ADOPTAREA COPIILOR – UN ACT DE IUBIRE DIVINĂ

Duminică, 14 Octombrie, dimineața, am participat în Phoenix, Arizona, la căsătoria unei tinere din biserica noastră, Moni Man, cu tânărul Dorin Pituț. Seara am vizitat Biserica Maranata, păstorită de fratele Nelu Filip. În cadrul acestui serviciu a avut loc binecuvântarea a doi copii… adoptați. Tânăra familie Chris și Michelle Moghină au finalizat demersurile de înfiere a doi copilași, Joseph și Rebecca, proveniți dintr-o familie disfuncțională. Prin 1998, Chris l-a primit pe Domnul la o seară de tineret și am avut bucuria să oficiez actul botezului în apă. Astăzi, el se ocupă de lucrarea cu tinerii în această biserică.

Consider că în societatea românească, poate și datorită greutăților vieții, subiectul adopției nu este suficient de promovat. Cred că este vorba într-o mare măsură și de anumite prejudecăți care desconsideră ideea de a crește copii pe care o anumită familie nu i-a conceput biologic. Este o gravă eroare de raționament. Ca alternativă a avortului, abuzului și creșterii într-un mediu alterat, adopția este o soluție cel puțin socială, dar ar trebui tot mai încurajată și în mediul creștin, bisericesc.

Nu am putut să nu admir pe Chris și Michelle și să mă simt onorat de invitația lor de a participa la acest moment deosebit, dar și de amabilitatea pastorului Nelu Filip care a transformat întregul serviciu într-o afirmare publică a acestui act generos. După citirea Cuvântului din Numeri 6 de către pastorul local, împreună cu pastorul Samuel Man din biserica noastră din Chicago am rostit rugăciunile de binecuvântare pentru cei doi copilași.

About Cristian Ionescu

Pastor Elim Romanian Pentecostal Church Chicago, USA

22 răspunsuri to “ADOPTAREA COPIILOR – UN ACT DE IUBIRE DIVINĂ”

  1. Minunat. Un singur lucru vreau sa adaug- din cauza unor ticalosi care au adoptat copiii cu ginduri murdare- adoptia a devenit un proces foarte scump si foarte greoi. Costul unei adoptii este peste 30.000 de dolari, din cite stiu. Poate ca aveti mai multe relatii sa dati detalii mai multe despre „ce si cum”. Este o treaba anevoioasa si complicata. Orice informatii pot fi folositoare, ca de pilda cum incepi un asemenea proces si care sint etapele, etc.
    Vin si eu asa … cu o sugestie… poate bisericile noastre, fratii, ar putea ajuta familiile care vor sa adopte dar nu au suficiente finante? Facem tot felul de ajutoare …asta ar fi un act foarte generos . La urma urmelor religia adevarata este sa ingrijesti de orfan si de vaduva, nu?

    • Banuiesc ca si impresarii implicati in traficul de copii au procentajele lor. Probabil de aceea si sumele uriase pe cap de copil.

    • Aceasta adoptie ne-a costat $0. Noi am adoptat acesti copii prin Foster Care de aici din Arizona. Joey si Rebecca sunt de aproape un an in familia noastra (10/31/11). Cand Rebecca a avut 2 luni jumate si Joey 2 ani jumate mama lor a sunat la stat si a spus ca nu mai poate sa ingrijasca de ei si nu-i mai vrea. Statul i-au pus in foster si asa au ajuns la noi. Dupa 11 luni procesul de adoptie sa finalizat (Oct. 10) si au ajuns legal adoptati de noi. Familile care adopteaza de la stat prin foster care nu trebuie sa plateasca nimic. Joseph si Rebecca sunt o adevarata binecuvantare petru familia noastra.

  2. Am bucuria sa cunosc asemenea familii in mediul crestin , familii dedicate acestei lucrari binecuvantate. Ani la rind suntem vizitati de copiii de la caminul Felix-Oradea, un superb sat -camin , unde familii tinere s-au angajat ca alaturi de propri lor copiii sea se mai ingrijeasca si de alti 10-12 copiii pina acestia isi intemeaza o familie. Lucrarea aceasta este de durata , amm vazut cum unii din ei au terminat studii universitare si au familia l;or si bissnisul lor. Ete intradevar o mare responsabilitate si act de vointa sfinta sa te inrolez la asa ceva , dar binecuvintarile sunt pe masura. Multi din ei erau culesi de prin canale si din familii dezorganizate, astazi niste sfinte familii pentru cer si societate. tTot asa mai cunosc o familie din Canada care se ocupa cu adoptiile de copiii, familie de avocati , dar cite piedici nu au intimpinat , adeseori unii au renuntat din cauza atitor piedici si birocratii.Intr-o tara care cade pe zi ce se trece din rau in mai rau , sintem chemati ca si copiii ai Domnului sa nau stam nepasatori de nevoile si durerea celor lipsiti, singuri si fara de speranta. Daca ar avea bisericile mai multa atentie spre aceasta slujba cu cei in nevoi, daca ne-ar pasa intradevar de ei si am fi parte in aceasta lucrare , binecuvintarile ar curge ca un izvor de apa limpede si curata peste TARA. Prea multe biserici noi si goale construim cu speranta ca Domnul le va umple , si este o lucrare ce trebuie facuta , dar nici aceasta lucrare cu copiii orfani si abandonati nu ar trebui sa fie neglijata.Stim ca El da o familie celor orfani, dar noi ce facem?

  3. felicitari celor doi. trebuie sa fi OM deosebit sa faci asa ceva. din pacate familiile adoptive, cele pocaite, sunt aproape inexistente. unul din motive este ca nu se incurajeaza adoptia de catre pastori. de ce n-o faceti, dle Ionescu? de ce n-am auzit niciodata niciun pastor indemnand pocaitii sa ia un copil acasa? ma gandeam ca la cate sute de mii de pocaiti sunt in romania, daca fiecare familie ar infia un copil, probabil orfelinatele si casele de copii din romania n-ar mai exista.

  4. Felicitari fam din Arizona Domnul sa-i binecuvinteze si sa-i pazeasca.intradevar o raritate la romani.Dar daca nu primesti copii pe care tii da Domnul si apelezi la adoption sa nu creada cineva ca-l leaga pe Dumnezeu la ochi.
    Si pe la noi au venit copii din Oradea.Pentru copii ma bucur,dar hai sa fim sinceri care fam.care are 10-12 copii isi permite sa mearga cu toti copii din tara in tara?O spun din propia experienta.Cind ai copii tai nu mergi din biserica in biserica pentru donatii dar daca sint adoptati ii pune pe bietii copii la cerseala.Eu am multi copii si muncesc de-mi sar capacele

    • Nu este cazul familiei din Arizona.

    • Fr. Josif, ma bucur foarte mult pt familia dumneavoasta si Domnul sa va binecuvinteze. Ma doare cand unii judeca fara sa stie situatia. Si noi am vrut copii foarte mult. Dupa 10 ani de interventii medicale incluzind tratamente si operatii doctorii au spus ca numai printr-un miracol de la Domnul o sa avem copii. Si stim ca Domnul poate sa lucreze daca este dupa planul Lui dar de ce sa nu ajutam si sa iubim acesti copii abandonati??? Domnul ne-a vorbit in dreptul acestor copii si noi am decis ca Joseph si Rebecca sa faca parte de familia noastra. Ei sunt cu adevarat o binecuvantare pentru noi. Vrem sa ii crestem pentru Domnul si cine stie ce planuri are Domnul pentru viitor??? Rugaciuna noastra este ca Domnul sa-i foloseasca petru imparatia Lui.

      • @ M.Moghina
        Ma bucur pentru voi.Sincer.si cum spuneam mai sus Felicitari si Domnul sa va ajute pina la capat.
        Am scris ce am scris in general vazind si stiind unele situatii.
        Nu m-am referit la voi ca de altfel nu v-as fi felicitat.
        Pina la urma fr.Ionescu e un fr.credincios si am crezut din toata inima ca el stie situatia si a fost acolo in Numele Domnului.

  5. Astazi am vazut la stiri micuti abandonati in spitalul judetean din Iasi,
    abandonare extrema;
    47 bebelusi isi asteapta dragii de ei, parintii….
    un baietel de 1,8 luni, frumusel, abandonat , ca maica sa avea inca patru
    acasa si zicea ca nu mai are loc si pentru el….
    oooo. avea niste ochisori, ca ai nepoteilor mei de 1an…..
    si noi suntem o gramada care ii iubim , dar el ? si ceilalti????
    cine se bucura de zimbetul si de privirea lor curata?
    cine ii intimpina cu bratele deschise, vaiii, ce tristete.
    550lei dupa ce platesc impozitul, atit primesc asistentii maternali ;
    s-a redus salariul cu mai mult de jumatate.

  6. Fr. Cristi multumim ca ati participat impreuna cu noi la acest important eveniment din viata noastra. Domnul sa va binecuvanteze si sa va rasplateasca!

  7. awe look at my sweet nephew and niece ,,love ya sis and chris cant wait to see ya soon

  8. Procesul de adoptare in USA este extrem de dificil… nu numai monetar ( ajunge la peste 40 de mii) dar si psihic
    Adoptarile in Romania ptr.cetatenii straini sint interzise dupa cite stiu, si adoptarea copiilor Americani implica o serie de riscuri (una este drepturi de vizitare a parintilor originali)
    Nu este chiar asa de usor… de aceea tot respectul ptr. familile care reusesc sa treaca de toate piedicile puse inaintea lor de aceasta „industrie” a adoptarilor de copii

  9. 5. Acum, cei doi fii, care ţi s-au născut în ţara Egiptului, înainte de venirea mea la tine în Egipt, vor fi ai mei; Efraim şi Manase vor fi ai mei, ca şi Ruben şi Simeon.
    6. Dar copiii, pe care i-ai născut după ei, vor fi ai tăi; ei vor purta numele fraţilor lor în partea lor de moştenire.
    7. La întoarcerea mea din Padan, Rahela a murit pe drum lângă mine, în ţara Canaan, la o depărtare bunicică de Efrata; şi am îngropat-o acolo, pe drumul care duce la Efrata, sau Betleem.”
    8. Israel s-a uitat la fiii lui Iosif, şi a zis: „Cine sunt aceştia?”
    9. Iosif a răspuns tatălui său: „Sunt fiii mei, pe care mi i-a dat Dumnezeu aici.” Israel a zis: „Apropie-i, te rog, de mine, ca să-i binecuvântez.”

    Celui care crede toate lucrurile sunt cu putinta.
    Domnul sa va binecuvinteze, si sa-i cresteti in frica si invatatura Domnului.
    Iosif Baciu

    http://www.biruitorul.ro

  10. Am vazut un obicei foarte frumos intr-o biserica romana (si poate exista un astfel de obicei si in alte biserici), aproape in fiecare vara, un grup de tineri cand isi iau vacantele de la licee, colegii ori de la servici, misioneaza in orfelinate din Romania or Republica Moldova. Dupa parerea mea este un foarte bun model de educare spirituala a acestor tineri, o practica in acelasi timp a unei singure fatete a ceea ce trebuie sa fie un adevarat crestin, sa viziteze pe bolnavi, vaduve si orfani si sa participe activ in ajutorarea lor. Imi amintesc cativa ani in urma am fost intr-un orfelinat si nu stiu de ce dar nu eram in largul meu inainte de a ajunge acolo. Insa Dumnezeu mi-a schimbat 180 de grade perspectiva dupa, si am fost marcat pentru intreaga viata datorita acestui episod. Caldura copiilor de acolo, nevoia lor de a fi aproape de un adult care ii imbratiseaza cu dragoste, se roaga cu ei, vorbeste cu ei, se joaca in fiecare zi cu ei, a fost ca un balsam pentru acesti copii uitati de parintii lor si chiar de…societate. Durerea a fost mare nu numai pentru ei dar si pentru noi cand i-am lasat dupa cateva saptamani, vazand in ochii lor lacrimi ce nu se pot uita usor. Dumnezeu are unelte si ateliere pentru noi unde sa ne punem in practica „teoria” crestinismului trebuie doar sa ne facem disponibili pentru lucrarea Lui si MARI lucrari se pot realiza prin aceasta.

  11. D-zeu sa-i binecuvanteze pe parintii adoptivi si pe cei infiati. Se vorbea aici despre Caminul Felix; este o treaba minunata si acolo. Daca nu poti adopta un copil, poate poti dona un 50 $ pe luna pt un astfel de copil. Dar sa o faci regulat. Poti contacta o familie care are in plasament acesti copii pt alte aranjamente. Pt noi 50$ nu-i mare lucru, dar pt o famile cu 10-16 copii in ingrijire este ceva. Hrana unui copil pt o luna. Am prieteni apropiati care fac acest lucru.

Lasă un comentariu