Arhiva | 29 decembrie 2011

CREȘTINISMUL EVANGHELIC ROMÂN PE URMELE CELUI AMERICAN

În anul (și o lună și ceva) petrecut în blogosferă, am reușit ca efect colateral, total neintenționat să descopăr anumite simptome despre care m-am convins că sunt efectele unor stări cronice în comunitatea evanghelică română. Deși am sesizat comportamente de acest gen la nivel individual, nu mi-am dat seama până acum cât de răspândite sunt […]

Citește în continuare

ANTON PANN: POVESTEA VORBII – TALERUL CU DOUĂ FEȚE

Oarecare meșteraș A trimis un băiețaș Cu un taler rudăresc, Cu două fețe, prostesc, Ca să ia de la băcan Icre roșii de un ban; Îi mai dete și alți doi Să ia icre negre moi. Băiatul cam prosticel, Cerând icre de un fel, Le-a pus pe taler aci Și altele porunci. Băcanul dacă i-a […]

Citește în continuare

AHO, AHO, COPII ȘI… FRAȚI?

Dacă n-am înțeles ceva vreodată, în afară de purtatul hainelor fie prea strâmte, fie prea lălâi, trebuie să recunosc că n-am priceput treaba cu plugușorul. Un fel de colind de anul nou, cu versuri fără noimă (ce treabă are bădița Traian cu revelionul…), plugușorul este la fel de misterios ca mersul cu capra sau ursul. […]

Citește în continuare