DESPRE MĂRTURISIREA PĂCATELOR… ÎN PUBLIC

Cu mai mulți ani în urmă am vizitat o biserică a fraților de culoare. Fără prea multe amănunte despre modul lor de închinare care nu are legătură cu subiectul de față, ceea ce mi-a atras atenția a fost un segment din desfășurarea serviciului în care, trecând microfonul prin sală, de la unul la altul, enoriașii își mărturiseau public păcatele (unele, destul de grafic).

Deși nu consider că are vreun folos mărturisirea păcatului dacă nu-l și părăsim (lucru pe care nu am avut cum să-l verific participând o singură dată la programul acelei biserici), lipsa de inhibiție în a-și dezvălui slăbiciunile, rugându-se apoi de iertare și unii pentru alții m-a impresionat. Ar putea să însemne faptul că acei oameni nu se bârfesc unii pe alții și consideră mult mai importantă relația lor curată cu Dumnezeu decât imaginea și părerea altora despre ei.

De ce totuși nu sunt de acord cu o astfel de practică și cum înțeleg versetele care încurajează credincioșii la mărturisire unii altora.

  1. Mărturisirea publică fără repercursiuni disciplinare (sau… poate tocmai de aceea) diminuează gravitatea și consecințele reale ale păcatului în viața credincioșilor (și nu numai). Aș fi fost curios, dacă pastorul sau comitetul ar fi administrat pe loc măsuri împotriva minciunii, obscenităților, furtului, fumatului și beției, sancționându-i pe delincvenți, cam câți s-ar mai fi mărturisit?… Mărturisirea NU este un sport popular, o manifestare ieftină sau un exercițiu de colectare duminicală a gunoiului.
  2. În momentul în care oamenii vorbesc despre slăbiciunile lor în fața adunării, în loc să creeze un spirit preventiv, eu cred că mai degrabă incită curiozități, întinează minți și justifică un stil de viață dezordonat pentru credincioșii mai slabi. Consider că valoarea mărturisirii stă NU în faptul că știu toți ce poamă ești, ci în a te așeza sub autoritatea unuia mai matur și mai statornic în credință care să te ajute spiritual să abandonezi păcatul. Mă tem că în acea biserică (și în altele unde s-ar practica așa ceva) se ajunsese la nivelul de divertisment, glorificând starea de imperfecțiune a naturii umane, fie ea și a mântuiților, în loc să promoveze puterea de transformare radicală a nașterii din nou.
  3. A nu se confunda actul mărturisirii cu al recunoașterii. Mărturisirea așează inițiativa în dreptul păcătosului pe care îl mustră conștiința și acceptă necondiționat administrarea disciplinei. A recunoaște doar atunci când ești prins nu are nimic de-a face cu mărturisirea păcatelor. Și într-un caz și în celălalt trebuie aplicate măsuri disciplinare adecvate, dar, categoric, mult mai aspre în cazul din urmă. Teama mea este că atunci când toată lumea recunoaște și se mărturisește public, păcatul devine atât de comun (cel puțin la nivel de percepție) încât orice limite de conduită rămân fără resorturi de implementare. Mărturisirea devine o metodă de a elimina pericolul demascării mai degrabă decât un act al conștiinței și chiar o îngăduință de a comite liber păcatul fără teama de a atrage oprobiul cuiva. Dacă cineva ar avea ideea să-mi aducă aminte de chestiunea cu primul fără păcat și aruncatul pietrei, permiteți-mi să vă scutesc efortul: nu are nicio legătură cu subiectul de față! Noi nu vorbim aici de plăcerea de a pedepsi pe cineva sau, ca în cazul biblic, intenția fariseilor de a-L prinde pe Domnul în cursă, ci de sincera noastră dorință de a-i fi pe plac lui Dumnezeu, de a părăsi orice păcat și, la nevoie, de a cere ajutor altora în eliberarea de legăturile apăsătoare ale nelegiuirii.

About Cristian Ionescu

Pastor Elim Romanian Pentecostal Church Chicago, USA

95 răspunsuri to “DESPRE MĂRTURISIREA PĂCATELOR… ÎN PUBLIC”

  1. „Mărturisirea publică fără repercursiuni disciplinare…”; „…acceptă necondiționat administrarea disciplinei.”……. Frate Cristian, o intrebare foarte sincera si fara nici o falsitate: ce suport biblic aveti cand faceti aceste afirmatii? Intreb nu din curiozitate ci pentru ca sincer vreau sa cunosc acest lucru…..

    • „Pe cei ce păcătuiesc mustră-i înaintea tuturor, ca şi ceilalţi să aibă frică.”

      • C.I.
        Chiar si asa–pedeapsa este DOAR o mustrare publica… atat, nimic altceva :), se pare…

        • Deci, se mărturisește că a curvit! Mai cântă solo, mai predică, mai poate fi în comitet?
          Oameni buni, de ce bateți câmpii?!

          • Campii bat cei ce incurca Scripturile si trec pese ce e scris crezand ca fariseismul legalist este mai tare decat randuiala scrisa…. 🙂 si cei ce confunda restaurarea cu pedeapsa….
            Cand un om se pocaieste, TOTUL este iertat in clipa aceea….pacatul insa are consecinte si e nevoie adesea de un proces de restaurare, dar asta nu e sinonim cu pedepsele bisericesti eronat aplicate cui nu merita.

          • Textul citat frate Cristi se referă la prezbiteri! Contextul ar trebui sa nea dea sensul!

          • Frate Ionescu,

            dar pastorul care a trait in pornografie pe internet in mod regulat timp de mai bine de doi ani ( vizitand si site-uri Live pentru care trebuie sa platesti ) in ascuns , mai are voie sa fie in continuare pastor ?
            Dar un barbat care a trait in adulter mental ( care a poftit multe femei in inima lui sa se culce cu ele aproape in fiecare zi ) mai multi ani de zile, are voie sa fie in comitet ?
            Daca se poate un raspuns concret, pentru aceste doua cazuri !!!

          • Val,

            aici tu vorbesti eronat. Exista anumite infractiuni pe care le comit unii oameni pe, pamant, care se pe linga faptul ca se pedepsesc cu inchisoarea, l-i se mai interzice profesarea unor activitati pentru tot restul vietii. Deci, iertarea pentru un pacat sau mai multe pacate comise de care omul respectiv s-a pocait, nu are nimic a face cu dreptul de a mai indeplini anumite slujbe inaintea lui Dumnezeu !!!
            Si iti dau 2 exemple:

            1- Mai mult, leviţii care s-au depărtat de Mine, când se rătăcea Israel şi se abătea de la Mine ca să-şi urmeze idolii, vor purta pedeapsa nelegiuirilor lor:
            11 ei vor fi în Locaşul Meu cel Sfânt ca slugi, vor păzi porţile Casei şi vor face slujbă în Casă; vor înjunghia pentru popor vitele rânduite pentru arderile de tot şi pentru celelalte jertfe şi vor sta înaintea lui ca să-i slujească.
            12 Pentru că i-au slujit înaintea idolilor lui şi au făcut să cadă în păcat casa lui Israel, de aceea Îmi ridic mâna asupra lor, zice Domnul Dumnezeu, ca să-şi poarte pedeapsa nelegiuirii lor.

            Deci, iata ca Dumnezeu nu i-a mai pus din nou in aceleasi slujbe pe Levitii care s-au departat de, Dumnezeu atunci cand ratacea Israel !!!

            2- Isus a mai spus ucenicilor Săi: „Un om bogat avea un ispravnic care a fost pârât la el că-i risipeşte averea.
            2 El l-a chemat şi i-a zis: „Ce aud eu vorbindu-se despre tine? Dă-ţi socoteala de isprăvnicia ta, pentru că nu mai poţi fi ispravnic.”

            Deci iata ca, cel ce este necredincios in slujba lui Dumnezeu si risipeste averea lui Dumnezeu, este scos din slujba. Caci, cine mai pune paznic pe un om care a furat din lucrurile pe care trebuia sa le pazeasca ?

          • Remus,
            Ambele tale exemple sunt exemple de judecata pt situatii in care nu a existat pocainta…Noi aici vb de oameni care au gresit si se intorc cu cainta…

          • Fr. Ionescu,

            multumesc pentru raspuns. Tot asa zic si eu.

      • Corect spus dar nu se aplica la marturisire….marturisire inseamna ceva confidential, o povara personala si interioara, marturisirea se face pentru eliberare nu pentru pedeapsa. Daca un om se marturiseste si apoi este mustrat public sa le fie frica la altii atunci se distruge confidentialitatea marturisirii. Acum inteleg mult mai bine versetul din Iacov……marturisirii-va unii altora…….cu alte cuvinte, marturisiti-va cui aveti incredere ca va poate ajuta si nu celor care pot lua masuri impotriva voastra sau pot sa va distruga viata in loc sa va ajute. EXEMPLU: Un partener intr-o familie, fara a trai in curvie, are un accident de infidelitate. Se pocaieste de acest pacat, nu se mai intampla dar are remuscari si decide sa se marturiseasca…..ce facem?…..il mustram public cu riscul divortului …..si daca nu……care e diferenta dintre aceasta si o alta marturisire care sa fie facuta public?

        • Bine, dar dacă are o slujbă publică sau o oarecare poziție, rămâne mai departe?…

          • Draga frate Cristian,

            Vorbiti (teoretic) despre un rob al lui Hristos. Cine altul poate da raspuns, daca nu Cel care si-a dat viata si sangele pentru rob. Daca se iveste un asemenea caz intrebati Stapanul, nu cautati sabloane, la El nu exista. El are mila de cine vrea.
            Cat priveste pedeapsa aveti dreptate. EL pedepseste, chiar si pe fiul pe care-l primeste, si cu atat mai mult pe cel nascut din nou, care a ajuns la cunostinta adevarului. Dar, si scriu din nou cu majuscule, EL pedepseste, nu omul. Aplicarea pedepsei poate veni prin om, cazul mortii lui Saul. Prin Duhul Domnului, fara interventie omeneasca, moartea fiului lui David. Prin fiare, paritorii lui Daniel. Pe unii i-a inghitit pamantul, alta a fost lovita de lepra, dusi in robie, departe de tara lor, suferind foamete, etc… Dumnezeu pedepseste, nu omul.
            Apoi, de ce sa fie pedepsit omul care-si marturiseste public pacatul, si se lasa de el? Mai este nevoie de exemplu biblic, sa citez cartea Faptele Apostolilor? Datoria slujitorului (apostol, pastor, prooroc, etc…) este sa identifice prin lumina Duhului Sfant intentia inimii omului, care se marturiseste public, si sa actioneze dupa indemnul Duhului Sfant.
            Cine nu intelege are probleme cu Legea… asemeni galatenilor.
            Si unde raman cuvintele adevarului? „Daca ne marturisim pacatele, El este credincios si drept, ca sa ne ierte pacatele si sa ne curateasca de orice nelegiuire.”
            Duhul Domnului sa va calauzeasca in orice vreme.
            Cu dragoste in Hristos.

            Iosif Baciu
            http://www.biruitorul.ro

          • Cine are atata constiinta sa se marturiseasca sunt sigur ca stie si cum sa iasa discret din orice functie de buna voie, nu disciplinar (sau disciplinat de altcineva…); problema este ca tot cine este pocait si se recunoaste si se marturiseste (in fond aceasta este pocainta, sa stii ca ai facut ceva rau,sa-ti pare rau si sa te recunosti) este pedepsit si cine are tupeu si neobrazare merge mai departe; acela nici nu se marturiseste si nici nu recunoaste atunci cand este dovedit, stim atatea cazuri…). De regula, omul sincer cand ajunge la marturisire deja nu mai este preocupat de slujire ci numai de mantuire.

          • Va rog nu va suparati , vad ca masurati cu doua masuri, Daca cineva a dat securitatii note informative despre frati,s-a pocait…bine. Mai are dreptul sa fie in slujba publica nationala? Raspundeti si dovediti ca aveti principii.

    • Cornel,
      Nu exista suport biblic…ce citeaza C.I. se refera la lideri (si cred ca cei ce sunt decospirati, nu cei ce se marturiesc).

      PS_ Nu exista disciplina biblica pt cei care se marturisesc, doar IERTARE si RESTAURARE–vezi Pilda Fiului Risipitor….

      Biserica, in general, face cam totul pe dos…disciplina este doar pt cei care se razvratesc (DOAR) atata timp cat se razvratesc, nu si dupa… dar n.ai cu cine vorbi…toti sunt trasi cu cheia in directia gresita la subiectul asta.

      • Val, agreez cu tine aici! Disciplina, eu spun, trebuie sa o aplicam înainte de a pacatui(nu mă refer la disciplina ca pedeapsa ci disciplina ca strictete. Pavel spune mă port aspru cu trupul meu…..) pentru a preveni pacatuirea!
        În ce privește marturisirea păcatele si pocainta, cred ca este clară Scriptura dacă vrem sa o acceptam: discuta singur, si dacă s-a pocăit…restaureaza. Dacă nu, mai ia cu tine unul sau doi, si dacă s-a pocăit…restaurează. Dacă nu dul in fata bisericii si dacă nu se pocaieste sa nu ai de a face nimic cu el! „Dați afară pe răul acela”! Dar asta este tradiție noastră!

        • Mike,
          Fariseismul din noi nu ne lasa sa restauram fara mai intai sa pedepsim..Motivul? Noi cumva in omul nostru vechi (ca si fiul ramas acasa din Pilda) avem impresia ca, vezi Doamne, fiul risipitor „si-a trait viata” si acum venit scapa si de pedeapsa, pe cand el care n.a plecat in lume sufera continuu…
          Daca noi am vedea (cum vede Tatal) ca cel gresit nu se distra in timp ce savarsea pacat, ci era mort, atunci nu am mai cere pedeapsa lui in momentul cand se pocaieste pentru ca am considera si noi ca moartea in care el a trait a fost destula pedeapsa, iar acum ca s.a intors e potrivit sa.l sarbatorim si sa ne bucuram impreuna cu el.

          PS–daca esti deacord cu mine la subiectul asta, atunci e o minune pt ca la subiectul asta chiar si „liberalii” pe care C.I. ii detesta sunt de acord cu el la subiectul asta. 🙂

          • Val, nu crezi in minuni? Sunt de acord cu tine pentru ca ești de acord cu Scriptura! Asta nu este „liberalism” ci fundamentalism! Ai dreptate deși nu vrem sa acceptam! Consideram ca ei s-au distrat, si-au trăit viața, s-au bucurat si acum, vin in biserică, unde noi ne-am chinuit zilele! Sunt multe exemple, chiar si curvarul a fost primit, ca sa nu fie doborât.
            Ni se pare ca Scriptura este prea simpla, prea blandă, si ajutăm noi să fie „corectă”!

    • Daca ai fost pocait si ai lasato o vreme ¿poti sa te antorci??Am cazut an adulter se mai puate erta

  2. Este interesantă problema „repercursiunilor disciplinare”! Cred ca dacă ne mărturisim păcatele, si ne lăsăm de ele, ne podium in sensul adevărat al cuvântului, disciplina ne-o aplicam singuri! Cred ca Cuvântul estenclar in privința aceasta: dacă in doi, sau pana ajungi in fata tuturor, omul se pocaieste, rămâne acolo! Nu credeți ca prea vrem sa „disciplinam” pentru a da exemple, fără sa ne interesam de pocainta? Si „disciplina” trebuie aplicată nu numai când pacatuim, dar mai mult când nu pacatuim pentru ca sa nu pacatuim!

  3. Am incercat sa ma gindesc la ceva exemple de disciplinare. La femeia pacatoasa Isus i-a spus „Du-te si sa nu mai pacatuiesti”. In alte cazuri a spus „sa nu mai pacatuiesti sa nu ti se intimple ceva mai rau”, dar nu stiu sa mai fi fost altceva… Mai gasim ceva exemple de restrictie pentru cel ce nu vrea sa se pocaiasca (anatema), sau trupul dat pe mina satanei…
    Mai actual in zilele noasre se aplica restrictia de a cinta in fata, de exemplu, sau de a face anumite slujbe pe o perioada de timp (ceva logic). Sau am mai auzit de oprire de a lua cina – desi nu prea inteleg de ce daca omul s-a marturisit si vrea sa se pocaiasca. Are Dumnezeu nevoie de mai mult timp sa-l ierte? Ma gindesc ca o fi ceva explicatie totusi…
    Alte metode de disciplinare n-am prea auzit. Si „statul pe ultima banca” nu prea merge pentru ca de pe-acolo se umple sala :). Cam din auzite se stie ce se stie, ca cine predica despre asta? A-ti putea clarifica putin aspectul acesta?
    Plata pacatului e clara, dar acela-i alt subiect. Aici e vorba de oameni ce vor sa se pocaiasca, sa se marturiseasca si sa se lase de pacat. E adevarat, „rugina” trebuie frecata cu o perie de sirma, sau daca-i mai groasa trebuie dat vre-o doua ciocane sa se scuture toata. Dar trebuie si grija sa nu fi ramas „fierul” prea zubtire si sa se rupa… (Oricum rugina trebuie sa vina jos. E bine sa nu se astepte pina fierul e prea subtire).

    • @dave– In primul rind e bine sa facem deosebire inte un -nepocait- si unul care s-ia predat viata(pocait). Domnul IIsus spune -dute si nu mai pacatui- unei pacatoase- Oare ce va spune Domnul IIsus unuia care a fagaduit de buna voie si nesilit de nimeni sa urmeze pasii LUI? dar care a luato razna de la calea dreapta?Apostolul Petru spune -nu mai traiesc eu ci Hristos traieste in mine. Dar daca Domnul IIsus nu mai traieste in noi ?? inseamna ca am cazut de la credinta–Din nou Ap .Pavel ne spune in 1 Cor.-5 -vers. 11-15 ce trebuie sa se intimple cu cei cazuti. Pe mine un- nepocait- ma surprimde , ma uluieste ca un pocait sa cada asa jos -minciuna,curvie, inselare,birfa etc . Oare cu ce ma va atrage acesti oamneni catre Hristos? Nu fac acesti oameni de ocara numele sfint al Lui Hristos??– Nu cumva frica de Domnul si rusinea de oameni a disparut?- big( ? ) God bless you.
      bless you- mcenzurati ? no big deal

  4. Bun articolul!… Si toate sunt bune, atata timp cat cei ce merg sa implementeze disciplinarea pot cu adevarat sa spuna: „Iata mergem sa-l disciplinam pe X sau Y, dar ce bine e ca nu suntem noi insine vinovati de abaterea pe care vrem s-o disciplinam.” Altfel, e doar o spalaceala de „self-righteousness and holier-than-thou”. Nu e asa?

  5. Sa fii preot ortodox este foarte greu si solicitant.
    Oamenii se spovedesc, deci recunosc pacatele, dar, unii o fac cu atita cinism, povestetind cu lux de amanunte toate fazele pacatelor sexuale.
    ( vorbesc din date concrete)
    Aceia sigur nu se pocaiesc, se duc sa-l enerveze pe preot, trimis fiind de Cel Rau.
    Este o recunoastere a pactului fara nicio pocainta;
    macar totul se intimpla intre patru ochi.
    Am asistat insa la o marturisire sincera in fata bisericii( asta inseamna trezire, cind fratii spontan fac acest lucru, si e suficient sa fie un singur om cu curaj);
    de sarbatoarea nasterii Domnului, la tara fiind, un frate care statea pe banca in fata bisericii, a cazut incet-incet si….a plecat…ACASA.
    A fost un moment impresionant, la care un frate a venit imediat in fata si a marturisit
    altuia pacatul sau si si-a cerut iertare, gindindu se deodata f serios la vesnicie.
    A fost o experienta extraordinara;
    ma gindesc citi iau CINA desi unii frati sau surori au ceva impotriva lor.
    Daca ne cercetam singuri, ne pocaim sine lasam de un pacat, e rezolvata problema,
    dar si marturisirea e buna, pt ca ne umilim, satana e dat de gol si te eliberezi.
    In fata bisericii, unde fiecare este pe alta treapta duhovniceasca, poate avea urmari grave;
    ori te va stii tot orasul, ori vor imita, crezind ca merge si asa.

    • Adevarata marturisire este atunci cand persoana care a cazut intr-un pacat regreta profund fapta comisa, (asa cum imp. David se exprima in Ps. 38-18 :”Imi marturisesc faradelegea, MA DOARE pentru pacatul meu” ) si doreste din inima sa nu se mai intample niciodata. Sunt cazuri cand omul si-a marturisit starea inaintea Domnului, dar nu a avut destula putere ca sa se ridice, in acest caz ai poate fi de mare ajutor o marturisire sincera facuta pastorului sau unei persoane matura spiritual (nu oricui !) Cred ca si la asta s-a referit Domnul Isus cand a spus: „…..daca doi dintre voi se invoiesc pe pamant sa ceara un lucru oarecare, le va fi dat de Tatal Meu care este in ceruri” (Mat. 18-19)

      Am aflat ca prin anii 1877/78, in timpul marii treziri dela NY, oamenii umpleau bisericile si catedralele, iar Cuvantul si prezenta Duhului Sfant erau atat de puternice incat oamenii isi marturiseau in public pacatele. Un pastor, la cererea unei doamne, a cerut multimii adunate sa se roage pentru sotul ei necredincios care traia in anumite pacate si se purta rau cu ea. Dupa anunt un barbat s-a ridicat si a marturisit in fatza tuturor ca el e acela, si ca regreta ceea ce a facut, dar inainte de a termina un altul s-a ridicat zicand „nu el, ci eu sunt acela”, apoi un altul si apoi un altul…..Se spune ca 9 persoane s-au ridicat sa-si marturiseasca aceleasi pacate. Nu exista trezire fara marturisirea pacatelor si intorcerea sufletelor la trairea unei vieti sfinte. ” Doamne mai fa sa bata vintul trezirii din nou aici in acest mare oras, si in multe alte locuri, ca la Tine toate lucrurile sunt cu putinta” . Amin.!

  6. Pastorul Ionescu este corect in afirmatiile sale. Harul lui Dumnezeu nu este ieftin, .Am avut si eu ocazia sa vad aceasta manifestare in Ro. Praful s-a ales din acel grup de crerdinciosi .

  7. logica tare la unii

    secretarul fura bani din caserie , se marturiseste , dupa logica carismatica 🙂 il pui inapoi la caserie

    Invatatorul pedofil , se marturiseste , dupa logica carismatica 🙂 il pui inapoi la la Sunday School

    „11 Ci v’am scris să n’aveţi niciun fel de legături cu vreunul care, măcarcă îşi zice ,,frate„, totuş este curvar, sau lacom de bani, sau închinător la idoli, sau defăimător, sau beţiv, sau răpareţ; cu un astfel de om nu trebuie nici să mîncaţi.”

    Nu exista versete…. riiight

    Logicari de prima clasa…..

    • Să nu-ți vină să crezi ce indulgentă e frățietatea… 🙂
      Să-i iertăm, să nu-i pedepsim, dar bine că-i putem bârfi. Aia da pedeapsă!

      • Nu-i vorba de indulgenta; e vorba de principiu. La marturisire nu este nici ce ierta, ma refer la om, nici ce pedepsi. Singura rezultanta a marturisirii este eliberarea personala a celui care marturiseste; de multe ori nici nu ai ce comenta in urma marturisirii……asculti, te rogi cu omul sa vada ca are un suport in rugaciune si gata…..de obicei marturisirea nu poate duce la barfa pentru ca nu se afla si daca „rasufla” inseamna ca cel care a ascultat marturisirea a incalcat principiul marturisirii expunandu-l public.

    • Gabi,
      „secretarul fura bani din caserie , se marturiseste , dupa logica carismatica 🙂 il pui inapoi la caserie”

      Da asa a facut Isus cu Petru–l.a pus inapoi la turma fara nici un repros….
      David nu a fost pus pe banca dupa pacatul lui, si.a pastrat si chemarea si prin femeia cu care a pacatuit a nascut pe urmatorul imparat….
      Culmea, de ce nu l.au scos din functia de imparat (macar temporar)? De ce nu i s.a cerut sa se lase de Batseba macar?
      Sigur, pacatele au avut consecintele lor pt ca asta e pacatul….Dar pt unii nu e suficient, mai trebuie sa bagam si pedepse bisericesti, lol

      • Petru NU se întorsese la Dumnezeu (a spus-o chiar Domnul), iar David era împărat nu pastor…

        • principiu nu se schimba….
          legea nu era diferita pt imparati….am vazut ca pocaitii au strigat tare impotriva lui Clinton sa fie dat jos, macar ca Clinton nu era pastor…
          Sa nu fim carcotasi 🙂

        • C.I.
          Cititi viata lui Avraam si veti vedea ca dupa orice esec, Dumnezeu ii reapare dar niciodata nu il mustra… Mai mult il reasigura de chemarea lui si chiar ii da mai multe binecuvantari….

          • Hurray!!!
            Deci, cât mai multe păcate, cât mai multă neascultare! Drum sigur spre noi revelații, mai multe și mai mari făgăduințe…
            Bre!

          • Il stiu pe unul … caz real…cazut in pacate grele… vine si-mi spune: „Domnul m-a lasat sa cad in ele ca sa poata sa-i invete pe altii … ”
            DEformat (nu REformat)

            Alta..
            „standard procedure ” la evanghelisti…
            un pacatos renumit se pocaieste…
            „he has a testimony ( bag seama)
            biserica il pune in fata sa marturiseasca…
            majoritatea bisericilor il invita sa auda marturisirea
            Erou evanghelic

            It pays to have been a big sinner… fast track to leadership…

            Procedura standard numai daca este barbat

            Daca o pacatoasa mare se intoarce… pe ultima banca sora

            ca doar pilda vorbeste de un fiu risipitor , nu de o fica

            Oare?

          • C.I.
            Imi pare rau ca rastalmacesti ce scriu eu…E clar ca scopul nu e sa continuam sa pacatuim ca sa se inmulteasca Harul…Nu despre asta e vb…

        • C.I.
          Ba, Petru era intors… chiar Domnul a spus ca va cadea (nu poti cadea daca esti cazut) si dupa ce se va (re)intoarce isi va incuraja fratii…Petru crezuse in Mesia, il marturisise prin Duhul Tatalui…

        • C.I.
          Si ca sa vedeti ca David a fost si pastor, citit Ps 78:71 🙂

        • Dar cum înțelegem Ioan 17:12 fr Cristi?

      • Petru nu avea Duhul Sfint cind a pacatuit;
        scrie acest lucru sau ba?
        Adica nu stia Mintuitorul ce face…si stim noi. :(((
        Sa luam NUMAI ceea ce scrie.
        „i-am dat trupul pe mina satanei ” spune sfintul apostol”,
        cred ca e o pedeapsa f dura, fata de ceea ce se face in biserici.
        Si totusi, asa s-a facut.
        Cine sa-i ceara lui David sa se lase de Batseba?
        poate Domnul?. :(((((
        s-a lasat David singur.

      • Val, first: un pastor nu este Dumnezeu sa judece inima, in alt caz Dumnezeu i-a omorit pe loc pe pacatosi fara sa le mai dea timp( ca in cazul lui David)

        Dumnezeu e suveran, omul nu…

        Second: citeste restul vietii lui David si dupa aceea spune-mi daca nu a platit „cu virf si indesat”

        Poate un pedofil sa fie pus inapoi in pastorat daca s_a marturisit ?

        Answer that one… 🙂

        • Gabi,
          Anania nu se pocaise de pacatul lui, daca ajungea sa se pocaiasca, nu mai era pedepsit…Nu confundati situatile…

          Da, Dumnezeu poate orice… chiar si un pedofil… daca a putut sa.l restaureze pe David si prin femeia cu care a facut pacatul sa aduca pe Mesia, orice se poate…Nu stiu ce este asa greu de iertat cand si noi am fost iertati si ni se porunceste sa ne iertam asa cum am fost si noi iertati…

          • @ Val
            Nu spune in biblie ca noi ne pedepsim copii cind gresesc si tot asa face si tatal nostru din cer.
            N-am vazut niciunde in biblie ca Dumnezeu a felicitat pe cineva cind a gresit.
            Cind La intrebat pe Saul Ce-i cu behaitul asta ? Ca a oprit turmele si Dumnezeu ii poruncise sa nu tina nimic.Cind Saul a aprins jertfa In locul lui Samuel Dumnezeu il mustra s-ii spune ai lucrat ca un nebun.

          • Josif,
            Ce ati patit cu totii?! Cine a spus sa sarbatoresti greseala????? Tatal nu a sarbatorit greseal fiului Sau risipitor, a sarbatorit intoarcerea…..Asta nu a inteles nici fiul cel mare..

      • Si sa nu uitam ca sa putem noi sa fim iertati Cinava a trebuit sa plateasca …
        partea ofensata trebuie despagubita ,
        Dumnezeu nu ne-a iertat numai asa ca nu a avut ce face…dreptatea a trebuit satisfacuta…
        TeOLOGIA moderna a iertarii este OLOGIE
        ai dai omului cu bita in cap , zici I am sorry, and voila….iertat si restaurat…

    • Gabi,
      „…totuş este….”
      sa nu confundam „este” cu „a fost”… e o mare diferenta!!!!

    • Gabi, cu prima parte sunt de acord, dar versetul ce l-ai dat nu e chiar la subiect. Aia nu prea arata a oameni ce s-au marturisit sa se pocaiasca.

      • dave…”măcarcă îşi zice ,,frate“,”
        este frate…
        chiar nu ai cunoscut frati care te „inoada” , isi cer iertare, te „inoada” din nou, isi cer iertare din nou..
        si stiu ca trebuie sa-l ierti, dar stiu si ca daca tot ii dai bani imprumut si dupa ce te-a „inodat” a treia oara trebuie sa i-ti ceri tu iertare , nu el….

        Diferenta mare intre a ierta si a uita…

        Sa nu le confundam….

  8. 1 Ioan 1: 8 Dacă zicem că n-avem păcat, ne înşelăm singuri, şi adevărul nu este în noi.
    1Imp 8.46; 2Cron 6.36; Iov 9.2; Iov 15.14; Iov 25.4; Prov 20.9; Ecl 7.20; Iac 3.2; 1Ioan 2.4;
    9 Dacă ne mărturisim păcatele, El este credincios şi drept ca să ne ierte păcatele şi să ne cureţe de orice nelegiuire.
    Ps 32.5; Prov 28.13; Ps 5.2; 1Ioan 1.7;
    10 Dacă zicem că n-am păcătuit, Îl facem mincinos, şi Cuvântul Lui nu este în noi.

  9. Din textele biblice nu putem sub nici o forma sa legam impreuna marturisirea si pedeapsa. Dati atentia cuvenita activitatii de marturisire si o sa vedeti faptul ca aceasta este un act de smerenie, de supunere si recunoastere inaintea lui Dumnezeu.
    Cine isi permite sa faca din marturisire bravada inaintea adunarii, nu cred ca este un om intreg la minte. Cit despre noi, cred ca vorbim despre cei normali!
    Iar marturisirea, tot prin cuvintul biblic are si plata: iertarea din partea lui Dumnezeu, iar cind cel ce marturiseste are si vreo boala, acesta se va insanatosa,nu asa spune cuvintul?
    Ce pedepse, ce autoritati de oprire de la cina, ce bazaconii se viseaza? Iar ca sa vii sa spui ca dupa o marturisire a unor pacate sa ii iei fratelui” slujbusoara” este ridicol.Pai ce? Aceasta a fost data ca recompensa pentru „cumintenie” sau pentru ca o poate implini asa cum trebuie in folosul adunarii.Ca daca marturisirea nu este facuta public, normal ca v-a sluji mai departe, chiar si cei din frunte.Si indiferent de pacat(cu vreo doua exceptii cred) S-apoi, tot dupa biblie, CINE ESTE FARA DE PACAT? Ionescu, Popescu, Mihailescu,…. cine? Doua degete sus, macar asa ca sa stim si noi.Dar inainte de asta trebuie recitita postarea fr Baciu.Cred ca spune ceva.

  10. Ce parere aveti despre cei care in urma disciplinarilor s-au pierdut ?

      • Draga frate Cristian,

        Intr-adevar, un om poate sa-si piarda inima, cand este mustrat sau pedepsit de Dumnezeu. Asa este scris in Evrei 12. Dar, Cuvantul Domnului se refera la mustrarea si pedeapsa prin Duhul Sfant. Sa nu facem confuzie intre legea duhului de viata in Isus Hristos si regulamentul Cultului Penticostal. Sa va dau un exemplu concret. Conform statutului un membru poate fi exclus pe o perioada nedeterminata, apoi reprimita, procedura ce implica stergerea si reinregistrarea in lista membrilor bisericii. Tatal ceresc ne-a scris numele in cartea vietii Mielului, inca de la intemeierea lumii, iar cand sterge un nume din aceasta carte sters ramane. Sa nu-mi spuneti ca in urma unei marturisiri il scrie la loc.
        Aduceti-va aminte de cuvintele rostite de Dumnezeu, prin gura proorocului Osea: „Eu sunt Dumnezeu, nu un om.” Lucrurile, in ce priveste disciplinarea, au doua aspecte: cel duhovnicesc, cand slujitorul aplica mustrarea si pedeapsa din partea Duhului Sfant, si cel firesc, cand slujitorul aplica regulamentul cultului, ingradirea omeneasca, care nu se poate supune Legii lui Dumnezeu.
        Nimeni sa nu ma inteleaga gresit, nu invinuiesc pe nimeni.
        Apostulul Pavel avea o viata profunda in traire cu Hristos. A vorbit despre excludere (1Cor. 5:13), iertare (2Cor. 2:8) si pedeapsa (2Cor. 10:2), si a facut toate aceste lucruri din porunca lui Hristos.
        Cultul Penticostal sustine ca este inradacinat in Biserica primara, din ziua Cincizecimii. Si in timp ce face acest lucru, sustine cu tarie legea duhului de viata in Hristos, aplica gandurile omenesti. Iata, motivul pentru care lucrurile devin confuze, atat pastorilor cat si celorlalti sfinti. Asemeni galatenilor, numai ca in acest caz nu vorbim de Legea lui Moise, ci de o lege stabilita de oameni. Dar, si una si cealalta se bazeaza pe fapte.
        Cel neprihanit prin credinta va trai, si prin credinta am primit Duhul, nu prin fapte. Sa nu strambam Cuvantul HARULUI.
        Doresc, ca si mie insumi, ca Legea Domnului sa fie in fundul inimii Dvs., acel Cuvant care este Luceafarul stralucitor de dimineata.
        Hristos sa va insoteasca in veci.

        Iosif Baciu
        http://www.biruitorul.ro

    • Paul,
      de unde cunosti daca cei care au ramas nu -s pierduti, mai pierduti ca cei care au plecat, dar avind Duhul, se caiesc si se intorc la Dumnezeu,nu la noi.
      Adunarile sunt pline de „oameni nepierduti” in aparenta. :)))

    • Cred ca cine il caut sincer pe Dumnezeu nu are cum sa cada de la credinta in urma disciplinarilor.Orice copil care nu ascult, este disciplinat de catre parinti. Tot astfel si in biserca. Daca se intampla din cauza nevegherii sa cazi in pacat si daca iti pare rau, si-ti marturisti pacatul, atunci accepti si disciplina. Cazi de la credinta daca nu accepti sa fii disciplinat si asta se intampla in urma unei inimi netaiate imprejur. A unei inimi mandre si necredincioase.Atunci esti pornit spre cadere. Cu disciplina sau nedisciplina, cazi. Cel mai trist lucru este ca chiar daca ai pacatuit, nu mai incredre in fratii carora le poti marturisi pcatul. Si atunci devine pericolul cel mare. Oricum,tema este intereanta dar foarte diversificata. Cui trebuie sa-i marturisim pacatul? De ce unii pastori au pretentia sa le marturisesti doar lor iar daca nu o faci esti marginalzat?

  11. Biserica (adunarea) e un loc public unde orice om poate veni sa se pocaiasca si sa se hraneasca spiritual. Majoritatea comentarilor aici se refera la cei pusi in anumite slujbe. Sau poate de-aia sunt unele aparente diferente de opinii pentru ca nu se face diferenta intre slujitori si „muritorii de rind”. Bineinteles ca e nevoie de o anumita rinduiala si disciplina in biserica in ce priveste slujirea. Dar intrebarea e ce facem cu ceilalti? Si inapoi la unul care s-a marturisit si vrea sa se pocaiasca, de ce sa fie oprit de la cina? Acolo spune fiecare sa se cerceteze pe sine insusi. I-i explici omului cum stau lucrurile, iar apoi este decizia lui. Nici Dumnezeu nu forteaza pe nimeni. Ai ales gresit, rasplata-i la urma. Dar mai ales cina este ceva destul de serios (cine nu se impartaseste n-are viata). Ar trebui mai degraba incurajata (sa se ia dupa cercetare proprie) decit a se pune piedici. Sunt biserici (cel putin una stiu) unde cina se serveste dupa programul normal sa ramina numai cei „aprobati” pentru impartasire. Daca ai copii cu tine cel putin unul din parinti trebuie sa plece cu ei (ori acasa ori pe-afara) ca doara ce faci cu ei? Sau daca ai venit cu un prieten la biserica el trebuie sa plece. Sau daca esti in vizita acolo nu esti de-alor trebuie aprobare speciala… Nu vad folosul ” suprafiltrarii” acesteia. De undeva a venit si vorba ceea „Pina la Dumnezeu te maninca sfintii”.

    • Dave
      Biblia e valabila pentru toti si noi oamenii de rind slujim Domnului intrun fel sau altul.Cina trebuie incurajata ca da viata ,dar nu va inselati singuri ca daca vviata nu-i in conformitate cu cuvintul lui Dumnezeu aduce nrputinta somn.Numai vezi ca nu poti posti Numai vezi ca te plictiseste totuul Numai vezi ca toti au probleme in afara de tine.Marturisirea e buna dar nu inseamna ca daca te-ai marturisit esti automat iertat.Nu inseamna ca marturisind pacatul ai dat pacatul altuia si tu esti liber,Cel care primeste marturisirea se poate ruga pentru cel in cauza or chiar biblia spune; -este un pacat care duce la moarte ii zic sa nu se roage.Nu apesi pe button pacatul dispare Apesi pe button esti liber si iei si cina si mai ai si viata.

      • Iosif, am incercat s-o’ntind cit am putut sa fiu de acord cu tine, sa-I zic gresala de exprimare, dar e cam clar scris. Adevarul e ca daca te marturisesti sincer, iertarea vine imediat. Zice ca Dumnezeu e credincios sa ierte. Cum adica credincios? Pai daca asa spus inseamna ca se tine de cuvint. Si cam cit crezi ca-i trebuie Domnului sa ierte? Daca sa zicem ai facut un accident (sau stiu eu ce sa dau exemplu?), si mergi la judecator, dupa ce se povesteste cazul si judecatorul rosteste decizia ca nu esti vinovat, cam cit dureaza pina nu mai esti acuzat? In momentul urmator. Acum in cazul pacatului marturisit e puti diferit pentru ca de fapt vina este, dar a platit-o Isus (deci da, ai dat pacatul altuia sit u esti liber). Oricum, iertarea vine imediat. Dar a nu se confunda iertarea cu consecintele – si poate aici a fost confuzia. “Reparatiile” se poate sa durteze mai mult.
        Si sa revin ‘napoi la cina, hai sa zicem ca ar fi unele situatii in care sa opresti pe cineva odata, daca sa zicem ca vine in dimineata zilei de cina sa se maruriseasca de ceva de care si daca Domnul l-ar fi iertat nu a avut timp sa se sfinteasca. Nu ma refeream la asta. Problema e cind se opreste de la cina pet imp indelungat. Deci nici sfintirea nu e tot una cu iertarea, da asta-I alt subiect . Una din sifintiri e sfintirea trupului… Si mai departe neprihanirea o primim de la Dumnezeu (nu este a noastra)… Domnu’ sa ne lumineze pe toti in cunoasterea Adevarului spre slobozenie.

        • @ Dave
          Daca nu l-ai cunoscut pe Hristos si te intorci la El atunnci da ti se iarta toate pacatele cum spui tu automat ca Dumnezeu nu tine seama de vremurile de nestiinta.Dar cind l-ai cunoscut pe Hristos ai fost partash Duhului Sfint si totusi ai cazut te considera biblie ca o scroafa care sa intors din nou in mocirla.Te considera Evrei 6 ca unul care vrei sa-l rastignesti din nou pe Hristos.
          Si daca totusi cineva care la cunoscut pe Hristos a cazut trebuie sa caute un frate credincios sa se marturiseasca si sa fie pus deoparte pina ce Domnul confirma iertarea printrun proorooc care nu-l cunoaste Daca Domnul o confirma.
          Ramine la indurarea Lui .Ce rost are sa dam unora incurajari care nu vin din Duhul Lui Dumnezeu.

          • E adevarat frate Iosif ca nu vrem sa dam incurajari false, dar de obicei e mai periculoasa descurajarea… Se mai zice ca pina este in viata, omul mai are sanse. (Dupa mine nu chiar toti mai au sanse – si ma gindesc la cei ce-si pierd mintile inainte de a trece din viata). Nu vreau sa insist prea mult totusi. Se poate ca dumneavoastra va ganditi la ceva exemple care mie nu-mi trec prin minte. Eu am cam facut legatura la cina si cu Isus, care desi cunostea pe Iuda nu l-a exclus de la cina. Asta nu inseamna ca a scapat ieftin. Doar vroiam sa spun ca cercetarea este personala.

          • @ Dave
            E adevarat ca cercetarea e personala Fiecare sa se cerceteze pe sine insusi.Dar pastorul are datoria dupa cuvintul Domnului sa vegheze asupra sufletelor noastre ca el da socoteala inaintea Domnul.Spune sa veghem ca intre noi sa nu fie cineva curvar ….. cum spune si Gabi B mai sus si spune acolo ca cu astfel de oameni nici sa nu mincam.Te-ai gindit despre ce mincare e vorba?Astea daca sint lasate dau lastare de amaraciune.Cu Iuda a fost altceva Nu era inca coborit Duhul Sfint.Plus cred ca nimeni nu vrea sa ia cina si sa intre satana in el cum a intrat in Iuda.
            Nu descurajez dar este cale de remediere cit traiesti
            Am cunoscut un frate care a cazut in pacatul curviei A fost pus deoparte de biserica Sotia la iertat.I sa spus ca daca Domnul ii vorbeste printrun prooroc care nu stie situatia lui.
            Dupa putini ani sa imbolnavit cel ce a pacatuit Cind doctorii i-au spus ca mai are de trait putin Acest om plingea incontinuu.Nu-l puteu opri nici doctorii nici fam.Se stergea mereu cu un prosop.Intro noapte doctorul din spital a visat ca;
            -Au venit la patul acelui om care a pacatuit doi ingeri Unul alb si unul negru Era un cintar still balanta in fata acelui om Ingerul negru spunea Este al meu cel alb spunea ca e al meu Si ingerul negru punea lucruri pe cintar Cel alb punea si el pe cealalta parte de cintar.La un moment dat cintarea mai mult partea celui negru.Atunci ingerul in alb sa uitat la patul de spital unde era cel ce pacatuise A luat prosopul lui care era ud de lacrimi si asa a biruit Lucrarea este adevarata

          • Dar ce faci daca proroociile se vor sfarsi? Chestia cu proroocia cred ca e valabila doar in anumite imprejurari. Oare pastorul bisericii nu stie daca te-ai pocait de pacatele tale sau nu? Cine face dezlegarea? Proroocul sau pastorul?Ce faci cu bisericile und nu sunt prorooci? Dar ca vei astepta pana va veni unul? Nu spune Biblia ca dupa roade ii ve-ti cunoaste? Ce pastor este acel care nu vedea schimbarea enoriasilor lui? Daca viata ta a fost mudara si ut sub diciplina ai devenit un copil iertat si schimbat, iar dupa un timp pastorul vede schimbarile in viata ta ….. trbuie sa mai astepti un prorooc sa vina si sa-ti dea dezlegarea?

      • trebuie facuta diferenta intre cei ce se „balacesc” in pacate si cei ce din cauza nevegherii au ajuns pe marginea prapastiei gata de a aluneca in pacat si care s-au pocait si carora le pare rau. Toate pacatele duc la moarte daca perseverezi in ele. Toate pacatele il intristeaza pe Duhul Sfant. Fie ca e minciuna (cea cu care ne luptam tot mai mult in vremea din urma), fie ca e prefacatorie, marsavie, inselatorie, iubire de bani, curvie vrajitorie, etc.
        Dar poti fi totusi iertat si spalat de ele prin Sangele Domnului Isus. Insa este un alt pacat de moarte diferit de celelalte si acela este: Hula Duhului Sfant (o alta tema)

      • Cel mai bine de n-ar mai primi nimeni marturisirea…..am vazut atatea exemple ale acelora care s-au marturisit si cand a avut „chef” respectivul a scos totul la suprafata chiar si dupa 20 de ani. Facand dezastru in familii si peste tot…

  12. Marturisirea pacatelor e biblica Fiecare o face cui are indemnul sa o faca Punerea deoparte e biblica Maria sora lui Moise a fost afara din tabara 6 zile.Curvarul din Corint a fost pus deoparte
    Daca cineva a pacatuit sii pare rau trebuie automat sa se puna deoparte singur Daca e arogant si pasorul stie de pacatul lui si cel ce a pacatuit se apropie de cina Domnului atunci pastorul poate sa-l puna sub disciplina.La cina Domnului trebuie sa ne cercetam si trebuie sa fim vrednici.
    Daca cineva casatorit a cazut in pacatul curviei A rupt legamintul dintre el si sotie si Dumnezeu.1-trebuie sa-i ceara iertare sotiei
    2- Bisericii-3 -Lui Dumnezeu

    • Poti cadea in curvie, care e un pacat ca si birfa. 🙂
      apoi , pt. ca stii ca nu se cunoaste, sa mergi semet la brat cu soata
      la adunare.
      Daca Duhul nu te-a mustrat ,lucru pe care IL fac Domnul in primul rind , atunci va folosi un frate, o sora, o intimplare, sau o magarita; pt ca te iubeste, si vrea sa te pocaiesti.
      Poate nici atunci nu vezi in ce stare rea esti;
      daca ajungi sa fii pus sub disciplinare, bucura te, inseamna ca mai ai o sansa, oricum Domnul iti poate da din dragoste chiar o boala grea ca sa te trezesti.
      Nu mai astepta iertare peste iertare, nu ti va fi benefica pentru starea ta in vesnicie.
      PS citi dintre noi am fost pedepsiti pentru ca am birfit?

      • @ Elisa
        Asa este cine ajunge sa fie pus sub disciplina trebuie sa fie bucuros ca Dumnezeu ii da o sansa sa-si primeasca pedeapsa aici.

      • Sora Elisa, cred că curvia are consecinţe şi repercursiuni mai grave decât alte păcate! Apostolul spune „fugiţi de curvie! Orice alt păcat este înfăptuit în afara trupului, dar cine curveşte î-şi necinsteşte singur trupul.” Iar apostolul continuă „nu ştiţi că trupurile voastre sunt temple ale Duhului Sfânt?”

  13. Trebuie sa avem grija cu pedeapsa celor ce-au gresit (pacatuit). Scopul oricarei pedepse trebuie sa fie unul corectiv nu criminal. Maine poate fi copilul tau in cauza. Cel ce-a fost jefuit de talhari, batut si aproape omorat, a fost ajutat de un bun Samaritean; preotul si levitul nu l-au ajutat; la fel este orice om cazut in pacat: este batut, jefuit si lasat aproape mort; ferice in clipele acelea sa gaseasca un bun samaritean!

  14. IOSIF … , cu inclinatie : jos palaria ! Problema e ca toti avem pacate , de la botez incoace . Daca zicem ca nu avem pacate IL facem mincinos , si Cuvantul Lui nu este in noi. [1 Ioan 1:10 ]…Oricine este nascut din D-zeu, nu pacatuieste , pt ca samanta LUI ramane in el: si nu poate pacatui fiindca este nascut din D-zeu. – 1 Ioan 3:9….–-aici expresia ”nu pacatuieste ” in original = nu-si permite sa mai pacatuiasca .–-Asadar, nu mai incape indoiala ca pastorii nu , pacatuiesc….totusi , tu spui ca daca cineva a pacatuit si-i pare rau , trebuie automat sa se puna deoparte singur . IOSIF ,….ai vazut vreodata aceasta ?

    • Santrio,
      cred ca nu mai traieste in pacat, nu se mai simte confortabil cind pacatuieste, si se ridica (de spate ori),
      pentru ca aici in trup mereu pacatuim cumva, chiar cu o ingrijorare si e tot pacat ;
      Ovidiu ,
      sigur ca pacatul in trup e mult mai greu, asa este, fiind impotriva Duhului Sfint;
      dar, si de acolo poti iesi iertat, desi e cam greu, si chiar poti suporta consecintele, desigur daca e o cadere din neveghere,
      nu o stare de fapt. aceea nu stiu cum se mai poate rezolva.
      Se poate cadea pe moment, dar sa nu persisti si sa nu te complaci, atunci deja nu cred ca mai ai iertare.

  15. @ Santrio
    Am vazut frati surori care au gresit si s-au pus singuri deoparte pentru o perioada.Ai dreptate nu=i nimeni fara pacat dar cind e vorba de curvie ,pornografie pacate grele sa mai si luam cina E vai de noi.Ne marturisim dimineata inainte de cina cum spune Dave si Dumnezeu e credincios sa ne ierte ca doar nu am mai recrutat vreo femeie pina la cina Domnului Si tot asa Fals Ducere in eroare.
    Dumnezeu te iarta dar te si incearca sa vada daca intradevar facem cum am spus NU MAI PACATUIM.

  16. Apropo de responsabilitati. Cunosc un caz unde un crestin ,din motive mai mult sau mai putin explicate, a parasit o adunare.
    Mare vilva, discutii, scheme, incercari,pusi unii apropiati ai fratelui sa sune, sa se incerce cica sa fie incurajat, dar, ce sa vedeti. S-a asternut cea mai MARE LINISTE in momentul in care pastorul a aflat ca fratele nu are hirtiile semnate pentru membru in adunarea lui. Pai daca doriti o fariseiala mai mare, va rog sa-mi spuneti unde se poate gasi?
    Eu si acuma cred ca cea mai paguboasa parte din adunarile noastre, sunt regulile si regulamentele si (auzi vorba )constitutiile cultului. Daca aceasta nu este stradania de a copia lumea cu ale ei naravuri, atunci va rog sa comparati conventiile cu congresele.Si una si cealalta au un singur lucru comun: nu au obiectul de activitate. Ce au mai au comun? Pai si intrun loc si in celalalt ai sa vezi cum atirna pe burtici niste ecusoane, care mai de care. Ai sa vezi cum toti umbla cu laude la dresa celorlalti ca deh, se poarta sa nu superi,poate promovezi. Marea majoritate, dupa zece cuvinte la microfon au tendinta de a semnala ca nu de multa vreme au mincat ceva „sanatos”. Si intr-un caz si in celalalt cei mici cauta sa fie in preajma celor mai din frunte. Toti, si unii si altii vorbesc fara a spune nimic consistent, ceva povesti, ceva exemple de la altii daca se poate. Nimeni nu se plinge prea tare pentru a lasa impresia ca totul decurge bine, ca totul este sub control. Si poate cel mai important lucru(si nu ultimul) si unii si altii nu recunoasc starea DE CRIZA in care se afla.
    Partea cu pedepsele nu arata decit ceva care este la fel de lumesc, adica trebuie sa se vada cine este seful. DAR DACA VORBIM DE CREDINTA, UNDE ESTE DUHUL SFINT? UNDE SUNT LUCRARILE CARE SA DESCOPERE TAINA CARE SA MA DEA CU BURTA DE PAMINT? Dar situatia este aceeasi si in adunarile regulate.
    Apropo, la Seattle au fost cu miile de pocaiti, ca cei din lume nu au avut acces sau nu i-a chemat nimeni.Se spune ca au trimis 600 de invitatii la Biserica ortodoxa din zona, dar nimeni nu s-a ostenit sa vada ce au facut acestia cu invitatiile, macar ca s-a platit peste 1000 de dollari pentru ele. Deci cum spuneam, in citeva mii de crestini penticostali si nu numai, ati auzit pe cineva rostind cu putere ” ASA VORBESTE DOMNUL….” Si atunci despre ce vorbim? Sau se discuta discutii. Am mai scris despre ce anuntau mai toti de la amvon si mi-a fost editat.Nu place.Poate intr-o zi o sa se auda asemenea lucruri de pe acoperis, ca nu mult mai poate fi tinuta situatia sub presiune. Ascultati mai cu atentie fratii si veti vedea si veti auzi lucruri destul de serioase. Fr.Iosif Baciu are foarte mare dreptate in ce spune.Si?Mike spune la fel, Gabi Bogdan despre conventie ,la fel, ce ar mai trebui sa se auda ca sa va dati seama ca nu suntem bine?Iar noi avem timp de politica si obamaisme si romneyisme, timp in care musulmanii ii scot din tarile lor pe crestini in toate tarile „binecuvintate”, azi-miine si din Israel.Sansa noastra este ca este scris altfel.

    • Frate Mihail,
      acel frate a fost chiar botezat in acea biserica, unde a ramas de atunci si pina nu de mult.
      Asta inseamna ca acel pastor va avea o mare responsabilitate in fata Domnului si ma mir ca , cugetul nu ii da nesomn peste noapte.
      Da, asa este, trebuie sa tacem, sa nu spunem nimic care ar putea deranja;
      ori ar trebui lucrurile intoarse pe toate partile si daca este drept, aduse la lumina si rezolvate?
      Daca asa se petrec lucrurile, nu mai sunt sanse prea mari;
      daca un pastor cu un bun renume, un nume bun conteaza, spune Biblia, procedeaza cu atita lipsa de simtire de inima, duhul sau e mort.
      De unde sa asteptam lumina, ea trebuie sa vina de la biserica, prin pastori, nu pt ca sunt platiti pt asta, dar culmea e ca la voi sunt paltiti cu sume frumusele.
      Si omeneste trebuie sa fii un bun patron, adica un bun director, daca patronul te plateste bine.
      In privinta iertarii pacatelor, spune mi daca este careva pedepsit pt lacomia de bani, pentru ca si-a facut comoara pe care o va minca moliile si rugina, cum spune Mintuitorul.
      Se face mare diferenta intre pacate si pastori bogati, deci lacomi, judeca pe altul care are la fel ca si el un pacat sau altul;
      la mine in oras sunt f multi frati bogati, dar , o sora care are 480/luna pensia, nu este ajutata, spre exemplu.
      M-am simtit tare jenata acum o saptamina si ceva,cind mi-a cerut niste bani si nu am avut pur si simplu, mai ales ca avea o speranta.
      Unde este Duhul din adunare, care nu stie ca toata iarna sora asta sta fara caldura in bloc?
      Ce face Duhul Sfint? dicteaza poeziile si cintarile..OHHHHHH!!!!!
      Stiti cit de freu imi e sa le mai ascult?
      Ne lipseste Duhul si inima aceea mare calda de credincios care iubeste pe frati si cred ca si eu am inceput sa ma racesc, prea multe dezamagiri am avut.
      Numai Domnul poate sa se indure sa nu cadem de oboseala.

  17. Un mesaj care ne poate vindeca pe toti…

    Iertarea si restaurarea lui Manase in urma caintei sale..

    http://audio.resursecrestine.ro/predici/20560/iubirea-care-iarta-si-uita

  18. Clarificare – Cred ca ideea de a pedepsi , sau a pune deoparte pe ultima banca pt o vreme , este mai mult o metoda de verificare si validare a pocaintei celui cazut in pacat , nicidecum de restaurare. In general ,daca acesta se supune pedepsei , si se vede regret si traire curata ,atunci este un indiciu ca s-a pocait–––Dar daca se impotriveste randuielii Bisericii locale , este o dovada clara ca e rzvratit [a] si s-ar fi pocait ieftin. Noi , ca oameni tot nu putem sti sigur nici cand cel pedepsit se supune ,deoarece el s-ar putea sa detina o slujba in acea adunare si ar putea accepta pedeapsa doar pt ca stie bine mersul randuielii si apoi sa fie iarasi promovat tot de om .Doar D-zeu ne poate sti , El are o vreme de judecata cu fiecare din noi…….Ma intrebam uneori : cum au reusit acei colaboratori cu Secu si acei turnatori de frati ,sa de-a Cina si sa ia Cina…..atatia ani , nimeni nu i-a pus deoparte….iar daca iesea o lucrare de la Duhul Sfant, tot nu transpirau??!!David cel mai mare imp al tuturor timpurilor, cu peste 1000 de ori mentionat in Biblie, a trait cele mai multe depresii in urma pacatelor…..om dupa inima Domnului. Aici e secretul …orice crestin autentic cred ca este om dupa inima lui D-zeu….si atunci cand pacatuieste isi bate singur cuie in talpa , si chinuie amarnic sub povara pacatului…se da singur jos , si nu are pace pana nu se marturiseste Domnului si se pocaieste parasind pacatul. Art. de mai sus e bine scris , dar trebuie multa delicatete cand il pui in practica ….Ap Pavel uneori ii expune public pe pacatosi alteori ne spune ca e rusine numai sa vorbim ce fac ei in ascuns.====Pretul l-a platit Hristos nu Biserica pt mantuire si iertare–– Sa nu ajungem la doctrina ortodoxa ,crezand ca maica biserica este depozitarul HARULUI LUI DUMNEZEU !

    • Da frate Cosmin, ceea ce spunea fratele Richard W. despre Manase, (predica de mai sus) este ceva f. frumos si incurajator pentru cineva care a cazut. Ca in cer in cartea lui Dumnezeu totul e uitat, si pagina e alba, aceasta e numai o fatza a monedei. Aici la noi pe pamant Cuvantul spune ca ” a varsat de asemenea mult sange nevinovat, pana acolo ca a umplut Ierusalimul dela un capat pana la altul (cu sange)….si a tarat si pe Iuda, facand ce este rau inainte Domnului” (2 Imp. 21-16). Pocainta si reabilitarea lui Manase este o minune a Harului Dumnezeesc, dar eu nu as recomanda nimanui sa se joace cu pacatul si sa mearga atat de departe. Aici la NY avem niste poduri f. inalte. Din cand in cand oameni stapaniti de disperare si duhuri de sinucidere se arunca jos in Hudson River. Cu catva timp in urma am auzit ca unul, ca prin minune, a putut fi salvat. Asta poate fi unul din 100, dar 99……. Frate Val si Cosmin, voi bine ziceti ce ziceti, dar eu ma tem ca aratandu-le oamenilor doar o fatza a „monedei”, si faptul ca cineva ca prin minune a fost salvat, va influenta pe unii sa se joace cu pacatul, si sa nu „se impotriveasca pana la sange” impotriva lui (Evr. 12-4) S-a vorbit despre pacatul curviei. Eu nu spun ca cineva care a cazut in acest grav pacat nu poate fi iertat, dar va spun, nu multi dintre ei s-au mai putut ridica. Mai degraba cand cineva este ispitit, sa-si aduca aminte de cuvintele din Cartea Proverbelor: „cel ce preacurveste…….nu va avea decat rana si rusine, si ocara nu i se va sterge” (v6-32,33). Cred ca si acesta este Cuvantul Domnului, de care oamenii trebuie sa tina cont. Cu tote ca traind in aceasta lume, adese ori putem gresi, totusi, recomand in special tinerilor sa „fuga” de acest teribil pacat, si sa dovedeasca in mijlocul acestui „potop de desfrau”, ca este posibil ca prin puterea si Harul Domnului, sa se pastreze curati, iar mai tarziu sa poata spune ca si dreptul Iov: „inima nu ma mustra pentru nici una din zilele vietii mele” (Iov 27-6) Dumnezeu sa ne ajute !

  19. IOSIF , eu te-am intrebat daca ai vazut vreodata pastori care s-au pus singuri deoparte , pe ultima banca sau , sa nu ia cina…

  20. Santrio, eu am auzit de un astfel de caz, cu multi ani in urma (il redau aproximativ, ca am uitat toate detaliile) Un pastor si slujitor spiritual (un frate bun), vazind ca unul din copiii lui s-a departat de calea Domnului, i-a marturisit baiatului, cu lacrimi in ochi, caci conform cuv. Bibliei el nu mai poate sa predice evanghelia, si ca e nevoit sa se retraga din slujirea pe care a facut-o cu multa daruire si sacrificii. Apoi a convocat comitetul bisericii spunindu-le ca isi da demisia din cauza acestei situatii. Biserica si ceilalti din conducere, care tineau mult la el, l-au rugat sa nu faca asta si au inceput sa se roage si sa posteasca pentru baiatul fratelui. Dumnezeu a intervenit, a facut ca tanarul sa-si dea seama de gravitatea situatiei, i-a schimbat inima, si a fost salvat atat el cat si slujba acelui frate slujitor.

    • Fr Matasaru,
      am auzit mereu ca s-a pus problema citi pastori ar mai avea voie sa predice, daca nu isi tin familia in ascultare de Dumnezeu.
      Se pare ca f putini.
      Cazul despre care spuneti este un exemplu bun de urmat.
      Cite familii nu ar avea bucuria de a -i vedea inapoi pe Cale,
      daca ar proceda la fel.

  21. Sa fie salvata slujba, nu e important, ci sufletul, familia, apoi slujba.
    Fratele Marius Cruceru anul trecut s-a retras 40 de zile,
    intr-un caz asemantor, insa fara consecinte ,
    se intimpla sa nu fie dinsul multumit de un anume lucru pe care l-a facut ;
    dupa ce a discutat cu cei carora se marturiseste mereu, doi prezbiteri,
    A marturisir ca i-a fost f greu.
    Eu stau mereu pe ultima banca. 🙂
    De fapt nu as merita nici atit, numai mila Domnului ne tine,
    cit despre smerenie,mai avem mult( mai ales eu)
    Este un capitol despre care nici nu se mai predica;
    poate pt ca se presupune ca deja o avem cu totii. 🙂

  22. Multi vor degraba sa fie iertati, mai mult decit sa”nu mai pacatuiasca|”
    A ierta si a uita, sunt total diferite.
    Uitarea se datoreaza memeoriei slabe, iertarea se face dn inima.
    Cind o faci cu toata inima, nu mai ai sentimentul de suparare impotriva celui care
    ti a gresit, asa cum cere si Biblia, dar nu ai cum sa uiti, pt ca nu ti s-a spalat creierul iertind.
    Se accentueaza linia intre frati, ori cred, ca e vorba de pacatul nostru in general, inaintea lui Dumnezeu, nu?

    • Ma intreb si eu ca tot omul, : daca eu pacatuiesc sa zicem, si-mi marturisesc pacatul, imi pare rau si nu-l mai unfaptuiesc, Domnul ma iarta , ori ba? Evident ca da. Mai am parte de imparatie? Evident ca da. Noi oare de ce ne pedepsim aproapele daca s-a pocait? Cum s anu mai poata canta , sau ruga in biserica? Oare asa se poarta Domnul cu noi cand dupa marturisire sutem restabiliti si primiti inapoi langa El?

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: