CETATEA LUI DAVID ATUNCI, APOI ȘI ACUM (JURNAL DE CĂLĂTORIE – 3)

După ce am servit micul dejun, ne-am grăbit să ajungem la un muzeu deosebit de interesant. În vreme ce altele sunt construite, acesta a fost și continuă să fie… dezgropat. Ghidul, un evreu cu cipilică, foarte ortodox, a fost excelent. Mai puțin m-a impresionat cu faptul că toate datele istorice le-a prezentat sub formă de BCE și CE (înainte și în era noastră), aducându-mi aminte încă odată de faptul că l-au respins pe Mesia. Pe de altă parte m-am îndulcit puțin gândindu-mă la faptul că necredința lor a deschis calea pentru noi, neamurile.

Pe lângă multele prezentări deosebit de interesante, una mi-a atras atenția în mod special. Chiar la început, pe când eram sus pe platforma de unde se vedea toată cetatea înconjurată de panorama uimitor de frumoasă a dealurilor din jur, ghidul ne-a vorbit despre două perspective profunde și actuale.

Citându-l mai întâi pe David, ne-a explicat ceea ce l-a inspirat pe poetul-împărat atunci când, foarte aproape de locul unde ne aflam noi, a privit de jur împrejur și a comparat dealurile care înconjoară cetatea dincolo de valea Chedron cu prezența lui Dumnezeu care înconjoară și protejează Ierusalimul și poporul Său.

Patru sute de ani mai târziu, Ezechiel privește din același loc, aceeași panoramă, dar ajunge la o concluzie diferită. Cetatea și dealurile din jur arată pentru profet, inspirat de Duhul lui Dumnezeu, ca un popor lepădat, împresurat de dușmani, ca într-o oală în care sunt fierți.

Ghidul s-a oprit la atât. S-a lăsat o tăcere asurzitoare… În acel moment, m-am abținut să îl întreb ce vede el acum, privind aceleași imagini ca împăratul David, ca profetul Ezechiel, probabil din același loc. Nu știu ce mi-ar fi răspuns. Un lucru știu. Când poporul lui Dumnezeu a căzut în idolatrie, a căzut primul Templu, urmat de robia babiloneană. Când l-au respins pe Domnul Isus, a căzut al doilea Templu, urmat de diaspora celor două milenii ale… erei noastre (după Hristos!!!). Al treilea Templu va fi desacralizat de anticristul pe care îl vor confunda cu așteptatul Mesia. În timp ce luam masa de prânz într-un restaurant evreesc, l-am întrebat pe chelner (și acesta evreu cu cipilică) care sunt semnele pe care ei le așteaptă pentru a-l identifica pe Mesia. Răspunsul lui a fost că ei îl așteaptă pe cel care le va aduce pacea. M-am înfiorat! În Daniel scrie că exact acesta va fi legământul pe care omul fărădelegii îl va aduce poporului ales.

Cu două mii de ani în urmă, călare pe un măgăruș, Domnul vieții, Împăratul din seminția lui David intra în cetatea de scaun pentru a-i aduce pacea. Le-a spus cu tristețe: ”Pe Mine care vin de la Dumnezeu, în Numele Tatălui, nu mă primiți; va veni unul de la el însuși și pe acela îl veți primi”.

Oare ce înseamnă astăzi frumoasa cetate și dealurile care o înconjoară?

În timp ce am revenit pe platforma de unde plecasem câteva ore mai devreme, am auzit pocnituri ca de petarde și fum de pe dealul din fața noastră. Era o zonă palestiniană, unde se pare că a fost necesară intervenția forțelor de securitate israeliene. Am înțeles că aceste acțiuni sunt destul de frecvente. Mai mult, în interiorul orașului vechi, sunt cartiere de musulmani care ar putea câștiga sume fabuloase dacă și-ar vinde proprietățile. Evreii de-abia așteaptă să le cumpere (uneori cu un cec în alb!). Nu se poate! Palestinienii care s-ar încumeta să-și înstrăineze casele, sunt în pericolul de a dispărea! Dușmanul este și pe dealurile din jur dar și în interiorul cetății. În fiecare zi am trecut de cel puțin cinci ori prin puncte de control ca la aeroporturi.

Chiar acum când scriu aceste rânduri, de la fereastra hotelului văd cupola moscheei de pe muntele Moria (unde a fost Templul) și aud zbârnâind în megafoane chemarea la rugăciune pentru musulmani. Puțin mai aproape se află turla unei biserici imense din care, la întrecere cu vocea pițigăiată și melodia unduită a imamului, clopotele răsună strident. În acest timp, la evrei a început Sabatul…

Să continuăm să ne rugăm pentru pacea (adevărată) a Ierusalimului!

About Cristian Ionescu

Pastor Elim Romanian Pentecostal Church Chicago, USA

7 răspunsuri to “CETATEA LUI DAVID ATUNCI, APOI ȘI ACUM (JURNAL DE CĂLĂTORIE – 3)”

  1. ” Al treilea Templu va fi desacralizat de anticristul pe care îl vor confunda cu așteptatul Mesia.”
    Exact asta credem noi ortodocsii.
    ( Nu publicati asta, ca o sa fiti criticati de darbysti).

  2. Pace frate Cristian. Nu ştiu cu ce să încep. Nu doresc sub nici o formă să vă supăr, pentru că vă apreciez ca şi slujitor al lui Dumnezeu.V-am urmărit de câteva ori pe postul de televiziune Credo TV şi mi-au plăcut mesajele dvs. Însă am citit pe internet ceva despre dvs, şi nu ceva de bine. (…)

    • Internetu-i plin de minciuni ( o informatie se verifica din mai multe surse, care trebuie sa fie independente). Mai bine ne-am judeca pe noi, decat sa aruncam cu noroi in altii.

    • Dragã Paul,
      Doresc sã te asigur cã atacurile pe care le-ai citit sunt niste atacuri nefondate.
      1. Eu locuiesc cu familia în casa de care e vorba asa cã nu poate fi vorba de investitie.
      2. Este adevãrat cã am împrumutat bani contra valorii proprietãtii, dar nu I-am reinvestit ( de aceea nu apar alte proprietãti în contul nostru). Am folosit banii pentru renovarea casei. Nu este vorba de 500 de mii, deoarece pretul initial al casei a fost de aprox. 327,000.
      Faceti differenta.
      3. Sunt în proces de refinantare ceea ce este legal si normal pentru coborârea ratei de interes.
      Din nefericire, persoana care lanseazã atacurile este plinã de rãutate dar si ignorantã. Referindu-se la salariul meu, uitã sã mentioneze cã am 10 copii.
      M-am simtit dator cu aceste clarificãri datoritã sinceritãtii dvs. Am fost la fel de sincer.
      Cu drag.

  3. Interesante locuri după cum le ştiam, dar şi după cum le descrii.
    Istoria le este plină de tot felul de evenimente, întâmplări şi profeţii, prezentul le este destul de …activ, atât politic şi religos iar viitorul lor nu se arată a fi chiar simplu şi uşor.
    Pe aici se spune că ai fost curajos să faci această vizită în timpuri ca acestea.
    Domnul să fie cu voi!
    Vă aşteptăm!
    Olan family.

  4. Se apropie timpul unui razboi de proportii nemaintalnite pana cum in Istoria Israelului ! . Israelul cere in urmatoarele zile ajutor direct Statelor Unite, in confruntarea militara ce o pregateste cu Iranul !. America renunta la vechile legaturi de prietenie si suport al Israelului in schimbul unor concilieri pe termen lung facute in Lumea Araba ,cat si sub intimidarea Rusiei si a Chinei!.Actuala administratie Obama ,secatuita economic si financiar de ultimele doua razboaie din Irak si Afganistan, cat si de prabusirea falimentara a sistemului bancar si al bursei, acum prezinta o nota de slabiciune vadita ,lipsita de diplomatie ori justificari ;slabiciune aducatoare de rejectie fata de soicitarea acuta de ajutor ,facuta de Statul Israel. In uratoarele saptamani vom asista le declansarea unui conflict militar international de proportii catastrofale !. Va incepe Necazul Cel Mare, ce va cuprinde in primul rand Europa !.Rusia va juca un rol major in Europa ,in special in redobandirea controlului economic al tarilor foste satelit al-e U.R.S.S.-ului! America va fi nevoita si fortata ,precum si in al II-lea Razboi Mondial ,sa participe partinic si selectiv !. Intern se vor declansa tulburari politice ce vor duce spre anarhie si violenta nemaintalnita http://www.youtube.com/watch?v=xU9CauJP4Pg&NR=1&feature=endscreen. VENITI SA NE RUGAM NECURMAT PENTRU PACEA JERUSALIMULUI !

Lasă un comentariu