ȘI-O BUCURIE LA PENTICOSTALI

Din câte știu, acest imn al Cincizecimii a fost compus și cântat original în forma titlului de mai sus. Atunci când au fost editate harfele de cântări, în vremea comunismului, expresia părea prea… denominațională, așa că s-a schimbat în ”bucurie pentru credincioși”. Sincer, doctrinar nu mă deranjează. Dar dacă s-a compus într-un fel anume, să se respecte originalul sau, dacă este jenant pentru cineva (fie ei penticostali), să n-o cânte deloc. Rima normală cere ”penticostali” cu ”Rusali’ ” și este încă un punct de sprijin în favoarea argumentului. Cât privește cântarea este înălțătoare! A răsunat azi dimineață în biserica noastră și am cântat, ca de fiecare dată, ”o bucurie la penticostali”. Pentru că nu e nimic greșit sau jugnitor pentru altcineva! Este o afirmare a crezului nostru, de care nu ne rușinăm!

1. Azi Duhul Sfânt e roua dimineţii / Peste pământul cel răscumpărat, / E aurora, bucuria vieţii, / Puterea Celui ce ne-a mângâiat.

Refren: Azi Duhul Sfânt e-o binecuvântare / A mângâierilor de la Rusalii; / E-o ploaie mai târzie pe ogoare / Şi-o bucurie la penticostali

2. Azi Duhul Sfânt aprinde-n noi lumina, / Ne lămureşte scopul jertfei Lui, / Ne curăţeşte, să primim arvuna, / Cununa slavei, haina cerului.

3. Azi Duhul Sfânt ne-nflăcărează dorul / Să-L preamărim pe Răscumpărător; / Ne umple de putere Creatorul, / Putere din izvor strălucitor!

About Cristian Ionescu

Pastor Elim Romanian Pentecostal Church Chicago, USA

38 răspunsuri to “ȘI-O BUCURIE LA PENTICOSTALI”

  1. Azi Duhul Sfânt e-o binecuvântare / A mângâierilor de la Rusalii; / E-o ploaie mai târzie pe ogoare / Care ne dă speranţe tot mai mari….(şi la penticostali)

    • Dar tot nu merge rima ca „penticostali”… 🙂

      • …..rimează mai bine cu „penticostali”, dar cred că nu este de-ajuns ca această minunată cântare să fie doar cântată, cu „rimă”, de penticostali şi nu numai! Din păcate, mulţi dintre penticostali, rămân doar la….rimă(?) Aveţi un studiu deosebit în ce priveşte „Lucrarea Duhului Sfânt”, l-am ascultat de mai multe ori, Domnul să vă binecuvinteze! Cred că ar fi benefic pentru toţi acei care se mai gândesc la „Tatăl, Fiul şi….mai cine?”(citat din studiul amintit), să asculte acest studiu biblic.
        http://audio.resursecrestine.ro/predici/59260/01-imperativul-botezului-cu-duhul-sfant
        Studiul include mai multe predici, am pus doar începutul.

        P.S.
        De curând ne-am întors din Canada(Montreal) unde am slujit Domnului şi fraţilor de acolo prin cântare. Am avut ocazia să-l cunosc pe Doru Gîrboan. Un om deosebit…

  2. DUMNEZEU SA TE BINECUVINTEZE,ALIN!
    DE POCAINTA ARE NEVOIE ROMANIA! DE OAMENI TRANSFORMATI CA SI ALIN!
    TOTI CARE AU VIZIONAT EMISIUNEA ACEASTA AU AUZIT VESTEA BUNA A EVANGHELIEI SI FIE CA TOTI ACESTIA SA PRIMEASCA ACESTA VESTE BUNA SI SA-L PRIMEASCA PE DOMNUL ISUS IN INIMILE LOR!

  3. Stiind ca: Rusaliile – de la latinescul “rosalia”, sarbatoarea trandafirilor – a fost in era precrestina o sarbatoare pagana, preluata si de geto-daci din mitologia romana, este coect sa numim asa evenimentul pogorarii Duhului Sfant???

  4. Cântarea aceasta a fost compusă cu mulţi ani în urmă de fratele Dionisie Giuchici din Timişoara. Fratele nu avea cunoştinţe muzicale, avea doar 4 clase, dar avea Duhul Domnului care-l inspira în a scrie cântări şi poezii. (Fr. Dionisie a fost la noi în familie de multe ori, fiind un prieten bun cu tatăl meu.)
    Multe din cântările fratelui Dionisie au fost puse pe note şi armonizate de Mircea Ciugudean, şi în felul acesta cântările au fost răspândite şi au circulat în toată ţara. Pe motivul acesta am comentat aici pe blog cu câteva săptămâni în urmă, când am zis că fratele Mircea Ciugudean ar fi fost omul cel mai potrivit pentru a pune împreună o culegere de cântări comune pe note, pentru că multe din cântări sunt ale lui sau au fost armonizate de el, şi sunt scrise corect – atât din punct de vedere muzical cât şi din punct de vedere al textului.
    Aveţi dreptate! Textul acestei cântări, în original spune: „Şi-o bucurie la penticostali.” Şi nu e adevărat? Eu zic că da!
    (Pe lângă multele cântări a fratelui Dionisie, î-mi vin în minte alte două: „O, Porumbel cu pene sfinte, ce ai zburat din veşnicii…” Şi cântarea: „Eu cred în vindecările divine…”, scrisă când familia fratelui a fost greu-încercată…)
    Da, da!… Aceştia au fost creştini autentici, puternici în fapte şi de o frumuseţe spirituală rară!)

  5. In timp ce bucuria apartenentei crestine ne ajuta sa ne delimitam petecul de pamant pe care stam – si asta include propriul ethos, traditii, crezuri si doctrine – cultismul inconjoara aceasta bucata de pamant cu sarma ghimpata, eventual electrificata. Rusaliile sunt un eveniment semnificativ pentru biserica crestina si daca intelegem si traim ceva mai mult decat altii vis a vis de acest eveniment, asta ar trebui sa ne faca sa apreciem mai mult indurarea lui Dumnezeu aratata noua.
    In alta ordine de ideei, fie puneti „Rusalii” si „penticostalii”, fie „Rusali” si „penticostali” – doua posibilitati diferite de a schiopata la fel de mult.

  6. Its such a beautiful song that reminds me of the amazing grace we have recieved and the joy and blessing(s) the Holy Spirit brings!!

  7. Dece nu ati postat ce am commentat si eu?

  8. PACE VOUA!DOMNUL DUMNEZEUL meu,personal si familiar a lui Avram Isac si Iacov sa va umple trupul sufletu si duhul vostru de Bucuria Cerului.Fr.Cristian am citit pe nerasuflate com.tale,intr-e timp mi-am amintit de vremurile din 1960cind aveam doar3ani dar DUMNEZEU m-a ajutat sa inteleg multe privitor la fratii mei de credinta de pe vremea aceea,si acum aflind si de fratii mei din China,noi,acum in acest timp de Har,ar trebui sa folosim fiecare clipa la maxim pt.DUMNEZEU,nu sa ne muscam uni pe altii cum spune ap.Pavel.Ma bucur enorm ca se pastreaza originalul cintarii la dv:
    Si-o bucurie la Penticostali.Am retrait acele momente de neexplicat de bucurie imensa ce era in adunarea din satul meu natal Rachita-Timis, era o atmosfera de parca zburam cu toti spre cer,parca eram in vazduh intimpinindul pe ISUS,Ma rog staruitor ca sa readuca DOMNUL ISUS acele vremuri minunate si-n zilele acestea.Dar pt.aceasta trebuie METANOIA.Multa PACE de la DOMNUL ISUS de pe meleagurile Timisene.si sa ne unim in rugaciune MARANATA!

  9. Filologic vorbind, rima e stângace, fiindcă Rusalii are ultima silabă ”lii” (Ru-sa-lii). Pe de altă parte, „penticostali” are ultima silabă „tali” (pen-ti-cos-tali). „lii” nu rimează bine cu „tali”. Ar rima dacă termenul „Rusalii” s-ar scrie cu un i și s-ar despărți „Ru-sali”. Cu rimă, fără rimă, s-a încetățenit, așa se cântă.

  10. Trebuie sa mai incercati odata cum se pune pe silabe pen-ti-cos-ta-li

    • Maggie, cum desparți în silabe următorul cuvânt (nearticulat)?
      pa-pa-gali
      sau
      pa-pa-ga-li?
      🙂
      P.S. Se poate și cum propui dta, numai să fie verb: „a penticostali” (pe modelul verbului a si-la-bi-si). Deci, mai încercați o dată despărțirea în silabe. De data asta cu o gramatică în mână. 🙂

  11. Teologic vorbind , acest cintec ar trebui sa fie mai specific…
    la ce fel de penticostali…
    ca sint o gramada de penticostali,
    unii cred in trinitate , altii nu ,
    unii dau sus si tare cu evanghelia prospertatii, altii nu,
    unii rid cu risul sfint , altii nu
    Unii au infintat scoli de vindecare si proroci, altii nu
    unii cred ca Alah a una cu Dumnezeu Yehova, altii nu.

    Mi se invirte capul de citi penticostalisti sint

    • Eh, iar te-ntreci cu firea… 🙂

    • Tot teologic vorbind cantecul penticostal „poporasul meu” ofera informatii care te fac sa te doara nu doar capul dar si burta. De studiat
      „Ia-ţi haina curată,
      Duhul cel din slavă, Duhul Sfânt.
      Stiu ca intentia a fost buna.

      • Si tot teOLOGic vorbind.. „simtim cum harul de la neamuri se tot ia”

        • de la liderul de inchinare Jake Hamilton… popular prin cercul Jesus Culture… cantare de inchinare (cred ca lui Dumnezeu):

          Wanna feel your embrace
          Wanna feel your arms around me
          Wanna feel your heart beating
          Next to mine

          Wanna see your face
          Wanna see who I can be
          Wanna see who I can see
          In the mirror of your eyes
          And you’re telling me:

          For I know if your eye is on the sparrow
          Then your heart is on me
          Yes I know, if your eye is on the sparrow
          Then your heart is on me

          🙂

          • Frate Cristian ma mir ca versurile de mai sus au fost accepate ptr. publicare de cenzura destul de stricta de pe acest blog.

            Data viitoare de rog posteaza versuri crestine!

          • 🙂 hai sa zicem ca este un fel (fantezist) de a intelege „…si sa cunoasteti dragostea lui Hristos,…” Efeseni 3;19. Stiu ca pe aceasta cale nu se poate, fiindca pentru a vedea aceasta Dragoste, trebuie sa ne uitam la Cruce. Cantarea „poporasul meu” ar trebui interzisa de orice pastor responsabil, inafara de cazul ca o trece la „cantari de voie buna” ( de cantat cu acordeonul) 🙂

          • @Gabi: cand se cenzureaza conversatiile pe aici, se ia in considerare nu numai textul comentului, ci si persoana care comenteaza! 🙂

      • E vorba, evident, de o metaforă. Biblia conține foarte multe figuri de stil. Așa cum și Apostolul Pavel folosește metafora (pentru dvs. inacceptabilă probabil) ”Hristos ca haină”. Exprimarea e simbolică, nu literală. Citez: Ci îmbrăcaţi-vă în Domnul Isus Hristos, şi nu purtaţi grijă de firea pămîntească, pentruca să -i treziţi poftele. (Rom 13:14 CNS).

        Există deci un „precedent teologic”, prin urmare n-aș spune că acest vers de cântare e problematic. Sau nu mai problematic decât Biblia însăși. 🙂

  12. Cred ca intentia a fost buna dar se pare ca prin cintari din acestea „imperfecte ” Dumnezeu cerceta poporul si oamenii se pocaiau .Azi asistam la modernizarea in masa a cantarilor (a se citi piese ca nu mai suna bine altfel) iar cele mai multe nu au nici un mesaj care sa miste inima cel mult sentimentele celor tineri ex.” Esti iubirea mea cine-altcineva ….”in care cei tineri numai la Domnul nu se gindesc cind cinta asa ceva si as putea da inca multe exemple .Am fost printre primii din Austria care au tinut sa se cinte si cintarile noi (gen lauda si inchinare )dar avalansa cintecelor trduse care nua au nimic de spus se pare ca o sa ne inabusasca in curind

  13. Comentariul meu era pentru Han Christian. Văd că s-a dus „la coadă”. 🙂

    • Ma mir ca incercati sa inghititi o astfel de „camila” 🙂
      Va rog stabiliti (daca puteti) cine- cui se adreseaza in aceasta cantare si ce rol avem noi cand o cantam. Ar fi un inceput.

      • @Han Christian. Am înghițit eu altele mai mari, nu asta. 🙂

      • Christian, atunci cand un credincios este botezat de Domnul Isus cu Duhul Sfant mediul botezului este Duhul Sfant. Asemanator botezului in apa unde credinciosul este scufundat in mediul apei, la botezul cu Duhul Sfant credinciosul este acoperit sau scufundat in Duhul. Poate de aici metafora Duhul Sfant ca o haina care te acopera…

        Cat despre provocarea „Ia-ti” haina (adica Duhul)… e un pic indrazneata 🙂

        Dar nu e rau daca un copil autentic a lui Dumnezeu vine cu curaj inaintea Tatalui sau… nu?

        • Ok, chemarea la veghere, umplere cu Duhul Sfant si perspectiva intalnirii cu Domnul; sunt bune. V-ati atins un pic de „Jesus Culture” si eu un pic de „Poporasul meu”. Suntem chit 🙂
          Am fost cu baietii mei anul trecut la un concert dat de J C la Budapesta, fiindca inainte de asta am vazut ca avem de a face cu penticostali… americani . Se aude asta in cantarea „See His love” min 6,05

          • Am fost la conferința JC din Los Angeles. Imi place muzica, dar teologia ba. 🙂 Nu sunt penticostali. Sunt carismatici care predica „receive the power” in loc de evanghelia. Știu momentul ăla din „see His love” mi s-a părut ciudat… O silaba sau doua repetate rapid. 🙂

  14. Cred ca ar fi bine sa fie exclus acordeonul din cultul penticostal (vorba unui frate de-al nostru) fiindca promoveaza doar” cintari de voie buna ” .As tine sa amintesc ca daca a ajuns credinta pina la noi e si datorita multor frati care mergeau prin toata tara isi luau acordeonul si cintau cintari din acestea de „voie buna” gen Azi Duhul Sfint e roua diminetii ,Poporasul meu , Sa ne trezim frati si surori s.a.m.d.iar fratii baptisti cind mergeam in vizita la ei solicitau sa cintam cintarile noastre penticostale cu acordeonul 🙂

Lasă un răspuns

