CREȘTINUL ȘI BISERICA LOCALĂ

Nu sunt din fire împotriva instituțiilor religioase și denominațiilor. Acestea își au rolul lor mai mult (de dorit) sau mai puțin limitat. Cred însă în biserica locală. Biserica Universală este o dimensiune abstractă, deocamdată, care nu poate fi, încă, descifrată de noi muritorii. Biserica locală este mediul practic în care se desfășoară și se dezvoltă viața spirituală a Trupului spiritual al lui Hristos și platforma de inițiere a tuturor proiectelor evanghelice mandatate de El.

Identitatea bisericii locale este credința sa comună în Domnul, iar activitatea ei începe cu adunările de rugăciune, cântare și predicare, continuând cu manifestările exterioare: evanghelizare, caritate. Toate resursele necesare pentru împlinirea Bisericii au fost dăruite local.

Atunci când credinciosul merge la biserică, el de fapt merge la adunarea bisericii. Care sunt componentele închinării publice ale acestei adunări? Pavel le menționează în 1 Corinteni 14:26 Ce este de făcut atunci, fraţilor? Când vă adunaţi laolaltă, dacă unul din voi are o cântare, altul, o învăţătură, altul, o descoperire, altul, o vorbă în altă limbă, altul, o tălmăcire, toate să se facă spre zidirea sufletească.”

Contextul în care se află acest verset este rânduiala manifestării darurilor spirituale, dar și a serviciilor obștești, funcție de înzestrările naturale și spirituale ale credincioșilor. Accentul cade pe scop: ”spre zidire sufletească.”

Scopul este o taină lăuntrică (greu de ascuns uneori 🙂 ) și ar trebui să aibă în vedere proslăvirea lui Dumnezeu și întărirea în credință a bisericii. Tot apostolul Pavel rezolvă problema celor care au alte scopuri în propovăduirea Cuvântului, și dacă este vorba de Cuvânt, negreșit se poate referi și la celelalte activități publice (cântarea, rugăciunea, dărnicia…):

Filipeni 1:14-18 ”Şi cei mai mulţi din fraţi, îmbărbătaţi de lanţurile mele, au şi mai multă îndrăzneală să vestească fără teamă Cuvântul lui Dumnezeu. Unii, este adevărat, propovăduiesc pe Hristos din pizmă şi din duh de ceartă; dar alţii, din bunăvoinţă. Aceştia din urmă lucrează din dragoste, ca unii care ştiu că eu sunt însărcinat cu apărarea Evangheliei; cei dintâi, din duh de ceartă vestesc pe Hristos nu cu gând curat, ci ca să mai adauge un necaz la lanţurile mele. Ce ne pasă? Oricum, fie de ochii lumii, fie din toată inima, Hristos este propovăduit. Eu mă bucur de lucrul acesta şi mă voi bucura.”

Poate o slujbă să fie făcută cu scopuri ascunse și totuși să aibă rezultate pozitive? Cel puțin așa se înțelege din cele spuse de Pavel (bineînțeles, rezultate pozitive pentru alții, nu pentru cel în cauză). Astfel, consider că este important, atunci când venim în părtășia bisericii, ascultând ceea ce se cântă, rugându-ne și ascultând Cuvântul predicat, să judecăm conținutul și prezentarea, să luăm ceea ce este bun, dar să nu încercăm să citim noi inimile oamenilor. Altfel nu ne-am mai zidi niciodată… Și chiar dacă, având acest discernământ, ne-am da seama că sunt unii care slujesc din pizmă, duh de ceartă sau slavă deșartă, să ne bucurăm dacă Hristos este propovăduit… bine! Altfel…

About Cristian Ionescu

Pastor Elim Romanian Pentecostal Church Chicago, USA

17 răspunsuri to “CREȘTINUL ȘI BISERICA LOCALĂ”

  1. Frate Cristian, sa cred ca biserica LOCALA se limiteaza la grupul de oameni organizati intre zidurile unei cladiri sau se limiteaza la o organizatie care cuprinde mai multe grupari de oameni care au puncte comune sau se limiteaza „nationalist” la cei care vorbesc aceasi limba sau au aceasi cultura?

    Daca biserica LOCALA inseamna totusi numai o „LOCATIE” atunci cum s-ar interpreta corect 1 Corinteni 14:26: „…..daca unul DIN VOI….”?

    Daca „unul din voi” inseamna exact „unul din voi” ce rost mai au vizitatori din alte biserici LOCALE, ei nefiind „unul din noi” ci „unul din ei”?; apoi „….daca unul din voi are o….” inseamna corect ca acel unul este unul oricare dintre noi nu unul si acelasi, cum se explica realitatea bisericilor noastre in care numai UNII din noi au cate ceva de oferit iar TOTI ceilalti trebuie sa stea si sa asiste numai?

    Si in final, chiar sa cred ca Biserica Universala este ceva abstract pentru muritori? Biserica Universala este Trupul lui Hristos, oare sa fie aceasta ceva abstract? Daca nu ne putem intelege pe noi insine ca trup atunci cum sa credem ca intelegem Capul Trupului adica pe Hristos?

  2. Vizitatorii nu fac parte din biserica locala.

    Biserica locala este adunarea celor nascuti din nou, a crestinilor regenerati care cred in Domnul Isus, traiesc dupa invataturile apostolilor , administreaza cina , boteaza noii convertiti si practica disciplina bisericeasca.

    Biserica care nu practica disciplina bisericeasca este un centru cultural ( in cel mai bun caz), un club sau cel mai bun business de duminica dimineata ( seara in contextul romanesc)

  3. Unde sunt caprele?
    tot in biserica locala, nu?
    Ea nefiind Tupul ,desi actioneaza ca atare,
    nu s-au separat inca oile.

    • capre sint parte din adunare, dar nu sint parte din biserica

      • Cele 7 biserici din Apoc.
        Biserici locale pe vremea aceea si nu desavirsite cum credem noi ca ar fi o biserica formata numai din sfinti..
        Biserica lui Hristos e alta.Dar tot biserici se numesc si acestea care mai au in mijlocul lor care se tin de invatatura Nicolaitilor pe care Domnul o uraste (bis.din PergamApoc.2.v.15) si tot asa.

  4. Eu cred ca, biserica lui Cristos, nu sunt nici cladirile,in care se tin anumite intilniri crestine, nici localnici care participa la ceste intilniri, nici vizitatori, ci biserica lui Cristos este suma tuturor crestiniilor nascuti dinou, de pe toata planeta pamint..

  5. „atunci când venim în părtășia bisericii, ascultând ceea ce se cântă, rugându-ne și ascultând Cuvântul predicat”
    de aici se poate usor vedea marea greseala:
    ascultam predici
    ne rugam
    cintam Domnului!
    nu ascultind ceea ce SE cinta.
    NU E BIBLIC si o voi spune pina ma va lua Domnul.
    Vrem sa cintam cu fratii nostri si cu surorile, care vin SA SE INCHINE prin cintare impreuna, ca la predicat nu se baga nimeni. 🙂
    Cintind intr-un singur glas toti:
    nu ascultind un singur glas.
    Mare greseala se face in multe adunari.
    Crede cineva ca in CER vom sta tot asa muti cum ne obligati,
    in cele 7 ore pe saptamina cind vrem sa laudam si NOI pe Domnul?

    • Recitiți textul: „unul are… altul…”, deci și împreună dar ȘI fiecare, sau un grup, adică… între.

      • Frate Ionescu,
        eu am copiat ceea ce dvstra ati scris:
        “atunci când venim în părtășia bisericii, ascultând ceea ce se cântă, rugându-ne și ascultând Cuvântul predicat”
        „ascultind ceea ce se cinta”
        daca am gresit eu, imi cer scuze.
        E bine sa cintam impreuna, mai multe cintari decit( DOAR) ASCULTAM.
        Oricum scena din fata ochilor, care distrage atentia, nu e biblica.
        Sunt absolut convinsa ca nu era in biserica primara.

        • Dar, unde să cânte, la subsol?
          Așa și predicatorul ar trebui să vorbească de sub vreo bancă.
          Sunt de acord în principiu cu repulsia dvs. față de spectacole, dar nu cred că exagerările folosesc…

  6. ”Si chiar daca , avand acest discernamant, ne-am da seama ca unii care slujesc din pizmza , duh de cearta sau slava desarta , sa ne bucuram daca Hristos este propavaduit… bine ! Altfel…”––CUVANTUL ” bine ”- SCHIMBA TOTUL ! Nu am cercetat in traducerile [greaca ,ebraica ] daca Ap. Pavel se foloseste de adjectivul – ”bine” . Daca da atunci , avem voie sa-i criticam sau sa-i dam pe fata ? ?

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: