CE SE ÎNTÂMPLĂ CU AMERICA

Fără să facem neapărat politica cuiva, o analiză a alegerilor care au avut loc în SUA este necesară, deoarece aceasta ne încadrează și pe noi, evanghelicii, într-un spectru socio-politic. La ora actuală, America este divizată în blocuri electorale susceptibile coalițiilor guvernamentale (ca mai peste tot), pentru că niciunul dintre ele nu are numărul suficient pentru a acapara puterea. Alegerile nu au fost câștigate de cel mai carismatic dintre cei doi lideri, nici pe criterii de competență, ci pe sfere de interes.

Blocul socio-(i)moral (homosexuali, pro-avort, anti-religios, pentru legalizarea drogurilor în scop distractiv ș.a.m.d.), pro-guvernamental (care crede în expansiunea guvernului, ajutoare sociale, sistem de sănătate universal, redistribuția veniturilor prin taxare), comunitățile sindicaliste care depind de intervenția legislativă a guvernului pentru protecția drepturilor negociate prin intimidare, minoritățile care cer reforme în domeniul emigrărilor (în special populația hispanică), minoritatea de culoare (care va deveni curând majoritară, înșelată să creadă că războiul de emancipare, anti-rasist este încă în toi) și ecologiștii radicali (care doresc să devină una cu natura), toți aceștia au format o coaliție formidabilă, numită liberală, centrată în jurul Partidului Democrat, aproape jumătate din totalul electoratului american.

Conservatorii au reușit să adune în jurul Partidului Republican capitaliștii, pistolarii, protecționiștii și (într-o măsură) evanghelicii. Toți aceștia sunt o (foarte) mică majoritate a cetățenilor cu drept de vot în America, dar totuși, încă, majoritatea.

Legea se face în jurul variabilelor care țin de priorități. De exemplu, un cubanez este interesat de legalizarea statutului familiei sau prietenilor săi, dar este și un catolic convins. În acest caz, depinde care dintre cele două identități este (mai) prioritară. Recent am văzut (și auzit) un interviu cu un pastor de culoare care l-a nimicit pe Obama în predicile sale cu privire la căsătoriile între homosexuali. Pe urmă a afirmat că, totuși, îl va vota pe președinte în baza afinității rasiale. Un evanghelic are o repulsie greu de depășit față de un creștinism fals cum este cel mormon, dar ar putea (sau nu) să depășească această barieră în funcție de cât de militant este în raport cu alte convingeri.

În cazul de față, Romney nu a fost atât de convingător în ceea ce privește conservatorismul său, având în vedere că de-a lungul carierei sale și-a schimbat adesea vederile, momentul și condițiile fiind suspect de conveniente politic. În special evanghelicii s-au săturat să voteze pseudo-conservatori care plătesc tributul buzelor, după care uită de subiectele de interes ale bazei electorale.

Mai este un fenomen pe care majoritatea comentatorilor îl evită (cu bună știință) și anume faptul că populația americană (și nu numai) se mută încet dar sigur către stânga, că secularizarea societății este aproape completă și că a/i-moralitatea a devenit o normă de-moralizatoare a culturii post-moderne. Pentru cei care sunt surprinși, în confuzie și încă mai visează vremurile de odinioară, aceasta este lumea în care trăim.

Care este rolul evanghelicilor într-un astfel de mediu? Revenirea la valorile, mandatul și statutul Bisericii Primare în contextul Imperiului Roman păgân. Dovezile și oportunitatea, în curând, în comunitățile dumneavoastră…

About Cristian Ionescu

Pastor Elim Romanian Pentecostal Church Chicago, USA

51 răspunsuri sa “CE SE ÎNTÂMPLĂ CU AMERICA”

  1. „populația americană (și nu numai) se mută încet dar sigur către stânga”

    Fr Cristi, ati tras o concluzie foarte adevarata. Partidul Republican nu va mai putea castiga cu platforma de acuma.

    Va trebui sa se mute catre stanga ca sa poate castiga voturi. Si care sunt principiile cele mai usoare de sacrificat? Cele morale! Avort, gay marriage, etc… e posibil sa vedem acestea intoarse in platforma republicana pt a se castiga voturi.

    Va fi ca si-n Europa, un partid „far left” si unul „center”

    • Chris, cam asa o vad si eu. Platforma democrata cu toate pacatele ei (i.e. avort, gay marriage, tax increases, etc.) se bucura de o simpatie si din partea europenilor dar si din partea populatiei canadiene, ceea ce va face ca procesul globalizarii sa fie cat mai usor de realizat.
      Da, mersul Americii este tot mai mult inspre stanga, cum arata si caricatura de mai sus. Ne ramane un lucru de facut si anume: „Ridicati-va privirile in sus caci Izbavirea voastra se apropie!”

  2. America nu a facut numai o alegere gresita…

    America nu a facut numai o alegere ne-inteleapta…

    Multe aspecte din alegerile de ieri ne spun ca America a ales impotriva lui Dumnezeu…

    http://delightintruth.wordpress.com/2012/11/07/how-america-made-an-ungodly-choice/

  3. Au mai fost doua fenomene care au schimbat cursul acestei campanii electorale

    1. Hurricane Isaac.. care a deraiat Conventia Republicana, singurul moment inainte de „debates” in care canditatul poate sa fie introdus la scara nationala

    2. Hurricane Sandy… inainte de a lovi coasta de est, Gallup and Rasmussen polls la avut pe Romney?Obama 50% la 46% ptr. o saptamina buna. Obama era la 48% approval rating

    Dupa ce uraganul a lovit coasta de est si Obama a vizitat N.J. urmat de toata presa americana , imediat Obama/Romney a devenit 48%/48% cu Obama ajungind la 50% approval rating

    Se pare (opinie personala) ca Dumnezeu nu a fost de acord ca America sa poata avea un presedinte care (cel putin) ar fi putut fixa problemele economice ale acestei
    tari…

    Cind gay marriage( Washington) si legalizarea drogului marijuana a devenit legal ( in Colorado , statul in care unii pastori evanghelici si-au pus votul in sptele lui Obama) chiar ne asteptam ca Dumnezeu sa ne binecuvinteze cu o economie buna?

    • Gabi, dupa spusele tale , tari trebuie sa fie democratii daca isi pot permite sa se foloseasca de furtuni atunci cind au nevoie.
      Sau esti de parere ca Dumnezeu este in controlul tuturor lucrurilor. Si in acest caz, trebuie sa-i multumim lui Dumnezeu si sa ne rugam pentru „imparat”. Pentru ca toate lucrurile lucreaza impreuna spre binele pocaitilor.Ca doar numai ei iubesc pe Domnul. Dar boicoturile? De unde vin si cine se poaate folosi de ele? O categorie o cunoastem.Sunt pastorii.Care pot fi altii?

  4. Poate ca o sa fie a wake-up pentru pastorii romini din America Nu prea am auzit in adunari predici impotriva pacatului Comunistii le-au furat lada de zestre si tot asa au ramas cu teorie ..politica.Acuma se straduiesc care mai de care sa impresioneze cu 3 puncte predicate Nu niste predici directe subiective ca a lui Stefan.

  5. Alinierea esichierului politic american are loc la dreapta ; partidul democrat nu este un partid de stanga decat in comparatie cu republicanii care-s la extrema dreapta. Muncitorimea americana este aproape complet de-sindicalizata (cum si convine marelui capital), procesul continua, loviturile vin de la republicani dar si din partea democratilor (ca primarul Rahm din Chicago). Diferite nuante de deo-liberalism sint lingua franca a discursului economic in USA. Ce numiti dvs „stinga” (casatorie gay si avort) sint si ele, intr-un fel, fenomene integrate in logica sistemului capitalist. Cerere si oferta, sau nu? Acuma bineinteles ca republicanii se agata de aceste 2 chestii in disperarea de a-si mobiliza si mentine iritata o baza electorala aflata in relativa regresiune-economica si culturala. Va recomanad cartea lui Thomas frank „What’s the matter with Kansas” pentru a va forma o idee despre strategia republicana care la nivel popular a reusit de redefineasca termeni precum „clasa” (categorie econoimico-sociala) in calul de bataie al propagandei Fox „elita universitara liberala”, oameni cu gusturi mai rafinate decat fanii NASCAR. Si iac-asa au reusit sa vanda unei natiuni imbecilizate iluzia ca multi-milionarul Bush ar fi parte din aceeasi clasa cu sarantocii din Oklahoma sau Kentucky doar pentru ca Bush mima limba lor, preferintele lor culturale.
    Acum, e drept, ca democratii desi sint si ei un partid capitalist, au o baza electorala formta in mare parte de victimele aventurilor economice capitaliste siasa, din cand in cand vorbesc o limba vag de stanga. Lanivel local exista unii democrati in mod autenic de stanga dar ei nu formeaza in niciun caz majoritatea.
    Ma amuza entuziasmul acelei parti dintre romano-americani care-i sustin in mod neconditionat pe republicani (‘partidul lui Dumnezeu”), mai numerosi intre pocaiti decat intre ortodocsi care au o mai larga autonomie personala in general., desi, bineinteles, in majoritate interesele lor economice ar fi mai bine servite de un partid de stinga autentic.

    • Orice fenomen trebuie analizat în graficul traiectoriei sale socio-politice din (cel puțin) ultima sută de ani, pentru a-i da (cât de cât) obiectivitate. În acest cadru, nu, nu asistăm la o normalitate de stânga față de care conservatorismul experimentează mutații radicale, ci invers. Nici ceea ce (mai) înseamnă conservatorism nu are izul de acum 50 de ani. De fapt liberalismul devine din ce în ce mai extrem.

      • De multe ori am simtit ca sunt marginalizata si chiar dispretuita pentru trairea si credinta mea, dar ieri in modul cel mai brutal si socant am vazut implinirea versetului din Ioan 15:19
        Dacă aţi fi din lume, lumea ar iubi ce este al ei; dar, pentrucă nu sînteţi din lume, şi pentrucă Eu v’am ales din mijlocul lumii, de aceea vă urăşte lumea.
        La masa de pranz am vorbit cu colegele mele despre prabusirea societatii prin eliminarea valorilor morale, despre ignoranta cu care oamenii accepta, tolereaza si promoveaza lucruri care sunt o scarba inaintea lui Dumnezeu si care distrug o societate. Atitudinea lor a fost “are you crazy”?,…., care e problema ta? Ce iti pasa tie ca “doi” traiesc impreuna, cu ce te afecteaza pe tine? Guvernul nu are sa imi spuna mi-e ce sa fac cu trupul meu,…, Dumnezeu e asa de slab ca tu trebuie sa ii aperi principiile? Religia ta nu te invata sa fi iubitoare si toleranta? Inversunare, ura, dispretul cu care au vorbit au fost un soc pentru mine si o realitate crunta care mi-a adus aminte de un alt verset : Efeseni 6:12
        Căci noi n’avem de luptat împotriva cărnii şi sîngelui, ci împotriva căpeteniilor, împotriva domniilor, împotriva stăpînitorilor întunerecului acestui veac, împotriva duhurilor răutăţii cari sînt în locurile cereşti. Apocalipsa 14:12 Aici este răbdarea sfinţilor, cari păzesc poruncile lui Dumnezeu şi credinţa lui Isus. ( Imi place versetul acesta in engleza)
        12 This calls for patient endurance on the part of the people of God who keep his commands and remain faithful to Jesus.
        Oamenii acestia sunt unelte bine educate si instruite de diavolul si daca stai si vorbesti despre adevar vei simti lovituri puternice. (Şi balaurul cel mare, şarpele cel vechi, numit Diavolul şi Satana, acela care înşeală întreaga lume,…,

      • Nu am fost atent la toate postarile pe acest subiect. Ati indemnat cumva la boicot? Intr-o alta situatie ( in legatura cu Romania) ati facut-o. De data asta nu era crestinesc boicotul?

        • FIȚI atent la toate postările!..

        • Da fr Ioan. Eu am scris atunci ca fr pastor lucreaza cu doua efe.Am intrebat unde a fost cind Basescu cu gasca lui luau masuri de nenorocire a populatiei si a Romaniei, la care, fr pastor m-a intrebat ” Dar unde ai fost cind luptam impotriva regimului comunist?”
          Iar acuma sigur ca este greu de recunoscut realitatile care incet-incet se transforma in adevaruri.
          Dar, fara a fi nepartinitor, proprietarul blogului nu a lasat postarea mea. Oricum o am salvata in documentele mele, cine stie, poate merita, poate nu.Ca celelalte cred ca le-am indeplinit. Adica IERTAREA . Fa-o si tu.E crestineste. Si retine: intotdeauna la o seama de oameni vei gasi mari diferente intre REALITATE si ADEVAR.
          Iar realitatea si adevarul sunt radacinile roadei.Si voi, dupa roada iti vei cunoaste.

    • Cnille??? Nu am stiut ca Hugo Chavez stie sa scrie romaneste….

      Fr. Ionescu , ma astemptam la un raspuns mai „solid”….Urmarind posturile din ultimele citeva zile incep sa sa banuiesc ca nu sinteti chiar asa de dreapta… cel putin in politica economica???? 🙂

      • Pogorît-a pe cei puternici de pe Scaune, şi a înălţat pe cei smeriţi,
        Pe cei flămânzi a umplut de bunătăţi şi pe cei bogaţi a scos afară deşerţi.

    • cnille,

      „Ma amuza entuziasmul”……

      Unii din acesti romini evaghelici nu au uitat deunde au plecat, si nici de epoca de aur care nu numai ca lea chinuit parintii, bunicii si fratii de credinta, pe unii, ia mai bagat si sub glie, totul pentru „binele poporului”.

      Daca astazi voteaza entuziasmati sau nu pentru republicani, o fac nu pentruca acestia sunt „sfinti din icoana” ci pentru ca recunosc similaritatiile dintre comunisti si democrati. Iar cit despre scumpii ortodocsi, comunismul din scumpa noastra patrie a fost infintat cu ei. Presupun ca cunosti faptele comuniste nu numai filozofia lor.

      • Fara sa va impartasesc religia, nu neg ca au existat cazuri de persecutie religioasa indreptata impootriva religiilor mai nou aparute, asa cum au existat si impotriva bisericii stramosesti; cunosc insa romani refugiati in America in timpul lui Reagan si chiar dupa ’90 care si-au fabricat pur si simplu un intreg martirologiu ba ca comunistii ba ca ortodocsii i-ar fi persecutat cand, cel mult, poate au ras sub mustata la entuziasmele si certitudinile lor naive. Cunosc personal acesti oameni care au mintit statul american in acest fel pentru a capata azil politic; nu ca autoritatile americane n-ar fi fost si ele complice intr-o masura la asta, mai ales functionari dornici sa demonstreze superioritatea capitalismului in raport cu socialismul; (si io’s de stanga, insa mult mai la stanga lui Obama.) Ceea ce cauzeaza insa un astfel de discurs public si apucaturie politice corespondente sint mai multi factori. Nu-i chiar asa simplu cum ziceti dvs. ca v-amintesc democratii de comunistii romani. Io cred ca-i vorba de un anume rasism/ intoleranta etnica (vizibila in multe comentarii pe acest site) si adusa din Romania si fortificata in USa prin identificare cu „albii” de aici; cum s0ar zice multi romani au fost „unsi”/”incoronati albi”, in sensul ala de dinaintea aAu adoptat carevasazica resentimentele unei anume parti a populatiei albe din USA. Si acestia voteaza republican.Si mai or fi si alte cauze da nu am timp acuma. Oricum poze politice de genu asta ar fi imposibile daca la un moment dat nu s-ar fi consumat mariajul dintre dreapta religioasa si partidul republican si daca sacrosancta piata libera nu ar fi cucerit si domeniul ideilor, unde sib dvs. sinteti niste consumatori ca oricare altii. Atata ca dvs. in urma a numeroase studii de piata Murdoch va vinde cconservatorism si gogorita cu declinu’ moral al americii, iar altora le vinde filme deochiate sau doar idioate. Asta-i cumva un contra-argument la iluzia cum ca incklinatiile dvs politice sint cimva distilate din biblie.

        • cnille,
          Respect pozitia dvs de stinga pe care o puteti exprima liber si fara frica in aceasta tara care nea daruit aceasta libertate, nu fara pret de singe. Pozitia mea cu privire la similaritatile dintre liberali si comunisti o bazez in urma unui studiu personal. Ca uni romani au veniti in america nu din pricina persecutiei, si si-au dobindit actele pe basme, nu sterge faptele comunistilor. Eu nu am pledat loyalitate lui Fox News, Rush L. Murdoch, si altii de felul acesta, si nici nu consider ca partidul republican este partidul lui Dumnezeu, dar ma sint indatorat inaintea lui Dumnezeu sa fac tot ce imi sta in putinta sa respect si sa apar libertatea care ni s-a daruit prin jertfirea altora. Avind cunostinta de promisiunile pe care socialistii l-eau facut in europa de est si de rezultatul faptelor lor, imi dau toate silintele ca sa ajut ca aceasta ideologie sa nu devina aici „the law of the land”. Istoria nu minte, si ne arata ca oameni de toate clasele sociale, inclusive lderi religiosi au dat mina cu comunistii sau alte dictaturi totalitare. Cum am putea sa stam nepasatori inaintea lui Dumnezeu cind stim ca socialismul, dictatura si religia fara de Dumnezeu, in timp ce au promis marea si sarea, a ruinat milioane de vieti? Facem totusi ce putem, Dumnezeu nu n-ea chemat la violenta, dar in mod pasnic cel putin un vot putem da pentru a salva viata uni copil care a fost zamislit nu prin voia lui. Eu nu stiu daca dvs sunteti ateu sau aveti credinta crestina, dar ce va pot spune, e ca odata ce Dumnezeu ti se descopere personal te doare sa vezi pe cineva mergind la pierzarea vesnica mai ales cind acesta este impins intracolo de promisiunile unei ideologii bazate pe minciuna. (vezi promisiunile p. comunist din Ro. inainte de al doilea rasboi m)
          Inclinatiile mele politice, da, sint bazate in biblie.

          • socialistii peste tot au ruinat, uitati-va la Spania…
            mii de minciuni ,
            sunt mai vicleni decit comunistii;
            daca nu am avea o NADEJDE, am fi pierduti,
            dar noi, nu suntem de pe pamint!!!
            Domnul ne da conducatorul pe care il meritam.

        • „Cunosc personal acesti oameni care au mintit statul american in acest fel pentru a capata azil politic; ”

          Prietene, un asemenea personaj m-a impiedicat sa intru in sala de conventie (…) Poti intelege un asemenea fenomen? ( si nu este singurul) Aceste persoane prin pacatul minciunii mentin zidul de despartire intre noi si Dumnezeu.Dar, fiindca au „contributia” sanatoasa, nu numai ca sunt lasati in pace, dar sunt si promovati, atinsi in orgoliul lor de descurcareti, toate impreuna le da impresia ca sunt bine ca si crestini. Dar ai dreptate.Biblia ne spune ca pe acestia trebuie sa-i iubim. Socoteala insa se va cere individual la vremea socotita de Dumnezeu.
          Aceste tablouri mie imi spun ca tot mai multi nu se mai tem de Dumnezeu.Si se lauda cu ce nu au.

          • Frate Mihail,
            nu citesti corect:
            ii iubim pe vrajmasi!
            dar pe frati, macar ca isi zic asa, dar sunt , ci sunt lacomi, curvari, mincinosi, nici sa nu stai la masa si sa te deaprtezei de ei;
            oare de ce?
            cred ca,ei au sricat partasia adevarata , la care ii ducem dorul, in biserici.
            pot pune o intrebare?
            cum nu te-a lasat sa intri la Conventie. doar n-oi fi intat cu mitraliera?. 🙂

  6. Uite ce o sa se intimple cu America
    „Texas Likely Blue State If GOP Can’t Woo Hispanics

    http://www.newsmax.com/Newsfront/BGOVPOL-BLCPOLELEC-BNALL-BNCOPY/2012/11/08/id/463355

    Si ca republicanii sa „woo hispanics” trebuie sa inceapa sa imparta si ei bani pe gratis..

    It is over

    Sa nu uitam ca numai 39 la suta din albi au votat cu Obama….

    The majority of the rest (61%) have jobs

    • …..dar 70% dintre evreii-americani au votat cu Obama si nu sunt multi (poate niciunul) dintre ei pe welfare….si dintre cei 13 Senatori si 29 de Reprezentativi evrei-americani UNUL singur este Republican si UNUL singur este Independent…..toti ceilalti sunt Democrati…..asta este mai greu de inteles, cel putin pentru mine.

  7. cnille I think somebody spiked your coffee this morning

  8. Cristi , te felicit pentru comentariu foarte obiectiv in care ai sumat – fara a tine partea nimanui – realitatea electoratului American . O intelegere a situatiei ar alevia frustrarile celor care nu vor sa accepe situatia( vezi Gabi Bogdan) si incerce sa explice esecul intr-un mod subictiv, partizan . Cum spunea Cnile, noi, evanghelici votam Republican( partidul lui Dumnezeu) ca si cum ar fi cu adevarat. Le luam partea milionarilor , dar nu sintem nicunul milionari . Votam cu el dar multi sunt ” takers , nu makers”…(nu uita , Gaby ,ca in 39% sunt multi Romani care au votat cu Romney) .
    Mi-ar place sa vad mai multe analize care explica aceasta victorie in sens real si nu in rautati si scuze . Ultima care am auzit-o de la Republicani esti ca au pierdut votul din cauza barbatilor prosti care nu sau aliniat cu VOTUL MAJORITAR AL BARBATILOR. Ca sa cistigi nu e nevoie sa fi mashochist!!!

    • Am vrut sa spun ca nu e nevoive de o attitudine ” macho” pentru ca alienezi anumite minoritati

    • Dan Damian vrea analiza

      White unemployment 7%
      white voters went for Romney: 53 percent in California, 52 percent in New York, 55 percent in Pennsylvania.

      Mitt Romney would have carried every state except for Massachusetts, Iowa, Connecticut and New Hampshire
      White unemployment 7%

      unemployment for
      African American 14.3%… multi sub nivelul de saracie
      African American went for Obama with 97%

      unemployment for Hispanic or Latinos: 10.0%, multi sub nivelul de saracie
      Latino went for Obama with 74%

      Analiza finala… Obama Mos Craciun a avut cadouri ptr. toate aceste minoritati…

      Si a mai adaugat avorturi la cerere, contraceptives pe gratis, nunti ptr. homosexuali…..

      • @ Gabi
        De unde scoti tu statisticile astea? Georgia,N and S Carolina Tenessee sint pline de african american si au votat pentru Romney.Tare ma tem ca-ti tremura pantalonii ca o sa te arda la taxe Obama.ca pina la urma spune in Biblie ca–Cei ce stringeau mult nu aveau de prisos si cei ce stringeau putin nu duceau lipsa Se vede ca oamenii nu au facut ce spune biblia si guvernul mai aplica practic regula biblica.
        Latino nu l-au votat pe Romney ca spuneau ca bunicul lui Romney a fost in Mexic numai ca acolo puteau sa aiba mai multe femei si in America incepuse sa fie ilegal.

        • Gabi, pentru toate lucrurile exista o explicatie:
          In primul rind ar trebui sa acceptam faptul ca victoria a fost categorica din toata punctele de vedere- electori si votul popular.

          In al doilea rind, statisticile tale dau merite(pe nedrept) albilor. Noi am avut parte de libertate cu mult inaintea negrilor. Asadar, ne-am educat si am prins joburi bune. Latinos fac toate joburile pe care tu nu vrei sa le faci . Am intilnit multi care lucrau 12 ore pe zii cu un salariu derizoriu. Nu au curajul sa ceara nimic pentru ca nu au self estimul nostru- cistigat pe bancile scolii. Nu prea cred ca am vrea sa schimbam locul. Uneploymentul, in conditiile actuale, este o necesitate. Nu ai dreptul sa spui ca li se dau cadouri de Craciun .
          Ultimul si cel mai important: alegerile s-au pierdut pe mina femeilor care reprezinta electoratul cel mai mare. Latini sunt la 10% si negri sunt la 14% , un numar relatv mic .
          Cea mai mare greseala facuta de Republicani este faptul ca l-au demonizat pe Obama, facindu-l in toate felurile . Nici nu vreau sa le descriu abuzurile facute in dreptul lui. Baza democrata a iesit la vot in numar surprinzator de mare. Asa se explica faptul ca in loc de lupta strinsa am avut un ” landslide”

          • Ce o sa spun acum poate sa sune ca si rasism…

            Oare de ce este asa de mare diferenta intre America latina si America Engleza?

            Oare de ce Mexicul nu poate sa devina o tara decenta?

            Oare de ce Africa este un Iad ?

            Oare de ce populatia de culoare traieste in conditile in care traieste?

            Oare din ce cauza Romania nu poate sa aiba o tara civilizata dupa 20 de ani de la caderea socialismului?

            Se poate oare ca la o minoritate de romani nu le place munca si le place sa fure?

            Oare s-ar putea ca si celelalte natiuni insirate mai sus sa aiba aceleasi probleme??

            Oare de ce Germania( si Japonia, si South Coreea) dupa ce a fost facuta una cu pamintul a devenit ce mai mare putere economica in EU?

            Oare de ce Dan Damian nu locuieste in South Central Los Angeles? Este Dan Damian rasist?

            De ce sint puscariile pline in majoritate de indivizi apartinind numai la doua rase?

        • Josif, le-am scos din ziarul „Scinteia”

          • Gabi, scrise de tine sunt mici adevaruri. Problema e ca repetindu-le des , automat, cazi in capcana rasismului. De ce Bush a fost urit de lumea intrega- inclisiv Germania? Datorita arogantei, a aerului de superioritate cu care a fost conditionat de drapta conservatoare. Il avem pe Obama- care in cazul uni vot in Europa ar fi cistigat cu 90%- cu o politica externa civilizata, respectoasa si e masacrat de aceiasi ramura de conservativi ca fiind apologetic si o rusine pentru America. Avem de a face cu doua partide care se lupta pentru voturile noastre si una din ele , in opinia mea , e foarte ipocrita. O spun asta pentru dezamagirile nu de azi, de ieri, dar de ultimi 10 ani. Romney se schimba la fiecare colt dupa necesitate. Gingrich spune ca permitera casatoriilor intre gay e o violare a sanctitati casatoriei. Nu am nici o problema daca aud asta de la tine, Cristi, Elisa , Manuala etc., dar sa aud de la unul casatorit de 3 ori si multe alte infidelitati e prea mult pentru mine! M-am simtit folosit de ei , sedus de atractia si mirosul platformei ipocrite. Acum , ma uit la voi si am acelas simtamint de tradare

            Permite-mi sa te contrazic: Romani sunt vazuti bine aici in America. Muncesc poate chair mai greu decit Americani.
            Unde locuiesc eu sunt si famili de negri – realizati!… ceea ce inseamna ca daca li se da o sansa uni succedeaza.
            Care rasa au rata cea mai mare de criminali in serie? Avem si noi red- heads si white trash destui
            Si inca una – care poate o sa te faca sa rizi( am si eu dubi) liberala. La caldura oamenii muncesc mai putin.

          • W Bush a fost urit ptr. aceleasi motive ptr. care Ronaldus Magnus Reagan a fost urit …

            Te las pe tine sa cercetezi si sa aflii acele motive…

            Ce este adevarat ptr. grup se poate sa nu fie adevarat ptr. individ…

            Daca tratezi individul bazat pe stereotipul dat grupului , ai dreptate , esti rasist

            Diferenta mare intre romanii emigranti din America si cei din Europa…sa nu intram in detalii …

  9. Nu pui temelia libertății cînd îi împuști pe cei ce gîndesc altfel decît tine. – Antoine de Saint-Exupery

  10. Scurt și la obiect. Se alege praful…

  11. Sa nu uitam ca electoratul american se schimba intr-un ritm accelerat spre stanga. Asa cum am afirmat adineaori, Obama s-a facut prieten si cu satana…pana a fost sa treaca alegerile castigator. Dar sunt mai multe motive pentru care partidul republican pare „obsolete” pentru noile curente de alegatori ai Americii. „Latinos” in urmatorii cativa ani vor avea cel putin un sfert din electorat. Vor fi o forta greu de infruntat. Romney a avut dreptate cand a spus ca imigrarea ilegala a luat proportii incontrolabile dar asta nu a avut deloc un efect favorabil cu…latinos. Si in general acest grup voteaza democrat. S-ar putea sa fie ultima sansa a republicanilor la presedentie pentru multi ani de aici inainte, doar daca un Rubio ori alt popular leader republican apare pe scena politica americana…

  12. Dan, tu nu votezi republican ,cel putin fii sincer tu crezi ca nu se vede pe ce buton ai apasat?

    • Pete, nu exista nici un dubiu: am votat cu Obama!!! Nu aveam de gind sa votez daca nu aparea toate falsitatile si mizeriile – unele cu iz rasist -aruncate pe net

      • Manuela ~faith-hope-love~ Răspunde 9 noiembrie 2012 la 12:36 PM

        Trebuie scris un articol cu titlul de mai sus dar putin modificat:
        CE SE INTAMPLA CU CRESTINII?

        Cum am mai zis nu ma mai socheaza multe, bisericile sunt pline de astfel de liberali.

        Dan Damian, sincer, o intrebare:
        Chiar cititi Biblia?!

        • Da, mai mult Noul Testament ca cel vechi l-au incorporat Republicani in platforma lor……”dinte pentru dinte”

          • Manuela ~faith-hope-love~ 9 noiembrie 2012 la 8:12 PM

            @Dan Damian: 

            The really sad thing Dan, is that you probably think you understand the point of that passage, but even worse is that you probably thought that was a clever response.

          • Munuela, nu am nici o problema cu intrebarile sincere. Am ajuns sa ii asociezi pe cei pe care ii votat voi cu valorile vechiului testament , dar lipsita de compasiunea si dragostea aratata de mintuitorul nostru Isus Christos .

            Recunosc ca m-a iritat putin intrebarea, pentru care i-ti cer scuze!!??

        • Manuela,
          uite ce se intimpla cu America:
          Preşedintele SUA, Barack Obama, a primit o scrisoare din partea unei fetițe de 10 ani, care i s-a plâns că lumea o batjocoreşte fiindcă are doi taţi, nu o mamă şi un tată.
          De asemenea, micuța l-a întrebat pe președinte cum ar proceda în locul ei.

          „Eu am doi taţi care se iubesc, dar la şcoală copiii cred că e ciudat şi scârbos, iar acest lucru mă răneşte… Dacă aţi fi în locul meu, ce aţi face?”, l-a întrebat Sophia Bailey Klugh pe preşedinte, potrivit Huffington Post.

          Fetița mai scrie de asemenea că se bucură că împărtăşesc aceeaşi părere în legătură cu căsătoriile între homosexuali.

          Asta este rezultatul diferentei de 100 de voturi, care l-au dat pocaitii care au afaceri, sau care au votat din ratiuni sociale, cum am vazut scris pe net de catre un pastor.
          Multumiti-le acestora ca fetitia de mai sus are doi tati in loc de mama si tata.
          Sodoma si Gomora nu ajunsesera la asa o performanata;
          ei nu erau acceptati.

      • Dan Damian,
        Fain ciriteriu, contraatacam rasistii, votind cu cel care este pentru homosexuali, se se cufunde in mocirla, in loc sa fie recuperati pentru vesnicie.
        Insa aceasta trebuia sa o faca pocaitii, nu Obama, si era mult de lucru.
        Daca Obama ar fi vazut pozitia si opozitia pocaitilor, poate ca
        ar fi fost un semn pentru el.
        Asa e fericit!
        Pai daca l-au votat pocaitii, el ce treaba mai are sa creada ca nu e bine cu ceea ce face.
        Daca parintii lui ar fi fost amindoi barbati, azi nu mai trebuia votat.

        • Eliza, nu am inteles ce ai vrut sa spui cu „diferenta de 100 de voturi”, Stii ca victoria lui Obama a fost de pest 100 de electori, si peste 2 milioane de voturi.Asa ca votul nostru nu ar fi contat oricum. Locuiesc in California si m-am dus la vot mai mult pentru Propozitilile 30 pina la 40 la care am si eu un interes. Obama este o persoana foarte carismatica, placut de majoritatea electoratului: femei, tineri, latini, asiatici, evrei. Republicani au ramas doar cu barbatii albi.

          • Dan Damian,
            scuze, asa am citit aici la noi, ca diferenta a fost doar de 100 voturi.
            Urasc pacatul sodomiei si ma delimitez total, de cei care il accepta.
            Nici cu mormonii nu agreez, tot din motive de Scripturi;
            eii sunt impotriva legilor lui Dumnezeu;
            fiind pro gay, iar noi, daca vrem sa intram in Imparatie
            trebuie sa ne delimitam total de acestia.

  13. De te simti devastat sau iritat de rezultatul alegerilor, relaxeaza-te! Citeste cartea Habacuc (dintr-o data, de la cap la coada fara vesete si capitole) si poti pricepe ceva din mecanismul prin care Dumnezeu actioneaza in anumite perioade istorice.

    Ai cantat si spus de multe ori ca singurul lucru de care ai nevoie e Isus, Mesia. Il avem deja. Si apropo stii ca si El a piedut alegerile? Cu nu stii? In favoarea lui Baraba. Trimite-l pe Baraba la moarte si revolutia lui s-a terminat. Trimite-l pe Isus la moarte si revolutia Lui abia incepe, Imparatia Lui se extinde!

    Cred ca cel mai bun timp pentru un inventar. Inventar la valori, preferinte, decizii, dorinte. Si pe baza acestui inventar poti configura ce vei continua sa promovezi si ceea ce vei abandona. Si lucreaza/vegheaza in fiecare zi sa-ti indeplinesti hotararile…

    Pana la urma de ce tot vrem noi sa ne fie bine pe pamant? Nu vorbim noi despre „patria cereasca” si nu zicem noi ca in vremuri de prigoana crestinii se inmultesc? In relatia sa cu guvernul civil crestinismul a avut de castigat atunci cand a fost supus unor dificultati.

    Sa avem vre-un „flaw” in teologia noastra practica? Crestinismul nu va fi niciodata „profitabil” de se inmulteste industrial.

    Termenul „crestin” o sa ajunga in scurt timp precum era termenul „homosexual” in secolul trecut; adica ceva de blamat, ridiculizat, de necrezut. Trebuie sa stim sa folosim o astfel de pozitie.

    Ridica sus paharul (figurativ spus) si toasteaza/proclama: “A Celui ce, prin puterea care lucreaza in noi, poate sa faca nespus mai mult decat cerem sau gandim noi, a Lui sa fie slava in Biserica si in Hristos Isus, din neam in neam, in vecii vecilor!”

  14. Dan, este dreptul tau sa votezi cu cine vrei dar nu uita ca vine o zi cind vom da socoteala si pentru voturi ,nu este vorba the rasisim ,cel putin din partea mea poate avea culoarea pielii albastra, pe mine ma interseaza principiile omului nu culoarea lui in primul rind morale si apoi cele economice ,sint sigur ca in cel mult doi ani te vei convinge de greseala care ai facut-o. GBY brother

  15. Artzar asa e frate .Gby

  16. Dan imi pare rau ,dar sa compari divortul cu homosexualitatea e strigator la cer ,sint liberali de centru dar tu esti left mult de tot ,se vede caci constiinta ta trece prin stomac .Obama este suportat de hollywood femei ca Sandra Fluke tineri care sint sub influenta drogurilor ,alcoolului ,ilegalii si wefaristii , cit despre europa se vede unde au ajuns cu ceea ce „alesul” vrea sa implementeze si aici.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Postare Nr. 1 în Top WP (09.11.2012) « Romania Evanghelica - 9 noiembrie 2012

    […] Ce Se ÎntÂmplĂ Cu America […]

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: