ÎN CĂUTAREA ADEVĂRULUI

Uneori, adevărul este mai greu de găsit decât o adresă greșită. Ca păstor, sunt zilnic bombardat cu ”știri” de ultimă oră, istorii relatate de la ”sursă”, afirmații făcute cu nonșalanță ca fiind incontestabile. Din nefericire, mult din  tot ce se aude este fie exagerat (grosolan), fie total inventat. Când trebuie să verific despre alții, hai să zicem că nici aceștia nu ar trebui crezuți 100%, dar când aud unele lucruri despre situații la care am asistat sau mă privesc personal, nu pot să nu mă uimesc cât de lungă este imaginația unora și capacitatea lor de a minți, sau transmite minciunile altora.

Pe acest fond, chiar adevărul nu mai este la fel de credibil. E adevărat, oamenii sunt, încă, foarte creduli atunci când este vorba să accepte vorbirile de rău. Ca un făcut, când apare adevărul sunt suspicioși.

Uneori avem de-a face cu situații în care făcătorii de rău vor fi protejați de ambiguitatea acuzațiilor sau a dovezilor, lipsa de credibilitate a unor martori, absența unor coroborări (doi sau trei martori) etc. Nu-i nicio problemă! Mai devreme sau mai târziu, adevărul iese la iveală. Mai bine mai devreme decât mai târziu. Cu cât mai târziu cu atât mai ireparabil.

Există câteva mituri cu privire la minciună: că poți să-ți dai seama când cineva minte după gesturi sau felul cum vorbește… Fals! Oamenii dezvoltă acest instinct al firii corupte foarte devreme în viață și unii devin experți! Am întâlnit oameni care ar fi trecut cu brio un test la mașina de detectat minciuni, spunând… minciuni!

Chiar atunci când adevărul devine subiectul unor interpretări, Dumnezeu care cunoaște gândurile, intențiile și motivația fiecăruia va descoperi într-o zi lucrurile ascunse ale oamenilor. Până atunci, suntem mereu în căutarea adevărului! Nu, nu putem ști sigur când și cine spune adevărul sau nu, dacă e vorba de alții! Dar când e vorba de noi înșine, nu avem cum să nu știm!

”Afară sunt câinii, vrăjitorii, curvarii, ucigaşii, închinătorii la idoli şi oricine iubeşte minciuna şi trăieşte în minciună!” Apocalipsa 22:15

About Cristian Ionescu

Pastor Elim Romanian Pentecostal Church Chicago, USA

13 răspunsuri to “ÎN CĂUTAREA ADEVĂRULUI”

  1. dvs ati mai sta la acelasi amvon in acelasi timp cu (…) acum ca se stie ce-a facut? se pare ca unii care va considera prieten, n-au nicio problema cu asta.

  2. Sunteti zilnic bombardat.:)) Cunosc un pastor care in predicile lui exagera si mulptiplica …amplifica aceste stari ” am fost sunat de o gramada de frati sa imi ceara sfaturi aseara”…”…multi dintre d-voastra ati venit la mine si m-ati intrebat”……::))

    Putina atentie.

  3. Asta devine s-au este o BIRFA si cum BIRFA este sora cu MINCIUNA fetele DIAVOLULUI

  4. Frate pastor, nu stiu ce cunoasteti despre „poligraf” dar intrebarea mea este: credeti ca ar fi benefica o testare periodica macar a personalului slujitor?Desi se poaate mult mai mult.
    De regula se folosesc seturi de 10 intrebari.Acestea se formuleaza functie de ceea ce se cunoaste dar si functie de ceea ce se banuieste despre cel testat. Cred ca rezultatele nu ar intirzia sa ne dezvaluie lucruri uimitoare, dar, in acelasi timp eu cred ca ar avea si efectul preventiv stiind ca oricind poti fi testat.Cu certitudine, exista un procent de 3-5% care se pot controla fata de acest detector de minciuni. Ce credeti despre o asemenea nastrusnicie?

    • Nu cred că ar fi bine. Am afla prea multe… 🙂

    • Mihail,
      poligraful e „mai tare ca detectorul ” pe care unii au reusit sa-l minta. 🙂

    • Mihail, gluma asta cu „poligraful” nu prea merge cind e vorba de Biserica Domnului. Oare ce fel de poligraf a folosit Petru cand a vorbit cu Anania si Safira? (Fapte 5). E bine sa ne amintim mereu cu ce Dumnezeu avem de-a face? Mai auzi pe altii (mai ales biserici americane) ca angajeaza numai counselors „cu diploma” (care sunt de fapt pregatiti si instruiti in institutiile seculare). Dar ce avem noi de-a face cu lumea? Cam acolo intra si anume frati care nu se pot impaca intre ei pana la nivelul conducerii. Mai trebuie sa mearga la judecatori lumesti.
      Daca ar fi pocainta si credinta n-ar fi nevoie de nici un poligraf. Iar daca nu e pocainta ce rost mai are poligraful oricum?
      Nici o grija, ca Cel ce a tinut Biserica pina aici are putere s-o tina si mai departe pana vine El. Nu-i trebuie aparate ajutatoare, s-a dovedit asa de multe ori.

      • David, da, este un aspect de gluma dar ingrijorarea mea vine din alta parte.Foarte multi si chiar si crestini au ajuns sa se teama mai tare de Satana decit de Dumnezeu. Iar daca Dumnezeu nu s-a grabit in a aduce pedeapsa pentru pacate, avem ceea ce se vede.
        Imi asum intr-un mod poate copilaresc afirmatia mea din „gluma” postata mai sus: se minte si se traieste neadevarul intr-un hal incit imi este greu sa cred ca intr-adevar putem vorbi despre BISERICA. In cel mai acceptabil caz, vorbim despre adunarile noastre care au foarte mult de muncit pentru a se apropia de ceea ce au ca scop. S-apoi nu vad de ce s-ar feri cineva care se stie „curat”?
        Spui „nici o grija…” Da, nu am nici o grija decit sa nu-mi pierd mintuirea, dar imi amintesc si o intrebare zguduitoare: o mai gasi Domnul Isus credinta cind v-a reveni? Grea intrebare.Si cred ca ne priveste pe toti cei care „afirmam” ca ne numim crestini, ba mai graim cu voce tare ca suntem si calauziti, ori felul de vietuire ne arata limpede cu totul altceva.Faptele frate David.Eu asta cred ca nu este de glumit. Har si pace.

      • David,
        ceea ce se uita este ca Biserica Vie nu e reprezenata de bisericile locale;
        deci. nu toti membrii traiesc in pocainta autentica,
        ci numai oile, caprele. aiba Domnul mila, traiesc in razvratire.
        In Fapte Duhul Sfint, nu poligraful. 🙂
        atentionase apostolul de minciuna celor doi.
        Este UNUL singur care detecteaza pacatul si ne anunta sa ne pocaim atunci cind gresim.

  5. Pe zidurile tale, Ierusalime,am pus niste strajeri care nu vor tacea nici zi nici noapte.Dar strajerul e si in bataia vintului si daca Domnul va ingaduie acolo datii slava.Sint Mincinosi de profesie si eu vorbind cu cineva i-am spus ca nu mai am idee cit minte si cint nu si atunci mi-a spus ca toti mint si sa trec cu vederea.
    Nu-i adevarat ca toti mint,dar pentru cine minte nu mai crede ca ar mai fi cineva care nu minte.Cine pacatuieste nu mai crede ca sint oameni curati care zilnic se straduiesc sa placa Domnului.Apoc cap.14 vers4 si 5
    Ei nu sau intinat cu femei…si in gura lor nu sa gasit minciuna caci sint fara vina inainteascaunului de Domnie si a lui Dumnezeu.
    Domnu sa ne ajute pe toti sa fim asa cum scrie in Apoc.

Trackbacks/Pingbacks

  1. 3 postări în Top 10 WP (20.06.2012) « Romania Evanghelica - 20 Iunie 2012

    […] 7. Am văzut teza lui Victor Ponta. Un plagiat „penal” de răsunet internațional (vaisamar) 8. În CĂutarea AdevĂrului (popaspentrusuflet) Share this:FacebookTwitterLinkedInLike this:LikeBe the first to like […]

Lasă un răspuns

