CU CINE VORBEȘTI CÂND TE ROGI

Dacă întreții o conversație de ocazie, va zice cineva, nu stai de vorbă cu Singurul Dumnezeu adevărat, de care depinde existența ta.

Dacă simți nevoia să Îl informezi, atunci nu stai de vorbă cu Dumnezeul Atotștiutor, Atotprezent.

Dacă Îl sfătuiești ce să facă, cum să procedeze, precis nu stai de vorbă cu Dumnezeul Atotputernic, Suveran.

Dacă încerci să Îl impresionezi, nu stai de vorbă cu Cel ce cunoaște lucrurile ascunse, înaintea căruia totul este gol și descoperit.

Dacă plângerile tale sunt prea mari și prea multe, arată ca și cum Îi reproșezi ceva.

Dacă mulțumirile sunt prea rare și lipsite de vlagă, înseamnă că te încrezi în tine însuți, nu în El.

Dacă rostești cuvinte simple și pe un ton prea uzual, nu dai dovadă de reverență, dar dacă rostești rugăciuni prea pompoase, nu cumva încerci să atragi atenția oamenilor?

Dacă te rogi prea în șoaptă, este rugăciunea ta mărturia bucuriei tale, sau dacă te rogi cu strigăte mari, crezi că nu te aude?

Dacă rugăciunea îți este scurtă, chiar nu ai ce-I spune Domnului, iar dacă este lungă, nu cumva încerci să te afișezi cu bolboroseli?

Sunt suficiente motive să spunem ca ucenicii: ”Doamne, învață-ne să ne rugăm!” Și, ascultându-ne rugăciunea, Domnul L-a trimis pe Duhul Sfânt să ne rugăm prin El și să mijlocească pentru noi, căci… nu știm cum să ne rugăm!

About Cristian Ionescu

Pastor Elim Romanian Pentecostal Church Chicago, USA

21 răspunsuri sa “CU CINE VORBEȘTI CÂND TE ROGI”

  1. pai se pare ca nicicum nu-i bine. deci sa nu ne mai rugam, ca stie el prea bine cine este, ce este si ce poate.
    Dumnezeu nu e ca omul sa ne caute nod in papura asa cum face acest articol. el ne primeste asa cum suntem, cum ne-o facut el, cum putem. singura lui pretentie cred ca este acea de-a fi sinceri.
    eu nu stiu sa ma rog asa cum aud in biserica, si sincer nici nu-mi prea doresc sa stiu asa.

  2. Sa nu mai vorbim de rugaciunile prin care incercam sa-L manipulam pe Dumnezeu de genul: „daca mor oare cine Te mai lauda”???

    • asta-i biblica. o gasesti prin psalmi ” nu mortii te lauda…”

      • O fi fost biblica ptr. David, dar pentru crestinul Nou Testamentar nu este chiar asa de biblica, deoarece:

        „8 Da, sîntem plini de încredere, şi ne place mult mai mult să părăsim trupul acesta, ca să fim acasă la Domnul.:

        Crestinul trece de la viata la viata…
        Crestinul il va lauda pe Domnul cu adevarat in „partea cealalta”

  3. Aveti dreptate ca Duhul Sfant face diferenta! Daca inainte de Cincizecime ucenicii aveau nevoie sa fie invatati cum sa se roage, dupa Cincizecime rugaciunea facuta prin Duhul Sfant a devenit pentru ei un stil de viata.
    E foarte ziditor sa asculti un crestin autentic care face rugaciuni prin Duhul Sfant. In biserica pe care o frecventez este un frate care e pus sa se roage solo din cand in cand. Cand se roaga acest frate, parca se coboara cerul pe pamant! Sa fii lucrator in Via Domnului si sa ai cativa frati din acestia, care sa te sustina in rugaciune – cred ca e minunat!
    (Nu ma pronunt in dreptul celor care se roaga si se incurca singuri in cuvintele lor.)

  4. faceti in toata vremea rugaciuni prin duhul si vegheati la aceasta cu toata staruinta. frate ionescu cum explicati rugaciunea prin duhul?

  5. E aproape irelevant ce spun oamenii despre modul in care ne rugam ( cu toate ca rugaciunea noastra trebuie sa fie intr-un mod controlat in biserica sau locuri de rugaciune. Nu e potrivit sa urli si sa te lungesti mai tare si mai mult ca oricine etc.)
    Am spus ca e irelevant ce spun oamenii si aceasta pentru ca rugaciunea e ceva foarte intim si personal. De asemenea rugaciunea e bazata si pe credinta. Unul care are credinta mare are indrazneala sa ceara lucruri mari, pe cand altul nu indrazneste sa ceara nici painea cea de toate zilele. Multi ani m-am rugat cu logica. Rugaciunea era foarte structurata si avea inceput, cuprins si incheiere. Era marturisire, cerere si multumire,…, si cu toate ca ma rugam „din toata inima” si incercam sa fiu sincera totusi nu simteam nimic, si era o prezentare a ceea ce vroiam si stiam. Dar in viata mea au venit incercari si boala si in agonia disperarii, stateam inaintea lui Dumnezeu uneori intinsa in pat, alteori pe un scaun la lucru, in masina, pe genunchi si tot ce ii spuneam dar acum din inima era: Isuse ai mila de mine, Isuse ai mila de mine, Isuse ai mila de mine x1000 si cu toate ca rosteam cuvinte atat de simple si putine, ii simteam prezenta si bucurie si pace in inima. Sunt multe momente in care ma pun pe genunchi si imi incep rugaciune cu cuvintele : Tata, nu stiu ce sa iti zic,…, si stau prosternuta pe genunchi inaintea Domnului fara cuvinte, cu suspinuri, si totusi ii simt prezenta, simt ca E langa mine si ma asculta, si e paradoxal,…, ce sa asculte cand nu zic nimic. Si totusi simt ca ma asculta si vad semne in viata mea, in familie, poverile imi sunt luate si sufletul umplut de bucurie. De asemenea mi s-a intamplat sa ma pun pe genunchi si sa imi incep rugaciunea cu punctele obisnuite, marturisire, cerere, multumire, si cu toate ca mintea mea vroia sa urmeze punctele prestabilite, gura mea rostea doar cuvinte de glorificare la adresa lui Dumnezeu.
    Ce am invatat din experienta mea de rugaciune e ca atunci cand te umilesti inaitea lui Dumnezeu, esti sincer si iti deschizi inima inaitea Lui, Dumnezeu e atat de bun ca ti-o umple cu tot ce ai nevoie si atuci gura va sti ce sa rosteasca.
    „Din prisosul inimii vorbeste gura”

  6. Question: „Who was Baal?”

    Answer: Baal was the name of the supreme god worshiped in ancient Canaan and Phoenicia. The practice of Baal worship infiltrated Jewish religious life during the time of the Judges (Judges 3:7), became widespread in Israel during the reign of Ahab (1 Kings 16:31-33) and also affected Judah (2 Chronicles 28:1-2). The word baal means “lord”; the plural is baalim. In general, Baal was a fertility god who was believed to enable the earth to produce crops and people to produce children. Different regions worshiped Baal in different ways, and Baal proved to be a highly adaptable god. Various locales emphasized one or another of his attributes and developed special “denominations” of Baalism. Baal of Peor (Numbers 25:3) and Baal-Berith (Judges 8:33) are two examples of such localized deities.

    According to Canaanite mythology, Baal was the son of El, the chief god, and Asherah, the goddess of the sea. Baal was considered the most powerful of all gods, eclipsing El, who was seen as rather weak and ineffective. In various battles Baal defeated Yamm, the god of the sea, and Mot, the god of death and the underworld. Baal’s sisters/consorts were Ashtoreth, a fertility goddess associated with the stars, and Anath, a goddess of love and war. The Canaanites worshiped Baal as the sun god and as the storm god—he is usually depicted holding a lightning bolt—who defeated enemies and produced crops. They also worshiped him as a fertility god who provided children. Baal worship was rooted in sensuality and involved ritualistic prostitution in the temples. At times, appeasing Baal required human sacrifice, usually the firstborn of the one making the sacrifice (Jeremiah 19:5). The priests of Baal appealed to their god in rites of wild abandon which included loud, ecstatic cries and self-inflicted injury (1 Kings 18:28).

    Before the Hebrews entered the Promised Land, the Lord God warned against worshiping Canaan’s gods (Deuteronomy 6:14-15), but Israel turned to idolatry anyway. During the reign of Ahab and Jezebel, at the height of Baal worship in Israel, God directly confronted the paganism through His prophet Elijah. First, God showed that He, not Baal, controlled the rain by sending a drought lasting three-and-one-half years (1 Kings 17:1). Then Elijah called for a showdown on Mt. Carmel to prove once and for all who the true God was. All day long, 450 prophets of Baal called on their god to send fire from heaven—surely an easy task for a god associated with lightning bolts—but “there was no response, no one answered, no one paid attention” (1 Kings 18:29). After Baal’s prophets gave up, Elijah prayed a simple prayer, and God answered immediately with fire from heaven. The evidence was overwhelming, and the people “fell prostrate and cried, ‘The LORD–he is God! The LORD–he is God!’” (verse 39).

    In Matthew 12:27, Jesus calls Satan “Beelzebub,” linking the devil to Baal-Zebub, a Philistine deity (2 Kings 1:2). The Baalim of the Old Testament were nothing more than demons masquerading as gods, and all idolatry is ultimately devil-worship (1 Corinthians 10:20).

    Recommended Resource: Bible Archaeology: An Exploration of the History and Culture of Early Civilizations by John McRay & Alfred Hoerth.

  7. NouaOrdineCrestina Răspunde 24 mai 2012 la 7:42 AM

    Calatorul ortodocs analfabet ori o sarmana babutza garbovita, la rascruci de drumnuri, ajunsi in fata unei troite vechi de secole, ce-si fac Semnul Crucii in profunda si sincera piosenie , respect si consideratie pentru Isus Cel Crucificat de orbirea omenirii, pierd si pacatuesc prin gestul lor ori . . . castiga ??!!

    • Așa, și musulmanul sincer și pios, și budistul, și alții se închină. Veți spune că nu lui Isus, dar, cu atât mai mult, când a cerut Isus închinarea de la troiță, cu semnul crucii, lumânări și pomeni etc.
      Unde scrie în Biblie (inclusiv cea ortodoxă) asemenea lucruri?…

  8. Trebuie sa ne rugam prin Duhul si cind ne rugam prin Duhul ne miram si noi singuri ce cuvinte iese din gura.Poate ca in mod normal nu am reusi sa alcatuim o asemenea rugaciune.Totusi nu-i regula in felul de a te ruga.Poti sa te rogi in taina ca Ana(mama lui Samuel) de care scrie ca isi misca numai buzele.Or ca Domnul Isus de care spune;-El este acel care in timpul vietii lui aducea rugaciuni cu strigate mari si cu lacrimi catre Cel ce putea sa-l izbaveasca.
    Nu trebuie sa ne incomodeze rugaciunea cuiva,daca se roaga incet or mai tare.
    -Un frate se ruga odata Doamne daca ma ajuti sa fiu bogat iti promit ca n-am sa fiu zgircit…..Se mai intimpla sa nu stim sa ne rugam

  9. Frate Josif, pentru crestini cred ca trebuie modificat DEX -ul referitor la cuvintele „bogat” si „zgircit” . In viata crestina ele sunt sub forma de sinonime prin conditionarea reciproca.Nu poti fi bogat daca nu esti zgircit.Iar daca esti zgircit, ajungi bogat. Asa se intimpla atunci cid crestinul nu implineste ceea ce este scris in biblie cu referire la :
    – cine are doua haine…
    -purtativa sarcinile unii altora….
    -sa vezi mai intii interesul celuilalt…
    -pe saraci ii veti avea totdeauna cu voi….
    -cine stie binele si nu-l face…
    -nu obositi in facerea binelui…
    -sa nu dai cu gindul ….
    Si ma gindesc ca nu este descrisa degeaba biserica apostolica primara, …vindeau…puneau de obste (nu conturi personale) …si se bucurau. Zice-se ca biserica din Corint , prin anii inainte de 300 , avea in grija in jur de 3000 de vaduve.Nu cunosc sursa , dar cred ca este adevarat.La acele vremuri nu aveam industria de moda, de auto, de IT, de „fala si aroganta”, si cite si mai cite.
    Ba chiar ma gindesc ca si acuma avem adunarile chiar foarte bine organizate, cu comitete extinse pe probleme, cu prezentare buna in mass-media, cu contabilitati sanatoase si dupa tot dichisul legal, …de ce nu am putea trai conform cu denumirea pe care ne-am luat-o, adica biserica apostolica? Greu cu fapta, cu credinta este mai usor ca este darul lui Dumnezeu si EL este bun si plin de indurare, dar noi?
    Asa ca o idee generala ,in ultima vreme eu cred ca trezirea spirituala de care se face atita uz, eu cred ca poate veni tocmai din aceasta parte: faptele sfintilor, adica acelea care ne tes haina de in subtire fara de care mireasa nu vom fi noi.Har si pace.

    • @ Mihail
      Mihail te contrazic.Iov a fost bogat si a fost darnic.Nu-i asa?
      .Trezire spirituala??? Chiar crezi ca va avea loc?.Pentru mine e greu de crezut si sa-ti spun de ce.
      Moda e in floare cu cit esti mai in style cu atit esti mai apreciat.Daca esti bogat ai mai multe drepturi Te saluta prezbiterii,te pune sa te rogi, Esti pus la predica.Chiar daca esi la amvon cu un dosar de foi Nu conteaza Au si pastorii un nucleu o baza si asta e pe bogatii veacului acestuia Ce sa mai spun stii tu cum merg lucrurile.Esti invitat la toate evenimentele bisericii.Stii exact cum e o poezie
      -DACA-I ARTIST SA VINA MAI IN FATA -INDIFERENT DE STAREA SUFLETEASCA….Stii daca te uiti in biblie o trezire a venit printrun om care era la risnitza Era un om simplu.

      • Frate Josif, doua aspecte nu cunosc:
        -cit a fost de darnic Iov
        -cit de multi saraci avea in jurul lui.
        Pentru punctul doi as afirma ca la acea vreme nu era suficienta forta de munca, deci somaj zero, deci, cei ce muncesc…..
        Ramine problema vaduvelor ,orfanilor si batrinilor fara posibilitati .
        Recunosc tonul folosit in postarea mea anterioara, Acuma, cu un dram de seriozitate in plus, recunosc ca in mintea mea isi face tot mai mult loc ideea ca trezirea nu o sa fie asa o manifestare dezlantuita in cadrul adunarilor cum multi incearca sa acrediteze. Asa cum am mai spus, lucrurile se vor schimba datorita intelegerii noastre ca este timpul sa ne traim viata crestineasca implinind TOATE cerintele si respectind toata poruncile legat de FAPTE. Vorbe mai mult sau mai putin mestesugite stiu sa spuna foarte multi si , cu un pic de efort nu este greu sa ajungi sa „profesezi” chiar. Parerea mea este ca numai faptele ne pot face sa avem o credinta vie, faptele vor face diferenta. Nu este greu sa zici, este mai greu sa faci. Puterea credintei afirmate vor fi faptele despre care NT ne vorbeste atit de clar, atit de limpede, adresarea fiind expresa , adica celor mintuiti.
        Si eu cred ca daca sunt multi chematii, si ii vedem la programe, ei vor fi putini alesi, determinant fiind modul de viata faptic al fiecaruia in slujirea Domnului Isus, asa cum de fapt a afirmat fiecare cu ocazia incheierii legamintului. Si sa nu uitam ca este scris care este diferenta dintre cel ce da si cel ce primeste. Har si pace.

        • @ Mihail
          Afirmatiile tale cu privire la Iov Nu au temei biblic
          Citeste Iov cap.29.vers.12-17 si ai sa vezi ca si pe vremea lui erau saraci,orfani,vaduve,bolnavi,nenorociti.etc etc.Si intradevar Iov a fost un om bogat si darnic..
          da sint de acord sa facem fapte ca de fapt -Cine face lui isi face -Cine da lui isi da.E mai bine sa dai decit sa primesti e biblic si prisosul nostru trebuie sa acopere nevoile altora.Dar daca nu-i prisos tot in biblie spune ca nu trebuie sa te strimtorezi si sa dai Adica daca nu ai nu ai.

          • Fr Josif, da, ai dreptate. Este biblic ceea ce tu spui referitor la viata lui Iov, iar eu am afirmat corect ca „nu cunosc” .Acuma cunosc. Har si pace sfinta.

  10. Era o nunta in satul meu vreo 35 de ani in urma.Nunta era afara si au venit si multi necredinciosi.Predica fr.Ionica Lazareanu(A trecut la D-l)Deodata fr.Lazareanu a intins mina la un om venit din curiozitate si Duhul Sfint i-a spus acelui om;-Nu spune ca nu stii sa te rogi Incepeo cu Tatal nostru.-Acel om a inceput sa tremure si a intrebat pe un credincios De unde stie omul acesta ca eu nu stiu sa ma rog? Eu nu-l cunosc si el nu ma cunoaste.Acel om necredincios a spus ca el se gindea in inima lui ca;Cum se face ca pocaitii se roaga asa frumos si predica frumos si eu nu stiu nici sa ma rog.Its a true story.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: