QUO VADIS ȘI NERUȘINAREA UNEI PÂNGĂRIRI

Se numesc ”Quo Vadis” (organizatorii unor concerte cu mai mulți participanți, decernări de premii?…), de parcă s-ar întreba pe ei înșiși, încotro? Probabil, către fumul care umple la un moment dat scena. La întrebarea Quo Vadis se poate răspunde în multe feluri, cu referire nu doar la (s)cursul muzicii creștine, nu? Îmi dau seama de ce s-o fi îmbrăcat așa protagonista din secvența video de mai jos(nic), probabil ca să nu mai avem nicio îndoială cu privire la destinația finală.

Ceea ce nu (pot/vreau să) înțeleg este de ce își bate joc de cântările minunate, pângărind vasele sfinte (ce Belșațar, nu le ai pe cele idolatre, babilonene?), înjosind memoria celor care le-au compus sau cântat cu inimi curate, în vremuri de restriște. Nu vă mai ajung prostiile voastre de gălăgii cu versuri fără sens, traducerile răsuflate, zdrăngănelile care vă electrocutează frezele (și nouă, urechile), fumul și luminile făcătoare de leșin? Distrați-vă cum vreți, cine vă poate opri dar, vă rugăm, nu ne mai pângăriți valorile! Chiar sunteți serioși, ”O crește-mi iubirea”? Cum ați îndrăznit să vă atingeți de acest chivot spiritual, acolo?! Măcar de rușine…

via Cristi Boariu

UPDATE: Clip-ul de mai sus a fost retras de administrator. Poate e mai bine… Dar argumentul rămâne!

About Cristian Ionescu

Pastor Elim Romanian Pentecostal Church Chicago, USA

102 răspunsuri to “QUO VADIS ȘI NERUȘINAREA UNEI PÂNGĂRIRI”

  1. Cred ca fumul a iesit de la monitoarele audio ca urmare a racnetelor scoase de artista de pe scena

  2. Ma intreb cum poate credo tv promova astfel de „artisti”? Cea care canta solo e intervievata in mare stil in acest video: http://www.youtube.com/watch?v=jqGor8ZSx5Y&feature=related Eu nu stiu spre ce ne indreptam dar incerc sa inteleg pe cei din scena ca nu pot mai mult, dar cei care ii promoveaza, cum ii putem intelege?

    Si apoi, daca cineva se ridica sa le zica ca nu e in regula sunt acuzati ca nu au dragoste. Vai, ce vremuri! „Dragoste fata de lume”!

    • Toate aceste lucruri au fost analizate deja, iar reforma este în curs. De aceea am și publicat acest post, deoarece principiile noastre nu sunt tributare unei instituții, fie ea și bună (dar cu minusuri care trebuie corectate), ci ADEVĂRULUI, indiferent unde taie.

      • Acesti tineri nu s-au adaptat la acest still peste noapte, si apoi sa nu credem ca numai ei sint vinovati pentru dezordinea aceasta (uni chiar practica stilul din sinceritate, inveliti cu naivitate). Ei au parinti si lideri spirituali care intr-o zi au sa dea socoteala pentru cresterea care leau dat-o.

      • Manuela ~faith-hope-love~ Răspunde 30 octombrie 2012 la 9:41 PM

        Ma intreb si eu de ceva vreme ( ca si Cristian mai sus ) cum e posibil ca Credo Tv sa promoveze diferiti ‘artisti’ care nu au nici o legatura cu crestinismul adevarat. Este chiar socant unde s-a ajuns! Ma opresc aici in a comenta mai multe de credo tv insa dezamagirea e mare si nu la putini!

        • Realitatea este că unele emisiuni au „scăpat” printre degete. Valoarea unei lucrări stă în capacitatea reevaluării de sine și corectarea greșelilor, ceea ce Credo TV a făcut. În curând voi publica normele de filtrare a emisiunilor stabilite de conducere. Cred că veți aprecia!

      • Fr. Ionescu,

        nici emisiunea ” Teatrul de pe strada 7 ” de la Credo TV nu prea o gasesc in regula. Stimatele actrite, mereu sunt imbracate cam sexy !!! Vizionati un episod si va ve-ti convinge.

    • Fratii mei, multumesc pentru video.Daca este urmarit cu atentie veti observa ca cei doi explica cu acuratete de ce „jaz”, de ce prelucrare si chiar ei vorbesc despre nepotrivire si felul cum ar putea fi primita „oferta” lor.
      Daca Credo TV punea aceasta la „curiozitati” poate nu era rau.
      Iar taina este ca aceasta cintare a fost prelucrata chiar de catre organizatorul spectacolului, deci a fost foarte „usor” pentru el sa se promoveze.
      Trist pentru felul in care „jumate-jumate” accepta sa ne arate calitatile artistice combinate cu moda si libertatile nemtesti, toate pe fondul teribilismului virstei, teribilism „admirat” de Chris.
      In mod categoric, CREDO TV nu avea ce sa se amestece in aceasta „ciorba” . CINTARILE crestine nu sunt cintece iar Duhul Sfint nu cred ca accepta „prelucrarile”. Da este da si nu este nu, sau asa ar trebui sa fie.
      Si acest exemplu ne spune cite ceva despre cererea tinerilor de a avea adunarea lor separata, dar si mai trist este ca se gasesc multi „Chris” care sa raspunda la aceste pretentii.Motivatiile nu mai conteaza. A fost o data Peniel, a fost o data, acuma este o data…..
      Urmatoarele „tablouri” vor surclasa oricum pe cel de acuma.

    • Cristian , bisericile vechi, in timpul marilor treziri puneau corurile in spatele bisericii, sa fie auziti nu vazuti

      amvonul era urias, ca omul sa nu se vada…

      Gloria trebuie data numai lui Dumnezeu

      Acum , sa inventat biserica scena,
      parintele face piruete cu microfonul in mine,
      amvonul este de sticla,

      Lauda si inchinarea condusa de fetiscane imbracate sumar si pustani de 25 de ani cu skinny jeans pe ei care schelalaie fiecare pe tonul lui

      Si daca nu faci ca ei te cheama „inchis” , „legalist” , „fariseu”

      Scoate spectacolul din biserica ptr. doua luni daca vrei sa aflii cine sint cei regenerati

      Cind biserica incearca sa-i multumeasca pe cei ne-nascuti din nou, buneinteles ca vor trebuii sa faca spectacol pe gustul lor

      Ce este socant acum , in zece ani o sa fie normal…

    • Cristi Boariu,
      sloganele cu toleranta di dragostea sunt de la neobositul diavol, care scoate limba si rinjeste copios, cind vede unde a ajuns crestinatatea.
      Emisiunile acestea de mult nu le urmaresc pt ca nu au o nota bisericeasca, au programe care fac mai mult rau.
      In Scriptura mea nu scrie nimic de artisti si cintareti crestini, cum vad si la Resurse crestine.
      Am copiat intr-o veselie lumea cu toate gunoaiele ei.
      Bisericile dorm, fratii zac neputinciosi si privesc doar;
      ia r undeva peste toate se uita Dumnezeu cu scirba la zilele noastre de sarbatoare, ale noastre zice, nu ale lor;
      pt ca ce s evede la Credo insemna de multe ori”ale lor”
      Daca multi din cei care isi doresc o alta viata ne-am retras, chiar din adunari, si nu e usor, se face greu, cu durere, dar raminind te unesti cu spiritul lumesc sia dio vesnicie.
      Spun cu lacrimi, Doamne Isuse vreau din toata inima sa ma tin strins de TINE!

      Membralitatea bisericeasca biblica>
      Peter Maters

      Deşi loialitatea faţă de biserica locală este o datorie biblică, există situaţii în care loialitatea nu este potrivită, iar credincioşii ar trebui să plece. Ironia este că unii creştini arată puţină loialitate faţă de biserica lor când Domnul le porunceşte să se lipească de ea şi o loialitate incredibilă când Dumnezeu le spune să plece din ea. A şti când ni se cere loialitate şi când nu, este un aspect crucial al călăuzirii divine. Mii de credincioşi au rămas blocaţi în biserici aparţinând unor denominaţii apostate în care adevărul a fost mult timp luat în derâdere şi compromis, din cauză că au înţeles greşit loialitatea, plasând-o înaintea adevărului.
      În Cuvântul Său, Dumnezeu îi cheamă în mod constant pe copiii Săi să iasă din bisericile moarte şi nevrednice, dar mulţi credincioşi par să nu observe acest lucru. Ei se privează de lucrarea sănătoasă, îi întăresc pe învăţătorii falşi (duşmanii Domnului) şi pierd ani de slujire aducătoare de roade rămânând în aceste biserici nesănătoase. Porunca biblică de a sta departe de învăţăturile false şi de apostazii nu este doar negativă, ci şi un act pozitiv şi constructiv al supunerii spirituale, păstrând mesajul adevărat al Evangheliei şi protejând puritatea doctrinară a copiilor lui Dumnezeu. Lucrarea Evangheliei este puternic stânjenită de faptul că mulţi dintre copiii lui Dumnezeu sunt împrăştiaţi în biserici compromise sau complet moarte şi apostate. Dacă s-ar regrupa pentru a sta în bisericile sănătoase în care se predică Evanghelia, ei ar putea fi mult mai eficienţi. Chemarea biblică de a ne separa de eroare este chemarea lui Dumnezeu pentru copiii Săi, iar ascultarea este un răspuns al iubirii ce duce la numeroase binecuvântări.
      Să ne gândim la numeroasele texte în care suntem îndemnaţi să nu ne asociem cu bisericile şi pastorii care neagă elementele fundamentale ale adevăratei credinţe, cum ar fi infailibilitatea Bibliei şi doctrina mântuirii numai prin credinţă. În Romani 16:17 Pavel spune: „Vă îndemn, fraţilor, să vă feriţi de cei ce fac dezbinări şi tulburare împotriva învăţăturii pe care aţi primit-o. Depărtaţi-vă de ei.” Ar trebui să ne închinăm şi să slujim în biserici care au învăţători falşi? Ar trebui să susţinem şi să ascultăm de pastori şi diaconi care nu cred din toată inima şi nu propovăduiesc Evanghelia? Apostolul inspirat scrie: „Chiar dacă noi înşine sau un înger din cer ar veni să vă propovăduiască o Evanghelie deosebită de aceea pe care v-am propovăduit-o noi, să fie anatema” (Galateni 1:8).
      În 1 Timotei 4:1 suntem avertizaţi că „în vremurile din urmă, unii se vor lepăda de credinţă, ca să se alipească de duhuri înşelătoare şi de învăţăturile dracilor.” Învăţăturile false vor pătrunde în multe biserici şi le vor domina. Cum ar trebui să reacţioneze adevăraţii credincioşi? Pavel spune: „Dacă îi învaţă cineva pe oameni învăţătură deosebită şi nu se ţine de cuvintele sănătoase ale Domnului nostru Isus Hristos şi de învăţătura care duce la evlavie… Fereşte-te de astfel de oameni” (1 Timotei 6:3-5). Noi trebuie să ne „ferim” de învăţăturile false (2 Timotei 2:16).
      Porunca pentru credincioşi de a păstra distanţa faţă de erorile care neagă Biblia este, de asemenea, exprimată în 2 Corinteni 6.14-17: „Nu vă înjugaţi la un jug nepotrivit cu cei necredincioşi. Căci ce legătură este între neprihănire şi fărădelege? Sau cum poate sta împreună lumina cu întunericul? Ce înţelegere poate fi între Hristos şi Belial? Sau ce legătură are cel credincios cu cel necredincios? Cum se împacă Templul lui Dumnezeu cu idolii? Căci noi suntem Templul Dumnezeului celui viu, cum a zis Dumnezeu: ‘Eu voi locui şi voi umbla în mijlocul lor; Eu voi fi Dumnezeul lor şi ei vor fi poporul Meu.‘ De aceea: ‘Ieşiţi din mijlocul lor şi despărţiţi-vă de ei, zice Domnul; nu vă atingeţi de ce este necurat şi vă voi primi.‘”
      Scopul pentru care recapitulăm aceste pasaje biblice este de a arăta că Dumnezeu ne-a oferit deja călăuzire în această privinţă. Problema a fost deja rezolvată pentru noi în Sfânta Scriptură. Dacă o biserică propovăduieşte sau permite o eroare fundamentală sau se asociază şi îi susţine pe cei care fac acest lucru, noi avem datoria de a cere căinţă şi corectare, iar dacă nu primim niciun răspuns, să plecăm.
      Aceste pasaje din Scriptură nu se aplică doar bisericilor, ci şi altor organizaţii creştine. Ar trebui să colaborăm cu Asociaţia Studenţilor Creştini de la universitatea noastră sau de la compania noastră dacă această societate are membri şi purtători de cuvânt non-evanghelici? Biblia ne spune că nu. Ar trebui să susţinem cruciade evanghelistice care folosesc predicatori şi membri în comitetul de organizare care se opun adevărului evanghelic? Biblia ne spune că nu. Ar trebui să îi susţinem pe evangheliştii care îi trimit pe „convertiţii” lor înapoi în biserici nesănătoase? În toate aceste aspecte beneficiem deja de o călăuzire clară în Cuvânt.
      Există situaţii în care credincioşii ar trebui să părăsească biserici sănătoase din punct de vedere doctrinar? Din nefericire, există eşecuri bisericeşti atât de grave încât creştinii au datoria de a se retrage dacă situaţia nu mai poate fi corectată. Chiar dacă o biserică crede din toată inima doctrinele fundamentale ale Bibliei, poate cădea atât de adânc în păcat încât să nu mai poată fi considerată potrivită sau calificată pentru a funcţiona ca o biserică, astfel încât nu mai merită loialitatea membrilor ei. Vedem acest lucru în cartea Apocalipsa, unde biserica din Efes este avertizată că dacă nu se pocăieşte de păcatul ei „sfeşnicul” ei (statutul său de biserică adevărată) va fi luat de la ea. Iată în cele ce urmează trei domenii în care un comportament greşit al bisericii poate implica o asemenea neascultare faţă de Dumnezeu, astfel încât creştinii dedicaţi să trebuiască să se retragă – dacă biserica refuză să corecteze situaţia:
      1. În primul rând, dacă o biserică refuză să exercite disciplina când membrii ei comit păcate grave, atunci avem datoria de a protesta, iar dacă biserica refuză să asculte de Cuvântul lui Dumnezeu, de a o părăsi. Domnul a spus prin apostolul Pavel: „Nu luaţi deloc parte la lucrările neroditoare ale întunericului, ba încă mai de grabă osândiţi-le” (Efeseni 5.11). Noul Testament insistă asupra faptului că puritatea bisericii trebuie tratată cu cea mai mare seriozitate, iar textul din 1 Corinteni 5ne demonstrează necesitatea acestui lucru.
      2. În al doilea rând,dacă o biserică nu arată nicio dorinţă de a împlini marea însărcinare şi de a se angaja în lucrarea Evangheliei şi nimic nu poate fi făcut pentru a o trezi şi a o îndrepta înspre ascultare, credincioşii au datoria clară de a părăsi acea biserică. Biserica locală trebuie să proclame Evanghelia. Dacă această funcţie primordială este ignorată, biserica dezamăgeşte loialitatea membrilor dedicaţi din toată inima. Cum se poate aştepta de la ei să îşi piardă vremea în biserici leneşe, împietrite şi neascultătoare? Ar trebui să devină şi ei neroditori din cauză că biserica lor nu este interesată de lucrarea cea mai importantă a Mântuitorului?
      3. În al treilea rând, dacă o biserică ignoră standardele Cuvântului lui Dumnezeu permiţând folosirea stilurilor de închinare şi a evanghelizării lumeşti şi carnale, atunci credincioşii adevăraţi ar trebui să experimenteze o puternică criză de conştiinţă. Cum se pot ei lipi de o biserică ce corupe lucrurile sfinte şi îi obligă pe membrii ei să participe la o închinare neevlavioasă contrară textului din Iacov 4:4: „Nu ştiţi că prietenia lumii este vrăjmăşie cu Dumnezeu? Aşa că cine vrea să fie prieten cu lumea se face vrăjmaş cu Dumnezeu.” Loialitatea faţă de Domnul şi poruncile Lui în aceste aspecte se plasează cu siguranţă înaintea loialităţii faţă de biserica locală.
      Toate cele trei exemple menţionate aici anulează datoria faţă de o biserică, indiferent dacă aceasta este sănătoasă din punctul de vedere al doctrinei fundamentale sau nu.

      (Fragment din volumul Membralitatea bisericească biblică, Peter Masters, Editura Spurgeon, Arad, 2012.
      Dr. Peter Masters este pastor al bisericii Metropolitan Tabernacle, Londra, şi autorul a numeroase cărţi.)

      • Dar unde e reglementat in Scriptura genul muzical de inchinare. Poate in „sfanta traditie” a mai stiu eu carei biserici. Genul muzical pe care te inchini tu il lasa rece pe alt credincios. Si invers. Probabil o sa spui ca ala nu ti-e frate. Eu m-as mai gandi la asta.
        p.s. e de bun simt sa postezi mai scurt, respectiv o opinie nu o predica sau copy/paste la vreun articol. Sunt curios daca a citit cineva tot ce ai scris.

  3. Stimate frate, nu putem sa judecam atat de drastic, in special destinatia finala a cuiva! Asta e treaba lui Dumnezeu, de aceea exista o Zi a Judecatii! Dar intradevar tot ce se petrece pe scena aceea este trist, dar nu ceva care sa surprinda, caci stim ce vremuri traim. Din pacate cineva care le-ar spune ca atitudinea lor ca tinuta si prestatie muzicala e gresita ar fi etichetat de ei ca legalist, in timp ce acel cineva i-ar considera in mod clar ca fiind firesti. O chestiune din care nu vad o iesire.
    Aici este un interviu dat la Credo.tv -http://www.youtube.com/watch?v=jqGor8ZSx5Y&feature=related- cu aceasta domnisoara care ne-ar putea (in)canta duhovniceste daca ar arata si ceva spiritual, nu doar o voce, si o frumusete divina launtrica, nu doar forme voluptoase… Asta lipseste
    Dar ca sa inchei intr-o nota sincera, dar pesimista, chiar daca voi fi contrazis- consider ca muzica crestina adevarata nu s-a mai compus de vreo 150 de ani. Iata inca o adresa web pentru cei satui de asa-zisa muzica crestina contemporana: http://www.youtube.com/watch?v=HE6c6XFBBKg Parerea mea e ca este cu totul altceva!

    • Ce judeam aspru?
      oare Domnul Isus nu e radical:
      Ori Dumnezeu, ori lumea.PUNCT!
      ce ne tooot invirtim in jurul cozii?
      Eu nu pot urmari emisiunile de la Credo, pt sunt multe lucruri care vazindu-le nu ma simt in duhul meu, ci al altora si nu a lui Dumnezeu.
      ma uit ca femeile iau interviuri barbatilor, picior peste picior stau inaintea cite unui pastor si il intervieveaza.
      credeti ca apostolii ar fi facut asta?
      Eu nu cred!

    • Inseamna ca nu cunosti faptul ca fr Moldoveannu a compus peste 9000 cintari inspirat fiind de Duhul Sfint, unele pe jos pe cimnet in puscarie, si nu a trait acum 150 de ani.
      Sa nu judecam drastic?
      dar ce sa facem , sa dormim pina la judecata nu?
      da, e mai moale.

  4. „Jertfa celor rai este o scarba inaintea Domnului”. Atat deocamdata…

  5. De cativa ani merg la o Bise cu stil de asta de muzica si nu ma pot obisnui (ii prefer pe „legalisti” la capitolul asta–de cele mai multe ori nici nu merg la partea de „inchinare”)…. dar daca e sa judecam poml dupa roade (adica viata acestor oameni–nu ma refer la Qua Vadis ca nu-i cunosc) trebuie sa recunosc ca sunt de cea mai mare calitate. Este un paradox pt mine, dar chiar si oameni ca si David Wilkerson avea stilul asta de muzica cu lumini si fum (si asta cu multi ani in urma–poate a fost chiar printre primii)….Eu unul, nu ma pot inchina pe astfel de muzica, ma depaseste…dar sunt eu standardul? Cu siguranta, NU!

    • Val, poate Wilkerson avea asta cu multi ani in urma printre primii cum spui, nu stiu, dar nu cred ca mai avea in ultimii ani. Cel putin nu in biserica lui din New York ca am urmarit cu mai mult timp in urma serviciul de inchinare online. Nu-l tiri in asa ceva pe Wilkerson, un frate cu intelepciune si judecata, ca nu ai nici o baza.

      mai bine citeste “Izgoniti in intuneric” si vezi ce spune:
      http://www.worldchallenge.org/pt/node/4330

  6. Imbracata ca (…) Tupeu nerusinat ce sa mai zici.

  7. I actually like the instrumentation–good jazz/latin beats and chords. However, all her „floricele” were nauseating.

  8. Ma gandesc ca spectacolele acestea sunt organizate cu incuviintarea conducerii bisericilor evanghelice locale ( si nu numai). Ca doar cei de pe scena sunt deja membrii activi in biserici! Sau traiesc cumva o viata duplicitara – intr-un fel la biserica si-ntr-alt fel la casa de cultura?
    In final, care este scopul unor astfel de intruniri? Probabil este acela de-a „injecta” masele de spectatori cu „virusul lumii”, ca apoi, acest virus sa fie transmis mai departe in bisericile de unde provine fiecare.

  9. wow!!! ce bine arata „cantareata”… ar fi prima impresie a unuia care asculta aceasta cantare. Dar, oare, acesta sa fie scopul, mesajul cantaretului…al cantarii, pana la urma? Ce ar trebui sa priceapa cel ce o asculta (mai ales daca e necredincios)…?! Cantarea aceasta este de o profunzime de nedescris!! Domnul sa ne ierte daca judecam (prea aspru), dar…ma lasa fara cuvinte…Doamne ai mila de copiii tai!!!

  10. OOOO, mustra-I TU Doamne;
    e insasi diavolul acolo iesind din fumul iadului .

  11. Cu adevarat rusinea sfintilor.

    • De ce rusine SFINTILOR ? SFINTII nu cinta in halul acesta Rusine lor care amesteca lucrurile sfinte cu lumea Domnul sa le dea un duh de POCAINTA

  12. Cind am fost trimisi in lume…nu am fost trimisi ca sa fim lume. Am fost trimisi in intuneric ca sa aducem lumina. Copiii astia nu sint singurii care calca in strachini. Am auzit de predicatori care folosesc un vocabular lumesc ca sa-i faca pe ascultatori( lumea) sa se simta bine. Emerging church…sau cam asa ceva – astia au asemenea idei deochiate?!

  13. Ptr. ca un program de televiziune sa supravietuiasca are nevoie de $$$
    Ca sa poata sa colecteze $$$ are doua cai:
    1: Donatii
    2: audienta mare la care sa se poata vinde reclame

    Donatii ?? … noroc bun

    Marea majoritate a publicului care se uita la televizor este inoculat deja de catre programele seculare, nu vor gravita la un program de televiziune care se adreseaza mintii in primul rind si nu simturilor primare

    Bine inteles ca in competitia dupa audienta vor trebui sa impinga limita …. azi un pic mine mai mult

    Citi si cine credeti ca se uita la o predica serioasa sau la pitipoancele acestea cu microfonul in mina?

    Televiziune crestina de calitate este sortita esecului ( for the most part)

    Singurele care au succes sint cele de tipul TBN, care nu sint crestine cum MSNBC nu este conservativ.

    In Statele Unite, cu milioane de crestini , nu exista un post de televiziune religios de calitate…

    • Ai dreptate. Însă, conducerea Credo TV a hotărât ca să nu compromitem principiile pentru bani. S-au făcut oferte financiare tentante, dar și condiționate, care au fost refuzate tocmai pentru că liderii acestei televiziuni (care au sacrificat, ei personal, foarte mult) au dorit o televiziune creștină și nu altceva. Greșeli se vor mai face, dar nu vor fi ascunse ci corectate, cum dovedește postarea de față.

  14. „Cand voi veni voi gasi credinta pe pemanat?” se intreba Domnul Isus. Nu e de mirare ce se spunea catre Biserica din Laodicea: „Iata Eu stau la usa si bat. Daca aude cineva glasul Meu si deschide usa Voi intra la el, Voi cina cu el si el cu Mine.” Si inca un verset care cred ca ne ajuta: „Cand a intrat Isus in templu a gasit pe cei ce vindeau boi, oi si pe schimbatori de bani sezand jos”. DUMNEZEU ESTE SFANT. Si daca vom auzi tot felul de lucruri goraznice care se vor intampla sa nu ne mai miram asa. DUMNEZEU E DREPT. Slavit sa fie Domnul.

  15. „Unele emisiuni au scapat printre degete”
    E posibil? Cum?
    Cind stiti ca influenteaza intreg Mapamondul cele vazut pe un post crestin?
    Este neglijenta?
    Desigur si inca mare.
    Ca si in biserica locala.
    De ce intr-un Templu de inchinare exista scena linga AMVON?
    Ca sa ne distraga atentia?
    Este sala de Spectacol?
    sau un loc unde e liniste „ca in biserica” vorba populara,
    unde linistea, odihna duhului o primesti numai daca
    si DUHUL SFINT se odihneste
    in acel LOC, unde trebuie sa ne descaltam mental ,
    golindu-ne gindurile cu smerenie, de tot ce e lumesc,
    ca sa putem primi lucrurile Duhului.

    • Da, este posibil! Cum? Simplu: nu știi ce se pregătește acolo, iar oamenii de legătură nu-ți spun tot. (…) Dar, odată, până te dumirești despre ce este vorba, DA sora Eliza, se mai strecoară printre degete, înțelegeți acum (dumneavoastră și toți ceilalți)?…

      • C.I.
        Cata ingaduinta si cata intelegere! 🙂 De o aveati si in cazul Peniel, ce bine ar fi fost… 🙂 Trebuie sa presupun ca ati mai carescut in Har de acum un an si ceva 😉

        • Amestecați merele cu perele. În vreme ce Peniel a continuat sfidător și deliberat să încalce principiile comun acceptate în înțelegerea cu Cultul Penticostal, aici este vorba de scăpări care au fost imediat taxate și pe care nu le justificăm sub nicio formă ci le demascăm chiar noi. Sunt membru în Bordul de conducere Credo TV. Din câte știu, sunt și autorul acestei postări care se dezice de o activitate care la un moment dat a cooptat prezența acestei televiziuni, nu? Ce frumos era dacă Peniel s-ar fi dezis de ceea ce au făcut, fără să spună că intenționează și mai departe să folosească trupe de oameni nenăscuți din nou pe scenele sale, să prezinte pantomime etc.

          • Fr. Ionescu,

            o mica corectiune : Bord are masina !!! Bordul de conducere al Bisericii !!! Bordul de conducere al Credo TV !!! Nu vi se pare ca, aceasta forma de exprimare este lumeasca ? Eu nu o pot inghiti deloc. Cred ca ar suna mai duhovnicesc, alta expresie.

          • „Ce frumos era dacă Peniel s-ar fi dezis de ceea ce au făcut…”

            Eu zic ce frumos daca nu cenzurati si rapunsul meu, dar inteleg ca e greu sa fi facut sah-mat pe propriul blog :)…. Oricum, sper ca ati inteles ideea dvs, ca doar nu pt cititori am scris.o 🙂

          • Nu e vorba de șah ci de incompatibilitatea a două scenarii pe care le amestecați.

          • C.I.
            Si ce era greu de acceptat incompatibilitatea? Nu, e greu de acceptat adevarul cand adevarul nu va e partas :)…. Nu ca eu as fi altfel, lol

          • Remus, despre Bord… asa-i cu omonimele astea. Zici ca n-au mai putut inventa cuvinte… Spui la unu „da-te’n laturi…” si daca pui accentul pe-a doua silaba iese te miri ce. Si-apoi sa nu mai gresesti in vorbire… 🙂

          • Ha ha, Remus, tu chiar vorbesti serios? „Bord” nu e destul de spiritual sa fie folosit in contextul bisericii, dar e ok sa fie folosit la masina? Pai atunci ar trebui sa nu mai mergi niciodata cu masina, sau macar nu mai spune ca masina are bord, zi ca are „consola” sau „panou cu instrumente”.

          • Acum cativa ani am participat la o adunare crestina, cel putin asa mi s-a spus la intrare, in care printre alte forme de prezentare a mesajului crestin, s-au folosit si pantomime. In una din ele, in rasetele aproape isterice ale intregii sali, cei implicati in acest gen de activitate, isi bateau realmente joc de preotii catolici, ca ei erau orbi, nemantuiti si prosti, da’ noi astia nascuti din nou suntem destepti si duhovnicesti. Am avut in aceea zi o imagine a degradarii totale a spiritului crestin asa cum il vedem din Sfanta Scriptura…Asa ca am parasit aceea adunare la jumatatea programului si nici nu am mai fost vreodata tentat sa ma mai intorc in acel loc. Si daca nu gresesc adunarea aceea nici nu mai exista. Insa recunosc ca fiind mai putin inteligent decat alti crestini deschisi la orice activitate care sa umple programul religios al bisericii, nu pot intelege rolul sau functia pantomimei intr-o adunare…Sa fie din cauza ca rugaciunea, lauda, predica, nu isi mai au forta de odinioara in inimile credinciosilor, obisnuiti cu distractia si trebuie gasite forme alternative pentru ele, de multe ori aducand un mesaj al unui divertisment ieftin, ca sa nu-i plictiseasca pe cei prezenti? Sau poate nu inteleg eu ce vremuri speciale traim, in care ne facem frate cu oricine si cu orice pentru a castiga daca nu suflete, macar prestigiu…Si macar sa zicem dupa ce iesim din adunare ca ne-am distrat pe cinste si azi…

          • @ Remus
            Fratele Ionescu nu a scris corect Se scrie BOARD si e un cuvint in limba engleza
            Board of Church -Conducerea or liderii bisericii-
            Board of education -Lideri in educatie etc.

          • Corect. Bo(a)rd face parte din numărul mare de americanisme romanizate pe care le-am adoptat în ultimii 20 de ani.
            Deci, odată ce l-am cinstit pe bord cu a-ul de rigoare, sper că s-a înțeles.

      • Frate Ionescu,
        eu nu sunt adepta raspindirii crestinsmului prin mass media.
        Cred ca Mintuitorul a spus sa mergem in toata lumea, nu sa stam ,
        sa stam in fotoliu la TV si sa ne pocaim.
        Au fost probleme mari in aceasta privinta in USA, unde a inceput acest lucru mai de mult.
        Fr Warren W. Wiersbe descrie in CRIZA – IDENTITATII ceea ce se intimpla pe aceste planuri.

        Nu sunt adepta radioului crsetin, unde am contribuit din plin ca biserica si personal, la Brasov, acum vreo 9 ani, si a fost in cele din urma o dezamagire crunta.
        Cind cautai postul daca era tocmai muzica, apoi treceai peste el, asa frumos „suna”
        Atunci nu ascult mai bine vocea Ortodoxiei? cum si faceam?
        In nicio biserica ortodoxa nu vezi in fata ochilor Scena, ca la noi, pacat ca is atitea icoane, ca m-as duce acolo,
        ei fiind f seriosi, biserica e biserica.
        M-as duce macar sa ma rog in liniste.
        (…)
        la astia de la QUO Vadis????
        Oricum vigilenta trebuie sa fie maxima, insa pina si felul in care sunt prezentate acolo programele, unele vestimentatii, nu au iz religios.
        Cind am venit dela Sibiu, unde ati vorbit de CREDO, cu misiunea asta ati si fost in Romania, am cautat imediat „sa ma bucur” cautind postul CREDO.
        N-a fost sa fie, am ramas surprinsa neplacut.
        Nu e pentru mine.
        Predici gasesc si fara alte „inoportunitati”

        • Supărați-vă de pe-acum! Nu ați urmărit link-ul?…
          Cam părtinitoare, sora Elisa… 🙂
          Cât privește răspândirea Evangheliei prin televiziune, vă reamintesc că de la apostoli ne-au rămas epistole și evanghelii, ceea ce înseamnă unicele metode de răspândire a Cuvântului în masă. Vă declarați o mare admiratoare a lui Tozer care a scris… cărți. Păi ce, Evanghelia se transmite scriind la birou sau stând în canapea și citind? Televiziunea este pentru cei care doar în acest fel pot fi atinși de Cuvântul mântuitor. Experiențele pe care le avem spun că da, se mântuiesc oamneni și așa!

          • Elisa „eu nu sunt adepta raspindirii crestinsmului prin mass media.”
            Si sta toata ziua pe bloguri… 🙂

          • Tozer a raspuns chemarii lui Dumnezeu, el a fost oprit de la predicare, ca sa scrie, si are CE’
            pentru ca a trait o viata in totalitate in Duhul Domnului,
            a ales sa traiasca saraca in America bogata;
            va recomad cu mare caldura cartile sale, peste 40, mai ales ca a trait la Chicago. 🙂
            va asigur ca veti fi uimit de ceea ce Dumnezeu i-a dat acestui prororoc al sec xx. sa ne lase noua scris.
            Da , evanghelia citita din Carti si din Cartea Cartilor
            face mult mai mult decit aceste lucruri.
            Va place emisiunea dincolo de versuri?
            ati vazut/auzit ce muzixa are, ce prezentare, ce decolteu generos si lantic are prezentatoarea are prezina acum la ora noastra 5.23?
            Cred ca emisiunea asta ar trebui pusa la zid prima.

        • Chiar e mai bine la ortodocsi? Icoane fum de la luminari miros de tamie de la preasfintitul Te mai si tamieste Se roaga ortodocsi da de unde Parintele e totul cu rugaciunea cu predica El si numai el are voie sa puna mina pe biblie ca e sfinta si enoriasii mor daca pun mina pe ea.
          Imi pare rau dar niciodata nu as spune ca e mai bine acolo de unde ma scos Dumnezeu.Biserici de frati credinciosi sint si acum in Romania Astea sint exceptii ce vedem aici

      • (…)

  16. Nu a fost inspirat cel ce a ales acea cantare sa fie cantata acolo,in acel fel si de Dolores.. E ca si cum ar fi citit din Coran, iar publicul era taliban.. Daca trecem dincolo de forma si sunet putem face ca Domnul Isus cu tanarul bogat…”l-a iubit…” cred cu zambetul pe buze si nu ca cei ce l-au omorat cu pietre pe sfantul Stefan.

    • Han, serios… citarea pildei cu fiul risipitor nu are nici o legatura cu clipul de mai sus
      Artistii de mai sus nu au venit la Domnul Isus sa caute viata vesnica, ci au venit in curtea templului sa-si arate talentele si eventual sa vinda ceva CD-uri..
      Si stim ce zimbet le-a dat Domnul
      cu curele … 🙂
      Aici avem de-a face cu asa zisi „crestini” nu cu oameni pierduti…

    • @ Han Christurean
      Cred ca Domnul Isus ar lua biciul si le-ar spune Casa mea se va numi o casa de rugaciune ………..

  17. Am crezut ca e un spectacol de Haloween.Cind colo i-au luat foc pantalonii la biserica.She sound drunk.Dar ce asa mare surpriza incet incet o sa vedeti asta la Conventiile de tineret din America.Cu luminile sint pusi si ei la punct.Le mai trebuie fum si cintareti de calitate,

  18. Pentru prima data si sper ultima,
    imi apre bins ca fratel Niculita Moldoveanu e la Domnul,
    si nu l-a vazut pe darcul schimonosinudu-i cintarile.
    Una din cintari a fost scrisa sub patul inchisorii, pe ciment
    , s-ar putea sa fie chiar asta.
    Sa se permita diavolilor sa inegreasca acest izvor curat si vesnic
    proaspat de viata si bucuire adevarata, e un sacrilegiu.
    L-am auzit odata la Vocea Ev.Brasov spunind, cu vocea aceea blinda, inconfundabila:
    va rog, nu schimbati cintarile, lasati-le asa cum au fost scrise.
    Atunci, fratele Panican a facut un CD cu ceva cintari modificate;
    toate ale fratelui Niculita;
    dar nu vorba se se asemene cu „scrisnelile” cele de mai sus.

    • Parerea mea e ca trebue sa treci prin situatii disperate ca sa compui si sa cinti din toata inima Domnului pentru incercarea la care ai fost pus si sa dai slava Lui crezind cu tarie ca te va scoate biruitor.Unii cintareti reiau si cinta compozitia cu dragoste pentru Domnul reamintid auditorului lucrarile minunate . Altii din nestiinta sau cu stiinta pingaresc compozitia pentru -renume,bani sau? fara sa se gindeasca ca ei fac lucrarea celui rau– De vina sint pastorii bisericii si parintii .Eram de 6 ani cind tata a fost eliberat din inchisoare aproape mort dupa bataile luate , intins pe pat pentruca nu mai putea sa mearga a cintat cu o voce domoala si aproape stinsa-cintarea lui preferata -La calvar eu am gasit o salvare -Fi laudat Tu Doamne -A mai trait 3 zile si cu acest cintec sa dus in vesnicie–Putem face comparatie?? Doamne cita diferenta – ma intreb unde e pocainta -unor ,,pocaiti” de astazi?

  19. Frate Ionescu detest asemenea manifestari care nu au nimic în comun cu Evanghelia curata a Domnului nostru Isus, însa îmi amintesc ca la conventia de la Sacramento s-au folosit reflectoare de lumini si atunci nu ati obiectat cum de ?

    • Nu înțeleg despre ce vorbiți. Am fost acolo, dar nu-mi amintesc să fi observat așa ceva…

    • Mike,
      inchisoarea ar fi buna pr reeducarea spiritelor coborite
      in grota pamintului stapinit de diavol.
      Oribil ce fac crestinii:
      apologia cintecelor cintate de pseudo artisti , blasfemiind cintarile cu inspiratie divina.

      • Sora Elisa, cred c a s-a strecurat o greseala in postarea ta.
        Cintecele sunt cintate de ARTISTI sadea, problema este ca noi in adunari ar trebui sa avem cintaretii ce interpreteaza spre slava Domnului cintarile crestine. Doar acestea sunt insuflate de Duhul Sfint. In postarea fr Ionescu avem intr-adevar o artista ce interpreteaza artistic o „batjocura” pentru noi crestinii.Adica jazz !Adica lume. Adica firesc, dar toate artistic.
        Ce nu ai semnalat ( si ma mir ca ti-a scapat) este acel video indicat de fr Boariu in care vedem de fapt felul „indestructibil” in care se sustin cei doi,interpreta si compozitorul.Este aproape jignitor modul de comportare si sustinere , atribuirea de laude reciproce si nu numai.De fapt parintii fetei ar trebui intrebati mai multe intrebari. Parerea mea, atit cit se poate posta.

        • Mihail,
          am ascultat acum „artista”. :((
          brr, bine ca nu am facut-o seara inainte de culcare,
          sa nu mai am somn. :(((
          Cinta despre Cruce..habar nu are , repet, habar nu are ce cinta.
          Groaznic, blasfemie!!!

  20. Fratilor, poate sa-mi explice cineva si mie cat de vechi trebuie sa fie un stil muzical ca sa poata fi considerat „spiritual” de dumneavoastra? Stilul de acum 20 de ani e bine? Sau de 50 de ani? Sau trebuie sa mergem mai mult in urma cum sugereaza cineva si sa zicem 150 de ani? Ca mi se pare ca asta e metoda dupa care se judeca: cu cat mai veche, cu atat mai duhovniceasca.
    Ceea ce ma aduce la paradoxul asta: cei ce au scris muzica aceea de acum 150 de ani, nu cumva au fost intampinati cu aceeasi atitudine de catre unii din crestinii vremii? Poate ca nici muzica lor nu a fost spirituala destul pana cand a stat la pastrare o vreme…
    Hai sa fim seriosi, conducem masini inventate acum 8 ani, ne imbracam cu haine care erau la moda acum 2 ani si vorbim la telefoane invetate anul trecut. Vorbim engleza si vrem sa mergem in America. Dar daca cineva vine si canta un stil care s-a cantat in America in biserica de catre cei de culoare acum 50 de ani devenim nelinistiti si ni se ridica parul in ceafa si simtim cum diavolul a intrat in biserica.
    Spuneti fratilor ca nu va place muzica si lasati-o in pace, n-o ascultati, nu o dati la televiziunea voastra, nu o aduceti in biserica voastra. Dar nu ii opriti pe altii sa se bucure de ea, oameni care probabil cred ca muzica care va place voua e ciudata ca suna ca si cantecele lui Hrusca de Craciun sau ca si romantele lui Stefan Banica, sau ca si cantecele country ale lui Kenny Rogers pe versuri romanesti. Biblia nu e scrisa pe note muzicale pe portativ. Daca stilul ar fi asa de important, ar fi scrisa pe note.

    • ai mare dreptate, epigon! din pacate, unii sunt tributari unei gandiri inguste care considera un instrument sfant sau nesfant, un stil muzical, diabolic sau ingeresc, doar pentru ca asa le dicteaza gustul lor muzical. nici nu stiu daca merita compatimiti sau doar ignorati…

    • Fr. Ionescu, Fapte 9:4 . Ma voi ruga pentru dvs. Domnul v-a uns pentru a sluji. Iubiti, binecuvantati, daruti, multumiti, imbarbatati, etc. Prea multa judecata, atac, religiozitate, etc. Aveti Duhul lui Dumnezeu, si ceea ce primiti de la El, aceea sa dati oamenilor…e cel mai important. Mintea nu e Cuvantul. Duhul Sfant va poate revela ceea ce si cum vede Tatal nostru aceste lucruri. D.p.d.v. religios, doctrinar aveti dreptate, asa e. Dupa ce termin de scris, am sa ma rog pt d-stra. Cred si sper ca sunt mai multi care o fac (cine ajunge sa citeasca, sa se roage!). Ma rog Tatalui ca raspunsul Lui sa fie pus in fata dvs. cat mai liber, fara bariere, ziduri (doctrinare, traditionale). Dumnezeu sa va binecuvinteze cu mult mai multa descoperire, transparenta, lumina, dragoste! Va iubim!

    • @ epigonulexilat
      Nu-i vorba de cit de veche e cintarea caci cintarea care o cinta subsemnata e destul de veche.
      E vorba de cum te prezinti in fata Domnului si cum redai cintarea
      Dumnezeu e dintotdeauna pretentios
      Amos.cap6 v.5-Aiureaza in sunetul alautei se cred iscusiti ca David in instrumentele de muzica.
      Asta e numai un exemplu
      Age to age you are the same spune cintarea El Shadai
      Am inceput acuma cu abureli in casa Domnului si cu fum.I am sorry Dumnezeu la pedepsit aspru pe Israel ca sa luat dupa obiceiul neamurilor care-l inconjurau
      Un exemplu de statornicie il Avem pe Daniel si cei trei tineri.Trebuie sa aratam in orce circumstanta in orce vreme ca sintem copii a lui Dumnezeu Un popor pus deoparte pentru Domnul Dar daca vine unul necredincios si spune asa m-am simtit si la Rock concert E tot ca la noi.Ar trebui sa ne punem semne de intrebare

    • epigonulexilat,
      Cine obliga pe cine ?
      Muzica inspirata este una si alta e muzica lumeasca, de multe ori draceasca, oricum stim ca domnul lumii e diavolul>
      Sa nu amestecam lucrurile sfinte cu aiurelile pamintului,
      stropsindu ne la cei care nu vor sa aiba de a face cu lumea.
      Muzica cintata de cei nascuti din DUH , compusa prin inspiratie divina, este total diferita de cei care au bagat lumea direct in biserica.
      Biciul, streangul Mintuitorului nu a fost luat in Mina din motive
      de lauda pentru ceea ce sa facea in Templu.
      Mai bine am deschide ochii si urechile sa VEDEM si sa AUZIM.

      • Poti sa ne spui cum deosebesti muzica inspirata de cea pe care o numesti lumeasca? Dupa propriile gusturi, dupa muzica cu care ai crescut, dupa instrumentele cu care este acompaniata? Care sunt criteriile? Sunt acestea obiective? Recunosti vreun interpret contemporan de muzica „crestina” (nonsens de altfel, muzica nu e altceva decat muzica) care sa aiba muzica inspirata? Daca da, fii buna da-ne niste exemple. Daca nu sunt exemple inseamna ca harul muzical s-a terminat acum cateva zeci de ani. Multumesc.

        • Iertare pentru ca ma amestec dar va pot ajuta dl Liviu Pop.(sper ca nu de la BB Cluj Napoca)
          Daca intrati pe „youtube” si cautati la „muzica, crestina” o sa va arate sute de interpreti de muzica de genul cerut de tine ca exemplu. Chiar iti recomand sa asculti si apoi sa faci singur diferenta intre muzica lumii si muzica destinata laudei si inchinarii inaintea lui Dumnezeu.Poate ai sa intelegi desi in biblie este scris ca cei din lume nu pot intelege daca nu devin si ei duhovnicesti.Lumea iubeste ce este al ei, pe cind restinii iubesc ce este al lor de la sau din Dumnezeu.

        • Muzica inspirata este ca si Cuvintul, iti penereaza duhul,
          si prin mesaj si prin melodie.
          Interpreti contemporani de muzica crestina doresti?
          sunt destui inca. 🙂 :
          familia Fira, fratii din grupul Harul, citiva frati din biserica baptista Ghetimane C-sebes, fratii de la Toflea, Cristi Preduna, si mai sunt, har Domnului.
          Insa compozitori contemporani autentici crestini., care sa compuna inspirati de Duhul Domnului….nu cunosc, cu parere de rau.

          • Multumesc. Tocmai mi-ati confirmat faptul ca este vorba de preferinte muzicale. Textele sunt majoritatea foarte in regula, insa daca eu nu diger respectivul gen muzical pot spune ca nu e o muzica inspirata si pot sa gresesc. De asemenea, daca citesti textele unor interpreti care abordeaza alte genuri muzicale vei putea observa ca sunt cel putin la fel de profunde si patrunzatoare. Daca insa vei asculta si muzica si nu e pe gustul tau o vei arunca la gunoi ca fiind neinspirata. Cam asta e situatia care duce la conflictele dintre cei care considera ca doar ceea ce percep ei este corect si cei de alta parere. Daca s-ar tine seama de faptul ca suntem diferiti prin creatie si de indemnul „ingaduiti-va unii pe altii” sau „nu judecati ca sa …” cred ca alta ar fi situatia.
            In ce priveste vestimentatia interpretilor sunt intru totul de acord ca trebuie sa fie cel putin decenta, sa nu atraga atentia asupra persoanei in cauza. Numai bine!

    • Domnule epigon, spre marea ta parere de rau, BIBLIA IN ORIGINAL ESTE SCRISA PE NOTE !!!!!!!! Pentru fiecare cuvint Duhul Sfint a inspirat si nivelul de muzicalitate .
      Iar daca pot ,cu ingaduinta dvs sa va recomand sa citit asa ,printre psalmi, pentru ca nu imi dau seama care corespund si care nu cerintelor dvs, o sa aflati din titluri „o cintare a treptelor” sau ce instrumente vor fi folosite, etc.
      Uneori este bine sa cititi ce spune fratele Richard Wurmbrand, evreu veritabil, crestini care a purtat mult pe umerii lui, si care ,chiar daca a plecat la cele vesnice, prin cartile scrise de el ,te indeamna sa te bucuri si tu de ADEVARUL biblic.
      Ca daca o iei dupa Grigoras Dinicu, nu iese decit o cearta de vorbe. Insa eu te sfatuiesc sa mai stai pe-aproape, poate-poate.Numai bunul Dumnezeu stie. Dar sa stii ca si tu ai aceleasi drepturi de a fi mintuit ca oricare.Domnul Isus a murit si pentru tine si pacatele tale. si poti fi si tu mintuit fara sa aprinzi mii si mii de luminari, fara sa pupi icoane si oase de morti. Iar ca sfat, sa stii ca nu timpul face pe om intelept, ci Dumnezeu care da celor ce cer cu o inima curata.
      In final as vrea sa sti ca sunt un pic suparat de faptul ca ai indicat o seama de „mari” artisti fara sa mentionezi si trupa la care am fost baterist citiva ani. Cind eram ca tine, bine’nteles. Si ma minunez tare de faptul ca nu il pomenesti si pe Cristian Pomohaci.Pai ce, el nu cinta? Cu toate ca e popa.

      • Domnule Mihail, imi cer scuze ca nu v-am pomenit in acest context nici pe dumnevoastra nici grupul in care ati activat. Oricum, probabil ca contextul discutiei de fata nu ar fi cel mai potrivit pentru o asemenea recunoastere.
        Biblia nu e scrisa pe note, pentru ca binenteles nu exista notatie muzicala pe vremea aceea. Cativa termeni muzicali au fost inclusi pentru partile poetice ale Bibliei, dar nu ne ajuta prea mult sa ne dam seama ce fel de melodii reprezinta. Stim numai ce instrumente foloseau si cat de triste sau vesele trebuiau sa fie unele cantece. Cam atat. Dar stim aproape sigur ca in adunarile de sarbatoare foloseau cam toate instumentele care erau disponibile si incercau sa faca un sunet cat mai mare sa se auda!
        Oricum, vreau sa va intreb ceva: cum de v-ati dat seama ca sunt ne-mantuait si ca ca pup oase de morti? E din cauza a ceea ce am comentat pe acest blog sau din cauza ca am imaginea unei biserici ortodoxe ca si „cover page” pe facebook? Sau poate numai ati ghicit? Sau vi s-a descoperit cumva in mod supra-natural?

  21. Stilul nu trebiue sa fie vechi ci duhovnicesc .avem cintari care se canta inca in bisericile noastre si au „supravietuit ” amalgamului de cantari stereotipe cu cinci cuvinte repetate la nesfirst sau „pieselor”(ca nu se mai numesc cantari )compuse de oameni care pun mana pe Biblie de doua ori pe an iar rezultatul se vede .

  22. Cata copilarie si cata ignoranta. Personal daca as fi vazut un acordion, sau o alta versiune batraneasca a acestei cantari nu mi-ar fi placut deloc. Fratilor, voi confundati preferintele si gusturile voastre cu moralitatea si cu adevarata sfintenie din inchinare. Gusturile voastre nu au nimic de a face cu comentariile voastre. Se vede clar ca aveti alte gusturi si incercati sa spuneti lucruri neadevarate doar pentru ca nu va place stilul…dar e superb de-a dreptul…Cu resprect, Traian

    • Traian, cu respect spui ca generalizezi?
      respect pentru comentariile noastre?
      generalizarea este un pacat.
      Retrageti cuvintele si intoarce te la Biblie,
      acolo vei vedea ca pentru Dumnezeu sfintii lUI cinta o cintare Noua;
      nu folosesc metode pamintesti in locurile ceresti.
      Cintarile fratelui Moldoveanu sunt ca si Scriptura, o mincare gustoasa, nu ghiveci de putregaiuri, despre care iti permiti sa spui ca noi ne hranim dar nu recunoastem.

    • Cu foarte mult respect Traian. Sunt un pic surprins de atitudinea ta entru ca nu imi dau seama daca tu vrei sa vorbesti de LAUDA SI INCHINARE sau vreun concert de muzica, alta decit manele.
      Cum sa acceptam ca si crestini „artisti” care din neputinta sau din mindrie desarta, preiau cintari ce au fost inspirate de Duhul Sfint si le „prelucreaza” ei cu stiinta lor si cu mindria si orgoliul lor de mari vedete, apoi isi gasesc un „organizator ” care nu-si poate ridica privirea mai sus de pieptul artistei, si asa se produce MARELE EVENIMENT. Daca este altfel, te rog frumos sa argumentezi, ca de vorbe „in general” ne-am cam saturat.
      Muzica ce se cinta in adunarile crestine, CLAR nu are nimic cu muzicile lumii. Daca trebuie sa aflii acum, ei iaca: in adunarile crestinilor MUZICA FACE PARTE DIN INCHINARE INAINTEA LUI DUMNEZEU. Nu conteaza cit iti place tie sau nu.Trebuie sa fie inchinare curata si glorificare a Dumnezeului viu, pe care lumea il cam lasa la o parte, mai putin la Pasti si la Craciun. Iar mai nou au grija popii sa va stringa la pupat oase sau mai stiu eu ce fel de sarbatoare pentru ca este concurs mare la adunatul banutului din batistele batrinilor care in afara de Dumnezeu, nu mai au nimic.

  23. eliza draga nu cred „”ghiveci de putregaiuri”” ii un limbaj pe care ar trebui sa.l adopte o persoana nascuta din nou cum pretindeti k sunteti…

    • Aurelian,
      OOO, las-o balta, doar nu am spus cuvinte sau glume rusinoase.
      Am spus ghiveci, care este un fel de mincare, insa fiind de putregaiuri, inseamna ca este si toxic.
      Care intoxica!!!!!
      Intelegi?
      problema e la cei care il digera, dar se smintesc( cum se spune la ortodocsi, in loc de poticnesc) in cuvinte, dar adora „muzica desantata”
      O fi fost nascut din nou apostolul Pavel, care a zis:
      schilodeasca sa odata cei care va tulbura, ei , ce zici fratioare?

  24. vorba voastra cum trebuie sa fie?

    • Aurelian,
      vorba noastra, citeodata cind e cazul :
      „schilodeasca se cei ce va tulbura”,
      5 Galateni 12
      a spus-o marele apostol Pavel;
      cit despre ghiveci credeam ca am lamurit-o,
      vrei sa acoperi de fapt esentialul „putregaiul”
      adica nerusinarea unei pingaririi ,
      daca cumva ai citit titlul postarii la care tocmai comentezi.
      Am impresia ca nu faci distinctie intre vorbe.
      Sa lasam sloganele.

  25. Traian ignoranta se vede la tine cu privire la sfintenie

    • pete, Traian si-a scris opinia in mod respectuos, spre deosebire de raspunsul pe care l-a primit de la tine si care ma face sa imi pun semne de intrebare cu privire la cum trebuie sa fie sfintenia. Ma astept sa am si eu parte de acelasi tratament.

  26. Frate Ionescu,

    daca tot s-a adus in discutie Credo TV, pe cand o aplicatie separata pentru iPhone, iPad ?

Trackbacks/Pingbacks

  1. 13 postări în Top 100 WP (31.10.2012) « Romania Evanghelica - 31 octombrie 2012

    […] Tragedie într-o familie penticostală – Mama si 2 copii au fost ucisi (crestintotal.ro) 5. Quo Vadis Și NeruȘinarea Unei PÂngĂriri (popaspentrusuflet) 9. O mama tanara impreuna cu 2 dintre copilasii ei moare in mod neasteptat! […]

  2. Postare Nr. 1 în Top WP (01.11.2012) « Romania Evanghelica - 1 noiembrie 2012

    […] Quo Vadis Și NeruȘinarea Unei PÂngĂriri […]

  3. 2 postări în Top 3 WP (01.11.2012) « Romania Evanghelica - 1 noiembrie 2012

    […] Tragedie într-o familie penticostală – Mama si 2 copii au fost ucisi (crestintotal.ro) 3. Quo Vadis Și NeruȘinarea Unei PÂngĂriri […]

  4. ”LAUDA ȘI ÎNCHINAREA”… SECULARIZATĂ | Popas pentru suflet - 3 noiembrie 2012

    […] Pornind de la controversa ”Quo Vadis”, dar fără să acutizeze subiectul enunțat de mine AICI, deci într-o altă ordine de idei, autorul cere o dezbatere a necesității de a crea un spațiu […]

  5. 100 de comentarii la: Quo Vadis şi neruşinarea unei pângăriri « Romania Evanghelica - 7 noiembrie 2012

    […] Quo Vadis şi neruşinarea unei pângăriri – postarea de pe blogul lui Cristian Ionescu a adunat 100 de comentarii. […]

Lasă un răspuns către elisa Anulează răspunsul