A. W. TOZER: MANIFESTĂRILE SPIRITUALE ȘI DILEMA ÎNTRE AUTENTIC ȘI SĂLBATIC (ENGLEZĂ ȘI ROMÂNĂ)

tozer

DISCLAIMER: Înainte de a citi rândurile care urmează, trebuie să fim conștienți că orice manifestare spirituală poate fi contestată în baza faptului că pentru unii este bizară. În Scripturi găsim multe cazuri în care, sub puterea Duhului Sfânt, oamenii lui Dumnezeu au părut ieșiți din comun (apostolii în ziua Cincizecimii au fost considerați ca beți). Între lucrarea nealterată a Duhului Sfânt care acționează spontan, fără incitări sau provocări din exterior și nu după modele lumești pe de o parte și manifestările sălbatice ale unor grupuri de creștini care își zic carismatici dar imită nebuniile lumii, distincția este clară și nu poate fi confuzie. Indiferent de ceea ce a dorit să comunice Tozer (a cărui poziție despre vorbirea în limbi era ”seek not, forbid not”, adică ”nu o căuta, nu o opri”), istorioara de mai jos este o avertizare clară pentru mișcarea penticostală, pentru a se feri de extreme, dar nu a fi intimidată departe de lucrarea autentică a Duhului Sfânt și a darurilor spirituale.

HOLY SPIRIT: WILD-EYED FANATICS

”Do not quench the Spirit. Do not despise prophecies. Test all things; hold fast what is good.” – 1 Thessalonians 5:19-21

This is a crude illustration, but let me tell you what we did after planting a field of corn when I was a young fellow in Pennsylvania. To save the field of corn from the crows, we would shoot an old crow and hang him in the middle of the field. This was supposed to scare off all of the crows for miles around. The crows would hold a conference and say, „Look, there is a field of corn but don’t go near it. I saw a dead crow over there!”

That’s the kind of conference that Satan calls, and that is exactly what he has done. He has taken some fanatical, weird, wild-eyed Christians who do things that they shouldn’t, and he has stationed them in the middle of God’s cornfield, and warns, „Now, don’t you go near that doctrine about the Holy Spirit because if you do, you will act just like these wild-eyed fanatics.” The Counselor, 63

„Keep us, Lord, from shying away from such valuable truth and experience as the ministry of the Holy Spirit because of the excesses of a few fanatics. We lose too much, and we can’t afford the loss. Amen.”

DUHUL SFÂNT ȘI FANATICII SĂLBATICI

”Nu stingeţi Duhul. Nu dispreţuiţi prorociile. Ci cercetaţi toate lucrurile şi păstraţi ce este bun.” – 1 Tesaloniceni 5:19-21

Este o istorioară destul de puerilă, dar permiteți-mi să vă spun ce făceam noi după plantarea unui lan de porumb, pe când eram un tinerel în Pennsylvania. Ca să păzim lanul de porumb de ciori, împușcam o cioară bătrână și o atârnam în mijlocul lanului. Acest lucru avea menirea să sperie toate ciorile câteva mile în jurul lanului nostru. Ciorile organizau o conferință și spuneau cam așa: ”Uite, acolo este un lan de porumb, dar să nu vă apropiați de el. Am văzut o cioară moartă atârnată acolo!”

Cam acesta este tipul de conferințe organizate de satan și este exact ceea ce face și el. A luat câțiva fanatici, ciudați, creștini sălbatici care se manifestă cum nu ar trebui și i-a așezat în mijlocul câmpului cu porumb al lui Dumnezeu. Avertismentul sună cam așa: ”Nu vă apropiați de doctrina despre Duhul Sfânt pentru că veți face exact ca acei fanatici sălbatici.” The Counselor, 63

”Nu ne lăsa Doamne să stăm departe de așa valoros adevăr și experiență cum este lucrarea Duhului Sfânt, scuzându-ne din cauza unor sălbatici. Am pierde prea mult și nu ne putem permite această pierdere. Amin.”

Click pe imaginea de mai sus pentru sursă.

About Cristian Ionescu

Pastor Elim Romanian Pentecostal Church Chicago, USA

13 răspunsuri to “A. W. TOZER: MANIFESTĂRILE SPIRITUALE ȘI DILEMA ÎNTRE AUTENTIC ȘI SĂLBATIC (ENGLEZĂ ȘI ROMÂNĂ)”

  1. Multi nu umbla cu cioara moarta , ci cu cioara vopsita….

    Si acei care nu umbla cu nici o cioara si au porumbelul , uita sfatul apostolului Pavel din corinteni 14 :23
    De aceea, dacă se adună întreaga biserică și toți vorbesc în limbi și intră cineva care nu înțelege sau niște necredinicioși, oare nu vor spune ei că v-ați ieșit din minți?

    Daca citim fapte 2 , acuzatia ca ar fi beti nu a venit ca urmare a urletelor, a caderilor pe spate , a exteriorizarilor salbatice, horelor sau dansurilor , ci a faptului ca vorbeau in limbi. Bineinteles ca atunci cind auzi o multime de oameni vorbind in limbi diferite auzi numai o bolboroseala neintrerupta
    In special daca nu intelegi nici una e normal sa vi cu concluzia ca oamenii sint beti.

  2. Ma bucur ca a inceput sa apara fratele minunat AW Tozer cu scrierile sale minunate.
    Este inconfundabil, ma bucur de cite ori vad ca este cunoscut.
    Domnul i-a dat talantul scrierii, dupa ce a avut plinatatea Duhului Sfint.

  3. Pai aici e ….buba d-nule pastor.Cum deosebesti pe cineva care are acest dar al Duhului Sfant de cineva care …doar se lauda ca-l are.E o tema sensibila.
    Dupa umila mea parere,un criteriu sanatos de evaluare ar fi smerenia,care tot dupa a mea parere este a doua virtute crestina dupa ….iubire.
    Nu sunt protestant,dar va citesc uneori.Nu ma pot abtine sa nu va intreb ceva:
    In opinia dumneavoastra,considerati ca acest dar,pogorare(cum vreti sa-i spuneti)a Duhului Sfant poate sa apara sa zicem si la alta denominatiune in afara de cea a dumneavoastra,sa spunem la ortodoxi,catolici etc.
    Si ca incheiere voi spune o povestire scurta(na,….fiecare se lauda cu ,….caii lui)dar foarte sugestiva.
    Se spune ca Siluan Athonitul(foarte respectat dealtfel in ortodoxie)…..un calugar fara multa carte, aflindu-se in compania unor teologi renumiti si unde se discutau teme foarte inalte teologice,le-a pus urmatoarea intrebare :
    -Cum vorbesc cei desavarsiti?….si pentru ca neraspunzand nimeni, a fost rugat sa dea un raspuns,el a zis:
    -Nu vorbesc,nimic de la sine ci doar ceea ce le da Duhul sa vorbeasca.
    Pe mine m-a frapat,acest raspuns,pentruca sa fim sinceri cati dintre noi,daca e sa ne analizam sincer ,putem sa spunem ca :”Vorbim ‘doar’ ceea ce ne da Duhul sa vorbim.
    Pentru mine unul e un lucru dificil de inteles,desi m-am gandit adesea la asta.
    Nu stiu,daca veti publica acest comentariu(desi m-as bucura),c-am vazut pe aici ca-i
    putin…. fundamentalista lumea.
    Nu doresc un pinpong pe contre,doar niste pareri sincere,ale unora mai cititi ca mine.
    Promit sa nu mai intervin,doar va urmaresc(cand sunteti …..interesant)
    Cu ganduri bune tuturor.

    • @ Dumitru
      Înțeleg linia dvs. de gândire.
      Să vă întreb și eu: cei ce nu cred ca dvs. vor ajunge în rai?
      Dacă spuneți că nu, vă vor sări în cap ecumenicii și liberalii. Dar eu vă voi respecta și dacă vă consider rătăcit, știți de ce? Fiindcă credeți în ceea ce credeți. Fără exclusivism, adevărul nu mai e adevăr. Asta nu înseamnă că nu puteți liniștit trăi de mine, sau că dacă aveți alt crez suntem vreun fel de dușmani. Nici pomeneală!

  4. Ca de fiecare datä a-ti adus in discutie un subiect foarte sensibil dar in acelasi timp necesar.Dacä poate fi clarificat?Pentru unii da pentru altii nu.

    Dar care sänt unii si care sänt altii?

    Unii näscuti din nou din apä si din Duh, umblä in curätenia inimii lor inaintea Domnului , iubesc Calea mäntuirii si pe semenii lor, ascultä Cuväntul si-L implinesc, multumesc Domnului pentru toate lucrurile,au fricä de Dumnezeu, nu mai sänt ai lor, cer Duhul si-L primesc.Acestia sänt copiii Domnului care au parte de promisiunile Lui.Ei sänt slobozi in Hristos.

    Acestia sint unii care träiesc prin Duhul si umblä prin Duhul avänd parte de darurile Tatälui ceresc bucurändu-se cu ele aici pe pämänt si vor avea parte de mäntuirea sufletelor lor sus in cer…

    Altii umblä amestecati cu lumea si-si fericesc firea prin implinirea poftelor.Ei proclamä si träiesc o libertate care äi amestecä din nou cu lumea.Libertatea in Hristos nu le este indeajuns este prea strämtä(ingustä) pentru cä firea vrea sä se infrupte din ,,dulceata” päcatului.Astfel sänt lipsiti de roadä pentru cä mläditele despärtite de Vitä nu pot sä aducä roadä.Unde lipseste Duhul lipseste si roada.Färä cäläuzirea Duhului se ajunge la cioara moartä atärnatä in mijlocul holdei roditoare( räsul sfänt,cäderi spectaculare pe spate,bolboroseli pe ritmuri de hip hop,manele etc). Orice manifestare venitä prin ei este o manifestare sträinä Duhului.Lucreazä impotriva Duhului ca sä discretideteze adevärata lucrare a Duhului Sfänt.

    Acestia sänt altii care träiesc o minciunä acum aici pe pämät si care i-si vor primi pedeapsa in ziua judecätii.

  5. Holy spirit a aparut acum citeva luni la Perla Suferintei, pretul e dupa banii „romanesti”
    fiind doar 12 lei, se numeste Sfetnicul;
    este o carte care cuprinde tot ce ar trebui sa stim despre Duhul lui Dumnezeu,
    fiind si f ziditoare.
    Editura trimite carti si in USA, cine doreste, in lb.romana bineinteles.
    Sunt deja peste 20 de carti traduse, unele sunt scrise in Chicago. 🙂

  6. Am citit în Patericul egiptean ceva interesant. La Antonie s-au adunat mai mulţi pentru studiu Biblic, părtăşie. A citit o listă a darurilor Duhului Sfânt şi-antrebat: care dar este cel mai important? Argumentat Biblic, unii au răspuns că proorocia, alţii altele; la urmă, Antonie a zis: cel mai important dar este deosebirea Duhurilor.

    Astfel, zic eu, tot cu ajutorul Duhului vom cunoaşte ce este manifestare falsă sau ce este veritabil.

  7. O pildă şi mai interesantă decît a lui Tozer, am auzit într-o predică a fratelui Zac Poonen:

    Unii zic că decît s-avem falşi prooroci, demoni vorbitori în limbi, mai bine n-avem deloc, nici o manifestare a vreunui duh, fie el şi Duhul Sfânt. Asta e ca şi cum ar zice că mai bine să n-avem electricitate decît să riscăm un incendiu. În unele oraşe se-ntîmplă cazuri de electrocutare, decese sau incendii datorate circuitelor electrice. Satele care nu au curent electric deloc sunt scutite de astfel de neplăceri. Totuşi, e mai util s-avem electricitate decît să n-avem deloc. Deci e mai bine s-avem manifestările Duhului Sfânt decît să n-avem nimic.

  8. In acest timp de confuzie spirituala (cind fiecare pretinde ca detine „cheile imparatiei”) sa nu uitam simpla masura de autenticitate data de Mintuitorul „….dupa roadele lor ii veti cunoaste”

  9. Daca tot vorbim de Duhul Sfint, si cind sunt autenice darurile,
    am notat citeva spicuiri din predica de astazi, despre ceea ce nu este Biserica.
    „Biserica este un spital”(pt ca acolo trebuie sa se nasca oamenii din nou,
    daca nu sunt nasteri , nu e biserica)
    „Nu e salon de infrumusetare” unde mai tai, mai rotunjesti, mai vopsesti,
    in loc sa se faca o transformare totala, un alt om.
    „Nu e sectie de reanimare” unde vii cind ai necazuri si incerci sa te linistesti”.

    • Desi nu am stiut ce a spus W. Tozer despre doctrina si manifestarea Duhului Sfant, povestea aceea cu cioara, se aseamana intru-catva cu ce am spus despre trezirile harismatice. Asa este, deavolul zice, „nu va apropiati de doctrina despre Duhul Sfant, pentru-ca veti face exact ca acei fanatici salbatici”. Foarte bine s-a spus in comentariile de mai sus: 1) „dupa roade vom cunoaste”, si 2) „mai mult decat oricand avem nevoie de darul deosebirii duhurilor”. Tozer a spus un adevar ca: „scuzandu-ne din cauza unor salbatici, am pierde prea mult, si nu ne putem permite aceasta pierdere”. Inteleg ce a vrut el sa spuna, pentru-ca sunt crestini conservativi care de frica sa nu cada in extreme gresite, ar putea sa acuze manfestari reale ale Duhului Sfant, daca nu se potrivesc cu experientele, si tiparul lor de gandire.

  10. Duhul Sfint nu are tipare, este intotdeauna Original,
    numai omul le are, de aceea are nevoie de sfintenie,
    care este data numai de catre Duhul lui Dumnezeu.
    De ce ne cladim bisericile pe firea omeneasca,
    de ce punem atita pret pe ceea ce Domnul a repudiat,
    pentru ca oamenii nu sunt invatat sa moara in Hristos,
    lucru care se poate face numai prin Duhul Sfint,
    si -i lasam sa traiasca in firea mu-ri- bun-da!
    Nu apreciem valorile lui Hristos pentru ca nu avem Duhul LUI
    si introducem in biserica evanghelica, cu gratie, valorile lumii:
    reputatia, celebritatea, care tin locul valorii vietii vesnice.
    Cum spune Iacov, cautam la fata omului.
    Cind intra primarul in biserica, parca ar intra vreun sfint;
    cind intra un sarman, ne strimbam ca miroase greu.
    Oare mai conteaza atunci daca avem intradevar daruri?
    daca ne lipseste esentialul?

  11. Duhul Sfint nu are tipare, omul este acela care, neavind originalitatea Duhului
    se manifesta in firea sa, cautind sa faca cum crede ca e mai bine, dar fara ca sa auda
    soapta care-i spune ce este de la Domnul si ce nu.
    „De ce ne cladim bisericile pe firea paminteasca, si punem pret pe lucrurile pe care
    Domnul le-a repudiat atit de mult si dispretuim lucrurile pe care EL le apreciaza?
    pentru ca nu stim sa murim in Hristos, si nu invatam pe ceilalti sa moara, ci sa traiasca in natura firii umane muribunde”(AW Tozer-Dumnezeu in urmarirea omului”)
    Dumnezeu a declarat niste valori false, dar noi le luam inapoi in biserica evanghelica,
    cautind aprobarea unor oameni cu reputatie sau celebritate, politicieni, care s-au convertit.
    De ce?
    pentru ca nu avem darul discernerii duhurilor, lucru care face sa fie posibila diferentirea valorilor, a lucrurilor autentice si atunci credem ceva,
    dar nu intram pe linia valorilor lui Dumnezeu;
    asa incit vrem sa asiguram slava Printului Vietii prin faima trecatoare a unor oameni
    muritori, slavind pe oameni pentru a spori slava bisericii.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: