SISTEMUL IDEAL DE ORGANIZARE A UNEI BISERICI LOCALE

În ultima vreme am primit mai multe comentarii care deplâng modul defectuos în care s-a dezvoltat structura ierarhică în biserici, cu referire în special la poziția de pastor. Postarea de față nu este o tentativă de a trage foc la oala tagmei și nici de a descalifica opiniile de care vorbeam. Biserica a trecut de-a lungul timpului printr-un proces de dezvoltare care a cerut multe reforme și schimbări de direcție. Interesant că Domnul Isus nu a lăsat pentru instituția care îi aparține o formă anumită de organizare ci doar principiul: ”Cine vrea să fie cel mai mare, să fie slujitorul tuturor”. Ce înseamnă concret această slujire este un subiect destul de vast.

Ceea ce doresc să subliniez este că orice ierarhie depinde și de capacitatea și integritatea oamenilor dar este și tributară limitelor și deficiențelor naturii umane. Asta înseamnă că va fi un sistem imperfect, oricât de bine gândit ar fi și… oricare ar fi acela. Soluția nu este să schimbăm sistemul oridecâteori falimentează un lider ci, dacă situația o cere, să se schimbe liderul. Iată de ce sunt un mare avocat al organizării electorale a bisericii locale. Am auzit tot felul de păreri cu privire la alegerea prin proorocii, sorț etc. Nu intru în detalii, doar punctez că revelația a folosit doar la alegerea pentru trimitere (cazul Pavel și Barnaba) și nu pentru slujirea locală. ”Inima (omului) este nespus de înșelătoare și de deznădăjduit de rea” așa că și în cazul în care un om ar fi numit prin revelație, posibilitatea unui faliment ulterior nu este exclusă. Confirmarea majoritară, periodică, de către biserica pe care o slujește este un mod de a preveni eventualele abuzuri. Este părerea mea, dar de care sunt convins. Nu este bine nici un păstor să chinuie o biserică și nici o biserică să-l chinuie pe păstor. Mai ales că, oricum, toți suntem aici doar pentru un timp. Vine vremea când într-un fel sau altul trebuie să predăm slujba, poziția, scaunul etc. În caz de erori grave (imoralitate, furt…) se poate acționa pe loc, în cazul unei decăderi treptate a capacității de slujire (boală, vârstă) la termenul stabilit.

Nu scrie nicăieri că eu trebuie să fiu păstor undeva! Nici măcar nu trebuie să existe o biserică locală oarecare! Dacă nu sunt eu este altul, dacă nu este această biserică va fi alta, lucrarea Domnului merge fără oricine anume, deoarece Dumnezeu are întotdeauna opțiuni. Dacă suntem ceva este un privilegiu divin! Așa că trebuie să ne luăm suficient de mult în serios slujba, lucrarea, responsabilitățile, dar să nu ne luăm prea mult în serios pe noi înșine: suntem aici doar pentru o vreme! Biserica a existat până la noi și, dacă nu vine sfârșitul va exista după ce trece vremea noastră. Acest adevăr este esențial și trebuie să domine gândirea unui slujitor.

Așa că, oricare ar fi sistemul și structura de organizare, trebuie să alocăm puțin spațiu pentru imperfecțiuni și slăbiciuni (toți le avem, nu vom găsi oameni perfecți) și trebuie să existe prevederi pentru corectarea eventualelor abuzuri și pedepsirea sau înlocuirea celor vinovați.

Sistemul ideal de organizare a unei biserici locale? Nu este sistem ideal, nici Domnul nu a stabilit unul oarecare deși ucenicii erau pregătiți și îl cereau. Însă Biserica are un Domn ideal care o va purifica și pregăti pentru slavă!

About Cristian Ionescu

Pastor Elim Romanian Pentecostal Church Chicago, USA

80 răspunsuri to “SISTEMUL IDEAL DE ORGANIZARE A UNEI BISERICI LOCALE”

  1. Frate pastor,

    Cele afirmate de catre dumneavoastra au un temei nou-testamental.

    Inca ne este (unora) proaspat in memorie „conflictul” creat de cererea fiilor lui Zebedei…
    …Si au putut bea acestia „paharul” ? Ne-o spune istoria ! Cum a murit Iacob ? Cum a murit Ioan ? Totusi, nu despre aceasta se vorbeste aici ci despre a fi PURTATOR DE POVERI pentru turma pastorita !

    Se zice in popor: „Magarul poarta samarul” !

    N-am vazut insa (inca) niciun magar pe post de cioban (leader) la turma ! Dac-ar fi fost asa, exprimarea tanarului pastor David, din Psalmul 23 ar fi sunat cu totul altfel decat: „Domnul este pastorul meu…(continuati va rog, toti cei ce cititi sau ati memorat acest psalm !).
    Se poate oare substitui un…animal de povara capacitatilor si responsabilitatilor unui pastor inzestrat nu numai cu ratiune dar si cu calauzirea Duhului ? Vocatia,? Ah, vocatia ! Ea este in cele mai multe cazuri „gaselnita” invocata spre a masca o ravna nemeritata !
    Una a fost…magarita lui Balaam, dar asta nu inseamna ca exceptia intareste regula si toti… se-nvrednicesc sa vorbeasca ! Caci de calauzit, mai lasa de dorit calauzirea!

    Apostolul Pavel lasa la latitudinea bunului simt al unora care ravnesc mai mult decat trebuie ravnit:
    ” Daca ravneste cineva sa fie episcop (si pastorul este intotdeauna un episcop, dar un episcop nu poate fi intodeauna si pastor !) doreste un lucru bun ” spune apostolul in 1 Timotei 3:1.
    Dar asta nu inseamna ca intotdeauna este si realizabil !
    O fi citit el, petentul pretendent-ravnitor la…”scaunul episcopal” ceva literatura teologica (mai mult pe…Goagal, vorba lui Marean Vanghelie, primarul sectorului 5- Bucuresti…), s-o fi fotografiat si el candva, undeva cu o biblioteca doldora se carti editia „PRINCEPS” in fundal… sau, ( in cel mai rau caz) o fi absolvit oaresce „cursuri” prin corespondenta (la distanta) spre afi un pastor fara caciula pe „ǎ” dar care isi determina propria biserica sa-si faca „harakiri” sau „seppuku” dupa inscaunarea oficiala…
    Daca n-are incredintarea si imputernicirea lui Ieremia din capitolul 1:4-19, nu se va-nvrednici sa zica nici „Amin” dupa o simpla rugaciune rostita de vreun frate mai…agramat !

    Apostolul Pavel pune din nou „degetul pe rana” atunci cand intreaba:
    „Dar cum vor chema pe Acela în care n-au crezut? Şi cum vor crede în Acela despre care n-au auzit? Şi cum vor auzi despre El fără propovăduitor? Şi cum vor propovădui, dacă nu sunt trimişi?…” (Romani 10:14-15 a)

    Fratele Marius Cruceru marturisea nu demult pe blogul dansului despre cum, in decursul unui interviu, in vederea admiterii la Institutul Teologic, un frate scump, macaragiu, de frica gerului din cabina macaralei, a dorit sa-si schimbe „profesia” si sa „se faca” pastor… No comment, more…
    Sau, cum, o sora din biserica ii marturisea unei alte surori de la cor cum ca visul ei este sa-si vada ficiorul pastor ! „Ca doar nu-i mare branza ! Isi conspecteaza predicile de pe internet !” Iaca, na ! Halal pastor, aman biserica !

    Tot apostolul Pavel subliniaza cu elocventa cum ca ” El (Hristos) a dat pe unii…pastori…”, in Efeseni 4:11.
    Si-atunci, daca asa stau lucrurile, cu ce obraz dau unii buzna in sanctuarul slujirii de exceptie, crezand ca pastoratia este un „lucru de apucat” ?
    Aaaa, inteleg !
    Ei sunt… „cap si nu coada !” Ca doar asa scrie in Deuteronom 28:13:
    ” Domnul te va face să fii cap, nu coadă; totdeauna vei fi sus, şi niciodată nu vei fi jos…”
    Ce pacat insa ca ei citesc fragmentar. Acolo se referea in mod exclusiv la Israelul care va fi remarcat (pana-n ziua de astazi) drep”cap” printre popoare. „Si toate familiile pamantului vor fi biecuvantate in samanta ta ! „, ii promitea Domnul Dumnezeu lui Avraam in Genesa 12:3)

    Dar pana la a fi „cap” in biserica lui Hristos, inseamnaO SFIDARE, UN AFRONT LA ADRESA UNICULUI CAP AL BISERICII, ISUS HRISTOS !

    Ele este CAPUL, iar noi, doar MADULARE IN TRUPUL SAU !.

    In 2 Tesaloniceni 1:10, ni se spune noua astazi, in anul 2012 (dupa „calendarul mayas…”) ca atunci „cand va veni in ZIUA ACEEA, VA FI PROSLAVIT IN SFINTII SAI” ( IN TRUPUL SAU, BISERICA SA RASCUMPARATA, VREDNICA DE A FI LUATA IN SLAVA VESNICA ! )

  2. Intr-un mesaj trimis conducerii Cultului Penticostal Roman spuneam ca:

    -„Nu este scriptural ca puterea absoluta de-a decide in toate aspectele bisericii
    ( financiar,admininstrativ, organizatoric,sau spiritual, etc)
    sa fie concentrata in mana unui singur individ indiferent de cine ar fi el.
    (ca si seful cultului penticost, seful de filiala, sau pastorul local).
    .
    In biserica apostolica, toate deciziile bisericii (admininstrative, organizatorice si mai ales spirituale) se faceau de catre o grupare de oameni sfinti
    ( de catre ceata prezbiterilor bisericii sau de catre biserica ) si nicidecum, nu de catre un singur individ.

    Acest sistem anticrist de manipulare si control al bisericii printr-un singur individ, este rejectat si condamnat de apostoli deoarece el este o piedica serioasa in calea lucrarii Duhului Sfant in biserica…si este o poarta larg deschisa spre dictatura spre coruptie si spre control absolut al bisericii.
    Diotref este tipul „pastorului principal” de astazi, care domina si controleaza biserica dupa bunul lui plac. -3IOAN,9-10.-
    (noi credem conform Invataturii Apostolice, ca pastorul este egal cu ceilanti membri din ceata prezbiterilor, el insusi fiind un prezbiter si nicidecum capetenia lor.)
    Egalitatea si autoritatea prezbiterilor trebue sa se manifeste in toate aspectele privind mersul, viziunea si lucrarile spirituale ale bisericii.
    .
    (conform:
    Faptele Ap. 14:23, Tit 1:5, Fapt.20:17, Fapt.21:18, Iac.5:14 , 1Pet.5:1, 1Tim.5:17 , Fapt.20:28)
    .
    Invatatura apostolica ne arata o conducere colectiva a Bisericii in care Capul Bisericii este Hristos.
    Dar organizarea seculara a bisericii (lumeasca), ne arata o conducere individuala, bazata pe un singur „cap” (pastorul),el fiind investit cu putere deplina in toate lucrarile si slujbele biesericii si tot el fiind conducatorul suprem al bisericii.
    Acesti pastori nu numai ca nu ocupa o pozitie scripturala in Biserica dar nici nu sunt adeveriti si insotiti de Domnul in lucrarea lor cu semnele si minunile care ar trebui sa-i caracterizeze pe adevaratii slujitori ai Evangheliei.
    Pentru acesti „pastori” ai vremii sfarsitului Domnul are un cuvant aspru de condamnare:

    -„Gemeti, pastori, si strigati!
    Tavaliti-va in cenusa, povatuitori ai turmelor! Caci au venit zilele injunghierii voastre. Va voi zdrobi, si veti cadea la pamant ca un vas de pret”. (Ier.25:34)
    (Profetia din Ieremia 25 este o profetie pentru vremea sfarsitului).

    • Prezentarea dvs. are o doză de idealism și este – într-o mare măsură – utopică. Știți de ce? Știți pe ce criterii ajung mulți să fie ordinați în slujbă?… după care, poc în ceata prezbiterilor, nu știu despre ce e vorba dar sunt acolo…

      • Fr. Ionescu,

        apreciez foarte multe din gandirile dvs. cu privire la multe subiecte. In foarte multe subiecte sant pe aceeasi linie cu dvs., insa cu privire la acest subiect, subscriu celor prezentate de ioan_basa vizavi de modul de organizare a conducerii unei Biserici.
        Gasesc biblic ca adunarea sa fie condusa la nivel de grup, in care tot grupul are drept de veto.
        Un fenomen despre care am mai vorbit este faptul ca cei mai multi pastori din Romania care au darul de a predica evanghelia, lipsesc excesiv din Biserica pe care o au de pastorit, facand slujba de evanghelist. Consider ca slujbele de pastor si evanghelist sant doua slujbe diferite cu atributii diferite, insa unii frati pastori care predica foarte des evanghelia, fac mai mult slujba de evanghelist decat de pastor, neglijand turma la care s-au angajat sa o pastoreasca. Parerea mea este ca un pastor de Biserica nu poate fi in acelasi timp si pastor si evanghelist.
        Ati remarcat ca atunci cand cade un pastor de biserica in pacat, toata biserica este zdruncinata din temelii si uneori ajunge prin a se desbina? Credeti ca in conditiile in care o biserica ar fi condusa la nivel de grup si unul din grup ar cadea in pacat, efectele negative care s-ar rasfrange asupra bisericii ar fi aceleasi ? Eu ma indoiesc. Va vorbesc ca unul care noi aici am gustat caderea celui care ar fi trebuit sa fie lumina Bisericii si am vazut efectele distrugatoare pe care le are o asemenea cadere asupra Bisericii. Biserica s-a dezbinat din cauza lui si a celor din comitet, care in loc sa faca dreptate, au dat la o parte Cuvintul lui Dumnezeu si au aparat un stricat, care prin pacatul comis a adus o rusine peste Biserica care poate nu sterge nici in 10 ani. Si parca caderea lui nu a fost suficienta in sensul ca, in loc sa aiba bunul simt si sa se retraga de la conducere, dupa 3 luni de punere la disciplina ( chipurile ) si-a reluat postul ca un nerusinat, mai ales ca, contractul de inchiriere a locasului unde se aduna Biserica este pe numele lui, iar celor ce nu le convine situatia, li se spune cu nerusinare: cui nu-i convine sa plece !!!
        Uitati-va si in Vechiul Testament ca marele preot nu era considerat Capul adunarii ci, organizarea era hotarata de
        Sobor sau de batranii adunarii. Niciodata nu gasim expresia la singular in tot VT, in ce priveste conducerea adunarii. Iar ceea ce am spus eu, este confirmat de Domnul Isus in Matei 5, unde spune ca, cel ce va spune fratelui ” prostule „, va cadea nu supt pedeapsa Marelui Preot ci, supt pedeapsa
        Soborului, adica a cetei de preoti, care dadea o sentinta la nivel colectiv.

        • Ce spuneți dvs. SUNĂ cumva dar este utopic. Ați pomenit vreodată să se poată organiza ceva sub conducerea unei… cete? Cât de mare?
          Pe de altă parte subestimați importanța comitetului ales de biserică. Ideea că pastorul face ce vrea cu comitetul este un fals. Dacă are călăuzire și vine cu propuneri bune (doar la asta se gândește toată ziua) și comitetul aprobă ce înseamnă asta, că e dictator iar comitetul e de paie? Și comitetul ce să facă, să-i dea în cap numai ca să demonstreze că nu e de paie? E absurd! În mai toate bisericile există suficientă opoziție și obiectivă și rău intenționată încât un pastor să fie destul de supravegheat.
          Apoi, chiar dacă unul dintre prezbiteri cade, nu credeți că oricum biserica este zguduită?
          Mai mult, deplângeți faptul că pastorul este evanghelist. Vă contraziceți, mai devreme spuneați că prea depinde biserica de el. Eu plec de vreo 10-12 ori pe an. Răspund la invitații pentru că și alții acceptă invitațiile mele. Dar am slujitori de nădejde pe care biserica îi iubește și îi respectă (au fost votați cu mari majorități și doar așa i-am ordinat și au intrat în comitet). Eu nu am ținut să oficiez toate actele de cult în biserică și nu controlez obsesiv departamentele de lucru. Nu cred că este bine ca biserica să stea într-un singur om. Dar nici în cealaltă extremă nu cred. S-a încercat și rezultatele nu au fost ideale nici acolo. Mai mult, există întruniri ale bisericii (la noi, de două ori pe an) când aberațiile pot fi aduse în fața adunării. Nu cred în dictatura pastorală dar nici în dictatura unui grup de păstori care (aoleu!) să vedeți ce zarvă când încep să se cotonogească între ei…
          Am spus clar, orice sistem are neajunsuri, chiar cel apostolic a scârțâit destul cât să facă reforme (vă aduceți aminte de cei 7 diaconi).
          Indiferent de sistem, dacă oamenii care sunt bine văzuți de adunare (prin vot, altfel cum?…) ajung în poziții de conducere, fiind integri, serioși și cu verticalitate, dar fără să fie scandalagii, cârcotași, lucrurile vor merge bine.
          Vă aduc aminte că în Apocalipsa Domnul adresează scrisorile către biserici prin îngerii lor (nu credeți că se referă la… îngeri cu aripi, nu?), simbolic, unul care este responsabil de viața spirituală a bisericii locale.

      • Interesant raspunsul lui Remus, mai ales ca nu am vorbit cu el, prin similititudinea ideilor din postarea mea anterioara, numita privata. S-ar putea deci ca asa sa fie……

      • Frate Ionescu

        Viziunea mea nu este nici utopica si nici idealista…
        Este o viziune scripturala.
        Dar eu cred ca datorita sistemului de organizare piramidala a bisericilor contemporane, (facuta pe principiul sistemului templelor Vechi Testamentale), acest sistem a generat (si genereaza), coruptia si abuzurile in bisericile noastre evanghelice .
        Am trecut prin multe biserici si am inteles „mecanismul” dupa care este manevrata si manipulata lucrarea lui Dumnezeu in acele biserici.
        Sunt rare bisericile in care cei care conduc aceea congregatie, sunt cu adevarat oameni integri, nefatarnici si necorupti , si mai ales, sunt cu adevarat duhovnicesti.
        Din pacate, conducatorii care par la prima vedere a fi cei mai „carismatici” (vezi cazul Detroit, Arizona, California, New-York) se dovedesc in final a fi cei mai corupti.
        Cu cat beneficiile financiare ale pastorului sunt mai mari, cu atat si manipularile, coruptia si coruptia sunt mai mari.
        Nu trebue sa fiti de acord cu pozitia mea „utopica” dar asta este realitatea in multe biserici romane.
        Oare chiar am ajuns la concluzia ca Invatatura Apostolica privind organizarea bisericii, nu mai este relevanta astazi pentru „Biserica Penticostala Romana” ?
        Asa s-ar parea…..

      • Cunosc un caz concret de biserica romaneasca ce au eliminat oficiul pastorului principal inlocuindu-l cu o echipa/ceata de prezbiteri. Lucrurile mergeau bine in ce priveste conducerea, dar…dupa o perioada relativ scurta stiti ce au comentat comentaciosii?(ce nu lipsesc niciodata din nici o biserica indiferent de structura de conducere sau de orice 🙂 intre noi fie vorba, nu incape toata biserica in ceata ) Dar sa revin la domniile lor bagatorii de vina: „ei, nu e ce am crezut noi, am scapat de unul si am dat de sapte acum. Deci cum spunea fr. Ionescu, daca fratii sunt cum trebuie, sistemul nu e asa de important, mai ales ca Biblia nu e chiar asa de explicita in directia asta cum lasa unii sa se inteleaga. Daca fratii urmaresc alte agende, n-au rusine si frica sa-L rastigneasca pana si pe Hristos. Chiar si de mai multe ori, da’ de le ies pana la urma planurile. Asa ca decat cei cu „chemare” sa sape la sapte ori zece, mai bine la unu, tulburarea si harmalaia-i mai mica 😉 Oricum, cine totusi spune ca lucrurile nu merg bine asa? Pai Romania este pe primul loc in Europa ca numar de penticostali, evanghelizam Europa la greu, in America suntem o forta in ce priveste proiectele pe care le fac bisericile romanesti, etc. Pot veni cu date mai multe, sunt pe telefon acum si incurc butonasele 🙂 Aaa, ca nu suntem perfecti stim, nimeni n-a fost niciodata, nici biserica primara, dar suntem din foarte multe puncte de vedere eficienti(se mira lumea, nu alta) si vom fi mai mult decat atat cu ajutorul Domnului. Poate ca chiar asta ii supara pe suparaciosi.

      • Fr. Ionescu,

        ati gresit. Nu gandesc asa numai eu si comentatorul basa, la care vad o maturitate si o cunostinta destul de ridicata in ce priveste lucrurile duhovnicesti. Sant si altii aici in Germania care gandesc asa cum m-am exprimat eu. Santeti un om al lui Dumnezeu, ferice de dvs.. Santeti un om cinstit, ferice de dvs., insa nu uitati ca sant si altii care nu sant pastori cu acelasi grad de sfintenie ca, al dvs.. Majoritatea pastorilor sant oameni cinstiti ? Total gresit. Cred ca, daca v-ar descoperi Dumnezeu in mod divin, cati sant cinstiti, sfinti si sinceri, v-ati pune mainile in cap. Intr-un comentariu anterior v-am pus o intrebare pe care v-o pun si acum: cum de a reusit JB sa va pacaleasca pe toti pastorii din SUA atata timp? Raspunsul meu a fost: fiindca nu ati stat la postul de veghe suficienti de prompti. Raspunsul dvs. !!! Deocamdata nu exista. Cat sa fie ” ceata ” de mare ? Sa fie in raport de numarul de membrii din Biserica. Lipsa de 10-12 ori din Biserica este rezonabila, dar cea de 30, nu este. Ia intrebati-l pe fratele Pustan si alti pastori turisti interni si internationali ( care unii din ei au dat in boala calatoriilor, mai ales cele internationale prin tari bogate), de cate ori lipseste din Biserica lui intr-un an?
        Toata stima pentru un pastor care are o marturie buna in Biserica lui. Cel ce nu are o marturie buna in Biserica lui si nu este iubit de popor, nu are nici afara din Biserica si se descalifica din acesta slujba.
        In rest ce sa zic, ramaneti pe pozitie si Dumnezeu va va binecuvinta.

      • Remus, numai daca Domnul vrea sa inchid ochii scapi de mine.Si asta din simplu motiv ca de mai multe ori te-am observat vorbind „vorbe”! Una dintre ele o explic:
        -cum poti sa afirmi si sa sustii ca pastorul Vladimir Pustan este „turist”? Cum poti sa negi un comandament imperativ dat de insusi Stapinul , Isus Domnul?
        Te rog sa reformulezi sau daca tii ca ai vorbit duhovniceste, atunci iti spun eu ca te-ai depasit singur.
        Daca cineva poate crede ca ce ai spus tu cu parasitul bisericii este gresit, atunci te rog sa asculti o alta parere decit a ta:
        – chiar si cu 54 de plecari din biserica intr-un an, tot 85-90% dintre cei care fac un legamint cu Isus sunt din biserica, sunt copii fratilor si surorior noastre.Si este bine daca toti acesti copii de frati si surori ar ramine in biserica.Dar cunoastem ce se intimpla in ultima vreme, citi parasesc adunarile.
        -CRED CA A CAUTA OILE PIERDUTE IN AFARA BISERICII SI A FACE UCENICI DINTRE CEI AFLATI PINA LA MARGINILE PAMINTULUI, NU ITI DA VOIE SA AFIRMI ASA USURATIC ACELE VORBE DESPRE UN PASTOR. Si daca prin „turismul ” lui fr pastor Pustan face ucenici 2 – 10 sau 100 sau cit v-a ingadui Dumnezeu, tu sa nu uiti ca la aceasta AM FOST CHEMATI. Sa facem sa fie bucuri in cer si pa pamint, sa facem sa se bucure ingerii, ca pacate si rele facem destule.Insasi faptul ca vorbim in chip usuratic despre un pastor, este un mare pacat.Roaga-te de iertare pina nu vin arabii la centrala din apropierea casei tale.
        Cit frati mai avem care sacrifica „confortul” personal pentru lucrarea Domnului? Citi mai au curajul sa infrunte vitregiile zonelor virgine crestineste? De ce nu te sacrifici in concediu sa mergi in Maramures sa te alunge popii ortodoxi cu pietre?Sa-ti sparga geamurile cu pietre la Mercedesul tau pe care-l socoti „binecuvintare”?De ce nu te sacrifici 5 zile pe an sa merigi si sa te confrunti cu oltenii din zonele in care nici macar nu au auzit ca exista Isus, nu si crestini, fie de care or fi?Sa mai ajungi sa te speli seara si dimineata in lighean si sa folosesti toaleta „din fundul gradinii” !
        fr.Remus, de aceasta data mi-ai dovedit (si nu aveam nevoie) ca gindesti stind intr-un confort la care nu esti in stare sa renunti. Daca un crestin care se lasa calauzit de Duhul Sfint si se mai autodeclara si vas de lucru (cu vise sau vedenii, sau cam asa ceva spuneai la nivel nuclear)poate rosti asa ceva la adresa unui pastor , te rog sa citesti de 3 ori cu voce tare 1 Tesloniceni 5 cu 11 la 25, dupa care , sigur te poti aseza la a scrie un raspuns si mai taios care sa ma puna la punct. O poti face, dar eu tot suparat voi ramine pentru ca un frate crestin a putut vorbi asemenea vorbe la adresa unui pastor despre care biblia imi spune cum trebuie sa-l cinstesc.Cit despre pastor, stiu ca Dumnezeu se va socoti cu el asa cum este scris, pentru tot ce a facut rau sau bine in slujirea lui.
        Stiu ca am ridicat un pic tonul in comentariul meu, dar asa cum am aparat cu vehementa cind a existat adevar, cred ca se impune sa ne trezim (ca tot vrem o trezire) si sa ne cunoastem locul si rolul din adunarile noastre. Daca vom face numai „analiza ” altora si vom lovi [e cei pusi in fruntea obstei ca se vad mai bine, atunci avem grave probleme de calauzire si de pocainta.Fii binecuvinta

      • Fr.pastor Ionescu, cu respectul cuvenit va intreb spre lamurirea mea:
        – scrie in biblie ca pe unii i-a dat….apostoli, pe unii i-a dat…si asa pina la PASTORI.
        Citind comentariile de pina astazi, ma incearca o senzatie ca fratii recunosc ca slujba exista, dar neaga autoritatea si rolul si atributiunile,pozitia,raspunderea….
        Pentru intelegerea mea, credeti ca cer prea mult sa detaliati aceste aspecte? Ca doar vorbim de rinduiala pusa de Dumnezeu, si din cite am inteles din biblia mea Dumnezeu a rinduit o ierarhie bine inchegata.Si atunci de unde se scoate aceasta „egalitate” trimbitata de parca s-ar fi luat ceva cuiva?
        Sa fie oare ceea ce cred eu cu mintiuca mea ca sunt si frati care sa simpt frustrati de „pozitii”, „scaune”, „locuri” ca fii lui Zebedei? Spun aceasta pentru ca si pastorul, ca fiecare din biserica, are de baut paharul harazit slujbei lui,nu? Deci trebuie sa avem ceva diferente.Egalitatea si unanimitatea a fost propaganda unui singur sistem, si acela fiind cel mai ticalos din cite cunoastem:comunismul. Sa fie o reminescenta de gindire sau am luat-o eu cu calutul prea departe?
        Domnul sa va binecuvinteze.

    • Draga frate Ioan Basa,

      Va rog sa-mi iertati interventia „intempestiva” ! Cred ca ati scos din context afirmatia:
      „Diotref este tipul “pastorului principal” de astazi, care domina si controleaza biserica dupa bunul lui plac. -3IOAN,9-10.-”

      Acea Biserica despre care vorbeste apostolul Ioan, este pastorita de „preaiubitul Gaiu”, nicidecum de catre Diotref care „nu voia sa stie nimic” nici de Gaiu, nici de apostolul Ioan, nici de Dimitrie care depunea in biserica o buna marturie ! (versetul 9b, citat de dumneavoastra). Apostolul ii promite lui Gaiu ca, atunci cand va veni in biserica pastorita de acesta, va pune lucrurile in buna randuiala: „Dar cand voi veni, ii voi aduce aminte de faptele pe care le face…” (versetul 10, la fel invocat de dumneavoastra).
      Nu rezistam tentatiei de a ne blama pastorii nici macar pe bloguri (bagandu-i in aceeasi oala cu razvratitul Diotref, care nu-i decat un mebru rau al bisericii, „un dinte stricat in gura” cum zicea inteleptul Solomon in Proverbe ) indentificandu-i printr-o crasa rastalmacire cu Diotref care „se visa” pastor al „preaiubitei Doamne”, asa cum ii placea apostolului sa numeasca Biserica Domnului „si catre copiii ei care umbla in adevar…’!

      Inca odata, va rog in Numele Domnului sa nu-mi interpretati gresit interventia..

      Dimitrie va marturisi de bine despre pastorul bisericii, ( versetul 12) nicidecum Diotref !
      Ingaduiti-mi sa va-ntreb: De care dintre ei va „place” mai mult ? Cu care ati dori sa va indetificati ? Cu Diotref sau cu Dimitrie ?.
      Este riscant sa te indentifici cu Gaiu, este riscant sa-l „bagi in aceeasi oala” cu necuratul Diotref ! (Exodul 23:1-2)

      De aceea (sau si de aceea) avem atatea probleme in biserici. Din cauza unor „talmaciri libere” scoase din contextul scriptural !

      Domnul sa va binecuvinteze !

    • COMPLETARE:

      Da, frate, asa cum ati spus:
      (noi credem conform Invataturii Apostolice, ca pastorul este egal cu ceilanti membri din ceata prezbiterilor, el insusi fiind un prezbiter si nicidecum capetenia lor.)
      Egalitatea si autoritatea prezbiterilor trebue sa se manifeste in toate aspectele privind mersul, viziunea si lucrarile spirituale ale bisericii.”

      Pastorul este egal cu ceilalti mebri ai bisericii „CARE UMBLA IN ADEVAR, dar NICIDECUM EGAL CU DIOTREF, CONFUNDAT CU DIOTREF !

      Vedeti si Psalmul 50:16-23:
      „Dumnezeu zice însă celui rău: „Ce tot înşiri tu legile Mele şi ai în gură legământul Meu, când tu urăşti mustrările şi arunci cuvintele Mele înapoia ta?
      Dacă vezi un hoţ, te uneşti cu el, şi te însoţeşti cu preacurvarii.
      Dai drumul gurii la rău, şi limba ta urzeşte vicleşuguri.
      Stai şi vorbeşti împotriva fratelui tău, cleveteşti pe fiul mamei tale.
      Iată ce ai făcut, şi Eu am tăcut. Ţi-ai închipuit că Eu sunt ca tine. Dar te voi mustra şi îţi voi pune totul sub ochi!
      Luaţi seama, dar, voi care uitaţi pe Dumnezeu, ca nu cumva să vă sfâşii, şi să nu fie nimeni să vă scape.
      Cine aduce mulţumiri ca jertfă, acela Mă proslăveşte, şi celui ce veghează asupra căii lui, aceluia îi voi arăta mântuirea lui Dumnezeu.”

      Nu vi se pare mai Biblic asa ? Mai usor de acceptat si pentru un eventual proces de constiinta !

  3. Stiti unde e problema cu voturile? 1. Creaza omul politic–ajunge pastorul (doar) sa (le) umble in rand la oameni. 2. Apoi se nasc tot felul de partide in Bise si de opozitii. Am vazut un sistem cat se poate de ideal pe pamant–daca mai gasesc predica, am sa vi-o postez.

    PS–cel mai important lucru este, cum ati si spus de fapt, integritatea omului implicat.

    • Da, dar oamenii urăsc politica bisericească (deși pot fi victimele ei) și când îl prind pe un pastor cu (prea 🙂 ) multă politică nu îkl prea iubesc pentru asta… Totuși, nu apucă un pastor (cât de politic ar fi) să facă atâta politică bisericească pe câtă îi face opoziția! Credeți-mă, știu ce vorbesc… 🙂

  4. Aciduzzu , Iti multumesc ca mai intotdeauna raspandesti lumina dintr-un unghi diferit . ”Dar pana a fi cap in Biserica lui Hristos, inseamna o sfidare, un afront……” – minunata intelegere in legatura cu Deut.28:13

  5. Frate Ionescu
    Apreciez foarte mult opinia dumneavoastra de multe ori echidistanta si nu cred ca sunt singurul de pe acest blog care va apreciaza pentru modul dumneavoastra de abordare a subiectelor controversate. In opinia mea sunt putini pastori (chiar romani) care si-ar pune „paie’n cap” in discutii ca acestea, de pe blog. Cand sunteti in partea „conservativa” sunt „liberalii” care arunca cu pietre si invers… Tineti stindardul sus! Se merita!

  6. Fr Cristi , „……….si trebuie sa existe prevederi pt corectarea eventualelor abuzuri si pedepsirea sau inlocuirea celor vinovati . ” Cum se poate aplica practic idea aceasta intr -o ,, Biserica ” in care 90% stapanesc ei de ei adica [ numai neamuri ] iar ceilalti 10 % sunt toti numai directori de departamente , promovati , ca sa asculte intocmai ”Regulamentul”. Apreciez unii oameni care o fac pe fata (…) acestia lucreaza cu cartile pe fata……DAR CE NE FACEM cu Calaul Troian , care lucreaza ca la ei acasa in Casa Domnului ? ? Ca sa nu stam stramb si sa judecam drept , ar fi ideal , ca putinii pastori cumpatati sa instiinteze turma sau turmele despre cine sunt lupii . Iar atunci , sa ramana lupii cu lupii si oile . impreuna

  7. Frate Cristian, cum justificati biblic expresia „Biserica a trecut de-a lungul timpului printr-un proces de dezvoltare care a cerut multe reforme și schimbări de direcție”?
    Adica Biserica, pe care a intemeiat-o Hristos, a fost imperfecta? Biserica se metamorfozeaza de-a lungul secolelor? Daca da, in ce?
    O alta exprimare: „Nu este sistem ideal, nici Domnul nu a stabilit unul oarecare deși ucenicii erau pregătiți și îl cereau”, naste intrebarea de rigoare: Biserica intemeiata de Domnul Isus nu a fost perfecta? Asta ar inseamna ca Domnul Isus era limitat!? Noi putem organiza biserica, mai bine decat El?
    Tot Noul Testament, epistolele pauline, Faptele Apostolilor, arata clar o conducere presbiteriana, nu ierarhica cum avem acum. Ap. Pavel „randuia presbiteri”, deci asta inseamna cel putin doi. Se pot cerceta si izvoarele istorice ale parintilor bisericesti de pana la in sec II. Apoi, sa spunem ca si ei „au ales”, prin sort sau democratic, un apostol si niscaiva diaconi, dar organizarea bisericilor din primele secole era presbiteriana si nicidecum ierarhica, in frunte cu pastorul sau „presedintele” cum e la noi.
    Ceea ce trebuie spus, este ca Biserica intemeiata si zidita de Hristos are ceva ce noi nu mai avem astazi. Nu structura de conducere aduce asa numitul „succes”, ci Duhul Sfant, care da viata. Avem un trup, iar in loc de sange in vene, noi pompam un lichid preparat de noi plin de substituenti, si care naste o pseudo-viata. Rezultatul este un esec poleit cu un material sclipicios! Substituentii ar fi: teologie in loc de cunostinta de Domnul, entuziasm in loc de predare totala, emotii in loc de dragostea agape, moralitate in loc de curatie, tehnici psihologice de autoperfectionare in loc de sfintenie, diplomatie in loc de adevar, relativism in loc de radicalism, tehnici de camuflare a comportamentului in loc de rastiganire a firii pamantesti, manifestari supranaturale contrafacute in loc de darurile Duhului Sfant etc.
    Concluzia ar fi ca va raportati la modelul de organizare al sec. XXI, la structura ierarhica mostenita de la altii, si in care va simtiti foarte bine! Altfel, daca ati realiza ca este nebiblica (copiata dupa modelul lumesc), ati reforma-o numaidecat! Dar, ar trebui sa renuntati la avantajele pe care vi le da sistemul actual! Suntem gata oare, sa platim pretul reformei?

    • Biserica punct este perfectă! Biserica noastră locală (sau adunarea, cum vreți să-i ziceți) este formată din oameni imperfecți, deci imperfectă. Este atelierul în care Dumnezeu își desăvârșește lucrarea în noi pentru a deveni ceea ce suntem în Hristos (dacă reușiți să prindeți inflexiunea, cred că da!). Trebuie să existe o corelare între de drept și de fapt. Suntem desăvârșiți de drept, dar de fapt tindem spre desăvârșire. Dimensiunea de drept este Biserica, cea de fapt este biserica. Efeseni 4:11–
      În ce privește developarea bisericii (nu Bisericii), sunt două dimensiuni: cea umană și cea divină. În dimensiunea divină Pavel și mai târziu Timotei au fost aleși prin proorocie, dar în dimensiunea umană, Timotei și Tit primesc instrucțiuni pentru instalarea de slujitori. De ce dau loc și acestei dimensiuni? Pentru că apostolii au făcut lucrurl acesta și chiar Domnul.

      • Perfectiunea este hotarita de Creator , nu de creatiune.
        Daca Dumnezeu declara Biserica perfecta, cine sintem noi sa spunem ca nu este?

        Exact ca un mozaic… de aproape se vad numai bucatelele de sticla sparte, numai din departare se observa imaginea intreaga..

        In mintea omului cel dintai va cistiga, in economia lui Dumnezeu cel din urma va fi cel dintii.

        A auzit cineva de o biserica perfecta? undeva? vreodata?

        A auzit vreodata cineva de vreo biserica romaneasca in care sistemul cel mai biblic ( cel presbiterean) sa fi functionat ptr. mai mult de 2 luni?
        La nemti , sau englezi poate….

        Ce merge la americani nu merge la romani

        Americanii nu au baut apa din tevi de plumb.. nu au nici o scuza 🙂

        • Dragă Gabi,
          ”A auzit vreodata cineva de vreo biserica romaneasca in care sistemul cel mai biblic ( cel presbiterean) sa fi functionat ptr. mai mult de 2 luni?
          La nemti , sau englezi poate…”

          Daaa, să vezi ce bine a funcționat la nemți și la englezi… că nu mai are ce funcționa și nici pentru cine, nu?

      • Păi o funcționat ptr. o perioada destul de bine….uitați-va in biblioteca dumneavoastră 🙂

        Citi romani, bulgari, ruși , unguri, italieni aveți pe rafturi? 🙂

        Systemul a fost biblic atâta timp cât oamenii au fost biblici…

      • Pai daca brinza e stricata pute si ciubarul, nu credeti?
        Parca pe undeva scria ceva de vin vechi in burdufuri noi…

      • Fr Gabi, iti amintesti discutia „amicala” dintre mine si Romeo Fulga? Ei vezi, faptul ca englezii si nemtii au umplut rafturile Fr.pastor Ionescu nu mai au acuma „viata crestina in biserici”.Asa ca mai bine ca noi fara prea multi filozofi, filfizoni si te-ologi, si cu adunarile pline.Si prin bunatatea lui Dumnezeu inca mai vin.
        Stii cind se vor opri si la noi? Cind vor incepe te-ologii , si filozofii sa ne umple rafturile. Si spun aceasta din convingerea ca biserica lui Isus ne cheama la traire crestina nu la a critica daca ceea ce Isus ne-a lasat, adica biserica, este perfecta sau nu si ce mai trebuia sa faca Isus ca sa fie perfecta. Nu crezi ca zic bine?
        Fii binecuvintat

      • Draga frate Gaby,
        De acord cu dumneavoastra in privinta: „…daca brinza e stricata pute si ciubarul, nu credeti?”

        Ce te faci insa atunci cand pui „branza buna in…burduf de caine ?” Nu burduful altereaza branza ?

        Cat despre analogia dintre ciubarul cu branza si „vinul nou in burdufuri vechi”, nu prea tine ! Crapa ! Burduful vechi ! E burduf de fire pamanteasca ce nu poate „tine” continut duhovnicesc !( 1 Corinteni 2:12-16).
        Cat despre branza, undeva prin in zona Aradului (ca tot va place de aradeni…) circula inca un proverb cam…”imputit”.
        „Branza caineasca, doar cainii o mananca, frate !”

        sau:

        „Doar vulpile se prind (momesc) cu branza-mputita !”

    • Aveti dreptate, ati raspuns bine. Dar totusi, de ce noi mostenim o alta organizare decat ei? Deoarece aceasta este subiectul in discutie. Este evident ca ei aveau o conducere formata din presbiteri, cel putin doi, avind in vedere expresia des intalnita „ceata presbiterilor”. Mai bine zis, trebuie sa raspundem la intrebarile: este inspirata divin conducerea ierarhica de tip piramidal pe care noi o avem astazi? Unde apare modelul acesta si in ce context? Oare rateurile si problemele nu se ivesc doar din cauza acestei structuri?
      Ce-ar fi sa promovam asistentii si ceilalti presbiteri la acelasi nivel cu pastorul principal? Ce s-ar pierde si ce s-ar castiga?

      • Nu s-ar pierde nimic! S-ar câștiga ceva gâlceavă… 🙂
        S-au schimbat și vremurile. Eu cred că Domnul de aceea nu a accentuat acest aspect. Este o variabilă. Unde este integritate, repet, orice sistem funcționează. Unde nu este, orice sistem colapsează.

      • Daniel, un pastor argumenta ca pastorul asistent este ca o centura de siguranță .
        Un membru din comitet i-a spus ” vezi sa nu te spînzure acea centura de siguranță ”

        A existat vreodată vreun pastor asistent care nu a încercat sa-l mazileasca pe pastorul principal ? Foarte putini cred…

        La noi un sistem prezbiterian poate fi implementat numai într-o biserica noua cu oameni care sa fie crescuti de la zero sub acea forma de conducere.

        În rest , nici vorba, ca toți care știm 10 versete biblice si am citit nici o carte 🙂 credem ca suntem gata sa fim prezbiteri …

      • Pai frate Ionescu , cind spun „la noi” eu chiar ma refer la noi, nu la voi!! 🙂

      • Fr. Ionescu,

        ” galceava ” ??? Pai cata galceava este in sedintele de comitet din Biserici, vai, vai.

      • @Gaby Bogdan,

        Nu gasiti frate Gaby ca expresia „pastor asistent” nu-i decat o…gaselnita nascocita de nu-stiu-cine spre a suborsona „asistantul” direct pastorului sef ?

        Fratele Cristian Ionescu, in predica postata despre Ucenicul Timotei, sublinia, biblic si intemeiat cu argumente sanatoase cum ca ucenicul Timotei si-a inceput „cariera nu de la pastor asistent si pe post de…”centura de siguranta” sau (mai rau) „lat de streang…” ci de la o reala convertire personala, o asimilare deplina a Cuvantului lui Dumnezeu (atat teoretic cat si practic) in viata de credinta si de marturie publica, apoi ca ucenic, apoi ca tovaras de lucru si in final se indentifica perfect cu apostolul Pavel. Nicidecum, niciodata doar ca PASTOR ASISTANT !

        Deh, traim in demopcratie, indiferent de Occident sau Romanica noastra ! Si, intr-o democratie originala, FUNCTIA CREAZA ORGANUL !
        Atat ! Ca de slujire si pastoratie, se ocupa unii frati pe blog ! Ei sunt aidoma lui Silviu Brucan: ANALISTI POLITICI, care mananca din strachina ce li se ofera mai apetisanta !

      • @Gaby Bogdan,

        „spre a subordona…”

    • Aa, inca ceva, biserica „de facto” nu trebuie sa se raporteze si sa tinda spre Biserica „de jure”? Altfel ar fi doar o utopie cea de drept! Pe cand ea nu este! Se pare ca raspunsurile noastre sunt un perpetuum mobile filozofic care ne invarte in cerc. 🙂

  8. In order to simplify , we should go back to bases :
    Matei 18 : 20 ” Caci acolo unde sunt doi sau trei adunati in numele Meu , sunt si Eu in mijlocul lor.” . . . .si atentie marita la al patru-lea nou sosit !

    • ….la al patru-lea 🙂 🙂

    • Nouaordinecrestina

      Matei 18:20 , se aplica in contextul disciplinei bisericesti.

      Acesta este unul din versetele preferate de lozincari…

      Toți dorm pe bănci , Dumnezeu nu e nici pe aproape… dar pastorul scoate acest verset din caciulă încercând sa adape oile cu apă chioră

      Cum spunea cineva ( Vindecatorul cred) ” nu orice gașcă care se întîlneste la subsolul blocului se poate chema biserică”

      Context, context.

      • Domnilor ,functia de Pastor al Bisericii ( ridicata la rangul de Mireasa a Mielului !) cere si solicita O Responsabilitate Indivizibila, atribute nobile ,insotite inseparabil de Suprem ,Absolut spirit de sacrificiu !. Jumatatile de masura cat si submultiplii responsabilitaii ce caracterizeaza si definesc un Autentic Pastor, sunt eradicate de DRAGOSTEA lui pentru oile turmei CE O PASTORESTE!. DRAGOSTE NECONDITIONATA, FRATII MEI !.Pastorul adevarat isi da viata pentru oile lui !http://www.youtube.com/watch?v=XADZ7m60j7w&feature=results_main&playnext=1&list=PL9763C5EA9FB8E88E. Cautati cu insistenta pe acest pasator !. El este gata sa va pastoreasca turma !. El nu apartine nici imaginatiei voastre si nici neincrederii fauritoare de utopie si necredinta !.Greseala ramane in graba cu care atat seminarele cat si concurenta produc pastori „profesionisti. Auziti voi sarmani „pastori amatori” : „profesionalismul ” vostru fortat si slefuit doctrinar cat si cuvintele voastre frumos mestesugite ,va caractreizeaza necontestabil ! ! !

  9. Fr Cristi si Daniel G , haideti sa facem un ”Compromis ” si sa transformam VARIABILA intr-o Axioma…..cum era in Fpt Ap……macar aici pe blog sa vedem tabloul final……….si astfel evitam [ perpetuumul filozofic mobil ] vorba lui Daniel G…….Caci cu siguranta nu prin concepte filozofice , si nici prin politica cultului , va reusi Biserica sa faca cunoscut ,domniilor si stapanirilor din locurile ceresti , intelepciunea nespus de felurita alui DUMNEZEU.

  10. Fr Cristi, percep un sentiment anti-pastoral in multe comentarii la acest subiect si apreciez faptul ca incercati sa-i convingeti pe comentatori de gravitatia si importanta slujirii ca pastor. Aproape garantez ca multi doresc pozitia pastor, in special de pastor principal, si insista la aceasta pentru ca nu inteleg cat de dificila este, si cat de nereusita este pentru cei ce nu au chemare divina.

    Acest sentiment, care probabil este multi-factorial cauzeaza multe probleme in biserici. Faptul ca exista pastori cazuti nu este un motiv temeinic pentru pentru aceste atitudini.

    De fapt si in sistemul prezbiterian, care este argumentat ca biblic au ramas multe biserici vestice GOALE. Crystal Cathedral in Orange County, California) este un prim exemplu- de fapt nu este goala caci au luat-o catolicii. E trist ca se experimenteaza in cazul acesta exact opusul Reformei.

    Ce vreau sa spun in final este ca crestinul nascut din nou are datoria sa respecte si sa sprijineasca in lucrare pe cel care-i este pastor chemat in slujba divina, si nici intr-un caz sa-i puna piedici.

    • Unii ravnesc sa fie, altii se tem sa nu mai fie… 🙂
      Apropos, functia de pastor parca un papa a inventat-o, in nu stiu ce secol, preluata apoi de reformatori.

    • @Chris Prunean,

      Oare v-as cere prea mult daca v-as ruga sa mai repetati inca odata macar paragraful:

      „Aproape garantez ca multi doresc pozitia pastor, in special de pastor principal, si insista la aceasta pentru ca nu inteleg cat de dificila este, si cat de nereusita este pentru cei ce nu au chemare divina.
      Acest sentiment, care probabil este multi-factorial cauzeaza multe probleme in biserici. Faptul ca exista pastori cazuti nu este un motiv temeinic pentru pentru aceste atitudini.”

      Poate v-aude cineva totusi !

      • Cat despre NASTERE DIN NOU” pe-aici, s-ar parea ca este asa cum se spune: doar o RARA AVIS” ! Dece ? Pentru ca, „din prisosul inimii vorbeste gura !” Si-atunci…li se pare normal ! Normal, normal, normal…

        „Ce vreau sa spun in final este ca crestinul nascut din nou are datoria sa respecte si sa sprijineasca in lucrare pe cel care-i este pastor chemat in slujba divina, si nici intr-un caz sa-i puna piedici.”

      • Aude, aude… dar târziu, mai încolo! 🙂

  11. Cat timp sistemul este omenesc, vor exista probleme in biserica. Biserica locala este formata din oameni cu temperamente diferite, cresteri diferite, nivel de educatie diferit, viziuni diferite, spiritualitate diferita, etc. Aceste diferente anuleaza posibilitatea unei biserici perfecte chiar daca sistemul si pastorul ar fi perfecti.

    Totusi exista sisteme de organizare mai eficiente care ar elimina multe din problemele bisericilor de astazi, dar ele cer timp, dedicatie si mult sacrificiu din partea pastorilor. Biserica fiind un organism viu cere intretinere. Aceasta intretinere a biserici necesita oameni capabili si dedicati numai pentru slujba Domului. Stiti cum e vorba „cine alearga dupa doi iepuri nu prinde nici unul”.

  12. Desi eu consider „meseria de pastor” (asa cum o intelegem noi), ca fiind o meserie nescripturala, totusi eu cred ca „necazul cel mare”, prin care trec multe biserici, are la baza beneficiile pozitiei de pastor, (printre care as enumera vaza si prestigiu de-a fi pastor , aureola de apostol al lui Hristos, munca „intelectuala” neistovitoare , calatorii in strainatate sau la conventii pe banii bisericii ,concedii platite, plan excelent de acoperire medicala, plan excelent de pensionare, si sa nu uitam salariul frumusel si beneficiile materiale care insotesc slujba de pastor).
    Daca salariul si beneficiile pastorului nu ar fi asa cum sunt, cred ca muuulte din problemele bisericilor ar fi rezolvate.
    Dara biserica ar fi capabila sa se gestioneze cu potentialul ei intern si daca ar fi capabila sa stabileasca pozitia si lucrarea pastorului („job description”), si daca ar fi capabila sa-i asigure cazarea si mancarea, (asa cum fac multe alte denominatii ) atunci „goana” dupa „meseria de pastor” nu ar mai fi atata de acerba.
    Meseria de pastori carieristi ar fi o meserie pe cale de disparitie….dar ar inflori lucrarea adevaratilor slujitori ai lui Hristos, care ar lucra sincer si dezinteresati pentru adevarata rasplata pe care o vor primi din mana lui Hristos.

    Daca Apostolul Pavel lucra cu mainile lui (Fa.Ap 18:3; Fa.Ap. 20:33-34) ca sa nu fie o sarcina pe biserica, oare cum de apostolii contemporani nu se „inspira” din exemplul personal al Apostolului Pavel ?
    Or fi ei mai „duhovnicesti” decat apostolul Pavel ?
    Sau o fi fost Pavel mai naiv ?
    Cu cativa ani in urma, am facut un studiu biblic despre Lucrarile Spirituale, despre Actele de Cult si lucrarile organizatorice, care sunt (sau ar trebui sa fie) in biserici….si despre cine are autoritatea sa faca astfel de lucrari.
    Daca s-ar intelege mai bine aceste lucrari, eu cred ca nu am schiopata asa cum schiopatam astazi in drumul nostru spre Sionul Ceresc.
    Si in viitor o sa dezbatem si subiectul neinteles despre „ingerul bisericii” din Apocalipsa 3:1

    • Sunteți absolut greșit și tendențios!
      Am slujit ca mulți alți pastori și fără salariu. Probabil dvs. nu știți (ca mulți alții) ce înseamnă a fi pastor.
      Pavel le spune corintenilor (care erau un monument de imaturitate și ar fi fost foarte de acord cu dvs.) că „a despuiat alte biserici ca să le slujească lor”.
      Dar… poate nici nu are rost…

  13. Intrebare de baraj: „- De ce Papa a fost ,este si ramane secole la rand pe postamnentul „sfinteniei”,pe soclul lui the -„holy father „- , departe de orisice compromis ,meru in lumina admiratorilor lui ,invincibil si mereu sfant in fatza a milioane si milioane de enoriasi ?” . De unde fortza acestei unitati nezdruncinate,triumfatoare si nevazute ?!. Sa nu mai vorbim de fabuloasa si incomensurabila „binecuvantare” bugetera din visteria si patrimoniul Vaticanului ! ! Oare „sfintenia”lutheranilor, ,reformistilor, a neoprotestantilor ,a carismaticilor, are un standard de succes si izbanda misionara, diferit de colosul catolic ??!!

    • Fr.NOC , cu respectul de rigoare ma incumet la un raspuns:
      – pai cum ar fi ca satana sa-si de-a singur picioare in fund? Sau vreti sa credem ca papa este ….ce o mai fi si acesta? Ca aur si argint are, dar ologului nu-i poate spune ridicate si dute!!!

      Eu cind am venit la credinta, si nu este mult de atunci, o sora scumpa mi-a spus sa am grija ca de acuma satana se va lupta pentru mine.Pina la venirea in biserica nu l-a intereat pentru ca eram a lui.Si acuma, dupa aprofundarea si citirea zilnica a cuvintului si dupa micile experente cu fratii mei in conversatii, cred ca este adevarat ce mi-a spus.

  14. Frate Ionescu,
    Am putea avea o pătrundere din partea dvs. la ceea ce spuneţi în afirmaţia: Nici măcar nu trebuie să existe o biserică locală oarecare! ?
    Mulţumesc, cu anticipaţie.

    • Biserica Universală a Domnului nu depinde de micile noastre încăierări locale. Dacă nu este biserica aceea păstorită de cutare, va fi biserica cealaltă păstorită de altcineva.

      • Foarte frumos, concis dar coerent exprimata doctrina despre Biserica !

        Aviz amatorilor (de incaierari, desigur).
        Oare nu dorea si pseudo…self-pastorul Diotref o” incaierare” in toata regula ? Cand cu Gaiu, cand cu Dimitrie. ba chiar cu apostolul Ioan, dar acesta era plecat in misiune de plantare de biserici (in locul lui…)
        De aceea se autointitulase…pastor asistant…

  15. Fara a fi tendentios, mai ales ca si eu am fost instruit sa cred asa, cum de s-a ajuns sa slujim pe salariu? Nu se poate face slujba benevol, conform instructiunii date de mantuitorul: „Fara plata ati primit, fara plata sa dati”?
    Am facut odata un studiu amanuntit cu toate textele de referinta, si am constatat ca ap. Pavel foloseste cuvinte ca „solda”, „cate ceva pentru nevoile mele” iar despre „am despoiat” este clar ca foloseste ironia. „Solda” sau „salarium” nu consta in bani ci in bunuri. Soldatilor lasati la vatra li se dadeau in loc de bani o caruta cu sare, de aici cuvantul „salarium”. Deci, salariul de astazi: prestezi un serviciu, esti remunerat pentru ce ai facut, nu este acelasi lucru cu daruirea de bunuri pe care le primeau apostolii, aici Pavel Filip. 4: 10-11, 16. Ei primeau cand si cand bunuri de folosinta imediata, mancare, haine, dar si ceva bani pentru calatorii. Acestea nu pot fi considerate echivalentul contractului de munca de astazi, pentru ca acea forma de ajutorare nu era un contract, si nici o remunerare, ci un ajutor „pentru nevoile mele” cum spunea Pavel. Unele biserici dadeau mai mult, altele mai putin, iar altele deloc.

    Revenind la zilele noastre: ap. Pavel nu isi negocia comisionul, nici salariul! Primea daca i se dadea ceva, probabil la plecare, sau refuza si lucra singur pentru intretinere, ca in Corint.
    Cateva situatii pentru pastorul modern, cu salariu, din zilele noastre:
    Daca biserica nu mai poate sa imi plateasca salariul, mai slujesc cu aceeasi bucurie si ravna in continuare? Daca apare o oferta mai avantajoasa, o accept ca fiind voia Domnului, parasind pe cea mai putin platita? Cum justific salariul, slujesc deci merit sa fiu platit, slujesc benevol, chiar peste puteri, deci sunt ajutat si stimulat prin salariu? Cand am probleme financiare, solicit o crestere de salariu, daca mi se refuza, ce fac? Cand sunt probleme serioase in biserica pe care o pastoresc, nu pot sa le rezolv, imi dau demisia si ma apuc de constructii? 🙂 Cum ma relationez cu opozitia, care da bani la colecta? Faptul ca oamenii ma platesc sa le fiu la dispozitie, ma ispiteste sa le fiu pe plac, sa-mi calc pe principii, de dragul lor si al argintilor?

    Daca biserica ar fi de maximum 150 de membri, cu doi sau trei presbiteri egali, nu ar mai fi nevoie de salariu, presbiterii ar fi suficienti sa se ajute in lucrare. Dar institutia in care ne-am nascut este un simbiot fara de care nu mai putem trai!

    • Ups!
      Gravă eroare de argumentare!
      Cum se exprima cineva (cred că Teofil Stanciu) recent într-un context asemănător, speculați abuzul pentru a contesta uzul! Nu se face!
      Apoi, astăzi nu se mai trăiește cu sare…
      Mai mult, cine hotărăște la ce biserici… repartizăm 🙂 membrii ca să fim siguri că nu trec de 150?
      În fine, chiar dacă sunt cazuri în care păstorul nu poate fi plătit (număr mic de membri, lipsă de maturitate etc.) mi se pare foarte răutăcios să-i pretindem să aibă servici sau business, să-și aibă grijă de familie și să se ocupe de biserică. S-a întâmplat o vreme după care tot bisericile au cerut păstori cu normă întreagă. Puteam, poate, să mă realizez și eu, să am un loc de muncă stabil și bănos, un business prosper ca să-mi întrețin familia numeroasă, dar am considerat să ascult de chemarea Domnului. Am fost plătit, înainte de a fi la biserica unde slujesc acum, cu minim de supraviețuit, nu am cârtit niciodată. Erau vremurile prospere când oamenii aveau din belșug. Acum când am ajuns la aproape 50 de ani, ce le sugerați, să mă arunce în stradă?
      Sincer, nu sunt un om pretențios de la viață și mă pot adapta la orice. Dar credeți că le-ar sta bine bisericilor să se poarte așa cu păstorii lor?…

      • Eu nu am contrazis cele spuse de dvs., va inteleg perfect! Eu insumi lucrez pe santier si apoi trebuie sa tin studiu miercuri, apoi la cateva saptamani duminica. Eu nu am pus problema in mod legalistic, ci din punct de vedere etic. Nu pot sa pretind plata pentru a ajuta pe cineva sa fie mantuit si sa ajunga in cer!
        Noi, deja ne-am nascut si mostenim o organizare bisericeasca pe care nu o mai putem desfiinta. Dar, trebuie avut in vedere ca mostenim o organizare nu tocmai biblica.Fara a va prejudicia credibilitatetea, nu puteti demonstra biblic ceea ce sustineti mai sus! Biserica intemeiata de Domnul Isus, nu era organizata intr-un cadru institutional. Acum, noi suntem institutionalizati, platim tributul. Dar, sa nu judecam pe cei ce nu vor sa fie institutionalizati! Biblic, ei au dreptate!
        Noi justificam mai mult ceea ce am primit de la altii. Trebuie sa discernem aceste lucruri. Eu le vad clar pe amandoua, slujesc intr-o biserica institutionalizata, si ma framant cum sa schimb ceva. Concluzia la care am ajuns: este imposibil sa reformezi institutia! Gabi Bogdan spunea mai sus ca singura solutie ar fi sa incepi ceva nou, de la zero. Dar asta ar insemna sa rup biserica, nu-i asa? In cazul nostru, in diaspora, cu enoriasi putini…
        Deci, daca organizarea pe care o mostenim nu mai da randament, ce este de facut?

      • Corect raspunsul si nu cred ca ar avea cineva interes sa „speculeze abuzul pentru a contesta uzul!” Intr-adevar „Nu se face!”
        Dar cred ca mai toti (inclusiv eu) cand vorbit de pastorul platit, vorbim de ”job description” si de ”scop of work”.
        Cred ca sunteti corect in privinta aceasta de aceea imi permit sa scriu.

        Cand ne referim la un pastor platit, ne referim (si legea se refera la fel, declar aceasta ca absolvent al: „Church Management and Tax Law” si „Minister’s & Tax Financial Services”) la ce face pentru banii incasati, la cate ore petrece in office, la timpul consumat in administratia bisericii. Sunt multe lucruri care pastorii insusi nu le stiu, nu le inteleg, nu vor sa le inteleaga (unii). Pastorul nu trebuie platit (si este impotriva legii) doar ca este pastor si sa predice duminica, sa viziteze bolnavi, sa oficializeze acte de cult, sa mearga in alte locuri. Ca si cotizant ma simt jignit ca pe banii mei un pastor sa faca turul lumii (sub masca ca viziteaza biserici). Aceste lucruri daca ar fi transparente nu ar mai fi vorba de acuzatii.

        Stiu pastori care sunt platiti dar sunt in vacanta in fiecare luna, sunt in „misiuni” si „evanghelizari” mai mult timp decat timpul petrecut in biserica locala si daca ii intrebi, ei isi fac datoria.

        Datoria fata de cine? …daca fata e Domnul, e bine, dar sa astepte pentru plata finala de la Domnul, plata care toti o asteptam.

        Daca este platit pentru slujbe atunci se pune intrebarea cu ce este mai presus de ceilalti 10-15 pastori din aceasi biserica, care fac aceleasi slujbe dar fara bani. Inseamna ca plata are alt rol.

        Spuneti-mi o alta meserie in care sa iei bani fara sa vii la un loc de munca (vorbesc de meserie, nu de investitori) si multi pastori vin numai cand sa ridice checkul, uneori nici pentru asta ca folosesc direct deposit. Daca intr-o slujba seculara de conducere sotia nu isi permite o slujba de curatenie, in cate biserici sotia pastorului nu este in „charge” cu curatenia pentru un eventual al doilea check.

        Spuneti-mi o alta meserie unde sotia capata titulatura sotului. Daca sunt accountant, sotia mea niciodata nu va fi doamna contabil, un judecator nu va avea niciodata langa el doamna judecator….so on…..in biserici (mai ales americane dar nu numai) avem domnul si doamna pastor, doamna diaconita….nu cred ca va sunt necunoscuti termenii.

        Sunt pentru ca pastorii sa fie platiti…..dar sa-si faca datoria.

        Toate acestea aduc numai prejudicii bisericii si Bisericii.

      • Daniel, de la zero cu oameni noi. Majoritatea evanghelicilor( ce putin la romanii din America) sint institutionalizati… sansele de schimbare sint zero….
        Ca sa incepi ceva nou trebuie sa te desparti de cult… sa evanghelizezi lumea etc. etc.
        Dar dupa aia devii dizident.. 🙂
        Si mai stiu eu unii care au inceput ceva „nou” , si au devenit „varza”
        cerc vicios….

        Eu propun sa schimbam denumirea pastorului ca ” Administrator cu activitati pastorale” , poate atunci putem sa-i dam salar……

        Totusi nu inteleg cum un pastor la o biserica de 500 de oameni ar putea sa se duca la un job de la 7 la 5, sa vina acasa , sa aiba grija de vreo doi copii, sa pregateasca predici, sa mearga la biserica de la 7 la 10, aproape zilnic, sa mearga inapoi la lucru…..

        Sau poate daca era pastor de genul:” ma sui la amvon .. si ce-o da Domnul va dau si au…

        Pastorul preferat de Mihail.. 🙂

        Cum spuneam , ori abuzezi familia ori abuzezi biserica….

        Modelul pastorului fara salar poate era valabil intr-o societate agrara…. unde se lucra la cimp…

      • Daniel G
        A face lucrare fara bani nu rezolva problema complet. De 7 ani fac misiune pe banii mei–totusi, mi se spune din partea unora ca o fac pt ca imi place sa fiu in fata si sa dau lectii si altele :). Prin 94 faceam misiune in Rom pe $300/luna–unii din rom ma intrebau: „cat primesti?” insinuand ca o fac pt multi bani (vroiau sa ma acuze de lacomie). Cand le spunea $300, concludeau ca nu puteam sa ma descurc in State si veneam sa trag mata de coada in Rom. In realitate, nici una din acuzatii nu au pic de adevar–am stat 10 pe tusa (dupa 4 ani de predica) fara nici macar sa dau o marturisire in Bise, sunt CPA si lucrez in taxe de 14 ani. Dar pt unii, nimic nu-i destul 🙂

  16. Fr Cornel, eu as reduce toata discutia aceasta cu plata pastorilor la un singur aspect:
    -daca fiecare crestin din biserica si-ar vedea de traiul crestinesc asa cum este trecut in biblie, adunarea crestinilor s-ar desfasura in liniste si sfintenie fara sa mai fie nevoie de „munca duhovniceasca” a pastorului. CREZI TU ASTA? Ar fi indeajuns episcopii, adica administratorii de scaune, banci si curatenie.
    – vorbesc dupa „o viata” petrecuta aproape , NU ESTE UN LOC DE MUNCA MAI TICALOS DECIT MUNCA CU PERSOANE, ca daca sunt oameni , este mai usor un pic.
    Trecind la cele bisericesti, cineva afirma ca „fara plata ai primit, fara plata sa dai” si este drept ca este scris, dar eu cred ca suntem crestini cu mintea acasa si putem face deosebirea de lucrurile la care se adreseaza si una si alta. Si sa nu uiti.Noua nu ne mai trebuie mult pina vom afla ca „dezbinarea” bisericii si lepadarea de credinta, asa cum sunt proorocite in cuvintul sfint, vor veni o data cu perfectionarea filozofiilor, a analizelor si a te-ologiilor. Fii binecuvintat.

    • Fr Mihail…..cred ca vorbim lucrurile paralel. In primul rand nu m-am referit ca „munca duhovniceasca” sa fie platita, dimpotriva.

      Apoi, daca utopic vorbind ….”fiecare crestin din biserica si-ar vedea de traiul crestinesc asa cum este trecut in biblie, adunarea crestinilor s-ar desfasura in liniste si sfintenie”…..numai e nevoie (utopic, precizez din nou) de pastor, de ce ar fi nevoie de episcopi ( si de unde pana unde episcopii sunt….administratori de scaune????????) Daca am fii atat de crestini , de ce ar mai fi nevoie de ….adunarea crestinilor? Orisicum in fiecare barbat ar trebui sa existe preotul familiei (titlu mult mai important decat cel de pastor, dar nu intram acum in detalii) si atunci de ce nu renuntam si la …episcopi si ne strangem fiecare la casele noastre?

      Dar Dumnezeu a numit in biserici si pastori; toata stima pentru cei care isi inteleg menirea.

      Imi pare rau sa constat experientele negative care v-au facut sa numiti atat de ….interesant munca cu persoane, sa fiu sincer e prima oara cand aud ca un loc de munca poate fi …..ticalos.

      Dar nu descurajati, nu sunteti singurul care lucreaza cu persoane. Spre exemplu in munca mea, si este greu sa faci persoanele sa dea cu bucurie banii la ….taxe, gasesc o mare satisfactie. Cand am pornit acum 16 ani acesta meserie a fost dificil, persoanele erau cu mentalitate din comunism, sa poata sa nu declare toate castigurile si asa mai departe. Pot sa spun ca acum, am clienti care s-au schimbat radical, cu o constiinta avansata, oameni in sensul adevarat al cuvantului. Cum a fost posibil? Am considerat ca trebuie sa facem evanghelizare in orice loc am fi, si la mine la birou, cu fiecare client 60-70% din timp il consum in consiliere. Credinta nu este de duminica ci mai ales de luni pana sambata. Gasesc placere si abia astept sa vorbesc cu oamenii despre Dumnezeu.

      Tocmai ca stiu cat de provocator e sa lucrezi cu oamenii sunt de acord ca pastorii sa fie platiti, dar cititi din nou comentariul meu precedent, mi-am exprimat clar crezul. Plata sa fie pentru munca facuta….in afara amvonului.

      • Fratele meu scump Cornel, cred ca toate nepotrivirile vin de la faptul ca tu lucrii asa cum spui cu oameni, dar:
        -lucrii cu oameni normali -platesc taxe cei care desfasoara o activitate licita, au ceva bruma de avere pentru care trebuie sa-si dea partea cezarului:
        -lucrezi intr-o societate „inca „normala. Cu rabdare ,daca privim cu atentie se v-a ticalosi si aceasta dar, la ora actuala avem numai mici semne
        Te rog frumos sa nu privesti stricto-senso exprimarea cu administratorii de scaune, era o expresie de-a mea pentru cei din institutii care nu fac nimic decit numara:cine intra,cine iese, unde si la cine merge, cite scaune sunt necesare la sedinte,etc…adica romanii le spuneau bagatori de seama.
        Si numai din aceasta postare si iti poti da seama singur ce inseamna loc de munca ticalos. Adica sa faci ceva contrar convingerilor tale fara sa poti alege altceva. Iar „materia prima” sa fie de cea mai proasta calitate.
        Te asigur de consideratia mea pentru felul inca pozitiv in care expui lucrurile si sa fii convins ca inteleg bine ceea ce spui.In anturajul meu se spunea ca am nota destul de mare la „pricepere” asa ca inca nu sunt in nici un pericol.Dar, este foarte important pentru mine sa inteleg bine de la inceput, altfel in mod sigur devin o povara, adica unul dintre cei care fac ca munca cu omul sa fie un loc de munca „ticalos”.
        Domnul sa te binecuvinteze

  17. Ce daca nu avem in carti in biblioteca despre romini ,bulgari rusi nu inseamna ca nu au fost oameni a lui Dumnezeu.Chiar biblia ne spune DIN ORCE NEAM DIN ORCE SEMINTIE.Cine isi permite sa scrie o carte Care au posibilitati financiare.Cu drag imi amintesc de unii frati romini care au plecat la Domnul Pot sa spun cu tarie .EI DE CARE LUMEA NU ERA VREDNICA.

  18. Pastorul: cel din fruntea turmei, cel care conduce/ hraneste/ stimuleaza/ motiveaza/ vigoreaza/revigoreaza/ organizeaza/ etc. turma.
    Ce zic cainii despre pastor:
    pro: „Ma („ma” pt ca totusi unii sunt ne-educati) destept pastor! Cum ne dirijeaza si organizeaza! Ma ce dedicat! Ma ce le stie! Ma ca e totdeauna e cu turma p-aici! Ma ce le canta din fluier! Ma ce il iubesc! etc..
    con: „Ma da ce destept se crede! Ma da cine se crede EL sa ne inpuna noua programele si orele si organizarea! Cu cine se consulta?! Ma da asta nu are familie, asta e totdeauna la bise?!? Ma da asta e in urma cu concordantele, calvinele, eunostimele,Piperimele,prezbiteranienurile, etc! Ma da asta in toate se baga! Ma asta crede ca stie si muzica si constructie si business! Ma da asta cati $ primeste!?! Ma; il iubesc dar…..etc..
    Ce zic oile despre pastor:
    pro: Asta DA iarba! Ce mai priveliste! Ce peisaj! Ce le mai canta la fluierul ala! Ce i mai pune la punct pe cainii astia! Ce frumos ne organizeaza! Cum le mai cauta pasuniile si cum are grija de noi! Ce calauzire! Ce lider! Ce pastor! etc…
    con: Iara iarba d-asta?! Iara in jurul dealului de ieri?! Ce plictiseala!! Ce se baga el la muzica ca nu stie!! Parkeaza fluierul ala ca nu-i de tine! Ma da ce are cu .. si cu .. astia-s de mult/de la-nceput 😉 in biserica asta! El nici nu era aici cand….! No si pe ala/aia nu-i vede!!! Eeeehhhh predica asta o luat-o de pe net! Daca ne-ar lasa pe noi sa vezi cum ar merge turma! „Eu sti ce as face? Eu as……….” Acuma ce tot le schimba atata! Alalalt pastor macar nu ….. si nu ….! Da. La .. si .. le da mai multa iarba! Da,da…si-a pus caini numa de o rasa ca sa i controleza mai bine! Nu suntem noi proasta am vazut! E prea inalt/prea mic/prea gras/prea slab!!!!! Etc.!
    Turistul #1 de pe deal:
    „Hmm….nu-i usor la ciobanul ala. Si caini si oi si frig si ploaie si foame si lupi si cate altele. Sincer eu nu as face.”
    Turistul#2 de pe deal:
    „Lasa tu ca nu-i chiar asa! Tu sti ca ciobanii au ARO nou si unii chiar Mergedes?!? Nu-i greu! Pune cainii si ei fac tot! Nu vezi ca-s de aceeasi rasa (familie) ?!? Asa normal ca-i usor sa fi pastor! Si eu as face-o!”
    SI PESTE PEISAJUL NOSTRU A VENIT PLOAIA…..SI TOTI S-AU RISIPIT, TOTI AU TERMINAT DE COMENTAT SI INCERCAU SA SE PROTEJEZE CUMVA…NU A MAI FOST TIMP DE (H)OMILETICA.

    • Mai OMUL-e

      Ai omis cel mai important lucru in analiza ta…te-oloaga .
      Din relatarea ta, se pare ca de-acum stim ce spun cainii despre pastor…
      (nu stim daca sunt cainii lui sau cainii vecinilor…dar eu cred ca cei cu latratul „pro” sunt cainii lui, iar cei cu maraitul „con” sunt alte javre aciuite in sau pe langa aceea turma)…
      Stim si ce spun oile…
      (pai pastorul asta are numai oi ?…chiar nu are nici o capra,nici un berbece si nici macar un magar ?…pai mai OMULe, cine crezi tu ca duce samsarul pastorului ???)
      Magarii sunt un rau necesar ….in turma de mioare.
      De-acum stim chiar si ce spun gurile-casca care bantuie coclaurii si isi baga nasul unde pe nu le fierbe oala….
      Era bine daca analizai si ce spun …lupii despre modul in care pastorul „revigoreaza” si vegheaza (sau nu vegheaza) asupra turmei…
      Lupii astia sunt permanent cu ochii pe turma si pe pastor….
      Deh ! Meseria-i meserie….
      Deasemenea ai uitat sa mentionezi ce parere are pastorul despre el si despre lucrarea splendida, pe care o face in calitate de „lider” si de „stimulator” al turmei….(mi-a placut mai mult expresia de „revigorator” dar nu am habar cum se traduce …)
      Vezi tu mai OMULe, in aceasta lucrare de pastorie, unii sunt „pastori” iar multi altii sunt doar simpli „ciobani”….
      Poate ca altat data o sa-ti explic diferenta dintre cele doua categorii….
      .
      Dar in analiza ta te-oloaga, ai uitat sa mentionezi cel mai important lucru ,si-anume, ai uitat sa analizezi ce spune Stapanul oilor…despre ciobanul asta fudul si despre amaratele alea de oi.
      Vezi tu mai OMULe, nu-i atat de important sa stim ce maraie cainii care sunt inafara turmei,sau sa stim ce spun strainii … sau chiar ce behaie oile alea care fac parte din turma , cat este important sa stim ce spune Domnul despre calitatea lucrarii unui pastror.
      Daca vre-odata o sa ajungi cu buchisitul Bibliei pe la EZECHIEL 34 vei ajunge sa cunosti si opinia Stapanului , opinie care este valabila pentru multi ciobani care jumulesc si casapesc oile, si pentru multe oi care si-au asumat slujba si rolul cainilor..
      Si zici ca nu era nici macar un magar in turma aceea ?
      Turmele fara magari nu prea au farmec….

    • Pt „ioan_basa”

      Am stiut ca va vorbi si lupul si magarul….nu avea rost sa-i mentionez ;)…… Lupul si magarul sunt stereotipuri clasice cu pareri aidomale.

  19. Iosif,
    in ultima vreme s-au dus la Domnul multi dintre oamenii de bine;
    de care multi nu suntem vrednici.
    Fratele Niculita Moldoveanu care a plecat acum vreo 3 ani la Domnul,
    a fost pus pe jos dezbracat la minus 10grade , in timpul detentiei;
    adus inauntru fratii cu care fusese inchis l-au intrebat daca mai traieste, la care el a spus:
    el, care multumita Domnului pe care il slujea era viu:
    am primit de la Domnul o cintare noua!
    In frig napraznic, Domnul i-a dat o Cintare Noua;
    cintari inspirate, care nu plac tinerilor de astazi din biserici.
    Acestia suntem astazi, niste nevrednici, nu semanam cu inaintasii nostrii,care au suferit inchisori si fel de fel de privatiuni;
    pentruca L-au iubbit pe Mintuitorul pina la moarte;
    in vremea lor parea ca Mamona nu exista.

  20. Mihail,
    „Te asigur de consideratia mea pentru felul inca pozitiv in care expui lucrurile”;
    felul pozitiv cum se poate traduce in limbaj biblic, ca lumesc stiu. 🙂

    • Sora binecuvintata Elisa, eu mai cred in naivitatea „copiilor”, dar o data cu cresterea si ei invata sa citeasca.Si citind sau din conversatii cu cei mai cu experienta am aflat ca ar cam fi vremea vremurilor din urma.Si daca este vremea din urma, m-am gindit ca devine de mare actualitate 2 Timotei 3 cu …mai multe versete printre care: 1-5, si cap 4 cu 3, 4 si 5.Or mai fi si altele dar socot ca ma ajuta acestea.
      Ma bucur nespus ca ai remarcat ca eu inca mai fac diferentele intre „pozitiv” si „negativ” si Domnul sa ne ajute sa pastram acest obicei. Domnul sa te ocroteasca si sa-ti dea mult har si pace sfinta.

      • Si ..[I .J .B.] a crezut in naivitatea copiilor , dar.nu a sfirsit cu rezultate bune .Ma surprins total la ce dezmodamint sa ajuns .E o mare calitate in adevar sa faci diferenta intre pozitiv si negativ uneori daca nu se respecta aceste legi , consecintele sunt fatale.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: