceasta.
      Cit despre a face, stim noi ce fac copii, ca doar am crescut ficare la rindul nostru, Domnul sa aiva mila si indurare.Fii binecuvintat.

  5. Multe cai pot parea bune omului , dar la urma se vad ca duc la moarte [ provb. 14: 12 ] Eu iubesc pe cei ce ma iubesc ,si cei ce Ma cauta cu tot dinadinsul ma gasesc . [ pvb 8 : 17 ]

  6. Ca fiecare dintre noi si eu am felul meu de a ma ruga.Si cum fiecare vine in fata Domnului cu problemele lui , si eu ii spun ale mele.Marturisirea se face intr-o rugaciune, ca daca o facem in doua cred ca intervine neincrederea noastra ca am fost sau nu ascultati.
    Problema mea este cum trebuie sa privesc rugaciunea din timpul alocat de o ora, sau doua ore la staruinta, sau la cercuri de rugaciuni, deci ce facem cu insiruirea de „multe cuvinte” care se refera la acelasi lucru? Si sa nu fim ca ” paginii”. Cine se indura sa explice MATEI 6 cu versetul 7. Si prin mila Domnului spun si eu in dreptul meu „faca-se voia TA „. Fiti binecuvintati

  7. sa luam exemplu de la Domnul Isus: atunci cand s-a rugat pentru El a zis faca-se voia Ta, cand s-a rugat pentru altii(pentru noi) ioan 17 nu a mai zis asa

  8. ce-ar fi sa se-anunte in biserica ca Ionescu e grav bolnav si noi sa zicem Doamne daca e voia ta vindeca-l , daca nu lasa-l sa moara!?

  9. Atunci dece este scris ” cereti si vi se va da” ?

  10. Iacov a zis ” Nu te las pana nu ma binecuvintezi”

    • …Si a a fost binecuvantat ! Dar cu ce pret ? Cu o lovitura in coapsa ! (Genesa 32:25-26,32)
      Pentru ca…”biuitorul schiop”, Israel (Cel ce lupta cu Dumnezeu) trebuia mai intai sa fie ingenunchiat in mandria si aroganta lui de „Inselator” (Iacov), de a lupta cu Atotputernicul Dumnezeu.

      Iacov, cel inselator (Gen. 25:22-28; Gen. 25:29-34; 27:18-30; 30:25-43; 32:13-21; 32:28), fusese biruitor cu fratele sau, Esau; cu tatal sau, Isaac; cu socrul sau Laban si, credea ca tot la fel de usor il va insela si pe Dumnezeu cu promisiuni sau juruinte conditionate de….”scara cerului” (Genesa 28:12-22).

      Tot astfel ne amagim si noi crezand ca daca staruim la capatul de jos al…scarii cerului cu o inima inselatoare, il putem conditiona pe Dumnezeu, zmulgandu-i binecuvantari sub juramant (Genesa 28: 20-22).

      Biruitorul schiop a trebuit sa fie ingenunchiat mai intai in mandria lui si lovit in coapsa pentru toata viata „ca sa nu se umfle de mandrie” si abia apoi sa primeasca adevaratele binecuvantari, chiar cu pretul unor mai inselatorii din partea fiilor sai de mai tarziu: Ruben, Simeon, Iuda…
      Daca aceste evenimente aveau loc cam pe la anul 1739 inainte de Hristos, ganditi-va ca la anul 57 dupa Hristos, deci dupa o indelungata perioada de aproape 18oo de ani, un anume Saul din Tarsul Ciliciei, fariseu, dupa cea mai ingusta poartida a Fariseilor, descendent din acelasi patriarh Iacov, „ca sa nu se umfle de mandrie”, accepta „in coapsa un tepus, un sol al Satanei” care sa-l tina smerit pentru tot restul vietii, fiindu-i indeajuns Harul Domnului Isus hristos, ca apostol al neamurilor, Pavel ( 2 Corinteni 12:7-10).

      Cred ca asa trebuie inteles contextul staruintei lui Iacov: „Nu te voi lasa pana nu ma vei binecuvanta” ! Trebuie platit un pret al smeririi noastre doar dupa voia lui Dumnezeu !

  11. Daca ne incredem in puterea Lui de a vindeca, de a schimba vieti, etc. si ne incredem si in dragostea Sa, oare nu ar fi nimerit sa ne incredem si in intelepciunea Sa. Cred ca ii nimerit sa ii lasam Lui dreptul de a alege raspunsul la rugaciune. In intelepciunea Sa desavarsita va alege nespus mai bine decat stim noi sa alegem.
    A nu spune „Faca-se voia TA” mi se pare echivalent cu a folosi pe Dumnezeu pe post de automat de cafea, pui banu’ vine cafeaua, nu-i alta optiune.
    Si va rog sa ma credeti, eu slujesc un Dumnezeu, nu un automat de raspuns la cereri.

Lasă un răspuns

