POLITICA BISERICEASCĂ, CEL MAI URÂT FEL DE POLITICĂ

Ca reacție la postarea precedentă am primit acest comentariu de la Val:

Foarte de acord… Și totuși bisericile și cultele lor sunt ele însele platforme politice, atâta timp cât lucrătorii sunt aleși prin vot. Nu văd diferența… Îmi scapă mie ceva?

Trebuie să mărturisesc că am fost luat prin surprindere de această reacție: eram concentrat pe conflictul de interese lume-biserică și imposibilitatea reconcilierii prin politică a acestui contrast. Fraza pe care fratele Val a introdus-o în acest context mi-a deviat șirul gândurilor, izbindu-mă violent de zidul unei realități pe care nu o putem contrazice. Acum, privind în istoria bisericilor primare (atât cât este ea descrisă în Noul Testament), trebuie să acceptăm câteva adevăruri:

1. În bisericile primului secol au fost folosite trei metode de identificare și instalare/trimitere a slujitorilor:

  • prin sorț (alegerea lui Matia în locul lui Iuda)
  • prin vot (alegerea celor 7 diaconi)
  • prin revelație (trimiterea lui Pavel și Barnaba)

NOTĂ: Eliminând metodele sorțului (este o măsură de ultimă instanță, ca tăierea nodului gordian) și revelației (pe care o acceptăm doar atunci când Dumnezeu găsește cu cale să vorbească prin forme incontestabile și care, instantaneu, aduc pacea și zidirea comunității), rămânem cu o anumită formă de vot care promovează popularitatea de moment a unei persoane. Atunci când Tit sau Timotei sunt trimiși de Pavel să rânduiască slujitori în anumite biserici, unul dintre criterii este cel al popularității (vorbiți de bine).

2. Atunci când (în lipsa unui vot comunitar) decizia de numire aparține unei persoane sau unui grup de persoane, nu înseamnă că s-a eliminat factorul politic (părtinitor). Pavel și Barnaba au intrat într-un conflict suficient de mare încât să se despartă, datorită unei preferințe familiale (Ioan Marcu era, probabil, verișorul lui Barnaba).

3. Biserica primară nu a fost scutită de lupte interne bazate pe anumite forme de politică bisericească: revolta văduvelor de neam grecesc, teama lui Petru de iudaizatorii de la Iacov în Galatia, ”frații mincinoși” care i-au dat mult de lucru lui Pavel, supărarea pe care i-a făcut-o Diotref lui Ioan etc.

Cât privește organizarea cultică, îmi permit să observ două aspecte:

  • Personal consider că un cult trebuie să aibă trei mari priorități: enunțarea, păstrarea și impunerea principiilor de credință în baza cărora funcționează bisericile care îl compun (dacă anumite biserici nu reflectă doctrina unui cult, nu sunt nici ele obligate să-și schimbe principiile dar nici cultul să le accepte ca fiind parte din el), formarea, promovarea, legitimizarea, evaluarea etică și morală și (în caz de necesitate) disciplinarea slujitorilor din bisericile acelui cult și păstrarea unității și părtășiei frățești a bisericilor și credincioșilor de același gând. Cred că se așteaptă prea mult de la un cult: organizarea unor activități pentru copii, tineri, lansarea unor proiecte misionare…Cultul poate facilita și încuraja asemenea inițiative, ba chiar poate oferi seminarii și conferințe pentru pregătirea personalului unor asemenea departamente. Lucrarea însă trebuie desfășurată pe structura comunităților regionale și a bisericilor locale.
  • Cred în autonomia bisericii locale și în acceptarea voluntară a autorității cultice. Așa cum am menționat, nu accept ideea de unitate forțată dar nici de diversitate lăbărțată cât obiceiurile și crezurile fiecăruia.

Cred că unul dintre criteriile de evaluare atunci când ne alegem slujitorii ar trebui să fie și cât de apolitic este candidatul la vreo slujbă bisericească sau cultică. Dacă este părtinitor (promovând nulități și marginalizând valori), dacă trage sfori (găsirea nodului în papură și discreditarea celor care deja sunt în pozițiile vizate, promisiuni electorale, aranjamente), dacă face campanie electorală (lozinci, slogane etc.), dacă în preajma alegerilor face dintr-odată lucruri pe care nu le face de obicei, toate aceste lucruri trebuie luate în considerare.

În fine, subiectul nu este deloc ușor. A nu face politică… și aceasta este o politică! Nu putem elimina total factorul firesc (nu în sensul firii pământești ci în sensul normalității noastre). Ceea ce putem este să Îl lăsăm pe Dumnezeu să decidă chiar și în aspecte de ordin electoral (prin intermediul unui vot), fără să ne afirmăm pe noi înșine și fără să-i discredităm pe alții. Odată ce am clarificat (cât de cât) aceste aspecte, să nu uităm de călăuzirea Duhului Sfânt! Mă refer acum la electorat, deoarece și credincioșii care votează pot deveni la fel de vulnerabili manipulărilor politice ca și cei ce le exercită. Întorcându-mă la fraza fratelui Val, îmi scapă mie ceva?

About Cristian Ionescu

Pastor Elim Romanian Pentecostal Church Chicago, USA

43 răspunsuri to “POLITICA BISERICEASCĂ, CEL MAI URÂT FEL DE POLITICĂ”

  1. Sistemul democratic (prin votul “poporului”) a fost specific grecilor, nu evreilor. Nu vedem in poporul Domnului femei sau copii (ma rog, tineri) votand in chestiuni capitale pentru lucrarea Domnului (ca de exemplu, alegerea slujitorilor). E adevarat, au fost si exceptii, ca Timotei, care era reprezentant apostolic, atent monitorizat de Pavel, in numele caruia actiona. Dumnezeu a delegat pentru aceasta zaken-ii (sau “purtatorii de barba”, barba reprezentand reputatia si maturitatea) in VT iar, mai apoi, prezbiterii (sau “batranii”) in NT. In Isaia cap.3 ni se spune ca poporul condus de copii si femei – care, sa recunoastem, sunt majoritari in (cam) toate adunarile – este un popor de pe care Dumnezeu si-a luat mana.
    Am avut sansa sa vad diferenta dintre o adunare condusa pe principiul congregational (sau democratic, adunarea in care m-am botezat), si una condusa pe principiul prezbiterian (cea din care fac parte acum). Adunarile generale (in sistem prezbiterian) sunt extrem de relaxate, scurte si eficiente, deoarece se fac doar anunturi, nu decizii (deciziile fiind in exclusivitate luate de comitet).
    Racolarea unui nou membru in comitet se face respectandu-se doua principii importante:
    – unanimitatea in decizie a celor din comitetul actual
    – capacitatea noului “racolat” de a se integra in echipa de conducere existenta
    Asadar, nu “geambasi de pastori”, nu “sfori trase”, nu voturi ale “clanurilor”, ci totul simplu, ca in Biserica primara. Si cu toate acestea, cultul nostru nu are pretentia ca este … apostolic … 🙂

    • După cum am menționat, nici acest sistem (prezbiterian) și nici un altul nu sunt scutite de corupție, sfori și interese personale sau de grup. Nu au cum! Tot ce este uman sau implică umanul este imperfect. De ce (eu, personal) prefer votul secret și periodic al bisericii locale? Pentru că simplific problema la nivelul la care nici eu să-i chinui pe ei, nici ei pe mine! Dragoste cu sila nu se poate!

      • Corect, si eu as proceda la fel. Validarea secreta si generala va da curajul si energia de a sluji in continuare. Desi, si aici exista un risc: de a placea Domnului, dar a nu placea „enoriasilor” …

      • Sistemul presbiterian este cel mai bun
        Datorita faptului ca presbiterii sint impartiti in doua: presbiteri care conduc si presbiteri care predica( dupa modelul biblic), si nici un presbiter este mai mare ca celalat,se minimalizeaza coruptia si politica bisericeasca.

        La noi romanii este imposibil, deoarece fiecare roman care stie 10 versete din biblie se crede capabil sa fie presbiter, sau predicator, sau diacon. Si daca l-ai mai pus si la predica de vreo trei ori, crede ca este in stare si sa-si deschida si biserica.

        Aceasta a fost opinia unui „DERBEDEU”( denumirea data de un „pastor” celor care stau pe bloguri , de la conventia foarte reusita de la Chicago)

      • Cred ca motivul principal datorita caruia unora pastori le cam sta derbedeii in coaste, este ca nu se mai prea pot face (…..) la intunecime.

      • „Nu sunt convins de sistemul prezbiterian… Nu funcționează.”
        Frate Cristian, it really works!, credeti-ma. Exemplu este chiar biserica din care fac parte, din Bucuresti, cu peste 200 de membri si 5 prezbiteri, oameni „grei”, dar care functioneaza perfect ca si comitet de peste 10 ani (in aceeasi formatie, cu sustinerea si acceptul unanim al membrilor bisericii). Daca sunteti interesati de acest sistem (apostolic, colegial) sunteti invitat la noi pentru documentare. Asiguram know-how gratuit … 🙂
        P.S. Apropo de Apocalipsa, sa stiti ca si biserica noastra are un singur … inger …

      • Frate Gabi, nu va necajiti, cred ca era vorba de altceva, respectivul pastor a folosit cuvantul DERBEDEI pentru a critica sistemul congregational:
        – VOX PRESBUTEROS = VOX DEI
        – VOX POPULI = VOX DERBE-DEI

      • C.I.
        Apropo, ce ziceti, e normal sa voteze si surorile in Biserica? Oare in Biserica primara, votau si ele?!

      • Frate George, cred ca nu v-ati referit la…”ceata de derbedei rasculati din poporul Domnului…dar vor cadea !” din Daniel 11:14 !
        Ca astia au si ei o congregatie a…razvratitilor !

      • @George
        🙂
        Sistemul presbiterian „lucra”, dar trebuie ca presbiterii( si enoriasii) sa fie nascuti din nou.
        Daca nu sint, atunci sistemul democratic este cel mai bun.

      • Aluziile domniilor voastre cu privire la pastorul L.G. nu sunt corecte. Cuvantul pe care l-a avut la Conventie, inspiratia din partea lui Dumnezeu si impactul avut nu cred ca vreti sa-l contestati. Un om al lui Dumnezeu cu un asa impact in natiunea romana merita muuult mai mult respect. Altfel chiar riscati sa fiti categorisiti in ceata….derbedeilor 🙂 Dar sa revin la afirmatia dansului de la Chicago. Are perfecta dreptate si nu inteleg de ce unii de aici se simt lezati si isi permit sa-l ironizeze subtil, aproape sigur nu s-a referit la domniile voastre care va exprimati parerea oarecum civilizat la niste postari foarte interesante si necesare pe acest blog.
        Va reamintesc ca sunt oameni implicati in lucrarea lui Dumnezeu, unii isi spun chiar pastori, care calomniaza, injura(injuraturi pe care nici oamenii din lume nu si le permit intr-un astfel de spatiu public), mint grosolan si fara nici o retinere, inventeaza tot felul de inchipuiri pe care le trambiteaza fara jena in spatiul virtual, etc. Si toate astea pe…bloguri.Cum sa nu le spui ca-s derbedei? Si faptul ca derbedeii lucreaza in ceata(unii in ceata, altii in…ceata, altii in ambele 🙂 ) stiti si dumneavoastra. Asa ca da, sunt derbedei pe bloguri, chiar cete de ei, si nu cred ca pastorul L.G. a gresit cu nimic pentru ca a avut curajul sa-i confrunte cu mizeria si statutul lor.

      • Fr. C.I.
        Santeti de acord cu ..ultimul model de salut (…) la cea de a 43-a Conventie Chicago 2011.

      • Frate Doru Ilioi, cred, totusi, ca pastorul L.G. s-a referit la derbedeii din spatiul balcan-ic 🙂

      • @Doru D.Ilioi,

        Referitor la…
        „Si toate astea pe…bloguri.Cum sa nu le spui ca-s derbedei? Si faptul ca derbedeii lucreaza in ceata(unii in ceata, altii in…ceata, altii in ambele 🙂 ) stiti si dumneavoastra. Asa ca da, sunt derbedei pe bloguri, chiar cete de ei, si nu cred ca pastorul L.G. a gresit cu nimic pentru ca a avut curajul sa-i confrunte cu mizeria si statutul lor.”

        Bun venit frate, printre…”cetele de derbedei de pe blog”…!

  2. „POLITICA BISERICEASCĂ, CEL MAI URÂT FEL DE POLITICĂ!”

    La ce mai e nevoie de cladiri impunatoare, sali de mese, parcari – cu alte cuvinte, datorii bancare pina la git, cind si asa bisericile au ajuns un fel de sinagogi ale satanei? In aparenta…ne rugam, cintam si strigam din rasputeri „Laudat sa fie Domnul!”. Luati la bani marunti, se constata o alta fatada: se marginalizeaza oameni, se trag sfori, oamenii sunt discreditati, se fac promisiuni electorale, se fac aranjamente prin culise, „in preajma alegerilor se fac dintr-odata lucruri care nu se fac de obicei”, etc. Atunci cum se poate numi o asemenea „biserica” daca nu o sinagoga a celui rau? Si daca se fac asemenea lucruri si enoriasii nu iau nici o atitudine, ci mai degraba se complac in starea aceasta, atunci nu devin ei complici prin asociere?
    Pai daca pentru asa ceva am parasit lumea si placerile ei, atunci nu suntem noi cei mai nenorociti oameni!? Sau, sa fie lucrurile amintite mai sus ceea ce trebuie sa caracterizeze o biserica?
    (Va rog sa nu va suparati pe mine – nu dau cu parul in nimeni, ci ridic si eu niste semne de intrebare.)

  3. Fr.Ionescu la noi in biserica se boteaza la 14 15 ani si apoi au dreptul la vot cum e la dv.?

  4. C.I.
    F adevarat. Greseli exista unde exista oameni. Totusi, e una sa avem un sistem bun cu greseli si alta e sa avem un sistem gresit care mai face si lucruri bune (cultele, in opinia mea) :).

    Tot ce ati mentionat despre responsabilitatea cultelor se poate face f bine (chiar mai bine) fara a exista culte. Cultul este DOAR o arma a firii (ma rog, fie ea bine intentionata)si nu a Duhului, dupa cum am scris aici: http://adevaratareforma.wordpress.com/2011/08/17/inutilitatea-cultelor/

    • Nu sunt (încă) convins, dar vă respect opinia, iar poziția mea vă rog să o considerați tot (doar) o opinie.

      • Nici o contrazicere ,Cum se face caci in majoritatea bisericilor ,la fiecare alegere raman tot aceiasi frati,secretarul si casierul trece direct la pensie dupa 25-30 de ani petrecuti in comitet.Neamurile,sforile,voturile numarate dupa doua saptamani,nu mai e nimeni care sa numere pana la un dolar si sa ii aseze unul peste altul sa il duca la banca?

      • Frate pastor, George spune ca la evrei asa, la greci asa, dar eu as intreba ca vorba lui Marinca, nu dau cu parul in nimeni: Daca tot suntem penticostali, daca to credem ca Duhul sfint ne calauzeste, daca tot citim si credem ca biserica are propasire si creste cu ajutorul Duhului sfint, daca noi crestinii suntem botezati cu Duhul sfint, daca Dumnezeu a lasat darurile Duhului sfint pentru bunul mers a treburilor in biserica, ATUNCI DE CE ESTE NEVOIE DE VOT? DE CE NU CEREM LA DUMNEZEU CA PRIN DUHUL SFINT SA FIE UNSI IN SLUJBE CEI ALESI DE DUMNEZEU SI NUMAI PRIN DUHUL SFINT,ADICA PROOROCIE? Asa cred ca am scapa de toate acuzatiile naroade de care „ne bucuram acuma”, atunci ar vedea cei din lume ca suntem copii lui Dumnezeu, atunci DA, vom putea spune cu tarie ca suntem calauziti de Duhul lui Dumnezeu, ori atita timp cit lucrarea Domnului este „rezolvata ” de VOT, ce credinta avem? In cine ne incredem? Oare nu contestam noi puterea lui Dumnezeu in acest fel? Cum mai avem curajul sa spunem de la amvon ca Dumnezeu este prezent? Prezent la vot? Sa vada bataia de joc? EU NU CRED ca este calea corecta, indiferent cit de curat s-ar vota, indiferent cit de „cinstite fete bisericesti” ar fi in comisiile de votare.Dar viata ,pina acuma ne arata CA MERGE SI ASA. Decit fara nimic, probabil ca si votul…dar eu cu cine votez? ca am legamint sa-l slujesc pe Isus. Cred ca m-am incurcat si mai rau,Domnul Dumnezeu sa va binecuvinteze.

        • Frate Mihail,
          Dumnezeu nu a intenționat să fim roboți. Ne-a înzestrat cu înțelepciunea de a lua decizii și ne-a oferit principii pe care să le respectăm. Viața este complexă și trebuie să o trăim responsabil. Biserica, slujitorii și credincioșii au responsabilități uneori dificile. Nu se pot eschiva, deși ar fi mai comod să ne spună Duhul Sfânt totul.

      • @strainisicalatori,
        Aveti o foarte mare dreptate scumpe frate !

        Este foarte usor sa-i „inscaunezi” cu un numar minimum-minimorum de voturi (ca doar ei nu-s prezbiteri ci doar cu functii administrative: unul poarta…punga (casierul); celalalt, stampila, registrul de evidenta membrala si registrul de procese-verbale…) totusi, este aproape imposibil sa-i dai jos chiar si dupa 25-30 de ani asa dupa cum stabilirati „baremul functionarii”…indelungate ! Acestia doi, nu sunt prezbiteri; ei doar se erijeaza in…, intrucat participa la toate sedintele de comitet, uneori mai guralivi, mai „sfatosi” decat prezbiterii, chiar daca pastorul are dreptul de veto…
        O, si cand te gandesti la…primul „casier” cat era de sfatos…Ce putea el face cu doua sute de lei…
        Dar primul secretar ? Diotref ! „Nici el nu intra, nici pe altii nu-i lasa sa intre…”

      • @Mihail,
        Frate Mihail !
        Nu va mai mirati de voturi !
        De cele mai multe ori (desigur ca nu intotdeauna, dar exceptia intareste regula) voturile sunt pentru „a verifica daca intr-adevar „i s-a parut nimerit (doar) Duhlui Sfant” (nu si noua)…
        Daca am cadea pe aceeasi inspiratie divina, fiti sigur ca niciodata nu s-ar ajunge la vreun…balotaj…

  5. PS. Sa-mi iertati revenirea dar nu pot sa trec cu vederea o scapare . In acest fel, folosind strict caile Domnului, precis nu ar mai fi nici o situatie care sa-i solicite timp si munca fratelui pastor Vasilica Croitor intrucit VIERUL si-ar griji via si nu SLUGILE. Fiti binecuvintat.

    • O întrebare simplă. Fratele Cristi spunea că Dumnezeu ne-a înzestrat cu înțelepciunea de a lua decizii.Din câte știu din Cuvântul Domnului, Domnul Isus este ÎNȚELEPCIUNEA și astăzi este cu noi PRIN DUHUL SFÂNT ( Ioan 14 v 20 ), și dacă este așa cum de punem totul pe înțelepciune și Duhul Sfânt nu mai are cuvânt.Unde sunt darurile Lui,cum ÎL respectăm, cum îi dăm întâietate in Biserică ?
      Când a fost dat pe față Anania și Safira,Duhul Sfânt nu lucra la zidire , sfătuire și mângăiere? Frate Cristi,nu este personal ,că nu știu cum este la dvs. in Biserică, e un gând care mă frământă.

      • Fr. Tiberiu,
        Multumesc pentru adevarul ce l-ati spus! Gandul care framanta pe multi, precum si pe dv, este ca in zilele noastre (…) Fapte 5:11 spune ca „o mare frica a cuprins toata adunarea si pe toti cei ce au auzit aceste lucruri” .
        Oare nu este o blasfemie cand Duhul Sfant lucreaza cum hotaraste EL,pentru ridicare, sfatuire,mangaiere si de ce nu – spre prabusire, daca persoana este plina de sine.
        Frica de Domnul in gandire, in privire, in auz, in vorbire, in umblare-
        o avem ?
        Daca frica de Domnul ar stapani adunarile noastre, cu adevarat vom vedea minuni si fiecare ar da intaietate celuilalt.
        Acum nu se mai disciplineaza ca ajungi in tribunal.
        Slavit sa fie Domnul ca vine o zi a secerisuluicand graul va fi pentru granare, iar neghina

  6. „…dacă în preajma alegerilor face dintr-odată lucruri pe care nu le face de obicei…”

    Frate Cristian, dacă lucrul ăla e pocăinţa, eu zic că e de bine 🙂

    • Frate Răsvan,
      Să dea Domnul să rămână tot așa și după 🙂

      • Ffrate pastor Ionescu, ma vad obligat sa va intreb (pentru ca in duhul meu simt ceva neinteles pentru mine) care este dupa parerea dumneavoastra rolul Duhului Sfint in biserica? Doar sa spunem „este aici fratilor! Aleluia”.. si mai ce? Tare o vad scaldata de dvs in postarea de raspuns cind comparati situatia lucrarii Duhului Sfint cu interventia omului crestin, fie si prin vot.Daca tocmai cind voteaza este calarit de ceva duhuri rele si ce iese la vot nu este voia Domnului, ca de fapt cam asta avem prin biserici in ultimul timp, situatii de conflict in conduceri, birfe despre conduceri si conducatori, stari familiale deosebit de negative , copii de membrii in comitet ajunsi pe plaiuri dupa ciuperci, si nu de multe ori chiar otravite,si multe altele. Frate pastor, dumneata ori ai o situatie extraordinara in biserica dumitale, ori nu vrei sa vezi real starea de pacat, necredinta, lacomie, inselare, minciuna la tot pasul si cite altele in rindul celor ce-si spun credinciosi.Daca nu se vede la prima mina, analizati comportamentul in biserica, in societate, acasa, intre prieteni ,in afaceri (mai ales) si veti vedea ceea ce ocoliti sau nu doriti sa vedeti.Eu cred ca vom merge tot in jos atita timp cit nu vrem sa spunem pacatului pe nume.Numai marturisind cu curaj vom beneficia de iertare, altfel, vom aduna de la un an la altul pina nu vom mai fi in socotelile Domnului ci doar in visele si amagirile noastre. Sunt convins ca si dvs in biserica vedeti tot mai tare lumea decit credinta si cred ca a striga catre Domnul este mai de folos decit a folosi presul sa acoperim, iar daca si pe la dumneavoastra stau asa lucrurile cum ati postat, apoi ce sa mai cerem de la cei „fabricati” in ultima vreme?

  7. …neghina va fi aruncata in foc,unde este plansul si scrisnirea dintilor.
    Mai bine mic si mantuit, decat ingamfat si trantit la pamant.

    • Mulțumesc soră Elisabeta pentru gândul frumos al veșniciei. Aceasta este de fapt mângăierea noastră în această lume == TOATE SUNT DE EL VĂZUTE ȘI FINALUL ESTE ÎN MÂNA LUI==
      M-am gândit la faptul că noi toți îl căutăm pe Domnul ( El a spus că dacă Îl căutăm din toată inima ÎL GĂSIM,se va lăsa să fie găsit de noi IEREMIA 29 v 13,14 ) , iar Domnul Isus a spus că ne va trimite UN ALT MÂNGĂIETOR ( Ioan 14 v 15 -20 ),care să rămână cu noi în veac.
      Dacă ne uităm la felul cum a lucrat EL după revărsarea din ziua cincizecimii și felul LUI de lucru descris de apostoli în scrierile lor și comparăm cu lucrarea din Biserici din zilele de acum, despre ce putem spune că DUHUL SFÂNT ARE CONTROLUL? Ce lucrări face EL în zilele de azi ? Este foarte adevărat că avem CUVÂNTUL ,dar Domnul Isus nu a spus că… ne aduce aminte de CUVÂNTUL LUI,și atât ( Ioan 14 v 26 ). Să nu uităm că EL ESTE MÂNGĂITORUL ÎN LOCUL DOMNULUI ISUS. Avea să întemeieze TRUPUL LUI HRISTOS ( Biserica) 1 COR 12 v 13, avea să împărțească daruri și slujbe pentru zidirea TRUPULUI ( Bisericii ) 1 Cor 12 v 4-11,Efes.4 v10-15, avea să descoperă LUCRURILE VIITOARE ( Ioan 16 v 13 ) și multe altele.
      Să nu uităm că Noul Testament ( traducerea Cornilescu) are 300 de pagini din care 131 de pagini cuprind Evanghelile, care sunt CUVÂNTUL ADUS DE DOMNUL ISUS, iar 169 de pagini cuprind Faptele Apostolilor, Epistolele și Apocalipsa și acestea au venit prin DUHUL SFÂNT ( 2 Tim 3 v 16,17,, 2 Petru 1 v 19 – 21 ). Când noi deschidem Biblia să citim din vre-o Epistolă, spunem === citim DIN CUVÂNTUL DOMNULUI de la….Epistola…….===
      – Apostolii aveau vedenii ,cum și astăzi există vedenii ( Fapte 10 v9 -20, Fapte 9 v 10 – 12 ),
      – Au avut proorocii ( Fapte 13 v 1,2 , Fapte 15 v32 )
      – Au avut visuri ( fapte 16 v 9 )
      Toate acestea există astazi,câtă importanță li se dă?
      Tocmai aceasta promitea Dumnezeu prin proorocul IOEL în 2 v 28,29.
      DOMNUL SĂ NE AJUTE SĂ RĂMÂNEM,,ÎN CUVÂNTUL LUI,,!

  8. Am ascultat azi in sfirsit o marturisire:
    un frate baptist a fost vindecat de cancer la pancreas;
    cu aceasta ocazie el a marturisit ca a pacatuit;
    Domnul l-a cercetat, si dupa ce s-a pocait….a realizat ca nu mai are cancer.
    A marturisit ca facea mici compromisuri, limpede :Biblia le considera pacate.
    Daca s-ar face marturisiri, am recunoaste fiecare ceea ce pacatuim, nu-i asa ca Duhul Sfint abia atunci va incepe sa lucreze?

    Daca ne gindim ca vom da socoteala de orice cuvint nefolositor…..brrrrr!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Hawt Post – 6 septembrie 2011 « Romania Evanghelica - 6 septembrie 2011

    […] https://popaspentrusuflet.wordpress.com/2011/09/06/politica-bisericeasca-cel-mai-urat-fel-de-politica […]

  2. Întrebări întrebăcioase (29) « Romania Evanghelica - 7 septembrie 2011

    […] să voteze și surorile în Biserică? Oare în Biserica primară, votau și ele?!” – comentariu Val pe blogul lui Cristian Ionescu Share this:FacebookTwitterLinkedInLike this:LikeBe the first to like this […]

  3. CAZURI ȘI (NE)CAZURI CU CRISTIAN BĂRBOSU, IOSIF ȚON ȘI MAI TOATĂ LUMEA | Popas pentru suflet - 18 februarie 2013

    […] al bisericii, eu sunt congregaționalist și am explicat într-o oarecare măsură de ce, AICI. Dar aceasta nu este o problemă de doctrină ci de interpretare a modului apostolic de organizare. […]

  4. CAZURI ȘI (NE)CAZURI CU CRISTIAN BARBOSU, IOSIF ȚON ȘI MAI TOATĂ LUMEA « Timişoara Evanghelică - 21 februarie 2013

    […] al bisericii, eu sunt congregaționalist și am explicat într-o oarecare măsură de ce, AICI. Dar aceasta nu este o problemă de doctrină ci de interpretare a modului apostolic de organizare. […]

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: