LUCRAREA CU TINERII ÎN BISERICI: UN FALIMENT?

Consider că una din cele mai sensibile dar și importante misiuni ale bisericii este lucrarea cu copiii și tinerii. Din tinerețe am fost implicat în organizarea programelor copiilor cu ocazia sărbătorilor și am condus serviciile de tineret. Mai târziu, înțelegând problema copiilor și tinerilor din diaspora am căutat și încercat soluții. Nu sunt răspunsuri simple și soluțiile pe care le avem nu rezolvă instantaneu problemele.

Personal nu cred că greșim adresând în mod specific nevoile spirituale ale generației tinere. Nu văd eroarea în a organiza evenimente speciale pentru ei. Eroarea este că I-AM și S-AU separat de noi. Undeva s-a produs o ruptură în identitatea noastră comună. Indiferent cine sau cu ce a greșit, este important să identificăm realitatea acestei rupturi și să reparăm urgent daunele. Dar nu vom putea face acest lucru fără o analiză temeinică și obiectivă a fenomenului.

Sunt lideri și experți americani care, văzând exodul în masă al tineretului în lume, au declarat lucrarea cu tineretul un faliment. Pentru cunoscătorii de limbă engleză puteți urmări acest video:

Mai multe astfel de documentare puteți viziona AICI. De asemenea, puteți citi (tot în limba engleză) AICI un articol pe această temă. După ce urmăriți/citiți aceste resurse, vă aștept să reveniți cu comentarii.

About Cristian Ionescu

Pastor Elim Romanian Pentecostal Church Chicago, USA

59 răspunsuri to “LUCRAREA CU TINERII ÎN BISERICI: UN FALIMENT?”

  1. Vad ca ati vizionat si dumneavoastra filmul.Problema e urmatoare.O biserica puternica e constituita din indivizi puternici cu familii puternice.Ca indivizii sa fie puternici acestia trebuie sa lectureze intens si sa fie cu burta pe biblie.Insa aceste institute specializate(biblical camps,youth ministries) ofera totul mura-n gura ori asa nimeni nu e dispus sa citeasca biblia,ca doar le-o explica tanarul de la Youth ministries.E un fel de pomana religioasa.Un fel de socialism mascat(de aici si suspiciunea mea ca Florin N. Ar fi marxist.Si inclin sa cred ca He is one of them).

    • Adrian…Este cuvantul”marxist” un cuvant pe care l-ai invatat 3 zile in urma ? Ti-am invocat de ce fac ceea ce fac….so opreste-te din nebunia ta. Invata the true meaning of marxism so you can have a better understanding. Am participat „live” la revolutie si mai tarziu am fost membru activ al unei grupari anticomuniste. Multumit ?

      • Aici e vorba de conceptul cultural al marxismului,socialism to be exact.E vorba de mentalitate.Daca dai pomana religioasa,esti un marxist.Daca inlocuiesti invatatura parinteasca(lasati ca eu stiu mai bine cum sa va educ copilul),esti un marxist.Daca citesti biblia in locul unui tanar,esti un marxist.Daca nu responsabilizezi tanarul si cauti scuze pentru pacatul lui,atunci da ,esti un marxist.Daca ti cu Peniel,atunci da,esti un marxist.Daca spui despre oameni ca sunt mantuiti(iti aloci prerogative Dumnezeiesti)atunci da,esti un marxist.Oare nu sti ca numai time will tell if somebody is saved or not?Toate aceste lucruri,tu le-ai facut.Nu ai invocat nimic si nu mi-ai dat nici un verset biblic care sa-ti sustina demersul(and you ain’t got one).Sti vorba cu musca-n lapte.Cam asta ai facut.Ca si mine de altfel acum mult timp.Diferenta dintre noi doi e ca eu am stiut sa ma opresc si sa las parintii sa-si educe copiii,sa-i faca responsabili,pe cand tu vad ca nu vrei sa faci asta.Daca tinerii respectivi din campul tau veneau din lume,atunci te intelegeam si aprobam comportamentul tau,dar asa,find tineri din adunare,te bagi peste parintii lor si nu este bine.

      • Ah.Si era sa uit.Vizioneaza filmul prezentat mai sus si o sa intelegi greseala ta.

      • http://en.wikipedia.org/wiki/Cultural_Marxism

        Citeste aici putin.O sa vezi ca le cam aplici principiile acestora.Cel putin de multe ori am vazut corectitudine politica in posturile tale.Vai vai sa nu-i criticam pe aia de la Peniel(REMEMBER?)Sau cand erau persoane cu reusite tu imediat i-ai pus la zid(HUO POCAITILOR.TREBUIE SA VA FIE RUSINE CA AVETI INTELIGENTA>SA VA FIE RUSINE CA AVETI BANI.SA VA FIE RUSINE CA MUNCITI) ca si cand ar fi persoane egoiste.Intre tine si Obama chiar nu exista diferenta.Cand Shifu a scris acel comentariu despre batic pe blogul vindecatorului,tu imediat nu ai vazut nici o insulta(REMEMBER?).Bine ca l-ai lasat sa insulte penticostalii.

      • Iar nu faci sens Adrian.

      • Adrian..am revenit la computer special pentru tine. Tu spui „Sau cand erau persoane cu reusite tu imediat i-ai pus la zid(HUO POCAITILOR.TREBUIE SA VA FIE RUSINE CA AVETI INTELIGENTA>SA VA FIE RUSINE CA AVETI BANI.SA VA FIE RUSINE CA MUNCITI)”….
        Tu sti ce vorbesti ? Cand am spus eu cuvintele care tu mi le pui in gura ? Ar trebui sa-ti fie rusine..dar stiu, nu iti este…
        Niciodata nu am aprobat ceea ce s-a intamplat la Oradea cu Penielul…so iar minti….
        Diferenta dintre mine si Obama este ca intre alb si negru…so iar ai dat-o in bara….Mai incearca…

      • Mai Florine.Cum poti tu sa spui ca nu ai luat apararea Penielului?Pai atunci de ce nu ai aprobat luarea de pozitie a fratelui Cristian?
        Cand am luat apararea copiiilor cuminti si am spus ca doar ei trebuie sa mearga in tabara,tu iarasi m-ai contrazis.De ce nu le-ai recunoscut meritele acestora?De ce ai luat apararea (…) din biserici?
        De comentariul lui shifu vad ca nu zici nimic.Tacerea ta spune totul(aici macar recunoaste ca nu trebuia sa-l aperi)
        Repet din nou.Ai o gandire socialista,nu una capitalista.Un capitalist,daca vede ca o metoda da gres,imediat o anuleaza nu merge cu ea pana la capat.Youth ministries si bible schools dau gres.Realitatea ne-o arata.Un capitalist biblic ar schimba imediat situatia,cum am facut eu,nu ar continua pe pierdere cum faci tu.Si apropo.Din nou,astept dovezile biblice privitoare la campuri crestine si scoli biblice.Si fara eschive de genul pai nu dau dovezi ca n-are rost. And watch the movie.It only takes one hour of your time.

      • Adrian, tu ai o problema cu memoria…Eu niciodata nu am aprobat penielul…Eu am spus ca daca OLI si-a cerut iertare pentru mine este suficient…Lui Shifu nu am de ce sa-i tin apararea(am ajuns sa vorbesc ca si copii)..ca-i baiat mare si poate sa se apare…Eu am spus ca nu am vazut batjocura..atat…Daca vrei, continuam pe privat conversatia aceasta pentru ca doresc sa-ti pun la dispozitie ceva material din tabara…Daca poti sa-mi trimiti un email adress…o sa continuam discutia…Tu ai trecut la atac..invocand minciuni…si pe mine incepe sa ma irite atuitudinea ta…So eu zic ca e mai bine sa ne oprim…

      • Florine.Dovezile bblice nu inseamna video din camp ci versete biblice in care Dumnezeu iti da porunca sa faci campuri si scoli biblice si seri de tineret.Ai asa ceva?Ca daca nu ai ,pai atunci incalci biblia pe care spui ca o aperi.
        Ti-am mai spus odata.Nu mai folosi cuvinte gen acesti copii s-au schimbat,sau acesti copii s-au transformat,sau sunt salvati.ASta-i prerogativa Dumnezeiasca nu umana.In cel mai bun caz poti spune unuia cum sa se salveze,dar nu sa-l declari direct salvat.Prin faptele sale si prin rezultatele sale dupa ce a incheiat legamantul cu Dumnezeu se va vedea daca e salvat sau nu.Hai sa nu-i inregistram doar de dragul de a-i avea intr-un condei undeva.
        ASta incerc eu sa te conving pe tine.Dar daca nu pricepi,pai atunci si eu zic sa oprim discutia intrucat iritarea e reciproca.

  2. Fr. Cristi, interesant topicul de astazi, interesante si materialele prezentate, insa ambele sunt din punctul de vedere al liderilor religiosi. Ca dezbaterea sa fie completa ar trebui de citat si citeva materiale cu punctul de vedere al tinerilor.

    Pentru mine personal, un punct de vedere neutru este foarte logic si acceptat despre acest subiect. In revista TIME din 22 Martie 2010, la pagina 72 in eseul lui Nancy Gibbs sub titlul „Generation Next. Millennials respect their elders, so why do they say the generation gap is wider then ever?” se incearca sa se explice diferentele intre generatii in toate privintele, sociale, educationale, familiale, etc.

    „Millennial generation” este generatia nascuta dupa 1980, deci 30 de ani si mai tineri.

    Cind se incearca explicarea diferentelor religioase, raspunsul este socant. Transcriu din articol acest fragment care mie imi spune multe, si dureros este ca face sens concluzia la care s-a ajuns: ”….they are, for example, the least officially religious of any modern generation, and fully 1 in 4 has no religious affiliation at all. On the other hand, they are just as spiritual, just as likely to beleive as early generation were. They pray about as much as their elders did when they were young – all of WHICH SUGGESTS THAT THEY HAVE NOT LOST FAITH IN GOD, ONLY IN THE INSTITUTIONS THAT CLAIM TO SPEAK FOR HIM”.

    Deci fraza…..”văzând exodul în masă al tineretului în lume, au declarat lucrarea cu tineretul un faliment” ar fi trebuit citita…..”vazand exodul in masa al tineretului din biserica, ne declaram falimentari in ai pastra inauntru”.

    Articolul din Time este referire la tineretul american….marea provocare este ce invatam noi din acesta, sa evitam daca se poate sa ajungem la aceiasi concluzie cindva……pentru ca premisele duc spre acolo.

    • Frate Cornel , „They pray about as much as their elders did ” nu spune multe( in special cind este scoasa din Time Mag.) Intrebarea este la cine se roaga si ce cer. Time nu ne da detalii. .
      De cind „Time Magazin” are un (va citez)”punct de vedere neutru(si) este foarte logic si acceptat despre acest subiect.” ?
      Va citez din nou:” insa ambele sunt din punctul de vedere al liderilor religiosi.”
      Serios? da de cine sa ascultam?? George Soros?
      Sa ascultam de tineri?? Vai de parintii care nu asculta de copii!!
      Numai ce am terminat de vizionat filmul, este extraordinar.

      • Frate Gabi …eu cred ca expresia trebuie citita in intregime ”They pray as much as their elders did …..WHEN THEY WERE YOUNG” si chiar daca este scoasa din Time Magazine totusi nu trebuie scoasa din context, si atunci chiar pe rindul urmator gasiti raspunsul la cine se roaga: „….WHICH SUGGESTS THAT THEY HAVE NOT LOST FAITH IN GOD…..” ; e vorba de GOD.

        Si cind m-am referit la punctul neutru al magazinului Time am tinut cont tocmai de faptul ca este un magazin secular, fara interese intre generatii si cu atit mai mult fara interese religioase. Daca cititi articolul veti vedea ca este doar o ancheta statistica cu numere si procentaje, un sondaj de opinie…..lucru pe care din pacate, nici o organizatie religioasa nu are curajul sa-l faca astazi.

  3. Pot sa va spun din experientza mea atita timp cit m-am uitat si m-am intrebat de Falimentul altuia.a fost un mare avertizment pentru mine, si numai Dumnezeu poate sa nu ajungem la Faliment, atit noi cit si copii nostrii, daca i-mi permiteti va rog cititi acest material

    Oamenii învaţă mereu din acţiunile altora. Multe dintre abilităţile şi deprinderile nostre sunt rezultatul imitării celorlalţi. Învăţăm atât din lucruri pozitive cât şi mai ales din lucruri negative. Când privim acţiunile altor oameni, deprindem modele comportamentale. Evanghelistul Billy Graham spune că sunt trei categorii de oameni. O primă categorie învaţă din greşelile lor, a doua din greşelile altora iar oamenii din cea de-a treia categorie nu învaţă niciodată. Citind această afirmaţie m-am întrebat: Eu din ce categorie fac parte?

    Americanii spun că o persoană în nenorocire, constituie o avertizare pentru altă persoană. Vorbind despre modul în care au acţionat oamenii în Vechiul Testament, Apostolul Pavel spune: ,,aceste lucruri s-au întâmplat ca să ne slujească nouă drept pilde (exemple), să nu poftim după lucruri rele cum au poftit ei” (I Corinteni 10:6).

    Israeliţii sunt exemple pentru noi. Ei ne arată ce ni se va întâmpla dacă şi noi vom pofti lucrurile rele, asemeni lor. În acest scop, când citim Vechiul Testament nu trebuie să-l considerăm doar istorie, ci ca pe o carte de învăţătură, plină de importanţă practică pentru viaţa pe o care trăim acum.

    Să învăţăm din greşelile membrilor unei familii regale din Vechiului Testament. Sunt convins că dacă ar putea să întoarcă timpul, ei nu ar acţiona la fel. Familia la care aş vrea să privim este familia lui David.

    David, cel mai puternic împărat pe care l-a avut Dumnezeu pe pământ, ne avertizează că, atunci când inima ne urmăreşte ochii, vom ajunge la dezastru spiritual (II Samuel 11:1-2). Învaţă din greşeala lui David. Învaţă că nu poţi să păstrezi niciodată legământul cu Dumnezeu, dacă nu faci un legământ cu ochii tăi, aşa cum a făcut Iov (Iov 31:1).

    Apoi, să privim la prinţul Amnon, fiul lui David. Învaţă că atunci când ai un prieten, asemeni lui Ionadab – necredincios lui Dumnezeu-, el te va învăţa să-ţi urmezi poftele instinctuale. Firea cea veche, te va duce sigur la dezastru spiritual (II Samuel 13: 3-5). Predicatorul american T. D. Jakes, spune că: ,,Atunci când Diavolul vrea să te doboare va aşeza lângă tine o persoană. La fel, atunci când Dumnezeu doreşte să te binecuvânteze va aşeza lângă tine o persoană.” Nu face aceeaşi greşeală ca şi Amnon, alegându-ţi prieteni care nu au o relaţie personală cu Dumnezeu.

    Iar în final, să învăţăm de la prinţul Adonia, alt fiu a lui David. Succesul aparent al rebeliunii şi al păcatului este înăbuşit curând datorită urmărilor pe care păcatul le are (I Împăraţi 1:41-49), anume moarte spirituală şi mai apoi, moarte veşnică.

    Cel care se revoltă împotriva planului lui Dumnezeu este ca şi un căutător de comori. El luptă în nădejdea să ajungă pe o stâncă într-un ocean, unde presupune că este ascunsă o comoară fabuloasă. El priveşte încrezător spre noua sa bogăţie de pe valurile uriaşe ale mării. Ele se înalţă în ciuda ţipetelor sale îngrozitoare, îl înfăşoară fără milă, sălbatice, şi îl îngroapă în adâncime.

    Unii spun că istoria ne învaţă că oamenii nu învaţă nimic din istorie. Totuşi, oamenii lui Dumnezeu de astăzi, stau în picioare pentru că au învăţat ceva din istorie. Morala este evidentă: putem învăţa din greşelile celor care au trăit înaintea noastră.

  4. In sfirsit cineva in comunitatea romana aduce acest subiect in discutie…… Noi romanii avem acum si conventie de tineret. Pe coasta de vest avem doua, una liberala si una conservativa.
    Divide at impera. Si crestinii au muscat momeala satanei. Sa nu mai vorbim de Sunday School, Baptisti, cind prima data sa introdus aceasta scoala, nici nu au vrut sa auda, ptr. ca spuneau ei , parintii nu-si vor mai face jobul de educatori( 🙂 🙂 ), au dat numai o mica deschidere , ptr. copii orfani…..
    Intrebare: Frate Ionescu , ce masuri o sa luati in biserica dumneavoastra??
    Raspund tot eu : not much,the cat is out of the bag…!

  5. Pierdem tinerii din bisericile noastre atunci cand:
    – parintii nu petrec timp deloc ori foarte putin cu copiii lor in timpul saptamanii si-i obliga pe tineri duminica sa mearga la biserica cu ei.
    – atunci cand atmosfera din familiile noastre este contrara cu ceea ce vrem sa para in afara
    – atunci cand divorturile famillilor din bisericii au aceeasi rata ca a celor din afara bisericii
    – atunci cand bisericile devin rigide si impun doar o lista de ce „nu” trebuie sa faci
    – atunci cand programul din biserici e mentinut „artificial” doar pentru generatia in varsta
    – atunci cand atmosfera din bisericile noastre e ostila tinerilor si felului lor de inchinare si purtare
    Vom mentine tinerii in biserica atunci cand:
    – Ne vom ruga nu doar duminica pentru tinerii nostrii ci zilnic si cu o permanenta continuitate cu pastorii bisericilor, parintii si toti cei ce vreau ca tinerii sa ramana in casa Domnului
    – Atunci cand vom crea un mediu propice pentru tinerii nostrii in familie ca ei sa-L vada pe Dumnezeu reflectat in vietile noastre ca parinti
    – Atunci cand bisericilor noastre le vor pasa de tineri si vor actiona pentru a-i mentine in biserici
    – Atunci cand bisericile vor organiza pe langa „Sunday School” pentru cei mai mici, seri de rugaciune pentru teenagers, iesiri in afara bisericii de „outreach” in zonele unde locuiesc sau mai departe, seri de lauda si inchinare, concerte, fellowship in weekends – cand presiunea de a merge la activitati cu cei necredinciosi din afara bisericilor e asa de mare – cum spun ei „vrem sa fim cu prietenii nostri”… – (de ce sa nu creem atmosfera pentru ei sa fie in casa Domnului decat in afara ei in weekends)…
    – Cand vom intelege ca tinerii sunt viitorul si’L vom proslavi pentru ei pe Dumnezeu caci El stie ce planuri are pentru ei
    – Atunci cand din dragostea noastra pentru acesti tineri ce Dumnezeu ni I-a dat vom incerca sa facem atmosfera in bisricile noastre propice si pentru ei, chiar daca inseamna sa ascultam si alta muzica din ceea care ne place noua celor mai in varsta, vom mai asculta si o predica in Engleza din cand in cand pe care ei s-o priceapa – bineinteles alegand pe cineva sa vorbeasca din Cuvantul Domnului de la care ei pot invata ceva
    – Atunci cand propulsam in bisericile noastre tinerii in activitati si functii ce sunt pe masura credintei si elanului lor tineresc
    – Atunci cand vom intelege si vom continua sa ne rugam pentru tinerii nostrii chiar daca ei nu vor continua sa frecventeze aceeasi biserica unde noi am frecventat multi ani, dar i-L vor sluji pe Dumnezeu cu sinceritate

    Uitati-va cati tineri sunt in aceasta biserica! Cred ca cel ce poate tine tinerii nostrii in biserica este Dumnezeu daca ne incredem pe deplin in El si-I cerem din toata inima aceasta.

    • Fain!
      Dar bisericile americane deja folosesc strategiile menționate fără rezultate prea pozitive. Iar eu vă pot arăta biserici romànești pline de tineret deși conservatoare (cum e la noi unde media de vârstă a bisericii este ceva peste 18 ani) și biserici românești care întrunesc toate condițiile dvs. fără succes. Nu credeți că ar fi și altceva la mijloc?

    • Frate Daniel,
      pana la partea cu Hillsong sunt de acord cu ce ati spus problema intervine atunci cand am de exemplu Hillsong…
      Chiar credeti ca ce vedeti acolo este har si ca cei de pe scent, impreuna cu adunarea aceea sunt cercetati de Duhul domnului?
      Hillsong si Queen, ce au in comun?





      Aveti dreptate Hillsong transmite un mesaj pozitiv, uneori al Evangheliei…
      ascultati mesajul lor, va prezint o serie de cantece si genuri ale unor asa numiti „artisti crestini” din Romania…






      Amatori de astfel de muzica nu va-ti intrebat nici o data de ce oare sunteti atat de fericiti cand cantati sau ascultati asfel de muzica? Si de ce extazul se sfarseste o data cu terminarea muzici. De ce sunteti atat de acizi in relatiile cu semeni? de intrati in deprezie dupa atata cercetare?
      Eu am trecut pe acolo si va inteleg si pot sa va spun ca puteti sa fiti oameni noi transformati de Duhul lui Dumnezeu care urmariti sfintenia.

      • De unde stiti ca Hillsong nu sunt cercetati de Duhul Sfant? de unde stiti ca acesti tineri ce canta in stilul hip-hop nu sunt sub calauzirea Duhului Sfant? „Ii veti vedea dupa roade!” spunea Isus. Pentru multi „crestini” romani din America si chiar din Romania biserica e singurul loc si mod de inchinare si unde se aduc „roadele”, ca zeciuielile. Multi dintre acesti tineri cantand muzica crestina hip-hop merg prin puscarii, spitale, locuri famate; imi spunea cineva despre o Evanghelizare ce a fost facuta undeva la sate si predicatorii ce venisera acolo s-au murdarit pe pantofi cu noroi si au foarte suparati, zicand ” ce mizerie de noroi aici, nu mai calcam pe aici curand..” Ei bine si stilul pe care il canta acesti tineri este doar pentru un segment dintre tineri (si multi veti fi surprinsi de veti cauta in Ipod-urile copiilor vostri vor fi piese muzicale de TobyMac, Lacrae si altii…) Astea pentru multi sunt stilurile de muzica ce tinerilor le place pana la o anumita varsta. Mai mult, pentru o mai buna cultura muzicala frate CBogdan iti recomand „TobyMac-Loose My Soul”. Are si acest cantec un mesaj, asa-i?

      • Da, asa este…
        Galateni 6:7, 8
        Nu vă înşelaţi: „Dumnezeu nu Se lasă să fie batjocorit.” Ce seamănă omul, aceea va şi secera.
        Cine seamănă în firea lui pământească va secera din firea pământească putrezirea; dar cine seamănă în Duhul va secera din Duhul viaţa veşnică.

        2 Corinteni 6:14 -18
        Nu vă înjugaţi la un jug nepotrivit cu cei necredincioşi. Căci ce legătură este între neprihănire şi fărădelege? Sau cum poate sta împreună lumina cu întunericul?
        Ce înţelegere poate fi între Hristos şi Belial? Sau ce legătură are cel credincios cu cel necredincios?
        Cum se împacă templul lui Dumnezeu cu idolii? Căci noi suntem templul Dumnezeului celui Viu, cum a zis Dumnezeu: „Eu voi locui şi voi umbla în mijlocul lor; Eu voi fi Dumnezeul lor, şi ei vor fi poporul Meu.”
        De aceea: „Ieşiţi din mijlocul lor şi despărţiţi-vă de ei, zice Domnul; nu vă atingeţi de ce este necurat, şi vă voi primi.
        Eu vă voi fi Tată, şi voi Îmi veţi fi fii şi fiice, zice Domnul cel Atotputernic.”
        Cand vom intelege noi si lideri nostri oare acest principiu?
        Suflete preacurvare! Nu ştiţi că prietenia lumii este vrăjmăşie cu Dumnezeu? Aşa că cine vrea să fie prieten cu lumea se face vrăjmaş cu Dumnezeu. Iacov 4:4
        Prieteni cu lumea si vrasmasi cu Dumnezeu
        sau separati de lume = prieteni, fii si fice ai lui Dumnezeu.
        (2 Cor 6:17,18)
        De aceea: „Ieşiţi din mijlocul lor şi despărţiţi-vă de ei, zice Domnul; nu vă atingeţi de ce este necurat, şi vă voi primi.
        Eu vă voi fi Tată, şi voi Îmi veţi fi fii şi fiice, zice Domnul cel Atotputernic.
        Biserica este maritata cu lumea si nu mai poate intelege si accepta suferinta pentru Hristos sau pentru ramanerea in invatatura lui Hristos si a sfintilor apostoli.

        Pentru aceste zile mai mult ca ori cand se potrivesc cuvintele de final al carti Apocalipsei si ale sfarsitului:
        Apocalipsa 22:11-13
        Cine este nedrept să fie nedrept şi mai departe; cine este întinat să se întineze şi mai departe; cine este fără prihană să trăiască şi mai departe fără prihană. Şi cine este sfânt să se sfinţească şi mai departe!
        „Iată, Eu vin curând; şi răsplata Mea este cu Mine, ca să dau fiecăruia după fapta lui.
        Eu sunt Alfa şi Omega, Cel Dintâi şi Cel de pe Urmă, Începutul şi Sfârşitul.”
        Nu uitati Isus Hristos va REVENI!
        Va reveni cu JUDECATA care inseamna pedeapsa sau rasplata, in functie de ce semanat prin faptele noastre. Judecata personala, nu colectiva!
        Va reveni DREPTATEA!
        Este tarziu si mai este putin… David Wilkerson

    • DAniel.Gresit.Pierdem tineri deoarce:
      1.Propaganda toata lumea merge-n rai incurajeaza tinerii sa faca pacate.
      2.Deoarece le cautam scuze(pastorul si parintele sunt vinovati pentru pacatele tanarului nu el) in loc sa-i facem constienti de greselile lor.
      3.Deoarece nu-i lasam sa citeasca biblia ci le-o dam mura-n gura.
      4.Deoarece fortam copiii cuminti sa-i accepte pe aia rai(socialism mascat sub forma de corectitudine politica,din nou) care sunt trecuti la categoria mantuiti fara ca ei sa aiba faptele bune aferente.Concret,anul trecut in tabara noastra,am primit 10 plangeri de la copii cuminti care s-au plans de faptul ca trebuie sa imparta tabara cu niste derbedei din adunare.Ca sa-i citez:Daca cei buni merg in rai,ce cauta acesti derbedei cu noi in tabara.

      Prin urmare,nu mai cauta sucze pentru tineri si pune-i la munca ,nu la cersit.Ca si eu mi’s tanar(27 ani),dar nu caut scuze(blame the pastor,the parents) pentru pacatele mele.

    • E limpede, Daniel,
      trebuie sa facem o biserica dupa tineri..cum vor ei..sa se simta bine..sa cinatam ca si HIP HOP…
      Dupa care Scripturi traiesti?
      Ce-i spune apsotolul Pavel lui Timotei?
      Citeste ambele scrisori si vei intelege ca Biserica nu este a tinerilor sau a batrinilor; ca muzica nu este a batranilor sau a tinerilor.
      Unde scrie ca ei sunt viitorul si sa le facem poftele?
      Iti arde de gluume vorbind de viata vesnica? nu ai vazut tineri seriosi care vor sa fie impreuna cu fratii din biserica si care se bucura de cintarile de lauda clasice, imnuri sau cintari duhovnicesti?
      Daca apostolul Pavel l-a format pe Timotei(copilul meu…)i-a cintat cumva in struna ca sa nu se simta frustrat?
      I-a pasat lui Pavel de vesnicia tinarului Timotei?
      sau a vrut ca el „sa se simta bine”?
      ce sfaturi ii da acestuia????
      Ma intreb daca le cunosti?

  6. Cum ar fi să „împărţim” orarul de Duminică în mai multe servicii divine?:

    9-12 – Servici pentru toate vîrstele
    14-16 – Servici Contemporan pentru toate vîrstele
    18-20 – Servici pentru toate vîrstele

    În felul acesta, fiecare după poftele lui, î-şi alege serviciul la care să participe.

    • Ce trist că biserica a ajuns să ofere… servicii.

      Ar trebui să fie organism eclesial, care funcționează PERMANENT 24 de ore tot anul… Și asta de mii de ani…

      • Alin C., toate bisericile oferă servicii, slujbe, sau cum vreţi să le numiţi, urmînd un orar oarecare. Dar, pe lîngă orarul stabilit, adevărata biserică – formată din oameni şi nu din ziduri, funcţionează permanent şi sunt acei creştini care trăiesc Scripturile în fiecare moment din viaţa lor.
        Aşa cum a-ţi spus, „PERMANENT 24 de ore tot anul…”

      • Bine ai venit in mahala.Trist nu e ca biserica a devenit prestatoare de servicii,trist e ca biserica a devenit o dadaca in loc de o adunare de pietre vii.

  7. Great documentary. Sunt la lucru, e sfarsit de luna, am foarte mult de lucru dar subiectul dezbatut e de o importanta absoluta.
    In comentariile de ieri si de saptamana trecuta sunt cateva postari prin care barbatii se lamenteaza ca femeile sunt razvratite, nesupuse, etc. Din prezentarea videoului postat reiese importanta si rolul extraordinar pe care un sot, tata, slujitor il are in dreptul lui si a familiei (sotie, copii). Problema majora nu e a bisericii ca nu face suficient pentru copii / tineri de asemenea nu e a femeii ca nu e ascultatoare ci e a barbatului care vrea AUTORITATE fara RESPONSABILITATE.
    Nu exista structura in societatea aceasta care sa iti de-a autoritate fara responsabilitate. Autoritatea vine in urma munci grele, e un pret care trebuie platit in fiecare zi, e rezultatul disciplinei, responsabilitatii, seriozitatii, e exemplul pe care il dai prin traire, umblare, purtare.
    De ce copii si tinerii din societatea aceasta sunt asa de nefericiti, asa de nemultumiti si razvratiti? Au absolut tot ce le trebuie (case, masini, tv, celulare, haine, jucarii, etc) parinti care ii lasa sa faca tot ce vor si totusi atata tristete. Oare tristetea aceasta sa fie cauzata chiar de ignoranta si lipsa de interactie a parintiilor cu copii lor? Si de ce parintii si-ar neglija copii? Doar parintii isi iubesc copii, nu? Oh! e mult mai complicata situatia decat pare la prima vedere, o asta e problema. Ca sa poti sa spui copiilor ce sa faca, cum sa se comporte, la ce sa se uite, trebuie mai intai tu ca parinte sa crezi in unele lucruri, sa le traiesti, ci doar apoi sa le pretinzi, altfel pari un ipocrit si cine sa te bage in seama? te simti tu insuti ridicol sa spui copilui, inchide tv, cand tu nu te mai saturi de el, apoi citeste cand pe Biblia ta s-a adunat praful, du-te la biserica, tineret cand tu toata saptamana ai stat acasa iar duminica abia ai ajuns la 10, si sa nu mai vorbim de barfa, ca doar subiectul de la masa de pranz in fiecare duminica e ce „urat a cantat xyz, si ce fara sens a predicat pastorul,…, ” apoi treci la ce masina si-a cumparat x si ce haine a purtat y,…, si a trecut duminica si vine luni cu aglomeratia lucrului, cheltuielilor, oboseala, si sa fim seriosi dar cine mai are timp si de disciplina, educatie, promovarea prin traire personala a unor valori lasa-te de scriptura?
    ,…, si uite asa vedem cum copii nu au pasiune de biserica, scriptura, ascultare de parinti, tinerii se pierd si femeile se razvratesc. Si ecuatia e foarte simpla tata + mama = copii, dar cand tata/ sotul, dispare din ecuatie, mama / femeia, se stinge si copii sunt pierduti.

  8. Ovidiu Marinca, numele meu este Alin Cristea, nu Alin C.; așa m-am și semnat, așa am pretenția să fiu apelat.

    Modul cum vreau eu să numesc orarul bisericesc este irelevant…

    Să ne punem întrebarea cum ar vrea Dumnezeu să numim orarul ăla…

    Am așa o vagă impresie că nu ar vrea să îl numim… orar!

    Sau… serviciu!

    După cum biserica e cea care se interesează de mine și de vecinii mei, nu organizația religioasă a umblătorilor în costum, cravată (sau nu) și cu Biblia sub braț, pe care o folosesc deseori ca mitralieră de versete biblice, nu ca sursă de înnoire sufletească și fundament dogmatic.

    • Alin Cristea spune: „După cum biserica e cea care se interesează de mine și de vecinii mei, ”
      Cred ca Alin Cristea confunda biserica cu servicile sociale( fiindca tot vorbeam de socialisti) sau cum le spunem pe aici : „welfaristii”.

  9. ASIMILAREA ROMÂNILOR ÎN CULTURA AMERICANĂ

    Asimilarea bisericilor naţionale la cultura americană este cea mai studiată materie de către pastorii români la seminariile de la Church of God şi Assembly of God.
    Această asimilare a bisericilor liberale se face pe parcursul unei generaţii 20-25 de ani. Deaceea pastorul român trebuie să fie cât mai tânăr altfel va întâmpina opoziţia generaţiei vechi. Pentru această asimilare pastorul ţine studiu biblic în limba engleză cu generaţia nouă imediat după ora de rugăciune. Încet încet noua generaţie este ruptă de părinţi cu ajutorul studiului biblic şi Sunday School (şcoli duminicale). La un momentdat se ajunge la punctul în care în clădire se găsesc două biserici. O biserică a generaţiei vechi în sanctuar şi o biserică a generaţiei noi în sălile anexe. Noua generaţie este formată din tinerii care au trecut de Sunday School. Din acest moment pastorul trece la cucerirea sanctuarului de la generaţia veche. Astfel se introduce limba engleză la serviciul de evanghelizare, la început puţin apoi mai mult până când generaţia veche cedează. Din această metamorfoză rezultă o adunare religioasă cu fraţi nestatornici, şi fraţi fără tradiţie adică universali. Cea mai mare problemă a pastorului este să ţină aceste grupări împreună într-o singură cladire. Acum corul şi formaţiunile muzicale devin profisoniste. Românii vin la biserică numai să audă un spici şi o muzică bună. Biserica se încadrează în comunitatea internaţională şi trimit misionari liberali în toată lumea. Daca rezista, biserica isi continua existenta ca biserica liberala americana, daca nu se rupe…..
    Cauza: separarea generatiei noi de parinti.

  10. Costatarea unui pastor american este că înainte de a pierde o generație de tineri din biseică s-a pierdut o generație de părinți în biserică. Bărbați și femei care au lucrat dimineața la un loc de muncă și seara altul, în felul acesta rolul lor în familie a fost redus dramatic. Preotul casei a devenit doar unul care pune pâinea pe masă. Mama a fost înlocuită cu o altă femeie plătită care lăsa copii să se joace mai toată ziua.
    Dacă americanii observă aceasta la ei în curte ce să mai spunem noi din comunitatea română din Ameica. Nici în românia lucrurile nu stau diferit, forte mulți tați sunt plecați pentru perioade îndelungi la muncă în străinătate.
    Prin urmare bisericii îi revine o sarcină care nu îi aparține. Biserica niciodată nu înlocuiește familia și nici păstorul părintele, ci împreună lucrează la edificarea spirituală a copilului și a adolescentului.
    Se pare că aici se potrivesc cuvintele „am să-l sap de jur împrejur şi am să-i pun gunoi la rădăcină” . Cred că în familie (la rădăcină) trebuie lucrat. Acolo cred că este necesară revitalizarea relația părinți – tineri, părinți – copii.

    • Si biserica trebuie sa ajute la aceea relatie, nu sa-i desparta cu seara de tineret,cor de tineret, camp de tineret, muzica de tineret etc, etc.
      Si inca o problema: DIN CE CAUZA SE MAI PRACTICA IN BISERICILE ROMANE OBICEIUL (cred) ORTODOX DE A DESPARTII FAMILILE, CU FEMEILE IN STNGA SI BARBATII IN DREAPTA , COPII PE CULOARE FACIND NAVETA, TINERII PE LA BALCOANE SAU PRIN CURTE FACIND MAI STIU EU CE??????
      Now that is insanity…..
      Si ne mai miram ca familile nu se mai roaga impreuna, daca noi(sau voi, ca eu stau cu sotia) despartiti cea ce Dumnezeu a pus impreuna.

      • Here Here.100% de acord.

      • Pe mine nu ma intereseaza care sta pe dreapta si care pe stanga dar mi se pare normal sa stea separati.Si nici macar nu am pretentia ca sunt conservator,dimpotriva ma consider liberal desi nu la fel cu cei descrisi pe acest blog.Unde mai are loc partasia in biserica daca fiecare se separa cu familia lui.
        In ce priveste lucrarea cu tinerii in biserica la care sunt membru(inca)am impresia ca este un semi faliment.Principala cauza ,ipocrizia generatiei noastre,a parintilor.Una am predicat(imbracat) alta am trait.Am pastrat baticul pe cap(nu ca ar fi ceva rau in asta) si coboram in parcarea adunarii din masini de $ 80k,case cat mai luxoase,haine la fel.Nu tinerii sau separat ci noi i-am abandonat fiind prea ocupati ca sa-i mai putem intelege.
        Multa pace.

      • Brother Bogdan, ai pus punctul pe I. Domnul sa-ti binecuvinteze familia !

      • Bogdan,
        ce fac fratii singuri?
        sunt pedepsiti?. 🙂
        Daca familia care acasa este impreuna, face acelas lucru si in Adunare, mai poate avea relatii de fratietate, cum?
        Daca un frate singur nimereste linga o familie , linga sora, trebuie sa stea cuminte, ca daca intra si el in vorba e bai, poate.
        Cred ca tocmai aceasta asezare care nu se mai respecta, era benefica pentru a inoda legaturi.

  11. Ne pleacă tinerii din biserici pentru că, în loc să ne pese de predicarea Cuvântului lui Dumnezeu, ne interesează mai mult cum îi putem ține pe tineri în biserici. De când e ăsta mandatul Evangheliei? Marea Trimitere spune altceva. Dacă nu-i ține pe tineri Cuvântul lui Dumnezeu în biserică, n-o să-i țină nimic: nici muzica (apropos, a promova în biserică o muzică pe placul tinerilor e cea mai mare tâmpenie de care ne facem vinovați și-om da socoteală pentru ea), nici programele pentru tineri, nici taberele sau alte cele. Uitați-vă la slujbele din bisericile noastre: jumate din slujbă e așa-zisul program – muzică, recitare de versete, poezii, fanfară, orchestră etc., după care predica și gata. Eu unul prefer predica și gata. De cântat, cântarea cu toată biserica cred că face mai bine decât tot felul de manifestări mai mult sau mai puțin (de obicei, mai puțin) artistice care aduc laudă cui vreți numai Domnului nu… Prin urmare, predicarea și studierea serioasă a Cuvântului lui Dumnezeu în biserici sunt singurele modalități de a-i ține pe tineri în biserici. La urma urmelor, nu-i musai să stea toată lumea în biserică, că doar nu suntem musulmani și nici ortodocși. La biserică vine cine-l iubește pe Domnul, iar cine-l iubește pe Domnul iubește și Cuvântul lui. Simplu.

    • Shifu i agree. Dar sa-ti spun un secret. Unul dintre motivele care multe biserici romane au mult tineret. In special cele conservative care inca au orchestra , cor , fanfara. Am un baiat de 9 ani care stie vreo 200 de cuvinte in romaneste( shame on me, i know). Nu prea ai placea sa vina la biserica ca nu intelegea mult. Nu de mult , aici sa inceput o orchestra cu copii( vioara ,violoncel,nai , flaut). Sa vezi cum merge la biserica acum! Multi au ramas in biserica si , in cele din urma sau pocait datorita aclor orchestre si coruri.Toate trebuie sa fie cu masura. Una dintre menirile bisericii( cea mai importanta) este glorificarea lui Dumnezeu, nu numai invatarea cuvintului. Ca unii cinta din motive personale este alta problema.
      Cit despre faimosul tau post ” vindecator”, am scris si eu citeva asemanatoare, le-am postat , si dupa ce mi-am dat seama ce am scris, alergam pe strada incercin sa tai firele optice inainte ca postul sa plece din casa!!! 🙂

    • Yes and no. Dar totusi cred ca e mai bine sa fie in biserica pina in momentul nasterii din nou decind hoinarind prin baruri. Dar strategia aceasta lucra numai atunci cind esti intr-o biserica in care Domnul si evanghelia sint predicate constant si corect. Cam rare bisericile acelea!

  12. Frate Ionescu , inca o atentionare, video clipul postat de dumneavoastra contine o multime de „Trojan Horses” , din aceea care i invata pe copii nostrii ,ca daca pacatuiesc, nu conteaza deoarece sint „alesi”. Ar trebui sa fiti mai atent cu ce postati! 🙂
    Intr-o nota mai serioasa, penticostalii romani pierd foarte mult, deoarece se ghideaza mult dupa penticostalii americani( care in majoritate sint dusi cu sorcova), si nu se mai uita si peste gard( de ex. este acest film, sau Al Martin, sau Voddie Baucham, sau Joshua Harris).
    Dar stiu ca este greu, cind unii inca cred ca crestinismul a fost inventat de ….noi, de penticostali.

  13. Gabi, ai dreptate când zici că unii penticostali (exact la fel ca alți evanghelici) își închipuie că ei au inventat creștinismul, iar asta se vede în comportament. Ai dreptate și când zici că dacă bisericile noastre au tineri e datorită fanfarelor, orchestrelor etc. Corect. Însă asta nu înseamnă că i-am atras cu ceea ce trebuie. Tocmai din această cauză în bisericile noastre tinerii au probleme în ciuda faptului că au fost în fanfare și orchestre. Și eu am fost luat și dus la biserică de mic. În adolescență m-au apucat pandaliile și am plecat aiurea. După mulți ani am auzit Cuvântul și abia atunci m-am pocăit. Apoi n-a mai fost greu să stau în biserică. Am și eu copii măricei și tare mult aș vrea să-i văd rămânând în biserică. Totuși, îmi dau seama că, asemeni mie, și ei trebuie să treacă prin nașterea din nou, ei singuri, fiecare în parte, iar la asta nu-i ajută nici fanfara, nici muzica, nici nimic în afară de Domnul. Întâlnirea cu Domnul e personală și trebuie să existe. Dacă asta nu există, atunci avem tot felul de probleme în biserică pe care nu le rezolvăm cu nimic în afara de Cuvântului lui Dumnezeu, singurul în stare să ne nască din nou.

  14. Interesant ca unii din pastorii de tineret din America(prezentati in documentar) au avut curajul sa faca ceva, unii chiar au renuntat la slujba lor „importanta”, dar cred ca in Romania daca am spune asta in adunari am fi considerati fanatici total. Ce sa mai vorbim de masuri. Noi parca suntem facuti sa repetam greselile altora. Avem un handicap asa de cronic care ne ia puterea de a recunoaste ca am luat-o gresit. S-ar putea ca radacina tuturor acestor lucruri negative sa fie banii. Parintii nu mai timp de nimic, pare jenant sa spunem copiilor cu pur si simplu nu putem sa le oferim ceea ce lumea ofera colegilor lor, atunci parintii fac ceva; alearga de dimineata pana seara sa adune, sa aiba, iar cand vine vorba de sufletul copiilor lor avem biserica.
    Cred ca uneori se confunda rolul bisericii, si noi acceptam cumva cu ochii interdeschisi lucrarea cu copiii, lucrarea cu tinerii; parintii isi plaseasa copiii in mana unor oameni nepregatiti pentru viata( liderii de Sunday School, lideri de tineret) multi nici nu sunt casatoriti, ce experienta pot sa aiba ei in educarea copiilor? Dar parinitii sunt multumiti, oricum ei nu mai au timp si atunci e bine si asa decat deloc. Daca ar trebui sa ne gandim la o reforma in domeniul familiei pastorii probabil ar trebui sa faca ore de studiu cu parintii mai degraba decat cu copiii, iar cand vine vorba de disciplina in biserica ar trebui sa ne indrepatam mai des impotriva parintilor, care unori ambii sunt orbiti: poate unul de bani, altul de cariera, apeleaza la educatia religioasa de mana a doua acreditata de biserica din care fac parte.

    Subtituiente, amelioratoare, aditivi, toate au o eticheta ca si in industria alimentara; identic naturale chiar daca ele sunt imitatii recunoscute.

    Biserica a inventat sute de surogate de-a lungul vremii, iar a le categorisi si a le aboli astazi este pentru multi o erezie. Am spus cuiva despre ceea ce ziceau pastorii din documentar si s-a uitat la mine cu groaza si de la un timp a zis sa terminam discutia, cred ca impresia lui a fost foarte negativa. Dar convingerea mea a fost intarita, iar cat despre el nu are decat sa invete pe propria pele.

    Eu si sotia am decis cu ceva vreme in urma sa nu mai trimitem copiii deloc la „grupe”. Am decis sa ne luam rolul in serios in problema aceasta, iar cat despre cei care doresc sa continue in felul asta pot sa o faca. Dumnezeu nu a diminuat rolul nici unui parinte cand vine vorba de educatie indiferent de slujba din biserica si nici nu va face exceptii, intotdeauna ma gandesc la Samuel care a vazut ce s-a intamplat in familia lui Eli, desi el a gresit asemanator, Dumnezeu nu ia facut nici o exceptie lui Samuel; si el a platit, copiii lui nu au calcat pe urmele lui. Iar el a fost ocupat pentru lucrul Domnului, judeca poporul si era mult plecat de acasa. El a fost un om exceptional dar nu a putut schimba caracterul necinstit al copiilor lui.

    Doamne da-ne intelepciune acum cand suntem parinti tineri sa investim invataturile Domnului Isus in ei la timp si sa ne rugam mult pentru ei si cu ei. Daca si in ciuda acestora vom esua atunci cel putin noi ne-am facut partea.

  15. Deuteronom 6
    4. Asculta, Israele! Domnul Dumnezeul nostru este singurul Domn.

    5. Sa iubesti pe Domnul Dumnezeul tau cu toata inima ta, cu tot sufletul tau si cu toata puterea ta.

    6. Si poruncile acestea, pe care ti le dau astazi, sa le ai in inima ta.

    7. Sa le intiparesti in mintea copiilor tai si sa vorbesti de ele cand vei fi acasa, cand vei pleca in calatorie, cand te vei culca si cand te vei scula.

    8. Sa le legi ca un semn de aducere aminte la maini si sa-ti fie ca niste fruntare intre ochi.

    9. Sa le scrii pe usorii casei tale si pe portile tale.

    Dumnezeu nu le zice liderilor de tineret si de copii ,ci parintilor sa le intipareasca in mintea copiilor Legea Domnului.

  16. FRATE GABI BOGDAN.
    Pot sa-ti spun ca amestecul femeilor cu barbati s-a produs cu mult mai tirziu in biserica, la inceput n-a fost asa. Sint biserici ortodoxe unde femeile au locul lor si barbatii locul lor in biserica, noi de ce sa fim altfel? Iata citeva probleme: In Sacramento cam prin anii 1984-1985 cind era numai o singura biserica romineasca, pastorul nostru nea propus sa avem saerviciul religios timp de o ora(12-1pm)cu o biserica americana liberala Curch of God unde eram in chirie.Trei barbati aveau nevestele in brate un ceas cit noi am stat cu ei, iar copii nostri au inceput sa rida. De aici au inceput problemele. Dupa 26 de ani intr-o biserica romineasca liberala din Michigan un frate si-a tinut sotia pe dupa cap tot timpul seviciului religios, cred inconstient. Ce zici daca toti statem lafel? Nu semanam a club mai mult decit a biserica? In alta ordine de idei trebuie sa ne ajutam si usierii! In biserica vin si musafiri cu diferite interese, Tot in aceeasi biserica a venit o tinara cu un minijup exagerat usierul a plasat-o linga un frate la care fratele a raspuns usierului: n-o pune linga mine ca ma ispitesc.Usierul a plasat-o linga un alt frate cu care s-a intimplat la fel, deabia a trei oara a gasit o femeie linga care sa stea. N-ar fi mai bine ca usierul sa nu umble cu ispitele prin adunare?Ce zici? Este adevarat ca parintii au 2 joburi la inceput este nevoie de mincare si apoi de educatie. Daca adolescentii ar fi in sanctuar si pastorul n-ar lupta sa rupa pe copii de parinti atunci biserica ar fi mai educativa ar lua si o parte din slujba parintilor. Copii in timp isi cauta modele in biserica si vor cmpara pocainta cu a pastorului si cu a parintilor. Cind ajung majori dau mai mult vina pe pastori decit pe parinti. Aceasta metoda a fost folosita de comunisti si de scolile publice americane. Din aceste motive au aparut Home School si bisericile Family Integrated Church unde copii au fost redati parintilor dupa dictonul fostului presedint George W. Bush ” sa redam copii inapoi parintilor” sau ca fii lui Recab.Cum se pot rezolva toate aceste probleme?

    • fr. Peteru Laze,citatul zilei:” N-ar fi mai bine ca usierul sa nu umble cu ispitele prin adunare? 🙂 Da ce sa faca cu ele odata ce au intrat in sala?

      La noi in biserica(de orientare centru/dreapta 🙂 ), am vazut un frate care l-a tinut pe altul frate de dupa cap. Ce parere aveti?

      I Sacramento numai o biserica romaneasca? Nu-mi vine sa cred!!
      Sacramento are cei mai putini locuitori pe cap de biserica( vreo 13 rumâni/adunare si cred ca sint vreo 30 de biserici)

      Daca ma gindesc bine , se prea poate ca rumânii din Sacramento sa fi inceput stilul de adunari „Family Integrated Church” inainte ca sa le pice fisa la americani.

      Unde dai si unde crapa!

      • Am uitat, daca tot vorbeam de statistici, stiu un oras(vecin cu Sacramento)care are cei mai putini locuitori( vreo 15) pe cap de pastori/presbiteri/diaconi ( sau viceversa, cred, ca de fapt ultimii sint pe capul primilor ), …..este fabrica de popi pe acolo , cu banda rulanta….

  17. Frate Ionescu , daca tot a-ti inceput discutia, ce credeti daca in biserica dumneavoastra, ptr. o luna, parintii cu copii(cei necasatoriti) ar sta impreuna in biserica, fara cor, fanfare si programe dinainte pregatite?? Numai pentru o luna??? Oare ce s-ar „intimpla”??

  18. Un bătrîn s-a supărat odată pe vorbitor şi, în plină adunare, a exclamat: „Vin dup-o săptămână de lucru pe cîmp şi vreau să mă relaxez, să mă simt bine, şi cînd-colo, dumneata aduci mustrare, critici,…”.

    NU STĂ NIMENI UNDE NU-I PLACE.

    Treaba e ce-ţi place ţie place şi Domnului?

    Meditam nu de mult la un verset care parcă nu-şi mai are locul in prezent şi-n occident. Deci versetul 1 Corinteni 15:19. Cei ce doreau cetăţenie cerească în Hristos intrau în conflict cu – să zicem – cezarul. Dumnezeu e acelaşi dar lumea se tot modifică pentru a se stîrni conflicte intre generaţii. În Hristos toţi suntem una. Bătrînii au aşteptările lor, tinerii au poftele şi obiceiurile lor, iar cănd multe căi ce pot părea bune omului (ce duc la moarte) se intersectează-n biserici,…

    Odată m-a-ntrebat cineva cum m-am simţit la adunare şi i-am răspuns: „Plăcut! A fost un program de preferinţe muzicale”

    Venirea la biserică ar trebui să fie pentru a ne zidi sufleteşte unii pe alţi (vezi 1 corinteni 14:26 )

    Să nu-mi spuneţi că n-aţi văzut pocăiţi care vor doar să-şi afirme talentele, să facă impresie, cine ştie, poate unii vor şi-nchinare.

    Ce-i de făcut? să convingem tinerii că răspund de viitorul lor veşnic, că s-ar putea să nu ai satisfacţii in viaţa asta dacă vrei fericire-n viaţa viitoare. Cum adică „lucrare cu tinerii” – ei nu pot lucra nimic pentru ei? Lumea e atractivă numai dacă cerul e sumbru.

  19. Simpatica . :))))
    ” N-ar fi mai bine ca usierul sa nu umble cu ispitele prin adunare” no, ca pe el pica vina. 🙂
    la fel „un frate tinea pe altul de dupa cap”. :)))))

  20. FRATE GABI BOGDAN,

    Ati inteles gresit, mai cititi odata: prin anii 1984-1985 era o singura biserica penticostala romineasca, -poate unii care citesc au fost pe acolo in 1984. Daca la ortodocsi nu le este rusine femeile sa stea separate de barbati in biserica de 2000 de ani noi nu avem scuze.
    Bisericile Family Integrated Church exista la americani de cel putin 30 de ani, au si ei fanfara orchestra etc.dar nu au activitati in salile anexe dumineca. Pe tot timpul serviciului religios stau in sanctuar cu parintii. In Rominia in timpul comunismului aproape toate bisericile erau cam asa, nu aveau anexe doar o singura sala si atit. Activitatea tinerilor exista si atunci dar fara propaganda. NU ESTE NIMIC NOU DOAR NOI NE SCHIMBAM CARE NE-AM UITAT TRECUTUL.

  21. Divided – titrat in romana:

  22. Din punctul meu de vedere chestiunea pare simpla. Tinerii nu pleaca din biserici din cauza lucrarii cu tinerii/scolii duminicale, ci din cauza lipsei de educatie spirituala din familie. Lucrarea cu tinerii/Scoala duminicala SPRiJINA ceea ce parintii ar trebui sa faca. Daca un concept nu a fost aplicat in mod eficient, nu il face pe acesta ineficient, plus, haideti sa privim ce Scriptura ne spune despre vremurile din urma cu privira la dragostea pentru Dumnezeu. Divided are unele aspecte pozitive/reale dar orientate gresit, spre segmentul gresit al bisericii. Regard^^

Trackbacks/Pingbacks

  1. Hawt Post – 29 iulie 2011 « România Evanghelică - 29 iulie 2011

    […] https://popaspentrusuflet.wordpress.com/2011/07/29/lucrarea-cu-tinerii-in-biserici-un-faliment […]

  2. 14 postări în Top 100 WP (30.07.2011) « România Evanghelică - 30 iulie 2011

    […] Lucrarea Cu Tinerii În Biserici: Un Faliment? (popaspentrusuflet) 9. Joi – Şcoala (mariuscruceru.ro) 10. Dumnezeu ne-a răsfățat azi cu […]

Lasă un răspuns către Cornel Ilioi Anulează răspunsul