DE LA DORINȚĂ LA CHEMARE, ÎNTRE TALENT ȘI UNGERE, PRIN CAPACITATE ȘI CĂLĂUZIRE

Doresc să devin predicator, pastor, cântăreț, dirijor, pianist… chiar ușier! Dorința de a fi nu este neapărat rea. Când îl aud pe câte un pastor cârtind împotriva celor care doresc să fie pastori și că pe cei care vor să nu-i facem, ci pe cei care se trag înapoi, eu mă supăr. Bine dragă, dar dacă tu nu ai fi dorit atunci, cândva, ce, erai pastor acum? Sau te-a luat cineva cu forța la altar? Nu! Ai dorit ”un lucru bun” și ai devenit. E adevărat, nu-i de-ajuns să dorești. Ca să fii ceea ce dorești, trebuie să fii mai întâi ceea ce trebuie!

1 Timotei 3:1-13 ”Adevărat este cuvântul acesta: „Dacă râvneşte cineva să fie episcopa, doreşte un lucru bun.” Dar trebuie ca episcopul să fie fără prihană, bărbatul unei singure neveste, cumpătat, înţelept, vrednic de cinste, primitor de oaspeţi, în stare să înveţe pe alţii. Să nu fie nici beţiv, nici bătăuş, nici doritor de câştig mârşav, ci să fie blând, nu gâlcevitor, nu iubitor de bani; să-şi chivernisească bine casa şi să-şi ţină copiii în supunere cu toată cuviinţa. Căci, dacă cineva nu ştie să-şi cârmuiască bine casa lui, cum va îngriji de Biserica lui Dumnezeu? Să nu fie întors la Dumnezeu de curând, ca nu cumva să se îngâmfe şi să cadă în osânda diavolului. Trebuie să aibă şi o bună mărturie din partea celor de afară, pentru ca să nu ajungă de ocară şi să cadă în cursa diavolului. Diaconii, de asemenea, trebuie să fie cinstiţi, nu cu două feţe, nu băutori de mult vin, nu doritori de câştig mârşav, ci să păstreze taina credinţei într-un cuget curat. Trebuie cercetaţi întâi, şi, numai dacă sunt fără prihană, să fie diaconi. Femeile, de asemenea, trebuie să fie cinstite, neclevetitoare, cumpătate, credincioase în toate lucrurile. (DA! FEMEILE PUTEAU SĂ FIE DIACONIȚE!) Diaconii să fie bărbaţi ai unei singure neveste şi să ştie să-şi cârmuiască bine copiii şi casele lor. Pentru că cei ce slujesc bine ca diaconi dobândesc un loc de cinste şi o mare îndrăzneală în credinţa care este în Hristos Isus.” (DA! DOAR DIACONII – ÎN CONTEXTUL ÎN CARE SE ADRESEAZĂ DIN NOU BĂRBAȚILOR – PUTEAU SĂ FIE PROMOVAȚI!)

Așadar, dorința este bună, condițiile trebuie îndeplinite: iată prerogativele chemării! Mai trebuie observate de comunitate și, în condiții optime, nu ar trebui să existe alte piedici. PENTRU PENTICOSTALI consider că un candidat la ordinare ar trebui să aștepte și o confirmare din partea Domnului, prin descoperire personală sau prin vase de lucrare (vezi Timotei, Pavel și Barnaba…). Investirea (indiferent dacă pentru trimitere sau nu) trebuie să aibă loc NUMAI în cadrul și cu consimțământul unei biserici locale.

Odată uns, slujitorul trebuie să manifeste atributele chemării sale, crescând în toate domeniile acestei slujiri. Există o măsură de talent în înzestrarea unui om pentru slujbă. Chiar dacă Duhul Sfânt poate depăși orice handicap uman, consider că în mod normal, valorile care au fost natural așezate în noi sunt folosite de Dumnezeu, sursa tuturor acestora. Dar pe deasupra și în primul rând trebuie cultivată ungerea:

1 Timotei 1:6 ”De aceea îţi aduc aminte să înflăcărezi darul lui Dumnezeu care este în tine prin punerea mâinilor mele.”

În fine, această slujbă are în sine autoritatea și funcțiunea de conducere. De pe această platformă sunt rânduite activitățile și lucrarea întregii biserici. Sunt oameni cu această capacitate și instinct managerial. Nu este dăunător, dimpotrivă! Sunt seminarii care îi educă pe lideri: multe dau sfaturi destul de bune. Dar pentru a conduce o biserică locală este nevoie de mai mult: călăuzire! Aici s-ar putea scrie volume! Suntm prea limitați ca să ne ghidăm după percepțiile noastre uneori confuze. În multe situații limită nu ne mai ajută înteligența și tactul. Suntem (sau ar trebui să fim) călăuziți prin Duhul! Dacă apostolii au excelat în ceva, în primul rând au dezvoltat o dependență intensă de călăuzire.

Deci, dorința este bună dar nu se poate fără chemare, talentul trebuie îmbibat de ungere, iar capacitatea trebuie subordonată călăuzirii!

P.S. Da, fotografia este de la ordinarea unui oarecare tânăr, acum 24 de ani…

About Cristian Ionescu

Pastor Elim Romanian Pentecostal Church Chicago, USA

43 răspunsuri to “DE LA DORINȚĂ LA CHEMARE, ÎNTRE TALENT ȘI UNGERE, PRIN CAPACITATE ȘI CĂLĂUZIRE”

  1. „PENTRU PENTICOSTALI consider că un candidat la ordinare ar trebui să aștepte și o confirmare din partea Domnului”

    Chestie subiectiva…

    Am asistat la o mulțime de necalificati la ordinare care au avut confirmari…

    Poate sa scrieti si un articol despre cum poate sa fie cineva ” calauzit de Duhul” ..sau cum deosebeste vocea Duhului,

    • Poate au zis că au avut confirmări. Eu nu mă refer la biserică. Nu consider că biserica are nevoie de confirmarea prin revelație a cuiva. Biserica analizează și votează. Era o recomandare personală. Viitorul slujitor să aibă – într-un mod oarecum ghedeonic – certitudinea că Domnul este cu el în această lucrare.

    • Frate Gaby,
      Ati pus punctul pe „i” !

      „Am asistat la o mulțime de necalificati la ordinare care au avut confirmari…
      Poate sa scrieti si un articol despre cum poate sa fie cineva ” calauzit de Duhul” ..sau cum deosebeste vocea Duhului,”

      Care sunt „criteriile” dupa care recunosti autenticitatea CALAUZIRII DUHULUI SFANT ?

      Posibile raspunsuri :

      1) Il crezi pe…”candidat” pe cuvant ! (aici se poate regasi nu numai o doza de superficialitate ci si de naivitate din partea celor care…”voteaza” alegerea !

      2) Vezi cate „presiuni” fac rudeniile „candidatului” pentru alegerea lui de catre biserica!

      3) Calauzirea Duhului Sfant ( in sens de revelatie) lucreaza la „doua capete”; adica pe de-o parte la „capatul” unde se afla cel care pretinde a avea revelatia, calauzirea; pe de cealalta parte la Biserica ce-l alege tot prin calauzire, dupa acelasi PRINCIU cu care a fost ales apostolul Pavel, si instiintarea lui Anania in Damasc (Fapte 9:11-22) Totusi, a mai durat ceva timp pana ce Biserica din Ierusalim a „verificat” autenticitatea convertirii lui Pavel, autenticitatea calauzirii. Abai atunci s-a pronuntatin privinta lui Pavel. (Incepand chiar din Damasc: Fapte 9:19-22; apoi in Ierusalim: Fapte 9: 26-30) De-abia, dupa „verificarea” lui de catre apostoli, i-au „dat mana libera” pentru propovaduire si apoi „l-au pornit spre Tars”
      in misiune ! (Fapte 9:28-30) Totusi, aceasta a fost prima verificare, urmata de altele mai amanuntite, in paralel cu VERIFICAREA EFICIENTEI IN SLUJIRE, asa dupa constatam din referintele urmatoare din Fapte 11:22-26; 15:1-12, 13-30; 30-40.
      Imi aduc aminte de o intamplare petrecuta in biserica de tara unde mi-am petrecut copilaria. Aveam un frate scump, duhovnicesc si cu un bagaj enorm de experiente cu Domnul. Intr-o duminica dimineata, in timp ce frate pastor slujea cu Evanghelia, intra in biserica un „frate” cu o evlavie afisata aparte… care plin de indrazneala (a se citi „tupeu”) direct de la usa se indreaptra spre amvon, oprindu-se in fata amvonului> Fratele pastor, bland, ingaduitor, urmarindu-i miscarile cu ochii-i plini de o blandete a sufletului, asteapta. „Trimisul” isi deschise gura si rosti, proclamator: „Frate, Duhul m-a trimis la tine sa-ti vestesc…”
      Pastorul facu un gest cu mana intrerupandu-l: „Mie, inca Duhul Sfant nu mi-a dat de stire ca veniti…! Aveti putina rabdare. Duhul proorocilor este supus proorocilor !”

      „Trimisul” n-a mai avut rabdare si a iesit val-vartej pe usa. Nu dupa mult timp, fratele pastor a primit o „instiintare scrisa” de la „mai-marii nostri” prin care era avertizat in privinta acelui ins, sa nu fie primit ca era un destrabalat bine cunoscut in localitatea lui de unde venea !

      4) O buna marturie „dinafara” ! Este foarte usor sa te porti pocaieste in mijlocul bisericii….dar inafara ?

      5) Apoi apostolul Pavel mai precizeaza printre celelalte conditii din 1 Timotei 3:1-7: „SA NU FIE INTOR DE CURAND”! (versetul 6) Stiti de ce, nu ?

  2. Am o nelămurire: În versetul de mai sus, unde apostolul spune despre „femei”, nu cumva se referă la nevestele fraţilor lucrători de a fi aşa şi aşa, după cum spune lista? Pentru că în altă parte tot Pavel spune că „femeii nu-i dau voie să vorbească în adunare.” Atunci, mă întreb,…dacă femeia n-are voie să vorbească în adunare, care sunt funcţiile de protocol ale unei diaconiţe? Să fie acest rol doar slujirea în tăcere şi nicidecum vorbirea??? Ce înseamnă, de fapt, „diaconiţă”?

    În ce priveşte Ungerea Divină peste lucrător, aceasta este întotdeauna de dorit şi binevenită, şi aceasta se face funcţie de trăirea în sfinţenie. Samson făcea lucruri mari cât Domnul a fost cu el. După căderea în păcat, lucrurile mari au fost reduse la monotonia şi plictiseala slujbei de la râşniţă! Când Ungerea Divină a venit din nou peste el, iată că puterea ce-o avea pe când învârtea râşniţa s-a transformat din monotonie în minunea care a avut loc.

    • Pavel o menționează pe Fivi, diaconița din Chencrea. Dacă analizăm scopul și contextul alegerii celor șapte diaconi vom vedea că au fost ordinați oameni foarte duhovnicești pentru o slujbă mai puțin duhovnicească, adică administrație. Că cel puțin o parte din cei șapte au lăsat mesele și s-au ocupat de Evanghelie este adevărat. Dar femeile puteau să fie diaconițe în sensul slujirii fără să predice, ceea ce Pavel interzice și nici nu avem un astfel de caz în NT. Mai târziu, în contextul comunist, unde ordinarea pastorilor era cartelată, frații au ordinat diaconi pentru slujbe spirituale. Din nou, o chestiune de titulatură care mai puțin contează. Și astăzi avem femei care slujesc în biserică în limitele așezate de Scripturi fără să le zicem diaconițe. Nu-i nicio problemă.

      • Deci, o femeie de serviciu din biserică, sau o bucătăreasă, sau o secretară poate fi numită „diaconiţă” raportat la slujba pe care o face? (Personal recunosc că nu sunt obişnuit cu o astfel de titulatură la femei. 🙂 )

    • Ovidiu, bineinteles ca femeile predica in bisericile noastre… dar o fac in versuri…
      its called a loophole 🙂

      • Nu cred că e cazul să facem confuzia asta Gabi…

      • Gabi, mie-mi spui? 🙂 Când te ia o soră în coarne, şi mai are darul de-ai lămurii şi pe alţii să facă şi ei la fel, ai dat de….Michiduţă! 🙂 🙂 🙂

      • Pai nu cred ca e confuzie… deoarece este o mare diferenta intre poezie si predica versificata … 🙂
        Imi plac poeziile, nu-mi plac versificarile … in special cele de cite o juma de ora.. 🙂
        Preferinta personala…

      • Gabi,
        Loophole-ul se practica altel la traditionali.. Am vazut cu ochii me: sora cutare (sotia predicatorului) vina sa ne zica o marturie..A fost predica in toata regula–cred ca a facut si chemare la altar…Dar se numeste marturisire pt ca nu sta in spatele amvonului.
        Ce.i drept, a predicat mai bine ca barbatu sau… si a aprins Biserica, fara glume…Eu am zis amin la mesaj.

        Concluzia: la traditional, nu conteaza ce spui, ci de unde o spui–adica amvonul te face predicator si dca nu esti.

      • Val, la traditionali te face predicator amvonul, la cei netraditionali te face predicator scena… fiecare cu (ne)traditia lor
        Legalism pe toate extremele … Orice activitate poate sa devina legalista.. pina si citirea bibliei , ajutorarea saracilor si rugaciunea.
        Tot ce nu e facut prin credinta e apa de ploaie

        Cit despre sora care predica mai bine ca sotul.. cunosc si eu citeva cazuri… Paula White… Joice Meyer .. astea au fost asa de bune ca le-au dat o carte de despartire la barbatilor lor . 🙂

      • Gabi,
        N.ai prins poanta…La cei netraditionali femeile in general sunt acceptate ca predicatore (nu zic ca e bine sau rau, dar asta e realitatea), dar la traditionali nu… de aia, pt ca pe unele nu le mai pot tine sub control, le lasa sa predice de pe treptele scenei, nu din spatele amvonului–mascand predica ca si marturisire. Asta era ideea.

  3. @ (DA! FEMEILE PUTEAU SĂ FIE DIACONIȚE!) de ce „puteau” si nu pot? e cumva vorba de factorul cultural ? La fel, tacerea si acoperirea capului in adunari a femeilor au avut si au (doar ) „ratiuni” culturale! Aceste paradigme le putem schimba doar cu Biblia. Pentru asta trebuie sa avem curaj si sa fim onesti.

    • Vedeți răspunsul dat lui Ovidiu Marinca. Diaconia și baticul nu au o legătură: prima este o denumire, a doua o poruncă!

      • Nu am amintit de batic (nici eu nici Biblia vreodata). Aveti dreptate cand spuneti; „avem femei care slujesc în biserică …fără să le zicem diaconițe. Nu-i nicio problemă”. Tot atat de adevarat e ca avem femei si barbati in biserica care au ungerea si chemarea divina de a ingriji (pastorii) „turma Domnului” fara sa le zicem pastorite sau pastori. Nici o problema! Sau…?

  4. Frate Cristian Ionescu,

    In calitate de strajer stiind ca ati discutat pe blog despre lucrarea Duhului Sfant va pun in fatza doua intrebari grele rezultate dintrun studiu ecumenic care se pare ca deschide noi orizonturi in CCPR.

    1.) Este botezul cu Duhul Sfânt o conditie a rapirii la cer? (16)
    2.) Poate fi cineva mântuit dacã nu a primit botezul cu Duhul Sfânt? (14)

    Dati-mi va rog un click pentru a intelege bine problema si ma rog ca Duhul Sfant sa va insoteasca in raspunsurile care le veti da.

    Doamne da-ne lumina,
    Strajerul Pettrusu

    P.S. Subiectul nu este of topic, ci se poate incadra perfect in subiect.

  5. Referitor la termenii „uns” sau „ungere” cred ca aceasta trebuie sa aibe loc inainte de „ordinare”. Biblia vorbeste in NT despre o ungere (singura) pe care o au toti credinciosii nascuti din nou. A emite pretentia ca la asezarea unui prezbiter se da o ungere speciala prin punerea mainilor consider un act de mandrie din partea oficiantului si naivitate din partea candidatului. Asa ceva il dezonoreaza pe Dumnezeu prin umanizarea Duhului Sfant. Mai degraba cred in „cultivarea” ungerii despre care ati scris, pentru toti credinciosii. E biblic a aseza prezbiteri (sunt unul dintre ei) in Bisericile crestine dar stiu ca nu exista scurtaturi in ce priveste a face lucrarea sub ungerea Duhului Sfant.

  6. Fotografia e fantastica!

      • citi pixeli a avut camera fotografica? 0.5? 🙂
        Unul din fratii pe care pot sa-i recunosc sau rugat si la binecuvintarea si la nunta mea!

      • Fortografia este veche, este fantastica dar , mai ales , ne vorbeste despre o DORINTA, despre un INCEPUT, si si mai mult, despre O INCREDERE, O INVESTIRE si cred eu cel mai importanta ramine faptul ca s-a incarcat de reale si frumoase CONFIRMARI.
        Pe un asemenea schelet intotdeauna se poate „broda” cu mare placere si nu ne ramine decit sa fim multumitori in fata lui Dumnezeu si sa il slavim pentru ca ne-a dat acest DAR. Bucurati-va zic si iar, sa ne bucuram, suportind cu rugaciune vietile sfintilor, asa cum ne sta bine ca si credinciosi.
        Fiti binecuvintat.

  7. Gaby un nu categoric la amindoua

  8. Frate Cristian Ionescu este biblica ,,avansarea”” de la slujba de diacon la slujba de prezbiter-pastor???
    De unde este aceasta lucrare?

    Ati atins un mare punct in legatura cu ordinarile de prezbiteri,cand ati zis de asteptarea unui cuvant de confirmare venit de sus prin Duhul Sfant,lucru care ASTAZI NU SE MAI FACE,asta si ducand bisericile la programe fara ungere de sus,ci doar cu invatatura si intelepciune omeneasca.

    Dar de ce nu se mai face dupa Sciptura?

    Cum faceau crestini din BIblie cand ordinau in Biserica lui Dumnezeu,
    1- Posteau( Fapt Apost 13:2,3; 14:23
    2-Rugau(Fapt Apost 13:3; 6:6; 14:23 ; Matei 9:38
    3-Pe cine ZICEA DUHUL SFANT(Fapt Apos 13:2; 20:28; Efeseni 4:11; numeri 27;16,17. Evrei 5:4; Matei 9:38 .1 corINTENI 12<28(DUMNEZEU RANDUIESTE,nu oamenii)
    Si luati aminte la Evrei 5:4.

    Cei care sunt pentru slujbe in Casa Domnului sunt alesi,au ungerea de Sus,si se vede asta inainte de a fi propusi de oameni pentru a sluji in Biserica lui Dumnezeu.
    Iar cei care erau pentru o sluba in Casa Domnului trebuie sa implineasca fara discutie: .(Fap Apost 6:3; 1 Timotei 3. exod 18.21)

    Asa se face in Biserica lui Dumnezeu.
    Sa aveti pace

  9. vad ca numai fratii comenteaza,

    Ati auzit vreodata de fratele Cho de la Seul, cum l-a calauzit Domnul sa pastoreasca,
    ce ajutor de necrezut au fost si sant femeile in lucrare, chiar si ca pastori. Atata le plingem de mila femeilor musulmane, dar crestinele au o viata mult mai grea: bune sa faca copii, sa tina casa si familia ,sa munceasca si sa aduca bani acasa, dar nu au dreptul sa se atinga de cuvant. Lucratul in biserica astazi inseamna sa faca mancare petru mesele din biserica, sunday school poate, etc…………….

    Om este singurul care a pus punctul pe i. De ce nu se mai face nimic asa cum faceau primii crestini? S-au primit alte „indicatii”?

    • Îmi pare rău, chiar dacă sunt surori care au alte păreri și… argumente, ceea ce spune Scriptura este clar și mai bine să ascultăm de Domnul și să nu ne răzvrătim. Sunt sigur că în grădina Eden, Eva a avut și ea argumente foarte puternice…

    • Daca singura erezie a lui Cho ar fi cea descrisa de Sarah.. nu ar fi rau… dar are el altele mai nimicitoare….

    • @Sarah, cu pretentia ca nu iti voi spune un secret, eu as prioritiza un pic „obligatiile” femeii. Daca toate cele insirate de tine le va indeplini, si fara sa murmure, ea va fi acea una din o mie despre care ne spune biblia ca poate fi gasita.Dar ce spui tu daca ea se va bucura cu Isus in rugaciune cu o inima dupa voia lui Dumnezeu, macar asa cum se ruga Ana pentru Samuel, ce zici tu, cam ce biruinta v-a avea barbatul ei si ce conditii excelente se vor asigura ca si sotul ei sa o poata iubi ca Isus biserica? Din cite cunosc eu Cho este raspunsul lui Dumnezeu la un mare grup de rugativi care cereau puterea Domnului pentru lucrarea in care era implicat Cho,iar acesta nu incalca poruncile biblice.
      Si ca sa-mi aprind paie in cap asa ca sa nu duc lipsa anul acesta, as mai face o afirmatie: toate aspectele de nerespectare a cuvintelor bibliei, a rinduielilor stabilite clar si limpede de Dumnezeu, motivatiile fiind modernismul, intelectualismul, liberalismul si nu in ultimul rind „egalitatea „” din drepturile omului, toate acestea se constituie in impotriviri care mai devreme sau mai tirziu se vor plati. Este scris foarte „citet” despre pastrarea poruncilor, implinirea poruncilor, pazirea poruncilor…si sa nu uitam despre a cui porunci vorbim. (Nu cred ca trebuie sa-ti amintesc ce „razboi” sfint s-a iscat cind sa amintit numai de un mic semn al stapinirii, adica acel batic)Priceperea noastra, intelepciunea noastra, pretentiile noastre, puterile noastre,imaginatia noastra, si multe altele ale noastre, sunt niste mici mofturi fata de CUVINTUL SFINT, lasat calauza pentru o viata crestina care cinsteste pe Dumnezeu.Si as vrea sa-ti amintesc un lucru: sunt numai inceputurile micilor razvratiri, dar sa nu crezi tu ca vrasmasul nu v-a folosi si nu v-a lovi si mai puternic in acest sector al nemultumirilor. Ca doar este scris ca vulpile mici …au si ele rolul lor.Fii binecuvintata

    • @ Sarah
      Nu a inceput cuvintul lui Dumnezeu cu barbatii De ce sa te superi.Stai la locul de veghe.Unde Dumnezeu te-a asezat si daca barbatii vor da inapoi vreodata Dumnezeu te poate folosi cum a folosito pe Deborah, pe proorocita Hulda,pe cele 4 fete fecioare care prooroceau.Daca ai copii,ai grija de familie porti batic si nu le faci din dragoste pentru Dumnezeu Nu-i bine surioara draga.Cu biblia nu se da in cap.Ba din contra e singurul nostru Ghid spre imparatia lui Dumnezeu.

  10. Fratilor, nu ma cunoasteti, Domnul sa aiba mila de noi, si sa ne dea multa , multa intelepciune!!!!!!!!!!!!!! Cat despre fratele Cho, Domnul l-a chemat si i-a promis ca va fi pastorul celei mai mari biserici, si i-a aratat o strategie, cea a Domnului Isus. Cat despre erezii lasati pe D-zeu sa fie D-zeu.

  11. Ma scuzati ca am aruncat o piatra, caci ne place ipocriziz in biserica, nu spunem lucrurilor pe nume caci santem evlaviosi, si stim sa dam cu sriptura la cap.
    Atit vreau sa spun despre mine, cand am aparut la biserica cu capul acoperit a fost un fratior care m-a atentionat ca numai inapoiatii isi acopera capul. Sant destul de batrina ca sa invat pe cele tinere, si destul de tanara ca sa invat de la altii. Imi pare rau fratilor dar nu ati nimerit-o cu mine.

    Pomul se cunoaste dupa roade. Pacea Domnului!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • @sarah,

      Ca sa va imbarbatez, sora Sarah, as dori sa va spun ca pentru evrei, „ajutorul potrivit” din Genesa 2: 18 inseamna mult mai mult decat ajutor potrivit pentru OM !
      Dar, oare, femeia nu este Om in sensul luarii din coasta barbatului ? Adica, „os din oasele mele si carne din carnea mea” ! (Genesa 2:23).

      Prin „ajutor potrivit” evreii mai inlegeau si „cea care iti sta adeseori impotriva !” Nu din pricina sotiei, „barbatul ei este bine vazut cand sta cu batranii la sfat la poarta cetatii” ? (Proverbe 31:23) (Sau poate la…sedintele de comitet !)

      Caci, cine este cel mai bun sfatuitor al barbatului ? Femeia, desigur ! Oare nu (si) de aceea s-a dat un…”amendament” in Legea lui Moise in Deuteronom 25:11-12:
      „Când doi oameni se vor certa unul cu altul, şi nevasta unuia se va apropia să scoată pe bărbatul său din mâna celui ce-l loveşte, dacă întinde mâna şi apucă pe acesta din urmă de părţile ruşinoase, să-i tai mâna: să n-ai nicio milă de ea.”

      Apai, daca este (inca) atata nedreptate fata de femeie in calitate de critic obiectiv al sotului ei, si „sa n-ai nicio mila fata de ea…” atunci, intoarceti-va, sora Sarah, cu resemnare acasa, si cautati sa indepliniti cele precizate de apostolul Pavel in 1 Timotei 2:15, pentru ca nu cumva, sa vi se mai reproseze oarece !
      Cred ca ma-ntelegeti, nu-i asa ?

  12. Fratilor m-am nascut sub har si nu sub lege, il slujesc pe domnul cu dragoste acolo unde ma pune, si se vad roadele.

    Ma iertati daca nu va convine ca o sora a avut si ea o idee. Nu am vrut sa fie o cearta sau un argument, dar noi romanii nu putem sa discutam fara sa ne certam, dar sa folosim Cuvantul ca sa luam pe cineva peste picior putem.
    Domnul sa se indure de noi toti.

    I am sorry aciduzzu dar nu inteleg ce vrei sa spui. Doar asumi ca ai gasit o sora in care sa dai cu noroi.

    Ma scuzati frate pastor dar nu sant o femeie ” normala, cum zic ai mei, in sensul bun. Sant nebuna pentru Domnul caci El m-a scos din pacat si din moarte. Astazi nu se face nimic ca in vechime, asa cum ne-a invatat Domnul si nu Il mai intrebam , de asta am spus ca Om are dreptate. Poate Pavel trebuia sa scrie ca femeile sa taca si pe FB . Doamne ce am ajuns, iarta-ne ca nu stim ce facem!!!!!!!!!!!

    • N-am dat cu noroi ci v-am imbarbatat chiar daca dumneavoastra ati simtit ca trebuie sa reveniti cu vreo repllica. Incercam sa va „tin’ partea? !
      Este doar problema dumneavoastra ce-ati inteles !
      Eu imi asum doar intentia de a va imbarbata si, cel mult, sa va deschid ochii, sa va readuc cu picioarele pe pamant, daca pot sa ma exprim asa !
      Dar daca dumneavoastra ati constatat ca trebuie si de ce trebuie sa taceti, iarasi este o problema personalitate si de…cauzalitate !

  13. da, am inteles, barbatii au ultimul cuvant, cat despre prov: 31:23 astazi nu se mai aude despre asa ceva, mai ales in america, toata familia este vazuta dupa cat castiga barbatul, ce masini are samd, imi pare rau dar nu am nevoie de nici o incurajare

    • Sora Sarah, ca am inteles ca sunteti o sora „nebuna ” pentru Isus si asa este bine, un crestin sa fie devotat total, neconditionat.Dar te rog fa-ma sa inteleg la ce te-ai gindit cind ai postat primul comentariu „razvratit” spunind ca „numai barbatii….”? Din cuvintul bibliei despre care spui mai tirziu ca ai, ca n-ai ce sa mai inveti, eu am aflat ca „barbatul este capul femeii” , deci implicit te-ai razvratit impotriva a ceea ce Dumnezeu ti-a stabilit ca si cap. nu este asa? Si sa nu uiti cine este CAPUL celui impotriva caruia te-ai razvratit.Nu este complicat,este periculos.
      De ce crezi ca ai ajuns la o limita de mijloc unde nici tu nu esti hotarita daca sa mai primesti invatatura, sau sa mai dai la altcineva, o asemenea pozitie „te califica’ fara sa mai fii nevoita apoi sa te explici in 3-4 interventii.Nu prea sunt concludente nici acelea.Expui pareri personale , stari de fapte din propriul unghi de vedere, cind, asa ca o sora cu experiente era frumos sa amintesti cuvintul bibliei asa cum este scris si atunci nimeni nu ar fi avut „dragostea” de a te ajuta ca sa-ti revii in fire.(nu LA fire)
      Nimeni de pe acest blog, cind a venit cu cuvintul bibliei nu a fost decit binecuvintat. Si ca sa ramin curat in cugetul meu eu cred ca tu asa procedezi si in alte situatii, sau profiti de anonimat.Asta chiar nu ar fi crestineste, dar nu esti prima.
      Cit despre faptul ca sunt roade, ….of of of… ap Pavel ne-a ajutat sa nu cadem in aceasta forma de mindrie ca noi am fi facut ceva, ci el a spus, (parafrazat) unul a sadit, altul a udat (pina aici sunt ale noastre) dar DUMNEZEU a facut sa creasca.
      Si fie cum spui tu cu roadele in dreptul tau, as vrea sa repetam amindoi (imi permit fiind mai batrin ca tine) hai sa repetam ca sa nu uitam niciodata: DACA IMPLINIM TOT CE ESTE SCRIS IN BIBLIE NU AM FACUT DECIT CEEA CE ERAM DATORI, iar daca intelegi TOT si DATORI rostesc eu inaintea Domnului : ai asigurata si iertarea si mintuirea, doar sa duci lupta cea buna pina la capat. Si toate cele de mai sus trebuiesc implinite cu dragoste de frati si de oameni, ca sa putem ajunge la plinatatea Domnului Isus.

  14. Un raspuns pentru d-l strajer, am vazut multi care au chear primit d-hul sfint, la PENTICOSTALI, si mergind pe drum, ei lau perdut, prin faptele lor, dar tilharul de pe cruce, a fost mintuit in ultimele clipe.

Lasă un răspuns către Val Anulează răspunsul