PĂSTORUL VĂZUT DE ALȚII: ÎNGER SAU DEMON

Din capul locului, sunt păstor! Această postare nu este nici o tentativă de a trage focul la oala cuiva, nici un atac împotriva oficiului pe care îl reprezint. De asemenea, titlul nu este o întrebare și nici o ecuație aplicată nominal ci doar două alternative între care ne zbatem să devenim una și să nu ajungem cealaltă.

Știți că în Apocalipsa, Domnul Isus se adresează fiecărei biserici din Asia Mică dar și tuturor bisericilor de atunci și până acum prin intermediul îngerului fiecăreia. Nu poate fi vorba de ființele supranaturale, duhurile slujitoare ale lui Dumnezeu ci de o exprimare cel mult metaforică. Deși sunt multe structuri și modele de organizare bisericești, eu cred în sistemul unui păstor principal, asistat de alți slujitori ordinați (pastor asistent, pastori pe departamente, prezbiteri, diaconi), sub supravegherea unui comitet autorizat și ales (la fel ca și păstorul) la o anumită perioadă de timp de adunarea membrilor. Consider că epistolele apocaliptice validează într-o măsură acest mod de organizare.

Este adevărat, orice sistem omenesc sau care operează prin oameni este imperfect. Incompetența, corupția, idolatria, concubinajul spiritual dar și cruzimea cu care îi poate fi asasinat caracterul și îndepărtat pe nedrept un păstor sunt scenarii posibile. Există multe corespondente biblice și din realitatea vieții. Distanța între a fi înger sau demon este adesea doar un gând, un cuvânt, un gest, o atitudine sau o atingere. Uneori, căderea este deodată și fără leac, alteori este un proces îndelungat. Păstorul nu este nici înger nici demon, dar poate pendula periculos între cele două identități.

Ce îl poate face pe un slujitor al lui Dumnezeu să atragă asupra sa oprobiul public și mânia lui Dumnezeu?

Mai întâi, abuzarea poziției de autoritate împotriva ființelor celor mai sensibile și vulnerabile încredințate slujirii sale: femeile și copiii! A fi un prădător în turma pe care ar fi trebuit să o protejeze este cel mai hidos act de impostură. Trebuia să fie înger și a trăit ca un demon.

Apoi, o altă acțiune care nu poate fi tolerată unui slujitor este însușirea abuzivă a unor sume de bani pentru scopuri personale. Fiecare biserică are anumite proceduri și sisteme financiare de alocare a fondurilor. Nu este cadrul aici să analizăm aceste metode de lucru, dar oricare ar fi ele trebuie respectate cu sfințenie în primul rând de păstor. A fi hoț și tâlhar în casa peste care este ispravnic dovedește purtarea unui demon și nu a unui înger.

În fine, strecurarea ereziilor și alipirea de ”învățăturile dracilor” poate provoca mari pagube spirituale în Biserica Domnului. A tolera sau, mai rău, a promova el însuși asemenea devieri de la adevărul biblic este un act demonic și nu angelic.

Pe de altă parte sunt unii care au o aversiune cronică față de păstori. Îi acuză de dictatură doar pentru că își îndeplinesc datoria de a conduce, de slăbiciune și incompetență dacă delegă responsabilități; dacă au inițiative de misiune și evanghelizare nu au fost bine alese, dacă nu se ocupă de așa ceva este grav; dacă sunt întreținuți de biserică sunt ”păstori plătiți care lasă turma și fug”, dacă sunt voluntari… au fost și li s-a imputat că umblă după îmbogățire și amestecă afacerile cu slujba. Cu aceștia nu o dai bine nicicum.

Așadar, păstorul nu trebuie idolatrizat dar iubit, nu temut dar respectat, nu răsfățat dar întreținut, ascultat dar nu orbește, responsabil de acțiunile sale dar nu sub bănuieli rele și nicidecum aruncați toți într-o oală cu cei căzuți. Apostolul Pavel face o distincție clară între ceea ce ar trebui să vadă poporul într-un păstor sufletesc și ceea ce – din păcate – văd mulți, în cazul unora pe drept iar în cazul altora pe nedrept:

2 Corinteni 6:3-10 ”Noi nu dăm nimănui niciun prilej de poticnire, pentru ca slujba noastră să nu fie defăimată. Ci, în toate privinţele, arătăm că suntem nişte vrednici slujitori ai lui Dumnezeu, prin multă răbdare, în necazuri, în nevoi, în strâmtorări, în bătăi, în temniţe, în răscoale, în osteneli, în vegheri, în posturi; prin curăţie, prin înţelepciune, prin îndelungă răbdare, prin bunătate, prin Duhul Sfânt, printr-o dragoste neprefăcută, prin cuvântul adevărului, prin puterea lui Dumnezeu, prin armele de lovire şi de apărare pe care le dă neprihănirea; în slavă şi în ocară, în vorbire de rău şi în vorbire de bine. Suntem priviţi ca nişte înşelători, măcar că spunem adevărul; ca nişte necunoscuţi, măcar că suntem bine cunoscuţi; ca unii care murim, şi iată că trăim; ca nişte pedepsiţi, măcar că nu suntem omorâţi; ca nişte întristaţi, şi totdeauna suntem veseli; ca nişte săraci, şi totuşi îmbogăţim pe mulţi; ca neavând nimic, şi totuşi stăpânind toate lucrurile.”

Nu știu în ce măsură ar fi cazul să ne considere cineva îngeri și cât de exigente ar trebui să fie așteptările poporului, dar în niciun caz să nu dăm prilejul de a fi învinuiți că ne purtăm într-un chip nevrednic de Domnul care ne-a chemat și ne-a rânduit să slujim!

About Cristian Ionescu

Pastor Elim Romanian Pentecostal Church Chicago, USA

17 răspunsuri to “PĂSTORUL VĂZUT DE ALȚII: ÎNGER SAU DEMON”

  1. Desiugur ca nu toti pastorii sunt asa, totusi, ne spune chiar Domnul Isus in Ioan 10:8-16 cum ca, co-exista intercalati printre cei buni si din „astia” ca si cel din poezia de mai jos, chiar daca incomodeaza, deranjeaza, sunt o pricina de poticnire si din pricina lor „Calea Domnului este vorbita de rau !”( Pe internet, pe bloguri mai mult sau mai putin evanghelice…, in ziarele cotidiene, in presa de scandal, la TV, dand astfel „apa la moara” religiilor traditionale…!)

    PASTOR PLATIT…

    Ezechiel 34:1-31;
    Ieremia 23:1-6; 3:15;
    Ioan 10:11-13.

    Păstor plătit cu-un loc de muncă,
    Comod şi dezinteresat;
    Poveri nu poartă ci le-aruncă
    Drept vrednice de…lepădat !

    Păstor plătit şi oportun,
    Nepăsător de turma-i mare;
    Îşi lasă oile-n surghiun,
    Le-mprăştie din Adunare…

    Păstor comod şi graseiat
    De o prea multă bunăstare;
    Când vine lupul la furat
    Se-afund-adânc în nepăsare !

    Păstor prea leneş şi sporadic,
    Arar căutând oaia pierdută;
    În predică-i aşa apatic
    Când oaia slabă e vândută…

    Pe-un preţ scăzut şi-n derizoriu,
    Pe-un pumn de linte râncezită;
    Dacă nu scoate-un…”onorariu”,
    A oii piele-i argăsită…

    Păstor plătit, de circumstanţă,
    Cu stat de plată şi pe bani;
    Dar cum ? Nu are importanţă,
    Că-s de la văduve şi-orfani…

    El scopul vrea să-şi vadă-ajuns;
    Să stea-ntr-un loc mai multă vreme !
    Căci, pentru-aceasta este “UNS…”
    (Nu oi pe nume să le cheme…)

    Lui nu ii pasă că-a sa turmă
    Se duce-n râpa cea adancă;
    Ce-o fi, mai vede el la urmă,
    Căci vremea nu-i trecută incă…

    Pe oaia slabă, cu gălbează,
    O lasă neajutorată,
    Nepăstorită ! Cea cu vază,,
    Numai aceea e căutată !

    Se zice cum că-i păşunată
    Pe cea păşune, bun imaş !
    Cu-un scop: Să fie mulsă-ndată,
    Să dea degrabă-un bulz de caş…

    …Ba, pentru lână, pentru lapte,
    Ba, pentru-un miel bun de tăiat;
    Pe-un boţ de brânză dată-n noapte,
    Păstoru-ndată-a promovat

    O oaie grasă ce a uns,
    Cu seu de fire, necurat;
    Cu lână, preţul de la tuns,
    Un loc de cinste, de-apucat !

    Şi oaia grasă, de sorginte
    Aleasă, că e neam cu vază;
    Propusă e să stea ‘nainte
    Şi…nu-i bolnavă de gălbează…

    Şi-n loc de un păstor real,
    El lasă oaia la condus;

    Cu behăitul ei tribal
    Ce paşte-aiurea făr’ Isus !

    Turma ajunsă-i într-un hal
    De-mprăştiere, hăbăucă;
    Din sfânt, el deveni stradal,
    “Ciupind” pe toţi, de unde-apucă…

    Păstor plătit c-un bulz de caş,
    Cu-antecedente în vechime;
    Când lupta-i grea, el ca un laş
    Curând se pierde în mulţime…

    Sau, ca Isai, cu zece caşuri
    Trimise pe-un bălai copil,
    Dorind de a plăti “peşcheşuri” *
    De bunăstare-n mod abil,,,

    Cadouri scumpe la Cezar:
    “Si dă-i si luptă…si iar dă-i…”**
    Trăieşte-n lume ca în Har,
    Bine, doar el şi cu ai săi…

    Când lupta vieţii e acerbă,
    Nu-şi pune viata sa în joc;
    Îşi pune palma proptă-n barbă,
    Un sfinx; de neurnit din loc…

    De forţa motrice-a iubirii,
    N-a auzit măcar odată;
    Doar, el slujeşte-n Legea…firii,
    Când prefăcut pronunţă: “TATĂ…!”

    * Peşcheş – ( în limba turcă). În secolele al XVI-XVIII-lea în Ţara Romanească şi Moldova. Denumire a darului în bani sau obiecte de valoare, pe care domnii pământeni le trimiteau sultanilor şi altor demnitari ai Porţii Otomane; Cadou, mită, atenţie.
    ** Aluzie la personajul Agamemnon Dandanache, din piesa “O scrisoare pierdută…” de Ion Luca Caragiale.

    Cameleonic, se preface,
    Căci are doar talentu-n sânge;
    E insistent şi e tenace,
    Convingător, atunci când plânge…

    Cu lacrimi crocodiletante, ***
    El cucereşte inimi moi;
    Berbeci şi miei şi…oi gestante…
    Căci doar e…Baciul dintre oi…

    Privind spre el, Cerescul Tată,
    Îl vede cât e de năimit; ****
    Ruşinea ii va fi răsplată,
    Slujind ca un păstor plătit…,!

    ACIDUZZU, 03.10.2010, ora 10,30-16,50

    *** Crocodiletant – cuvânt compus (croco + diletant); lacrimi de plăcere !
    Se spune despre crocodil că atunci cand şi-a zdrobit prada între fălci,
    varsă lacrimi…
    **** Năimit – arendaş, tocmit cu ziua, angajat pe stat de plată, zilier.

  2. Pentru mine păstorul ar fi un „înger”. Dar să nu fie „slab de înger”, purtat încoace şi încolo de orice vorbă şi orice vânt de învăţătură, ci să ţină frâul bisericii bine în mână. Altfel, dacă biserica simte că păstorul şi conducerea nu ştiu exact ce vor, şi mai văd că turma Domnului este condusă „după ureche” şi după cum fluieră vântul prin parcare, atunci apar tot felul de vociferări şi un amalgam de idei şi păreri care dau naştere la discordii între fraţi.
    Cât despre demoni, nu avem nimic în comun cu ei! Dar nici ei cu noi!

  3. Dupa parerea mea nu este o alta slujba mai grea.Asta deoarece trebuie sa faci fata unor enorme exigente si nu ma refer la oameni.pastorul consacrat nu apare din senin si nu este pana la urma alegerea lui.Ca sunt unii care vor si ei, este alta treaba.Dar si pe unii si pe altii îi judeca dl Isus Cristos,Unsul lui Dumnezeu din Ps 2.
    Pastorul ales si trimis sa invete,sa mustre si sa de intelepciune in neprihanire este angajat pe viata, el si familia lui inaintea lui Dumnezeu.El este ingerul bisericii.Trimis si pus acolo ca sa procedeze intocmai dupa cum îi vorbeste Unsul.Si asta zi si noapte,iarna si vara,pana la moarte, fara concediu sau odihna si deseori este comparat cu urcatul unui munte;iar când ai ajuns sus,pe varf:”Vino acasa!”
    Ce se intampla intr-o biserica in care pastorul nu are nici o relatie cu UNSUL?Pastorul îi da înainte cu ce a învatat cu diferite prilejuri dar nu are nimic sa dea cu adevarat.

  4. Haideti sa ne intoarcem la inceputuri.La inceputurile biserici nu era nimeni vreun pastor principal ,si apoi pe langa ei ,pastori asistenti sau altceva de felul acesta.In biserica primara tot Noul Testament arata ca Biserica era pastorita de catre prezbiteri care mai erau numiti si episcopi ,economi,pastori.Rolul prezbiterului este foarte complex,si anume in timp ce poate pastori ,trebuie sa poata si da invatatura sanatoasa,instare sa invete pe alti,apoi apoi ca in rolul lui intra si slujba de econom ,ingrijitor al valorilor ,valorile sunt oitele nu banii.Ei prezbiterii ,numitii si pastori ,pt ca au dreptul de a pastori,drept legat de catre apostolul Petru in 1 Petru 5:1-4, si recunoscut si predicat si de Pavel in Fapte 20:17-31.Pavel in toata Asia ,el nu a randuit asa cite un pastor principal prin biserici si ajutoare pe langa el ,ci Pavel a randuit prezbiteri in fiecare Biserica..Fapt.14:23.Asa au stat lucrurile la inceput ,la inceput nu era sef inafara de Isus nimeni.Astazi noi avem structuri de conducere in piramida.un sef in varf si de acolo in jos ,toate bine organizate.Oricit de bine organizate au sa fie,ele nu sunt invatatura apostolilor.Invatatura apostolilor arata diferit decat oricare organizare rea sau buna a zilelor noastre.Cat despre faptul ca in bisericile din Apocalipsa ,se scrie ingerilor Bisericilor,adica fiecare biserica in parte avea cite un inger,anghelos din greaca inseamna aducator de vesti bune ,sau mai pe inteles ,kali anghelia =vestea buna .Cine erau cei care aduceau vestea buna in biserica,in biserica primara.?ca daca o luam dupa vremurile noastre o sa zicem ca pastori ,fiindcanumai pastori pleaca asa incoace incolo si aduc vesti si duc vesti.In biserica primara pastori nu isi paraseau turma,iar pentru a merge pe teren erau ,apostolii,erau evanghelistii,erau invatatori,erau prorocii,in nici un caz prezbiteri.Pavel si Sila si alti frati din Antiohia au urcat la Ierusalim sa se intalneasca cu apostoli si cu prezbiterii din Ierusalim ca sa isi rezolve unele neintelegeri.Apoi stim bine ca apostolii si prezbiteri au hotarat.Fap.15:23,dar si fratii,ceace inseamna ca biserica este un trup ,are o unitate,si o legatura frateasca egala in a lua hotararii.Diferenta o fac slujbele unde unii au mai mari sarcini de purtat pe umeri de cat alti ,nu ca si astazi unde diferenta ii unde unii sunt mai sefii decat altii.Problema cu ingerul fiecarei bisericii este destul de clara ,dar ea este foarte interpretata in diferite feluri de aceia care oricum au interpretari defectuoase la Scriptura.Ca daca unii nu stiu sa talmaceasca si sa urmeze intocmai depilda slujba pe care o are un diacon de facut ,cum poate respectivul sa imi dea o talmacire mai buna la un capitol din Apocalipsa,se poate ca din acelasi pom sa dea si roade rele si roade bune.?

    • Nu cred că în Biserica Primară nu erau ierarhii locale. Vă referiți la prezbiterii din Ierusalim care aveau autoritate asupra Bisericii în general și cărora chiar Pavel li s-a subordonat (până la un punct).

      • @cristianionescu

        nu m-am referit doar la prezbiteri din Ierusalim.,ci vedeti ca am amintit si de cei de la Efes.Curios ca daca la Efes ar fi fost o altfel de ierarhie locala ,nu facea sens ca Pavel sa cheme pe prezbiteri si nu pe seful prezbiterilor.Daca exista vreunul peste prezbiteri ,l-ar fi chemat pe ala ,apostolul Pavel.Apoi si la Filipi scrie in Fil 1:1,catre sfinti din Filipi ,catre perezbiteri si diaconii.Da cam asta era ierarhia locala ,prezbiteri si diaconii,sau mai pe romaneste pastori si slugile.Diaconos = sluga.slujbas=ipiretis.rob=dulos.Da deacord ,dar unde o fost punctul.?Cel descris in Galateni 2?Ce curaj pe Pavel ,ca sa il mustre pe cel care ia dat mana libera si unde el s-a verificat,si ce daca,Petru niciodata nu a vorbit de rau pe Pavel ,dincontra avea bune pareri despre lucrarea lui Pavel…2 Pet.3:15-18.Cat despre mustrarea lui Pavel catre unul din prezbiteri din Ierusalim ,care era si apostol (Petru),asta nu inseamna nici pe departe despartirea lui Pavel de biserica din Ierusalim ,dincontra …zice Pavel celor din Tesalonic…Caci, fratilor, voi ati calcat pe urmele bisericilor lui Dumnezeu, care sunt in Hristos Isus, in Iudeea; pentru ca si voi ati suferit din partea celor de un neam cu voi aceleasi rele pe care le-au suferit ele din partea iudeilor. (1Tes.2:14).In rest trebuie sa ascultam si astazi de sfatul lui Pavel care zice….Prezbiterii care carmuiesc bine sa fie invredniciti de indoita cinste, mai ales cei ce se ostenesc cu propovaduirea si cu invatatura pe care o dau altora. (1Tim.5:17).Asa ca din partea mea toate cele bune va doresc ,si multa cinste,fie ea si verbala deocamdata.Fiti binecuvantat .

  5. Eu vad orice pastor (indiferent de marimea bisericii care o slujeste) ca fiind si el un om. Nici inger nici demon, ci un simplu om.
    Poate gresesc, poate unii se simt jigniti sa fie priviti ca simpli oameni, dar asa ii vad eu.
    Pastorii sunt oameni, slujitori ai Domnului si ai altor oameni (membri in biserica locala). Cand omul pastor greseste si nu mai este vrednic sa fie slujitor al Domnului in biserica, acelasi Dumnezeu care l-a ridicat pe el, va ridica un alt om sa slujeasca acea comunitate.

    • Exact așa simt și eu. De aceea am spus clar că pastorul nu este nici înger nici demon. Dar așa suntem văzuți de mulți și trebuie demontat acest mit.

      • Am impresia ca partea mai grea de acceptat de catre unii pastori e ca sunt slujitori ai fratilor din Biserica. De prea multe ori auzim „conducerea Bisericii …” si cu mult mai rar „slujitorii Bisericii …”.

      • Atunci care este definitia Scripturii sau care este pozitia Domnului Isus in aceasta problema, ca pozitiile si parerilwe oamenilor le-am vazut si le stim?

  6. Inger ori. . .demon !. Extreme dramatice la superlativ ,precum doua foi subtiri de tort, ce se ating fortat,lipsite de substanta hranitoare,de crema ,de esenta !.Radicalismul Credintei ce muta muntele ,ori a mersului apostolic pe apa, pentru al intelege si al raporta la ZIUA DE AZI ,-neaparat -trebuie raportat la cotidianul dioptriilor noastre scazute de imbuibare ,ce micsoreaza si mai mult acel graunte de mustar !. Lipsiti de Puterea Mangaietorului ,criticismul cat si verdictele noastre ne incrimineaza ireversibil !. Cu ingadiunta moderatorului ,pun si eu o intrebare retorica : ” Pastorii ce sunt „alesi” SA CONDUCA O BISERICA ori, prin divizare rebelica. . . se proclama, se”auto-inscauneaza revolutionar” in fruntea unei noi turme, ce certitudine avem ca ei sunt calauziti de la

    pornire ,de DUHUL ADEVARULUI ??!!.

  7. …pina la descoperirea tuturor lucrurilor nu putem avea certitudini ci doar opinii mai mult sau mai putin subiective…

  8. Ingerii bisericilor nu sunt nici pastori, nici preoti, ci sunt exact ceea ce se afirma, adica ingeri. Fiecare biserica are un inger.

  9. Toata stima pentru lucrarea pe care o faceti, dar ceea ce vreau sa exprim prin acest mesaj se refera la modul general, deoarece sunt pe deplin constient ca mai sunt oameni ai lui Dumnezeu care pastoresc turmele de bunavoie si din dragoste, nu pentru un castig marsav. In primul rand un pastor ca sa fie pastor trebuie sa fie ales de Duhul Sfant si nu de oameni prin vot, in al doilea rand in biserica nu trebuie sa fie numai un pastor(batran) ci mai multi. Privind pe teren, daca luam de exemplu biserica penticostala lucrurile sunt foarte grave, sunt abateri mari de la Sfanta Scriptura, nu dau exemple fiindca se stiu care sunt. Daca apostolul Pavel spunea:”Calcati pe urmele mele dupa cum si eu calc pe urmele lui Hristos” – oare cati pastori din ziua de astazi au curajul sa mai faca aceasta afirmatie ?
    In zilele noastre care sunt cele de mai pe urma, pastorul este un fel de patron in biserica, el trebuie sa stie tot ce misca in biserica, el trebuie sa aprobe, el trebuie sa …
    Ideea cu pastor senior, pastor asistent, pastor de tineret sau pastor cu muzica nu o gasim in Biblie.
    PASTORUL NOSTRU SENIOR NU ESTE DECAT ISUS CRISTOS.Amin.

    • Nu, Domnul Isus nu poate fi coborât la nivelul de pastor senior (și eu am adoptat acest termen pentru că nu mi-a plăcut să fiu ”principal”) al unei biserici locale. El este Păstorul cel Mare”!
      Cât privește câștigul mârșav, înseamnă că este și un câștig cinstit dar pe care încă din vremea apostolului Petru unii l-au corupt în ”mârșav”. Rușine lor și tuturor celor care de atunci și până astăzi fac același lucru. Prin lenevie, prin răutate și prin incompetență. Totuși, de ce credeți (și nu numai dvs.) că majoritatea păstorilor ar fi așa? Eu nu cred. Avem toți slăbiciuni și limite, dar eu cred că majoritatea au temere de Dumnezeu și dragoste de turmă și de slujbă. Consider că s-au creat niște percepții greșite datorită câtorva uscături…

      • Cu tot respectul dar nici pe departe nu vezi lucrurile scriptural.Daca ai fi citit toate postarile de aici ai fi vazut o opinie generala si cateva puncte biblice subliniate de cei mai multi.Asa ca las-o mai moale cu tonul foarte hotarat.Macar daca ai fi spus”dupa parerea mea” era altceva.

  10. Draga Cristian Ionescu,
    Versetul din 2 Corinteni e spus de un apostol despre apostoli, nu unor oameni care se numesc pastori facuti la fabrica numita seminar. Nu-i greu de sesizat diferenta intre cei alesi de Duhul Sfant pentru a sluji in lucrare si cei cocotati in frunte pentru o viata calduta.
    Ierarhia in zilele noastre se face dupa diplomele dobandite, nicidecum dupa zdrobirea lucrata de Duhul in cei nebagati in seama.
    Cand stai de vorba cu un pastor, automatismele mandriei sant adanc formate in mintea bietului popa. El intotdeauna va sti ca este cel care trebuie sa te invete, sa-ti spuna cum sa faci…adica e atotstiutor. Sau un fel de „sant bogat si nu duc lipsa de nimic”.
    In zilele noastre biserica a ajuns o institutie.
    Citat: „Este adevărat, orice sistem omenesc sau care operează prin oameni este imperfect”
    Aicea-i buba, sistemul acesta omenesc vrea sa-i ia locul Duhului Sfant.

    Tot ceea ce citim in Biblie referitor la presbiteri sau batrani, avea de-a face strict cu oameni fara ierarhie, fara salar, fara acapararea puterii, nu ca si cum ar stapanii peste frati etc si atunci rezulta o partasie frateasca in care fiecare da ce a primit de la Stapan pentru cresterea Trupului, unde batranii aveau o experienta duhovniceasca matura, sfatuind si indrumand pe cei „bautori de lapte” spre crestere.

    Doua pasaje izbitor de diferite dar asezate unul langa altul.
    1. Pretentia dumitale:
    „Așadar, păstorul nu trebuie idolatrizat dar iubit, nu temut dar respectat, nu răsfățat dar întreținut…”
    2. „…în necazuri, în nevoi, în strâmtorări, în bătăi, în temniţe, în răscoale, în osteneli….în slavă şi în ocară, în vorbire de rău şi în vorbire de bine. Suntem priviţi ca nişte înşelători, măcar că spunem adevărul; ca nişte necunoscuţi, măcar că suntem bine cunoscuţi; ca unii care murim, şi iată că trăim; ca nişte pedepsiţi, măcar că nu suntem omorâţi; ca nişte întristaţi, şi totdeauna suntem veseli; ca nişte săraci, şi totuşi îmbogăţim pe mulţi; ca neavând nimic, şi totuşi stăpânind toate lucrurile.”

    Iar despre „”păstori plătiți care lasă turma și fug” e scris.

    Cercetati-va pastori si vedeti ca va place sa fiti in frunte, sa conduceti, sa controlati, sa manipulati, sa vi se dea intaietatea (automat nu doriti smerenia).
    Cata diferenta intre Cel ce era scuipat odata si cei la patru ace duminica la amvon!
    Pastorul in forma de azi e o frana in calea partasiei fratesti.

    Un nebagat in seama

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: