ÎN DEFINITIV, CE/CUM SĂRBĂTORIM?

20121218-003335.jpg

Anul acesta, serviciile de sărbători sunt cu vârf și îndesat. Duminică, Luni, Marți și iar, Duminică, Luni, Marți.
Îmi aduc aminte că, pe vremuri, în România, nu ni se părea că depășeam măsura, cu toate că erau programe și dimineața, până și la 1 Ianuarie!
Vremurile s-au schimbat. A apărut, misterios, dorința de a fi în familie. Ca multe altele, un moft american. Odinioară, înaintașii noștri petreceau „timpul de calitate” la biserică și căsniciile erau mai durabile.
Să nu fiu înțeles greșit, îmi place timpul petrecut în familie. Dar să nu fie – și tare mă tem că în unele cazuri este – doar o scuză ieftină, de după care să nu fie decât… comoditate. E straniu cât de bine ne pricepem să întoarcem totul să fie despre noi, ce ne place nouă și cum să ne fie nouă mai bine…
Deci, eu mă bucur că sunt atâtea servicii la biserică. Pentru că, până la urmă, ce sărbătorim, pe noi sau pe Domnul?

About Cristian Ionescu

Pastor Elim Romanian Pentecostal Church Chicago, USA

95 răspunsuri to “ÎN DEFINITIV, CE/CUM SĂRBĂTORIM?”

  1. Pun si eu o intrebare retorica: Ce spune Biblia despre aceasta sarbatoare? Tare ne place sa avem sarbatori care sa ne placa noua.

  2. Imi aduc aminte cu placere ca pe langa Serviciile Divine,in Romania mai aveam timp si de colindat pe categorii-copiii,tinerii,fanfara,coruri mixte,coruri barbatesti si de multe ori erau grupuri care se organizau si surprindeau atatea familii cu clolindul lor. Deasemenea am in minte foarte clar cum abia asteptam serviciile de Dimineata in aceste perioade de Sarbatori cand aveam si noi sansa sa cantam la „ORGA sau CHITARA” deoarece titularii se odihneau sau poate petreceau timp cu familia.

    • Uitindu-ne la consecinţele unei astfel de mentalităţi, de ghetou, trebuie să trecem peste nostalgiile care ne fac să ne aducem aminte cu plăcere de astfel de reflexe de ghetou şi să ne maturizăm (ceea ce presupune durere, desigur), gîndindu-ne iarăși și iarăși DE CE există Biserica.

  3. Frate Ionescu,

    Secularismul, i-a împins pe unii fraţi să sărbătorească anticipat Crăciunul! Şi nu la uzină sau facultate! Ci în biserică. De exemplu nişte prieteni ai mei din Franţa (nu spun oraşul) au sărbătorit Nativitatea şi anul acesta şi anul trecut pe… 11 -12 decembrie! Asta ca pe 25 să stea acasă liniştiţi!

    Pentru „cât de bine ne pricepem să întoarcem totul spre noi…” vă dau otrimitere biblică: Ieremia 2:33.

    Să fiţi binecuvântat! Şi să aveţi mult har la toate întâlnirile bisericii!

  4. Frate Cristian, si in Romania la ora actuala sunt deja biserici care se „americanizeaza” in sensul asta.Tot mai multi frati au ca dumnezeu pantecele si chiar in aceste sarbatori se gandesc doar la lucrurile de jos – Filipeni 3:19.Programele incep sa li se para prea multe si prea lungi; vai vai de slujitori daca depasesc ora 12…dar ei pot intra si dupa ora de rugaciune in biserica.Domnul sa ne lumineze pe toti si sa ne ajute sa ne pocaim cu adevarat.Va doresc dumneavoastra, familiei si bisericii pe care o pastoriti multe binecvantari si sarbatori binecuvantate alaturi de Sarbatoritul Isus Hristos nascut in Betleem.

  5. Daca bine tin minte, in tara se tineau servicii si in ziua 2-a de Craciun si Anul Nou. Deci Duminica, Luni, Marti, Miercuri si din nou Duminica, Luni, Marti si Miercuri. Bineinteles, serviciile obisnuite de peste saptamana, cum era Joi, i-si urmau cursul normal. Si pana la biserica mergeam o ora pe jos, deseori prin zapada, ca mijloacele de transport in comun circulau foarte rar sau chiar deloc.

  6. De acord cu „Aparator”.
    Chiar asa, ce spune Biblia despre craciun, daca mai intereseaza pe cineva ce spune Cuvantul?!

  7. Hmmm …. care a fost infractiunea de data aceasta??? ca doar nu am scris nimica de fanfara ? 🙂

    • Am moderat vreo trei comentarii tendențioase dar și aberante prin care se sugera că cine știe ce motive meschine (între care și… mai multe colecte, auzi!) ar avea păstorii să facă multe servicii de sărbători…
      Din păcate, al tău s-a încadrat cam pe acolo. 🙂
      Cât privește acest comentariu, ai scris de fanfară și, uite, nu l-am moderat! 🙂

      • al meu nu consider c-a fost rautacios. trebuie sa va justificati cumva salariul, si cum altfel decat bagand cat mai multe programe? iar daca nu vine lumea la toate, inseamna ca nu-i place la casa Domnului.

        • Ba a fost foarte răutăcios, iar acesta tot răutăcios este, dar l-am lăsat ca să se vadă cum a fost și celălalt.
          La o adică, cei ce se leagă de salariul pastorului, că de aceea face multe programe, tot ei l-ar acuza dacă nu ar face mai multe că nu-și face slujba.
          Ce anomalie în gândirea unora…

          • bine atunci. imi mentin parerea. mai ales din primul comentariu; dvs aveti mai mult timp liber de petrecut cu familia decat cei din banca (care au un job). sa fim totusi realisti. asta era ideea si oarecum indignarea mea; mie mi se pare anormal sa pretinzi oamenilor sa fie toata ziua buna ziua in casa Domnului cand au si ei oleaca de timp liber. dar bine ca mersul la biserica este optional.

          • Nu, nu am mai mult timp!
            Ziua eu sunt la biserică, soția și copiii sunt la servici sau școală, iar seara când vin ei, eu am programe, ședințe, consilieri, etc.

          • oare am uitat eu NU-ul de la „nu mi se pare normal”, sau l-ati scos dvs? : ))

          • nimic. am citit eu gresit.

          • L.I.

            „cei din banca (care au un job)”

            Pai intentionezi sa zici ca job-ul de pastor nu este job? Iti garantez ca este printre cele mai dificile job-uri!

          • Domnu’ L.I.
            Eu va propun sa mergeti la Biserica de cate ori va cheama pastorii, da’ sa nu puneti in colecta decat o singura data pe saptamana cea mai mica moneda care se nimereste in buzunar. Si atunci toate chemarile lor ar fi in van (daca intr-adevar va cheama sa le dati bani).
            Dar intre timp poate se lipeste vreo predica dea unora dintre ei si va mai pocaiti de unele rautati impotriva lor.

          • dle Liviu, pe mine nu ma intereseaza salariul pastorului sau colectele. ideea era ca pastorul vine la biserica din timpul serviciului lui, si deci ii este usor sa spuna ca e bine la casa Domnului de nu stiu cate ori pe saptamana. dar bate saua sa priceapa calul.

            Delight in Truth, poate ca da, poate ca nu. mai vad si eu una alta, si deh, imi spun parerea.

  8. Daca se judeca motivatiile enoriasilor (nu vor sa vina din comoditate), hai sa judecam si motivatiile pastorilor (vor multe servicii ca sa poata toti predica) 🙂

    • Și ce este greșit cu a predica, nu asta ne este chemarea?
      Frate Val, am mai mari pretenții de la dvs.

      • pai, depinde….cand e predica doar sa te bagi in seama, e f gresit… la fel cum ar fi sa stai acasa ca si enoriasii doar pt ca nu vor bise… e cam acelasi lucru… 🙂

        PS–sa nu uitam si de simtul umorului de data asta 🙂

      • Haideti sa o luam si altfel:cum ar suna faptul ca unora le-ar fii prea greu(comozi fiind)sa se pregateasca pentru a impodobi programle Divine cu ceva mai consistent decat ar face-o din rutina?

        • Vesa,
          Eu asta ziceam (in gluma, bineinteles)…. ca daca e ok sa suspectam enroiasii de comoditate, tot asa putem suspecta pastorii de dorinta de a se baga in seama la amvon…
          In principiu–e frumos sa ai dragostea sa vrei sa fii la bise in familia mare a bisericii si nu doar a ta….dar, cand e fortat si este doar rutina…nu, multumesc

      • ba asta va este chemarea, dar mai cu masura, ca lumea mai are si altceva de facut decat sa va asculte pe dvs (si altii) in timpul lor liber.
        ma gandesc ca poate gresesc, sa ma ierte Dumnezeu, dar eu asa vad lucrurile.

  9. Sa fi la adunare de sarbatori este un lucru placut inaintea lui Dumnezeu. Eul si poftele lumesti din noi ne fac sa traim cu iluzia ca, am mers prea mult la Biserica in preajma sarbatorilor de iarna. Macar sa fim sinceri sa ne recunoastem asa cum suntem.

    • Exact Remus
      La biserica ma duc si la pasti si la Craciun Biblia am rasfoito hat pe cind eram un tinc Sa ma las ca ratacitii De-ale cele vechi traditii…. Pai acum inteleg de ce e foarte aglomerat la sarbatori La noi numai incap in biserica se aduc scaune de prin alte locuri ca da trebuie sa fim de sarbatori la biserica.
      Fr.Ionescu Nu am scris nici de colecta nici de fanfara putintel de Santa Claus si nu mi l-ai moderat ci chiar l-ai sters definitiv.

  10. Zice ca poti evalua nivelul de trai a unui popor, a unei tari, mergind la locul unde se arunca gunoiul, sa vezi ce arunca lumea la gunoi… Cam pe ideea asta, pe-aci pe blog se vede cit sunt unii de rasfatati, dupa mofturile si nemultumirile care le exprima… Dac-am ajuns sa bombanim ca-i prea multa adunare si sarbatoare, apai chiar ca te lasa fara raspuns. Mai ales ca-i in coditii din cele mai bune din toate timpurile. Masina la scara, scaune cu spatar si tapitate, aer conditionat, sunet, video, coruri, orchestre, fanfare, grupuri de toate nuantele, vorbitori bine pregatiti, cititi… ce sa mai vorbim de libertate…
    Bine a zis cine a zis ca pentru o mincare sa fie gustoasa cel mai de pret condiment este FOAMEA.
    Tin minte cind eram refugiat in Austria, am fost repartizat la un pension departe de Viena. Intrun catun cam de vreo douazeci de case, o biserica catolica, un magazin si pensionul (fost motel) unde stateam noi. (Se pare ca nemtii erau cu business-uri de „pensioane” ca romanii cu babe – sau apartamente? – daca n-aveau clienti bagau refugiati si-i platea ONU)… Deci eram destul de izolati, mai ales nestiind limba, nu mijloc de transport… Cel mai aproape oras mai mare era la vreo 40km.
    Am stat noi asa o luna, am stat doua, de avut aveam toate conditiile: mincare, camere confortabile, natura, lac, un teren de fotbal… Ne mai adunam noi asa la o cintare, o rugaciune asa stil „doi sau trei”, da’ tare ne liprea adunarea.
    Odata, intr-o duminica dis de dimineata ne-am luat inima-n dinti si am plecat la „autostop” so luam catre oras, da de vom gasi ceva biserica neoprotestanta… Long story short, mergind pe strazi am dat de o biserica care parea a fi mai „de-a noasta”. Am intrat, m-am asezat undeva – erau oameni respectuosi, primitori, dar nu intelegeam nimic. Totusi acea atmosfera era extraordinara. Parca i-mi venea sa pling incontinu. Cintarile erau extraordinare, unele melodii le recunosteam. Parca toti fratii erau ingeri. Pentru ei poate a fost un serviciu normal, dar pentru mine a fost sarbatoarea sarbatorilor…
    A fost o experienta care mereu mi-o amintesc, si ma ajuta sa pretuiesc mai mult ceea ce am… Am vrut s-o amintesc doar asa in mare (desi am scris mai mult), poate mai foloseste cuiva. Domnu’ sa ne faca parte de fericirea celor „flaminzi…”

    • O amintire de Cracun. Era prin anii ’70, atunci la aceste sarbatori aveam ocazii rare sa ne manifestam credinta si sa evanghelizam, si o faceam in fiecare an. Mi-aduc aminte ca la un ajun de Craciun, am primit un mesaj dela securitate sa nu cumva sa indrasnim ca altadata, sa „deranjam” spitalul orasului cu colinde. Pe moment m-am gandit ca e f. riscant sa trecem peste „ordin”, dar cand, impreuna cu un grup de tineri dela biserica, noaptea tarziu, treceam pe langa cladirea plina cu oameni bolnavi, si observand ca portarul nu era acolo, ne-am strecurat in curtea din spate si am inceput colindele. Bietii oameni au iesit la geamuri si nu stiau cum sa ne multumeasca, unii ca recunostinta ne aruncau flori.( stiti cat de trist e ca la aceste sarbatori sa fi in spital…) A fost har, am trait bucuria nasterii Mantuitorului,am fost fericiti ca le-am putut aduce un strop de speranta, de care era asa mare nevoie. Cand am terminat, problema era ca trebuia sa ne iesim pe aceeasi poarta, si eram aproape siguri ca „baietii” o sa ne astepte cu „cadoul”. Adevarul este ca ne-a fost frica, si atunci ne-a venit ideea sa plecam prin spate, pe o punte care ne ducea spre o padure de brazi spre deal, in afara orasului. Era un mare frig, zapada scartaia sub picioarele noastre, iar stelele sclipeau pe cerul perfect senin. Era o priveliste feerica, pe care nu am putut-o uita, mai ales atunci cand intregul grup, privind spre cer, printre brazii drepti si inalti, am slavit pe Dumnezeu cantand ” O Doamne mare, cand privesc eu lumea…” Am uitat de oboseala, de frig si de „securitate”, a fost ceva greu de descris cu cuvinte omenesti, a fost minunat, a fost una dintre cele mai frumoase amintiri de Craciun.

  11. „Îmi aduc aminte că, pe vremuri, în România, nu ni se părea că depășeam măsura,”

    Si eu imi aduc aminte cum se lucra in Romanika pe vremea comunistilor, unul lucra 4 se uitau de oboseau de atita uitat
    Dupa ce pui 60 sau 70 de ore pe saptamina ( cum majoritatea facem in aceasta tara) deabea astepti sa poti sa petreci citeva ore pe seara cu sotia si copii.. numa chef de concerte si auditii muzicale nu mai ai…..

    Sa nu uitam sfatul lui Pavel

    33 Dar cine este însurat, se îngrijeşte de lucrurile lumii, cum să placă nevestei. 🙂
    Se pare ca inaintasi nostrii din Romania nu prea au citit acest verset 🙂 de erau toata ziua buna ziua la adunare 🙂

    🙂

    • Trebuie sa mai adaug cevafrate Gabi ,deci noaptea pina la ora trei mergeau la colindat,la patru trebuia sa plece la munca pentru ca de Craciuni nu aveau liber dar prima zi de cracuni seara nu se permitea sa lipsesti din biserica chiar daca era program prelungit si a doua zi dimineata trebuia sa pleci din nou la servici dar erau frati musafir veniti de departe si trebuia sa ai rabdare sa asculti pe toti,…oare ce facea pe inaintasi nostri sa petreaca atita timp impreuna in casa de adunare?

    • Gabi, sa inteleg ca ai fost si tu intre cei 4 care oboseau? 😉
      E nedrept sa generalizezi fara nici o noima. Eu cred ca cei mai multi dintre fratii din Romania comunista au muncit din greu dar gaseau o placere in a fi impreuna la adunare. Chiar daca azi pentru unii dintre noi expresia „bucuria de a fi impreuna la adunare” nu are nici un sens.
      Ceva ma face sa cred ca unii din cei care pun 60-70 ore pe saptamana, au si unele cheltuieli „neintelepte” care „ii forteaza” la acest efort. E drept si ca altii o fac de nevoie.
      Din pacate ceea ce face diferenta in ce priveste ‘cheful” de venit la adunare e legat de atmosfera pe care o traiesti acum fata de ceea ce se traia acum 40 de ani in RO. Ai dreptate ca de multe ori ceea ce se intampla azi la adunare seamana cu un concert (nu prea reusit) pe cand acum 40 de ani era altceva decat un concert,

      • Yea… lucrul la comunisti… din cauza aia s-a nascut expresia „noi ne facem ca lucram ei se face ca plateste?
        Si chestia cu concertul ..exact … acum 40 de ani nu erau concerte (…)
        ———
        🙂

    • Gabi,
      Sotiei ar trebui sa.i placa si ei sa te vada pe la Bise cat mai des (daca e pocaita), dar cred ca problema intervine (nu cand Biserica e deschisa zilnic si ai posibilitatea sa vii–cat mai des) cand devine o rutina plicticoasa obligatorie si doar sa se bage „predicatorii” in seama pe care oricum nu prea ii asculta nimeni…am ramas uimit sa vad intr.o bise prin diaspora cum predicatorii predicau si jumate din adunare vb si ei (intre ei) si nu ascultau nimic, iar la tineret predicatorul chiar vb singur–nu.l asculta nimeni. Chestia e ca ei s.au obisnuit asa si isi tin discursul plicticos oricum… Ma intreb care mai e sensul sa vb daca nimeni nu te asculta! Nu e cazul cu C.I.–pe el nu l.am auzit niciodata sa vb in vant sau doar de forma. Dimpotriva, as spune ca C.I. poate fi in top la capitolul asta (ma rog nu.s deacord cu unele „ingustimi”, dar pot trece peste astea usor.

  12. Adevarul Scripturilor este uneori tare amar, dar benefic. „Cel satul calca mierea in picioare, dar pentru cel flamand toate amaraciunile sunt dulci”. Venitul la adunare nu e o chestiune de comoditate, de dispozitie sau de pretentie. Duhul ne strange impreuna. Daca ai DUHUL SFANT in tine atunci vii la adunare cu drag asa ca Simeon cand manat de DUHUL s-a dus in Templu sa-L intalneasca pe ISUS. Cine este din DUMNEZEU asculta cuvintele lui DUMNEZEU. Cine face parte din MIREASA vine sa se intalneasca cu MIRELE.
    Care este scopul pentru care venim noi in aceste zile la adunare? Daca vii numai ca sa vezi ceva sarbatori DOMNUL spune ca ii este scarba de sarbatoarea unita cu nelegiuirea. Esenta evangheliei este Moartea si Invierea DOMNULUI ISUS. Asta au predicat apostolii si asta trebuie sa predicam si noi.
    Colinda si colindatul este un paganism crestinizat. In casa DOMNULUI care este o casa de rugaciune daca se petrece asa ceva e vai vai vai!!!! Noi cantam slava si lauda DOMNULUI iar colinda este o amestecatura de 99.99% paganism si restul formalism.
    Psalmul 45 e mai magnific. Asta e cantare de lauda. DOMNUL sa ne-o dea.

  13. Daca nu faci ceva de drag…nu-i primit si asa. Daca unii se duc la biserica de obligatie sau sa semneze condica sau sa critice pe pastor , pe usier, pe comitet, corul si orchestra…de ce sa nu stea individul mai bine acasa?
    La un party sau onomastica te duci ca vrei…si daca te duci de obligatie esti acru…La Casa Domnului daca nu te duci de drag…de ce sa te duci?
    Oamenii se selecteaza singuri, si explica singuri ce si cum, nu vi se pare?

  14. KIT TE COSTA

    Daca nu ma costa nimic mersul la biserica se aseamana cu mersul la club. Fratele Matasaru Stefan are dreptate ca pe atunci se platea mersul la biserica. Astazi daca aruncam un dolar cind se face colecta ne pare greu si spunem: am muncit, sa munceasca si el Pastorul. Pentru mine este mai usor sa citesc dar sa raspunzi la toti care scriu pe blog este mai greu. Daca nu ar fi el Pastorul blogul acesta ar semana ca si Detroit News. Nu sunt adeptul colectelor dar ocuparea unui scau in orice cladire costa. Este trist daca acesti bani ajung in mina unor hoti. Deaceea trebuie sa ne rugam si pentru ultimul dolar care l-am adus la Templu.

  15. Ma intreb cit de ingrijorata a fost babuta care a aruncat in tezaurul templului cei doi banuti. Sint sigura ca i-a dat cu bucurie si fara comentarii nici macar in gind- ca Domnul ar fi stiut. Mai cred ca bogatul s-a ocupat indeaproape de banii dati de el. Dupa cum i-a dat…probabil ca asa s-au si pradat…ca nu i-a dat Domnului ci si-a platit scaunul din fata, sau pozitia sau greutatea sau functia …’Ce ne-om fi ingrijorind asa de tare de ce-i a Domnului? Ca daca dam pentru El…El are grija de tot ce-I punem la dispozitie. Sau Domnul nu vede – sau nu stie matematica? Si daca El ii rabda pe unii…nu este tot El CEl care descopera lucrurile si le indreapta? Bineinteles ca la timpul Lui…si nu al nostru. Sintem tot atit de ingrijorati de ce-I al Domnului cit este Al Gore ca se incalzeste planeta. Ca si cum El ar putea sa ii puna compresa la Pamint sa-i mai scada temperatura…
    Sau mersul la Adunare nu este ca sa ne intilnim cu El? …Ca acolo unde doi sau trei se aduna in Numele Lui este si El acolo? Si daca nu vrei sa bagi mina in buzunar cind se aduna banii ca sa se plateasca electricitatea ( eu lucrez in industria asta- aveti grija ca o sa creasca si mai mult in anii care vin asa ca mai puneti 50 de centi mai mult ca sa nu va taie curentul…) nu pune nimic …la voi in biserica se fac strigaturi ca la nuntile de la sate cind se pun banii la colecta? Puneti un plic gol si scrieti pe plic Calic Gheorghe…sau asa ceva…De la sarbatoare s-a ajuns la…subiectul care a pus stapinire pe intreaga lume…banii. Frumos ne sade…Faina mai stim sa sarbatorim…

  16. „lumea mai are si altceva de facut, decit sa vina sa va asculte pe dvstra”
    Asa este:
    LUMEA sa stea acasa , sa-si faca toate treburile,
    sa stea acasa, dar sa se roage Domnului s-o ierte ca nu mai are drag de Casa Domnului si de Cuvintul Sau.
    Ma bucur ca la noi se sarbatoreste intotdeauna si prima , si a doua zi, de Pasti, de Anul Nou, si de Sarbatoarea Nasterii Domnului.
    Iar daca este Duhul prezent, nimeni nu poate inlocui bucuria aceasta.
    La Casa Domnului este bucuria credinciosului, o mie in alta parte nu valoreaza cite AICI una singura.
    Daca nu ne place asta acum, ce vom face in CER?. :((((((((

    • Sora Eliza, pot sa fac o gluma?
      Ai spus,”daca nu ne place asta, ce ne vom face in cer?”. Citind unele postari pe care le-ai scris altadata in legatura cu muzica, sunt „ingrijorat” ce-o sa te faci daca acolo o sa se cante si muzica stil contemporan. O sa renunti la cer?
      Altfel, nu pot sa neg, in general, in anul acesta ai facut un job bun pe blogul „Popas pentru suflet”
      I-ti doresc un Craciun binecuvantat si un An Nou fericit, cu sanatate si spor in lucrul Domnului.

      • Frate Matasaru,
        sa va spun sincer ce cred?
        Sigur, foarte sigur, muzica din Cer va fi cintata in exclusivitate de sfinti care au plinatatea Duhului Sfint;
        tot ce e firesc a ramas jos, muzica populara si usoara, clasica si
        manele.
        Tot, ma intelegeti TOOOOOT.
        Ceea ce inseamna ca totul va fi divin, inchinat cu multa insufletire Regelui, Imparatului Cerurilor, Fiului etern, , infinit, neschimbat in Fiinta Sa, in intelepciune, putere, sfintenie, dreptate, bunatate si adevar.
        Va dati seama ca acele sunete divine, maiestuoase, calde,
        pline de iubire sfinta, deci adevarata, vor cuceri Universul, dar pe mine, un biet pumn de tarina?. 🙂
        Va las si o colinda de la Oastea Domnului, de aici de pe pamint.

        Pe la geamul inghetat al credintei mele.

        PS,
        trist ca la biserica a fost fff multa muzica, dar nu am simtit niciun fior divin, venit dintr-un susur sfint;
        Pruncul a fost acoperit de muzica;
        m=am delectat acasa ,cu colinzile de la Oastea Domnului, in majoritate dupa Tr.Dorz, cintate de un preot de la Oastea Domnului din zona, cu o voce deosebita Marian Marcus
        Il gasiti pe Google, daca doriti, au un mesaj deosebit si muzica
        calda, linistitoare, unele sunt puse pe muzicade fr Moldoveanu Niculita.

        • S-ar putea ca pe video sa apara alta colinda, nu inteleg de ce, trebuie derulate, sau eventual , introdus linkul pe Google, Pe la geamul inghetat al credintei mele, m-a cercetat special, se merita sa cautati. 🙂

          • Am gasit alta inregistrare in afara colajului de colinzi,
            ma simt obligata sa o pun,
            mai ales fr Matasaru. :)http://www.trilulilu.ro/muzica-colinde/marian-marcus-pe-la-geamul-inghetat

  17. Mi-a placut ce spunea cineva intors din lume: „cand imi petreceam tineretea in nenumarate seri de discoteca, cand stricam bani cu duiumul pe prostiile lumii, nu tineam evidenta…azi cand trebuie sa mergem la adunare, sa punem bani la colecta, sa facem ceva pentru Domnul, stim foarte bine contabilitate…”.

    • Aha! Iată de unde vine înțelepciunea și adevărul! Că de la „fiii luminii” nu ne mai putem aștepta la prea mult…

    • Este mare diferență între a merge la adunare și A FI adunare, în toate zilele săptămînii și 24 de ore pe zi.

      A fi Biserica lui Cristos implică mult mai mult decît a fi prezent duminica într-un anumit loc la o anumită oră. Și, mult mai important, implică mult mai DIFERITE forme de existență creștină comunitară decît ce se întîmplă duminica.

      Excesul de duminicarizare poartă în el sîmburele distrugerii Bisericii…

      Liderii bisericilor vor avea de dat socoteală de mult mai multe lucruri decît de predicile lor duminicale…

      • Nu poate fi exces în ceea ce ține de părtășia adunării, după cum nu poate fi vorba de manipulare atunci când motivezi pe cineva la a face binele, sau a citi Scripturile (la timp și ne la timp), sau a te ruga (neîncetat).
        Modul dvs. de a gândi este… surprinzător, cel puțin.

  18. Oameni buni, nu confundati biserica cu concertele

    Nu toate activitatile care au loc in cladirea bisericii sint bisericesti…

    Mai mult… multe biserici au devenit sali de concert cu un pic de predica la sfirsit…

    Sa fim treji si sa spunem adevarului pe nume…

  19. apropo de concerte…. majoritatea tinerilor din bisericile noastre stiu sa cinte…DAR… cum stam la cultura biblica? Din ce cauza (de exemplu) majoritatea tinerilor adventisti ii ingroapa la acest capitol pe multi dintre tinerii nostri?

    Cite sute de ore se petrec in repetitii muzicale si cite ore in apologetica si studii biblice?

    Ar trebuii sa definim ce inseamna biserica si care este motivul ptr. care mergem acolo…nu numai sa mergem intr-o sala sa ocupam spatiul ptr. doua ore…

    • Gabi are perfecta dreptate. Muzica (mai) buna gasim si in alta parte. Dar sa nu patzim ca si Samuel odinioara… „Samuel slujea Domnului” iar vreo sapte versete mai jos spune ca „Samuel nu cunostea pe Domnul”. Sa nu ajungem o generatie de slujitori care fac slujbe in Casa Domnului dar care nu-L cunosc pe Domnul. Si poate nici Domnul pe noi.

    • Manuela ~faith-hope-love~ Răspunde 21 Decembrie 2012 la 11:42 AM

      2 ore numai concert si la predica mai ramane 15-20 minute.
      sa fim seriosi, mai este biserica ce a fost si cum ar trebui sa fie?!

    • Gabi, este nevoie de amandoua. Si de aprofundare in Biblie dar si de inchinare si pregatire pentru inchinare prin cantare.

      Sunt de accord cu tine cu privire la anumite deficience in cunostine biblice la tinerii nostri.

      Acesta este motivul #1 pentru care am deschis blogul http://www.delightintruth.wordpress.com care este spre folosul tinerilor Romani-Americani pentru educatie in teme biblice si pentru semnal de alarma cu privire la anumite probleme in biserica Laodiceana postmoderna.

    • @ Gabi
      Fracventezi studiul biblic la biserica de unde faci parte????

    • Si macar ce cinta- de ar fi de calitate–pacat ca-si petrec ore multe la repetitii ,plus timpul parintilor cu adusul copiilor la – Era odata un -as putea spune un- maestru- in educatia muzicala a copiilor care a promis ca va reveni– dar ?? Gabi poate sti motivul. Sa fie cumva si in adunari ceva motive politice ??

  20. Gabi, din cind in cind vin pe blogul acest asi citesc…si am constatat ca nu conteaza ce subiect se vorbeste, anumiti comentatori totdeauna au ceva de criticat si de comentat negativ.
    As fi curioasa sa stiu de pilda la subiectul asta, ce faci sau ce ai facut ca sa indrepti situatia. Ca Biblia spune ca tot ce vedem ca trebuie facut sa punem mina sa facem…ca doar de aia ne da Domnul intelepciune …nu sa criticam ci sa putem vedea unde sa punem mina sa ajutam. Daca niste oameni cara ceva greu si e gata, gata sa scape obiectul…si daca esti pe aproape si vezi situatia si esti sanatos cu doua miini, etc…care crezi ca ar fi datoria ta? Sa pui mina sa ajuti, nu? In Casa Domnului cred eu , care este Casa noastra a tuturora, daca gunoiul de la cos pute sau e asa de mult ca trebuie scos afara…si daca vezi cosul si simti mirosul, nu crezi ca ais i datoria sa iei atitudine? Imagineaza-ti ca fiecare credincios care ar trece pe acolo ar vocifera ca pute cosul de gunoi…la cine ajuta?
    Cite ore de apologetica si studii biblice ai donat bisericii si tinerilor? Daca nu cu tinerii atunci cu grupele mai mici. Stiu precis ca si in functiile cu copiii cele mai frecvente sint surorile care isi daruiesc timpul lor sa se ocupe cu copii. Una dintre problemele pe care baietii le au este ca nu au barbati model in scoala – in perioada cresterii. Uite ce oportunitati se deschid pentru lucrare…

    • Rodica Botan… I would rather not answer your question 🙂

      • gabi…sorry…You already did!

          • Vezi…gabe…nu-i nici macar folositor sa-mi raspunzi mie. Cine-s eu de fapt sa iti pun asemenea intrebari? Ar fo folositor insa ca oridecite ori o situatie apare undeva sa ne intrebam personal ce facem NOI ca sa rectificam problema. Critica singura nu ajuta si avem comunistii ca exemplu ca ei numa’ asta stiau …”critica si autocritica”. Biblia insa ne spune ca, credinta trebuie sa aiba si fapte. Si intrebarea de mai sus mi-am pus-o si eu si poate si altii. Domnul Isus a venit sa slujeasca si nu sa fie slujit. El si-a pus stergarul . Noi ar trebui sa fim foarte priceputi in folosirea stergarului.
            Si nu am scris commentul ala numai pentru tine ca nu esti singur – ai o companie aleasa din care toti facem parte de cele mai multe ori. Pacatele altora de obicei sint mai mari ca ale noastre, greselile altora sint de neiertat, gunoiul altora pute mai rau ca al nostru…traim cu gindul ca ce facem noi este mai important decit ce fac altii. O spun pentru mine…si daca se potriveste si altora- serviti-va; daca nu…iaca un exemplu prost din care sa invatati.

  21. Ok , de Craciun o observatie positiva 🙂

    Unul dintre motivele principale ptr. care bisericile romane conservatoare au o multime de tineri , este muzica (platforma cu cor , orchestre, fanfare..gasp gasp)

    Observati bisericile americane (in special) si cele romane care au sitemul de lauda si inchinare ,care involveaza un numar mai mic de participanti,si veti observa procentajul de tineret mult mai mic.

    In grupele corale si cei care nu au voce extraordinara sau nu sint instrumentisti de exceptie pot sa cinte, devin si ei parte din „lucrare”, formeaza prietenii , sint „vazuti”, stau in adunare, aud Evanghelia duminica de duminica…

    Dumnezeu foloseste diferite metode de a mintuii oamenii….

    • Am privit serbarea Nasteri Domnului pe virtual la voi la bis. fanfara ,orchestra, -ceva obisnuit–dar cind dirijorul de cor a luat toate baghetele –sa coborit cerul in bis si in inima mea –minunat. Ai dreptate, Dumnezeu foloseste metode diferite dar si oameni mai diferiti.(talentati)

  22. 1Frate Matasaru,
    mai doresc sa va spun ceva:
    nepotrivindu-ne chipului veacului ACOLO, sus, fiind in alt Veac,vom
    proslavi pe Dumnezeu prin cintari cu text adecvat, melodie, timbru, armonie la fel….deci totul imi va placea.

    Nu va exista deosebire ca acum, intre muzica de acasa si muzica de la Biserica,
    in ce priveste spiritul, inspiratia si principiul proslavirii lui Dumnezeu.

    Spunea cineva:
    „Muzica ritmată nu poate fi acceptata ca proslavind pe Dumnezeu deoarece este un element specific senzual, trupesc. Folosirea ritmurilor cu care sunt echipate orgile electronice trebuie sa fie descurajată.
    În muzica nu ritmul trebuie sa conduca, ci melodia.
    Mesajul evanghelic este cel care trebuie sa se transmită prin muzică. De aceea textul trebuie sa fie clar, exprimat in cuvinte alese cu grijă, corect gramatical, și potrivit în ce privește accentele fonetice.
    .Biblia incurajeaza mai mult cîntarea decat ascultarea.”
    Marea prolema a adunarilor noastre ramine ceea ce am spus mereu:
    Biblia incurajeaza cintarea,
    ori noi suntem obligati sa tacem in biserica si sa ascultam cite 2 ore de sarbatori
    ceea ce altii cinta.
    Va spun drept, ca daca aveam loc, ma culcam, ma apucase un somn , o stare de letragie, numai din aceasta pricina.
    Va spun sigur ca Nimanui nu-i pasa, dar in cer nu va mai fi asa, pentru ca Il vom proslavi pe Dumnezeu in cintare impreuna, pentru ca doar ACOLO, CUIVA ii va pasa cu adevarat de noi(oi)
    Aaa, ce vor face atunci cintaretii nostri?
    Multa binecuvintare va doresc dvstra si tuturor celor care iubesc venirea Domnului.

    • Pt. sora Eliza.

      Ati spus „Muzica ritmata nu poate fi acceptata….” Sora draga, dv. cunoasteti Ps. 150 ?

      „Laudati pe Domnul,…laudati-L pentru ispravile Lui cele mari, laudati-L dupa marimea Lui nemarginita! Laudati-L cu sunet de trambita, laudati-L cu alauta si arfa ! Laudati-L cu timpane si jocuri, laudati-L cantand cu instrumente cu coarde si cu cavalul, laudati-L cu chimvale sunatoare, laudati-L cu chimvale zanganitoare! Tot ce are suflare sa laude pe Domnul!”

      Asa am gasit scris in Biblia mea. Sunteti sigura ca cei care au cantat (mai sus)sunt plini de Duhul Sfant? Nu sunt pentru exagerarile muzicii contemporane, dar nici pentru stilul „bisericesc”, pot eu sa stiu daca dupa acea muzica nu sau baut cativa l.de vin, iar noi spunem: Asta da cantare. Sora Eliza, inima conteaza, este plina de Duhul Sfant, sau este plina de duhul lumii? Daca e vorba de cer, nu cine si cu ce canta, altceva conteaza:”Nimic intinat si spurcat, nu va intra in Imp. lui Dumnezeu” Eu zic, noi cei mai in varsta, sa-i indrumam pe cei mai tineri spre calea sfinteniei, nu sa le impunem preferintele si parerile noastre (vechi), si Domnul prin Duhul sau cel Sfant, va lucra la inima lor. (bay de way, eu sunt penticostal)

      Sa aveti un weekend binecuvantat!

      • Corectare: (by the way) Uneori incurc romana cu engleza.

      • @Stefan–Eu nu vreau sa supar pe nimeni i-mi spun doar parerea mea personala–i-mi place muzica care transmite si cu cuvinte stari sufletesti,cu indemnuri la pocainta,imnuri de lauda la adresa Lui Dumnezeu etc. Daca pun in cumpana cintecele de top cu chitari ,reflectoare,fumuri ,lumini cintate de crestini tatuati pina in git si inelati de la urechi pina in limba-prefer un cintec simplu si armonios insuflat din trairea tragica si autentica a autorului. Se cinta cu alaute ,coarde timbale pe timpul lui David –dar nu in cortul intilniri– insasi preotul era legat cu funie la picior – de unde rezulta -FRICA DE DOMNUL–nu putem veni oricum si cu orice in fata Lui Dumnezeu.- Happy new Year! and God bless you

        • 11 În clipa când au ieşit preoţii din Locul sfânt, căci toţi preoţii de faţă se sfinţiseră fără să mai ţină şirul cetelor,
          12 şi toţi Leviţii care erau cântăreţi: Asaf, Heman, Iedutun, fiii şi fraţii lor, îmbrăcaţi în in subţire, stăteau la răsăritul altarului cu chimvale, alăute şi harfe, şi aveau cu ei o sută douăzeci de preoţi care sunau din trâmbiţe;
          13 şi când cei ce sunau din trâmbiţe şi cei ce cântau, unindu-se într-un glas ca să mărească şi să laude pe Domnul, au sunat din trâmbiţe, chimvale şi celelalte instrumente, şi au mărit pe Domnul prin aceste cuvinte: Căci este bun, căci îndurarea Lui ţine în veci! în clipa aceea, casa, şi anume Casa Domnului, s-a umplut cu un nor.
          14 Preoţii n-au putut să mai stea acolo ca să facă slujba, din pricina norului; căci slava Domnului umpluse Casa lui Dumnezeu.

          Se pare ca Dumnezeu nu e atat de deranjat de multimea instrumentelor pe cum sunt unii din noi.Ce sa facem… fiecare cu traditia lui.

          • Asa este Gabriel. Ai pus punctul pe „i”, de fapt cineva a spus, „noi nu trebuie sa aparam leul din cusca (Cuvantul), doar sa-L lasam liber, ca se apara El singur”
            Fratele Bogdan, sa nu creada ca sunt de acord cu Lady Gaga, cu lumini colorate sau fumul artificial, dar stiu ce inseamna „prezenta Lui”. Ma tem ca unii care scriu pe blog, nu stiu ce inseamna adevaratul botez cu Duhul Sfant, bucuria „negraita si stralucita” care depaseste orice manifestare a firii pamantesti ( sunt de acord ca dansul la evrei a fost altceva decat cred unii). In Noul Legamant, (frate Mike) nu e nevoie sa-l „legi de picior” pe cel ce intra in prezenta Domnului. Noi suntem in prezenta Lui tot timpul! Sora Eliza, nu avem muzica de acasa, si muzica de biserica, inima noastra trebuie sa fie un Templu din care sa se inalte tot timpul laudele Domnului. „Voi binecuvanta pe Domnul in orice vreme, lauda Lui va fi TOTDEAUNA in gura mea” (Ps. 34-1) Ai dreptate ca la biserica ar trebui sa cantam cu totii.

            Atat fratelui Ionescu, cat si voua, va doresc din inima un An Nou binecuvantat, multa sanatate, si spor in lucrul Domnului.

          • @Gabriel asta am spus si eu -muzica inpreuna cu corul care transmite ceva inteligibil-lauda si preamarirea adusa Domnului- exact ca in versetul# 13 . God bless you .

          • @ Mike
            cantarea de lauda sta bine celui neprihanit.Neprihanitul nu poate sa cante cantari lumesti. Nici nu e primita de Dumnezeu.

      • Frate Stefan Matasaru

        Un pic de studiu asupra Psalmului 151 sau a pasajelor din Cronici care explica muzica in templu ( daca tot luam exemplul Vechi Testamental) ar demostra ca instrumentele din Psalmul 151 nu sint mentionate de David in Cronici unde se descrie muzica din Templu.

        Furthermore, termenul de „dans” tot din Psalmul 150 poate sa fie translatat si ca un tip instrument muzical ….

        In Cronici 23:25-31 se pare ca David a uitat sa mentioneze „dansul” ca o forma de inchinare

        Si inca ceva, esteo mare diferenta intre inchinarea la templu si petrecerile evreiesti inafara Templului..

        Sa nu mai vorbim ca miscarile de dans la evrei erau complect diferite de „lambada” sau tangourile „crestine” de gen Peniel/TBN

        Sa nu amestecam miscarile evreilor cu miscarile lui Lady Gaga

  23. Gaby cine a scris psalmul 151?

    • Frate Matasaru,
      eu nu doresc ochi pentru ochi, ca in V.T. . 🙂
      fiind in NT, unde inchinarea este plina de simplitate;
      noi nu cintam ca David, pt ca nici nu dorim sa curvim ca David, sau sa ucidem, ca tot vom fi iertatiApoi David cinta pe munti nu in Casa Domnului.
      Cred ca in Casa Mea de Rugaciune , Domnul nu vrea zanganeli si timpane;
      asta era inainte de Cincizecime;
      eu sunt in Nou legamint si cred ca niciodata ceea ce are la baza
      O Cruce nu aduce zimbete si spectacole, batai nebune din picior;
      pentru ca noi daca nu omorim firea, vom merge cu ea, la locul destinat ei, in iazul de foc.
      Astazi a predicat la noi frBelciu Busuioc din Australia, a spus , cu glasul in lacrimi:
      ” jos specatcolul, jos firea,
      nu va inselati singuri, specatacolul nu inseamna inchinare;
      multi, fff multi membri ai bisericilor nu sunt nascuti din nou,
      pocaiti va si verificati va daca sunteti nascuti din nou,
      daca nu s-a produs schimbarea in viata voastra, Nu Sunteti Nascuti din Nou.
      Ati invatat sa va rugati, sa cintati, paote sa si predicati, dar neavind nasterea din nou.”
      Pentru mine toata predica a fost ca un raspuns de la Domnul,
      m-am rugat cu lacrimi pt mine si biserica;
      sa se vada Slava Sa in Biserica si in viata mea;
      dupa tot ce a fost de sarbatori, a fost ca o curatire, venita de la Duhul Sfint, a carui prezenta s-a simtit in adunare.
      Ce inseamna toate astea?
      Ca specatacolul e facut din firea paminteasca, in locul ceresc;
      locul unde trebuie sa te descalti( de fire) e un loc sfint, unde trebuie sa se vada numai gloria si slava Fiului.
      Fr Matasaru, ati inteles ca eu impun ceva tinerilor?
      o nu, nu am calitatea asta, nu sunt pastor. 🙂
      spuneti ca ei se vor schimba…si ca Duhul va lucra?
      Pai asta este ,ca se cinta fara a fi avut loc nasterea din nou;
      exact ce spunea fratele azi in predica la noi.
      Toata instrumentatia din VT unde se cere ochi pentru ochi si dinte pentru dinte, nu se regaseste in NT al Domnului Isus Hristos,
      care a trait sarac si umil, si nu si cauta slava Sa, ci o dadea toata Tatalui din Cer, care cinta impreuna cu apostolii o cintare noua.
      Pavel vorbeste despre descoperiri, daca are cineva, o cintare altcineva.
      Vreti sa va spun ceva care m-a socat si poate soca pe oricine?
      Un soc teribil:
      pastorul de tineret a facut pe tineri de rusine in fata adunarii pline(peste 1200locuri) de sarbatori, lucru f neintelept,
      spunind ca ei nu citesc Biblia;
      intrebindu-i care a citit acum o zi, acum doua, acum o saptamina, acum o luna…n-a raspuns nimeni.
      Ce duh pot transmite Bisericii acesti copii,
      prin inchinarea lor absolut paminteasca?
      Cum de nu au drept carte de capatii, Cartea Imparatului?
      cine sa-i schimbe si cum sa fie ei tarnsformati daca nu urmaresc Cuvintul?
      A citesc psalmii si dau cu instrumentele(tobe. 😦
      Am stiut ca nu sunt ei tocmai cum trebuie, dar la asa ceva nu m-am asteptat, a fost un soc;
      pai ce facem cu copiii astia?
      ii punem sa cinte in fata la CINA, cind ei is pe nicaieri?
      II punem sa cinte, dar esentialul, Viata lor vesnica, unde e?
      Ii lasam sa creada ca daca s-au botezat sunt bine, pt ca i-am botezat fara a fi constatat ca au fost nascuti din nou.
      Intelegeti ca aceste muzici sunt fire pina -n dinti, din acest motiv?
      Mi-e mila de ei , ce fac pastorii care pina la urma mai iau si bani pt pastorire, care nu insemna doar predicare ,
      ci Conducere !
      conducere pe Cale?
      e simplu doar s a predici.
      de ce nu i-a invatat pastorul de tineret sa citeasca, desi un nascut din nou, este imposibil sa nu aiba dorinta fierbinte de a citi zi de zi Cartea.
      Este vorba de viata si de moarte!
      repet:
      cei nascuti de sus, cinta o altfel de cintare;
      daca gresesc, inseamna ca si Biblia greseste, pentru ca ea spune „cintau o cintare NOUA”
      Sunt zile cind ne bucuram, mai ales cind nu s sarbatori;
      cind locul sfint de inchinare este un loc binecuvintat,
      fiind multi absenti, deci si multe duhuri lipsa.
      Pai degeaba discutam noi de muzica, pastorul trebuie sa aiba autoritate divina si ,DA, sa impuna felul in care trebuie sa se faca inchinarea in Casa de Rugaciune a Domnului Hristos.

      • „Nu cantam ca David, pentru-ca nici nu vrem sa curvim ca David”

        F. ciudata expresie, e ca si cand aruncam peste bord iertarea si Harul lui Dumnezeu daruit, e ca si cand datorita acelui pacat, anulam tot ce ne-a spus David prin Cuvantul Domnului. Tot asa am puta spune ca nu luam nimic din ce a scris Ap. Petru, pentru-ca s-a lepadat de 3 ori de Mantuitorul lui. Ar fi asta corect sora Eliza ? In legatura cu ce ati spun despre copiii dela biseria, nu prea cred ca ca nu au citit Biblia atata timp. Mai degraba cred ca a fost un gest de modestie, sau poate ca le-a fost rusine sa se pronunte in public. Chiar daca ar fi asa, nu ar fi numai vina lor. Dece nu va implicati chiar si d-voastra, cerand pastorului permisiunea sa tineti un studiu Biblic cu tinerii? Sau credeti ca nu o sa va dea voie, pentru-ca femeile nu au voie sa slujeasca? Iertati-ma sora Eliza, dar nu cred ca e drept sa folosim aceasta libertate de exprimare pentru a forta cuv. Scripturii sa spuna ce vrem noi. Va rog consultati-va cu pastorul dv. si spuneti-mi daca nu am dreptate. Domnul sa va binecuvinteze,(si sa nu se mai intample, sa va bucurati mai mult cand la adunare sunt mai putini)

        • Sorry,
          nu sunt chemata sa fac studii cu tinerii. 🙂
          ma rog pt ei;
          nu ati citit atent, spuneam ca insasi pastorul lor a afirmat ca nu citesc, nu era vorba de modestia lor, cred ca si el are o vina, dar si-a dat demisia .
          Nu ma bucura starea lor defel, de aceea , voi spune pastorului,sa faca ceva, avind si el un tinar baiat,
          sa nu-i lase de izbeliste in aceasta vreme, cind ispitele pt tineri sunt mult mai feroce as zice.
          E trist ca ne adunam ca sa ne „umflam” de tot ce se poate,
          dar asta se intimpla in sarbatori, stia Domnul asta, de ne-a spus ca ii e scirba de zilele noastre de sarbatoare.
          Sa se indure Domnul de noi toti, sa traim in ascultare, sa umblam in cararile vechi.
          „Ma bucur cind is mai putine duhuri”si asta se intimpla cind vin mai putini care o fac doar sa si aline constiinta, peste saptamina, poate ca gresesc, o sa ma mai gindesc la asta; dar atunci prezenta Celui prea ianlt nu e inabusita.
          Si ma voi ruga sa si arate Domnul slava Sa in Biserica,
          in viata mea si in casa mea, si a fratilor.
          Si,, daca vreti , fr Matasaru rugati-va si pt mine.

          • Va promit, sora Elisa, o sa ma rog pt. d-voastra, si pentru biserica d-voastra. (si dv. pentru noi) E nevoie sa ne rugam unii pentru altii, cu-adevarat traim vremuri grele. Sa auzim de bine, si…. LA MULTI ANI !

    • Exista si Ps 151?. 🙂
      e ultimul dupa ultimul?. 🙂

Trackbacks/Pingbacks

  1. Un comentariu pe blogul lui Cristian Ionescu – 26 decembrie 2012 « Romania Evanghelica - 26 Decembrie 2012

    […] Alin Cristea: Este mare diferență între a merge la adunare și A FI adunare, în toate zilele săptămînii și 24 de ore pe zi. […]

Lasă un răspuns

