FEMEIA, MÂNTUITĂ PRIN NAȘTERE DE FII

Cum se întâmplă de obicei, nenorocirea de la Brașov ridică mult mai multe probleme decât faptul că s-a comis o crimă dintre cele mai odioase. Religia și orientarea exagerat mistică a familiei în cauză, dereglările psihice și implicațiile spirituale ale acestor stări și însuși modul în care presa și televiziunea au raportat această știre au fost primele reacții și contrareacții. Personal am comparat această tragedie cu avortul, un mod similar de distrugere a vieții în cea mai sigură relație de ordin uman: mamă-copil.

Consider că subiectul nașterilor repetate și multiple atât în familia Iudeanu cât și în alte familii este un subiect pe care, vrând-nevrând, trebuie să îl abordăm. Nu mai ținem neapărat cont de faptul că rata natalității este într-o scădere dezastruoasă în societatea civilizată. Contextul unui act izolat înlocuiește azi spiritul și starea de lucruri generală.

Nu este intenția mea de a aborda acest lucru dintr-o perspectivă socială, medicală sau chiar ecleziastică. Oricare ar fi condițiile în care s-a comis crima, mediul este un factor subiectiv. Simptomele și diagnosticul nu pot fi atribuite doar femeilor care au născut mulți copii ( a stabilit cineva care este numărul optim?), în cazuri foarte rare duc la asemenea rezultate și nu întotdeauna pot fi identificate și evaluate până nu e prea târziu.

Abordarea mea se rezumă la cadrul principial biblic al afirmației Apostolului Pavel din 1 Timotei 2:15:

”Totuşi ea va fi mântuită prin naşterea de fii, DACĂ stăruie cu smerenie în credinţă, în dragoste şi în sfinţenie.”

De la început menționez că acest verset nu stabilește sub nicio formă numărul de copii la care o femeie ar trebui să dea naștere. Aici este vorba de unul dintre principiile reabilitării femeii. Apostolul abordează problema rânduielii în familie și în biserică pornind de la exagerările înrobirii degradante a femeii și curentul feminist al emancipării ei. Cuvântul lui Dumnezeu le respinge pe amândouă, dar promovează reabilitarea femeii. Am scris mai demult o postare cu această temă AICI.

Cum se încadrează textul din 1 Timotei 2 în principiul reabilitării femeii? Nu uitați că a fost o vreme în istorie – și pe alocuri încă mai e – când bărbatul avea drept de viață și de moarte asupra femeii. Așa cum o face și în alte pasaje legate de acest subiect, Pavel arată că dacă femeia a fost luată din bărbat, și bărbatul la rândul lui se naște prin femeie. ”Femeia nu este fără bărbat și nici bărbatul fără femeie”. Această interdependență a procreării îi dă femeii un statut indispensabil, iar înaintea lui Dumnezeu îi reabilitează căderea edenică. Bineînțeles, există câteva condiții care îl însoțesc pe ”DACĂ” în textul din 1 Timotei 2.

Cu alte cuvinte, aceste versete nu se aplică numărului și contextului particular al unei familii, ci este un principiu cu privire la mântuirea, nu numai spirituală, a femeii în general. Totuși, pentru cei care acuză numărul mare de copii din unele familii, doresc să atrag atenția asupra unei ecuații biblice. Vă reamintesc faptul că doar recent au apărut metodele contracepționale. Mai demult, ca să nu ai copii trebuia să dormi în încăperi separate…

1 Corinteni 7:2-6 ”Totuşi, din pricina curviei, fiecare bărbat să-şi aibă nevasta lui şi fiecare femeie să-şi aibă bărbatul ei. Bărbatul să-şi împlinească faţă de nevastă datoria de soţ; şi tot aşa să facă şi nevasta faţă de bărbat. Nevasta nu este stăpână pe trupul ei, ci bărbatul. Tot astfel, nici bărbatul nu este stăpân peste trupul lui, ci nevasta. Să nu vă lipsiţi unul pe altul de datoria de soţi, decât doar prin bună învoială, pentru un timp, ca să vă îndeletniciţi cu postul şi cu rugăciunea; apoi să vă împreunaţi iarăşi, ca să nu vă ispitească Satana, din pricina nestăpânirii voastre. Lucrul acesta îl spun ca o îngăduinţă; nu fac din el o poruncă.”

Deci, biblic, motivul pentru care soții pot să se lipsească de datoria lor conjugală este îndeletnicirea cu postul și rugăciunea. Aici intervine prostia și răutatea unora care mai și predică batjocoritor la adresa celor cu mulți copii, că ar fi nestăpâniți, după care menționează și recomandă metode contracepționale tocmai pentru a putea fi nestăpâniți. Să le fie rușine! Aș putea zice mai multe dar… nu se cade.

Respectarea acestui principiu al stăpânirii pe o perioadă de timp pentru îndeletnicirea cu cele spirituale nu va afecta neapărat rata natalității și nici nu își propune acest lucru. Toți știm cum… apar copiii. Doar n-o să postim zece ani…

Poziția mea – deși avem zece copii – a fost întotdeauna să nu intru sub plapuma nimănui, dar să prezint principiile Cuvântului lui Dumnezeu. Din pricina curviei, soții nu trebuie să se lipsească de datoria lor! ”Copiii sunt o binecuvântare de la Domnul”! Trebuie crescuți ”în frică și temere de Domnul”! Avortul este o crimă! Metodele contracepționale sunt extrem de periculoase atât prin contraindicațiile medicale ale unora cât și prin modul negativ în care altele sunt prezentate de Scripturi (cazul lui Onan). Cine trece de aceste precepte intră în subiecte care țin de încredințări personale. Încredințările personale pot fi, în anumite cazuri, licențieri ale păcatului. Nu pot să nu menționez bărbații care consideră că datoria de soți are loc doar în contextul procreării și nu își ajută cu nimic soțiile ba, mai mult, pun presiuni asupra lor să fie toate în ordine, curățenie, mâncare etc., și o casă de copii hrăniți, spălați, îngrijiți. Și acestora să le fie rușine!

Nu mi-am propus să dezvolt exhaustiv această temă și nici nu cred că se poate. Nu am privit niciodată familiile nici la modul general nici particular prin prisma numărului de copii (măcar că nu ne-am bucurat întotdeauna de același tratament). Aș putea să aduc în discuție cazul multor femei, mame de excepție, iubitoare și care s-au sacrificat pe ele însele, nu pe copiii lor. Aș putea să vorbesc despre cazuri de mame care au aceste simptome psihologice la prima sau a doua naștere. Dar consider că este o insultă pentru numeroasele familii… numeroase (penticostale și nu numai) să punem pe seama acestui fapt crima de la Brașov. Mai ales într-o vreme în care scăderea populației civilizate a devenit o amenințare pentru ea însăși. Dar, ce știu eu despre a fi civilizat…

Oricum, aceste probleme sunt valide și, mai bine mai devreme decât mai târziu, trebuie abordate în familiile, bisericile și societatea noastră, cu echilibru și bun simț.

About Cristian Ionescu

Pastor Elim Romanian Pentecostal Church Chicago, USA

78 răspunsuri to “FEMEIA, MÂNTUITĂ PRIN NAȘTERE DE FII”

  1. Va mltumesc pentru raspuns.Sa mai continui cu dezbaterile ..nu se cade…aici.Pozitia dvs fata de acest subiect ma interesa cu atat mai mult cu cat v-am ascultat si citit si va consider unul dintre putinii care reusesc sa tina flacara credintei date odata pentru totdeauna , insa fara a cadea in extremele si habotniciile altora.
    La acest subiect insa …poate o data , cand ne vom vedea fata in fata , sa ma pot lamuri mai mult.
    Domnul sa va binecuvinteze si sa va dea putere in lucrarea pe care o faceti.

  2. Va multumim foarte mult ca mai avem ocazia sa citim asemenea articole despre lucruri pe care aproape ca ne intrebam daca nu cumva suntem singurii care mai credem in asa ceva.

  3. @”ci este un principiu cu privire la mântuirea, nu numai spirituală, a femeii în general” Asta da explicatie! Mantuire spirituala DACA femeia naste baieti si acestia staruiesc in…. Erezie pura! Sunt prea suparat si ma opresc.

    • Nu ați înțeles:
      – este vorba nu de mântuirea femeii cutare ci de a femeii ca parte
      – prin sămânța femeii s-a născut Mântuitorul care i-a adus și ei mântuire
      – am făcut specificația, citiți din nou TOT articolul și nu mai fiți supărat

      • Sa citim de la versetul 11-14 si vedem interdictia data femeii de a invata pe altii (barbati). Mantuirea (izbavirea de aceasta interdictie, indreptatirea) femeii de a invata partea barbateasca se face prin educarea baietilor , daca ii va naste.
        Nu e vorba de mintuire (indreptatire)spirituala. Cum poate sa afirme asa ceva cineva care macar un pic a studiat epistola catre Romani . Incredibil!

      • @Mântuirea ca termen nu are doar sensul strict din Romani.. Corect asta zic si eu, David nu putea sa primeasca „bucuria mantuirii” pe care o avem noi, cei din noul Legamant. Mantuirea despre care vorbeste Pavel in Romani de la cap 1 la cap. 11 cuprinre INDREPTATIREA; RASCUMPARAREA (de sub puterea si pedeapsa pacatului )SI INFIEREA.Chiar si ALEGEREA. De remarcat ultimul verset din cap 11. DIN EL PRIN EL SI PENTRU EL SUNT TOATE LUCRURILE (CONTEXTUL NE ARATA CA E VORBA DESPRE LUCRURILE LEGATE DE MANTUIREA OMULUI PACATOS). A Lui sa fie slava in veci! Amin. Ce are de a face aceasta mantuire cu nasterea de copii? NIMIC!

      • C.I.
        aici aveti perfecta dreptate. 🙂

      • Fr. Cristi Ionescu sunt de acord cu argumentarea dumneavoastra biblica! Ce argumente biblice au cei care le contesta pe cele enumerate de dvs? NICIUNUL macar! Totul se bazeaza pe rationamente omenesti, ale unor minti neinoite de adevarul biblic, sau pe rastalmaciri ale mesajului transmis fara echivoc de Dumnezeu! Metodele contraceptive care impiedica conceptia sau sunt avortive, sau ucid samanta barbatului in mod voit sunt fapte foarte grave inaintea lui Dumnezeu, sunt ucidere! Pentru cei care cauta suportul biblic al afirmatilor de mai inainte le recomand sa cerceteze Scriptura privitor la subiectul tratat! De la inceputul omenirii pozitia biblica este PRO- NASTERE DE COPII! Pozitia actuala a crestinilor intr-o mare masura este ANTI- NASTERE DE COPI I!!! Totusi ghidul nostru nu este, sau nu ar trebuii sa fie mentalitatea si logica vremii ci Cuvantul lui Dumnezeu!

  4. Femeia care nu sta la dispozitia lui Dumnezeu pentru nasterea de fii, dupa ce s-a pocait nu va vedea Imparatia lui Dumnezeu, fiindca starea la dispozitia lui Dumnezeu pentru nasterea de fii, face parte din ascultarea de Cuvintul lui Dumnezeu, care inseamna sfintenie.
    Deci acest principu stabilit de Dumnezeu pentru femeie, asa cum se citeste mai sus, nu vorbeste si nu stabileste un anumit numar de copii care trebuie sa existe intr-o familie crestina, iar motivele pentru care o familie primeste mai multi copii, alta mai putini si alta deloc, le cunoaste numai Dumnezeu. Numarul de copii existent intr-o familie crestina este hotarat in exclusivitate de catre Dumnezeu, daca familia respectiva atat sotia cat si sotul sta la dispozitia lui Dumnezeu pentru a se implini planurile sale.
    Frica si repulsia de a avea multi copii, nu vine de la Dumnezeu ci, este de la satana, impreuna cu toate metodele care sunt folosite ca sotia crestina sa nu ramana insarcinata. Recomand cuplurilor crestine sa studieze in Biblie acest subiect al nasterilor de copii si sa vada varietatea familiilor care au primit copii si chiar si pe cele care nu au primit deloc. Studiati numarul de copii veniti in familii: timpul sosirii lor, configuratia si situatia sociala a familiilor care au avut copii mai multi, copii care au venit tocmai nu la momentul oportun in ce priveste starea materiala pentru a le oferi un trai decent. In ce prinveste configuratia copiiilor primiti si asta este foarte variata ca si numarul de copii, si in acest sens pot da doua exemple: Iov a primit de doua ori cate 10 copii in aceeasi configuratie ( 7 baieti si trei fete ), macar ca sotia lui a fost creeata cu puterea fizica sa nasca 20 de copii sau mai multi si nu 10; iar al doilea putem sa privim la parintii lui David care au avut 8 baieti si nici o fata. Apoi alte familii au avut numai fete, fara niciun baiat. Acuma ar zice unii da, dar unii barbati au avut mai multe neveste si de aceea au avut mai multi copii !!! Este si asta adevarat, insa exemplele expuse de mine se refera numai la o sotie si asemenea exemple ar putea continua.
    Si daca este sa mai luam un exemplu in ce priveste nasterea de copii in situatii materiale nu tocmai fericite, cel mai elocvent exemplu este familia in care s-a nascut Domnul Isus. Oare cat de saraca a fost aceasta familie tanara la inceput care, a trebuit sa lupte cu acest fenomen, in conditiile in care ei ca jertfa la taierea imprejur a Domnului Isus, au adus o pereche de turturele sau doi pui de porumbei si sa nu uitam ca aceasta familie a crescut numeric, iar cand Domnul Isus era rastignit pe cruce, Iosif tatal Lui ( pamantesc ) era deja mort la o varsta destul de tanar.

    Recomand vizionarea documentarului: Iarna Demografica, cu subtitrare in limba romana.

    • Remus a descoperit doua cai de a ajunge in rai !

      • Gabi, mai grav e ca nu doar Remus a descoperit asta, dupa cum nu e nici singurul care promoveaza ideea… Sunt biserici intregi care predica consecvent „mantuirea 2.0”. E inca unul dintr-o lista lunga de subiecte asupra carora exista disensiuni chiar intre penticostali. Si atunci de ce se mira ca nu ii inteleg altii, mai „nespirituali”?:)

      • Gabi Bogdan,

        mantuirea de la convertire ( care are loc la nasterea din nou ) este prin har si nu prin fapte pentru cel ce s-a pocait si s-a intors la Dumnezeu, iar intrarea in Imparatia lui Dumnezeu ( care este tot mantuire ) este prin credinta si roada Duhului Sfant. Cine crede si nu are roada Duhului Sfant la nivelul cerut de Dumnezeu ca, sa poata fi primit in Imparatie, v-a ajunge cu toata credinta lui mantuitoare ( atentie cu toata credinta mantuitoare !!! adica cu credinta din toata inima in Dumnezeu si in Fiul lui Dumnezeu ) in Locuinta Mortilor. Si ca dovada biblica iti dau cateva texte sa vezi ca primirea in Imparatia lui Dumnezeu nu se face numai pe baza credintei ci, pe baza credintei impletita cu faptele credintei, care este roada Duhului Sfant.

        ” Si daca cel neprihanit scapa cu greu, ce se va face cel nelegiuit si cel pacatos ? ”

        Cum adica sa scape cel neprihanit cu greu daca crede din toata inima ca Isus este Fiul lui Dumnezeu ? Foarte simplu. Credinta trebuie impletita cu faptele, care inseamna ascultare de Dumnezeu, si ascultarea de Dumnezeu la randul ei inseamna sfintenie .

        1 Petru 1:5-11 „” …….. in acest chip ( si nu in altul ) vi se va da din belsug intrare in Imparatia lui Dumnezeu . „”

      • Gabi Bogdan,

        iti mai recomand Google Translate sa-ti traduca in limba romana comentariul meu scris tot in limba romana, comentariu pe care nu l-ai inteles.

    • Planul lui Dumnezeu cu nr. de copii pe familie depinde de un factor volitional uman: intalnirea celor doi in scop procreativ! 🙂
      Intrebare: cine hotaraste „impreunarea” omul in exclucivitate, sau Dumnezeu?
      Inseamna ca Dumnezeu ar avea „schedule”, tabel cu programarea sotilor. 🙂 Ce s-ar intampla cand sotii ar refuza intalnirea, de comun acord?
      Cum ramane cu darul omului de a procreea? Poate el sa procreeze planificat, de unde stie el ca se suprapune cu planul lui Dumnezeu? Sau, daca Dumnezeu nu vrea ca cineva sa aibe un copil, dar omul insista, tratamente, fertilizare in vitro etc, este aceasta o incalcare a planului si voiei lui Dumnezeu?

      • Daniel, ce zici , daca planul lui Dumnezeu este sa te duca acasa… dar tu te duci la doctor…. Nu este si asta un fel de suprapunere la planul lui Dumnezeu?

      • @Daniel G……intrebari foarte serioase, demne de gandit, iar la ultima chiar as adauga ceva: daca Dumnezeu nu vrea ca cineva sa aiba copii, dar omul insista…..si in insistenta lui, pe langa cele amintite de tine, infiiaza copii, este aceasta o incalcare a planului si voiei lui Dumnezeu?
        Ce suport biblic are adoptarea?

    • Remus,
      You must be kidding!
      Your arguments sounds more like old penticostal propaganda. Read the Scriptures and ask God to help you really understand them insted bringing your teological aberations in public. It is really embarressing.!!!

    • remus,
      de curiozitate, tu cati prunci ai?

    • Remus

      te rog să-mi dai un singur text de ÎNVĂŢĂTURĂ (sau PORUNCĂ) din Biblie care să arate principiile enunţate de tine – că o femeie ar trebui să aibă copiii până ….

      Văd că foloseşti exemple din abundenţă ceea ce nu mă miră în contextul confuziilor legate de interpretarea Scripturilor. Ţi-aş sugera să încerci aplicarea acestui principiu (folosirea exemplelor) şi în alte domenii.

      Te întreb, ca să te lămuresc, în caz că nu ai înţeles ce vreau să zic vis-a-vis de folosirea exemplelor, dacă te-ai uitat atent în toată Bbilia la TOT ceea ce au făcut oamenii lui Dumnezeu şi dacă TU ai făcut tot ceea ce ei fac. Rostul exemplelor menţionate în Scriptură este ca să ne arate cum se aplică o învăţătură sau poruncă nu să ne arate că noi trebuie să facem în acelaşi mod, la fel….

    • Fr. Remus sunt de acord cu argumentarea dumneavoastra biblica! Traim intr-o vreme in care copii lui Dumnezeu, crestinii, asemeni evreilor din VT nu mai calca pe caile batatorite, dupa voia lui Dumnezeu, de parintii lor! Cei care batjocoresc argumentele biblice aduse il batjocoresc pe Hristos, care este Cuvantiul lui Dumenzeu! Ce argumente biblice au cei care le contesta pe cele enumerate de dvs? NICIUNUL macar! Totul se bazeaza pe rationamente omenesti, ale unor minti neinoite de adevarul biblic, sau pe rastalmaciri ale mesajului transmis echivoc de Dumnezeu! De la inceputul omenirii pozitia biblica este PRO- NASTERE DE COPII! Pozitia actuala a crestinilor intr-o mare masura este ANTI- NASTERE DE COPI I!!! Totusi ghidul nostru nu este, sau nu ar trebuii sa fie mentalitatea si logica vremii ci Cuvantul lui Dumnezeu!

  5. Wait a minute, nasterea de copii reprezinta o reabilitare in urma caderii edenice?! Olala, si ce facem cu femeile care n-au copii? Oare acolo nu e cumva vorba de mantuirea sufletului, nu de cea a duhului? Mi se pare extrem de clar, mai ales ca aspecul mantuirii este prezentat la viitor, exact cum fac si Petru(1 Petru 1:9) si Iacov (Iacov 1:21) cand vine vorba de mantuirea sufletului. Sa nu confundam lucrurile!

    • Olala,
      Textul nu se referă la femeia cutare ci în general, ca parte!

      • Nici eu nu ma refeream la femeia cutare, ci la femeie in general. A spune ca femeia este mantuita(reabilitata) de caderea edenica prin nasterea de copii, intra in contradictie cu texte ca Efeseni 1 si 2 care spun explicit ca mantuirea este exclusiv prin harul lui Dumnezeu. Aa, daca vorbim de trairea mantuirii, sau de mantuirea sufletului, atunci, da, are sens. O femeie cu copii, in general, va fi mantuita de multe tendinte lumesti, cum e moda, lenea, mersul din casa in casa, iscodirea (1 Timotei 5:13) samd. Si, repet, prezentarea mantuirii la viitor nu poate fi o referire la primirea mantuirii (mantuirea duhului), care este prezentata la trecut, ca o realitate implinita. In schimb, mantuirea sufletului si, evident, cea a trupului, au o implinire viitoare pentru fiecare om. Gresesc?

  6. Interpretarea textului este foarte simpla: Pavel foloseste o figura des stil „sinecdoca”, cuvantul „femeie” pentru a reprezenta la modul general toate femeile prin Eva. El explica de ce „femeia”, adica femeile, trebuie sa fie supuse barbatilor si sa le lase lor intaietatea. El argumenteaza cu principiul ” ordinei in creatie” si al vinei „cine a pacatuit primul”, folosind ca reprezentanta a femeilor pe Eva! Faptul ca, din punct de vedere teologic si doctrinar, mantuirea este numai prin Hristos, ne determina sa mergem pe firul logic al contextului si sa interpretam ca darul nasterii i-a dat Evei, respective femeilor o sansa care duce spre mantuire.In contextul pacatului edenic, logic, daca Eva murea, nu se mai nastea nimeni, ori era nevoie de crearea unei alte femei. Ambiguitatea frazei din versetul 15 este trecerea brusca de la general “femeie”, la particular adica “femeile”, verbele din partea a doua a frazei sunt la persoana a 3-a pl, ele “femeile”; respectiv prima parte fiind la persoana a 3-a sg. Indemnurile din partea a doua a frazei arata clar ca sensul cuvantului “mantuire” nu este cel doctrinar, ci unul cazual. Deci darul nasterii este o absolvire a pacatului Evei din Eden care duce la sansa mantuirii.

    • Foarte corect, Daniel. Ca sa folosesc si eu expresia lui Gabi Bogdan, „Cornilescu e bun, dar nu cel mai bun” 🙂 … daca consultam ESV, KJV, NIV, etc „nasterea de fii” este tradusa „childbearing” adica nastere in general. Iar partea a doua a versetului spune „they” adica „ele” femeile, si mantuirea lor la plural. Deci darul nasterii a adus pe Domnul Isus in lume pentru mantuirea oamenilor, femei si barbati. Aici este cheia versetului. Deci nu se refera la mantuirea personala a unei femei particulare prin nasterea de fii. Mantuirea este prin har si credinta in Domnul Isus.

      • Exact cum am interpretat și eu. Totuși, există alte implicații ale subiectului și pasaje biblice corespondente care nu pot fi ignorate.

      • Fr. Chris , asta e o inginerie teologica subtire!

      • De ce fr Han? 🙂 explicația susține poziția ca femeia nu este mantuita prin nasterea de copii ci prin har si credință! … Si punctul 5 din TULIP, perseverenta! …dacă doriți sa mergem acolo.

      • Fr. Prunean, Suntem mantuiti prin har si credinta. Punct. Nu mai exista nici un „daca” 🙂 Inapoi la tema, epistola catre Timotei este una pastorala si ceea ce a vrut sa spuna pentru bisericile crestine din acea vreme (sa nu ignoram factorul cultural) a fost ca e o piedica pentru Evanghelie ca in adunarile crestine femeile sa vorbeasca-invete. Eva nu e mai vinovata de pacatul adamic 🙂 decat Adam ca prin nasterea Mantuitorului sa-si reduca din handicap. Deci cred ca „mantuirea femeii” din versetul discutat inseamna indreptatirea femeii de a invata partea barbateasca.

    • Daniel, Chris..sint de acord cu voi…. cu toate ca acel verset contine un „monkey wrench”…. este un „daca” acolo…o conditie…. de care Remus (si ceilalti din partida lui)si-agata palaria…

      • Am predicat o data ca in Noul Testament, mai cu seama, sunt ceva greseli gramaticale si de traducere! M-am ales cu oua clocite in cap, rosii putrede si alte petarde…
        Adevarul este ca avem de a face cu greseli gramaticale si greseli de traducere, dar asta nu altereaza subiectul principal ci doar anumite aspecte secundare. La noi romanii, asta este exemplul cel mai concludent de nastere a unei invataturi nebiblice. Am vorbit cu lucratori si de alte nationalitati, se mirau efectiv de o asemenea interpretare si invatatura! Unul choiar mi-a zis: asta justifica neinfranarea si abuzul in familie!

  7. O observatie: afirmatia „Apostolul abordează problema rânduielii în familie și în biserică pornind de la exagerările înrobirii degradante a femeii și curentul feminist al emancipării ei” este anacronica!
    Curentul feminist si emanciparea femeii incepe in sec. 18, prima tara care a dat drept de vot femeii a fost UK, in 1918 dupa primul razboi mondial. Deci apostolul Pavel nu a scris impotriva feminismului si nici impotriva inferioritatii femeii, pentru ca in antichitate femeia era vazuta inferioara barbatului. Erau chiar legi specifice in circulatie atunci. Chiar si in VT sunt legi specifice in care femeia este inferioara barbatului! Apostolul Pavel a dat cateva indemnuri subliniind principiul supunerii femeii fata de barbat. Supunere care trebuie sa fie benevola, fiecare sa-si inteleaga rolul in familie si biserica!

    • Mișcarea feministă a fost doar enunțată ca atare în ultimele secole dar rădăcinile ei sunt vechi.

    • Daniel G. Sunt o multitudine de dovezi a unei perioade de mai multe secole in care lumea a trait in matriarhat.Adica femeia a fost „centrul” ea a vut drept de viata si moarte asupra barbatului. Si in prezent avem ceva „ramasite” prin insulele Samoa. Ce ne facem ? Unde punem aceasta situatie care nu a fost pentru o zi sau doua ci aproape un mileniu.?Deci cu primele drepturi date femeii, pica teoria UK. Fii binecuvintat.

      • Noi vorbim aici de antichitatea greco-romana, apoi cea iudaica. Nici vorba de matriarhat, nici de feminism! Sa lasam anacronismele, Samoa si Hawaii sunt in Pacific, in prezent destinatii turistice! 🙂 Cititi istoria feminismului, nu e greu sa recunoastem ca mai gresim din cand in cand!

      • Daniel G. Cred ca pot sa-ti pun la dispozitie un material destul de „gras” despre matriarhat, asta in cazul in care nu iti este greu sa recunosti ca te-ai limitat doar la perioadele mai apropiate, cele departate complicind putin teologia. Cit despre insule, National Geografic te ajuta , sunt puse chiar si poze cu „familiile” ce fac obiectul discutiei.Pace tie.

  8. frate Ionescu am o dilema
    un prooroc are voie sau se poate sa vorbeasca in alta limba in timpul proorociei? sunt confuz…

      • Nu cred ca poate vorbi intr-o alta limba pentru ca de fapt nu vorbeste proorocul.Cind incepe proorocia, el spune ASA VORBESTE DOMNUL sau ASA VORBESTE DUHUL SFINT, iar despre Domnul sau despre Duhul Sfint nu prea avem date ca ar vorbi sau nu in alte limbi.Iar daca indrazneste sa vorbeasca de la el, atunci da, atunci cred si eu ca poate, dar sa nu uitam de pedeapsa.Si o merita pentru ca eu cred ca este foarte grav sa pui cuvinte de la tine in vorbirea lui Dumnezeu sau a Duhului Sfint.Simplu. Fiti binecuvintati.

        • @ Mihail cum se face ca nu ai date ca Duhul Sfint nu vorbeste in alta limba? Cind au primit ucenicii Duhul Sfint dupa inaltarea Domnului la cer Nu spune acolo ca vorbeau in limbi dupa cum le da Duhul sa vorbeasca?

  9. O anumită soteriologie rezultă prin accentuarea unui cuvânt, precum DACĂ în postarea fratelui Ionescu. O altă soteriologie va rezulta dacă se scrie cu majuscule o altă particulă lexicală. În unele secole dinainte de noi s-a obţinut o altă soteriologie prin aplicarea semnului de punctuaţie numit virgulă. Cam aşa s-a înţeles mai demult:
    Notwithstanding she shall be saved in childbearing if they continue, …
    O fi pus apostolul virgula? N-a pus-o? Au pus-o traducătorii unde trebuie? Poate s-o pună fiecare unde crede că trebuie să fie? Poate dă un ajutor catedra de greacă de la ITP.

  10. Versetul din 1 Timotei 2:15 trebuie interpretat in context iar acesta nu se refera la mantuire ci la ordinea in biserica.
    Cuvantul tradus prin „mantuire” in romana este „sozo” care inseamna a salva dintr-o situatie. Intrebarea este: din ce situatie este salvata femeia prin nasterea de copii?
    Iata si un alt punct de vedere: http://uceniculluihristos.wordpress.com/2011/11/11/femeia-si-invatatura-in-biserica-1-timotei-215/

  11. Textul din 1 corinteni 7 are expresia „din pricina curviei”. Deci ce scrie acolo e pentru cei ce au probleme cu acest aspect, oamenii care poftesc şi, ca să nu ardă, trebuie să aibă o nevastă. La versetul 6: o ingăduinţă, nu face din asta o poruncă, măcar că mulţi fac porunci de-acolo.

    Referitor la textul din Timotei 2, primul născut al Evei a fost Cain iar primul născut al Mariei a fost Hristos.

    Deci nu-i dă voie femeii să-nveţe pe alţii, dar dacă tot vrea să aducă oameni la pocăinţă, femeia se poate ocupa de evanghelizarea copiilor pe care-i va naşte.

    Chiar dacă să zicem metodele contraceptive ar fi perfecte ar putea promova curvia că ar fi ca alcoolul care nu-mbată niciodată. Ar promova pofte ale cărnii care n-au de-aface cu Duhul sfinţeniei.

    Soţia mea nu putea avea copii; deci după ceva timp, la insistenţele sorei mele, a decis să ia tratamente. cînd avea reţeta-n buzunar i-am propus un termen pînă cînd să mai astepte. Domnul a-ngăduit să rămînă-nsărcinată fără să caute acel tratament. Prima oară am vrut fată şi am avut fată. Apoi am dorit băiat şi avem băiat. Nu mai vrea copii deoarece zice că-i este greu. E mulţumită cu-atât. Nu-s de acord cu bărbaţii care efectiv obligă femeia să nască an de an. Important e să fie-nţelegere-ntre soţi, bună-nvoială. Problemele apar de la contradicţii, adică ce vrea unul nu vrea celălalt. Am văzut femei care spun că vor să aibă copii cît mai mulţi posibil, oricît vrea Domnul. Nu toate femeile au aceeaşi tărie de caracter, dar toate trebuie ajutate, respectate, nu zdrobite sub poveri. Îmi iubesc soţia suficient încît să nu o stiu in depresie, boală, necredinţă, etc.

    • Cauzele sunt mai multe: „curvie”, „ispitire” si „neinfranare”. Deci relatia intima din cadrul familiei are loc din cauzele de mai sus? Mai degraba el evidentiaza slabiciunea si neinfranarea! Dar daca esti infranat? Care ar fi rezultatul? Mai putine intalniri de gradul 3? 🙂

  12. In zona noastra o famile de frati penticostali au 22 de copii…
    si credeti-ma ca nu s-a vorbit de ea, ca s-ar vaita. 🙂
    acum majoritatea sunt mari, da colo e plina casa si curtea,Mare biecuvintare.
    Avortul alb este tot un pacat; anticonceptionalele nu sunt folosite de preotii
    ortodocsi, fiul meu are citeva familii prietene
    care au cite 5 si sase copii (acestia considera pacat chiar a juca fotbal,
    (unuia i-a aratat Dumnezeu prin fracturarea piciorului prticipind la un joc de fotbal).
    Insa baptistii mei au cite unul sau doi copii in general.
    Adevarul este ca e foarte important ca, acesti copii pe care ni-i da Domnul, trebuie sa-i crestem in frica de Dumnezeu.

  13. Cum sa nu tresa luam numai ce ne place din biblie.O traducem in toate limbile pina gasim ceva care ne satisface.Fie in orce problema.
    Daca ai numai un copil ,doi orcine ai fi tu Cu restul ce ai facut???.
    Trebuie sa faci ceva ca sa nu mai ai copii.Atitia ai vrut indiferent cine esti tu Assistant,cintaretz comentator etc.Ca sa traiesti curat e lucru mare.Dumnezeu pedepseste pina si gindurile rele.Copii sint o mostenire de la Domnul,Stiu ca nu place multora.
    Nu-mi spuneti voi mie ca va indeletniciti cu postul si rugaciunea ani de zile.
    Asteptati sa biruiti semnul fiarei. Vor birui numai cei ce au trait dupa cuvintul lui Dumnezeu acum chiar daca sint dispretuiti si uriti.

  14. M-am gandit serios la familile care nu au copii adica care nu primesc desi ei isi doresc …Daca au incredintarea,calauzirea sa faca tratament sau tot felul de metode pentru a avea copii nu as vedea asta un pacat (pacat=neascultare de Dumnezeu,incalcarea poruncilor…) sau daca vor sa infieze la fel cred ca nu ar fi nici o problema….
    Acum cred ca nu mai sunt defavorizati 🙂

  15. Frate Cristian,
    „Cazul Onan” reprezinta folosirea unei metode anti-conceptionale? Sau e vorba despre incalcarea poruncii leviratului, neascultare care a fost pedepsita de Domnul?

    • @Cristi,

      Legea Leviratului nu putea fi incalcata aprioric, intrucat nu fusese inca data.
      http://dexonline.ro/definitie/levirat/paradigma
      levirát s. n. Lege a poporului evreu, potrivit căreia, dacă murea un bărbat fără să lase urmaș, femeia trebuia să ia în căsătorie pe fratele (neînsurat) al fostului ei soț. – Din fr. lévirat.

      In limba ebraica, „levir” inseamna „cumnat”. Astfel, legea „leviratului” prevedea ca, in cazul in care un barbat evreu murea fara sa fi lasat in urma nici un urmas, fratele acestuia, de nu era casatorit, era obligat sa o ia in casatorie pe cea ramasa vaduva (cumnata); primul copil de parte barbateasca nascut din ea era socotit copilul celui decedat, ale carui nume si drepturi le si mostenea.
      Aceasta lege, numita „casatorie de levirat”, se aplica fratilor nascuti din acelasi tata, putand avea mame diferite, iar nu si fratilor nascuti din aceeasi mama, dar de tati diferiti.
      O casatorie de levirat este cea din familia patriarhului Iacob, incheiata intre Onan, fiul lui Iuda, si vaduva fratelui sau (cumnata). Din modul in care s-a comportat Onan insa, refuzand sa dea nastere la urmasi, intelegem ca aceasta forma de casatorie (intre cumnati) nu era imbratisata fara reticente de toti iudeii.

      Abia mai tarziu, Moise, in Deuteronom 25:5-10 da Legea Leviratului, tocmai pentru a eradica pentru totdeauna din Israel savarsirea pacatului lui Onan !
      In Leviticul 21:10-15, Legea Leviratului era exclusiva marelui preot iar mai apoi s-a extins asupra intregului popor, din motive lesne de inteles !

      Moise a dat insa posibilitatea ca fratele ramas in viata, dator sa ia de sotie pe cumnata vaduva lipsita de copii, sa poata refuza acest lucru. Cu toate acestea, procedeul de refuz era unul destul de ceremonial. Cumnata vaduva trebuia sa il cheme pe fratele sotului ei in fata judecatorului, spre a-l soma s-o ia in casatorie.

      Daca el declara in fata tuturor ca refuza acest lucru, vaduva il descalta de sandaua de la un picior, scuipandu-l in fata si rostind cuvintele: „Asa se cuvine omului care nu vrea sa zideasca fratelui sau casa in Israel. Si casa acestuia se va numi in Israel casa descultului.” (Deuteronom 25, 9-10). Rusinat astfel, barbatul se intorcea la casa lui descult, pentru aceasta pricina, de atunci inainte, casa lui fiind numita „casa descultului”.

      Casatoria dintre Boaz si Ruth (Ruth 4:1-12) este vazuta, uneori, ca o casatorie de levirat. Diferenta consta insa in aceea ca Boaz nu ii era cumnat lui Ruth, ci o ruda din partea tatalui. Aceasta casatorie nu a avut in vedere continuarea neamului lui Mahlon (fostul sot), in Israel, ci pastrarea mostenirii acestuia in familie. Cine dorea sa cumpere mostenirea celui mort, trebuia sa se casatoreasca si cu vaduva lui. Aceasta nu este deci o casatorie de levirat, precum se vede si din numele primit de intaiul-nascut al celor doi, anume Obed, iar nu Mahlon (primul sot).

      Casatoria de levirat, in cartea „Deuteronom”

      „De vor trai fratii impreuna si unul din ei va muri, fara sa aiba fiu, femeia celui mort sa nu se marite in alta parte dupa strain, ci cumnatul ei sa intre la ea, sa si-o ia sotie si sa traiasca cu ea. Intaiul nascut pe care-l va naste ea sa poarte numele fratelui lui cel mort, pentru ca numele acestuia sa nu se stearga din Israel.

      Iar daca el nu va voi sa ia pe cumnata sa, aceasta sa se duca la poarta cetatii, inaintea batranilor si sa zica: Cumnatul meu nu vrea sa pastreze numele fratelui sau in Israel, nevrand sa se casatoreasca cu mine. Iar batranii cetatii lui sa-l cheme si sa-l sfatuiasca si, daca el se va ridica si va zice: Nu vreau s-o iau!, atunci cumnata lui sa se duca la el acolo, in fata batranilor, sa-i dezlege sandaua din piciorul lui, sa-l scuipe in obraz si sa zica: Asa se cuvine omului care nu vrea sa zideasca fratelui sau casa in Israel. Si casa acestuia se va numi in Israel casa descultului.” (Deuteronom 25, 5-10)

      Casatoria de levirat, inca prezenta in vremea Mantuitorului.
      (Luca 20, 27-38; Matei 22:24; Marcu 12:19).

      „Cazul lui Onan” este o incalcare, pur si simplu, a poruncii lui Dumnezeu data in Eden cu privire la procreere: „Cresteti, inmultiti-va, umpleti pamantul…” din Genesa 1:28.
      Asa-zisa „protejare” a sotiei (partenerei) impotriva sarcinii, (oare de unde a fost nascocit termenul de…”sarcina nedorita” pentru a fi „propovaduit in centrele crestine de consiliere a mamelor care s-au…”trezit” peste noapte ca vor fi mame…?) deci, asa-zisa „protejare” prin actul premeditat (cu repetitie…conjugala) a „varsarii samantei pe pamant” (Genesa 38:9-10) savarsit ca infractionalitate recidivata in cuplu, nu este decat PACATUL LUI ONAN, sinonim cu (va rog sa-mi iertati indrazneala) pacatul masturbarii ! Nu este nici macar o…metoda contraceptiva arhaica ! Este pacat sadea ! Dar cati dintre sotii-barbati, ar fi in stare sa si-l marturiseasca macar unui prieten credincios de nadejde ! Si totusi se striga cu o vehementa nedemna (chiar pe blog) impotriva intreruperii de sarcina, cu o vehementa acuzatoare extrem de virulenta la adresa neputintei pastorului de a concilia biblic astfel de cupluri ajunse in impas; impotriva prezbiterilor din comitet care dau dovada ori de slaba pregatire (unii dintre ei ajung prezbiteri inca de cand sunt…necasatoriti sau intorsi de curand la Domnul), ori de indolenta si indiferenta ! Ei au visat doar un post caldut de a fi „cap si nu coada” in Biserica lui Hristor, biserica in care doar Hristos este CAPUL !

      Dar asta este o alta tema care sunt sigur ca va fi abordata cat de curand de catre fratele Cristian Ionescu !

      • “Cazul lui Onan” este o incalcare, pur si simplu, a poruncii lui Dumnezeu data in Eden cu privire la procreere: “Cresteti, inmultiti-va, umpleti pamantul…” din Genesa 1:28
        Biblia spune altceva:

        Geneza 38
        8. Atunci Iuda a zis lui Onan: „Du-te la nevasta fratelui tau, ia-o de nevasta, ca cumnat, si ridica samanta fratelui tau.”
        9. Onan, stiind ca samanta aceasta n-are sa fie a lui, varsa samanta pe pamant ori de cate ori se culca cu nevasta fratelui sau, ca sa nu dea samanta fratelui sau.
        10. Ce facea el n-a placut Domnului, care l-a omorat si pe el.

        Onan nu vroia sa dea samanta care nu va fi a lui. Nu reiese de nicaieri ca el nu ar fi vrut sa aiba copiii lui ca sa il acuzam de incalcarea poruncii din Geneza.
        E bine sa ramanem la ce este scris si sa nu adaugam de la noi.

      • Procreerea in sine statea in puterea lui Onan sau in insasi porunca data de Dumnezeu in Eden, indiferent ca era sau nu samanta lui ?
        Din cate stiu, tot citind pe text, indiferent daca „ridica sau nu samanta fratelui sau” cel ce trebuia sa se zamisleasca era tot din „samanta” lui Onan !
        Calcarea poruncii divine e una, si recunoasterea paternitatii este altceva ! Am citit pe caelasi text, fara a forta nota ! Dumnezeu l-a omorat pe Onan nu pentru ca n-a ascultat de sfatul tatalui sau, nici pentru ca n-a vrut sa-si „imprumute” samanta, ridicand astfel casa fratelui sau, ci tocmai pentru ca ce facea el, crea un precedent periculor in insasi perpetuarea neamului evreu ! Era totusi o incalcare a unei porunci, nu un argument intrepretativ favorizator de onanie…”ante-portas !” Nu-i nici o justificare a unui pacat savarsit la o varsta juvenila de catre asa-zisii crestini moderni !

  16. Tare ne mai ratacim pentru ca nu cunoastem…. ca la inceput n-a fost asa. Dumnezeu n-a creat femeie care sa nu poata face copii , tulburarile de orice fel au intrat in lume datorita pacatului si / sau urmarilor lui, deacea orice masuri de reabilitare a functiilor originale este o conlucrare cu/de restaurare a lucrari Creatorului, chiar daca acesta e tratament pentru fertilitate, la fel cum cineva merge la operatie pentru orice alta boala fizica,,,dand afara ce e rau in trup.
    Mult har si pace

  17. ESV study bible..poate cea mai buna …( au contribuit Grudam, Packer,Lane Denis, Justin Taylor, Piper etc) explicatii cu inclinare reformata..

    1 TIMOTHY-NOTE ON ThiS 18 a notoriously difficult-to understand verse. Paul clearly does not believe people can be saved in the sense of earning justification through childbearing or any other means (e.g., Eph. 2:8-9). But the NT can also use the term “saved” (Gk. sözö) in the sense of progressively coming to experience all the aspects of salvation. In that sense, “salvation” is ongoing (see note on Phil. 2:12-13). A sirnilar view is that “saved” can be understood as referring especially to the endurance and perseverence in faith that is necessary for eternal salvation. People are saved as they continue in the faith to carry out the Lord’s calling in their life, one example being the unique role of the women in the childbearing( the change from singular she to plural they is a literal rendering of the Gk. text)

    • I like the Esv translation Gabi, and it’s an acceptable explanation which hinges on „perseverance.” But also they should have mentioned that childbearing brought Salvation, that is Christ into the world. There are many nuances to be considered here.

  18. La fiecare imparat biblic de la David la zedechia se menţionează anii de domnie, calitatea domnioei, numele mamei şi locul de provenienţă a mamei.

  19. La ce anume vă referiţi când aţi spus „ci este un principiu cu privire la mântuirea, nu numai spirituală, a femeii în general.” şi mă refer în special la afirmaţia „nu numai spirituală”. Ce principiu de acolo se referă la mântuirea spirituală?

    • Dacă stăruiește în, deci împreună cu…

      • Luca8:48 cea care s-a atins de poala hainei lui Isus . Isus ii spune. Indrazneste, fiica; Credinta ta te-a mantuit, du-te in pace . 🙂 Luca 7 :47 Deaceea iti spun: Pacatele ei care sunt multe, sunt iertate; CACI a iubit mult……v.50 Credinta ta te-a mantuit ; dute-te in pace. Ce a mantuit femeia? Credinta

        • Excelenta demonstratie. Singura problema ramine ca in biblie este scris ca fara FAPTE credinta este moarta.Ori eu cred ca pentru mintuire este necesara o credinta vie, si uite asa trecem sa facem ceea ce trebuie facut, iar in biblie este scris ca daca facem tot ce este scris, nu am facut decit ceea ce eram datori sa facem. Asa ca Dana, eu zic sa ascultam de cuvintul Domnului pina la capat.Sa nu ne lasam inselati de „ususrintele” care s-ar putea intelege din demonstratia ta, desi este adevarata .Har si pace.

        • @ dana–And He said to her” Daughter, be of good cheer , your faith has made you well. Go in peace. Aici cuvintul (well) nu inseamna mintuire ci- 1-right=drept,dreptul, 2-favorably, 3 -in good health. Sa nu confundam Mintuirea sufletului cu favoarea ce a primit-o femeia bolnava fiind vindecata prin credinta, ca Domnul poate vindeca.- Ar fi prea frumos si usor sa fi mintuit asa de simplu

  20. Nota de subsol al versetului, dupa Biblia NTR, este:
    v.15 Un verset foarte dificil de tradus şi de interpretat; în primul rând trebuie exclusă o interpretare strict literală, cum că femeia va fi mântuită numai dacă naşte copii, deoarece aceasta ar veni în contradicţie cu învăţătura lui Isus şi a apostolului Pavel, conform căreia mântuirea este prin har şi prin credinţă; dintre cele mai plauzibile interpretări amintim: (1) Totuşi ea va fi mântuită chiar şi dacă naşte copii, în ideea de a completa vs. 13-14 şi înţelegând prepoziţia ca introducând o concesivă (în sensul că, în ciuda neascultării Evei, neascultare care se perpetuează în oameni prin naştere, şi femeia va fi mântuită); (2) Sau: Totuşi ea va fi mântuită acceptându-şi rolul de soţie şi mamă, înţelegând naştere de copii ca o sinecdocă care implică pe deplin rolul femeii; prin urmare, această acceptare ar fi evidenţa, nu condiţia mântuirii

  21. Atunci cum ramane cu ; ” Pe cine vine la Mine nu-l voi izgonii afara „Mantuirea nu are conditii. ” Daca ne marturisim pacatul EL este credincios si drept sa ne ierte si sa ne curateasca de orce nelegiuire ” Aici santem toti si femei si barbati si copii. God bless you all.

  22. …Mamma mia! incep sa sctiu cu confirmarea ca in text autorul vorbeste femeilor credincioase ,deci celor mantuite. Apoi amintirea lui ADAM IN TEXT, NE DUCE CU MINTEA LA FEMEIE IN GENERAL. Fac parte dintr-o familie cu zece copii,parintii mei au slujit pe Domnul cu credinciosie . Pot sa va spun ca ar fi trebuit sa fim 14 (cel putin din informatiile mele) .Doi gemeni au murit la nastere din cauza unui accident. In schimb Domnul ne-a daruit alti doi gemeni care azi sunt slujesc Domnului si bisericii. DAR NICIODATA TATAL MEU NU MI-A VORBIT DE NASTEREA DE FII CA METODA DE MANTUIRE. Si nu am gasit conceptul nici in Biblie. Aici ,in Timotei ESTE O PROFETIE. Cu privire la starea de sluga a femeii din vremea aceea.Cu cat va naste copii,cu cat vor trece generatiile,ea va DOBANDI starea de OM. nu exista versete in Biblie care sa ne spuna cati copii sa avem ca sa fim binecuvantati cu mantuire ! 2-3-5-10-15? Cei care promoveaza aceasta ideie de ce se opresc la 10-12-15 ?????Dragii mei sa nu venim cu evanghelii personale pentru ca nu are rost,stricam si atat. Faceti.mi un exemplu din Biblie de o familie cu multi copii care au o mama si un tata! Unul singur! Am inceput prin a spune ca sunt din familie de zece si este pentru mine o binecuvantare. Dar nu pot sa spun eu la altii cum sa fie familia lor. Pot sa ma limitez doar la ceea ce zice Biblia . In rest fiecare in relatia cu Domnul,va face cum crede de cuviinta. Numai ca,asa cum zicea si fratele,copiii trebuie facuti si crescuti.Toti,asa cum trebuie. Daca ii vedem doar 20 de minute pe zi ,la masa de seara ,nu inseamna ca-i crestem. cresc ei sau ni-i creste altcineva .Domnul sa va binecuvinteze!

    • catalinfelicia1987 Răspunde 16 mai 2012 la 11:39 AM

      ai dreptate …asi fac propria evanghelie…frumoasa replica de intrebara ..”daca cei ce promoveaza aceasta idee de ce se opresc la …etc copii?”

  23. @ Gabi recomanda-ne doua versete de unde ai inteles tu toate minunile pe care le scrii nu documentare!!!!! discursul tau suna un pic cam asa: zilele trecute imi spuneau de un frate care nu voia sa schimbe locul de munca cu altul mai bun si mai bine platit pentru ca biblia spune „cu sudoarea fruntii sa-ti castigi painea” …. orice afirmatie trebuie zidita pe verset biblic.nu construim negativul afirmatiei versetului ,pentru a ne face,pentru noi „o biblie paralela” . interpretarea trebuie sa fie confirmata de text!!!!

  24. „Cresteti inmultiti-va si umpleti pamantul” pai ce relevanta are azi porunca pentru mine si sotia mea? Pamantul ii deja supra-populat, atunci cati copii sa am? Ce argument poate fi asta pt mine?

    • Cristi, eu cred ca tu ca si crestin poti sa ai toti copii pe care ii primesti de la Domnul. Dumnezeu cind spune „cresteti,inmultiti-va si umpleti pamintul” eu cred ca se refera la crestini, la copii LUI nu la 6 miliarde de rataciti, pierduti si satanisti, ticalosi si gunoaie ateiste sau ce anticrestini or mai fi.Eu as zice sa nu te impacientezi, cei mintuiti sunt in grija Domnului iar Domnul Isus a plecat la Tatal unde ne-a pregatit multele locasuri.Fii binecuvintat.

  25. nu inteleg cum uni asazisi pastori expun niste lucruri scoase din context..; si uita de unde incepe viata si unde se termina viata
    Dumnezeu ne-a lasat Cuvantul Sau sa-L citim si mai ales SAI cerem INTELEPCIUNE asa cum DAVID CERE SA_L INVETE DUMNEZEU LEGILE LUI.
    nu putem spune sau adauga ceva la CUVANTUL LUI DUMNEZEU
    PAVEL este un ucenic ales special de DUMNEZEU…..insa anainte de el nu a venit vorbele lui ….ci a venit harul si intelepciunea de la DUMNEZEU…..
    DACA FEMEIA ESTE MANTUITA PRIN 10 COPII SAU 11 COPII….Inseamna ca ISUS a venit degeaba si SA jerfit PT NOI SAU ALTE FEMEI CARE NU POT AVEA COPII,,;
    tot biblia ne invata cum sice trebuie sa facem ca sa fim mantuiti ……daca luam ptima parte a versetului din timotei anseamna ca si lezbiencele daca infiaza un copil sau fac tratamente speciale sarcina artificiala …vor fi si ele mantuite?aaaaaa stati acuma ca imi aduceti argumente ca DUMNEZEU uraste asa ceva lezbiencele si gay ;;;;atunci cu argumentele ca si femeia este mantuita prin har si credinta ce facem……
    deci concluzie….daca sustineti ca femeia este mantuita prin nastere de fiii …ce poate impiedica si o (…) care poate naste natural, sa fie mantuita?

  26. Fr. Ionescu de obicei nu sint de acord cu cenzura dar acest articol scris de Felicia merita cosul de gunoi ,or scrie sarcastic or are o lampa arsa ceva e wrong cu ea

    • Las unele comentarii tocmai pentru că, prin absurdul lor, susțin punctul meu de vedere!

    • catalinfelicia1987 Răspunde 16 mai 2012 la 11:33 AM

      e normal sa postez asa ceva cand se spune ca femeia este mantuita prin nastere de copii si douar atat…..deaia am scris pt ca pe tine pe undeva te doare ca ai inteles gresit biblia …gandestete bine la ce am scris cu lezbiencele care pot naste si femeia care este pocaita si care naste copii si totusi ea minte mult sau mai putin OARE VA FI MANTUITA COMFORM BIBLIEI ??????
      SAU DACA O FEMEIE ”POCAITA” FACE 4 COPI SI EA INCA MAI POATE AVEA COPII ….SI TOTUSI SCRIPTURA SPUNE CRESTETI SI IMULTITIVA …. DE CE SE OPRESC LA ATATIA COPII(4 COPII)?SI NU FAC MAI MULTI ….CA TOT SUSTINETI TARE SI RASPICAT TOTI CA TREBUIE SA TE INMULTESTI

    • catalinfelicia1987 Răspunde 16 mai 2012 la 11:50 AM

      cred ca pe undeva te doare cand tu afirmi sau altii ca daca femeile fac cat mai multi copii vor fi mantuite si lesbiencele care pot face artificial nastere de copii , la ideea care se sustine ca daca da nastere este mantuita , atunci daca o ”pocaita da nastere la 15 copii si ea minte mult sau putin (pacatu este pacat ) ea este mantuita? (asta daca moare si uita sa se impace cu DUMNEZEU)
      daca susti ca da femeia care da copii si minte este mantuita si eu sustin ca si fetele casatorite intre ele au si ele mantuirea ….daca spui ca nu vor fi mantuite cele care fac copii chiar daca sunt pocaite si pacatuiesc inaintea LUI DUMNEZEU si nu apuca sa isi ceara iertare nu vor fi mantuite ….atunci trebuie sa ,inclusiv eu, sa cerem in zilele de pe urma indurare si INTELEPCIUNE DE LA DUMNEZEU.
      ASTEPT RASPUNSUL TAU…..PRIMA SAU A DOUA VARIANTA
      STIU CA SUNA URAT LESBIENCE ….DAR ASTA ESTE NUMELE LOR SI ISUS A SPUS LA O CURVA ”CURVA” PT CA ASTA LE ESTE NUMELE

  27. catalinfelicia1987 Răspunde 16 mai 2012 la 11:59 AM

    SI CRED CA FRATE CRISTIAN IONESCU MAI DE GRABA ATI ADUCE IN FATA OAMENILOR PRIN DUHUL SFANT O PREDICA DESPRE ” CUM SA INTORCI SI CELALALT OBRAZ” text Matei 5:39 si 2Corinteni 11:20;.;;;;pt ca an ziua de azi mai multi dau cu pumnul …si spunetile ca astia daca da cu pumnu vor fii mantuiti …chiar ca nu mai traim dupa CUVANTUL SI LEGILE LUI DUMNEZEU

  28. Nu intelegem poate legile date pentru femeie ……in lumea Arabà se mai respectà legile dar noi cei din Europa / America ….dàm dovada de Crestinism respectàm noi pe Hristos ! NU toti ce spun Doamne Dumnezeule ajung in Rai !
    Femeile noastre Romàncele unele dintre ele …intrec femeile antice Romane sa u Grecoaicele antice si depàsesc femeile Egiptene curtezanele ….asta se numeste a fi Crestine ! Cred cà Dumnezeu a dat femeia pentru bàrbat sà fie indràgostiti sà se respecte sà ducà urmasi mai departe ….Apoi Iisus Hristos nea aràtat dragoste afectiune la toti chiar si femei Maria Magdalena….Biblia ràmàne o carte sfàntà dar depinde cum o intelegem …apoi ràmàne un mister poate ascuns de traducerea si originilitatea ei ! Nu uitati cà omul poate schinba viitorul prin putere si politicà …pe vremuri bisericile omorau oameni nevinovati in numele Domnului ….unde Hristos a spus sà torturi un om pentru a acceepta pe el ca Dumnezeu ! Prin dragoste iubire màngàiere frumusete ajutor credintà Hristos a invàtat oameni in trecut …

  29. Domnul sa va binecuvinteze in toate lucrurile. Spuneti cuvinte adevărate și biblice si in care trebuie ținute întocmai.
    Din Portugalia.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Frate, cati copii da Domnul la penticostali? « penticostalul … un blog anti-somnolenta. - 29 februarie 2012

    […] biblica extrem de periculoase. Nu cred ca trebuie abordat in mediul virtual, dar, pentru ca fratele Cristian Ionescu a redeschis discutia, nu ma pot abtine sa nu-mi exprim si eu, temperat si cenzurat, bineinteles, […]

Lasă un răspuns către Ioan Bâle, Toronto Anulează răspunsul