MÂNDRIA MERGE ÎNAINTEA CĂDERII… LITERALMENTE!

Recent am auzit o întâmplare interesantă despre mândrie. Este un fel de fabulă.

În bălțile reci ale statului Minnesota, o broască a zărit un cârd de gâște canadiene. ”Hei, prieteni, unde… zburați?””Spre sud, pentru iarnă, la căldură!” răspunseră gâștele. ”Luați-mă și pe mine!” orăcăi broasca. Gâștele canadiene priviră cu compătimire: ”Cum să te luăm, nu poți să zbori, nu vezi că n-ai aripi?” ”Nu am aripi, dar am o idee: doi gâscani canadieni, la o oarecare distanță unul de altul, să țină un bețișor în ciocurile lor iar eu mă voi prinde cu gura de el între gâscani!” Neîncrezători, gâscanii întrebară: ”Crezi că merge?” ”Zboară! strigă broasca, hai să încercăm!”

Zis și făcut! Pe când zburau așa peste câmpiile din statul Indiana, un fermier și-a ridicat privirea și a zărit uimitoarea scenă: doi gâscani canadieni ținând o ramură în ciocuri, de care este agățată cu gura o broască! ”Ia uite! se miră fermierul, nu am mai văzut așa ceva niciodată! Mă întreb a cui a fost ideea asta genială!?” La care broasca strigă: ”A meaaaaaaa…”

Proverbe 16:18 ”Mândria merge înaintea pieirii, şi trufia merge înaintea căderii.”

Literalmente!

About Cristian Ionescu

Pastor Elim Romanian Pentecostal Church Chicago, USA

12 răspunsuri to “MÂNDRIA MERGE ÎNAINTEA CĂDERII… LITERALMENTE!”

  1. Mandria se pare ca este cea mai paguboasa meteahna si pt cei credinciosi , dar si pt cei necredinciosi . La unii se ”camufleaza” mai bine , iar la altii , este de tip Paun . Pt ca veni vorba de broaste , la unii Mandria este de tip Brosca Testoasa .

  2. Broasca a avut dreptate, că ideea a fost a ei. Dar… lauda de sine nu miroase bine.

  3. Mai bine simplu si smerit, si de Dumnezeu iubit.
    Cum am putea fi mandrii cand EL a fost cel mai smerit…
    Slava LUI!!!

  4. Daca tacea, filozoafa ramanea.

  5. Macar daca s-ar merita „nebunia” asta de-a fi mindru, dar in primul rind it-s only in your head (numai tu te vezi mai grozav), apoi nu te lasa sa ai prieteni, nu te lasa sa ceri ajutor la cineva, te poate goli de bani sau chiar te faci dator numai sa arati cu ceva mai bine decit altii, i-ti ia adevarata bucurie si buna dispozitie… lista poate fi lunga, si nici n-am ajuns la punctul culminant al dezavantajelor. (mai las pe altii)

  6. Solomon vorbeste din propria experianta si bine ar fi sa invatam de la altiiL:
    Proverbe 15:33 Frica de Domnul este şcoala înţelepciunii, şi smerenia merge înaintea slavei. –
    Proverbe 18:12 Înainte de pieire, inima omului se îngâmfă, dar smerenia merge înaintea slavei. –

  7. …asta nu este o postare de comentat …e o postare de tacut…sau de post…

  8. Prov. 16:18
    „Mândria merge înaintea pieirii, şi trufia merge înainte căderii.”
    Citesc în RO-DEX:
    Mândria: Sentiment al demnităţii şi onoarei propii, atitudine de superioritate nejustificată faţă de alţii….
    Trufia: …..peste măsură de mândru, PLIN de mândrie.
    O fi oare vreo diferenţă între un om „mândru” şi unul „trufaş”?
    Aş putea spune: cu filtru sau fără filtru?
    Defapt tot ţigară e! Sau…..

    „Neprihănirea fariseilor” http://audio.resursecrestine.ro/predici/index-autori/cristian-ionescu
    Cred că din aceste predici se poate învăţa mult, eu le-am ascultat de câteva ori şi mi-au fost benefice.
    Mult Har şi Pace!

    • „Mândria merge înaintea pieirii, şi un duh îngâmfat înaintea căderii.” (GBV 2001)

      Gandesc ca mandria, din perspectiva divina, are o valoare absoluta, fara grade de comparatie.. Altfel spus, ori esti mandru, ori esti smerit. Sau, si mai bine spus, ori esti om, ori e doar Domnul (Filipeni 2 + Galateni 2:20)!

      Har si pace!

  9. Cred că broasca a răspuns pur şi simplu la-ntrebare. Problema e că n-a calculat cu ce preţ. Deoarece graba strică, mai bine chibzuiesc înainte de a face ceva.

  10. E bine sa meriti lauda dar sa fugi de ea…!!! Doamne Dumnezeule ajuta-ne.! Te rugam.
    Niciodata sa nu te vorbesti pe tine de bine caci s-ar putea sa nu te creada nimeni…
    Si atunci cind spui ceva rau de tine gindeste-te ca s-ar putea sa te creada toti.

  11. Ce mult ajuta sa-si tina omul gura inchisa cand trebuie sa taca, si ce nenorocire poate aduce o gura deschisa la timpul nepotrivit…

Lasă un comentariu