FIECARE (DOAR) CU… MANELELE LUI

Recunosc, nu-mi plac manelele. Sunt prea lălăite, lăsându-mi impresia unei bâzâieli jeluite a vreunui copil pe care l-a lăsat maică-sa acasă cu soră-sa mai mare.

Totuși, trebuie să acceptăm că, pentru a le interpreta, e nevoie de niscaiva unduieli la vocaliză care trădează, ca și în cazul floricelelor patentate de muzica americană de culoare, oleacă de stil. Gata cu… înclinațiile, s-o spunem pe de-a dreptul, gusturile nu se discută! Contextul este creștin, pentru că tocmai m-a întrebat cineva ce părere am despre nu știu ce manelist, cântând manele în nu știu ce biserică de un anumit fel (nu dau youtub-uba).

Ceea ce mi se pare total lipsit de onestitate este să dăm cu bâta după un stil de muzică, considerându-l nebisericesc, firesc, țigănesc, arăbesc, dar să le acceptăm pe altele fiindcă… ne plac nouă. Bunăoară, Michael W. Smith este unul dintre cei mai recunoscuți și apreciați cântăreți și compozitori de muzică creștină contemporană. Numai ce a cântat în România. Nu întreb de ce nu s-a mai ținut concertul pe stadion. Poate au fost prea scumpe biletele, poate ține de spiritul pur românesc (ce să plătesc concertul, când ascult cd-urile), poate s-a anunțat ploaie, poate nu are așa de mulți fani în România, poate s-a stricat ceva… Însă, unele din cântecele sale sunt la granița spre prăpastie a ceea ce este sau nu acceptabil în bisericile noastre. Cântăreții și formațiile de muzică creștină contemporană românească (în afară de excepții 🙂 ) merg pe același trend. O mare parte din înregistrările lor nu sunt cantabile în mediul serviciului divin. Dar, la concert înainte, dragi antimaneliști!

Chiar mai liniștitul stil de laudă și închinare deviază mult în gemete cu caracter prea senzual, icnituri de degete prinse la ușă și repetiruri de dat în leșin. Nu mai vorbesc de strâmbatul masiv al mimicii, datul capului pe spate sau strânsul în îmbrățișare a propriilor umeri, toate acestea fiind manifestări de acum recunoscute ale artistului care, cu migală, perseverență și un efort cu totul supraomenesc, a… prins acordul cu cinci etichete. Am zis ceva și de mișcările de scenă, vecine cu dansul? Muzica populară românească (iar repet, context creștin!) își are și ea tinichelele ei: că se potrivește cu cea de la bodegă etc. Dar dacă sunt de-ai noștri…

Să nu mai menționăm chestiunea cu vestimentația, zugrăvelile cu nuanțe morbide, luminile de scenă, fum și artificii.

Când le-am înghițit pe toate acestea, noroc cu manelele! Avem și noi, duhovniceștii, ceva de criticat! Dacă am detestat vreodată ceva, este spiritul de a bate asfaltul ca să fugă câinii. Din nou, îmi plac manelele? Nu! Dar ca să le taxez în mod arbitrar, cu argumente bisericești, în vreme ce tolerăm alte stiluri la fel de culpabile în virtutea acelorași considerente, nici asta nu-mi place. Veți spune că stilurile moderne sunt pe gustul tinerilor, că ei nu înțeleg muzica lui Niculiță Moldoveanu sau… Bach, că modul de închinare prin cântare trebuie să fie relevant (îmi cresc cuie în urechi când aud termenul ăsta), că ce te faci la triburile sălbatice (ce aplicativ!) de nu știu unde cu imnurile clasice. Buuun, să zicem că aveți dreptate. Atunci, ce aveți (doar) cu manelele? Pentru că este stilul preferat al unei categorii ușor de marginalizat, pe care nu ne costă nimic să-i insultăm? Insultați-i dacă merită, dar nu doar pe ei, în vreme ce acolo unde se adună popularitatea nu zicem nici mâlc, ba încă ne și hlizim ca și cum ne-ar place și dă-i cu aplauzele de parcă am plesni două bucăți de lemn laolaltă.

Ori acceptăm toate stilurile după preferințele fiecăruia, ori dăm și-n stânga și-n dreapta cu aceleași principii! Altfel ne încurcăm rău de tot! Sunt pentru moderație și echilibru, nu pentru a lovi cu principii în stilurile care nu ne plac, justificându-le pe cele care… nu ne plac, dar nu avem încotro.

About Cristian Ionescu

Pastor Elim Romanian Pentecostal Church Chicago, USA

50 răspunsuri to “FIECARE (DOAR) CU… MANELELE LUI”

  1. Eu zic că trebuie sa filtrăm și să analizăm originea genului de muzică care poate fi cântată ca și închinare în comun, sau solo. Stilul manele, rock, jazz, rap etc nu cred că pot fi considerate la închinare în biserică pentru că sunt aduse din lume. Nu se poate cânta o manelă stil club în biserică dacă se pun versuri crestine. Nu merge. Inflecțiile vocii și beat-ul sunt la fel ca în acele locuri unde se cântă. La fel muzica rock cu gesturile si manerismele ei.

    Chiar dacă folosim intrumente moderne la timpul de laudă și închinare, acea muzică trebuie să sune diferit de echivalentul acelor instrumente în muzica lumească. Acesta este cel mai important principiu dpmdv. Este un „work in progress” la tineretul Român-American, și credeți-mă am încercat să aplic aceasta la convențiile de tineret unde am condus închinarea prin cântare. Încet, simt că unii tineri încep sa înțeleagă aceasta.

    Îmi zicea un prieten: „the world is good at rock ‘n roll, Christians are not!” 🙂

  2. Am rămas surprins (dacă nu șocat) de concertul lui Michael W. Smith… S-a făcut reclamă ca fiind cel mai mare concert a lui din Europa… 30,000 de spectatori pe stadion… pe când poate ca au fost maxim 10% după cum se vede pe youtube… interesant…

  3. Frate Ionescu, stiti cum e cu stilurile de muzica in ziua de azi? Oamenii nu se mai lasa calauziti de Duhul lui Dumnezeu,ci adapteaza versurile pe ritmul muzicii laice, pentru a acapara tineretul.De multe ori versurile nu se mai aud ci doar ritmurile. In ziua de azi cantaretii crestini devin idoli pentru multi fani. Cineva care a fost la concertul lui Michail W. Smith a relatat:”Nu am putut să nu observ cum după concert, un domn a alergat spre scenă, a urcat pe ea şi a luat satisfăcut sticla din care a băut Michael W. Smith, după care o privea cu veneraţie şi a spus că o pune la loc de cinste. Ceva în acest stil am observat şi la conferinţa cu John Piper şi încă la câteva conferinţe sau concerte.” Vedeti ce fac in ziua de azi concertele si cantaretii. Exemplu:-Cine il venera inainte pe Nicolae Moldoveanu?Se afirma el cum se afirma cei de azi? Si ce cantari duhovnicesti si pline de esenta are. Multi din cantaretii crestini din ziua de azi incearca sa impace si pe Dumnezeu si pe Satan. Asa ceva nu se poate. Nustiu daca ati observat dar si in bisericiile noastre muzica ia cel mai mult timp din program, iar pentru predica-invatatura doar daca mai ramane vreo jumatate de ora. Cum ne vom tine curata cararea? Prin cantare sau intreptandu-ne dupa Cuvantul Domnului? Domnul sa aduca lumina.
    http://catauadrian.blogspot.ro/2012/06/muzica-o-nevoie-indusa-sau-o-obsesie.html

  4. a good quote from Doug Wilson:
    We are called to worship God in a way that is pleasing to Him, and to which unbelievers will be attracted only if God moves them in a sovereign and mysterious way” (A Primer on Worship and Reformation)

  5. Finally a pastor saying it like it is. I agree with almost everything you said. There will forever be the „younger” generation and the „older” generation in our Romanian churches. There will always be differences in styles of music we prefer. There will always be disagreements about what’s the „right” kind of music for church. We have to accept that from the very start. Now that we acknowledge this reality, the big question is what’s the middle ground?
    I think what you said pastor Ionescu is a truth many younger folks in our church recognize but most older folks in our churches deny. Any music that seems to be „too Wordly” , American style, is perceived as inappropriate. And the reason is not because the lyrics are bad, just because the style too much resembles what some perceive as „muzica lumeasca”. Then you take the flipside of the coin and things aren’t quite the same. Many older people don’t mind at all a song sung with the accordion that brings back the nostalgia from Romania. But hold on. The style is no different than many „cantari stil popular” sung by secular Romanians that dont have a tinge of spirituality to them. In other words many of these songs sung in our Romanian churches only have Christian words but melody wise are no different than a secular song. That’s where the problem is. Just as you pointed out. Accepting a certain style claiming it’s Christian and refusing to accept a different style claiming it’s worldly. Many old folks could care less about the praise and worship sung in today’s churches and many teenagers could care less about old school Romanian songs with the accordion. So in the end you know who usually win? Usually the style of music preferred by the church pastor and board. You know who looses? The younger generation who many times is misunderstood and considered radical or rebellious. The truth is many of these young kids are passionately on fire for Christ. They live out genuine worship every day. And to them it’s not Michael w smith or the accordion. It’s a lifestyle. Not a music style.

  6. Here’s an illustration of what I used to do with my grandma when I was younger. I think it’s a good picture of what’s going on in our Romanian churches today. My grandma spoke no English. Like most grandparents who come from Romania and never have a chance to learn the language. One thing she used to tell my siblings and I was to be careful what music we listen to. She would often say” sa nu ascultati la musica lumeasca. Doar la musica crestina. ” we would say, da bunica cum sa sti care ii musica lumeasca sau muzica crestina?” she would say, ” oh. Muzica crestina ii Asa linistita, domila, nu Asa Tate si cu tobe ca muzica din lume. So what I did I found two songs in English to play for her. Then I asked her which one was the Christian song. One song was a secular song, very soft and calming in it’s style. The other song was a christian worship song That was very upbeat. Guess which one she said was the Christian song? That’s right. She picked the secular song. Just because it was soft.
    That’s what’s going on in our churches today. We only characterize music by it’s style and not by it’s lyrics. So if the style is too jumpy for someone, that’s worldly music and it doesn’t belong in the church.
    Someone commented That there’s too much music in our services and not enough time left for teaching. I agree 100%. But you know why there’s too much music, because there not enough praise and worship. Too much performance with spectators in the pews and not enough worship with worshipers in the pews. Many people are burnt out of programs. Cor , fanfaraa, solo, cor fanfaraa, solo and so on. When That style of formality and structure will change in the Romanian churches, we will see revival like never before. When true praise and worship will reach our programs, you will see an unprecedented repentance among the young and old and music style will no longer be a bickering point like it is today. That’s because when the music ministry in church is spirit filled, you become one in the spirit with those worshipping.

    • Robert,
      din păcate, aceeași greșeală o fac tinerii, dar la celălalt capăt. Ei acceptă că o muzică este creștină fără discernământ în ceea ce privește linia melodică și instrumentația.

    • @ Robert Bedescu
      Why you make everything so complicated.Just remember and do ce spunea bunica.Nu asculta muzica lumeasca

      • I’m not making it complicated at all. I’m looking at it very logically. Keeping it as simple as possible. According to my grandma, the secular music was more „Christian” sounding. So then are you saying I should soft mellow secular songs that are not intended to praise God over more lively Christian music that is intended to praise God?I’m not quite sure our pastors would give that advice from the pulpit.

  7. Well,
    To be fair to both sides ( young and old) I think we need to define and distinguish the two: Christian music and church music. Christian music is easier to define than church music. I think the Christian music is defined as any expression thru a form That is instrumental or vocal That has as it’s primary scope to worship and glorify God. Church music is defined as whatever music the local church considers appropriate for it’s congregation. There are so many genres of music. Not all fit all churches the same. You as a pastor may not like the style of music played in an American church a mile away. Does that make it non-Christian music? Not at all. It’s just not the music you would choose for your church. The music you allow in your church might be fine with you, but it might be to „modern” for a very traditional baptist church which only sings hymns accompanied by a piano or organ.
    So in all honesty , you can’t point the finger at the youth and claim they are not singing Christian music in our Romanian churches. As long as the music meets the criteria as to what defines Christian music , it’s Christian. The problem is that it doesn’t meet the criteria as to what many older people define as church music. That’s why you go from church to church and you hear so much variation in music style. Because what you want to hear in your church is not necessarily what the pastor down the street wants to hear. Always remember, just because your conservative in your music tastes for a church setting doesn’t mean there isn’t someone more conservative than you. Does that make you wrong? No. It just makes you different.

  8. Now onto some music lessons
    Pastor Ionescu, I know you dont agree with this. But I respect your opinion. We all are entitled to have one.
    Like I said earlier. Christian music is Christian by it’s intent and scope not by it’s style. You can have secular rap, you can have christian rap. You can have secular country, you can have Christian country. You can have secular choral , you can have christion choral. You get my point. That’s a fact no one can deny. From a theological perspective, everything that God creates good, the devil distortes and perverts. So remember god creates first, then the devil tries to copy. So God created music. The devil took it and perverted it. So before there was ever any „bad” music, it was all good music. So as Christians, we have the right to reclaim what the devil perverted. We have the right to reclaim all genres of music and use them to glorify God. Not everyone likes all styles, but all styles can be used to glorify God. Anything less is just our opinion and preference and not scriptural. Historically the music in church ( temple) has not always been „majestic choral music”. I can assure you based on scripture That the music at the temple in Jerusalem was alot louder than in most of our Romanian churches today. So it’s inaccurate to paint a picture That church music has always been heavenly angelic music, not the lively praise and worship of today.

    • You could also look at results. What is that kind of music packaged into. Reality is undeniable.

    • Robert,

      It all has to do with being born again! A born-again person, filled with the Holy Spirit will never go against the Biblical principles but will do everything in his/her power to do the will of God. And a born-again person also knows how to pick and choose Godly music and stay away from the trash. It’s not about being young and old, or the preferences of the young culture versus the old – it all has to do with what’s in your heart, because the inside will be reflected on the outside. The fruits speak for themselves! Brother Ionescu summarized it for you very well – „it’s the whole package”, bro!
      Check this out! When a person did drugs the night before the church service, or has spent the night with a girl, and goes up on the podium the next day and is all big-mouth, hands-up and „floating on the clouds of glory”, and when the song is over he goes right back at talking trash with his friends and flirting with the girl sitting next to him – don’t expect the God-fearing people from that church to embrace that type of „standard”! And when the people refuse to accept the „theatrical worship”, why are they being ridiculed and profiled as „old-fashion”?
      God bless you, man!

      • Hey ovidiu. You make some good points. You say it’s about what’s in the heart, Godly music or trash. Let’s go back to square 1. Define Godly music. I know your the man when it comes to music. I’m sure you can come up with a good definition.
        About the theatrical stuff. I agree with you. I dont like that either. But you know what, it’s not all theatrical. Many of those on stage leading worship are genuine in their expression. In the end only God really knows their heart. We can’t judge. But yes, you can look at the way they live their life and judge based on That. But you know what? If a kid is doing drugs Saturday night and having sex with his girlfriend Saturday night and leading worship Sunday morning, dont just put the blame on him for putting in a show. The pastor and church leadership has the responsibility how their worship leaders live out their private lives. And if these kind of worship leaders get away with it , it’s because the church leadership isn’t doing their job. Plain and simple.

        • Robert,

          I wouldn’t throw blame on the pastor or the church leadership for the behavior of other flock members! Their responsibility is to shepherd the flock! Our responsibility is to remain obedient and to cooperate with them within the Biblical parameters.
          When it comes to the music ministry, the Bible says that the „song of praise looks good on the righteous man”. (By default, it implies that it does not look good on the wicked person.) So our priority is to become righteous with God – both inside and out, and to work hard at remaining in the righteousness of God for the rest of our lives!
          As for the Godly songs, make sure that the text does not contradict the Bible but supports it, and that the music which includes melody, style, tempo, instruments, volume, etc. – the whole package – serves the text of the song.
          This was just a quick one…But more than what I can say, let the Holy Spirit guide you in the right direction.
          Peace, brotha! 🙂

  9. Linia de demarcatie dintre „duhovnicesc si lumesc” difera de la o biserica la alta, si obiceiurile proaste se prind mai repede si se imprima mai bine decat obiceiurile bune. Am observat ca bisericile afiliate cu organizatiile mari, in special cei de la C.O.G, au tendinte din ce in ce mai lumesti – nu numai in muzica si manifestari, dar si in alte ramuri de activitate.
    Programele muzicale lumesti sunt atractive celor lumesti, mai ales atunci cand li se da o „coloratura crestina” si sunt comercializate ca fiind „spre slava Domnului”. Mai mult, o muzica lumeasca i-si are pretentiile ei si la o tinuta lumeasca; tinuta, atrage dupa ea pofta ochilor, si uite asa, patimile se leaga lant unele de celelalte! Bisericile, care cat-de-cat incearca sa se tina de Biblie, ajung de cad victime noului curent vrand sa tina si ei pasul cu bisericile din jur, si nu realizeaza ca prin aceasta ei musca lacomi din momeala vrajmasului. Se merge gresit pe ideea „sa facem si noi ca ceilalti ca altfel ne pleaca tinerii din biserica!” S-au facut si se fac tot felul de concesii inspre lume, dar…cum spune poezia aceea – deschizi usa unui soricel, el trage in spate un catel, si tot asa; iar ultimul oaspete e Satan.
    Pentru cei ce s-au lepadat de Domnul, pentru ei programele divine au devenit plictisitoare. (Ca si cei din vechime care au fost hraniti direct de Dumnezeu, dar au vociferat spunand: „Ne-am scarbit de aceasta mana proasta!”) Nu le mai place cor, nu le mai place fanfara, nu le mai place cantarea fratelui sau a sorei, nu le mai place predica, nu le place rugaciunea, ci vor sa schimbe Harul lui Dumnezeu in desfranare – vor o evanghelie usuratica si distractiva si urechile sa le fie gadilate de noutati de ultima ora.
    Daca ei vor asa, e treaba lor! Dar e trist ca li se da concursul si sunt incurajati in directia aceasta…

    • To Robert Bedescu

      Ce ai spus despre muzica e f. adevarat, mai bine nici nu se putea. Si eu sunt roman, dar imi pare rau ca o mare parte din „ai nostrii” au format o subcultura, mai ales aici in america, si pretindem ca toata lumea sa se alinieze gandirii si preferintelor noastre.Sunt de acord cu tine ca in timp, daca o tinem inainte cu rigiditatea noastra, o sa pierdem multi tineri din generatiile viitoare.Nu stilul de muzica este problema # 1,ci predicile si mesajele dela amvon.Un cunoscut ganditor crestin (englez), a spus asa:” muzica buna, si predici rele, duc la erezii” Da muzica buna (care poate fi stiluri diferite) are o putere uimitoare de a atrage multimile, dar daca lipseste mesagerul inspirat de Duhul Sfant, nu e de mirare ca tinerii, si nu numai ei, sunt lumesti si nu-l cunosc pe Dumnezeu.Asa e omul, cand treaba nu merge bine gasim un motiv,si aratam cu degetul pentru a ne scuza.Daca acesti tineri,carora le place „muzica lumeasca” (cum zicem noi)ar vedea oameni ai lui Dumnezeu,lideri insotiti de puterea si lucrarile Lui,cu o viata curata, necompromisa, in mod sigur in bisericile noastre ar continua sa arda „facara Rusaliilor”, si deavolului i-ar fugi terenul de subt picioare.Sa nu uitam ca cei tineri sunt destul de inteligenti si isi dau seama de calibril spiritual al nostru, mai mult decat noi (cei mai in varsta) ne dam seama.

      „Dece intarzie trezirea ?”, era tilul unei carti pe care am citit-o cu multi ani in urma. Nu cred ca motivul e numai muzica !

      Sa ai o saptamana buna.

      • Aceasta „subcultura” exista si la americani…da-ti un google ..CCM

        Daca stilul de muzica nu conteaza, cititi efectul pe care l-a avut Elvis asupra culturii americane… poate o sa aflati si ce inseamna termenul „rock and roll”

        L-as explica , dar sint sigur ca o sa fiu moderat

        Am fost la o biserica presbiteriana si m-am uitat in cartea lor de cintari..

        Mai multa teologie in 4 cintari decit in 10 predici dintr-o biserica de tip „seeker friendly” unde se cinta „Jesus is my boyfriend” still de muzica

        De ex.

        I love you, I want you, I cant live without you, you make me whole…. I long for your touch
        I long for your embrace…. bla bla bla

        Hill songs…
        Muzica de dealuri …
        Manele australiene

        • Gabi
          Tu trebuie sa te pocaiesti ca ai luat-o pe aratura rau…
          Ai foarte multa nuanta de verde care zice „lasa-ma ca asa e bine cum spun eu…”Cu un adevarat crestin se poate dialoga civilizat…Tu ai trecut de la bariera dialogului la zeflemie si…mai stiu eu ce…Cand spui bla, bla, bla intelegi prin asta cuvintele unei cantari, sau doar asta iti translatezi tu in minte cand se canta o cantare de genul asta?! Iti pui si mainile la urechi cand spui bla, bla,bla?!

    • Common ovidiu. You are putting all the youth in the same pot. Not fair. If they really are bored during our traditional rigid programs maybe it’s time to ask ourselves why. Cor, fanfara, solo, cor, fanfara, solo is a type if church programing that engages only 10-15 % of the church. The other 85-90% are pure spectators. Sooner or later a large part of the 90% will get bored. Because it’s a spectator model. The model that gets the congregation involved is the successful one. The model where you have one sermon per service , not 3. What’s common in so many Romanian churches. The younger generation that is in the church and trully desiring to live out their faith is not looking to bring „destrabalare” in the church. If they want destrabalare, there’s plenty of that outside the church walls. What the younger generation is something relevant and genuine. I’ve heard songs from Moldoveanu rearranged and sung by kids 15-20 years old. It was inspiring. It wasn’t with the accordion and it wasn’t melancholic. It was true praise and worship. Kids will embrace tradition and values of long ago when they see that those traditions and values bring out the fruit of the spirit in their parents and grandparents. If not, they will seek out something that is more genuine.

      • „Cor, fanfara, solo, cor, fanfara, solo” – that’s diversity! If this is a „ridgid program”, how would you label the one-man show that Jesus put on when He was preaching and everyone else listened? Did those people get bored? Most probably not.
        When the choir sings, or the band plays, or there’s a solo, or a worship group sings – why is the audience spectating? Why aren’t they focused on the text, the music, on praying, on letting the Holy Spirit change their hearts? It’s possible that they may have a good reason not to get involved…

    • Ovidiu ,
      You said „Linia de demarcatie dintre “duhovnicesc si lumesc” difera de la o biserica la alta,”
      You hit the nail on the head. That’s exactly where the problem is. It’s called relative Christianity. Definitia de ce este lumesc sau duhovnicesc nu trebe sa o dea pastorul dau comitetu. Definita Deja e data in biblie. Definitia este una absoluta, preferintele si gusturile noastra relative. Problema se creaza cand punem gusturile noastre ca standard biblic. Si impunem la alti preferintele noastre de muzica bisericeasca ca fiind singuru stil de muzica lasat de dumnezeu pentru a fi folosit in biserica. Acolo ne incurcam noi si cu alte lucruri in biserica. Standardu nostru il declaram ca standardu biblic. Cand in realitate e doar Opinia si preferinta noastra.

  10. Se bate atat de mult „apa in piua” pe grupurile de inchinare ca nu sunt duhovnicesti… De unde stiti fratilor? Dupa cum poate multi dintre dumneavoastra aveti o usa deschisa …spre lumea virtuala…verificati biserici romane din diaspora si din tara…de la biserici din Italia, Germania, Franta, Spania, Austria, Grecia, Anglia, Irlanda, nu mai vorbim de cele din USA si Australia, stilul de inchinare in bisericile penticostale, dar si cele baptiste face tranzitia de la „vechile” cantari in comun la stilul nou de inchinare in care un grup vocal este acompaniat in general de chitari, baterie, keyboard, pian ori alte instrumente, formand tipicul fiecarei biserici romane de oriunde ar fi din diaspora. Daca vorbim de biserici romane din Romania, in orase ca Bucuresti, Timisoara (mai ales in Vest) stilul de inchinare e foarte liber, nerigidizat. Sablonare, se poate face si cu acest stil de lauda. Insa daca cei ce formeaza Biserica lui Cristos nu vor sari sa judece instantaneu pe cei ce vin sa conduca inchinarea din fata bisericii ci se cultiva muzical „acasa”, dorinta de a se alatura inchinarii in Casa Domnului predomina in loc de critica (specific romanilor…). In concluzie, Psalmul 150 spune ce? Cu cati ani in urma a fost scris? A fost dorinta celui ce a scris Psalmul de a-L lauda pe Dumnezeu cu toata suflarea lui? Se rezuma autorul Psalmului doar la a „veni si a fi prezent in biserica” si a critica inchinarea? ori spune: ” Lăudati pe Domnul! Lăudați pe Dumnezeu în Locașul Lui cel Sfânt, lăudați-L în întinderea cerului, unde se arată puterea Lui! Lăudați-L pentru isprăvile Lui cele mari, lăudați-L dupa mărimea Lui nemărginită! Lăudați-L cu sunete de trâmbiță, lăudați-L cu lăuta și harpa! Lăudați-L cu timpane și cu jocuri, lăudați-L cântând cu instrumente cu corzi și cu cavalul. Lăudați-L cu chimvale sunătoare, lăudați-L cu chimvale zăngănitoare! TOT CE ARE SUFLARE SĂ-L LAUDE PE DOMNUL! –LĂUDAȚI PE DOMNUL!”

    • Problema cu stilu de lauda si inchinare din psalmul 150 este ca e prea lumesc. Deacea este interzis in unele biserici romanesti. Prea multa galagie. Prea multe instrumente care zinganesc. Laudatil cu jocuri? Oh. Prea de tot. Numai in Lume se joaca. Nu poate sa existe joaca lumeasca si joaca pocaiasca. Asa ceva namai auzit. Sau cu lumea. Sau cu dumnezeu. Deci hai sa eliminam psalmul 150 si alti psalmii unde scrie sa batem din Palme. Oh da. Am uitat. Psalmii sunt in vechiu testament. Nu practimam nimic din vechiu. Numai din nou. Si in nou nu scrie de jucat si batut din Palme. Oh stai. Bada practicam si din vechiu. Dar numai ce ni se pare noua relevant. Deacea ne Luam dupa randuielile din levetic si mamele stau acasa dela biserica dupa ce nasc un copil. Pentru fetita un anumit timp, si dacai baiat alt timp.
      Vedeti unde ajungem daca ne facem reguli cum vrem noi?

      • Robert Badescu,
        bine ai venit pe acest blog 🙂 tu continui o munca la care unii care gandesc ca tine ne-am dat batuti a mai comenta despre praise and worship versus manele. Ramai pe-aici ca vom avem toti un folos 🙂

      • Nu ne inchinam prin fire, ci prin DUh;
        EL sa ne si invete, nu Elisa, nu Robert.
        NOI ne inchinam in duh si adevar.
        Sigur numai Duhul ne arata care este lumea, si CINE este EL;
        si cred ca MERITA toata cinstea;
        altceva decit lumea-lume.

    • ,,oricarei biserici baptiste sau penticostal”este o exagerare . Fac parte din biserica Logos /Chicago fara grup de inchinare si baterie si suntem peste 300 de membrii cu peste 100 de copii si tineri.Biserica implineste 30 de ani si continua pe aceleasi principii Biblice

      • John, tobele sunt biblice. Sunt găsite in Psalmi.

      • Mai aveti putintica rabdare…

      • O,
        ce mare bucurie imi pricinuieste asemenea veste;
        mi se pare ireala, desi ar trebui sa fie normalul.
        Cred ca sunteti crestini dupa evanghelie, nu?
        or nu mai exista?
        Tatal meu cinta la armoniu intro biserica evreiasca; baptista,
        nu mai stiu daca la Chisinau sau Iasi, eram mica tare;
        cred ca este cel mai „mingaietor” instrument si cel mai adecvar pt biserica.
        Tobele existau in sinagogi oare?
        David cinta pe munti…
        dar noi ce facem oare acum?
        facem mai mult zgomot decit pe munti!
        Sincer, cind cinta fanfara,se poate cineva ruga?
        eu una nu.
        Chiar daca cinta fanfara din Bujac, foarte frumos.
        Dar Duhul mai are loc? sau toate undele sonore il impiedica?

  11. Am vizitat o biserica americana penticostala Erau foarte stricti la imbracaminte Pot sa spun ca la noi rominii sa rupt sacul mindriei comparat cu ce am vazut la ei.Nu aveau nici un fel de instrument Numai ceva cu care dadeau tonul la cintari.La ei nu cinta nimeni solo ci numai cintari in comun si in cor Spuneau ca nu cumva sa primeasca vreo persoana slava.Era o liniste extraordinara M-am luptat cu somnul.va asigur ca nici chiar asa nu v-ar placea si tot ar fi comentarii.Sint biserici si cu fanfara si fara fanfara sint si cu solisti renumiti si fara Sint si cu cravata si fara cravata Cu parul cretz or fara.Si totusi nu ne place Care comenteaza comenteaza oriunde.

  12. Fr Ionescu este posibil cind transmiteti live sa puneti numele celui ce predica casa stim numele lui ?

Trackbacks/Pingbacks

  1. “Te iubesc, Michaaaael! Uuuuuu” « Ambasadorul - 5 Iunie 2012

    […] “Te iubesc, Michaaaael! Uuuuuu” Michael W Smith a fost la Timișoara, a concertat și a plecat. Ce a rămas în urmă? Impresii, fotografii pentru facebook și autografe. Nu vreau să emit judecăți de valoare asupra moralității, sincerității sau integrității celor care au participat la concert. Și nici nu îl descos acum pe MWS. Nu este vorba nici despre gusturile muzicale. […]

  2. 6 postări în Top 25 WP (06.06.2012) « Romania Evanghelica - 6 Iunie 2012

    […] Fiecare (doar) CU… Manelele Lui (popaspentrusuflet) 11. Video concert: Michael W. Smith – Timisoara (crestintotal.ro) 21. […]

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: